Euraupair kokemuksia

Lähtijä

Eli hain siis eur aupair järjestön kautta au pairiksi amerikkaan ja haluisin kuulla muiden kokemuksia järjestöstä?
Myös tuo luonnesuositus kiinnostaa, keneltä pyysitte ja millanen se oli? Ja ihan yleisesti millasia kokemuksia ollu teillä aur pairina olleilla ja mitä kannttaa ottaa huomioon ja mihin varautua?
Kiitos jo etukäteen!

1

1490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A-nna

      Itse olen toisen järjestön kautta mutta voisin vastata noihin muihin kysymyksiin. Eli minulla oli kolme suositusta, kaksi lastenhoitoalalta ja se kolmas muualta. Mutta kaikki siis entisiltä työnantajilta. Ja kaksi niistä oli sellaisia jotka on tuntenut minut ja myös perheeni pitkään, meidän suosituslomakkeissa piti suosittelijan kirjoittaa kuinka kauan on hakijan tuntenut, en tiedä sitten onko tällä merkitystä tai lukeeko host perheet edes tuon. Mutta minusta tuntui että nämä kaksi kirjoittivat todella paljon luonteestani jne, kun taas tämä kolmas kirjoitti enemmän vain miten olen lasten kanssa ja vahvuuksistani siinä (kyse harjoittelu/työskentely päiväkodissa ja lyhyempi aika).

      Muita kokemuksia, siis minulla tulee nyt 6kk täyteen ja pitää sanoa että kaikki on sujunut paremmin kun odotin. Kun matchasin tämän perheen kanssa niin tein sen ihan sen perusteella että niiden kanssa oli niin helppoa puhua ja minusta tuntui että ne oli aitoja, ja aika rentoja tyyppejä mutta että ne todella välitti minusta. Kannattaa kysyä ensin perheen ja lasten harrastuksista, lähdet kuitenkaan hoitamaan niitä lapsia joten show them että olet kiinnostunut! Ja sitten kannattaa kysyä tietysti työtunneista! Mitä ne odottaa sinusta jne. Juttelin myös lasten kanssa, ja tärkeä asia tässä on mielestäni se että on joku yhteinen harrastus. Voit kysyä siitä alueesta missä HP asuu, onko muita au paireja, juttele perheen nykyisen au pairin kanssa jos niillä on nyt au pair talossa.

      Ja sitten kun työt alkaa, niin the key to success on mielestäni että kommunikoit koko ajan vanhempien kanssa. Tai ainakin mulle tämä on tärkeää. Kerro millainen sun päivä lasten kanssa on ollut, ja jos sua mietityttää joku asia, niin kysy! Sinulla tulee olemaan myös sellanen aluevalvoja ja häneen kannattaa pitää yhteyttä säännöllisesti. Minulla on sujunut hyvin tämä työpaikalla asuminen, mutta jos on tottunut asumaan yksin niin kannattaa varautua siihen että talossa voi olla aika paljon melua.

      Jepjep, kysy ihmeessä lisää jos mietit jotain, vastaan mielelläni! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe