Kaikki porvarit tuntuvat ajavan Skodalla. Johtuuko se siitä, että Tsekki on Natomaa?
Skoda on porvariauto
85
709
Vastaukset
- skodajulli
Valmistusmaalla ja politiikalla ei ole mitään vaikutusta autovalintaani.
- skodasucks
Ja vitut! Amerikka on ainoa oikea NATO-maa, muut ovat siivestäjiä. Skoda on itäkippo jota ei saa edes Amerikkaan tuoda. Eurokommarit saa pitää kaalikärrynsä.
- Usuckyourself
Voivoi... Auto on keksitty Ranskassa eli demokratia loi myös auton ja jos tarkoitit USA:ta tuolla Ameriikalla, niin todella vähänpä mistään tiedät eli jatkapa opiskelua.
- Kansansota.net
Tsekki ja Skoda ovat matkalla kohti Maolais-Leninististä kansankommunismia
- skodajulli
Mistäs niin päättelet?
- Totuuskirjoittaja
skodajulli kirjoitti:
Mistäs niin päättelet?
Putin ja Tsekki liittoon?
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1417410545319
Tsekki vastustaa pakotteita
http://www.talouselama.fi/uutiset/tsekin-presidentti-tarvitsemme-venajaa-kumppanina-emme-vihollisena-3475857
Putin tsekkiläisten kommunistien puolella
http://europe.newsweek.com/russias-putin-says-he-always-liked-communist-socialist-ideas-419289?rm=eu
ja jatkoa:
https://www.kscm.cz/our-party
mitäpä tapahtui 2012?
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/czechrepublic/10404238/Czech-elections-Communists-could-end-up-back-in-power.html
Ja lopuksi
Skoda Motors - Putin mai speciala ca in alte zile!
https://twitter.com/aviamotors/status/574504573760573440 - skodajulli
Jos sä luulet, että nuo sun julistukset jotenkin vaikuttaisivat Skodan myyntiin, niin erehdyt pahasti.
- eivoiollatodellista
"Totuuskirjoittaja" on aivan kusipäinen ääliö. Mistäköhän laitoksesta karannut?
- aivantodellista
eivoiollatodellista kirjoitti:
"Totuuskirjoittaja" on aivan kusipäinen ääliö. Mistäköhän laitoksesta karannut?
Päinvastoin. Ei Kyykman ole mistään karannut. Vankasti Pietarin trollitehtaan muonavahvuudessa.
Tahti vain kiihtyy, kun Jenkit käyvät täällä harjoittelemassa ja hävittäjä-hankinnat ja varsinkin Nato-jäsenyys on harkinnassa.
- selittelyskoda
Skodat on rumia.
- tylsäpalsta
Tuo on vain sinun mielipiteesi. Keksi jotain hauskempaa.
- 7plus8
Tosiaan, kaikki tai hyvin monet tuntuvat ajavan Skodalla. Se johtuu siitä, että siihen on varaa niin monella keski- ja pienituloisella. Tämähän on suurin autojen ostajaryhmä, joten on luonnollistakin.
Tämän vuoksihan Skoda juuri onkin yksi suurin jokamiesmerkki ja malli volyymiautojen luokassa.
Kuinkahan paljon näissä pienimmissä tuloluokissa on Naton kannattajia? Saati, että se vaikuttaisi autonvalintaan. Arvelisin, ettei kovin suuri. Eniten Natoa kannattavat kuulunevat vähintään ylempään keskiluokkaan ja näissä tuloluokissahan Skoda alkaa jo olla todella harvinainen varsinkin nk ykkösautona. Toisena tai kolmantena autona voi olla, jos ylipäänsä on laisinkaan.
Kilpailevat merkitkin ovat isolta osin natomaista, mm Romania. Japanikin ja Etelä-Korea kuuluu suunnilleen Natoa vastaavaan liittoutumaan monien Aasian Tyynenmeren valtioiden kanssa.
Mikäs tavisten suosiossa oleva volyymimerkki ei olisi Natomaasta?
Tuo porvari-juttu on taas niitä ja näitä höpinöitä. Pieni- ja alempi keskiluokka äänestää useimmin vasemmistoa, kepua, persuja.- Lasanen_pede
Ja Saksa Mersuineen ei kuulu natoon?
Eikä Tojotan Japani ole USA:n liittolainen?
Jorman logiikka.
- porovari
Väite, joka ei perustu mihinkään.
"Ylemmässä keskiluokassa Skoda alkaa jo olla todella harvinainen varsinkin nk ykkösautona."
Löytyykö tästä jotain tutkimustuloksia kenties? Ja ehkä pitäisi tarkentaa, mikä on ylempi keskiluokka. Keskustelu on avattu. Antaa tulla vaan.- tutkimus.on.tehty
Löytyy tutkimustulos. Sen mukaan ylimpään tulodesiiliin kuuluvien ihmisten yleisin auto on Skoda Octavia.
- TOTUUDEN.KIRJOITTAJA
Todistustaakka on sinulla. Turha pelata negaatioilla, Superbia ei ole nähty C/D -segmentissä. Jos on, ole hyvä ja kerro lähteesi.
- luin.minäkin
TOTUUDEN.KIRJOITTAJA kirjoitti:
Todistustaakka on sinulla. Turha pelata negaatioilla, Superbia ei ole nähty C/D -segmentissä. Jos on, ole hyvä ja kerro lähteesi.
Eiköhän se ole Kauppalehdessä tutkimus. Auto oli Octavia, ei Superb.
- TOTUUDENMIES
luin.minäkin kirjoitti:
Eiköhän se ole Kauppalehdessä tutkimus. Auto oli Octavia, ei Superb.
Ja todisteet olivat missä?
- Lehti.kertoi
TOTUUDENMIES kirjoitti:
Ja todisteet olivat missä?
Kauppalehdessä.
- Voivoivoivoivoi
tutkimus.on.tehty kirjoitti:
Löytyy tutkimustulos. Sen mukaan ylimpään tulodesiiliin kuuluvien ihmisten yleisin auto on Skoda Octavia.
Totta. Siinä samaisessa 'tutkimuksessa' ylimpään tulodesiiliin kuuluvat asuvat vuokrakerrostaloissa jossain pk-seudun lähiöissä ja puunaavat niiden parkkipaikoilla noita oktavioitaan....
Voivoivoivoivoi kirjoitti:
Totta. Siinä samaisessa 'tutkimuksessa' ylimpään tulodesiiliin kuuluvat asuvat vuokrakerrostaloissa jossain pk-seudun lähiöissä ja puunaavat niiden parkkipaikoilla noita oktavioitaan....
Ne ne homopojun vuositulot olivat....?
- Autoistatietämättömille
Äh, ei pidä paikkaansa, jos rahaa olisi ollut tarpeeksi se olisi muu kuin skoda. Edes Audi jos tuossa rupu konsernissa pitää roikkua mut jos ei varaa, osta joku muu käytettynä. Skodakuski yhtäkuin kommunisti. Skoda kuskia ei niin harmita jos joku rikkoo sen, eihän se ole edes auto.
Skoda-pojjaat on hyviä ja pistävät kuvaruutukaappaukset a) pankkitilistä b) osakesalkusat c) vertaislainasalkusta d) ja muutenkin
- Skodajormaaa
Ei skodamiehellä ole pankkitiliä saatika noita muita. Skodakuskilla on aamusta kiire sossuun hakemaan perjantai pulloon lappua jota vilauttaa huomenna prisman kassalla häpeissään.
- jopanytvaaditaan
Aika reipas vaatimus, kaverilta joka on itse fiktiivinen hahmo.
Kaupungin vuokratalojen parkkipaikoilta laatuautoja löytyy, vanhoja "laatuautoja" Tosin harvemmin Alfa Romeoon kukaan ryhtyy. Puuttuu se laatu.
Joko muuten ne Skodat on hinattu pois Pakilasta?
- Skodakateemikko
Raahessa on peräti erityinen Skoda-akatemia nimeltään Raahen Porvari- ja Kauppakoulu. Kaikki me vannoutuneimmat skootamiehet käymme sen. Kauppa-osuudessa opetetaan marxismi-leninismiä ja skootamyymälässä toimimista, porvariosuus keskittyy skoota-lifestylen opetteluun
- Porvariskoda
Parhaiten toimeentulevat valitsevat Skodan ja toisaalta äänestävät kokoomusta, että aloittaja on oikeassa.
- idänhetelmät
Ei porvari.Ihan se on oikea kommari lintta
https://www.youtube.com/watch?v=1XlUTzrU3vc&nohtml5=False - Tutkimus.todistaa
Näinhän se on tutkimusten mukaan.
- skodajulli
Mielestäni Tsekin presidentti Zeman on oikeassa siinä, että EU:n ja Venäjän pitää lähentyä toisiaan. Suomenkin lama johtuu pitkälti noista EU:n Venäjälle langettamista pakotteista. En kannata Suomen Nato-jäsenyyttä. Keskustelun aloitus on absurdi. Venäjää ei kannata enää pelätä, jos haluamme menestyä taloudellisesti. Skodan sotkeminen tähän kontekstiin on naurettavaa. Skodalla ajavat kaikenikäiset nykyaikaiset ihmiset yhteiskuntaluokasta riippumatta.
- olet.Pietarintrolli
Pietarintrolli!
- skodajulli
olet.Pietarintrolli kirjoitti:
Pietarintrolli!
Olen suomalainen Skoda-julli. Ajattelen ihan omilla aivoillani.
- porvarinperkele
skodajulli kirjoitti:
Olen suomalainen Skoda-julli. Ajattelen ihan omilla aivoillani.
Ehkä näin. Kyykman ON Pietari-trolli.
Ei kukaan oikeasti länsimielinen kirjoittele tuollaisia jatkuvia provoja Skodasta ja Tsekistä.
Venäjän pelko on viisauden alku. Voidaan niiltä rahat pois ottaa, kuten vaihtokaupalla Neukku-aikaan. Mutta ei Venäjästä todellista demokratiaa ja sopimusyhteiskuntaa tule. - skodajulli
porvarinperkele kirjoitti:
Ehkä näin. Kyykman ON Pietari-trolli.
Ei kukaan oikeasti länsimielinen kirjoittele tuollaisia jatkuvia provoja Skodasta ja Tsekistä.
Venäjän pelko on viisauden alku. Voidaan niiltä rahat pois ottaa, kuten vaihtokaupalla Neukku-aikaan. Mutta ei Venäjästä todellista demokratiaa ja sopimusyhteiskuntaa tule.Luulen kuitenkin, että Kyykman on länsimielinen. Hän ei tunnu millään pääsevän irti Neuvostoliitosta ja itäblokista, ja arvostelee Skodaa edelleen niistä lähtökohdista. Ei ymmärrä sitä, että nykyään politiikalla ja valmistusmaalla ei ole mitään merkitystä autoteollisuudessa. Kyykman haluaa pakonomaisesti uskoa, että mikä on kerran ollut naurettavaa, on ikuisesti naurettavaa.
- porvarinperkele
skodajulli kirjoitti:
Luulen kuitenkin, että Kyykman on länsimielinen. Hän ei tunnu millään pääsevän irti Neuvostoliitosta ja itäblokista, ja arvostelee Skodaa edelleen niistä lähtökohdista. Ei ymmärrä sitä, että nykyään politiikalla ja valmistusmaalla ei ole mitään merkitystä autoteollisuudessa. Kyykman haluaa pakonomaisesti uskoa, että mikä on kerran ollut naurettavaa, on ikuisesti naurettavaa.
No sitten Kyykman vain on seko- & kusipää. Sellainen Ronald Trumff, arrogantti paskiainen ja ylpeä siitä. Mutta Venäjän pyrkimyksiä tuollainen Skodan ja Nato-maa Tsekin yhdistäminen ties mihin edistää.
- skodajulli
porvarinperkele kirjoitti:
No sitten Kyykman vain on seko- & kusipää. Sellainen Ronald Trumff, arrogantti paskiainen ja ylpeä siitä. Mutta Venäjän pyrkimyksiä tuollainen Skodan ja Nato-maa Tsekin yhdistäminen ties mihin edistää.
Kyykman on kateuden riivaama proletariaatin edustaja, jolla ei ole varaa uuteen autoon.
- Vwonpaskaa
Skoda ei ole kyllä mikään porvarien auto nyt oli jo aika paksua puhetta
- Paskatojo
Toyota on kommarien auto.
- skodajulli
Älä laita politiikkaa ja automerkkiä samaan lauseeseen. Niillä ei ole mitään yhteistä.
- skodajokke
skodajulli kirjoitti:
Älä laita politiikkaa ja automerkkiä samaan lauseeseen. Niillä ei ole mitään yhteistä.
Siinä mielessä kyllä saattaa ollakin yhteistä, että joidenkin maiden hallitukset saattavat tukea oman maan autoteollisuutta. EU:n lainsäädännön mukaan se ei ole kuitenkaan sallittua. Banaanivaltioissa saattaa tapahtua toki kaikenlaista politikointia,
- Vwonpaskaa
Paskatojo kirjoitti:
Toyota on kommarien auto.
Suomes olis aika paljo kommunisteja jos noi olis
- mammona
Vwonpaskaa kirjoitti:
Suomes olis aika paljo kommunisteja jos noi olis
Kommunismi ja kateus ovat synonyymejä.
- skodajulli
mammona kirjoitti:
Kommunismi ja kateus ovat synonyymejä.
Ei se ihan noinkaan mene. Kommunistikin voi olla ihmisenä ihan mukava, mutta kateellinen ei ikinä.
- hevonkakkaa
mammona kirjoitti:
Kommunismi ja kateus ovat synonyymejä.
Toi kateusjuttu?Tässä nykymenossa-politiikassa-alkaa jo väkisin kaipaamaan vaihtoehtoja.
Katotaa..
- POLITIIKAN.TUNTIJA
Maaliskuussa 2016 Skodan osuus ensirekisteröinneistä oli 8,6 %
Kuin sattumalta 3.3.2016 julkaistu Taloustutkimuksen puoluekannatusgallup antaa Vasemmistoliitolle suunnilleen saman kannatusmäärän Vas. 8,9 % ( 0,3)
-> Vasurit ajelee Skodilla
Ref:
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2016
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016030321209739_uu.shtml- INFORMAATIOMIES_2
Tuo 0,3 % ero selittyy sillä että mm. kolhooseissa asuvat saattavat jakaa saman skoodan ja osa pitäytyy mieluummin sisarmerkeissä kuten Ziguli, Gaz, Uaz, Tatra, Jugo...
- polliitikko
Minkä automerkin osuus ensirekisteröinneistä oli 15,2 % (=Kokoomuksen kannatus)?
- Tilastotieteilijä
polliitikko kirjoitti:
Minkä automerkin osuus ensirekisteröinneistä oli 15,2 % (=Kokoomuksen kannatus)?
Toyota Mazda Mitsubishi Subaru
- Blaabablaabablaababaa
Kyykmanni soveltaa taas tilastoja haluamallaan tavalla. Tuossa puhutttiin MAALISKUUSSA TEHDYISTÄ ENSIREKISTERÖINNEISTÄ. Sehän kuvastaa vain yhden kuukauden uusien autojen määrää. Jos puoluekantaan verrataan, niin varmaankin pitäisi tutkiskella autokannan KOKONAISMÄÄRÄÄ.
Nickiäänkin se soveltaa aina tapauksen ja tarkoitusperän mukaan. Milloin se tekeytyy autoinsinööriksi, milloin totuuskirjoittajaksi, miloin politiikan tuntijaksi. Kaikki yhtä väärin. - Andrew_Ryan
Blaabablaabablaababaa kirjoitti:
Kyykmanni soveltaa taas tilastoja haluamallaan tavalla. Tuossa puhutttiin MAALISKUUSSA TEHDYISTÄ ENSIREKISTERÖINNEISTÄ. Sehän kuvastaa vain yhden kuukauden uusien autojen määrää. Jos puoluekantaan verrataan, niin varmaankin pitäisi tutkiskella autokannan KOKONAISMÄÄRÄÄ.
Nickiäänkin se soveltaa aina tapauksen ja tarkoitusperän mukaan. Milloin se tekeytyy autoinsinööriksi, milloin totuuskirjoittajaksi, miloin politiikan tuntijaksi. Kaikki yhtä väärin.Mites tää?
"Jääkiekkoilija Ryan Minkoff kertoo kokemuksistaan Lapuan Virkiän joukkueessa pelaamisesta The PlayesrTribune.com -sivustolla. Hänelle moni asia oli yllätys. Kämppä oli kylmä, eikä naisia näkynyt yöelämässä ja teinit pörräsivät Skodilla kaupungeilla." - POLITIIKAN.TUNTIJA
Blaabablaabablaababaa kirjoitti:
Kyykmanni soveltaa taas tilastoja haluamallaan tavalla. Tuossa puhutttiin MAALISKUUSSA TEHDYISTÄ ENSIREKISTERÖINNEISTÄ. Sehän kuvastaa vain yhden kuukauden uusien autojen määrää. Jos puoluekantaan verrataan, niin varmaankin pitäisi tutkiskella autokannan KOKONAISMÄÄRÄÄ.
Nickiäänkin se soveltaa aina tapauksen ja tarkoitusperän mukaan. Milloin se tekeytyy autoinsinööriksi, milloin totuuskirjoittajaksi, miloin politiikan tuntijaksi. Kaikki yhtä väärin.Trafin rekisterissä on yhteensä noin 5,02 miljoonaa autoa. Näistä Skodia on 115 tuhatta eli 2,3% joka sopinee kannatusgallupin kategoriaan "Muut" eli 2,5%
Muut -nimen alle kuuluvat mm. sellaiset skodistien äänestämät puolueet kuin
- Suomen kommunistinen puolue
- Kommunistinen työväenpuolue - Rauhan ja sosialismin puolesta
- Suomen työväenpuolue
Kelpaako nyt?
Voisiko joku hyökätä välillä minua vastaan?
- puoluekirjalla.ocu
Trafin avoimessa datassa 66010 Octaviaa.
Sattumalta vasemmistopuolueet SDP Vas SKP Vihr jäsenmäärä (2013) ovat yhteensä suunnilleen sama eli 46100 10733 2500 8034 = 67367 - komWagon
Tutkimusten mukaan Skodien rekisteröintimäärät korreloivat varsin tarkasti vasemmiston parlamentaarista osuutta. Kyseessä on bandwagon-ilmiö. Kun vasemmisto on vallassa, sitä myötäillään autovalinalla, kun parlamentaariset voimasuhteet kallistuvat oikealle, ei haluta julistaa autovalinalla oppositioasennetta.
- Autotutkia
Vanhat kommunistihenkiset vasemmistolaiset laittavat paljolti skoodia autoikseen kun Ladojen saaminen on hankalampaa.
- OlenPorvari
Minulla ja monella muulla oikein hyvin toimeen tulevalla tutulla on Skoda. Miksi? Siksi, että muut tietävät meidät muutenkin hyvin toimeen tuleviksi. Siksi että meillä ei ole mitään tarvetta näyttää muille olevamme jotain. Auto on meille vain kulkemisväline eikä näyttämisen väline. Skoda on sitäpaitsi erittäin hyvä kulkemisväline. Istuimissa on hyvät portaattomat säädöt jo vakiona ja esim. etututkallinen mukautuva vakionopeussäädin on hyvä ja edullinen varuste Octavian perusvakionopeussäätimen lisäksi. Yksi näyttämishaluinen tuttu vastaavasti osti niin sanotun premiummerkin, mutta varustelu jäi köyhäksi, koska perusvarusteltua Octaviaa vastaava varustelu olisi maksanut siihen merkkiin tuhansia euroja ekstraa. Eikä tarvitse ottaa verrokiksi kuin muut VAG-konsernin merkit: Aivan samat varusteet maksavat Skodaan vain 1/3 osa siitä mitä toiseen brändiin tai ovat Skodassa jo vakiona.
- anaalisaattori
En ole koskaan omistanut mitään neukkulalaista tai sen johdannaista, niinkuin Skoda on. Onhan Skodassa ja kommunismissa vahva sidos. Johonkin sotilsliittoon kuulumisella ei ole mitään merkitystä kun 60 vuotta on tehty vähän jotain "sinnepäin", ja asenne on vähän "da,da"-meininkiä. Vokkelon sotkeutuminen mukaan tietää vain että vanhaan kommarimeininkiin liitty vielä lisää huijaamista, niinkuin mediat ovat meitä valistaneet. Mutta halpahan tuo kieltämättä on ja piikki ylihitaisen Audin ostaneiden lihassa, kun aavistavat että Skodahan on "melkein" sama auto puolta halvempana. Suurin ero taitaa olla hinnan lisäksi imagossa, joka Skodalta puuttuu kokonaan. Kumpaankaan en ole aikonut lähteä koekaniiniksi kun varmatoimisiakin on rahalla myynnissä.
- aasialinja
anaalisaattori kirjoitti:
En ole koskaan omistanut mitään neukkulalaista tai sen johdannaista, niinkuin Skoda on. Onhan Skodassa ja kommunismissa vahva sidos. Johonkin sotilsliittoon kuulumisella ei ole mitään merkitystä kun 60 vuotta on tehty vähän jotain "sinnepäin", ja asenne on vähän "da,da"-meininkiä. Vokkelon sotkeutuminen mukaan tietää vain että vanhaan kommarimeininkiin liitty vielä lisää huijaamista, niinkuin mediat ovat meitä valistaneet. Mutta halpahan tuo kieltämättä on ja piikki ylihitaisen Audin ostaneiden lihassa, kun aavistavat että Skodahan on "melkein" sama auto puolta halvempana. Suurin ero taitaa olla hinnan lisäksi imagossa, joka Skodalta puuttuu kokonaan. Kumpaankaan en ole aikonut lähteä koekaniiniksi kun varmatoimisiakin on rahalla myynnissä.
Olisi hauskaa, jos Kyykkänä päätyisit joskus samaan paikkaan yhteistä kieltä puhuvien ja ymmärtävien tsekkien kanssa sekä tulostamaan noita juttujasi.
Mieluiten vieläpä ilman varauloskäyntiä... ;) - anaalisaattori
aasialinja kirjoitti:
Olisi hauskaa, jos Kyykkänä päätyisit joskus samaan paikkaan yhteistä kieltä puhuvien ja ymmärtävien tsekkien kanssa sekä tulostamaan noita juttujasi.
Mieluiten vieläpä ilman varauloskäyntiä... ;)Mikä ihmeen "Kyykkänä?" Aate ei velvoita ja valinta on vapaasti päätettävissäni.
- mersumiesE430
anaalisaattori kirjoitti:
En ole koskaan omistanut mitään neukkulalaista tai sen johdannaista, niinkuin Skoda on. Onhan Skodassa ja kommunismissa vahva sidos. Johonkin sotilsliittoon kuulumisella ei ole mitään merkitystä kun 60 vuotta on tehty vähän jotain "sinnepäin", ja asenne on vähän "da,da"-meininkiä. Vokkelon sotkeutuminen mukaan tietää vain että vanhaan kommarimeininkiin liitty vielä lisää huijaamista, niinkuin mediat ovat meitä valistaneet. Mutta halpahan tuo kieltämättä on ja piikki ylihitaisen Audin ostaneiden lihassa, kun aavistavat että Skodahan on "melkein" sama auto puolta halvempana. Suurin ero taitaa olla hinnan lisäksi imagossa, joka Skodalta puuttuu kokonaan. Kumpaankaan en ole aikonut lähteä koekaniiniksi kun varmatoimisiakin on rahalla myynnissä.
Skodassa ei ole mitään venäläistä, ja mitä sitten vaikka olisikin. Parempia ihmisiä ne venäläisetkin ovat verrattuna Kyykmanniin, joka on pohjanoteeraus.
- kommari.tojo
anaalisaattori kirjoitti:
En ole koskaan omistanut mitään neukkulalaista tai sen johdannaista, niinkuin Skoda on. Onhan Skodassa ja kommunismissa vahva sidos. Johonkin sotilsliittoon kuulumisella ei ole mitään merkitystä kun 60 vuotta on tehty vähän jotain "sinnepäin", ja asenne on vähän "da,da"-meininkiä. Vokkelon sotkeutuminen mukaan tietää vain että vanhaan kommarimeininkiin liitty vielä lisää huijaamista, niinkuin mediat ovat meitä valistaneet. Mutta halpahan tuo kieltämättä on ja piikki ylihitaisen Audin ostaneiden lihassa, kun aavistavat että Skodahan on "melkein" sama auto puolta halvempana. Suurin ero taitaa olla hinnan lisäksi imagossa, joka Skodalta puuttuu kokonaan. Kumpaankaan en ole aikonut lähteä koekaniiniksi kun varmatoimisiakin on rahalla myynnissä.
Onpas analisaattorilla huonoa tuo suomen kieli eikä tietoa ole lainkaan mistään. Taitaa ajaa kommari-Tojolla. Tuolla kaikkien testien jumbomerkillä.
- aasialinja
anaalisaattori kirjoitti:
Mikä ihmeen "Kyykkänä?" Aate ei velvoita ja valinta on vapaasti päätettävissäni.
Esiinny vaikka Ameeba-Anttina, mutta jospa kerrot nuo juttusi tsekeille, niin tietävät hekin paremmin mitä ovat ja mistä tulevat. Älä meille turhaan avaudu.
- eitaidaollahäävi
anaalisaattori kirjoitti:
En ole koskaan omistanut mitään neukkulalaista tai sen johdannaista, niinkuin Skoda on. Onhan Skodassa ja kommunismissa vahva sidos. Johonkin sotilsliittoon kuulumisella ei ole mitään merkitystä kun 60 vuotta on tehty vähän jotain "sinnepäin", ja asenne on vähän "da,da"-meininkiä. Vokkelon sotkeutuminen mukaan tietää vain että vanhaan kommarimeininkiin liitty vielä lisää huijaamista, niinkuin mediat ovat meitä valistaneet. Mutta halpahan tuo kieltämättä on ja piikki ylihitaisen Audin ostaneiden lihassa, kun aavistavat että Skodahan on "melkein" sama auto puolta halvempana. Suurin ero taitaa olla hinnan lisäksi imagossa, joka Skodalta puuttuu kokonaan. Kumpaankaan en ole aikonut lähteä koekaniiniksi kun varmatoimisiakin on rahalla myynnissä.
Mitenköhän on anaalisaattorin oman imagon laita?
- anaalisaattori
eitaidaollahäävi kirjoitti:
Mitenköhän on anaalisaattorin oman imagon laita?
Olen vahvasti länsiauto-orientointunut ja periaattena on että auto pitää olla valmistettu lännempänä kuin Skoda ilman kommunismitaustaa, joskaan ranskalainen rapeus ei ole takuu laadusta eikä das vilppi käytäntö ole laadun tae. "Omaa imagoaan" arvioivat yläkanttiin vain nousukkaat ja vähemmän viisaat yksilöt. Imagon määrittely on muiden tehtävä vaikka jotkut omaan napaansa tuijottavat haluaisivat tehdä senkin ihan itse. Oman imagoni määrittelemisen jätän mieluusti toisten arvioitavaksi ja tehtäväksi ja tyydyn saamaani arvostukseen lopputulemasta riippumatta. Samoin on Skodan laita imagoasiassa. Imago ei ole ostettavissa , se pitää ansaita!
- EquaIizer
anaalisaattori kirjoitti:
Olen vahvasti länsiauto-orientointunut ja periaattena on että auto pitää olla valmistettu lännempänä kuin Skoda ilman kommunismitaustaa, joskaan ranskalainen rapeus ei ole takuu laadusta eikä das vilppi käytäntö ole laadun tae. "Omaa imagoaan" arvioivat yläkanttiin vain nousukkaat ja vähemmän viisaat yksilöt. Imagon määrittely on muiden tehtävä vaikka jotkut omaan napaansa tuijottavat haluaisivat tehdä senkin ihan itse. Oman imagoni määrittelemisen jätän mieluusti toisten arvioitavaksi ja tehtäväksi ja tyydyn saamaani arvostukseen lopputulemasta riippumatta. Samoin on Skodan laita imagoasiassa. Imago ei ole ostettavissa , se pitää ansaita!
No sinun imagosi on helposti arvioitavissa. Kansakoulun käynyt sivistymätön Toyota Avensiksella ajava virttyneessä tuulipuvussa viihtyvä epäsiisti peräkammarin poika. Viikset väpättävät kaljun kiiltäessä kun itämainen riisipaperista kyhätty Avensis jää vertailun jumboksi. Painit yhtä heikossa sarjassa kuin Toyotan harmaa olemus.
- anaalisaattori
EquaIizer kirjoitti:
No sinun imagosi on helposti arvioitavissa. Kansakoulun käynyt sivistymätön Toyota Avensiksella ajava virttyneessä tuulipuvussa viihtyvä epäsiisti peräkammarin poika. Viikset väpättävät kaljun kiiltäessä kun itämainen riisipaperista kyhätty Avensis jää vertailun jumboksi. Painit yhtä heikossa sarjassa kuin Toyotan harmaa olemus.
Tätä se sitten trollilla kun elämä on pelkkää arvailua ja netissä roikkumista. Ei arvioiminen ja arvailu ole sama asia.
- EquaIizer
anaalisaattori kirjoitti:
Tätä se sitten trollilla kun elämä on pelkkää arvailua ja netissä roikkumista. Ei arvioiminen ja arvailu ole sama asia.
Sinä se jaksat trollailla ja roikkua netissä. Miten on itäkippa Avensis pärjännyt testeissä, tuliko taas viimeinen sija?
- laatua.pitkältä.ajalta
EquaIizer kirjoitti:
Sinä se jaksat trollailla ja roikkua netissä. Miten on itäkippa Avensis pärjännyt testeissä, tuliko taas viimeinen sija?
Avensis valmistetaan Iso-Britanniassa, samassa maassa kuin Rolls-Royce ja Aston Martinkin, eli arvoautojen kotimaassa, kaukana kommunismin kotiseuduilta. Skoda sensijaan valmistetaan vanhassa kommarimaassa itäeuroopan vähävaraisille köyhän kansan autoksi. Kurjistuvat suomalaisetkin ovat päässeet vähän ikäänkuin "syömään kuormasta"
- Laatufloppi.Avensis
laatua.pitkältä.ajalta kirjoitti:
Avensis valmistetaan Iso-Britanniassa, samassa maassa kuin Rolls-Royce ja Aston Martinkin, eli arvoautojen kotimaassa, kaukana kommunismin kotiseuduilta. Skoda sensijaan valmistetaan vanhassa kommarimaassa itäeuroopan vähävaraisille köyhän kansan autoksi. Kurjistuvat suomalaisetkin ovat päässeet vähän ikäänkuin "syömään kuormasta"
Ihan sama missä Avensis on valmistettu, se on itäauto kuitenkin. Merkin kotimaa ratkaisee. Toyota myy huonosti Euroopassa mutta suhteellisesti paremmin Itä-Euroopassa. Se on köyhien ihmisten kulkuneuvo. Skoda on rikkaiden tutkitusti.
Tsekeissä on konepajateollisuudella pitkät perinteet. Ei ihme, että Skoda ottaa vertailuvoittoja tämän tästä ja Avensis jatkaa jumbomerkkinä. Ei mene enää kaupaksi kuin kommareille Suomessa. - näin.se.menee
Laatufloppi.Avensis kirjoitti:
Ihan sama missä Avensis on valmistettu, se on itäauto kuitenkin. Merkin kotimaa ratkaisee. Toyota myy huonosti Euroopassa mutta suhteellisesti paremmin Itä-Euroopassa. Se on köyhien ihmisten kulkuneuvo. Skoda on rikkaiden tutkitusti.
Tsekeissä on konepajateollisuudella pitkät perinteet. Ei ihme, että Skoda ottaa vertailuvoittoja tämän tästä ja Avensis jatkaa jumbomerkkinä. Ei mene enää kaupaksi kuin kommareille Suomessa.Avensista myydään Länsi-Euroopassa suhteellisestikin enemmän kuin Itä-eutoopassa, joka on Skodalle ominta aluetta halvan hintansa ja kansanautostatuksensa vuoksi. Toyotan päämarkkina-alueet ovat Aasiassa ja Amerikassa,joissa se on kummassakin suosituin henkilöautomerkki. Jos merkin kotimaa ratkaisee, niin sinulle Koreassa valmistetut Chevroletit ovat amerikkalaisia, heh ! Tsekissä ja Tsekkoslovakiassa oli konepajatellisuudessa pitkät perinteeet niinkuin Neuvostoliitossakin. Tuotteet sensijaan olivat valmistettu "vähän sinne päin" Laatu ja viimeistely olivat tuntematon käsite. Toisin kuin esim. Japani, joka on tullut kuuluisaksi korkeasta laadusta tekniikan, optiikan ja elektroniikan aloilta, jossa se on ollut laadun edelläkävijä ja esikuva. Toyotan, jota ei koskaan ole valmistettu yhdessäkään kommarimaassa,niinkuin Skodaa, sovittaminen , kommarikaapuun on vitsinäkin jo surkea, Siihen ovat ihan omat merkit Skodan johdolla. Skoda nimenomaan lanseerattiin itäeuroopan toveriautoksi. Ei seeprakaan pääse raidoistaan eroon vaikka haluaisi. Volkkari suunniteltiin kansanautoksi, Audi varakkaamman kansan autoksi ja Skoda Köyhän kansan autoksi. Köyhän kansan auto ei tarkoita mitään porvariautoa. Siihen on suunniteltu ihan eri merkit.
- bollywood
Joopati joopati. Toyotan markkinat ovat Aasiassa, jossa se kilpailee intialaista Tataa vastaan.
- skodaonin
Skodan imago on rehellisesti ansaittu kyllä sillä kelpaa ajella keskiluokassa ja ylempänä
- Das.vilppi
Mikä imago?
- Lue.tutkimuksia
Das.vilppi kirjoitti:
Mikä imago?
Englannissa Skodalla on paras imago.
- Save_the_Queen
Höpö höpö, ei siellä juuri itäautoharrastajia ole.
- itätojo
Save_the_Queen kirjoitti:
Höpö höpö, ei siellä juuri itäautoharrastajia ole.
Ei olekaan paljon koska Tojo menee siellä huonosti kaupaksi.
- Huolestuttavaa
itätojo kirjoitti:
Ei olekaan paljon koska Tojo menee siellä huonosti kaupaksi.
Sama kakara täällä taas takoo päätään seinään ja oksentaa aamusta yöhön päätoimisesti! Ei mikään järjen jättiläinen, vaatimattomasti ilmaistuna!
- juuri.noin
Huolestuttavaa kirjoitti:
Sama kakara täällä taas takoo päätään seinään ja oksentaa aamusta yöhön päätoimisesti! Ei mikään järjen jättiläinen, vaatimattomasti ilmaistuna!
Jullinjuntti mollaa Skodaa aamu viidestä puolille öin.
- NäinhänSeMuuttuu
Naton kanssa Skodan omistajuudella ei ole mitään tekemistä.
Skoda on typillisesti merkonomien suosikkiauto, joten siinä mielessä varmaankin monilla 'porvareilla' sellainen on. Nk valkokaulusköyhälistö varmaankin sitä ostaa, koska varaa ei ole vielä haluttavampaan Audiin tai volkkariinkaan. Toisaalta se on myös perusduunareiden ehdoton suosikkiauto.
Se lienee myös korkeammin kouluttautuneiden vastavalmistuneiden, opintolainalla ja asuntolainalla raskautettujen monilapsiperheiden joukossa kohtuullisen suosittu suuren tavaratilansa vuoksi ensimmäisenä uutena autona. Lastenvaunut sopii mukavasti tavaraboxiin. Se tosin vaihtuu nopeasti parempiin merkkeihin, kun talous paranee.
Siinä mielessä on hyvä juttu, että myös pienempituloisilla on varaa uuteen ja melkoisen tilavaan autoon. Aina uusi perusautokin on ympäristöystävällisempi ja turvallisempi kuin 10 vuotta vanha laatuauto. näin, vaikka monelle valitettavasti on edelleen melkoinen kynnys ylittää Skodan vähän nuhruinen ja nukkavieru imago. Status on tosiasiassa monille melkoisen tärkeä myös autoasioissa, vaikka suunta onkin tervehtyminen eli sen merkitys vähenee.
Tämän uuden auton edut verrattuna vanhaan, vaikka sitten laatuautoonkin, on useat huomanneet ja sehän näkyykin Skodan vahvana myyntinä. Lisäksi suomalaisten elintaso on noussut sitten 70-80- luvun alkupuolelta, jolloin sen ajan suosikkiauto Lada on vaihtunut Skodaan 'lada-kansan' autoksi.
Volyymiautojen kolmen kärjessä jatkuvasti, ei siihen muuten yllettäisi. Varakkaan väen ostojen ansiosta ei varmasti päästä bulkkiautojen myyntitilaston kärkeen. Ei silloin, kun Lada oli myyntitilaston kestokärkimerkki eikä nytkään kun Skoda on korvannut Ladan kärkisijoilta.- AutojaNeOn
"Naton kanssa Skodan omistajuudella ei ole mitään tekemistä."
On Natolla ja Tsekillä enemmän Skodan kanssa tekemistä, kuin sillä, että trollin mukaan Skoda on venäläinen auto, jonka kommunisti ostaa kun Ladaa ei saa.
Vuokratalojen parkkipaikoilla ja lähikaduilla todellisuuden voi nähdä: Ei Skodia, edes vanhempia. Sen sijaan vanhoja "arvoautoja" riittää. Pienituloiset eivät siis rahojaan Skodaan sijoita. Ihan sama miksi. Kai köyhä on ylpeä... ;) - skodajulli
AutojaNeOn kirjoitti:
"Naton kanssa Skodan omistajuudella ei ole mitään tekemistä."
On Natolla ja Tsekillä enemmän Skodan kanssa tekemistä, kuin sillä, että trollin mukaan Skoda on venäläinen auto, jonka kommunisti ostaa kun Ladaa ei saa.
Vuokratalojen parkkipaikoilla ja lähikaduilla todellisuuden voi nähdä: Ei Skodia, edes vanhempia. Sen sijaan vanhoja "arvoautoja" riittää. Pienituloiset eivät siis rahojaan Skodaan sijoita. Ihan sama miksi. Kai köyhä on ylpeä... ;)Vanhalla priimiumilla kerskuminen on tyhmän ylpeyttä.
- dopra_huja
Eikös se tsekkoslovakia ole Varsovan liiton maa???
- Ei.löydy
Mikä on varsovan liitto? Ei sellaisesta tiedä kukaan muu kuin trolli, jolla on aikaa notkua netissä vuorokauden ympäri.
- Oniltalääkkeidenaika
Kyllä ja natsit oli/on vasemmistolaisia... No joo mutta täytyypä sanoa, että nämä Kyykmannit ja muut omasta ja äitinsä mielestä vain rahallisesti rikkaat vaikuttavat ihan ja nan oikeasti puolalaisilta tuossa länsimais- ja oikeistolaiskiimassaan... Palatkaapa maan pinnalle ja vaikka olettekin tai isoisänne olisikin onnistunut hieman enemmän varallisuutta kusettamaan, niin teidän ja isänne teothan tullaan kostamaan seitsemänteen polveen eli nauti nyt, sillä maksat myöhemmin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 696806
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap284420Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2722833Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei262100MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna311663- 971457
Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee551161Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3051135Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781134Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..391101