vaihdevuodet

tuskastunut.nainen

Aloitin hormonikorvaushoidon, meneeköhän kauan ennen kuin alkaa vaikuttamaan hikoilupuuskiin? Viikon olen käyttänyt ja hikoilu vaan lisääntynyt.

10

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helpotusta_saanut

      Onkohan annostus liian pieni. Itselläni viikossa huomasi jo selvän helpotuksen, mutta omat oireeni oli voimakkaammat kuin pelkät kuumat aallot.

    • pirutar

      Epäilen samaa, annos on liian pieni sinulle. Itse aloitin varmaan hoidon kolmantena pnä oireista. Apu tuli parissa pvässä. Tosin 2v aikana on nostettu vahvuutta ensin millgrammasta kahteen , sitten lisätty estrogeeliannos . Olo on ihan ok, ja kaikki pelaa. Hikoilua en tuntenut, pysyin kynsistäni seinällä yms.kivaa piruilua. Sydänoireet oli pahimmat, ja yleinen vitutus sekä tietty nivelkivut melkein invalidisoi..

      • mummovoice

    • alakulo

      Itselläni hormonikorvaushoito lisäsi alussa hikoilua . Meni ohi parissa viikossa.
      Itselläni hikoilu ei ole pahin oire vaan mieliala on ihan maassa. Itsellä takana Femoston Conti 1/5 kohta pari viikkoa eikä ole mielialaan vielä oleellisesti vaikuttanut.

      • piiiitkäkuumakesä

        Tuossa mitä otat on näköjään 1 mg estradiolia ja joka päivä lisäksi keltarauhashormonin tavoin vaikuttavaa dydrogesteronia. Minusta nuo keltarauhashormonin tyyppiset aineet juuri tuppaavat vetämään mielialan alas ja kiukuttamaan. Taas pelkkä estradioli nostaa mielialaa. Minulle ei kyllä muutenkaan sovi mitkään yhdistelmäpillerit, tulin e-pillereistäkin ihan sairaaksi. Hyvä puoli noissa hormonikorvauksissa missä syödään joka päivä pikkuisen estradiolia ja pikkuisen keltarauhashormonia on se, että sitten ei tule vuotoa.


    • piiiitkäkuumakesä

      Aloittaja, mitä käytät ja missä vahvuudessa? Voi olla, että ei ole sopiva lääkitys. Toisaalta hikoilla voi muistakin syistä, kilpirauhasen takia, korkeasta ilmankosteudesta jne.

      • tuskastunut.nainen1

        Käytän Femoston 2/10. Mikäli oikein käsitin gyneltä on riittävän vahva, koska hikoiluoireet olivat niin voimakkaita kymmeniä kertoja päivän aikana. Niin siis olivat, nyt on alkanut vaikuttamaan niin, että ei enää tule niin voimakkaana, vain pientä kuuman aallon tuntua ajoittain. Muita oireita minulla ei ole ollutkaan vaihdevuosiin liittyen.


      • piiiitkäkuumakesä
        tuskastunut.nainen1 kirjoitti:

        Käytän Femoston 2/10. Mikäli oikein käsitin gyneltä on riittävän vahva, koska hikoiluoireet olivat niin voimakkaita kymmeniä kertoja päivän aikana. Niin siis olivat, nyt on alkanut vaikuttamaan niin, että ei enää tule niin voimakkaana, vain pientä kuuman aallon tuntua ajoittain. Muita oireita minulla ei ole ollutkaan vaihdevuosiin liittyen.

        Ei ole omaa kokemusta tuosta, mutta näköjään on 2 mg, eli kyllä ihan kunnon annos. Minusta laastari auttaa hikoiluun tehokkaammin, mutta tabletit nostavat mielialaa enemmän. Jos hikoilu jatkuu häiritsevänä, niin voisit kokeilla laastari Terolut -yhdistelmää.

        Sääkin voi kyllä vaikuttaa, nyt on ollut hiostavat ilmat.


      • piiiitkäkuumakesä
        piiiitkäkuumakesä kirjoitti:

        Ei ole omaa kokemusta tuosta, mutta näköjään on 2 mg, eli kyllä ihan kunnon annos. Minusta laastari auttaa hikoiluun tehokkaammin, mutta tabletit nostavat mielialaa enemmän. Jos hikoilu jatkuu häiritsevänä, niin voisit kokeilla laastari Terolut -yhdistelmää.

        Sääkin voi kyllä vaikuttaa, nyt on ollut hiostavat ilmat.

        ... siis laastari Terolut - yhdistelmää.


      • piiiitkäkuumakesä

        Miksi täällä ei näy plusmerkit?

        Siis laastari plus Terolut -yhdistelmää, eli Estradot-laastari massuun ja loppukuusta Terolut-pillereitä nassuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe