Miten paljon työtä hyvä/normaali vartalo vaatii?

12121212

Kysyn naisilta, mutta yhtä lailla miehetkin voivat kommentoida.

Näin kesän tullen huomaa että ikäluokka 16-17v on vartaloiden osalta omassa sarjassaan. Hyväkuntoisina 18-22v naiset voittaisivat teinit, mutta enemmistöä kiinnostaa siideri enemmän kuin liikunta...ja se myös näkyy. 25 tienoilla monilla alkaa romahdus, ja 30-40v tienoilla vartalo katoaa lähes kaikilta naisilta. 40 ikäluokasta nuoremmille ei pärjää kukaan.

Kuinka paljon työtä vaatii pysyä normaalipainoisena? Entä jos haluaa että on kiinteiä mutta silti naisellisen muodokas?

Tässä kolme naista. Vasemmanpuoleinen on minun makuuni epäterveellisen laihan oloinen, keskimmäinen todella hyvä, oikeanpuoleinen on ylipainoinen mutta vartalotyyppinsä ja suhteellisen kinteän olemuksensa ansiosta silti hottis.

http://i.imgur.com/qe4iJvP.jpg

Miehenä sanoisin että normaalipainoisena pysyminen ei ainakaan n. 30-vuotiaalta vaadi oikeastaan mitään muuta kuin ettei mässää ja vähän liikkuukin. Naisia miellyttävän vartalon rakentaminen taas vaatii ainakin hintelältä kovaa treeniä, ja tehtävissä on rajatusti koska naisiin vetoaa ensisijaisesti geenit (pituus, jykevä leuka, leveät hartiat, matala ääni).

94

1076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintelät ovat hinteliä, koska syövät liian vähän. Lisää ruokaa naamariin.

      • Skinnyfat

        Väärin. Kehotyypistä riippuen pelkkä syöminen voi johtaa laihaan omenalihavaan pallovatsaan. Ei naisellakaan kaikki rasva mene automaattisesti "oikeisiin paikkoihin". Sopusuhtaisuus on lihastyötä, ei syömistä.


      • Skinnyfat kirjoitti:

        Väärin. Kehotyypistä riippuen pelkkä syöminen voi johtaa laihaan omenalihavaan pallovatsaan. Ei naisellakaan kaikki rasva mene automaattisesti "oikeisiin paikkoihin". Sopusuhtaisuus on lihastyötä, ei syömistä.

        Lihaskasvua ei ole ilman syömistä. Ihan sama kuinka paljon sätkii salilla.


      • Skinnyfat kirjoitti:

        Väärin. Kehotyypistä riippuen pelkkä syöminen voi johtaa laihaan omenalihavaan pallovatsaan. Ei naisellakaan kaikki rasva mene automaattisesti "oikeisiin paikkoihin". Sopusuhtaisuus on lihastyötä, ei syömistä.

        Pelkällä syömisellä saa kyllä ihan koko kropan rasvan alle. Mutta tokihan lihas kasvaakseen tarvitsee rasvaa, ravintoa ja käyttöä. :)


      • Skinnyfat
        sönkkö kirjoitti:

        Pelkällä syömisellä saa kyllä ihan koko kropan rasvan alle. Mutta tokihan lihas kasvaakseen tarvitsee rasvaa, ravintoa ja käyttöä. :)

        Minun geeneissäni lukee "OMENALIHAVA" capslockilla u___u Minulle ei todellakaan tule persettä ja tissejä syömällä. Pelkästään kaljamahan näköinen rasvamöykky (kokeiltu on).

        Sukulaisnaisissa (50 ) jotka eivät enää selkä- tai polvivaivojen takia pysty enää harrasteluun ja arkiliikuntaan, näkee ihan saman. En halua sitä kohtaloa... Joten olen joko hento luuranko tai uhkea timmimimmi, mutta naisenpyöreää minusta ei ikinä tule. En ollut paikalla, kun pehmeitä muotoja jaettiin xD


      • Skinnyfat kirjoitti:

        Minun geeneissäni lukee "OMENALIHAVA" capslockilla u___u Minulle ei todellakaan tule persettä ja tissejä syömällä. Pelkästään kaljamahan näköinen rasvamöykky (kokeiltu on).

        Sukulaisnaisissa (50 ) jotka eivät enää selkä- tai polvivaivojen takia pysty enää harrasteluun ja arkiliikuntaan, näkee ihan saman. En halua sitä kohtaloa... Joten olen joko hento luuranko tai uhkea timmimimmi, mutta naisenpyöreää minusta ei ikinä tule. En ollut paikalla, kun pehmeitä muotoja jaettiin xD

        Jaa, rasvan sijoittuminen onkin aika pitkälti geneettistä. Mutta nainenkin voi treenata kroppaansa, jos haluaa lisää muotoja. :3


      • Skinnyfat
        Skinnyfat kirjoitti:

        Minun geeneissäni lukee "OMENALIHAVA" capslockilla u___u Minulle ei todellakaan tule persettä ja tissejä syömällä. Pelkästään kaljamahan näköinen rasvamöykky (kokeiltu on).

        Sukulaisnaisissa (50 ) jotka eivät enää selkä- tai polvivaivojen takia pysty enää harrasteluun ja arkiliikuntaan, näkee ihan saman. En halua sitä kohtaloa... Joten olen joko hento luuranko tai uhkea timmimimmi, mutta naisenpyöreää minusta ei ikinä tule. En ollut paikalla, kun pehmeitä muotoja jaettiin xD

        Tarkennus:

        minulle ei myöskään tule pyöreitä olkapäitä, leveää pebaa tai uhkeita reisiä syömällä. Kaikki rasva kertyy vatsalle.

        Vain ja ainoastaan treenaus tuo muotoja. Se toki edellyttää sopivaa ruokavaliota, mutta PELKKÄ ruuan määrän lisääminen tarkoittaisi alkkismaista kroppaa.

        Toki tämä kaljamahaisuus on miehillä yleisempi kehotyyppi, mutta kyllä meitä onnettomien tähtien alla syntyneitä naisiakin on. 10 kg tasaisesti ympäri kroppaa levitettynä olisi paljon vaikeampi havaita kuin 10 kg köntti vyötäröllä.


      • Skinnyfat
        HC-ätmel kirjoitti:

        Jaa, rasvan sijoittuminen onkin aika pitkälti geneettistä. Mutta nainenkin voi treenata kroppaansa, jos haluaa lisää muotoja. :3

        Kuulen varmaan seuraavaksi rintalihasvitsin u___u


      • Skinnyfat kirjoitti:

        Tarkennus:

        minulle ei myöskään tule pyöreitä olkapäitä, leveää pebaa tai uhkeita reisiä syömällä. Kaikki rasva kertyy vatsalle.

        Vain ja ainoastaan treenaus tuo muotoja. Se toki edellyttää sopivaa ruokavaliota, mutta PELKKÄ ruuan määrän lisääminen tarkoittaisi alkkismaista kroppaa.

        Toki tämä kaljamahaisuus on miehillä yleisempi kehotyyppi, mutta kyllä meitä onnettomien tähtien alla syntyneitä naisiakin on. 10 kg tasaisesti ympäri kroppaa levitettynä olisi paljon vaikeampi havaita kuin 10 kg köntti vyötäröllä.

        Toin syömisen esiin siksi, että ainakin miehissä moni kuivan kesän orava oikeasti syö liian vähän. Sitten ne menevät salille sätkimään, eivätkä saa mitään tuloksia, koska keho ei saa riittävästi ravintoa kehittyäkseen.


      • Skinnyfat
        HC-ätmel kirjoitti:

        Toin syömisen esiin siksi, että ainakin miehissä moni kuivan kesän orava oikeasti syö liian vähän. Sitten ne menevät salille sätkimään, eivätkä saa mitään tuloksia, koska keho ei saa riittävästi ravintoa kehittyäkseen.

        Näläntunne sopeutuu kummasti kulloiseenkin elämäntilanteeseen. Jos istuu 8h päivässä ja kaiken vapaa-ajankin, niin pari tuntia salilla/vko ei hetkauta kroppaa pois säästöliekiltä. Jos syö luontaisesti paljon, niin salilla on helppo käydä muuntamassa ylimääräinen energia lihakseksi tai polttamassa kertynyt läski pois. Kesäoravien täytyy ensin luoda niin suuri tarve energialle, että tulee nälkä, joka riittää tyydyttämään kasvavien lihaksienkin tarpeet. Eikä siihen riitä muutama salikerta viikossa, vaan _joka_päivä_ täytyy olla niin aktiivinen, että lihasten kasvulle sopiva annoskoko täyttyy. Kyllä minullakin annoskoko pienenee hyvin nopeasti, jos lopetan puuhastelun. Ja koska ruokaa on ikävä syödä väkisin, niin riittävästi syöminen ihan oikeasti edellyttää sitä, että luo _jatkuvan_tarpeen_ ruualle.


      • Skinnyfat kirjoitti:

        Näläntunne sopeutuu kummasti kulloiseenkin elämäntilanteeseen. Jos istuu 8h päivässä ja kaiken vapaa-ajankin, niin pari tuntia salilla/vko ei hetkauta kroppaa pois säästöliekiltä. Jos syö luontaisesti paljon, niin salilla on helppo käydä muuntamassa ylimääräinen energia lihakseksi tai polttamassa kertynyt läski pois. Kesäoravien täytyy ensin luoda niin suuri tarve energialle, että tulee nälkä, joka riittää tyydyttämään kasvavien lihaksienkin tarpeet. Eikä siihen riitä muutama salikerta viikossa, vaan _joka_päivä_ täytyy olla niin aktiivinen, että lihasten kasvulle sopiva annoskoko täyttyy. Kyllä minullakin annoskoko pienenee hyvin nopeasti, jos lopetan puuhastelun. Ja koska ruokaa on ikävä syödä väkisin, niin riittävästi syöminen ihan oikeasti edellyttää sitä, että luo _jatkuvan_tarpeen_ ruualle.

        Kyllä nekin varmasti söisivät enemmän, jos niillä olisi pullantuoksuinen emäntä ruokkimassa niitä. ;-)


      • Skinnyfat
        HC-ätmel kirjoitti:

        Kyllä nekin varmasti söisivät enemmän, jos niillä olisi pullantuoksuinen emäntä ruokkimassa niitä. ;-)

        Jos teen 16 h työpäiviä, niin olisi ihan kohtuullista, että ne (tai pikemminkin Se) lämmittäisi minulle sen pakastepitsan kotiin palatessani ;-P


      • Skinnyfat kirjoitti:

        Jos teen 16 h työpäiviä, niin olisi ihan kohtuullista, että ne (tai pikemminkin Se) lämmittäisi minulle sen pakastepitsan kotiin palatessani ;-P

        Ei kannata tehdä noin pitkiä työpäiviä, ei se työ tekemällä lopu. :-/


      • Skinnyfat kirjoitti:

        Minun geeneissäni lukee "OMENALIHAVA" capslockilla u___u Minulle ei todellakaan tule persettä ja tissejä syömällä. Pelkästään kaljamahan näköinen rasvamöykky (kokeiltu on).

        Sukulaisnaisissa (50 ) jotka eivät enää selkä- tai polvivaivojen takia pysty enää harrasteluun ja arkiliikuntaan, näkee ihan saman. En halua sitä kohtaloa... Joten olen joko hento luuranko tai uhkea timmimimmi, mutta naisenpyöreää minusta ei ikinä tule. En ollut paikalla, kun pehmeitä muotoja jaettiin xD

        No ei kaikki saa kaikkea. Niinhän se menee niin hyvässä kuin pahassakin. :)


    • Rose_91

      Olen 24v ja kooltani vastaan tuota keskimmäistä naista. Tässä painossa pysyminen ei vaadi oikeastaan mitään. Sillä mitä syön ei ole erityisemmin väliä kunhan en syö määrääni enempää. Liikuntaa ei pahemmin olisi pakko harrastaa, mutta kyllä siitä varmasti on apua.

      Sanoisin, että työmäärä on hyvin riippuvainen yksilöstä. Toiset lihovat helpommin kuin toiset.

    • grow-up

      Niin niin, että tietynlaisen miehen vaatimus on, että naisten on pysyttävä "tytön mitoissa" läpi elämän, synnytysten ja vaihdevuosienkin läpi, jotta miellyttää miesten silmää. Juu, koska nainenhan on luotu miehen himoitsevia katseita varten.
      Siinä mielessä suomipoika ei eroa yhtään muslimimaailman lajitovereistaan joita se niin mielellään haukkuu ja parjaa.

      • Niih.Siinä.Sulle

        Niin niin, että tietynlaisen naisen vaatimus on, että miehen on pystyttävä olemaan "miehen hyveissä" (status, raha tai resurssit) läpi elämän, epäonnien, lamojen ja kaiken muun läpi, jotta miellyttää naisten haluja ja himoja. Juu, koska mieshän on luotu naisen himoja ja haluja varten.

        Siinä mielessä suominainen ei eroa yhtään *PiiP*, joita se niin mielellään haukkuu ja parjaa.


      • NaimaNikkinen
        Niih.Siinä.Sulle kirjoitti:

        Niin niin, että tietynlaisen naisen vaatimus on, että miehen on pystyttävä olemaan "miehen hyveissä" (status, raha tai resurssit) läpi elämän, epäonnien, lamojen ja kaiken muun läpi, jotta miellyttää naisten haluja ja himoja. Juu, koska mieshän on luotu naisen himoja ja haluja varten.

        Siinä mielessä suominainen ei eroa yhtään *PiiP*, joita se niin mielellään haukkuu ja parjaa.

        Höpö höpö, kuka tuollaisia resursseja oikeasti vaatii?
        Jos nainen lähtee, johtuu se todennäköisesti siitä, että miehestä tulee kiukkuinen juoppo ja sohvaperuna työnsä (status, raha, resurssit) menettäessään, tyyppi, joka ei arvosta ketään eikä mitään, vähiten vaimoaan. Nuo status, raha, ja resurssit ovat sellaisia asioita, samoin kuin muskelit, että koska niistä itse tykkäävät, luulevat että naisetkin tykkäävät.


      • NaimaNikkinen kirjoitti:

        Höpö höpö, kuka tuollaisia resursseja oikeasti vaatii?
        Jos nainen lähtee, johtuu se todennäköisesti siitä, että miehestä tulee kiukkuinen juoppo ja sohvaperuna työnsä (status, raha, resurssit) menettäessään, tyyppi, joka ei arvosta ketään eikä mitään, vähiten vaimoaan. Nuo status, raha, ja resurssit ovat sellaisia asioita, samoin kuin muskelit, että koska niistä itse tykkäävät, luulevat että naisetkin tykkäävät.

        No niinpä kuka niitä vaatii?.... ;D

        Mutta itsekin puhut nyt ihan HöpönLöpöjä......jotkut naiset voivat noin ajatella, kuin sinäkin.....jos siis ne eivät ole taas VAIN sanoja....ja teot ja käytös on jotain ihan muuta.... ;P

        Kyllä se on Notta Nii, että se ketä alkaa PääSääntöisesti ulisemaan, ruikuttamaan ja kitisemään näissä tapauksissa on nainen....joka aiheuttaa sitten mitä aiheuttaa....en toki väitä, että jossain tapauksissa tarinasi ei pitäisi paikkansa, mutta se mitä olen itse huomannut, miten nämä asiat ihmisillä on YLEENSÄ mennyt, niin PääSäänTöisesti niin kuten sanoin..... ;P


      • 12121212
        NaimaNikkinen kirjoitti:

        Höpö höpö, kuka tuollaisia resursseja oikeasti vaatii?
        Jos nainen lähtee, johtuu se todennäköisesti siitä, että miehestä tulee kiukkuinen juoppo ja sohvaperuna työnsä (status, raha, resurssit) menettäessään, tyyppi, joka ei arvosta ketään eikä mitään, vähiten vaimoaan. Nuo status, raha, ja resurssit ovat sellaisia asioita, samoin kuin muskelit, että koska niistä itse tykkäävät, luulevat että naisetkin tykkäävät.

        Oletko naimisissa? Onko lapsia?

        Ei niitä vaadita fuckbuddysuhteeseen tai viikonlopputapailuun, mutta kun "rakennetaan yhteistä tulevaisuutta", materiaalinen elintaso on kaiken A ja O. Mukana seuraa pitkälti miehen ammatista riippuva sosiaalinen status ja ystäväpiirit.


      • Niih.Siinä.Sulle kirjoitti:

        Niin niin, että tietynlaisen naisen vaatimus on, että miehen on pystyttävä olemaan "miehen hyveissä" (status, raha tai resurssit) läpi elämän, epäonnien, lamojen ja kaiken muun läpi, jotta miellyttää naisten haluja ja himoja. Juu, koska mieshän on luotu naisen himoja ja haluja varten.

        Siinä mielessä suominainen ei eroa yhtään *PiiP*, joita se niin mielellään haukkuu ja parjaa.

        Ei miehen tarvi olla muuta kuin ihminen. Kyllä epäonnistumiset sallitaan miehillekin, kuten myös tunteet ja heikkouden hetket. Sitä vartenhan aina sanonkin, että kun nainenkin on sellainen että tekee itsenäisesti asioiden eteen ja on tottunut tekemään, silloin mieskin saa tarvittaessa tukea siitä naisestaan. Eikä homma mene siihen, että miehen on vaan pakko jaksaa, jos nainen ei uskalla, halua tai osaa.

        Siksi en myöskään ymmärrä, miksi kukaan mies ottaisi sellaisen naisen itselleen jota pitää yläpitää ja kaiken aikaa palvoa, rahoittaa ja tukea kaikin mahdollisin tavoin saamatta muuta takaisin kuin pimppaa ja lisää odotuksia, kun itselleenkin helpompaa olisi jos nainen olisi kykenevä ottamaan osan taakasta harteilleen ja tukemaan miestään silloinkin, kun miehellä on se heikko hetki. Ei kukaan ole ihmistä kummempi ja kaikille tulee se heikkokin hetki joskus elämässä ennemmin tai myöhemmin, kun toisen apu ja tuki olisi tarpeen. :)


      • 12121212
        sönkkö kirjoitti:

        Ei miehen tarvi olla muuta kuin ihminen. Kyllä epäonnistumiset sallitaan miehillekin, kuten myös tunteet ja heikkouden hetket. Sitä vartenhan aina sanonkin, että kun nainenkin on sellainen että tekee itsenäisesti asioiden eteen ja on tottunut tekemään, silloin mieskin saa tarvittaessa tukea siitä naisestaan. Eikä homma mene siihen, että miehen on vaan pakko jaksaa, jos nainen ei uskalla, halua tai osaa.

        Siksi en myöskään ymmärrä, miksi kukaan mies ottaisi sellaisen naisen itselleen jota pitää yläpitää ja kaiken aikaa palvoa, rahoittaa ja tukea kaikin mahdollisin tavoin saamatta muuta takaisin kuin pimppaa ja lisää odotuksia, kun itselleenkin helpompaa olisi jos nainen olisi kykenevä ottamaan osan taakasta harteilleen ja tukemaan miestään silloinkin, kun miehellä on se heikko hetki. Ei kukaan ole ihmistä kummempi ja kaikille tulee se heikkokin hetki joskus elämässä ennemmin tai myöhemmin, kun toisen apu ja tuki olisi tarpeen. :)

        Nyt tarkoitat sitä että suhteessa ollessaan miehelle sallitaan heikot hetket.

        Mutta suhteeseen päästäkseen, miehen on oltava vahva. Kuten Bull Mentula sanoi, kun on vahva on varaa olla heikko. Statusmiehen tai komean miehen heikkous voi olla sytyttävääkin, onhan silloin mies samanaikaisesti vahva ja herkkä.

        ...mutta esim. pienellä ja hintelällä ja ei-kuuluisalla kuten minulla ei olisi siihen varaa. Edes väliaikaisesti heikkona olisin täysi mitättömyys, ei-mies, reppana.

        Nainen voi olla heikko ja odotella pelastajaa, miehellä ei ole tätä etuoikeutta.


      • 12121212 kirjoitti:

        Nyt tarkoitat sitä että suhteessa ollessaan miehelle sallitaan heikot hetket.

        Mutta suhteeseen päästäkseen, miehen on oltava vahva. Kuten Bull Mentula sanoi, kun on vahva on varaa olla heikko. Statusmiehen tai komean miehen heikkous voi olla sytyttävääkin, onhan silloin mies samanaikaisesti vahva ja herkkä.

        ...mutta esim. pienellä ja hintelällä ja ei-kuuluisalla kuten minulla ei olisi siihen varaa. Edes väliaikaisesti heikkona olisin täysi mitättömyys, ei-mies, reppana.

        Nainen voi olla heikko ja odotella pelastajaa, miehellä ei ole tätä etuoikeutta.

        Tarkoitan ihan lähtökohtaisestikin, että mies on vain ihminen. Ei mulla ainakaan ole muita odotuksia ollut miehelle, kuin että on rehellinen myös näissä tunteissaan.

        Muhun ei mitkään rooli esitykset vetoa. Joten olisi turhaa näytellä jotain gladiaattoria, silläpä nytkin valitsin tutustua mieheen joka osasi olla avoimesti herkkis. Miehen kokohan ei kerro herkkyydestä yhtään mitään. Eikä emotionaalisesta puolesta muutenkaan. Joten ei sillä ole mitään merkitystä tai vaikutusta tässä asiassa oletko iso vai pieni. :)

        Jännää, että en ole antanut itselleni lupaa olla heikko ja odottanut pelastajaa, oiskohan se alituinen kamppailu terveyden, kiusaajien yms. kanssa aiheuttanut sen ettei heikkous ole enää mikään vaihtoehto itselle? Tutussa seurassakin mun on äärimmäisen vaikeaa turvautua toiseen, koska olen oppinut olemaan vahva. Mun on ollut pakko olla. Tämä asia osaa olla myös huono juttu.

        Pystyn sallimaan toiselle enemmän heikkouksia, kuin itselleni.


    • Ei vaatinut yhtään 30 ikään saakka, sen jälkeen vaatii katsomista mitä syö ja miten liikkuu. Toiset ei tarvitse koskaan vahtia kumpakaan. Onnekkaita ovat he. :)

    • Laiheliininiiniini

      Olen vasemmanpuoleinen. Pitkäaikainen harrastukseni loppui pahaan onnettomuuteen, eivätkä jalat kestä enää rasitusta. Uutta, kivaa lajia ei ole sittemmin löytynyt. Lihakset surkastuivat pois nopeasti. Osaan säädellä syömisiäni, mutta lihaksia ei ole. Tuloksena normaalipainon alarajoilla oleva rimpula.

      • 12121212

        Kurjaa kuulla. Mutta kyllähän hoikilla tytöilläkin on fanikuntansa, vaikka tuo vasemmanpuoleinen onkin keskimäärin naisten eikä miesten ihanne.


    • Multinikkaavakurppa

      Olen oikea

    • onnistuu_jos_haluaa

      Olen keskimmäinen vartaloltani, ikää 45v. Vaatii päivittäistä liikuntaa (puolisen tuntia) vähän jumppaa ja 2/5 diettiä. Näillä mennään, melko helppoa sanoisin. Nuorena en tehnyt mitään, vartalo pysyi kuosissa. Nyt on jo pakko. Viitenä päivänä syön ihan normisti, mutta melko terveellisesti. Kahtena arkipäivänä viikossa paastoan. Herkkuja lähinnä viikonloppuna.

    • xxxzzzccc

      En ole mikään noista. Normaalipainoinen, mutta hieman lihaksikkaampi kuin mikään noista. Vaatinut tiukkaa ruokavaliota ja vähintään 4 kertaa viikossa treeniä. Herkkuja sallii itselleni toisinaan, mutta palaan nopeasti arkeen. Nuorempana söin mitä sattuu enkä lihonut. En oikeastaan liho nytkään mitenkään ihmeellisesti, mutta pidän enemmän itsestäni sporttisena kuin "normaalina".

    • Jnfbbbckkd

      Ja ennen kuin joku ukko ihmettelee palstanaisten kehotyyppejä: sinkut pitävät tunnetusti parempaa huolta itsestään ;D

      • ei-ihan-niinkään

        Minä vastasin olevani keskimmäinen, mutta en ole sinkku.


      • Pitää ainakin mun kohdalla paikkansa. Sinkkuna olin himo liikkuja ja kuntoilija. Ei paljon tullut kotonakaan istuskeltua perseellään saati, että olisin ollut ikinä lihava. :)

        Tietokonettakaan en omistanut, joten ei voinut tietokoneellakaan kuluttaa aikaansa, niinpä piti huhkia.


    • Menetetty-tapaus

      Heh... Muistutan lähinnä tuota vasemman puoleista, eli sitä sairaalloisen laihaa, vai epäterveellinen vai mikä nyt olikaan..? Tosin näytän laihemmalta, koska ruumiinrakenteeni on hieman, sanoisinko erikoinen...

      Mitäkö vaatii? Ei yhtään mitään. Syön normaalisti ja harrastan lähinnä hyötyliikuntaa. Siinäpä se... Tiedostan olevani ruma ja vastenmielinen lähes kaikkien mielestä. Toisinaan on ihan ääneen lausuttu karkeita kommentteja laihuudestani niin miesten kuin naisten taholta, kun olen ihan normaalisti ollut asioitani hoitamassa, en siis edes tyrkyttämässä itseäni kenellekään. En pukeudu seksikkäästi yms. enkä koskaan olekaan, sillä tiedän etten ole seksikäs. Olen yrittänyt välillä lihottaa, mutta eipä se onnistu. Niin ja ikää se reilu 40 -v, eli peli menetetty jo joka tapauksessa vuosikymmeniä sitten. ;)

      • kylläkelpaamyös

        Vasemman puoleinen on ihan hyvä, jos se on luonnollista, eikä niin että sinulla on paha olla.


      • Menetetty-tapaus
        kylläkelpaamyös kirjoitti:

        Vasemman puoleinen on ihan hyvä, jos se on luonnollista, eikä niin että sinulla on paha olla.

        Ihan luonnostaan olen laiha. Aina ollutkin... Huvittaa vaan välillä nämä olettamat, kuinka naiset mystisesti lihoo ja turpoaa kun tulee joku tietty ikä mittariin, ja sitten niin nohevana näpytellään aloituksia, joissa lässytetään kuinka teinit ne on vaan niin hoikkia ja seksikkäitä ja sitten jo parikymppisenä räjähdetään ja lihotaan... Minä kun olen nähnyt aika hirveän paljon ylipainoisia teinejä. Melkein enemmän sääntö kuin poikkeus nykyaikana, että alle parikymppiset on lihavia. Itse oon ollut saman kokoinen yläasteelta lähtien. En ole lihonut ja turvonnut, vaikka välillä olen sitä toivonut ja kovasti yrittänytkin lihottaa.


      • Skinnyfat
        Menetetty-tapaus kirjoitti:

        Ihan luonnostaan olen laiha. Aina ollutkin... Huvittaa vaan välillä nämä olettamat, kuinka naiset mystisesti lihoo ja turpoaa kun tulee joku tietty ikä mittariin, ja sitten niin nohevana näpytellään aloituksia, joissa lässytetään kuinka teinit ne on vaan niin hoikkia ja seksikkäitä ja sitten jo parikymppisenä räjähdetään ja lihotaan... Minä kun olen nähnyt aika hirveän paljon ylipainoisia teinejä. Melkein enemmän sääntö kuin poikkeus nykyaikana, että alle parikymppiset on lihavia. Itse oon ollut saman kokoinen yläasteelta lähtien. En ole lihonut ja turvonnut, vaikka välillä olen sitä toivonut ja kovasti yrittänytkin lihottaa.

        "En ole lihonut ja turvonnut, vaikka välillä olen sitä toivonut ja kovasti yrittänytkin lihottaa."

        Joo... ehkä loppujen lopuksi parempi olla geneettisesti tikkulaiha (/pieni itsepetos tähän). Kurvien pitäminen kurveina vaatinee enemmän työtä kuin tällainen sisäsyntyinen sirous. Painovoimalla ei ole mitään, mistä ottaa kiinni :D


      • Menetetty-tapaus
        Skinnyfat kirjoitti:

        "En ole lihonut ja turvonnut, vaikka välillä olen sitä toivonut ja kovasti yrittänytkin lihottaa."

        Joo... ehkä loppujen lopuksi parempi olla geneettisesti tikkulaiha (/pieni itsepetos tähän). Kurvien pitäminen kurveina vaatinee enemmän työtä kuin tällainen sisäsyntyinen sirous. Painovoimalla ei ole mitään, mistä ottaa kiinni :D

        Näinhän se lienee... :D


    • hieronta.auttaa

      jos nainen mielii hyvän vartalon niin se vaatii tissi hierontaa peppuhierontaa pimppihierontaa reisien hyväilyä yms niin hetkem päästä on täydellinen vartalo ja jos ei auta niin enemmän hierontaa

    • Ihan hyviä olivat, eikä tuossa Keijukaisessakaan ollut mitään vikaa, jos se on ihan luonnollista......eli luonnollisesti Siro&Hento rakenteinen.... enkä usko, että kovinkaan monen miehen mielestä siinä olisi jotain vikaa oikeasti..... ;P

    • Koettuon

      Näin keski-ikäisenä ja painon kanssa pitkään tasapainoilleena voin lisätä lusikkani soppaan.
      Olen laihduttanut tosissani kaksi kertaa elämässäni lähes 30 kiloa. Ensimmäisellä kerralla paino lähti vauhdilla, kieltäydyin kaikesta ylimääräisestä ja lihottavasta. Paino tuli vauhdilla takaisin. Vajaat kymmenen vuotta sitten kyllästyin taas jatkuvaan hikoiluun ja puuskutukseen ja päätin, että saa riittää. 30 kiloa lähti taas vauhdilla, vajaassa puolessa vuodessa tiukan ruokavalion ja tällä kertaa, liikunnan avulla. Mitä eroa tässä on sitten ensimmäiseen kertaan? No tietysti tuo liikunta ja se, että soin itselleni vähitellen vähän herkutteluakin. Lisäksi pitää hyväksyä, että painonhallinta on loppuiän juttu, eikä iän myötä tosiaan voi syödä samalla tavalla kuin nuorempana.

      Kropan saan hyvään kuntoon aerobisella harjoittelulla, ei roiku vatsa vyön päällä, kun juoksee 3-5 lenkkiä viikossa ja huolehtii lihaskunnosta pari kertaa viikossa. Lisäksi kannattaa jättää turhat hiilarit ainakin välillä vähemmälle, muutama kertynyt kilo lähtee vauhdilla. Proteiinia kannattaa syödä reilusti. Kalkkunaleikettä, kanamunia ym. Muutenkin vkannattaa suosia vähärasvaisia tuotteita hyvää rasvaa unohtamatta. Maitorahkaa ja sokeroimatonta mehukeittoa makeannälkään. Hedelmiä ja marjoja tietysti. Itse jään tosi helposti koukkuun sokeriin, sitäkin siis mahdollisimman vähän.

      Voin rehellisesti sanoa olevani paremman näköinen ja paremmassa kunnossa kuin 20 vuotta sitten, eli suosittelen muillekin:)

    • Vaatinut aina panostusta. Pullahdan helposti. Ollut "vikana" lapsesta asti. Pitää vahtia syömistä ja liikkua pari krt viikkoon.

      Kaikista tyytyväisin omaan kroppaani olen nyt 28v.

      En näytä keneltäkään noista. En ole mikään alusvaatemalli.

      • 12121212

        Oma mielikuvani oli että olisit latinoversio oikeanpuoleisesta.


      • 12121212 kirjoitti:

        Oma mielikuvani oli että olisit latinoversio oikeanpuoleisesta.

        Tuolla oikealla olevallakaan ei ole kovin kummoinen lantio. Eniten muotoja yläkropassa. Mulla on eniten muotoa kapeassa vyötärössä ja lantiossa. Tosin koska olen lisännyt liikuntaa niin en tiedä miltä kohta näytän. Nyt vyötärö kaventunu entisestään joten pehva näyttää huvittavalta.


      • 12121212
        Nainen_28v kirjoitti:

        Tuolla oikealla olevallakaan ei ole kovin kummoinen lantio. Eniten muotoja yläkropassa. Mulla on eniten muotoa kapeassa vyötärössä ja lantiossa. Tosin koska olen lisännyt liikuntaa niin en tiedä miltä kohta näytän. Nyt vyötärö kaventunu entisestään joten pehva näyttää huvittavalta.

        No sitähän juuri tarkoitin, latinoversio oikeanpuoleisesta.


      • 12121212 kirjoitti:

        No sitähän juuri tarkoitin, latinoversio oikeanpuoleisesta.

        Joskus sanottu getto perseeksi. Otin sen kyllä ihan hyvällä.


    • HormoniHyrrä

      Naisilla vaikuttaa hormonit.
      Jos vaihtaa ehkäisymenetelmäksi pillerit, muutaman viikon päästä huomaa, kuinka naama kukkii, tissit kasvaa ja peppu kasvaa.
      Joku mies voi vetää kattilallisen soppaa ja paketin leipää, ja on täysin rasvaton, vaimoke syö lautasellisen ja palasen, ja on ..naisellisen muotoinen. Näin se menee. Testosteroni karkottaa rasvat, estrogeni taas varastoituu rasvaan. Siksi rasvattomilla urheilijanaisilla ei menkkoja olekaan. Estrogeenia kun ei ole tarpeeksi kiertoa pyörittämään.

      • Menetetty-tapaus

        Yllättyisit jos tietäisit kuinka rasvattomilla luikero -naisilla voikaan olla menkat, ja vielä kuinka vanhana ja jopa säännölliset... Jos ne mensut nyt heti ensimmäisenä jäisi pois, kun alkaa käydä ruoka vähiin ja muijat laihtua, niin kyllähän sitä oltais kuoltu lajina sukupuuttoon. Nykyaikana taitaa elää ensimmäiset sukupolvet ihmisen historiassa, kun sitä ruokaa on tarjolla jopa liikaa. Tämäkin koskettaa vain länsimaita. Kehitysmaissa edelleen luurangonlaihat naiset synnyttää isoja lapsilaumoja... Ja ennen kuin joku tulee sanomaan - ei. En ole ns. laihaläski. Olen melkolailla rasvaton ruipelo.


      • Mehukatri

        Huuuuu, siro keijukainen onkin siis miehinen nainen?

        Tuota minulle on tosin luonteen puolestakin väitetty.

        Jätkättären olemuksesta ei tosin ole koskaan ollut haittaa. Pikemminkin tuntuu, kuin tulisi kohdeltuna enemmän ihmisenä verrattuna pehmeisiin ja feminiinisiin naisiin. Ja paino pysyy kondiksessa.


      • HormoniHyrrä
        Menetetty-tapaus kirjoitti:

        Yllättyisit jos tietäisit kuinka rasvattomilla luikero -naisilla voikaan olla menkat, ja vielä kuinka vanhana ja jopa säännölliset... Jos ne mensut nyt heti ensimmäisenä jäisi pois, kun alkaa käydä ruoka vähiin ja muijat laihtua, niin kyllähän sitä oltais kuoltu lajina sukupuuttoon. Nykyaikana taitaa elää ensimmäiset sukupolvet ihmisen historiassa, kun sitä ruokaa on tarjolla jopa liikaa. Tämäkin koskettaa vain länsimaita. Kehitysmaissa edelleen luurangonlaihat naiset synnyttää isoja lapsilaumoja... Ja ennen kuin joku tulee sanomaan - ei. En ole ns. laihaläski. Olen melkolailla rasvaton ruipelo.

        En yllättyisi. :)
        Ei kai ne systeemit oikein toimi vakavasti ylipainoisillakaan?
        Juuri tuon nälänhädän vuoksi luonto on kai tarkoittanut, että jos ravinto-olosuhteet yhtäkkiä rajusti muuttuvat, jälkeläiset olisivat vaarassa, ja systeemit laitetaan horrokseen. Noin periaatteessa.


      • Menetetty-tapaus
        HormoniHyrrä kirjoitti:

        En yllättyisi. :)
        Ei kai ne systeemit oikein toimi vakavasti ylipainoisillakaan?
        Juuri tuon nälänhädän vuoksi luonto on kai tarkoittanut, että jos ravinto-olosuhteet yhtäkkiä rajusti muuttuvat, jälkeläiset olisivat vaarassa, ja systeemit laitetaan horrokseen. Noin periaatteessa.

        Toki, toki - näinhän sitä väitetään, mutta kun alkaa miettiä vähän tarkemmin, niin saattaa tulla toiseen tulokseen... Nimittäin se nälänhätä saattaa olla hyvinkin pysyvä olotila. Sitä on tälläkin hetkellä maailmassa, ja silti naiset kantaa lapsia kohdussaan täydet 9kk, synnyttää ja imettää. Ja niitä kersoja syntyy liukuhihnalta, vuoden - parin välein. Nainen lie "suunniteltu" siten, että lapsen kantaminen, synnyttäminen ja rintamaidolla ruokkiminen onnistuu - oli äiti itse kuinka kuihtunut hyvänsä. Itse luulen että vain jotkut fitness, kehonrakentaja yms. muijat rääkkää itsensä niin rasvattomiksi, että menkat jää pois. Ainakin miesten puolella noissa kehonrakennus -lajeissa vedetään horppaa, joten miksi ei sitten naistenkin? Jos näin on, niin olisikohan siinä yksi, ellei jopa suurin syy menkkojen loppumiseen...


      • Hormonihyrrä
        Menetetty-tapaus kirjoitti:

        Toki, toki - näinhän sitä väitetään, mutta kun alkaa miettiä vähän tarkemmin, niin saattaa tulla toiseen tulokseen... Nimittäin se nälänhätä saattaa olla hyvinkin pysyvä olotila. Sitä on tälläkin hetkellä maailmassa, ja silti naiset kantaa lapsia kohdussaan täydet 9kk, synnyttää ja imettää. Ja niitä kersoja syntyy liukuhihnalta, vuoden - parin välein. Nainen lie "suunniteltu" siten, että lapsen kantaminen, synnyttäminen ja rintamaidolla ruokkiminen onnistuu - oli äiti itse kuinka kuihtunut hyvänsä. Itse luulen että vain jotkut fitness, kehonrakentaja yms. muijat rääkkää itsensä niin rasvattomiksi, että menkat jää pois. Ainakin miesten puolella noissa kehonrakennus -lajeissa vedetään horppaa, joten miksi ei sitten naistenkin? Jos näin on, niin olisikohan siinä yksi, ellei jopa suurin syy menkkojen loppumiseen...

        Alkuperäiskansoilla missäpäin maailmaa tahansa, lapsia ilmeisesti tulla pulpahtaa tasaisen varmasti. Länsimaalaisilla taas ongelmia siellä täällä, mikä muualla on normaalia ja luontevaa. Ympäristön ja ihmisten kemikalisoituminen meillä kaiketi.


      • Kierukka tekee samaa. Kukkii ja turpoo. Rinnat aristaa. On ne semmosia nuo hormoonit.


      • elä-höpäjä
        sönkkö kirjoitti:

        Kierukka tekee samaa. Kukkii ja turpoo. Rinnat aristaa. On ne semmosia nuo hormoonit.

        Ei tee. Minulla on hormonikierukka, enkä ole lihonut yhtään.Eikä rinnat arista. Niissä on erittäin pieni hormonimäärä.


      • elä-höpäjä kirjoitti:

        Ei tee. Minulla on hormonikierukka, enkä ole lihonut yhtään.Eikä rinnat arista. Niissä on erittäin pieni hormonimäärä.

        Mulla tekee finnejä ja aristaa rintoja. Toiset on herkempiä. Lihottamisesta en mitään puhunutkaan vaan turpoamisesta. Rinnat turpoaa. Kyllä näistä minulle gyne jo mainitsi, että ovat mahdollisia oireita, mutta menevät ainakaan ohikin. :)


      • sönkkö kirjoitti:

        Mulla tekee finnejä ja aristaa rintoja. Toiset on herkempiä. Lihottamisesta en mitään puhunutkaan vaan turpoamisesta. Rinnat turpoaa. Kyllä näistä minulle gyne jo mainitsi, että ovat mahdollisia oireita, mutta menevät ainakaan ohikin. :)

        Korjaan aikanaan. :)


      • Yleiset (yli 1 potilaalla sadasta):

        masentunut mieliala, masentuneisuus, hermostuneisuus, libidon väheneminen
        päänsärky
        vatsakipu, pahoinvointi
        akne
        selkäkipu
        lantion alueen kipu, dysmenorrea (kivuliaat kuukautiset), valkovuoto, vulvovaginiitti (ulkoisten sukupuolielinten tai emättimen tulehdus), rintojen arkuus, kipua rinnoissa, hormonikierukan poistuminen
        painonnousu


        Löytyy myös lääkeinfosta nämä haittavaikutukset. Tuoltahan ne löytyy minunkin oireet siis. :)


    • atännä

      Moon ihan suht sujut kroppani kanssa. Usein saamani palautteen mukaan monet muutkin pitävät siitä. Ne jotka eivät pidä, eivät taida tulla sitä kertomaan, fiksuja kun ovat.
      En tee juuri mitään työtä sen eteen, että kroppani näyttäisi hyvältä. Mutta teen välillä paljon töitä sen eteen, että voisin hyvin. Eilen tosin laitoin itseruskettavaa, joka päivä käytän kosteusvoiteita ja peseydyn, poistan ihokarvoja, kuorin... mutta tuo ei vaikuta figuuriin, ennemminkin tuo on sellaista itsensä hoitamista, henkistä puolta.

      • Miksi käytät itseruskettavaa voidetta?


      • atännä
        HC-ätmel kirjoitti:

        Miksi käytät itseruskettavaa voidetta?

        Se mm. hämää treeneistä tulleet mustelmat loivemmiksi. Tänään on mekkoilta, hihaton, syvät halkoit.. Ei jaksa selitellä, että kukaan ei ole pahoinpidellyt :)


      • atännä kirjoitti:

        Se mm. hämää treeneistä tulleet mustelmat loivemmiksi. Tänään on mekkoilta, hihaton, syvät halkoit.. Ei jaksa selitellä, että kukaan ei ole pahoinpidellyt :)

        Mutta mustelmat ja pahoinpidellyksi tuleminenhan on nyt muotia, kun Johnny Deppkin pahoinpitelee nuorikkoaan.


      • atännä
        HC-ätmel kirjoitti:

        Mutta mustelmat ja pahoinpidellyksi tuleminenhan on nyt muotia, kun Johnny Deppkin pahoinpitelee nuorikkoaan.

        No voi ei, kun menin sitä itseruskettavaa laittamaan... Mutta voinhan minä taiteilla itselleni oikein kunnon turpajuhla-lookin, jos se on tän päivän juttu.


      • atännä kirjoitti:

        No voi ei, kun menin sitä itseruskettavaa laittamaan... Mutta voinhan minä taiteilla itselleni oikein kunnon turpajuhla-lookin, jos se on tän päivän juttu.

        Miss Helsinkikin sai turpaansa ja koirankakkaa hiuksiinsa ja sekin vain vahvisti rakkautta pariskunnan välillä. Kyllä sun kannattaa panostaa meikissä siniseen ja purppuraan.


      • atännä
        HC-ätmel kirjoitti:

        Miss Helsinkikin sai turpaansa ja koirankakkaa hiuksiinsa ja sekin vain vahvisti rakkautta pariskunnan välillä. Kyllä sun kannattaa panostaa meikissä siniseen ja purppuraan.

        Kävisköhän kissankakka? Huomenaamulla se kuitenkin maistuu suussa.

        Mutta kun mulla ei ole sitä parisuhdettakaan. Joku ihastus voisi mennä mönkään, jos näytän seurustelevalta.


      • atännä kirjoitti:

        Kävisköhän kissankakka? Huomenaamulla se kuitenkin maistuu suussa.

        Mutta kun mulla ei ole sitä parisuhdettakaan. Joku ihastus voisi mennä mönkään, jos näytän seurustelevalta.

        Peittämällä mustelmat itseruskettavalla voiteella siis tavallaan teet itsestäsi koskemattoman kankaan, joka houkuttelee jännämiestä tekemään siihen juuri haluamansa ruhjeet.


      • atännä
        HC-ätmel kirjoitti:

        Peittämällä mustelmat itseruskettavalla voiteella siis tavallaan teet itsestäsi koskemattoman kankaan, joka houkuttelee jännämiestä tekemään siihen juuri haluamansa ruhjeet.

        Pyh. Vain ätmit hekumoivat väkivallalla.
        Jännämies on ihan normaali parisuhdekelpoinen mies, palstankin mukaan.


      • atännä kirjoitti:

        Pyh. Vain ätmit hekumoivat väkivallalla.
        Jännämies on ihan normaali parisuhdekelpoinen mies, palstankin mukaan.

        Aina te naiset vaan puolustatte niitä kriminaaliähkijöitänne. :-(


      • 12121212

        "En tee juuri mitään työtä sen eteen, että kroppani näyttäisi hyvältä. Mutta teen välillä paljon töitä sen eteen, että voisin hyvin. Eilen tosin laitoin itseruskettavaa, joka päivä käytän kosteusvoiteita ja peseydyn, poistan ihokarvoja, kuorin... mutta tuo ei vaikuta figuuriin, ennemminkin tuo on sellaista itsensä hoitamista, henkistä puolta."

        Itsepetosta.

        "Moon ihan suht sujut kroppani kanssa. Usein saamani palautteen mukaan monet muutkin pitävät siitä. Ne jotka eivät pidä, eivät taida tulla sitä kertomaan, fiksuja kun ovat."

        Tietävät että löisit heti.


      • atännä
        12121212 kirjoitti:

        "En tee juuri mitään työtä sen eteen, että kroppani näyttäisi hyvältä. Mutta teen välillä paljon töitä sen eteen, että voisin hyvin. Eilen tosin laitoin itseruskettavaa, joka päivä käytän kosteusvoiteita ja peseydyn, poistan ihokarvoja, kuorin... mutta tuo ei vaikuta figuuriin, ennemminkin tuo on sellaista itsensä hoitamista, henkistä puolta."

        Itsepetosta.

        "Moon ihan suht sujut kroppani kanssa. Usein saamani palautteen mukaan monet muutkin pitävät siitä. Ne jotka eivät pidä, eivät taida tulla sitä kertomaan, fiksuja kun ovat."

        Tietävät että löisit heti.

        Sulle tulee ongelmia johtotehtävissä, jollet ymmärrä että ihmisillä on todellakin aivan erilaisia arvoja kuin sulla. Yhdessä johtamiskoulutuksessa sanottiin aikoinaan, että vaikka me kuvittelemme muiden ajattelevat samalla tavalla kuin itse ajattelemme, 70 % niistäkin ihmistä ajattelee asian toisin. Toivottavasti saat työnantajan kustantamaa johtamiskoulutusta, jos sulla on alaisia.


        "Tietävät että löisit heti."

        Höh. Saat selkääsi tuosta hyvästä.


      • 12121212
        atännä kirjoitti:

        Sulle tulee ongelmia johtotehtävissä, jollet ymmärrä että ihmisillä on todellakin aivan erilaisia arvoja kuin sulla. Yhdessä johtamiskoulutuksessa sanottiin aikoinaan, että vaikka me kuvittelemme muiden ajattelevat samalla tavalla kuin itse ajattelemme, 70 % niistäkin ihmistä ajattelee asian toisin. Toivottavasti saat työnantajan kustantamaa johtamiskoulutusta, jos sulla on alaisia.


        "Tietävät että löisit heti."

        Höh. Saat selkääsi tuosta hyvästä.

        Minkähän tyyppisestä johtamiskoulutuksesta oli kyse?

        Oletan että toimit keskisuuren yrityksen toimitusjohtajana tms, koska hippinaisena et halua keskittyä liiaksi uraan.


      • atännä
        12121212 kirjoitti:

        Minkähän tyyppisestä johtamiskoulutuksesta oli kyse?

        Oletan että toimit keskisuuren yrityksen toimitusjohtajana tms, koska hippinaisena et halua keskittyä liiaksi uraan.

        Puhun entisestä elämästäni. :)
        Nykyisenä mettäläisenä keskityn vain yksityiselämääni ja harrastuksiin... ja johonkin kivaan pikku puuhasteluun, josta saan vähän rahaa.
        Mutta joo, erilaisia ihmistyyppejä, käyttäymismalleja, taustoja yms. on hyvä ymmärtää, jos joutuu toimimaan esimiehenä.
        Onko sulla alaisia?


      • 12121212
        atännä kirjoitti:

        Puhun entisestä elämästäni. :)
        Nykyisenä mettäläisenä keskityn vain yksityiselämääni ja harrastuksiin... ja johonkin kivaan pikku puuhasteluun, josta saan vähän rahaa.
        Mutta joo, erilaisia ihmistyyppejä, käyttäymismalleja, taustoja yms. on hyvä ymmärtää, jos joutuu toimimaan esimiehenä.
        Onko sulla alaisia?

        Periaatteessa 2, eli Jr. portfolio manager (nykyinen hommani joka siis ylennyksen myötä vaihtuu ensi kuussa) ja ainakin toistaiseksi hottisharjoittelija.


    • lskföajgsf

      35 ikävuoteen saakka sain syödä ihan mitä tahansa ja liikkua tai olla liikkumatta, en lihonut. Sen jälkeen on ollut ihan sama, mitä syön tai olen syömättä, lihon kuitenkin. Säännöllinen, pitkäkestoinen liikunta auttaa pitämään painon kurissa. Jos liikunta jää pois, se on menoa. (Kokeilin tätä parin vuoden ajan, kun oli ekstrapaljon töitä ja loppuaika meni omaishoitajana.)

    • Kyllähän se vaatii metsätöitä aika hlevetisti

    • tarralenkkari161

      Ei noista yksikään ole ylipainoinen. Olen nimittäin mielestäni suht saman näköinen kuin tuo "läski". Olen himoliikkuja, syön liiankin terveellisesti ja olen normaalipainoinenkin (BMI, ei mutu) :D
      Kokoni on 36.

      Pitäisi lakata syömästä, enkä siltikään koskaan näyttäisi noilta mallivartaloisilta :D

      Kuten sanottu, emme kelpaisi teille, joten miksi teidän olisi pitänyt kelvata meille.
      T:tavisnaiset

      • nauhalenkkari

        Koska olemme niin syötävän hyvän näköisiä

        T:tavismiehet


    • luunkolinaa

      Ei se taitais vaatia lopulta moneltakaan kuin autottomuutta. Kävelyä, pyöräilyä päivittäin niin pysyy vasemmanpuoleisen ja keskimmäisen välimuotona. Toki geenit o ns.läpipaskot täälläkin. Eli saadakseni alipainosta normaaliin on se tehtävä lihasmassalla. Ehkä vaihdevuodet auttavat myöhemmin..
      Omaksi ajankuluksi ja ylläpitääkseni kuntoa myös kotitreenit kaikille lihasryhmille 2-5krt vko. (sijoitin kotisaliin :P kun en tykkää tuntemattomien keskellä olla hikisenä)

      Uskon kyllä perintötekijöiden vaikuttavan paljonkin. Toisilla käy tuuri sitten muissa asioissa. Omakohtaisesti hoikasta varresta ei ole ikinä ollut "hyötyä" pariutumisen suhteen. Päinvastoin. Aina törmännyt muhkeammista pitäviin, jotka eivät ole itsekään alussa sitä tiedostaneet.
      En ole mikään missi ikinä ollut ja kasvot on kuin aiemmin palstalla mainittu Vanessa P, ilman rakoa etuhampaissa x) ärsyttävä tyyppi siis suurimmalle osalle.. Siinä ei ole mukavuus ym luonnejutut auttaneet kun hiljaisena jää muiden jalkoihin herkästi.

      Vaan.. Kunhan mummelina pärjään omatoimisena mahdollisimman pitkään niin sekin riittää.

      • lihaksettomuus

        "Ehkä vaihdevuodet auttavat myöhemmin."

        Auttaa ne sen verran, että vyötärönympärys kyllä kasvaa, muuten lihakset kuihtuu entisestään.


      • 12121212
        lihaksettomuus kirjoitti:

        "Ehkä vaihdevuodet auttavat myöhemmin."

        Auttaa ne sen verran, että vyötärönympärys kyllä kasvaa, muuten lihakset kuihtuu entisestään.

        Eikä tuokaan ole plussaa vaan miinusta.

        luunkolinaa on oikeassa, useimpien suominaisten on tehtävä muodot lihaksilla. PT aina sanoo ettei naiset ymmärrä treenata raskailla painoilla. Suurin osa tekee kevyitä liikkeitä koska eivät halua tulla lihaskimpuiksi. Mutta eihän se niin mene. Miehilläkin lihaksikkaaksi muuttuminen on todella kova homma, ei nainen tuosta vain muutu Schwarzeneggeriksi. Useimpien kannattaisi pyrkiä treenaamaan kuin miehet, toki keskittyen peppuun ja reisiin eikä ylävartaloon. Lopputuloksena voisi olla hyvä peba ja kurvikkaat reidet.

        Ps. ellei joku ymmärrä "kurvikkaan" ja "lihavan" eroa, tässä hyvä demonstraatio:

        https://lexxreloaded.files.wordpress.com/2013/10/curvyfat.jpg


      • 131313
        12121212 kirjoitti:

        Eikä tuokaan ole plussaa vaan miinusta.

        luunkolinaa on oikeassa, useimpien suominaisten on tehtävä muodot lihaksilla. PT aina sanoo ettei naiset ymmärrä treenata raskailla painoilla. Suurin osa tekee kevyitä liikkeitä koska eivät halua tulla lihaskimpuiksi. Mutta eihän se niin mene. Miehilläkin lihaksikkaaksi muuttuminen on todella kova homma, ei nainen tuosta vain muutu Schwarzeneggeriksi. Useimpien kannattaisi pyrkiä treenaamaan kuin miehet, toki keskittyen peppuun ja reisiin eikä ylävartaloon. Lopputuloksena voisi olla hyvä peba ja kurvikkaat reidet.

        Ps. ellei joku ymmärrä "kurvikkaan" ja "lihavan" eroa, tässä hyvä demonstraatio:

        https://lexxreloaded.files.wordpress.com/2013/10/curvyfat.jpg

        Kurvikkaita reisiä ei saa millään treenillä, jos ne on luonnostaan luuta ja nahkaa ns. tikkureidet.


    • Tähti--Silmä

      Omasta vartalosta ja hyvinvoinnista pitää huolehtia koko eliniän. Se on koko eliniän projekti :D
      Jokapäivä liikuntaa jossain muodossa.
      Myös sisäisestä kauneudesta on hyvä huolehtia meditoimalla.
      Näillä ohjeilla pärjää aika pitkälle jollei sairastu vakavasti.
      Kauneus on myös katsojan silmissä, mitä arvostaa toisessa ihmisessä.

      • Tui.Tui.Sanos.Peikko

        Tui...tui....TuikkivatSilmät.... ;P


      • Tähti--Silmä
        Tui.Tui.Sanos.Peikko kirjoitti:

        Tui...tui....TuikkivatSilmät.... ;P

        No heissan , tiedän kuka olet :D
        Kirjoitus tyylistä ei voi erehtyä :P
        Oletko käynyt metsässä? Tv: stä tuli ohjelma jossa kerrottiin metsän parantavasta vaikutuksesta ihmiseen kokonaisvaltaisesti.


      • Tähti--Silmä kirjoitti:

        No heissan , tiedän kuka olet :D
        Kirjoitus tyylistä ei voi erehtyä :P
        Oletko käynyt metsässä? Tv: stä tuli ohjelma jossa kerrottiin metsän parantavasta vaikutuksesta ihmiseen kokonaisvaltaisesti.

        No mistäs Sä nyt sen Arvasit?... ;P

        No Toki Olen käynyt metsässä...."Jos Metsään Haluat Mennä Nyt, Niin Takuulla Yllätyt...".. ;D

        Tuo on vanhaa tietoa....ja kyllä sen kaikki huomaa, jotka ovat sellaisia, että siitä VoimaanTuvat.......kaikki ei, mutta todella moni kuitenkin.... ;P

        Liian vähän on nyt tullut Luonnossa vietettyä aikaa.....mutta yritetään korjata tilannetta.... nyt kun on taas saanut hieman Pohdiskeluja Taas Pohdiskeltua.....Kyllä se siitä ja NiinPoisPäin.... ;P

        Pitäisi hieman päivittää varusteita ja ostaa uusia, että voisi hieman paremmin viettää aikaa MetsänPeikkona......Hieman siis eräänlaista LuksusPeikkoilua...eikä ihan LuolaMies tyylistä peikkoilua.... ;D


      • Tähti--Silmä
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        No mistäs Sä nyt sen Arvasit?... ;P

        No Toki Olen käynyt metsässä...."Jos Metsään Haluat Mennä Nyt, Niin Takuulla Yllätyt...".. ;D

        Tuo on vanhaa tietoa....ja kyllä sen kaikki huomaa, jotka ovat sellaisia, että siitä VoimaanTuvat.......kaikki ei, mutta todella moni kuitenkin.... ;P

        Liian vähän on nyt tullut Luonnossa vietettyä aikaa.....mutta yritetään korjata tilannetta.... nyt kun on taas saanut hieman Pohdiskeluja Taas Pohdiskeltua.....Kyllä se siitä ja NiinPoisPäin.... ;P

        Pitäisi hieman päivittää varusteita ja ostaa uusia, että voisi hieman paremmin viettää aikaa MetsänPeikkona......Hieman siis eräänlaista LuksusPeikkoilua...eikä ihan LuolaMies tyylistä peikkoilua.... ;D

        Heh.. olen hieman selvännäköinen :D
        Metsä on hyvin kiehtova paikka jos seuraa tarkkaan mitä kaikkia puuhastajia siellä taapertaa...
        Luonnonäänet ovat myös mieltä virkistäviä.
        Metsänpeikko haluat olla, nehän ovat aika velmuja sellaisia :D
        Viimeviikolla ku kävelin metsässä , niin sain perääni ampiaisparven, kyl vähän pelotti, et miten tästä selviän... kipikapi tuli kiire pois sieltä.


      • Tähti--Silmä kirjoitti:

        Heh.. olen hieman selvännäköinen :D
        Metsä on hyvin kiehtova paikka jos seuraa tarkkaan mitä kaikkia puuhastajia siellä taapertaa...
        Luonnonäänet ovat myös mieltä virkistäviä.
        Metsänpeikko haluat olla, nehän ovat aika velmuja sellaisia :D
        Viimeviikolla ku kävelin metsässä , niin sain perääni ampiaisparven, kyl vähän pelotti, et miten tästä selviän... kipikapi tuli kiire pois sieltä.

        Semmoista se on HunaJaisten elämä....Ampiaisetkin Jahtaa.... ;P

        Ne on kyllä ikäviä Veitikoita.....jos astuu vaikka kolon päälle tai muuten häiritsee, niin on äkkiä parvi kimpussa.....ja yksi kun pistää, niin lisää on tulossa, jos ei pääse äkkiä Karkuun... ;P

        Kyllä sitä ennemmin on MetsänPeikko, kuin Jatkuvasta IhmisVilinästä nauttiva CityPeikko.......CityPeikkoillakin voi olla, mutta liikaa on liikaa ja varsinkin liian ahtaasti täytetyistä paikoista on Nautinto kaukana.... ;P


      • Pikku--Myy
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Semmoista se on HunaJaisten elämä....Ampiaisetkin Jahtaa.... ;P

        Ne on kyllä ikäviä Veitikoita.....jos astuu vaikka kolon päälle tai muuten häiritsee, niin on äkkiä parvi kimpussa.....ja yksi kun pistää, niin lisää on tulossa, jos ei pääse äkkiä Karkuun... ;P

        Kyllä sitä ennemmin on MetsänPeikko, kuin Jatkuvasta IhmisVilinästä nauttiva CityPeikko.......CityPeikkoillakin voi olla, mutta liikaa on liikaa ja varsinkin liian ahtaasti täytetyistä paikoista on Nautinto kaukana.... ;P

        Citypeikoilla menee polla sekaisin kaikesta pörinästä ympärillä ja se vie voimia yllättävän paljon ja palautuminen normaalitasoon on hidasta.
        Itse olen miellummin metsänneito luonnonraikas hunajaishipiäinen :D
        Eikö kuulostakkin hyvältä?


      • Pikku--Myy kirjoitti:

        Citypeikoilla menee polla sekaisin kaikesta pörinästä ympärillä ja se vie voimia yllättävän paljon ja palautuminen normaalitasoon on hidasta.
        Itse olen miellummin metsänneito luonnonraikas hunajaishipiäinen :D
        Eikö kuulostakkin hyvältä?

        Vaihtoiko TuikkivaSilmäinenPeikkotar lennosta NimiErkkiä vai Pörräsikö joku muu PikkuinenPeikko paikalle?... ;P

        Tairat olla yhdenlainen Seireeni sinäkin....Hiukka siltä Haiskahtaa... ;P

        Mutta oli tuo Seireenin laulu kyllä KaunisJaHoukutteleva....Siinä onkin aina Pohdittavaa, että "Ollako vai eikö olla"....siis Seireeni vai AitoTapaus... ;P


      • että.silleen
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        Vaihtoiko TuikkivaSilmäinenPeikkotar lennosta NimiErkkiä vai Pörräsikö joku muu PikkuinenPeikko paikalle?... ;P

        Tairat olla yhdenlainen Seireeni sinäkin....Hiukka siltä Haiskahtaa... ;P

        Mutta oli tuo Seireenin laulu kyllä KaunisJaHoukutteleva....Siinä onkin aina Pohdittavaa, että "Ollako vai eikö olla"....siis Seireeni vai AitoTapaus... ;P

        Ihan tiedoksesi... en ole soitellut ovikelloa... ja luinkin vasta tänään hiukan enemmän palstalaisten viestejä. Hiukan ongelmia ollut toisaalla.
        Hyvää yötä, nuku hyvin!


      • että.silleen kirjoitti:

        Ihan tiedoksesi... en ole soitellut ovikelloa... ja luinkin vasta tänään hiukan enemmän palstalaisten viestejä. Hiukan ongelmia ollut toisaalla.
        Hyvää yötä, nuku hyvin!

        Kyllä minä sen heti arvasin.... ;P

        Toivottavasti ei mitään liian ikäviä... :(

        Hyvää yötä ja Hyviä, sekä syviä unia.... =)


    • mies.ihminen

      Itse tulee liikuttua yleensä viikon aikana: 2-3 kertaa salilla, 1-2 kertaa uimassa, 1-2 kertaa lenkillä eli jotain 5-6 suoritusta viikossa.

    • Neitsytsetä

      Miten luokitellaan hyvä tai normaali?

      Minä pysyn normaalipainoisena ja ilman vatsan kertymistä joko syömällä terveellisesti tai välillä herkuttelemalla ja liikkumalla kohtuullisesti. Ero nuorempaan on siinä että parikymppisenä ei vatsaa kertynyt vaikka söikin roskaruokaa ja kävi baarissakin melko säännöllisesti.

      Hyvää vartaloa en omista...en ole nuori, urheilija tai luontaisesti adonis. Lihaskunto on parempi kuin parikymppisenä, tai armeijassa jolloin viimeksi tein lihaskuntotestin.

      Käyn lenkillä viitisen kertaa viikossa, mutta lenkki on kevyttä hölkkää tai reipasta kävelemistä. Jos käyn metsässä ätmiytymässä, se korvaa lenkin. Yritän 2-3 kertaa viikossa tehdä kotona treenin kehonpainoliikkeillä ja käsipainoilla. Siis etunojapunnerrus, vatsalihasliike, selkälihasliike, joku kyykyn tapainen, ja sitä rataa. Teen n. 15-25 toistoa per liike, ja koko setti läpi 3 kertaa.

      Olen mielestäni ikäisekseni ok kunnossa, mutta en mittaa tuloksia tai vilkuile peilistä onko haukkarit isommat kuin viime kerralla. En pärjää nopeudessa ja ketteryydessä nuoremmalle itselleni, niihin varmaan olisi syytä panostaa enemmän.

      Sellaista :)

      Ps. Aina voi mollata toisia, mutta ainakin oman ikäisissä naiset ovat niitä jotka kuntoilevat enemmän.

    • dekke

      vatsaliikkeitä teen koko ajan paitsi nukkuessa

    • Aarghhhh

      Minä väitän, ettei hoikkana pysyminen vaadi ollenkaan työtä. Ei samalla tavalla kuin lihasten hankkiminen. Mutta kumpi on helpompaa, se riippuukin sitten ihmisestä. Niillä ihmisillä, joilla ei ole ongelmia suhteessaan ruokaan tuntuu olevan aloittajan tapaan - sori vaan - hieman lapsellinen asenne painonhallintaongelmiin. "Sehän on helppoa, senkun et lapa sipsiä ja pizzaa naamaan."

      Periaatteessa toki joo. Mutta kun joillekin ihmisille se kymmenen kilsan lenkki tai parin tunnin salirääkki on kuule huomattavasti helpompi toteuttaa kuin jatkuva kieltäymys hyvästä ruuasta, 24/7 ja 365 päivää vuodessa. Treeni vaatii tsemppausta vaan sen tunnin pari päivässä. Terveellinen ruokavalio vaatii tsemppausta ihan joka ikinen hetki. Vaikka väsyttää, vaikka vituttaa, vaikka kaveri houkuttelee ettei se yksi pala haittaa mitään. Vaikka meillä pyörii kokonainen miljardibisnes sen ympärillä, miten saadaan tällaiset heikkotahtoiset höynät lankeamaan kiusaukseen. Hetkeksikään ei saa herpaantua tai seuraukset näkyy vaa'alla ja vyötäröllä.

      Huoh. Jos aloittaja kuuluu itse niihin onnekkaisiin, joille kropan pitämiseen kunnossa riittää pelkkä ankara salirääkki eikä vaadita tuskallista itsensä kanssa taistelua joka jumalan ikinen valveilla vietetty hetki, niin ehkä voisi olla osaansa sittenkin ihan tyytyväinen..?

    • fösajgaäåg

      Logiikkasi ontuu: jos yli 40-vuotiaista ei kukaan pärjää kenellekään nuoremmalle, mutta suurin osa nuoristakin on heikossa kunnossa , niin...? :D Taidat vain jostain syystä olla katkera nelikymppisille naisille, jotka saavat enemmän kuin sinä, vaikka halveksitkin heitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe