Avoin väylä

väylänkautta

Hei!

Onko täällä ketään, joka olisi itse tai tuntisi jonkun, joka olisi päässyt avoimen väylän kautta tutkinto-opiskelijaksi? Kuinka vaikeaa tällainen on tai onko aivan mahdotonta?

Ilmeisesti työskentely on lähes pakollista, jotta opinnot voi kustantaa, kuinkahan paljon tämä vaikeuttaa opinnoissa menestymistä.. :/

Kaupungilla ei väliä, mutta kuulisin mielelläni muiden kokemuksia tästä.

345

31105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • googleonystävä

      Googlaamalla kyllä löytyy tarinoita. Yliopistosta riippuu miten hyvä keskiarvo tulee olla ja miten paljon kursseja pitää olla suoritettuna, että pääsee ihan oikeasti sisään yliopistoon.

      • väylänkautta

        Juu googlailin aiemmin, mutta tulokset johtivat lähinnä yliopistojen omille sivuille muutamia osumia lukuunottamatta. :) Ajattelin siis tätä kautta kysyä mikäli löytyy kokemuksia!


    • onnistuuu

      Jonkin verran olen tutkaillut avoimen väylää. Sitä kautta oikeasti pääsee yliopistoon. Vaatimukset opintojen määrästä, laadusta ja arvosanoista vaihtelevat suuresti yliopistojen, tiedekuntien ja oppiaineiden välillä. Toisiin paikkoihin on tunkua, toisiin pääsy taas on käytännössä varmaa yli 3 keskiarvolla.

      Tunnen henkilön, joka meni varttuneella iällä (yli 40 v.)oikeustieteelliseen avoimen kautta. Hän on nyt jo valmistunutkin ja alansa työssä.

      • onnistuuu

        Lisään vielä, että avoimen yliopiston opinnot on tarkoitettu hoidettaviksi ansiotyön ohessa. Tosin usein opetus voi olla myös integroitu yliopiston opetukseen, jolloin opiskellaan yliopiston tutkinto-opiskelijoiden kanssa päivällä.


      • Höpsö
        onnistuuu kirjoitti:

        Lisään vielä, että avoimen yliopiston opinnot on tarkoitettu hoidettaviksi ansiotyön ohessa. Tosin usein opetus voi olla myös integroitu yliopiston opetukseen, jolloin opiskellaan yliopiston tutkinto-opiskelijoiden kanssa päivällä.

        Siis mitä tarkoitat, että on tarkoitettu. Valmistun itse ensi viikolla 11.6. kauppatieteiden maisteriksi pääaineena tietojärjestelmätiede (verkko- ja ohjelmistoliiketoiminta), enkä tehnyt päivääkään töitä harjoittelua lukuunottamatta kolmen vuoden aikana, jolloin tutkinnon suoritin. Minulla oli avoimen väylän kautta haettaessa 92 opintopistettä ja suoritin kolmen vuoden aikana 211 pistettä eli 70 pistettä per vuosi kiitettävin pääainearvosanoin. – Kysymyshän on siitä, miten motivoitunut olet opiskelemaan. Kun pääsen väylän kautta, päätin, että teen kaiken niin hyvin kuin pystyn. Muutamaa laskentatoimen kurssipettymystä lukuunottamatta, selvisin tenteistä tosi hyvin. Tein molemmat sivuaineet markkinoinnista. Niin... ja unohdin vielä mainita, täytin juuri maaliskuussa 61 vuotta.


    • jokupääsee

      Kauppakorkeisiin on aika paljon yrittäjiä avoimen väylää, varsinkin Aaltoon. Hyvää paremmat arvosanat ovat tarpeen, koska kaikkia halukkaita ei voida ottaa. Opintopisteiden määrä myös vaikuttaa. Karsintaa on rankkaa, mutta jotkuthan sinne pääsevät, mikset sitten juuri sinä.

    • ikivanhaopiskelija

      Pääsin sisään avointa väylää. Aloitin alle 10v sitten avoimessa. Silloin oli työpaikka enkä välttämättä ajatellut koskaan valmistuvani. Jäin työttömäksi joitain vuosia sitten ja opiskelin edelleen Avoimessa ja keräsin 50op pääaineestani. Keskiarvo tai olla noin 3. Suoritin muidenkin aineiden kursseja Avoimessa.
      Yliopistoon sisään päästessäni puuttui alle 20% kandin pisteistä. Aikataulu oli hieman ongelmallinen. Jos kaikki sun tarvitsemat kurssit järjestetään marras-joulukuussa, miten työskentelet jouluapulaisena? Kannattaa ottaa selville noita aikatauluja etukäteen netistä tai kysellä päiväopiskelijoilta.
      Suoritin syksyllä kurssin, jossa oli n. 20 opiskelijan ryhmä. Osa häipyi kurssilta eikä suorittanut sitä. Yksi luentokurssi 120 opisk. ja 40 tentti sen. Luennoilla on aina vähemmän kuulijoita kuin on ilmoittautuneita. Me keski-ikäiset ollaan parhaiten paikalla. Mitä noi nuoret tekee? Häipyvätkö muualle, en tiedä.
      Jos asut jo opiskelukaupungissa, matkat eivät ole ongelma, mulle on.
      Tsemppiä! Opiskelu on kivaa!

      • Anonyymi

        Tää ketju on vähän kuin mun opinnot; aikaa menee, muttei unohdu. Sain kanditoikan v. 2016. Olen pikkuhiljaa opiskellut edelleen. Välillä töissäkin. Motiivi vähän hukassa, saa nähdä pääsenkö maisteriksi!

        Ikivanhaopiskelija


    • tse57

      Pääsin sisälle avoimen kautta viime syksynä Turkuun kauppakorkeaan. Suunnitelmana oli päivittää omaa osaamista. Avoimen pisteiden keskiarvo oli silloin 3,39 (vaadittava ka-raja hakuun oli 2015 3,00) pisteitä oli 90 eli juuri alarajan verran, joista 61 oli Turun avoimesta. Nyt pisteitä vuoden opiskelun jälkeen 163, ja pisteiden ka 3,86. Pääaineeni on tietojärjestelmätiede. Kandin saan opintorekisteriin varmaan ensi viikolla ja siitä 10 lisäpistettä. Aion käyttää myös kesän opiskeluun. Tavoittena olisi valmistua keväällä 2018 tai syksyllä 2017. Kannattaa ehdottomasti hakea avoimen kautta. Minä täytän ensi vuonna 60, joten ikä ei ole este oppimisille.

      • Avoinnn

        Kuinka kauan aikaa meni, että kävit 90 opintopistettä ? :)


      • väylänkautta

        Minua myös kiinnostaa tämä :) jotain huhua olen kuullut, että kestäisi tavallisesti n. pari vuotta.

        Kiitos myös hurjasti muille, jotka kommentoivat!! Alkaa tämä vaihtoehto kuulostaa melko hyvältä reitiltä itselleni.


      • tällaista

        Aika hyvin, 83 op ensimmäisenä lukuvuonna! Tämä ei ole aivan tavallista. Normaali tavoite on 60 op lukuvuodessa. Läheskään kaikki eivät siihen yllä.

        Tuo 90 op avoimessa vienee pari vuotta. Avoimessahan tavallisesti opiskellaan työn ohella ja opinnotkin on järjestetty sen mukaan. Kandiopinnot kokonaisuudessaan edellyttää 180 op ja sitten maisteriopinnot 120 op vähintään.


    • YksiOnnekas

      Pääsin yliopistoon avoimen väylän kautta. Opintopisteitä oli avoimesta yliopistosta yli 2/3 kandidaatin tutkinnosta ja opintojen keskiarvo yli 4. Ikä ei ollut este sisäänpääsylle. Opinnot tutkinto-opiskelijana rahoitin normaalilla opintotuella.

    • 1.7.2016

      Itsellä tänä vuonna väylähaku päällä. Luin insinööriksi amk:ssa ja samaan aikaan kävin avoimen kursseja. Täysin toteutettavissa oleva yhtälö, eikä ole lainkaan niin rankkaa miltä saattaa kuulostaa. Tarvittavat avoimen kurssit (90op) maksaa alle yhden opintolainan verran, joten jos opiskelet jotain missä et välttämättä nää itseäsi tulevaisuudessa, kannattaa hoitaa näin! Itsellä meni kolmisen vuotta mutta otin vähän liiankin rennosti. Kaksi vuotta on täysin toteutettavissa oleva tapa ilman suurempaa hikoilua :)

      • väylänkautta

        Vau, toivottavasti opiskelupaikka irtoaa sinulle! Saako udella mihin kauppikseen haet? :)


      • Kohtalont0veri

        Tsemppiä! Mihin haku kohdistuu ja millaisella keskiarvolla?


      • 1.7.2016

        3.6 turun kauppikseen. Tässä parhaillaan päivitetään opintopolkua ja jännätään :D saas nähdä. Viime vuonna tosiaan tasan 3.0 pääs sisään mutta oli myös eka vuosi kun kaikki hakeneet ei päässy sisään joten voi pompsahtaa ka. ylöspäin. Huhhuh...


      • Väylänkautta22

        Onneksi olkoon! Ei tarvi jännittää! Tiedän 15 ihmistä jolla on alempi ka kun sulla!


      • 1.7.2016
        Väylänkautta22 kirjoitti:

        Onneksi olkoon! Ei tarvi jännittää! Tiedän 15 ihmistä jolla on alempi ka kun sulla!

        No ohho! Mistäs tällaisen tiedon olet saanut? :) kuulostaa kyllä kieltämättä hyvältä! Mut ei viitsi vielä juhlii, täytyy vaan odotella virallista päätöstä. pessimisti ei pety :D


      • Elisiisonnea

        42 hakijaa.. Viime vuonna otettiin 27 sisään ja tiedän 15 ihmistä jolla on sua huonompi ka.. Ja uskon että on enemmänkin jopa..


      • 1.7.2016

        Täytyy sanoa kyl että kuulostaa hyvinki lupaavalta! En tienny että ne ottaa noin paljon sisään. Luulin et 20 pari rajatapausta.


      • aaltoon

        Ai turkuunkin 42 hakijaa, aika paljon! Aalto ei ole vielä julkaissut, että paljonko hakijoita - mutta viime vuonna hakijoita reilu 40, joista kelpoisia 28 (eli kurssit kasassa yli 3.0 keskiarvolla), 21 tais päästä..

        Itsellä 3,85 keskiarvo aallon avoimeen, jännittää ihan pirusti. Viimevuonna oli raja 3.3, että toki aika paljon saisi nousta - mutta luulen, että aika moni hakee nyt.

        Olisi vaan kiva kuulla jo tulokset niin jännitys loppuisi ja pääsisi muuttamaan Helsinkiin...

        Opintopolussa ramppailu jatkuu... Luulen, että sinne tulee tieto aikaisemmin kuin sähköpostiin. Julkasis nyt noi avoimen väylän tulokset aikasemmin ku tutkintopuolen :D Tietääks kukaan, et koska viime vuonna julkaisivat?


      • Tku117

        Viime vuonna Turun tulokset tulivat 30.6..


      • 1.7.2016
        aaltoon kirjoitti:

        Ai turkuunkin 42 hakijaa, aika paljon! Aalto ei ole vielä julkaissut, että paljonko hakijoita - mutta viime vuonna hakijoita reilu 40, joista kelpoisia 28 (eli kurssit kasassa yli 3.0 keskiarvolla), 21 tais päästä..

        Itsellä 3,85 keskiarvo aallon avoimeen, jännittää ihan pirusti. Viimevuonna oli raja 3.3, että toki aika paljon saisi nousta - mutta luulen, että aika moni hakee nyt.

        Olisi vaan kiva kuulla jo tulokset niin jännitys loppuisi ja pääsisi muuttamaan Helsinkiin...

        Opintopolussa ramppailu jatkuu... Luulen, että sinne tulee tieto aikaisemmin kuin sähköpostiin. Julkasis nyt noi avoimen väylän tulokset aikasemmin ku tutkintopuolen :D Tietääks kukaan, et koska viime vuonna julkaisivat?

        3,85 on kyl jo tiukka keskiarvo! Hyvältä näyttää sulla jos viime vuonna 3.3 päässy sisään :) Pidetään peukkuja!


      • Aaltoon
        1.7.2016 kirjoitti:

        3,85 on kyl jo tiukka keskiarvo! Hyvältä näyttää sulla jos viime vuonna 3.3 päässy sisään :) Pidetään peukkuja!

        Kiitos ihana :) jännä nähä!! Ja jännää kans et tuleeko samaan aikaan tulokset kun pääsykokeilla hakeneilla. Ainakin aallossa avoimen haku oli aallon erillishaku eikä yhteishaku. Eli saattaa tulla eri aikaan kun pääsykokeet tehneillä..

        Ja hyvillä fiiliksillä tosiaan itekkin, jännittää vaan pirusti :D peukkuja pidellään täällä sullekin :)


      • Höpsö
        1.7.2016 kirjoitti:

        3.6 turun kauppikseen. Tässä parhaillaan päivitetään opintopolkua ja jännätään :D saas nähdä. Viime vuonna tosiaan tasan 3.0 pääs sisään mutta oli myös eka vuosi kun kaikki hakeneet ei päässy sisään joten voi pompsahtaa ka. ylöspäin. Huhhuh...

        Opiskelen itse Turun kauppiksessa ja tänä vuonna avoimen väylässä on ollut vain 28 pyrkijää. Syynä on, että kursseja on ollut vähemmän tarjolla kuin viime vuonna. Viime vuonna sisälle otettiin muistaakseni 27. Joten pääset melko varmaan.


    • jutkutius

      Tampereen kauppatieteelliseen avoimen väylän kautta tutkinto-opiskelijaksi ei ainakaan ole lainkaan mahdollista.

    • Karkkkii

      Opiskelu on haastavaa kurssien ja töiden yhteensovittamisessa ja keskiarvon pitää olla keskivertoa parempi. Mielekkäämpää kuitenkin tuo opiskelu on avoimessa kuin muutaman kuukauden intensiivinen pääsykokeisiin pänttäys. Suosittelen ainakin kokeilemaan! Kaksi vuotta on suositeltu aika suorittaa noita kursseja mutta on mahdollista tehdä myös nopeammin. Tuo paljonko aikaa tarvitset kurssien suorittamisiin hyvillä arvosanoilla riippuu toki omasta elämäntilanteesta eli onko mahdollista opiskella vuoden ajan todella tiukkaan tahtiin vai kannattaako suorittaa vähemmän kerrallaan parin vuoden ajan.

    • Trobe

      Hain nyt väylähaussa Turkuun, viime vuonna 3.00 ka riitti.. Tänä vuonna hakijoita oli 42 ja sisään otetaan noin 20.. Eli ka varmaan nousee. Kahdessa vuodessa onnistuu hyvin, työnteko (about 2 vuoroa/vk) siinä oheella ei paha! Tsemppiä, oma motivaatio avainasemassa!

      • Ckcikcck

        2015 oli 40 hakijaa eli ei paljon eroa tähän vuoteen. Taitaa olla joukossa paljon alle 3 ka hakeneita tai on muulla perusteella karsittu hakijoita.


      • 1.7.2016

        Mistä sait tiedon kuinka paljon tänä vuonna haki? Kysyitkö Merjalta? :)


      • Tku188

        Merja pisti viestiä joo!


    • Jciccici

      Voiko avoimen väylän kautta hakea, jos opiskelee ammattikorkeessa vai pitääkö tutkinto ensin lopettaa ja vasta sitten hakea vai miten?

      • juujaata

        Tietenkin voit hakea yliopistoon, vaikka opinnot ammattikorkeassa ovat kesken. Ne kyllä kannattaisi tehdä valmiiksi, jolloin voisit hakea suoraan maisteriopintoihin. Tämä tosin riippuu alasta eli siitä, kuinka samaa alaa AMK-tutkinto ja maisteriopinnot olisivat.

        Jotenkin mulla on kuitenkin sellainen käsitys, ettei avoimen väylää voi käyttää, jos jo on korkeakoulututkinto.


      • Xkxkxxkxk

        Löysin itse tuolta sivuilta, ettei voi hakea väylän kautta jos opiskelee yliopistossa tai on yliopistotutkinto. Eli amk tutkinnolla taitaa voida hakea. Kuulemma maisterivaiheessa turun kauppakorkeakouluun on tosi vaikea päästä. Poriin pääsisi, mutta sinne olisin päässyt suoraan kauppatieteitä lukemaan ihan alusta asti. Muutto on vaan aika mahdoton tässä elämäntilanteessa. Toivottavasti pääsen kuitenkin nyt lukemaan kauppatieteitä Turkuun. Pisteet on vähän siinä ja siinä pääsenkö.


    • 1.7.2016

      Hitto pistää hikoiluttamaan tä et pääsykoetyypit saa tuloksia sähköpostissa. Ei vaikuta mitenkään avoimen tyyppeihin mut alkaa olee sellanen lähtölaskentaolo pikkuhiljaa :D

      • aaltoon

        Aaltoon ainakin tuli varasijoille oleville kuulemma kirje postissa. Itselle ei siis tullut 3.85 k.a:lla :) kirjeessä luki, että 3.76 aallon alin hyväksytty keskirvo!

        Eli sisällä ollaan - huomenna vielä virallista sitten! Käsittämätön fiilis!


      • Tarhennust

        Siis että väylän alin hyv. KA oli 3.76?


      • aaltoon

        Juuri näin. Aallossa siis :)


      • Jihuuhs

        Noniin! Paljon onnea!


      • jfkjfk
        aaltoon kirjoitti:

        Aaltoon ainakin tuli varasijoille oleville kuulemma kirje postissa. Itselle ei siis tullut 3.85 k.a:lla :) kirjeessä luki, että 3.76 aallon alin hyväksytty keskirvo!

        Eli sisällä ollaan - huomenna vielä virallista sitten! Käsittämätön fiilis!

        Onks tää nyt jotaa kusetusta?


      • 1.7.2016

        Kuva tai ei tapahtunut ;)


      • kauppikseeen
        aaltoon kirjoitti:

        Aaltoon ainakin tuli varasijoille oleville kuulemma kirje postissa. Itselle ei siis tullut 3.85 k.a:lla :) kirjeessä luki, että 3.76 aallon alin hyväksytty keskirvo!

        Eli sisällä ollaan - huomenna vielä virallista sitten! Käsittämätön fiilis!

        Millasella aikataululla oot tehnyt sun opintojasi? Kiinnostais kans toi väylähaku


      • Jonsss
        1.7.2016 kirjoitti:

        Kuva tai ei tapahtunut ;)

        Kärvistelkää te vaan vielä ;)


      • 1.7.2016
        Jonsss kirjoitti:

        Kärvistelkää te vaan vielä ;)

        Haistan kusetuksen tänne asti :D Minkä takia varasijoille lähetettäis kirjeet ti-ke akselilla ja pääsijät annettais kärvistellä 1.7. asti. Not buying this! Hyvä yri kuitenkin :D


      • aaltoon

        Sen takia, että hyväksytyt näkyy opintopolussa. Varasijalla olijat sai kirjeitsen varasijansa tiedon. Samassa kirjeessä alin hyv ka. Tämä on 100% fakta, huomennahan sitten näätte jos ette nyt usko :)

        Ja mä oon se sama kuka kiitteli sua, ihanuus! Totta se on :)

        En oo ainoa aaltolainen kuka tän on kuullut :)


      • 1.7.2016

        No way?? Jos näin on niin sitten HYVIN paljon onnea sulle!!! Jään viel jännittämään sitten viimeseen päivään.. ei auta :D


      • 1.7.2016
        1.7.2016 kirjoitti:

        No way?? Jos näin on niin sitten HYVIN paljon onnea sulle!!! Jään viel jännittämään sitten viimeseen päivään.. ei auta :D

        Toivottavasti Turussa sama käytäntö koska ei oo kirjeitä näkynyt ;)


      • Aaltoon
        1.7.2016 kirjoitti:

        Toivottavasti Turussa sama käytäntö koska ei oo kirjeitä näkynyt ;)

        Kiitos! Ihan maaginen fiilis. Opintopolussa siis todnäk tulokset jo, se vaan on suljettu huomiseen asti niin näkyy vasta sit.

        Ja kyllähän sä tolla keskiarvolla sisään pääset ihan varmasti!

        Ite rupean pakkailemaan kohta kimpsuja ja kampsuja tästä turun kupeesta ja muutan kohti hesaa 8)


      • 1.7.2016
        Aaltoon kirjoitti:

        Kiitos! Ihan maaginen fiilis. Opintopolussa siis todnäk tulokset jo, se vaan on suljettu huomiseen asti niin näkyy vasta sit.

        Ja kyllähän sä tolla keskiarvolla sisään pääset ihan varmasti!

        Ite rupean pakkailemaan kohta kimpsuja ja kampsuja tästä turun kupeesta ja muutan kohti hesaa 8)

        Jos pääsen niin mennään riistiin. Oon tällä hetkellä Hesassa ja muutan takas turkuun jos kutsu käy. Vedetään yläfemmat puolivälissä sitten :D


      • aaltoon
        kauppikseeen kirjoitti:

        Millasella aikataululla oot tehnyt sun opintojasi? Kiinnostais kans toi väylähaku

        Moikka.

        Nohh, kaks vuotta käytännössä meni. Kaks pakollista läsnäolo -kurssia, jolloin asuin kaverilla - itellä etäisyys kouluun 150km. Muuten kaikki etänä.

        Vuodessakin mahollista, mutta vaikeeta päällekkäin olevien kurssien ym takia. Tein kokoajan samalla töitä ja yhtenä vuotena luin pääsykokeisiin, jolloin pääsinkin turkuun. Oli avoimesta sikkenä hyötyä jo pääsykokeisiinkin, eli suosittelen :)

        Turun paikka oli helppo jättää ottamatta, kun oli se 40 opintopistettä kasassa ekalta vuodelta semi hyvällä keskiarvolla.

        Ja kannattihan se, huomenna mustaa valkosella että aalto kutsuu.



        Ja 1.7.2016, pidän sulle peukkuja. Ihan sairaasti :)


      • 1.7.2016
        aaltoon kirjoitti:

        Moikka.

        Nohh, kaks vuotta käytännössä meni. Kaks pakollista läsnäolo -kurssia, jolloin asuin kaverilla - itellä etäisyys kouluun 150km. Muuten kaikki etänä.

        Vuodessakin mahollista, mutta vaikeeta päällekkäin olevien kurssien ym takia. Tein kokoajan samalla töitä ja yhtenä vuotena luin pääsykokeisiin, jolloin pääsinkin turkuun. Oli avoimesta sikkenä hyötyä jo pääsykokeisiinkin, eli suosittelen :)

        Turun paikka oli helppo jättää ottamatta, kun oli se 40 opintopistettä kasassa ekalta vuodelta semi hyvällä keskiarvolla.

        Ja kannattihan se, huomenna mustaa valkosella että aalto kutsuu.



        Ja 1.7.2016, pidän sulle peukkuja. Ihan sairaasti :)

        Kiitos kun pidit koska pääsin! LOISTOFIILIS! Puoltoist vuotta töiden puolesta pyöriny Helsingissä ja nyt takas kotiin!!


    • opiskelija84

      Mä itse sain opiskelupaikan Haaga Heliasta avoimen väylän kautta tänä vuonna ja syksyllä pääsen opiskelemaan. Kaks vuotta sitten kävin pääsykokees tietojenkäsittelyyn alaan mut ei onnistunut, olin 8.varasijana silloin ja aika lähellä kun nousi 1.varasijalle viimenen hakupäivä. Olin ollut stressissa ja en jaksa käydä pääsykokeessa uudestaan. Aloitin opiskella avoimen koulutuksen mukana ja eka lukuvuosi oon keräänyt noin 30 op, keskiarvo 3,9. Minun mielestä ei oo liian vaikeaa saada hyvä arvosana, koska oon asunut suomes noin 5 vuotta ja mun suomen kielentaito ei oikeesti hyvää. Tarvitaan vain et sä valitset oikeaa kurssia, jotka sopivat sinulle. Esim: mä ohisin melkein kaikki perusteet opinnot ja suoraan ilmoitautuu ammattiopintoihin. Oon suorittanut paljon kursseja toka lukuvuosi hyvillä arvosanalla. Siis laitan hakemus kun tilinä on 80 op (edellyttää 60 op sama ala) ja pääsen haastatteluun. Päivän jälkeen sain tulos Haaga Heliasta sähköpostin kautta ja ilmoituspäätös tulee kotiin 3:n päivän kuluttua.

    • hmmmm1

      Vieläkin se herjaa, että opiskelijavalinta kesken......

      • 1.7.2016

        Mullakin herjas vielä aamulla. Kyllä ne sinne tulee ap:n aikana


      • aaltoon

        Sama juttu. Tosi outoa! Kyllä ne kohta tulee :)


      • 1.7.2016

        Kyselin Turun yliopistolta niin sanoivat, että kannattaa ottaa yhteyttä oman yliopiston hakijapalveluun. Kirjeet ovat kuitenkin lähteneet jo eilen.

        Itse sain eka "epävirallisen" tiedon, että pääsin hakijapalvelusta :)

        https://opintopolku.fi/wp/yliopisto/yliopistojen-hakijapalvelut/

        Soittakaa/lähettäkää mailia sinne niin saatte varmaan nopeammin tiedon jos ei ala näkymään :)


      • aaltoon
        1.7.2016 kirjoitti:

        Kyselin Turun yliopistolta niin sanoivat, että kannattaa ottaa yhteyttä oman yliopiston hakijapalveluun. Kirjeet ovat kuitenkin lähteneet jo eilen.

        Itse sain eka "epävirallisen" tiedon, että pääsin hakijapalvelusta :)

        https://opintopolku.fi/wp/yliopisto/yliopistojen-hakijapalvelut/

        Soittakaa/lähettäkää mailia sinne niin saatte varmaan nopeammin tiedon jos ei ala näkymään :)

        Eiiiiiiihänn!!

        Onnea tosi tosi paljon <3 :)

        Mä vielä jännäilen täällä, vaikka toki tieto itselläkin on lopputuloksesta. Mutta varmistus on aina varmistus :)


      • 1.7.2016

        Kyllä!! Pääsen takas himaan! Voin sanoo, et aivan sikamaisen loistofiilis!

        Ja onnea viel kerran myös sulle :) Varma homma, mut varmistus vielä ni voit avata skumppapullon! Tosiaan mulla tulos jo näkyy opintopolussa, mutta sanoivat aamulla yliopistolta, että heillä on vaikeuksia siirtää tuloksia opintopolkuun, mutta tulee kuitenkin tän päivän aikana. Ja sulla on varmaan kotona kohta kirje odottamassa ;)

        ONNEA SULLE!


      • hhhhh333
        1.7.2016 kirjoitti:

        Kyllä!! Pääsen takas himaan! Voin sanoo, et aivan sikamaisen loistofiilis!

        Ja onnea viel kerran myös sulle :) Varma homma, mut varmistus vielä ni voit avata skumppapullon! Tosiaan mulla tulos jo näkyy opintopolussa, mutta sanoivat aamulla yliopistolta, että heillä on vaikeuksia siirtää tuloksia opintopolkuun, mutta tulee kuitenkin tän päivän aikana. Ja sulla on varmaan kotona kohta kirje odottamassa ;)

        ONNEA SULLE!

        Avoimen väylän valinnassa hyväksytyt 2016

        http://www.aalto.fi/fi/midcom-serveattachmentguid-1e63f5e893436043f5e11e6826783946801600e600e/hyvaksytyt_2016_biz_netti_avoimen_vayla.pdf


    • Hih10

      Onko oulussa avointaväylää?

    • Aallonkauppikseen

      Onko täällä ketään joka ei tänä vuonna päässyt sisään ja aikoo nyt hakea avoimen väylän kautta?

    • Wezqer

      Kaikille avointa väylää harkitseville voin sanoa, että on hieman hankalaa. Ei saa tukia, vie paljon aikaa mutta pakko käydä töissä, ei millään tapaa sosiaalista, jos ei tunne ketään, sinäänsä kallista ainakin aallossa 90e 6op kurssi ja keskiarvo pitää saada sinne 4 pintaan ennen kun ainakaan aaltoon pääsee, turkuun oli ollut 3,7 jonain vuonna.

      Ehkä suurimman hyödyn saa kun käy taloustieteen, laskiksen ja rahoituksen kurssit ja lukee pääsykokeeseen 3kk täysillä. Niissä paljon enemmän asiaa kuin pääsykokeissa mutta kun opettelee edes ne perusasiat niin on pääsykokeessa helppoa(kokemusta on)

    • muutamaa

      Niitä avoimen väylää harkitsevia on juuri nyt varmasti paljon. Se tie sopii joillekin hyvin. On hyvä olla työpaikka, jonka palkalla elää ja kustantaa opinnot. Toisaalta työ rajoittaa opiskeluun käytössä olevaa aikaa.

      Avoimessa tavoitteellisesti opiskeleva ei ehdi haalariväen leikkikentille. Siksi vapaa-ajan ohjelmaa ja opiskelijabileitä ei ole.

      Opintojen kalleudesta voi olla useaa mieltä. Minusta avoimessa opiskelu on halpaa verrattuna siihen, että maailmalla yliopistojen lukukausimaksu voi hipoa 10.000 euroa ja paljon enemmänkin.

      Opintoja on kuitenkin saatava kokoon melkoinen määrä ja hyvin arvosanoin. Ka saisi olla yli 4. Tämä ei ole niinkään helppo juttu sellaiselle, joka ei onnistunut ponnistamaan itseään yliopistoon normivalinnassa.

      Mutta avoimessa voi kivasti kokeilla, miten opiskelu sujuu ja onko ala sitä omaa ja oikeaa.

    • aaltoon

      Heh, joku muukin yöeläin täällä vastailemassa. Itsellä jäi tosin viestin lähetys kesken, kun uni tuli puseroon ennen loppua :D

      Mutta tosiaan, tossa aikasemmin kertonutkin omista kokemuksista. Aallon raja tänävuonna 3.76, viimevuonna 3.3. Tuskin tulee laskemaan nykyisestä juuri ollenkaan, vaan kuvastaa lähinnä vaadittujen opintopisteiden tiputtamisesta johtuvaa hakijamäärien radikaalia kasvua.

      Itselle avoin väylä oli parasta, mitä voi kohdalle sattua. Pääsykokeella saatu paikka turusta toi ehkä boostia vielä opiskeluihin, että jaksoi painaa yhden vuoden lisää avoimessa ja hakea aaltoon. Toki opiskelu maksaa sen 60-90e/6op, mutta oli sen arvoista.

      Itse luin pääsykokeisiin 500h ja vuoden 2015 pääsykokeessa istuneet tietävät, miten koko homma saattoi jäädä aallon osalta pienen pieneen huolimattomuusvirheeseen (sisäänpääsyraja 37.25/40p). Mielestäni oli inhimillisempää lukea avoimessa pari vuotta, kun valmistautua pääsykokeeseen 3-6kk ja tehdä koe, joka on muutamassa tunnissa ohi - joka saattaa vaikuttaa koko tulevaisuuteesi.

      Jos nyt saisin valita, en vaihtaisi yhtään mitään omasta 'polustani'. Syksy avoimessa yliopistossa, keväällä 1-2 kurssia avoimesta ja loppukevät ahkeraa pääsykokeisiin lukemista. Avoimen yliopiston opinnot ovat tässä vaiheessa auttaneet jo niin paljon, että pääsykoe helpottuu huomattavasti (etenkin, jos matikka hallussa muutenkin).
      Jos opiskelupaikka ykköstavoitteesta pääsykokeella, onneksi olkoon. Jos ei - vuosi avointa lisää ja väylän kautta sisään. Voi toki hakea pääsykokeellakin, mutta turhaa - jos on avoimen väylän keskiarvon pitänyt korkealla :)

      Jokaisen oma päätös on tietysti sitten se, jos saa vaikka kolmanneksi mieluisimman hakukohteen pääsykokeella - lähteäkö sinne vai tavoitellakko unelmia. Itselleni henkilökohtaisesti mihin tahansa muualle lähteminen olisi ollut itseni pettämistä (vaikka asunkin käytännössä turussa, eli todellisuudessa lähden nyt helsinkiin :D)

      Koska en ole asepalvelusta käynyt (ei pakollinen omalle sukupuolelleni), en tiedä miten asepalvelus-kuviot vaikuttavat näihin hakuprosesseihin. Ainakin samaan aikaan suoritettuna avoimen opinnot, tai opinnot muutenkaan tuskin onnistuvat. Pääsykokeisiin ehkä sitkeimmät sissit pystyvät lukemaan, mutta aika hurjaa!

      Onnea kaikille, jotka pääsivät tänä vuonna askeleen lähemmäs unelmiaan. Ja tsemppiä teille jokaiselle, jotka niitä vasta pikkuhiljaa lähestytte. Muistakaa, että koskaan - KOSKAAN ei pidä luovuttaa.

    • aväylä

      Jos joku kokee väyläopinnot kalliiksi, niin kannattaa pitää mielessä että niiden jälkeen on kuitenkin noppia kasassa vs. maksaa reilu tonni valmennuskurssista, jonka hyöty häviää välittömästi, jos et pääse kokeella sisään.

    • Powerwill

      Olen opiskellut 88 opintopistettä Aallon avoimessa kauppakorkeakoulussa keskiarvolla 4,48. Itselläni tavoitteena oli kerätä kursseja maisterihakuja varten. Kursseilla tuli vastaan myös muutamia väylän kautta hakijoita, mielestäni se on/oli erinomainen tapa päästä sisään Aaltoon ja miksei muuallakin. Lisäksi oman työpaikkani entinen talousjohtaja pääsi väylän kautta merkonomitaustalla Aaltoon opiskelemaan kauppatieteiden maisteriksi ja suorittikin tutkinnon erinomaisin arvosanoin. Vertaisin väylän kautta sisäänpääsyä ja opintojen tekemistä maratonjuoksuun ja pääsykoetta 100 metrin juoksuun.

      Jos itse olisin nyt nuori ylioppilas alkaisin ehdottomasti tekemään kursseja avoimen puolella ennen kuin murehtimaan epäonnistuneita pääsykokeita ja tuhlaamaan energiaani taas uuteen epävarmaan hakukierrokseen. Sillä samalla tahdonvoimalla mitä niihin pääsykokeisiin vaaditaan saa kyllä kasaan yli 4 keskiarvon. Jokainen, korostan ihan JOKAINEN saa halutessaan kasaan yli 4 keskiarvon Kauppakorkean peruskursseilta, kysymys on vaan työmäärästä, kurinalaisuudesta ja tahdonvoimasta. Peruskursseilla ei myöskään esiinny juurikaan plus, miinus, kerto ja jakolaskua kummempaa matematiikkaa. Itselläni on taustalla paljon myös insinööritieteiden opintoja ja siellä vaaditaan vastaaviin suorituksiin ihan erilaisia työmääriä.

      Hyvin suoritettujen peruskurssien jälkeen voi sitten lopulta hakea vaikka rahoituksen pääaineeseen, jossa ilmeisesti on vaadittu n. 4,3 keskiarvoa. Avoimen opintojen hinnastakin täällä on ollut puhetta mikä on minusta täysin epärelevanttia, koska ne vaaditut 60 op maksaa 900 €.

      Seuraava vasta-argumentti, joka tänne kirjoitetaan on se, että rajat nousee kun tämä vaihtoehto löydetään paremmin jne. Voin luvata niille, jotka alkavat tekemään töitä sen opiskelupaikan eteen, että sen varmasti saa, koska edelleen harva hakija on tosielämässä kovinkaan suunnitelmallinen ja hommat jää sen takia kesken. Muut hakijat eivät useinkaan ole niitä parhaita muita hakijoita, koska ne he jäävät rullaamaan pääsykokeita 2-3 vuodeksi jääden joka kerta 0,5 tai 1 pisteen päähän rajasta. Sen sijaan ne B:n ja C:n yleisarvosanan ylioppilaat tajuavat rajansa tulleen vastaan ja yrittävät väylän kautta saaden lopulta sisulla opiskelupaikan.

      • opiskelijaikäloppu

        Tuosta hinnasta semmoinen, että yliopistopaikkakunnan ulkopuolella op maksaa enemmän kuin 15€. Samaten matkat maksavat, kun kaikki eivät asu bussi/ratikka/junareitillä vaan oma auto pitää olla. Eikä ruokailukaan järjesty kela-hintaan. Eikä opiskelija-asunto.

        Mutta muuten hyvä mahis tää avoin väylä.


    • Avoinyo

      Moikka, onko tuo 90 op raja kaikilla yliopistoilla? Jotenkin jäänyt mieleen,että 60 op voi myös hakea? Itse parhaillaan käyn avointa, ja toivottavasti jatkuu yhtä hyvin kuin on alkanut.

      • Yiritys2018

        60 op on ainakin Itä-suomen yliopistossa raja, jolla voi edes hakea. Viime vuonna piti olla 84 op J-suussa ja 94 op Kupopiossa, että pääsi sisään. 20% hakijoista otettiin 2017 haussa.


      • näinlännessä

        Vaasassa raja on 100op avoimessa ennen kuin voi hakea väylän kautta tutkinto-opiskelijaksi. Keskiarvorajoista ei ole tietoa.


      • abc123_123
        Yiritys2018 kirjoitti:

        60 op on ainakin Itä-suomen yliopistossa raja, jolla voi edes hakea. Viime vuonna piti olla 84 op J-suussa ja 94 op Kupopiossa, että pääsi sisään. 20% hakijoista otettiin 2017 haussa.

        Mulla nyt 78op paljohan vaaditaan tänä vuonna? Onko muilla miten op:tä kertynyt?


      • vpa

        Aalto avoin 2018 haku, milloin tulokset


    • saanähdä

      Hei,

      Turun kauppakorkeakoulusta ja Itä-Suomesta yhteensä tasan 90op. Tämän lisäksi löytyy vielä tradenomitutkinto, josta pitäisi saada ainakin Itä-Suomeen suoraan valintaan vaikuttavia opintopisteitä. Keskiarvo tosiaan 3,65 tällä hetkellä avoimen yliopiston opinnoista - mahtaakohan riittää Turkuun?

      • Höpsö

        Kyllä riittää Turkuun. Hakijoita on ollut tänä vuonna vain 28! Tulin itse sisälle 2015 3,45:n keskiarvolla ja silloin hakijoita oli 42.


    • Avoinykt

      Onko muualle kuin kauppikseen hakijoita? Tai onko tietoa onko Itä-Suomeen päässyt avoimen väylää yhteiskuntatieteisiin? Kiinnostaisi tietää kuinka paljon hakijoita sinne on avoimen väylän kautta hakenut.

      • JoensuunElli

        Ei tietääkseni voi avoimen väylää pitkin hakea yhteiskuntatieteisiin. Ei ainakaan tänä vuonna ollut sellaista vaihtoehtoa yhteishaussa. Kauppikseenkin vaikeampi päästä avoimen väylää tänä vuonna kuin koskaan, vain 15 % hakijoista pääsee sisään. Itellä noin 100 op itä-Suomeen (ka. 4) Pääsykokeesta ehkä 30 p (sen verran sumussa olin, etten enää muista miten vastasin kysymyksiin). Koe oli helppohko, mutta sorruin pariin, kolmeen huolimattomuusvirheeseen ja yhteen pahaan mokaan: en mustannut henkilötunnusta optiseen lomakkeeseen, ja suoritus voidaan ilmeisesti hylätä. Jännittää pirusti, miten käy. Toivottavasti pisteet riittää avoimeen!


      • Huiiiiii

        Mä taas pidän sormet ja varpaat ristissä, että mieluiten pääsisit valintakokeen kautta sisään. ;)
        Oletko hakemassa molemmissa hauissa ensisijaisesti Joensuuhun? Kuinka nopeasti sulla kesti suorittaa nämä 100 op? Entä kuinka kauan suurin piirtein uhrasit aikaa 6op:n kurssiin, josta sait nelosen arvosanaksi? Kiinnostaa vain, kun koko vuoden itsenäisesti puurtanut verkko-opintoja, tietämättä lainkaan millainen taso on ja miten muilla hakijoilla menee.


      • JoensuunElli

        Taitaa mennä niin, että se mikä ykkösvaihtoehtona, on otettava vastaan, siis tässä tapauksessa avoimen väylän kautta. Molemmissa haussa j-suuhun, koska sinne suoritettu kaikki op:t. Tein järjestelmällisesti aina yhden opintojakson kerrallaan, 60 op taisi tulla kokoon n. vuoden opintojen jälkeen. Teen myös työkseni taloushallintoon liittyviä tehtäviä, että siksi ehkä vähän helpompaa. Tenttiin valmistauduin suhteellisen hyvin, ja toki esillä olevat materiaalit auttaa verkkotentissä paljonkin. Jos sain huonommman arvosanan, kysyin opettajilta syitä, ja seuraavassa tentissä tai opintotehtävässä aina paransin. Kannattaa olla aktiivinen, jos jotain ei ymmärrä, kyssäri opettajlle, ja yleensä hyvin nopeasti vastaavat.
        Yksinäistä puurtamistahan tämä on, mutta avoimen opintosihteerit ja opettajat ainakin J-suussa ystävällisiä ja avuliaita. Kannattaa pyytää apuja, esim. voivat lähettää kirjoja kotiin lainaksi jne.


      • Avoinykt
        JoensuunElli kirjoitti:

        Ei tietääkseni voi avoimen väylää pitkin hakea yhteiskuntatieteisiin. Ei ainakaan tänä vuonna ollut sellaista vaihtoehtoa yhteishaussa. Kauppikseenkin vaikeampi päästä avoimen väylää tänä vuonna kuin koskaan, vain 15 % hakijoista pääsee sisään. Itellä noin 100 op itä-Suomeen (ka. 4) Pääsykokeesta ehkä 30 p (sen verran sumussa olin, etten enää muista miten vastasin kysymyksiin). Koe oli helppohko, mutta sorruin pariin, kolmeen huolimattomuusvirheeseen ja yhteen pahaan mokaan: en mustannut henkilötunnusta optiseen lomakkeeseen, ja suoritus voidaan ilmeisesti hylätä. Jännittää pirusti, miten käy. Toivottavasti pisteet riittää avoimeen!

        Mielestäni nimenomaan oli vaihtoehtona myös avoimen väylä, yhteiskuntatieteisiin nimittäin. Ainakin tuttavani kertoi hakevansa sitä kautta Joensuuhun.


      • JoensuunElli

      • Avoinykt

        Eipä muuten näykään tuossa tilastossa! Itseä houkuttaisi hakea ensi vuonna avoimen väylää, siksi siis kyselin. Kävin vielä opintopolusta katsomassa ja (jos oikein katsoin) niin siellä oli mielestäni 3. jono, johon sisältyy avoimen yliopiston kautta tehdyt opinnot. 5 aloituspaikkaa siihen kiintiöön varattu?


      • Tsempit
        JoensuunElli kirjoitti:

        Taitaa mennä niin, että se mikä ykkösvaihtoehtona, on otettava vastaan, siis tässä tapauksessa avoimen väylän kautta. Molemmissa haussa j-suuhun, koska sinne suoritettu kaikki op:t. Tein järjestelmällisesti aina yhden opintojakson kerrallaan, 60 op taisi tulla kokoon n. vuoden opintojen jälkeen. Teen myös työkseni taloushallintoon liittyviä tehtäviä, että siksi ehkä vähän helpompaa. Tenttiin valmistauduin suhteellisen hyvin, ja toki esillä olevat materiaalit auttaa verkkotentissä paljonkin. Jos sain huonommman arvosanan, kysyin opettajilta syitä, ja seuraavassa tentissä tai opintotehtävässä aina paransin. Kannattaa olla aktiivinen, jos jotain ei ymmärrä, kyssäri opettajlle, ja yleensä hyvin nopeasti vastaavat.
        Yksinäistä puurtamistahan tämä on, mutta avoimen opintosihteerit ja opettajat ainakin J-suussa ystävällisiä ja avuliaita. Kannattaa pyytää apuja, esim. voivat lähettää kirjoja kotiin lainaksi jne.

        Kiitos, toivottavasti pääset sisään (valintakokeen kautta) :)


      • JoensuunElli
        JoensuunElli kirjoitti:

        Taitaa mennä niin, että se mikä ykkösvaihtoehtona, on otettava vastaan, siis tässä tapauksessa avoimen väylän kautta. Molemmissa haussa j-suuhun, koska sinne suoritettu kaikki op:t. Tein järjestelmällisesti aina yhden opintojakson kerrallaan, 60 op taisi tulla kokoon n. vuoden opintojen jälkeen. Teen myös työkseni taloushallintoon liittyviä tehtäviä, että siksi ehkä vähän helpompaa. Tenttiin valmistauduin suhteellisen hyvin, ja toki esillä olevat materiaalit auttaa verkkotentissä paljonkin. Jos sain huonommman arvosanan, kysyin opettajilta syitä, ja seuraavassa tentissä tai opintotehtävässä aina paransin. Kannattaa olla aktiivinen, jos jotain ei ymmärrä, kyssäri opettajlle, ja yleensä hyvin nopeasti vastaavat.
        Yksinäistä puurtamistahan tämä on, mutta avoimen opintosihteerit ja opettajat ainakin J-suussa ystävällisiä ja avuliaita. Kannattaa pyytää apuja, esim. voivat lähettää kirjoja kotiin lainaksi jne.

        Tilastoista sain sen verran tietoa, että alin pisteraja J-suuhun oli 112 op ja Kuopioon 107 op!!! Aika huikea taso. Pääsin rimaa hipoen sisään (pääsykoepisteetkin olisivat onneksi riittäneet, joten paikka olisi varmistunut sillä). Nyt onnellinen olo!


    • Aalloton

      Tyhmä kysymys eli en ilmeisesti voi hakea aaltoon avoimen väylän kautta koska minulla on jo yksi korkeakoulututkinto toiselta alalta? Mitenkäs muihin yliopistoihin? Onko pääsykoe minulle ainoa keino päästä aaltoon?

      • Maisteriohjelmassa

        Väylän kautta eivät ainakaan Aaltoon voi hakea ne joilla on jo korkeakoulututkinto. Kannattaa alkaa suorittamaan sen alan opintoja avoimessa yliopistossa, jotka kiinnostavat esim. vaikka laskentatoimi tai markkinointi ja hakea suoraan maisteriohjelmaan. Katso toki ensin ohjelmakohtaisia vaatimuksia, jotta osaat arvioida mitä kursseja kannattaa käydä. Hanken on Aallolle muuten myös hyvä vaihtoehto.


    • Aalloton

      Aivan, enpä ole edes ajatellut että voisin hakea maisteriohjelmaan! Eli siihenkö kelpaa avoimen suoritukset vaikkei ole kanditutkintoa? Pitääpä tustua.

      Muihin yliopistoihin pääsen ilmeisesti avoimen kautta?

    • Entinenavoimenopiskelija

      Aallon entisillä avoimen opiskelijoilla on fb sivut, ja heiltä varmaan pystyy kysymään vinkkejä jos pyrkii väylällä sisään! Sivut taidettiin luoda sen puutteessa kun avoimen väyläläiset aika yksin kaiken infon kanssa

      https://m.facebook.com/AaltoAvoin/

    • Anonyymi

      Onko täällä ketään ketkä pyrkii nyt tänä vuonna avoimen väylän kautta Itä-Suomen yliopistoon? Itse olen kiinnostunut opiskelemaan avoimen opintoja Itä-Suomen yliopistossa ja mietinkin kuinka kovia keskiarvoja ihmisillä on.

      • Anonyymi

        Itse olen hakenut nyt avoimen väylää pitkin Itä-Suomen yliopistoon. Keskiarvoja en ole laskenut, on jossain 3-4 välillä. Opintopisteitä opintokokonaisuuksista 123 ja kaikki kurssit huomioiden 147. Avoimen puolen opinto-ohjaajan mukaan pitäisi riittää hyvinkin. UEF:ssa valinta tehdään ensisijaisesti opintopistemäärän ja vasta toissijaisesti keskiarvon perusteella


      • Anonyymi

        Lainaan opintopolusta:

        Avoimen väylä, Kauppatieteet, Kuopio, kauppatieteiden kandidaatti ja maisteri (3 v 2 v)

        Avoimen yliopiston väylän valinnassa huomioitavien opintojen opintopisteillä painotetun keskiarvon on oltava vähintään vähintään 3,0. Jos kelpoisia hakijoita on enemmän kuin voidaan ottaa, valinta suoritetaan Avoimessa yliopistossa suoritettujen kauppatieteellisten opintojen (60 op) painotetun keskiarvon mukaan.

        Eli ilmeisesti valinta tehdään nykyisin ensisijaisesti painotetun keskiarvon perusteella.


      • Anonyymi

        Joo siis tänä vuonna opintopisteiden määrä ei vaikuta millään tavalla enää Itä-Suomen yliopiston avoimen väylähaussa. Hakijalla on oltava vähintään 60op suoritettuja opintoja johon sisältyy pakolliset 30op (Taloustieteen perusteet, Johtamisen perusteet, Rahoituksen perusteet, Laskentatoimen perusteet ja Markkinoiden perusteet). 60 opintopisteen keskiarvo tulee olla vähintään 3,0. 20 hakijalla on varmasti yli 3,0 keskiarvo opinnoista, joten ratkaisu tehdään painotetun keskiarvon mukaan . Eli 30op pakolliset kurssit ja 30op parhaat arvosanat lasketaan tähän painotettuun keskiarvoon. Näin ollen voidaan olettaa, että vaaditaan ainakin 4,0 keskiarvoa, että tulee valituksi. Hakijoita on 65 Joensuuhun ja 72 Kuopioon. Näistä hakijoista suurin osa hakee luultavimmin molempiin kaupunkeihin. Kelpoisia hakijoita on paljon, joten voidaan olettaa, että ne jotka ovat tehneet sen 60 opintopistettä nopealla tahdilla, tulee olemaan todella vaikeaa päästä sisään. Ne opiskelijat, jotka ovat taas suorittaneet opintoja yli vuoden ajan, on heillä ollut parempi mahdollisuus esimerkiksi korottaa numeroita kursseista. Hakukriteerit muuttuivat kesken syyslukukauden. Tämä on varmasti aiheuttanut närää niiden keskuudessa, jotka ovat tehneet paljon opintoja vain sillä perusteella, että heillä olisi 2,5 keskiarvo, jota vaadittiin edellisenä vuonna ja tällöin opintopisteiden määrää painotettiin.


      • Anonyymi

        Minä aion hakea tänä vuonna. Keskiarvoni on 3,8 joka täyttää hyvin vaaditun rajan 3,0. Painotettu keskiarvoni on 4,5. Tsemppiä hakemiseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen hakenut nyt avoimen väylää pitkin Itä-Suomen yliopistoon. Keskiarvoja en ole laskenut, on jossain 3-4 välillä. Opintopisteitä opintokokonaisuuksista 123 ja kaikki kurssit huomioiden 147. Avoimen puolen opinto-ohjaajan mukaan pitäisi riittää hyvinkin. UEF:ssa valinta tehdään ensisijaisesti opintopistemäärän ja vasta toissijaisesti keskiarvon perusteella

        Paljon sulla on painotettu keskiarvo?


    • Anonyymi

      4,0 painotettu keskiarvo Itä-Suomeen, saa nähdä riittääkö...

    • Anonyymi

      Haen myös avoimenväylässä, ka 4,7,
      mitä teillä muilla?
      Jännittää

    • Anonyymi

      4.6 löytyy täältä, kuumottaa todella paljon että riittääkö.... jännäksi menee

    • Anonyymi

      Todella korkeita keskiarvoja! Oletteko ensikertalaishakijoita?

    • Anonyymi

      Joo minä olen! Saa nyt nähdä kelpaako 4.6 painotettu keskiarvo sisään. Ärsyttää kun ei ole mitään vertailupohjaa edellisiin vuosiin, nii luultavimmin vaaditaan tosi korkeaa keskiarvoa.

      • Anonyymi

        On kyllä jo kumma jos 4.6 ei riitä!


      • Anonyymi

        Taisi riittää :)


    • Anonyymi

      Joo, on kuulemma ollut spekulaatioita että ei välttämättä riitä, olisi kyllä todella absurdia.

    • Anonyymi

      Kiva olis päästä, onhan 4,7 aika korkea, mutta kun ei ole vertailukohtaa...

    • Anonyymi

      No huh-huh tuota hinkua kauppaopintoihin! Mikä niissä vetää puoleensa?

      Aikoinaan pääsykoe oli ainoa tie kauppakorkeaan. Itsekin silloin katsoin, mitä pitää lukea, mutta jo teosten nimet olivat kuivat kuin Saharan autiomaa. Hain ja pääsin aivan muualle yliopistoon.

    • Anonyymi

      Itä-Suomeen lunastettu paikka. Nyt tuntuu hyvältä.

    • Anonyymi

      Mä just pääsin avoimen väylällä kauppatieteisiin. Odotan silti vielä tuloksia toiselle alalle. :) Suosittelen avoimen opintoja. Siinä näkee mille alalle on hakemassa. Aina sitä kautta joku pääsee sisään! Niin mulla oli 130 opintopistettä kasassa.

    • Anonyymi

      Millä keskiarvolla pääsitte sisään?

    • Anonyymi

      Onks joku saanu Turkuun tuloksia? Millä ka:lla sisään?

      • Anonyymi

        3,74 oli raja. Itse pääsin 3,9 sisään Turkuun =)


      • Anonyymi

        Oliko nyt painotus keskiarvossa vai opintopisteiden määrässä? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko nyt painotus keskiarvossa vai opintopisteiden määrässä? :)

        Painotetussa keskiarvossa (opintopisteitä piti olla vähintään 60)


      • Anonyymi

        Ja vielä lisäksi oliko rankkaa saada se min 60op ja noin hyvällä ka:lla? Mietin tässä itse vaihtoehtoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä lisäksi oliko rankkaa saada se min 60op ja noin hyvällä ka:lla? Mietin tässä itse vaihtoehtoa

        Vuodessa rankka, kahdessa kevyt


      • Anonyymi

        Kiitos paljon vastauksista! Taidan tyytyä suorittamaan kahdessa vuodessa, jotta saan hyvän keskiarvon.


      • Anonyymi

        Tosiaan, suoritin 63 opintopistettä vuodessa ja korottelin kaikki alle 4 maksimi määrän kertoja. Valitettavasti välillä tenttejä kasautui lukuisia tenttiviikoille ja pahimmillaan joutui tekemään kaksi tenttiä yhdessä tilaisuudessa, mutta kaikki se onnistuu, jos ala oikeasti kiinnostaa!


    • Anonyymi

      Pääsin Joensuuhun sisään. 3,7 oli rajana. Kuopiossa 4,2. 3,7 keskiarvo mielestäni todella helppo saada kasaan vuodessa 60 opintopisteestä. Itselläni oli 100 opintopisteen keskiarvo noin 4.

    • Anonyymi

      Miksi ihmiset ylipäätänsä tavoittelevat opiskelupaikkaa yliopistosta?

      • Anonyymi

        No, jos vaikka opiskellakseen?
        Kouluttautuneet saattavat saada jopa töitä joskus. Nyt pitää opetella uutta koko elämänsä ja jos oppii opiskelemaan, se auttaa myöhemminkin uuden oppimisessa.

        Olisi kiinnostavaa tietää, mitä opiskelematon ihminen tekee...


    • Anonyymi

      Moikka!

      Onko täältä kukaan hakemassa Jyväskylän kauppikseen avoimen kautta? Jos joo niin mimmosilla pisteillä? :)

      • Anonyymi

        Hei, itse tulen hakemaan 40 pisteellä ! Entä sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, itse tulen hakemaan 40 pisteellä ! Entä sinä?

        76 pistettä nyt kasassa! Silti en uskalla riemuita koulupaikasta ja koitan vielä korotella yhtä kurssia😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        76 pistettä nyt kasassa! Silti en uskalla riemuita koulupaikasta ja koitan vielä korotella yhtä kurssia😂

        76 pisteellä uskoisi pääsevän, itselläni tulee 56. Onko täällä muita Jyväskylän kauppikseen väylän kautta hakevia ja millä pisteillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        76 pisteellä uskoisi pääsevän, itselläni tulee 56. Onko täällä muita Jyväskylän kauppikseen väylän kautta hakevia ja millä pisteillä?

        miten laskette pisteet, kaikkien kurssien arvosanat yhteen vai? mulla tulee ka. 3,71. Näkeekö jostain esim vaasan aiempia väylärajoja? :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten laskette pisteet, kaikkien kurssien arvosanat yhteen vai? mulla tulee ka. 3,71. Näkeekö jostain esim vaasan aiempia väylärajoja? :D

        ja paljonkohan jyväskylän aiemmat rajat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja paljonkohan jyväskylän aiemmat rajat?

        Eka vuosi jkl käytössä tämä väylä, joten ei oo aiemmista vuosista tietoa. Kauppatieteiden perusopintojen keskiarvo x10, esimerkiksi tolla 3,7 keskiarvolla tulee 37 pistettä ja siihen päälle tulee kauppiksen aineopinnoista max 20p (1 piste per op) ja sama kieli- ja viestintäopinnoista max 10p. Eli max pisteet 80p, viiden ka. peruskursseista x10 ja muista opinnoista 30p.

        Mielenkiinnolla odotan miten tässä käy, mutta uskoisin jos on kaikki lisäpisteet, pääsee sisään jos perusopintojen ka. yli 4. Ei voi kuitenkaan vielä tietää se tässä jännittää paljon.

        Mitä keskiarvoa muilla on ja onko käytynä aineopintoja tai kieli- ja viestintäopintoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eka vuosi jkl käytössä tämä väylä, joten ei oo aiemmista vuosista tietoa. Kauppatieteiden perusopintojen keskiarvo x10, esimerkiksi tolla 3,7 keskiarvolla tulee 37 pistettä ja siihen päälle tulee kauppiksen aineopinnoista max 20p (1 piste per op) ja sama kieli- ja viestintäopinnoista max 10p. Eli max pisteet 80p, viiden ka. peruskursseista x10 ja muista opinnoista 30p.

        Mielenkiinnolla odotan miten tässä käy, mutta uskoisin jos on kaikki lisäpisteet, pääsee sisään jos perusopintojen ka. yli 4. Ei voi kuitenkaan vielä tietää se tässä jännittää paljon.

        Mitä keskiarvoa muilla on ja onko käytynä aineopintoja tai kieli- ja viestintäopintoja?

        Täähän tässä onkin ärsyttävää kun ei ole mitään varmuutta että mitkä pisteet riittävät sisään.. uskon nykyisen pistemääräni (76) riittävän sisään, mutta inhottavaa elää epävarmuudessa joten yritän nostaa perusopintojen keskiarvon vitoseen.

        Voisi kuvitella, ettei pisterajat nousisi hirveän korkealle nyt kun sinne otetaan noin paljon hakijoita sisään, mutta toisaalta peruskursseista on helpompi saada hyvät arvosanat kuin aineopinnoista ja tämä on saattanut houkutella väylälle sellaisia hakijoita, jotka ovat aiemmin hakeneet muiden yliopistojen avoimen väylän hauissa, joissa on otettu huomioon kokonaiskeskiarvo.. pisterajat riippuu varmaan hyvin pitkälti siitä kuinka paljon Jyväskylään hakee sellaista porukkaa, jolla on ollut riittävästi aikaa korottaa arvosanoja ja joilla on maksimipisteet opinnoista kerättynä.

        Myös kansanopistojen kautta tulee varmaan paljon hakijoita nyt kun muutama kansanopisto on rakentanut kurssitarjontansa niin, että opiskelijat ehtivät vuodessa käydä Jyväskylään vaaditut opinnot.

        Olis kyllä kiva saada lisää tietoa hakijoista ja muiden pistemääristä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täähän tässä onkin ärsyttävää kun ei ole mitään varmuutta että mitkä pisteet riittävät sisään.. uskon nykyisen pistemääräni (76) riittävän sisään, mutta inhottavaa elää epävarmuudessa joten yritän nostaa perusopintojen keskiarvon vitoseen.

        Voisi kuvitella, ettei pisterajat nousisi hirveän korkealle nyt kun sinne otetaan noin paljon hakijoita sisään, mutta toisaalta peruskursseista on helpompi saada hyvät arvosanat kuin aineopinnoista ja tämä on saattanut houkutella väylälle sellaisia hakijoita, jotka ovat aiemmin hakeneet muiden yliopistojen avoimen väylän hauissa, joissa on otettu huomioon kokonaiskeskiarvo.. pisterajat riippuu varmaan hyvin pitkälti siitä kuinka paljon Jyväskylään hakee sellaista porukkaa, jolla on ollut riittävästi aikaa korottaa arvosanoja ja joilla on maksimipisteet opinnoista kerättynä.

        Myös kansanopistojen kautta tulee varmaan paljon hakijoita nyt kun muutama kansanopisto on rakentanut kurssitarjontansa niin, että opiskelijat ehtivät vuodessa käydä Jyväskylään vaaditut opinnot.

        Olis kyllä kiva saada lisää tietoa hakijoista ja muiden pistemääristä :D

        Mitä keskiarvoja hakijoilla on näillä näkymin tulossa?. Myöskin olisi kiinnostava kuulla missä olette opintojen suorittaneet, kotona, avoimella, kansanopistossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä keskiarvoja hakijoilla on näillä näkymin tulossa?. Myöskin olisi kiinnostava kuulla missä olette opintojen suorittaneet, kotona, avoimella, kansanopistossa?

        Tulossa 68 pistettä, ja kansanopistossa suoritettu. Millaisia pisteitä sinulla tulossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä keskiarvoja hakijoilla on näillä näkymin tulossa?. Myöskin olisi kiinnostava kuulla missä olette opintojen suorittaneet, kotona, avoimella, kansanopistossa?

        Mä oon kans suorittanut osan kursseista kansanopistossa, osan kotona ja osan lähiopetuksena. Nythän oli julkaistu hakijamäärät: hakijoita yhteensä 104 ja ensisijaisia hakijoita 45.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulossa 68 pistettä, ja kansanopistossa suoritettu. Millaisia pisteitä sinulla tulossa?

        Onko teidän kansanopistolta monikin hakemassa tonne ja jos on niin millaisilla pisteillä? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täähän tässä onkin ärsyttävää kun ei ole mitään varmuutta että mitkä pisteet riittävät sisään.. uskon nykyisen pistemääräni (76) riittävän sisään, mutta inhottavaa elää epävarmuudessa joten yritän nostaa perusopintojen keskiarvon vitoseen.

        Voisi kuvitella, ettei pisterajat nousisi hirveän korkealle nyt kun sinne otetaan noin paljon hakijoita sisään, mutta toisaalta peruskursseista on helpompi saada hyvät arvosanat kuin aineopinnoista ja tämä on saattanut houkutella väylälle sellaisia hakijoita, jotka ovat aiemmin hakeneet muiden yliopistojen avoimen väylän hauissa, joissa on otettu huomioon kokonaiskeskiarvo.. pisterajat riippuu varmaan hyvin pitkälti siitä kuinka paljon Jyväskylään hakee sellaista porukkaa, jolla on ollut riittävästi aikaa korottaa arvosanoja ja joilla on maksimipisteet opinnoista kerättynä.

        Myös kansanopistojen kautta tulee varmaan paljon hakijoita nyt kun muutama kansanopisto on rakentanut kurssitarjontansa niin, että opiskelijat ehtivät vuodessa käydä Jyväskylään vaaditut opinnot.

        Olis kyllä kiva saada lisää tietoa hakijoista ja muiden pistemääristä :D

        Hei!
        Minäkin olen hakemassa Jyväskylään avoimen väylää pitkin. Ka. perusopinnoissa on 4,2 joten yhteensä pisteitä kasassa 72/80. Nyt jännittää, miten tässä käy...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!
        Minäkin olen hakemassa Jyväskylään avoimen väylää pitkin. Ka. perusopinnoissa on 4,2 joten yhteensä pisteitä kasassa 72/80. Nyt jännittää, miten tässä käy...

        Heippa!

        Sullakin on tosi hyvät pisteet! Ootko suorittanut kansanopistossa vai ihan itsenäisesti? On tää kyllä jännää, varsinki nyt kun ei tiedä miten pääsykokeille käy. Avoimen väyliäkin saatetaan laajentaa, joten voi olla, että Jyväskyläänkin otettais enemmän kuin 45 hakijaa sisään tänä vuonna..

        T. sama pisterajojen jännittäjä😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa!

        Sullakin on tosi hyvät pisteet! Ootko suorittanut kansanopistossa vai ihan itsenäisesti? On tää kyllä jännää, varsinki nyt kun ei tiedä miten pääsykokeille käy. Avoimen väyliäkin saatetaan laajentaa, joten voi olla, että Jyväskyläänkin otettais enemmän kuin 45 hakijaa sisään tänä vuonna..

        T. sama pisterajojen jännittäjä😂

        Osan suoritin kansalaisopistossa vuonna 2018 tms. ja osan itsenäisesti verkossa.

        Jos ihan totta puhutaan, niin musta järkevin vaihtoehto olisi, että yliopistot ottaisi enemmän hakijoita sisään avoimen väylän kautta... Tätä kautta ne saisivat sisään motivoituneita opiskelijoita, jotka ovat jo kans suorittaneet osan ensimmäisen vuoden kursseista. Erityisesti nyt, kun ei edes voida tietää miten ensi kevään opiskelut ym. lähtevät käyntiin. Plus, näin voidaan olla varmoja siitä, että opintopisteet ja sisään pääsy on "rehdisti ansaittu". Mun mielestä kauppiksen koetta ei vain voi tehä verkossa niin, että se on "huijausvapaa". Saatika, että sitä ruvettaisiin väsäämään kahdessa kuukaudessa kokonaan uusiksi (valintakokeen tekeminen aloitetaan yleensä edellisen vuoden syksyllä, eli sitä suunnitellaan ja valmistellaan reilusti yli puoli vuotta... ja nyt se pitäisi väsätä uusiksi kahdessa kuukaudessa jotta se soveltuisi verkossa tehtäväksi). Tästä syystä musta fiksuinta ois todistusvalinta avoin väylä...
        Mutta todellakin, nyt tosiaa saa jännitellä, että miten käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osan suoritin kansalaisopistossa vuonna 2018 tms. ja osan itsenäisesti verkossa.

        Jos ihan totta puhutaan, niin musta järkevin vaihtoehto olisi, että yliopistot ottaisi enemmän hakijoita sisään avoimen väylän kautta... Tätä kautta ne saisivat sisään motivoituneita opiskelijoita, jotka ovat jo kans suorittaneet osan ensimmäisen vuoden kursseista. Erityisesti nyt, kun ei edes voida tietää miten ensi kevään opiskelut ym. lähtevät käyntiin. Plus, näin voidaan olla varmoja siitä, että opintopisteet ja sisään pääsy on "rehdisti ansaittu". Mun mielestä kauppiksen koetta ei vain voi tehä verkossa niin, että se on "huijausvapaa". Saatika, että sitä ruvettaisiin väsäämään kahdessa kuukaudessa kokonaan uusiksi (valintakokeen tekeminen aloitetaan yleensä edellisen vuoden syksyllä, eli sitä suunnitellaan ja valmistellaan reilusti yli puoli vuotta... ja nyt se pitäisi väsätä uusiksi kahdessa kuukaudessa jotta se soveltuisi verkossa tehtäväksi). Tästä syystä musta fiksuinta ois todistusvalinta avoin väylä...
        Mutta todellakin, nyt tosiaa saa jännitellä, että miten käy.

        Oon täysin samaa mieltä! Itse kuitenkin tehnyt monta vuotta töitä koulupaikan eteen, eikä olis kiva jos tulevat koulukaverit ois huijanneet itsensä sisään. Olis kuitenkin reilua antaa edes jokin mahdollisuus pääsykoepänttääjille ja valita esim. 10% pääsykokeilla, näin ei huijareitakaan mahtuis kovin montaa sisäänpäässeiden joukkoon.

        Loput todistuksilla ja avoimen kautta: kauppiksiinkin hakee joitain satoja hakijoita avoimen kautta, ja nyt olis täydellinen sauma palkita ahkeria avoimen opiskelijoita ottamalla meitä enemmän sisään. Samalla saataisiin laajempaa näyttöä siitä, miten avoimen kautta tulleet opiskelijat pärjäävät tutkinto-opiskelijoina, ja tämä auttaisi yliopistoja tekemään päätöksiä tulevien vuosien yhteishakujen kanssa.

        Muutama päivä pitää vielä elää jännityksessä, olis kyllä yks iso farssi jos kiintiöitä ei muutettaisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon täysin samaa mieltä! Itse kuitenkin tehnyt monta vuotta töitä koulupaikan eteen, eikä olis kiva jos tulevat koulukaverit ois huijanneet itsensä sisään. Olis kuitenkin reilua antaa edes jokin mahdollisuus pääsykoepänttääjille ja valita esim. 10% pääsykokeilla, näin ei huijareitakaan mahtuis kovin montaa sisäänpäässeiden joukkoon.

        Loput todistuksilla ja avoimen kautta: kauppiksiinkin hakee joitain satoja hakijoita avoimen kautta, ja nyt olis täydellinen sauma palkita ahkeria avoimen opiskelijoita ottamalla meitä enemmän sisään. Samalla saataisiin laajempaa näyttöä siitä, miten avoimen kautta tulleet opiskelijat pärjäävät tutkinto-opiskelijoina, ja tämä auttaisi yliopistoja tekemään päätöksiä tulevien vuosien yhteishakujen kanssa.

        Muutama päivä pitää vielä elää jännityksessä, olis kyllä yks iso farssi jos kiintiöitä ei muutettaisi!

        Kiintiöt muuttui just huonommaksi 😂 pääsääntöisesti 10% sisään valintakokeella joka tarkoittaa esimerkiksi Jyväskylässä 11 hakijaa... Ihan uskomatonta etteivät nostaneet tuota avoimen väylän määrää. Lisäksi, kun toinen vaihe on myöhemmin "keskellä kesää" ja ainakin itse olen töissä jo tuolloin.. tosi kiva :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiintiöt muuttui just huonommaksi 😂 pääsääntöisesti 10% sisään valintakokeella joka tarkoittaa esimerkiksi Jyväskylässä 11 hakijaa... Ihan uskomatonta etteivät nostaneet tuota avoimen väylän määrää. Lisäksi, kun toinen vaihe on myöhemmin "keskellä kesää" ja ainakin itse olen töissä jo tuolloin.. tosi kiva :)

        Jep, toisaalta hyvä ettei huijareita tuu pääsemään hirveesti sisään. Ei kyllä käy kateeksi hakijoita joilla pääsykoe ainoana mahdollisuutena..

        ois ollu niin monella tapaa parempi kasvattaa avoimen kiintiötä edes jonkin verran kuin tää että todistusvalinta nostettiin taivaisiin 😂 Tosta avointen väylien kasvattamisestaki on kuitenki puhuttu paljon, on kyllä naurettavaa ettei tilaisuuteen nyt tartuttu!

        Toivottavasti todistusvalinnalla tulis alasta kiinnostunutta porukkaa, itellä vähän pelottaa josko sieltä tulis jengiä sillä asenteella että ”en halunnu pitää välivuotta lukion jälkeen ja satuin pääsemään keskivertotodistuksella koronan takia”.


      • Anonyymi

        Moi! Mulla tulee olemaan 68 pistettä kasassa ja jännittää kyllä aika paljon et riittääkö! Niin ahdistavaa kun ei yhtään tiiä millaset pisterajat tulee olemaan. Ja varsinkin nyt kun mahikset pääsykokeella huonontui noin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi! Mulla tulee olemaan 68 pistettä kasassa ja jännittää kyllä aika paljon et riittääkö! Niin ahdistavaa kun ei yhtään tiiä millaset pisterajat tulee olemaan. Ja varsinkin nyt kun mahikset pääsykokeella huonontui noin paljon.

        Tsemppiä! Tää on kyllä inhottavaa ku nää keskustelupalstat on ainoita paikkoja mistä saa mitään tiedon rippeitä muiden hakijoiden mahdollisista pisteistä😂ja kun tänä vuonna valinnat julkaistaan ilmeisesti vasta heinäkuussa..


    • Anonyymi

      73 pistettä kasassa ja jännittää kyllä jonkin verran koulupaikka. Uskoisin, että yli 70 pisteellä koulupaikka on jo aika lähellä, vai mitä mieltä olette??

      • Anonyymi

        Veikkaisin et pisterajat tulee oleen siin 70 paikkeilla!


    • Anonyymi

      Mitenköhän käy Kuopion ja Joensuun avoimen väylän keskiarvon. Viime vuonna Kuopio 4.2 ja Joensuu 3.7. Aloituspaikkoja nostettu kaksinkertaiseksi tälle vuodelle.
      Katsoin, että hakijat tipahtaneet myös. Molempiin hakijoita 47 kpl.. Onko muita Itä-Suomeen hakijoita ja minkälaisella keskiarvolla haette?

      • Anonyymi

        Palauttakaahan suoritusotteet niin saadaan tulokset ajoissa! :)


    • Anonyymi

      Suoritin avoimessa yliopistossa 3 aineen cumut eli aineopinnot : psykologia, kasvatustiede ja organisaatiopsykologia. Pääsin näiden opintojen perusteella suoraan yliopistoon suorittamaan kandin tutkinnon. Avoimen opinnot pitää olla suoritettuna väh. hyvin arvosanoin. Suoritin tutkinnon työn ohessa, vajaassa vuodessa. Nyt hain maisteriopintoihin.

    • Anonyymi

      Hellurei, 78 pistetttä kasassa ja uskon että koulupaikka on todella varmasti plakkarissa! Tiedän noin 10-15 hakijaa, joilla on reilut 70 pistettä, joten jännäksi menee tuo pisteraja...

      • Anonyymi

        Apua nyt iski itselle stressi, että riittääköhän mun 76 pistettä sittenkään.. Onko tietämilläsi hakijoilla lähemmäs 80 pistettä vai ovatko pisteet lähempänä 70 pistettä? :D oon koittanut järkeillä ettei kaikilla 45 sisäänpääsijällä voi olla lähes täysiä pisteitä, mutta kaikki on vissiin mahdollista..


      • Anonyymi

        Minne olet hakemassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apua nyt iski itselle stressi, että riittääköhän mun 76 pistettä sittenkään.. Onko tietämilläsi hakijoilla lähemmäs 80 pistettä vai ovatko pisteet lähempänä 70 pistettä? :D oon koittanut järkeillä ettei kaikilla 45 sisäänpääsijällä voi olla lähes täysiä pisteitä, mutta kaikki on vissiin mahdollista..

        76 pistettä pitäisi riittää 100% varmuudella, ei hätää! Tietämilläni hakijatovereilla on 70 pinnassa pisteet...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        76 pistettä pitäisi riittää 100% varmuudella, ei hätää! Tietämilläni hakijatovereilla on 70 pinnassa pisteet...

        Huh, kiitos tiedosta! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        76 pistettä pitäisi riittää 100% varmuudella, ei hätää! Tietämilläni hakijatovereilla on 70 pinnassa pisteet...

        Mulla 74 pistettä, ja tiedän myös monia joilla juurinkin 70 pintaan pisteet .. Pelottaa, että pisteet nousee yllättävänkin korkeaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla 74 pistettä, ja tiedän myös monia joilla juurinkin 70 pintaan pisteet .. Pelottaa, että pisteet nousee yllättävänkin korkeaksi.

        Nyt kun näitä keskustelupalstoja on lukenu (tosi luotettavat lähteet :D) niin uskon, että pisteraja voisi korkeimmillaan olla noin 72. Sais olla kyllä erittäin kovatasoisia hakijoita jos pisterajat nousisivat hirveästi tuon yli. En usko, että kaikilla olisi maksimipisteitä opintojen laajuudesta ei ole mitenkään mahdollista että kaikilla olisi perusopinnot pelkkää vitosta täynnä. Tai näin haluan ainakin uskoa..


    • Anonyymi

      Onko täällä Turun kauppikseen avoimen väylän kautta hakijoita? Millaisilla keskiarvoilla haette? Entäs Aaltolaiset? :)

      • Anonyymi

        Haen Turkuun. Ka on 4,17 ja suoritettuja perusopintojaksoja sen vaaditut 8 kpl. Viime vuonnahan keskiarvoraja oli 3,74 ja jännittää ihan sikana että riittääkö tämä, kun viime vuonna se raja nousi aika huimasti verrattuna vuoteen 2018.

        Nuo Turun yliopiston avoimen väylän valintaperusteet on muuten vähän sekavat, monien muiden tiedekuntien ja koko yliopiston sivuilla lukee, että myös avoimen väylähaussa etusijalla ovat ensikertalaiset? Kauppiksen osalta sitä ei kuitenkaan ole opintopolussa tai muualla mainittu, joten koskeekohan kauppista?

        Millä h*lvetillä ei ensikertalaiset pääsee enää mihinkään kouluun seuraavaksi...


    • Anonyymi

      Itse läpsytellyt yli 60 op opinnot painotetulla keskiarvolla 4,4. Laajuudesta ei kuitenkaan täysiä pisteitä tule, joten saa nähdä miten käy.

      • Anonyymi

        Onnea jo etukäteen, huippusuoritus! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea jo etukäteen, huippusuoritus! :)

        Kiitos! :) ei tässä kuitenkaan vielä kaikkea uskalla avoimen opintojen varalle laittaa. Pääsykokeisiin lukeminen jatkuu edelleen. Meinaako muut hakea myös kokeella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! :) ei tässä kuitenkaan vielä kaikkea uskalla avoimen opintojen varalle laittaa. Pääsykokeisiin lukeminen jatkuu edelleen. Meinaako muut hakea myös kokeella?

        Minne haet? :) itse en hae pääsykokeella ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne haet? :) itse en hae pääsykokeella ollenkaan.

        Haen avoimen väylää pitkin Jyväskylään. Kokeella tre, jkl, kuopio.. minne sä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haen avoimen väylää pitkin Jyväskylään. Kokeella tre, jkl, kuopio.. minne sä?

        Jyväskylään kans! Uskon et pisteet tulee riittään (76p ) ja hyvänä plan B:eenä ulkomailta saatu koulupaikka :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jyväskylään kans! Uskon et pisteet tulee riittään (76p ) ja hyvänä plan B:eenä ulkomailta saatu koulupaikka :D

        Joo no heittämällä sisään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jyväskylään kans! Uskon et pisteet tulee riittään (76p ) ja hyvänä plan B:eenä ulkomailta saatu koulupaikka :D

        Jyväskylään 76 pistettä riittää aivan varmasti. Luulen, että jos keskiarvo on neljä ja kaikki muut tehtynä, pääsee sisään. Voi toki päästä pienemmälläkin, mutta ihme on, jos ei 70/80 pistettä riitä sisäänpääsyyn. Tosin, näähän on aina näitä spekulaatioita . Itse en vaan jaksa uskoa, että 104:stä hakijasta (kaikki 104 tuskin hakevat edes tosissaan/realistisesti) 45:llä oolisi yli neljän keskiarvo ja kaikki lisäpisteitä tuottavat kurssit tehtynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jyväskylään 76 pistettä riittää aivan varmasti. Luulen, että jos keskiarvo on neljä ja kaikki muut tehtynä, pääsee sisään. Voi toki päästä pienemmälläkin, mutta ihme on, jos ei 70/80 pistettä riitä sisäänpääsyyn. Tosin, näähän on aina näitä spekulaatioita . Itse en vaan jaksa uskoa, että 104:stä hakijasta (kaikki 104 tuskin hakevat edes tosissaan/realistisesti) 45:llä oolisi yli neljän keskiarvo ja kaikki lisäpisteitä tuottavat kurssit tehtynä.

        Jep, minun valistunut arvaus on, että 66 -68 pisteellä mennään avoimen väylän kautta sisään tänä vuonna. 45 opiskelupaikkaa on paljon.


    • Anonyymi

      Jyväskylän yliopiston psykologian kandi/ filosofian maisteri väylän haussa on aika reippaasti hakijoita 86kpl:tta, joista 30 ensisijalla hakeneita. Jännä nähdä millä pisteillä pääsee sisään. Kymmenen pistettä on maksimi. Milloinkahan tulee tulokset? 5.6 asti saa ainakin tehdä opintoja, joten ennen sitä ei varmaan kuulu mitään (ellei kaikki hakijat ole palauttanut suorituksia).

    • Anonyymi

      Mulla tulee 70/80 pistettä väylähakuun. Toivottavasti riittää. Ois kyllä ihme, jos kaikilla 45 ois yli 4 keskiarvo.

    • Anonyymi

      Mulla tulee 72/80 pistettä. Uskon, että sillä pääsee

    • Anonyymi

      Mulla tulee 70p ja uskon että riittää. Mut tosiaan, eipä sitä tiiä mut ei tässä muu auta kun toivoo parasta.

      • Anonyymi

        Ilmoittauduin varavaihtoehtona kesäks ja siitä eteenpäin suorittamaa Jyväskylän avoimee väyläopintoja. Onks täällä kaikki ottanu ne kaikki mahdolliset pisteet kieliopinnoista tms? Itse laskin että 51op kerkeisin ens hakuun suorittaa ja siinä olis laajuus pisteet mukana, mutta ne yksittäiset pisteet mitä sais kieli/viestintäopinnoista (oliko 10p?) ei mahu aikatauluun.

        Hyväksilukeeko kauppikset yleensä muiden yliopistojen avoimen puolella suoritettuja kursseja miten, jos päädynkin valintakokeella muualle ens vuonna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoittauduin varavaihtoehtona kesäks ja siitä eteenpäin suorittamaa Jyväskylän avoimee väyläopintoja. Onks täällä kaikki ottanu ne kaikki mahdolliset pisteet kieliopinnoista tms? Itse laskin että 51op kerkeisin ens hakuun suorittaa ja siinä olis laajuus pisteet mukana, mutta ne yksittäiset pisteet mitä sais kieli/viestintäopinnoista (oliko 10p?) ei mahu aikatauluun.

        Hyväksilukeeko kauppikset yleensä muiden yliopistojen avoimen puolella suoritettuja kursseja miten, jos päädynkin valintakokeella muualle ens vuonna?

        Oon itse ehtinyt kerätä kaikki lisäpisteet ku suoritin perusopinnot jo edellisvuonna. Sain noi kieliopinnot tosi vähällä panostuksella tehtyy ku löysin netissä suoritettavia kolmen nopan kielikursseja; niissä oli muutamia (tosi lyhyitä) esseitä ja helppoja perustehtäviä!

        Uskoisin et saat noi helposti muiden opintojen ohella tehtyä jos teet noita vaikka muutamana iltana viikossa. Oon sitä mieltä, että noi lisäpisteet kantsii hankkii ekaks ja sit vasta alkaa korottelemaan arvosanoja (korottamiset ei välttämättä mee putkeen).

        Mulla on semmonen käsitys et useimmissa kauppiksissa pystyy hyväksilukee muiden kauppisten avoimen kurssit. Oon kuullu myös et joissain kauppiksissa se vaikuttaa negatiivisesti pääainehakuun, jos oot suorittanut osan kursseista muualla. Näin ei ilmeisesti ole kaikissa kauppiksissa.

        Tsemppiä avoimen opintoihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon itse ehtinyt kerätä kaikki lisäpisteet ku suoritin perusopinnot jo edellisvuonna. Sain noi kieliopinnot tosi vähällä panostuksella tehtyy ku löysin netissä suoritettavia kolmen nopan kielikursseja; niissä oli muutamia (tosi lyhyitä) esseitä ja helppoja perustehtäviä!

        Uskoisin et saat noi helposti muiden opintojen ohella tehtyä jos teet noita vaikka muutamana iltana viikossa. Oon sitä mieltä, että noi lisäpisteet kantsii hankkii ekaks ja sit vasta alkaa korottelemaan arvosanoja (korottamiset ei välttämättä mee putkeen).

        Mulla on semmonen käsitys et useimmissa kauppiksissa pystyy hyväksilukee muiden kauppisten avoimen kurssit. Oon kuullu myös et joissain kauppiksissa se vaikuttaa negatiivisesti pääainehakuun, jos oot suorittanut osan kursseista muualla. Näin ei ilmeisesti ole kaikissa kauppiksissa.

        Tsemppiä avoimen opintoihin!

        Ongelman tuohon lisäpinnojen kerryttämiseen tuo se, että oon ainakin toistaseks työttömänä ja TE-toimisto suuttuu jos menee keskimääräset opintopisteet per kuukaus yli viiden. Eli kesäkuusta huhtikuuhun (11kk) saisin suorittaa iha max 54op (sivutoimisen opiskelun raja). Jos toukokuussa saa suorittaa vielä niin silloin sais kai vielä yhden 3op setin vetästä. Ihme säännöt. Tietty jos löytyy työtä jolla pystyy opinnot rahoittamaan , niin ei tuo ongelma enää paina.


    • Anonyymi

      Koska tulokset avoimen kautta jyväskylään hakeneista tulevat? Toivottavasti mahdollisimman pian tuon 5.6 jälkeen...?

    • Anonyymi

      Miten menee Turkulaisilla, onko hyvät keskiarvot?:) Ite korottelin vielä ja sain 4.2 ka. Nyt jännittää miten käy, kun varmasti monella muullakin mennyt opinnot hyvin!

    • Anonyymi

      Ja hei sori en takoita Turkulaista vaan turkulaisia :DDDDD

    • Anonyymi

      Minkä ikäsiä te ootte ja miten ootte päätyny suorittamaan näitä väyläopintoja? Itellä 62p kasassa ja luulin että silläki määrällä ois mahiksia, mutta ei näköjään... mietin vaan, että onko nää kaikki viestit ihan aitoja? :D

      • Anonyymi

        Ja kun täällä viel kommentoidaan, että tiedetään _useita_, joilla pisteet yli 70.. mistä te tunnette niin monia jotka on tällä väylällä hakemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun täällä viel kommentoidaan, että tiedetään _useita_, joilla pisteet yli 70.. mistä te tunnette niin monia jotka on tällä väylällä hakemassa

        Itse ainakin opiskelin vuoden kansanopistossa ja sen vuoksi tiedän opiskelija kavereideni pisteitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ainakin opiskelin vuoden kansanopistossa ja sen vuoksi tiedän opiskelija kavereideni pisteitä!

        Itsekin oon opiskellut kansanopistossa ja meitä oli ehkä 20, joista puolet lopetti kesken ja suurin osa suoriutu todella huonoilla arvosanoilla. :D ehkä sitten muualla eri . Oman kokemukseni perusteella tuntuu kyllä aika hurjalta, että noin monella olisi lähes 80p kasassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin oon opiskellut kansanopistossa ja meitä oli ehkä 20, joista puolet lopetti kesken ja suurin osa suoriutu todella huonoilla arvosanoilla. :D ehkä sitten muualla eri . Oman kokemukseni perusteella tuntuu kyllä aika hurjalta, että noin monella olisi lähes 80p kasassa

        Mikä kansanopisto?


      • Anonyymi

        Ei oo aitoja, älä huoli:D Näitä löytyy: esim viime vuonna kauppiksen pääsykokeella Aaltoon sisäänpääsyrajan piti olla "ainakin 32", mikäli näihin keskusteluihin ois ollu uskomista. Lopputulos oli, että Aaltoon pääsi 28.5 pisteellä. Jos Jkylään haet, 62 pistettä voi olla siinä ja siinä, mutta en sanoisi, ettei olisi mahiksia.


      • Anonyymi

        Täällä myös viime vuoden kansanopiston opiskelija. Meillä oli kansanopistossa semi kova kilpailuhenki ja kyllä jengi sai vitosia kursseista kunhan vain vähän jaksoi nähdä vaivaa. Uskoisin, että Jyväskylään tulee kovatasoisia hakijoita nimenomaan tämänvuotisista kansanopistolaisista, sillä esim. Korpilahden alkio-opiston sekä Kauniaisten työväen akatemian kauppislinjat ovat muodostaneet väyläopinnot juurikin niin, että niillä saa hakukelpoisuuden Jyväskylän avoimen väylään.

        Lisäksi aiempien vuosien kansanopiston opiskelijat ovat vahvoilla haussa, sillä meillä on ollut aikaa korotella arvosanoja ja keräillä kaikki lisäpisteet.

        En väitä etteikö sulla olis mitään mahiksia koulupaikkaan, mutta kovatasoisia hakijoita löytyy todennäköisesti jonkin verran!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä myös viime vuoden kansanopiston opiskelija. Meillä oli kansanopistossa semi kova kilpailuhenki ja kyllä jengi sai vitosia kursseista kunhan vain vähän jaksoi nähdä vaivaa. Uskoisin, että Jyväskylään tulee kovatasoisia hakijoita nimenomaan tämänvuotisista kansanopistolaisista, sillä esim. Korpilahden alkio-opiston sekä Kauniaisten työväen akatemian kauppislinjat ovat muodostaneet väyläopinnot juurikin niin, että niillä saa hakukelpoisuuden Jyväskylän avoimen väylään.

        Lisäksi aiempien vuosien kansanopiston opiskelijat ovat vahvoilla haussa, sillä meillä on ollut aikaa korotella arvosanoja ja keräillä kaikki lisäpisteet.

        En väitä etteikö sulla olis mitään mahiksia koulupaikkaan, mutta kovatasoisia hakijoita löytyy todennäköisesti jonkin verran!

        Varmasti on kovia hakijoita sitä en epäile! Mietin vaan, että kuinka paljon opiskelijoita näissä muissa kansanopistoissa sitten on ollut kun tähänkin palstaan on eksynyt näin monia.. Aloituspaikkoja avoimen väylän kautta on paljon, mutta varmasti on hyviä hakijoitakin. Vaikea arvioida millä pisteillä lopulta tulee pääsemään. Hakijoita ollut se n. 100 eli aika 50/50 mahdollisuus. Itse voisin kuvitella kuitenkin, että noihin kaikkiin hakijoihin mahtuu myös sellaisia, jotka eivät täytä edes hakukelpoisuutta. Toisaalta ensisijaisia hakijoita on ollut juurikin 45, joiden voisi ehkä olettaa panostaneen näihin väyläopintoihin ja näin ollen saavuttaneen korkean pistemäärän. Itsekin olen tavoitellut paikkaa ensisijaisesti pääsykokeella, jonka vuoksi pisteeni tähän väylähakuun ovat "huonot". Aloin vasta korottelemaan arvosanoja kun kuulin, että perinteisiä pääsykokeita ei järjestetä. Eihän siitä oikein mitään tullut kun piti noin viikon sisään tehdä uudestaan kursseja, jotka olen suorittanut jo vuosi sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti on kovia hakijoita sitä en epäile! Mietin vaan, että kuinka paljon opiskelijoita näissä muissa kansanopistoissa sitten on ollut kun tähänkin palstaan on eksynyt näin monia.. Aloituspaikkoja avoimen väylän kautta on paljon, mutta varmasti on hyviä hakijoitakin. Vaikea arvioida millä pisteillä lopulta tulee pääsemään. Hakijoita ollut se n. 100 eli aika 50/50 mahdollisuus. Itse voisin kuvitella kuitenkin, että noihin kaikkiin hakijoihin mahtuu myös sellaisia, jotka eivät täytä edes hakukelpoisuutta. Toisaalta ensisijaisia hakijoita on ollut juurikin 45, joiden voisi ehkä olettaa panostaneen näihin väyläopintoihin ja näin ollen saavuttaneen korkean pistemäärän. Itsekin olen tavoitellut paikkaa ensisijaisesti pääsykokeella, jonka vuoksi pisteeni tähän väylähakuun ovat "huonot". Aloin vasta korottelemaan arvosanoja kun kuulin, että perinteisiä pääsykokeita ei järjestetä. Eihän siitä oikein mitään tullut kun piti noin viikon sisään tehdä uudestaan kursseja, jotka olen suorittanut jo vuosi sitten.

        Uskon myös, ettei kaikki hakijat todellisuudessa ole hakukelpoisia eikä kaikki ole hakeneet "tosissaan"! On kyllä jännää nyt nähdä miten tässä käy, periaatteessahan pisterajat voi olla mitkä tahansa kun tällaista väylää ei ole ennen ollut :D tsemppiä sulle anyways, toivottavasti pääset sisään pääsykokeella tai avoimen väylää pitkin!


    • Anonyymi

      Mitä veikkaatte milloin tulee tulokset jyväskylän avoimesta väylästä? Jotenkin en haluaisi uskoa siihen, että pitäisi odotella sinne heinäkuun puoleen väliin.. :)

      • Anonyymi

        Kysyin hakijapalveluista, kuulemma viimeistään 8.7. eivätkä osanneet sanoa voisiko tulla aikaisemmin.. Uskoisin kuitenkin että se on mahdollista kun hakijoitakaan ei ollut hirveästi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin hakijapalveluista, kuulemma viimeistään 8.7. eivätkä osanneet sanoa voisiko tulla aikaisemmin.. Uskoisin kuitenkin että se on mahdollista kun hakijoitakaan ei ollut hirveästi :)

        Hei, tietääkö joku mitkä on pisterajat Jkl avoimen kautta tutkinto-opiskelijaksi hyväksymiseen?
        Pelkkä keskiarvohan ei ole pääsykriteerinä, vaan myös muut suoritetut opintopisteet.
        Omat pisteet kyllä tiedossa, mutta pisterajoista ei tietoa.


    • Anonyymi

      Itä-Suomeen (Joensuu ja Kuopio) haettu. Keskiarvo 3,1 ja ensikertalainen. Ensikertalaisia otetaan 10 molempiin. Onko muita ensikertalaisia?

    • Anonyymi

      Varmaan useampi hakijoista hakenut juurikin kuopioon ja joensuuhun! Tulisipa tulokset pian!

    • Anonyymi

      Kai joutuu tämän kuukauden loppuun odottamaan.
      Oletko ensikertalainen?

    • Anonyymi

      En! Toisessa kiintiössä😅

    • Anonyymi

      Ketään Aaltoon hakevia? Millä keskiarvolla? Itsellä 4,5 ja jännäksi menee riittääkö sekään..

      • Anonyymi

        Mielestäni kevyesti sisässä, jos nyt jostakin syystä ei ole radikaalisesti hakijoiden ka noussu. Taisi olla aiempina vuosina (2018-2019) karvan auki neljän ka, jolla on irronnut paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni kevyesti sisässä, jos nyt jostakin syystä ei ole radikaalisesti hakijoiden ka noussu. Taisi olla aiempina vuosina (2018-2019) karvan auki neljän ka, jolla on irronnut paikka.

        Luulen et kevään etätentit vähän nostaa rajaa!


    • Anonyymi

      Josenuuhun ja Kuopioon hakijoita? Mitä KA? Oletko ensikertalainen?

      Ensikertalainen täällä ja 3.3 KA

      • Anonyymi

        Ensikertalainen ja tasan kolme. En usko että pääsen mutta eihän sitä koskaan tiedä.


      • Anonyymi

        Toinen kiintiö ja 3.8! Tiedättekö muita hakijoita? Itse en tiedä ketään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen kiintiö ja 3.8! Tiedättekö muita hakijoita? Itse en tiedä ketään!

        Sama mulla tai jos tarkotat että ei ensikertalainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama mulla tai jos tarkotat että ei ensikertalainen!

        Sama keskiarvo myös? Haetko ensimmäistä kertaa? .)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama keskiarvo myös? Haetko ensimmäistä kertaa? .)

        Sama keskiarvo ja en hae ensimmäistä kertaa, enkä ole ensikertalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama keskiarvo ja en hae ensimmäistä kertaa, enkä ole ensikertalainen.

        Voi että! Toivottavasti päästään😍paljonko sulla on opintopisteitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi että! Toivottavasti päästään😍paljonko sulla on opintopisteitä?

        Jep! Pidetään meille peukkuja!! 72, entä sulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep! Pidetään meille peukkuja!! 72, entä sulla?

        66op😳 alotin tekee opintoja vasta tammikuussa. Markkinoinnin sain kyllä tehtyä syksyllä.. hieman tuli kiirus🥺 mutta, toivottavasti riittää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        66op😳 alotin tekee opintoja vasta tammikuussa. Markkinoinnin sain kyllä tehtyä syksyllä.. hieman tuli kiirus🥺 mutta, toivottavasti riittää!

        Minulla lähes sama, mutta tein ne opinnot 2019 tammikuusta lähtien, vain rahoituksen tein 2018 syksyllä. Pääsin toiseen opiskelupaikkaan ja ajattelin nyt hakea, että josko sitä pääsisi kauppikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla lähes sama, mutta tein ne opinnot 2019 tammikuusta lähtien, vain rahoituksen tein 2018 syksyllä. Pääsin toiseen opiskelupaikkaan ja ajattelin nyt hakea, että josko sitä pääsisi kauppikseen.

        Olitko kansanopistossa?


    • Anonyymi

      Kiinnostaisi myös tietää pisteitä Joensuuhun ja Kuopioon. Mulla on 3.2 KA

      • Anonyymi

        Oletteko hakeneet molempiin kohteisiin ja kumpaan haluaisitte mieluummin?
        Ite Kuopioon pelkästään hakenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko hakeneet molempiin kohteisiin ja kumpaan haluaisitte mieluummin?
        Ite Kuopioon pelkästään hakenut.

        Molempiin, mikä KA sulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molempiin, mikä KA sulla?

        Mulla siis tuo 3.8 painotettu👍🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko hakeneet molempiin kohteisiin ja kumpaan haluaisitte mieluummin?
        Ite Kuopioon pelkästään hakenut.

        Molempiin haettu ja 4.1 KA.
        Mikä niillä voi kestää laskea ja julkasta tulokset 😂 Vois mennä hiukan rennommin tiistain pääsykokeisiin, jos tietäis että koulupaikka olis jo varma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molempiin haettu ja 4.1 KA.
        Mikä niillä voi kestää laskea ja julkasta tulokset 😂 Vois mennä hiukan rennommin tiistain pääsykokeisiin, jos tietäis että koulupaikka olis jo varma

        Eiköhän tolla keskiarvolla ovet jo aukene!


    • Anonyymi

      Miks täällä kaikki puhuu opintopistemäärästä, ku Turun avoimessa ainakin hakijat valitaan painotetun ka:n perusteella? Onks teillä eri arviointimenetelmät muissa kaupungeissa?

      • Anonyymi

        Itä-suomessa jos on hakijoilla sama ka niin opintopisteiden
        määrällä ratkee paikka.


    • Anonyymi

      Onkohan niin että ensikertalaisena on helpompi päästä? Onko missään nähtävissä paljonko hakijoista on ensikertalaisia?

      • Anonyymi

        Ei sitä näe, ennen kun valintatilastot julkaistaan :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä näe, ennen kun valintatilastot julkaistaan :(

        Näkeehän Vipusesta


    • Anonyymi

      ei voi mitenkään kestää tuloksien julkaiseminen heinäkuulle asti... muutama hakija vain ja tunnin homma laskea ja rankata porukka järjestykseen (Jyväskylä avoin)...

      • Anonyymi

        Jyväskylään on myös muut avoimen väylät, enkä tiiä kuinka monta hakijaa on yhteensä niin voi kestää varmasti jonkin aikaa. Ja luulisin et kaikki avoimen väylän tulokset julkaistaan samaan aikaan. En millään kyllä jaksais venata enää päivääkään!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jyväskylään on myös muut avoimen väylät, enkä tiiä kuinka monta hakijaa on yhteensä niin voi kestää varmasti jonkin aikaa. Ja luulisin et kaikki avoimen väylän tulokset julkaistaan samaan aikaan. En millään kyllä jaksais venata enää päivääkään!!

        Pisteet lasketaan Kauppakorkean puolella, joten muiden avoimien väylien olemassaolo tuskin vaikuttaa kauppiksen tulosten julkaistamiseen! Nyt vaan toivotaan, että saatais pian vastauksia :)


    • Anonyymi

      Itä-Suomeen saa vain kandioikeuden väylähaussa?

      • Anonyymi

        Kyllä, 3 vuotta.


      • Anonyymi

        Ompa kurjaa


      • Anonyymi

        UEF:n älyttömät muutokset saivat minut hakemaan Jyväskylään vaikka kuopiolainen olenkin. Todella erikoinen linjaus vähentää opinto-oikeus vain kandiin (jolla ei yksistään tee edes mitään?!?) ja laajat opintopistevaatimukset.

        Olen niin pettynyt UEF:n linjaukseen, sillä muualla väylähakua pyritään nimenomaan kehittämään, sillä sen merkitys tulevaisuudessa vain kasvaa. Lähivuosina tullaan huomaamaan, että todistusvalinnan suuri painoarvo heikentää opiskelijamateriaalia, jolloin motivaationsa ja kykynsä avoimen opinnoilla "todistaneet" ovat ainoa keino todistaa yliopiston laatu opetuksessa. Viitteet tästä on jo olemassa, kun yli puolet nykyisistä kauppiksen fukseista saavat hylätyn laskentatoimen ja rahoituksen peruskursseista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UEF:n älyttömät muutokset saivat minut hakemaan Jyväskylään vaikka kuopiolainen olenkin. Todella erikoinen linjaus vähentää opinto-oikeus vain kandiin (jolla ei yksistään tee edes mitään?!?) ja laajat opintopistevaatimukset.

        Olen niin pettynyt UEF:n linjaukseen, sillä muualla väylähakua pyritään nimenomaan kehittämään, sillä sen merkitys tulevaisuudessa vain kasvaa. Lähivuosina tullaan huomaamaan, että todistusvalinnan suuri painoarvo heikentää opiskelijamateriaalia, jolloin motivaationsa ja kykynsä avoimen opinnoilla "todistaneet" ovat ainoa keino todistaa yliopiston laatu opetuksessa. Viitteet tästä on jo olemassa, kun yli puolet nykyisistä kauppiksen fukseista saavat hylätyn laskentatoimen ja rahoituksen peruskursseista.

        Samaa mieltä, että mitä tämän muutoksen taustalla on? Maisterivaiheeseen on taas todella vaikea päästä koska siellä samassa haussa on kaikki tradenomitkin. Lisäksi hakuun liittyvät säännöt ovat muuttuneet nyt kahden vuoden ajan. Ennen viime vuotta sisäänpääsyn ratkaisi suoritettujen opintojen määrä kunhan keskiarvo oli yli 2,75. Nyt oikeuden saa vain kandivaiheeseen. Toivottavasti kaikki hakijat ovat ymmärtäneet tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, että mitä tämän muutoksen taustalla on? Maisterivaiheeseen on taas todella vaikea päästä koska siellä samassa haussa on kaikki tradenomitkin. Lisäksi hakuun liittyvät säännöt ovat muuttuneet nyt kahden vuoden ajan. Ennen viime vuotta sisäänpääsyn ratkaisi suoritettujen opintojen määrä kunhan keskiarvo oli yli 2,75. Nyt oikeuden saa vain kandivaiheeseen. Toivottavasti kaikki hakijat ovat ymmärtäneet tämän.

        Ensi vuonna tiedekunnassa mahdollisesti palataan takaisin 3 2v tutkinnon tarjoamiseen, näin ainakin vihjattiin keväällä opinto-ohjauksen puolelta.

        Itse vedin tästä ainakin johtopäätöksen, että haen sitten vain uudestaan ja saisin täten oikeuden koko tutkintoon, vaikka nyt tarjotaankin vain kandia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensi vuonna tiedekunnassa mahdollisesti palataan takaisin 3 2v tutkinnon tarjoamiseen, näin ainakin vihjattiin keväällä opinto-ohjauksen puolelta.

        Itse vedin tästä ainakin johtopäätöksen, että haen sitten vain uudestaan ja saisin täten oikeuden koko tutkintoon, vaikka nyt tarjotaankin vain kandia.

        Eli jos nyt pääsee sisään ensikertalaisena, ei kannata ottaa paikkaa vastaan...? Tää on kyllä ihan älytöntä, että yhdeksi vuodeksi muutetaan koko systeemi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos nyt pääsee sisään ensikertalaisena, ei kannata ottaa paikkaa vastaan...? Tää on kyllä ihan älytöntä, että yhdeksi vuodeksi muutetaan koko systeemi.

        Ite ajattelin ottaa ensikertalaisena nyt vastaan jos ei pääsykokeella aukee paikka muualta. Yli neljän keskiarvo niin uskon että riittänee tulevaisuudessa vaikka menee ensikertalaisuus, viimestään sitten yhtä huonoa numeroa korottaessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite ajattelin ottaa ensikertalaisena nyt vastaan jos ei pääsykokeella aukee paikka muualta. Yli neljän keskiarvo niin uskon että riittänee tulevaisuudessa vaikka menee ensikertalaisuus, viimestään sitten yhtä huonoa numeroa korottaessa

        Minne hait?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minne hait?

        Avoimen kautta molemmat kohteet UEF:iin vetämäs 4.1 ka. Pääsykokeella jännään vielä riittääkö Tre / Vsa / Joensuu


    • Anonyymi

      Joko jengi aloittanut opintopolun jokapäiväisen päivittämisen? Tuloksethan voi tulla koska tahansa.. :D

      • Anonyymi

        No kyllä! Pisterajat olis kiva tietää Jyväskylään. Itellä 71p. Jännittää!


      • Anonyymi

        Kyllä 😅 useesti päivässä ja sähköpostin alinomaisen päivittämisen😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 😅 useesti päivässä ja sähköpostin alinomaisen päivittämisen😂

        Haha no kiva kuulla etten oo ainoo!😅jotenki jännittää seki et oonhan varmasti täyttäny sen hakemuksen oikein ja laittanu oikeet liitteet..onks teillä kui mones hakukerta menos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha no kiva kuulla etten oo ainoo!😅jotenki jännittää seki et oonhan varmasti täyttäny sen hakemuksen oikein ja laittanu oikeet liitteet..onks teillä kui mones hakukerta menos?

        En osannu kommentoida teidän molempien vastanneiden kommentteihin samanaikasesti ni nyt tää näyttää niinku oisin teititelly xd yleisesti siis, haetteko monetta kertaa? Vois kuvitella et avoimen kautta tulis useemman kerran hakeneita🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haha no kiva kuulla etten oo ainoo!😅jotenki jännittää seki et oonhan varmasti täyttäny sen hakemuksen oikein ja laittanu oikeet liitteet..onks teillä kui mones hakukerta menos?

        Sama ajatus, että varmasti joku tieto ja kurssi menny päin mäntyä! Ensimmäinen kerta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama ajatus, että varmasti joku tieto ja kurssi menny päin mäntyä! Ensimmäinen kerta.

        Opintopolussa uef avoimenväylän lisätietoja laatikko ilmestynyt ja todistusvalinnan kohdalla itselläni teksi ”hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle”. Tuliskohan tulokset tänään ja piina loppuis🤗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opintopolussa uef avoimenväylän lisätietoja laatikko ilmestynyt ja todistusvalinnan kohdalla itselläni teksi ”hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle”. Tuliskohan tulokset tänään ja piina loppuis🤗

        Toivotaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opintopolussa uef avoimenväylän lisätietoja laatikko ilmestynyt ja todistusvalinnan kohdalla itselläni teksi ”hyväksytty ylemmälle hakutoiveelle”. Tuliskohan tulokset tänään ja piina loppuis🤗

        Mihin olet hakemassa Uefissa jos saan udella? Itsellä terveyshallintotiede...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin olet hakemassa Uefissa jos saan udella? Itsellä terveyshallintotiede...

        Just tuli kauppatieteistä avoimesta mulle ainaki koulupaikka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tuli kauppatieteistä avoimesta mulle ainaki koulupaikka!

        Onneksi olkoon! Täällä edelleen maisterivalinnoissa tyhjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tuli kauppatieteistä avoimesta mulle ainaki koulupaikka!

        Tuliko tieto UEF stä vai jostain muusta yliopistosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko tieto UEF stä vai jostain muusta yliopistosta?

        UEF. toki oottelen viel pääsykoevalintoja ja pitäis niiden kautta päästä, mutta kiva tietää että on ainaki varma paikka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tuli kauppatieteistä avoimesta mulle ainaki koulupaikka!

        Onnittelut! Saaks udella millä keskiarvolla? Ja näkyyks siel pistetajoja? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin olet hakemassa Uefissa jos saan udella? Itsellä terveyshallintotiede...

        Kauppatiede! Ja hyväksyttyhän sieltä tuli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tuli kauppatieteistä avoimesta mulle ainaki koulupaikka!

        Saitko sähköpostia? Itsehän en !!! Vaikka myönnetty lukee opintopolussa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saitko sähköpostia? Itsehän en !!! Vaikka myönnetty lukee opintopolussa!

        Ei kai siitä vielä tuu, kun itellä odottaa ainakin ylempiä hakukohteita :)


    • Anonyymi

      Eikö keskiarvo lasketa parhaiten suoritetun 60 opintopisteen mukaan? Uef siis. Mulla on keskiarvo laskettu väärin siellä, jos on näin.

      • Anonyymi

        Paljon sulla oli, ja oliko pakolliset opinnot tehtynä? 4.1 riitti itellä ainakin (molempiin)


      • Anonyymi

        Onnittelut hyväksytyille! Voisitteko kertoa mihin pääsitte, Thanks (: Onko kukaan saanut tuloksia Jyväskylästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut hyväksytyille! Voisitteko kertoa mihin pääsitte, Thanks (: Onko kukaan saanut tuloksia Jyväskylästä?

        Ei oo tullu Jyväskylästä. Ilmeisesti vaan UEF julkaissut tulokset tänään..


      • Anonyymi

        Täältä aukee (pian ainakin jos ei oo vielä päivittynyt) UEF:iin yks paikka, jos joku kituuttelee ekalla varasijalla :)


    • Anonyymi

      Tuplatutkintoon päin😎😎

    • Anonyymi

      Onko joku täällä nyt lähipäivinä kysellyt hakijapalveluista avoimen väylän tulosten julkaisusta?

      • Anonyymi

        Tätä mietin itekki mut tuskin ne mitään paljastaa.. varmaan sanovat vaan saman takarajan kuin aiemmin.


    • Anonyymi

      Raivostuttavaa kuinka kauan tuloksien julkaisemisessa voikaan kulua.

      • Anonyymi

        nii-i!!!!!


      • Anonyymi

        No jep. Opintopolkuakaan ei jaksa enää hirveesti päivitellä ku ei ne tulokset kuitenkaa tuu lähipäivinä😫


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jep. Opintopolkuakaan ei jaksa enää hirveesti päivitellä ku ei ne tulokset kuitenkaa tuu lähipäivinä😫

        On kyllä rasittava ootella tuloksia. Jossain viestissä oli, että UEF avoin väylä tulokset on tullu?
        Onko mistään muusta yliopistosta saatu tuloksia?
        Ei kyllä jaksaisi oottaa päivääkään!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä rasittava ootella tuloksia. Jossain viestissä oli, että UEF avoin väylä tulokset on tullu?
        Onko mistään muusta yliopistosta saatu tuloksia?
        Ei kyllä jaksaisi oottaa päivääkään!!

        Uef Avoin tuli viime perjantaina! Täällä paikan saanut!! Lappeenranta siirtohaku tullut eilen! Oulun avoin tuli jo toukokuussa. Todennäköisesti huomenna tulee aallon siirtohaku...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uef Avoin tuli viime perjantaina! Täällä paikan saanut!! Lappeenranta siirtohaku tullut eilen! Oulun avoin tuli jo toukokuussa. Todennäköisesti huomenna tulee aallon siirtohaku...

        Avoin väylä kauppatieteet tulokset ei luultavasti ole Oulusta vielä julkaistu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avoin väylä kauppatieteet tulokset ei luultavasti ole Oulusta vielä julkaistu?

        On julkaistu toukokuussa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On julkaistu toukokuussa :D

        Hmm... aika outoa, kun 5.6. asti pystyi lähettämään opintosuorituksia opintopolussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm... aika outoa, kun 5.6. asti pystyi lähettämään opintosuorituksia opintopolussa.

        Se oliki Jyväskylään 5.6. Ehkä jonnekki muuallekin, mutta ei Ouluun (:
        Jos joku saa tietää Jkl pisterajat ja tulokset , niin ilmoitelkaa täällä. Odottavan aika on piiiitkä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä rasittava ootella tuloksia. Jossain viestissä oli, että UEF avoin väylä tulokset on tullu?
        Onko mistään muusta yliopistosta saatu tuloksia?
        Ei kyllä jaksaisi oottaa päivääkään!!

        Lapin yliopistosta tuli eilen kakkoskohteeni tulos, että pääsen. Odotan silti vielä ykköskohdettani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uef Avoin tuli viime perjantaina! Täällä paikan saanut!! Lappeenranta siirtohaku tullut eilen! Oulun avoin tuli jo toukokuussa. Todennäköisesti huomenna tulee aallon siirtohaku...

        Millä keskiarvolla ootte päässy Uef-kauppikseen väylän kautta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapin yliopistosta tuli eilen kakkoskohteeni tulos, että pääsen. Odotan silti vielä ykköskohdettani.

        Lapin yliopistossa ei ees oo kauppista


    • Anonyymi

      Liitteiden toimittamisaika loppunut yli 3 vko sitten, on se jo kumma että kestää näin pitkään katsoa sata hakemusta läpi (jkylä).

      • Anonyymi

        No tämä juuri, jospa ne kuitenkin tällä viikolla tulisi ...


      • Anonyymi

        Onko kukaan ollu lähipäivinä yhteydessä Jyväskylän avoimeen, onko tietoa tulevatko tulokset ennen tuota 15.7?


    • Anonyymi

      Tampereen kauppiksen väylän tulokset tulleet. Itselleni ei paikkaa auennut 4,33 painotetulla keskiarvolla. Opinnot tosin suoritin muualla, joten eivät varmaan ole olleet täysin vastaavia.

      • Anonyymi

        Ainakin aikaisempina vuosina Tampereen kauppikselle on kelvannut vain Tampereen avoimessa suoritetut opinnot.. kai hait jonnekin muuallekkin?😂yliopistot on tosi tarkkoja hyväksilukujen kanssa hakuvaiheessa (varsinkin aalto tku tre).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin aikaisempina vuosina Tampereen kauppikselle on kelvannut vain Tampereen avoimessa suoritetut opinnot.. kai hait jonnekin muuallekkin?😂yliopistot on tosi tarkkoja hyväksilukujen kanssa hakuvaiheessa (varsinkin aalto tku tre).

        Joo hain kyllä muualle, pistin hakemusta kaikkiin mahdollisiin :D


    • Anonyymi

      Onko tietoa minä päivänä Jyväskylän avoimen tulokset tulevat?

      • Anonyymi

        Ei kukaan sitä tiedä... edelleen takaraja on 15.7. Pelkäkäämme pahinta. Huutista pisteiden laskijoille..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan sitä tiedä... edelleen takaraja on 15.7. Pelkäkäämme pahinta. Huutista pisteiden laskijoille..

        Hakijapalvelusta ainaki väittivät et avoimen väylän takaraja on 8.7. Ois ihme jos tulis ennen sitä.


    • Anonyymi

      Alkaa oikeesti loppumaan huumori kun kestää näin pitkään julkaista tulokset. Jos nyt sais ees tietää et voiko ne tulla ennen takarajaa niin tietäis lopettaa opintopolun päivittämisen.

      • Anonyymi

        Niin ja siis kaikkien kannalta tärkeintä olisi saada tulokset mahdollisimman nopeasti, koska ei Jkylän keskustasta irtoa valio yksiöitä enää elokuussa :-)


    • Anonyymi

      Lisätiedot linkki tullut opintopolkuun, eilen ei ollut. On tää kyl jännää odottaa..

      • Anonyymi

        Minkä koulun kohalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä koulun kohalle?

        TSE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TSE

        Vihdoin joku muukin TSE hakenut. Mikä ka sulla on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihdoin joku muukin TSE hakenut. Mikä ka sulla on?

        4,27 entäs sulla?:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihdoin joku muukin TSE hakenut. Mikä ka sulla on?

        Itsekin hain, mutta Porin yksikköön. 4,36 ka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4,27 entäs sulla?:)

        Ohhoh ompa hyviä keskiarvoja. Mun on 4,17 ja turkuun hain. Porista tosin jo saatu paikka normaalin todistusvalinnan kautta ja pääsykokeissakin kävin, mutta turkuun ennemmin haluaisin.


      • Anonyymi

        Joko teille tuli tulokset? Jos tuli, niin millä keskiarvolla pääsitte sisään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko teille tuli tulokset? Jos tuli, niin millä keskiarvolla pääsitte sisään?

        Jooo!! Jee omg oon niin onnellinen. Pääsin sisään 4,17 ka:lla. Raja oli 3,95


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooo!! Jee omg oon niin onnellinen. Pääsin sisään 4,17 ka:lla. Raja oli 3,95

        oiii paljon onnea!! :) suht korkeet rajat siel, oliks toi siis kokonaiskeskiarvo vai painotettu? Sais jo jkylänki tulokset tulla kun näin moni avoimen väylä jo julkaissut omansa😫😫


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oiii paljon onnea!! :) suht korkeet rajat siel, oliks toi siis kokonaiskeskiarvo vai painotettu? Sais jo jkylänki tulokset tulla kun näin moni avoimen väylä jo julkaissut omansa😫😫

        Painotettu ka 3,95 oli se sisäänpääsyyraja. Turussa täytyy suorittaa tietyt kauppiksen peruskurssit vähintään 60 op 6 op kahta vierasta kieltä. Valinta perustuu näiden opintojen painotettuun keskiarvoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painotettu ka 3,95 oli se sisäänpääsyyraja. Turussa täytyy suorittaa tietyt kauppiksen peruskurssit vähintään 60 op 6 op kahta vierasta kieltä. Valinta perustuu näiden opintojen painotettuun keskiarvoon.

        Tai siis sori, yhteensä 60op, joista 54 op kauppiksen opintoja ja vähintään 8 tiettyä peruskurssia, sekä vähintään 6 op kahta eri vierasta kieltä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai siis sori, yhteensä 60op, joista 54 op kauppiksen opintoja ja vähintään 8 tiettyä peruskurssia, sekä vähintään 6 op kahta eri vierasta kieltä :)

        Okei kiitos selvennyksestä! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oiii paljon onnea!! :) suht korkeet rajat siel, oliks toi siis kokonaiskeskiarvo vai painotettu? Sais jo jkylänki tulokset tulla kun näin moni avoimen väylä jo julkaissut omansa😫😫

        Siiis oikeesti missä jkl tulokset viipyy!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siiis oikeesti missä jkl tulokset viipyy!!!

        jeeep, alkaa mennä oikeesti hermo ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siiis oikeesti missä jkl tulokset viipyy!!!

        Jep ei täs oo mitään järkee enää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jeeep, alkaa mennä oikeesti hermo ...

        APUA! Nyt sinne on tullu toi ”lisätiedot”😱eli kohta tulee tulokset!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        APUA! Nyt sinne on tullu toi ”lisätiedot”😱eli kohta tulee tulokset!!

        Jep katoin kans just!! Apuaaaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep katoin kans just!! Apuaaaa!!

        Eli nyt ne varmaan tulee vuorokauden sisällä!! Liian jännää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli nyt ne varmaan tulee vuorokauden sisällä!! Liian jännää

        Oonko ainut joka päivittelee opintopolkua viiden minuutin välein 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oonko ainut joka päivittelee opintopolkua viiden minuutin välein 😂

        et todellakaan oo!😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et todellakaan oo!😂

        Mulle ilmesty myöhään pe illalla lisätietoja-palkki ja tulokset tuli nyt ma päivällä. Eli tod.näk. huomenna saatte tulokset :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle ilmesty myöhään pe illalla lisätietoja-palkki ja tulokset tuli nyt ma päivällä. Eli tod.näk. huomenna saatte tulokset :)

        Oon kuullu et tulokset voi tulla vaiks illallaki.. jos ei tuu tänään niin on kyllä uneton yö tiedossa😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon kuullu et tulokset voi tulla vaiks illallaki.. jos ei tuu tänään niin on kyllä uneton yö tiedossa😅

        Turusta tuli ainaki opintotoimiston valintapäätös sähköpostilla ja tieto opintopolkuun about samaan aikaan. Muistakin väylähauista on tullu aina sähköposti. Tuskin ne niitä öisin lähettelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turusta tuli ainaki opintotoimiston valintapäätös sähköpostilla ja tieto opintopolkuun about samaan aikaan. Muistakin väylähauista on tullu aina sähköposti. Tuskin ne niitä öisin lähettelee

        Tarkotin et jos ei tän päivän/illan aikana tuu tuloksia niin uneton yö tiedossa kun pitää kuumotella aamua :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkotin et jos ei tän päivän/illan aikana tuu tuloksia niin uneton yö tiedossa kun pitää kuumotella aamua :D

        Juu, todella tiedän tunteen nimim. toukokuusta saakka kytännyt opintopolkua päivittäin (jopa viikonloppuisin ja iltaisin) :D kyl tää on niin suuri helpotus ettei mitään rajaa! Tsemppiä teille jännäämiseen :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, todella tiedän tunteen nimim. toukokuusta saakka kytännyt opintopolkua päivittäin (jopa viikonloppuisin ja iltaisin) :D kyl tää on niin suuri helpotus ettei mitään rajaa! Tsemppiä teille jännäämiseen :)

        Kuulostaa hyvin tutulta :D kiitoksia, nää on kyl pahimmat kuumotukset ikinä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooo!! Jee omg oon niin onnellinen. Pääsin sisään 4,17 ka:lla. Raja oli 3,95

        Onneeee!! Syksyllä nähdään! :))


    • Anonyymi

      Moi!

      Olis yks kysymy. Oon ite aloittamassa syksyllä avoimen opinnot aallossa ja oon miettinyt et voiko esim. Aallon avoimien kurssien kanssa hakea muidenkin yliopistojen avoimen väylän kautta opiskelemaan kauppatieteitä vai voiko hakea vain siihen kouluun, missä on suorittanut kauppatieteiden avoimen kurssit?

      • Anonyymi

        Moi! Ite oon tehnyt Jyväskylän avoimessa yliopistossa. Jyväskylän avoimen kurssien vastaavuudet muiden yliopistojen kurssien kanssa melko huonot, joten parhaimmat mahdollisuudet on päästä siihen yliopistoon jossa olet avoimen opinnot suorittanut. Uskoisin kuitenkin, että Aallossa hyvällä menestyksellä suoritetut opinnot käyvät ainakin pöndelle. Omat opintosuoritukseni eivät vastanneet Tampereen eikä Lappeenrannan kursseja, joten niistä ei opiskelupaikkaa irronnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi! Ite oon tehnyt Jyväskylän avoimessa yliopistossa. Jyväskylän avoimen kurssien vastaavuudet muiden yliopistojen kurssien kanssa melko huonot, joten parhaimmat mahdollisuudet on päästä siihen yliopistoon jossa olet avoimen opinnot suorittanut. Uskoisin kuitenkin, että Aallossa hyvällä menestyksellä suoritetut opinnot käyvät ainakin pöndelle. Omat opintosuoritukseni eivät vastanneet Tampereen eikä Lappeenrannan kursseja, joten niistä ei opiskelupaikkaa irronnut.

        Eli suosittelen siis tekemään opinnot siihen yliopistoon, johon haluat tutkinto-opiskelijaksi tulevaisuudessa :)


    • Anonyymi

      Jkylä tulokset tuli nyt keskellä yötä!! Paikkahan sieltä napsahti😍alimmat hyväksytyt pisteet 66!

      • Anonyymi

        Onnea!!! 😊


      • Anonyymi

        Onnea sulle!
        Mulla on omien laskujeni mukaan 65 op. mutta opintopolussa vain 62 op. Keneenhän tästä voisi olla yhteydessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea sulle!
        Mulla on omien laskujeni mukaan 65 op. mutta opintopolussa vain 62 op. Keneenhän tästä voisi olla yhteydessä?

        hakijapalveluihin!!


      • Anonyymi

        Syksyllä nähdään!!🥳🥳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea sulle!
        Mulla on omien laskujeni mukaan 65 op. mutta opintopolussa vain 62 op. Keneenhän tästä voisi olla yhteydessä?

        Sinuna soittaisin suoraan jkylän kauppakorkeaan! Toivottavasti saavat virheen korjattua jos kyse on jostain laskuvirheestä.. pääsitkö varasijoille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuna soittaisin suoraan jkylän kauppakorkeaan! Toivottavasti saavat virheen korjattua jos kyse on jostain laskuvirheestä.. pääsitkö varasijoille?

        Tosi mielenkiintoisia tulkintoja oli tehty ainakin minun kohdalla suorituksista! Suosittelen lämpimästi ottamaan yhteyttä hakupalveluihin, jos pisteet eivät vastaa omia "laskelmia".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi mielenkiintoisia tulkintoja oli tehty ainakin minun kohdalla suorituksista! Suosittelen lämpimästi ottamaan yhteyttä hakupalveluihin, jos pisteet eivät vastaa omia "laskelmia".

        Laskin omat pisteeni ennen tuloksia, ja katsoin että saan 66 pistettä. Järkytys olikin suuri, kun tänä aamuna opintopolussa näkyi vain 60 pistettä ja tuo raja sisäänpääsyyn oli juuri tuo 66.. Ilmeisesti yksi kurssi ei ollut "samalla viivalla" muiden kurssien kanssa, vaikka sen kauppakorkeakoulusta varmistin, että kyseinen kurssi käy hakuun. No, selvityspyyntöä on lähetetty menemään ja nyt on hirveät jännitykset tulilla miten mun pisteiden kanssa käy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskin omat pisteeni ennen tuloksia, ja katsoin että saan 66 pistettä. Järkytys olikin suuri, kun tänä aamuna opintopolussa näkyi vain 60 pistettä ja tuo raja sisäänpääsyyn oli juuri tuo 66.. Ilmeisesti yksi kurssi ei ollut "samalla viivalla" muiden kurssien kanssa, vaikka sen kauppakorkeakoulusta varmistin, että kyseinen kurssi käy hakuun. No, selvityspyyntöä on lähetetty menemään ja nyt on hirveät jännitykset tulilla miten mun pisteiden kanssa käy

        Ehdottomasti yhteys kouluun. Jos sulla on tallessa ne viestit, että se kurssi käy hakuun, sulla on ihan lainkin mukaan "oikeus luottaa viranomaisen sanaan". En tiedä, onko korkeakoulussa varmistuksen antanut henkilö rinnastettavissa viranomaiseen, mutta kyllä se ainakin näin maalaisjärjellä sitä vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti yhteys kouluun. Jos sulla on tallessa ne viestit, että se kurssi käy hakuun, sulla on ihan lainkin mukaan "oikeus luottaa viranomaisen sanaan". En tiedä, onko korkeakoulussa varmistuksen antanut henkilö rinnastettavissa viranomaiseen, mutta kyllä se ainakin näin maalaisjärjellä sitä vastaa.

        Joo, kyllä soittoa ja viestiä lähti samantien kun asian tajusin. Kaikki sähköpostit ovat tallella ja viestissä minulle aivan selkeästi ilmaistaan, että kyseinen kurssi käy hakuun. Kaikkeni aion tehdä, että pisteet muuttuisivat, mutta silti jännittää miten käy. Koomisinta onkin, että olisin toki syventävän kurssin Jyväskylän kauppatieteellisestä tehnyt, jos olisin tiennyt että kyseistä kurssia ei hyväksytä. Ja en ymmärrä miksei hyväksyttäisiin, kyseessä on rahoituksen kurssi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kyllä soittoa ja viestiä lähti samantien kun asian tajusin. Kaikki sähköpostit ovat tallella ja viestissä minulle aivan selkeästi ilmaistaan, että kyseinen kurssi käy hakuun. Kaikkeni aion tehdä, että pisteet muuttuisivat, mutta silti jännittää miten käy. Koomisinta onkin, että olisin toki syventävän kurssin Jyväskylän kauppatieteellisestä tehnyt, jos olisin tiennyt että kyseistä kurssia ei hyväksytä. Ja en ymmärrä miksei hyväksyttäisiin, kyseessä on rahoituksen kurssi.

        Mitä sanoivat kun soitit? On kyllä järkyttävää pelleilyä, ikävää et joudut tollasen sopan keskelle. Hyvä että sähköpostit on tallella, kyllähän toi kurssi pitäis kaiken järjen mukaan hyväkslukee kun sen oot varmistanut aiemmin. Toivottavasti toi ratkee pian!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sanoivat kun soitit? On kyllä järkyttävää pelleilyä, ikävää et joudut tollasen sopan keskelle. Hyvä että sähköpostit on tallella, kyllähän toi kurssi pitäis kaiken järjen mukaan hyväkslukee kun sen oot varmistanut aiemmin. Toivottavasti toi ratkee pian!

        Ompa tosi ikävää säätöä.. Mulla kävi vähän samalla tavalla viime vuonna Turun avoimen väylän haussa, etteivät huomioineet yhtä suorittamaani kurssia ollenkaan, jolloin muodostuin hakukelvottomaksi. Ärsytti, että ka ois riittänyt silloin sisäänpääsyyn. Eivät suostuneet oikaseen päätöstä, vaikka laitoin selvityspyynnön siitä.. :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa tosi ikävää säätöä.. Mulla kävi vähän samalla tavalla viime vuonna Turun avoimen väylän haussa, etteivät huomioineet yhtä suorittamaani kurssia ollenkaan, jolloin muodostuin hakukelvottomaksi. Ärsytti, että ka ois riittänyt silloin sisäänpääsyyn. Eivät suostuneet oikaseen päätöstä, vaikka laitoin selvityspyynnön siitä.. :/

        Oliks sulla viime vuoden Turun hakija mitään dokumentteja puolellasi? Miten pitkä ja vaivalloinen oikaisuprosessi oli?

        Kun meitä on nyt täällä ainakin kaksi, joiden pisteet JKL:ään on laskettu ihan päin honkia. Jännittää kyllä oma oikeusturva... Onneks on kaikki vaihdetut viestit hakuun liittyen tallessa ja täysin naurettava ja hakukriteerien vastainen oli JKL:stä annettu "selitys" tähän pisteytykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliks sulla viime vuoden Turun hakija mitään dokumentteja puolellasi? Miten pitkä ja vaivalloinen oikaisuprosessi oli?

        Kun meitä on nyt täällä ainakin kaksi, joiden pisteet JKL:ään on laskettu ihan päin honkia. Jännittää kyllä oma oikeusturva... Onneks on kaikki vaihdetut viestit hakuun liittyen tallessa ja täysin naurettava ja hakukriteerien vastainen oli JKL:stä annettu "selitys" tähän pisteytykseen.

        Minut ohjattiin muutaman puhelun kautta (kauppakorkean kautta avoimeen väylään, josta laitettiin hakijapalveluun) laittamaan viestiä kauppakorkean opintoasioihin, johon sitten sähköpostin kirjoitin. Kaikki sähköpostit ja dokumentit kyseiseen asiaan ovat onneksi tallella, joten on mustaa valkoisella johon voi vedota. Oikaisupyyntöä lähden ainakin itse pyytämään, kun on selkeät todisteet asiasta, vaikka prosessi veisikin kauan.

        Oletko siis saanut jonkinlaisen vastauksen pisteiden muodostumiseen? En kyllä käsitä, miten pisteiden muodostuminen voisi tapahtua toisella tavalla, kuin mitä kauppakorkea on antanut ymmärtää. Tähänkin kyllä pystyy sitten vetoamaan. Harmittaa kyllä paljon itseä, jos opiskelupaikka jää välistä yliopiston jäätävän töppäilyn takia, välivuosia on takana useampi ja motivaatiota opiskeluun olisi paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliks sulla viime vuoden Turun hakija mitään dokumentteja puolellasi? Miten pitkä ja vaivalloinen oikaisuprosessi oli?

        Kun meitä on nyt täällä ainakin kaksi, joiden pisteet JKL:ään on laskettu ihan päin honkia. Jännittää kyllä oma oikeusturva... Onneks on kaikki vaihdetut viestit hakuun liittyen tallessa ja täysin naurettava ja hakukriteerien vastainen oli JKL:stä annettu "selitys" tähän pisteytykseen.

        Turussa se systeemi meni viime vuonna niin, että piti suorittaa vähintään 60op joista vähintään 54op turun kauppakorkeakoulun opintoja ja vähintään 6op kahen vieraan kielen opintoja (ei ruotsi). Ja sitten tietyistä aineista piti vielä suorittaa tietyt peruskurssit.

        Mutta valintaperusteissa kuitenkin luki, että jos sinulla on jo aiempia korkeakouluopintoja (esim. liiketalouden tradenomi huom. tämä trade luki valintaperusteissa) jotka vastaa näitä peruskursseja, niin voit suorittaa muita kauppiksen opintoja kunhan tuo vaaditut 60op täyttyy. Lisäksi ne opinnot joita tradesta hyväksiluettiin oli vielä selkeästi lueteltu koulun sivuilla.

        No minä sitten suoritin nöitä "muita opintoja" koska olen jo tradenomi ja saisin vanhasta tutkinnostani hyväksilukuna noita peruskursseja esim. taloustiede, yrittäjyys, markkinointi, ym. peruskurssit saisin hyväksilukuna..

        Valintapäätöksestä tuli kuitenkin hylky, koska en ollut kuulemma suorittanut kauppiksessa kaikkien vaadittujen eri aineiden kursseja, vaikka minulla oli nämä korvaavat traden peruskurssit tehtynä.

        Eli vaikka kaavailin pääaineeksi laskentatoimea, niin en olisi saanut suorittaa kauppiksessa syventäviä laskentatoimen kursseja, vaan minun olisi pitänyt suorittaa myös jokin 1 puuttuva markkinoinnin syventävä kurssi, jotta olisin ollut hakukelpoinen.

        Valintaperusteissa ei kuitenkaan lukenut, että jos sinulla on korvaava peruskurssi tehtynä muualla, niin sinun tulee suorittaa näitä muita opintoja ko. vaaditussa pääaineessa etkä voi suorittaa minkä tahansa pääaineen kursseja. Loogistahan olisi suorittaa ennemmin laskentatoimen kursseja jos haluat sen pääaineeksi, en ymmärrä mitä edes tekisin tutkinnossani tuollaisella yhdellä markkinoinnin syventävällä kurssilla.

        No all in all tosi sekava selitys, toivottavasti ymmärrätte. Valitin päätöksestä yliopistolle ja totesivat vaan että voivoi, he saavat päättää ketä ottavat sisään ja että minun olisi valintaperusteista pitänyt ymmärtää, että minun tulee suorittaa kaikkien eri aineiden syventäviä kursseja, vaikka nämä korvaavat peruskurssit jo löytyy kaikista eri aineista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskin omat pisteeni ennen tuloksia, ja katsoin että saan 66 pistettä. Järkytys olikin suuri, kun tänä aamuna opintopolussa näkyi vain 60 pistettä ja tuo raja sisäänpääsyyn oli juuri tuo 66.. Ilmeisesti yksi kurssi ei ollut "samalla viivalla" muiden kurssien kanssa, vaikka sen kauppakorkeakoulusta varmistin, että kyseinen kurssi käy hakuun. No, selvityspyyntöä on lähetetty menemään ja nyt on hirveät jännitykset tulilla miten mun pisteiden kanssa käy

        Miten tässä kävi?😫


    • Anonyymi

      Onko kukaan muu päässy Aaltoon väylän kautta?

      • Anonyymi

        Minä pääsin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pääsin :)

        Mikäs oli k.a? Itellä 4.45. Ois kiva tietää alin raja ja pääainesijotus asap!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs oli k.a? Itellä 4.45. Ois kiva tietää alin raja ja pääainesijotus asap!!

        Mulla oli 4,5 tasan! Varmaan se raja ollut sen 4,0 kun 3,95 ei ole päässyt mutta 4,05 on. Sais kyllä tulla jo ne pääaineet tosiaan :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli 4,5 tasan! Varmaan se raja ollut sen 4,0 kun 3,95 ei ole päässyt mutta 4,05 on. Sais kyllä tulla jo ne pääaineet tosiaan :D

        Pitikö Aaltoon hakea pääaine samalla? Ompa kurjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitikö Aaltoon hakea pääaine samalla? Ompa kurjaa.

        Voi olla kurjaa mutta jos tietää mitä haluaa opiskella avoimen kurssien perusteella mielestäni Aallol on hyvä systeemi avoimessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla kurjaa mutta jos tietää mitä haluaa opiskella avoimen kurssien perusteella mielestäni Aallol on hyvä systeemi avoimessa.

        Oliko avoimesta sisään päässeillä mahdollisuus valita mikä tahansa pääaine, edes lähtökohtaisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko avoimesta sisään päässeillä mahdollisuus valita mikä tahansa pääaine, edes lähtökohtaisesti?

        Väylän kautta voi hakea kaikkiin pääaineisiin. Rahikseen pääsy on kuitenkin vaikeaa sillä kiintiö on 2 paikkaa ja taloustieteeseen on sama. Muihin pääaineisiin pääsee melkein täysin varmasti.


    • Anonyymi

      Mihin rajoihin asettuisi keskiarvoraja Oulun kauppakorkeakouluun? Tai millainen raja esimerkiksi viime vuonna avoimen väylässä oli?

    • Anonyymi

      Pääsin tänä vuonna väylän kautta Aaltoon 4,45 keskiarvolla. Laskentatoimi pääaineeksi

      • Anonyymi

        Onnea!! Teitkö yhdessä vuodessa opinnot vai kestikö kauemmin?


    • Anonyymi

      Hei!
      Mihin aikaan avoimen valinnat yleensä julkaistaan? Jos motivaatiokirje on pitänyt palauttaa huhtikuun alussa ja 1.6.2022 piti palauttaa opintosuoritteet, niin mitä uskotte milloin valinnat julkaistaan?

      • Anonyymi

        Juhannuksen tienoilla


    • Anonyymi

      Onko kukaan päässyt avoimen kautta Vaasaan kauppatieteitä lukemaan? Jos on, niin millä painotettuna keskiarvolla ja paljonko opintopisteitä oli?

      • Anonyymi

        On monikin päässyt. Mulla oli suoritettuna kai liki 150op keskiarvo alta 3. Pääsin sisään 2015 syksyllä. Onnea Sinulle!


    • Anonyymi

      Pääsin Uefille.

      3,9 oli keskiarvo, joka riitti Kuopiossa vasta 4. varasijalle. Joensuun raja 3.6 ylittyi kuitenkin helposti.

      Kauppiksen opintopisteitä about 100, joskaan eipä niillä taida pahemmin vaikutusta olla.

      • Anonyymi

        Haitko siis kauppikseen? Ei jotenki täsmää kun itsellä ka 3,5 ja oon varasijalla 2. Kuopioon🤨


    • Anonyymi

      Minulla oli 4.47 keskiarvo ja hain Tampereen yliopistoon. Ja koulupaikkaa ei irronnut :( jo on korkeat rimat

    • Anonyymi

      Mikä painotettu keskiarvo vaaditaan että pääsee avoimen väylän kautta Vaasaan kauppatieteitä lukemaan? Ja paljonko pitää olla suoritettuna opintopisteitä? Vähimmäisvaatimukset tiedän, mutta se ei varmaankaan riitä.

      • Anonyymi

        Hei, mihin pääaineeseen tähtäät ja millaisella keskiarvolla? Ite hain markkinointiin ja keskiarvo 4,18. Jännittää iha hirveesti.. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mihin pääaineeseen tähtäät ja millaisella keskiarvolla? Ite hain markkinointiin ja keskiarvo 4,18. Jännittää iha hirveesti.. :D

        Johtaminen. Painotettu keskiarvo vain 3,5 luokkaa. Mutta Vaasassa ainakin saa pisteitä myös suoritetuista kursseista ja motivaatiokirjeestä. Kursseista tulee täydet pisteet, eli 20 ja kai kirjeestäkin jotain. Eli pisteeni kai 22 + kirjeestä 1-5.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtaminen. Painotettu keskiarvo vain 3,5 luokkaa. Mutta Vaasassa ainakin saa pisteitä myös suoritetuista kursseista ja motivaatiokirjeestä. Kursseista tulee täydet pisteet, eli 20 ja kai kirjeestäkin jotain. Eli pisteeni kai 22 kirjeestä 1-5.

        Toivottavasti nähdään syksyllä fuksitapahtumis. <3 Kyllä me päästään!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti nähdään syksyllä fuksitapahtumis. <3 Kyllä me päästään!!

        Ketään kuka hakenu tampereen kauppikseen nyt keväällä? Mulla 105op ja 4.6 keskiarvo. Toivottavasti nappaa paikka


    • Anonyymi

      Joko joku on saanut avoimen väylän tuloksia tietää? Pääseekö vai ei. Ja millä pisteillä? Vai meneekö valinnat ihan tuonne määräaikaan saakka?

      • Anonyymi

        Tänään tuli tulokset ja paikan sain Tampereen yliopistosta! Onko muita päässeitä :) ???


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe