Blogeja stressihäiriöistä?

keijukainen91

Kertokaapas hyviä blogeja jotka kertovat elämästä yleisen tai posttraumaattisen stressihäiriön kanssa! Itselläni posttraumaattinen stressihäiriö ja olisi kiva lukea myös muiden kokemuksia kyseisestä aiheesta.

2

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anwari

      Olisin ollut myös kiinnostunut posttraumaattisesta stressihäiriöstä selviytymisestä, eipä ole kukaan vastannut mitään…..
      Oireista löytyy tietoa, mutta ei opasta selviytymiseen, edes vähän avuksi.
      Samat traumat kiertää päässä vuodesta toiseen. Takautumina saa kärsiä niistä ilmeisesti lopun elämäänsä.

    • dodora

      Hei ! Postraumaattisesta stressihäiriöstä on kirjoja olemassa tai kirjoja mielenterveyden ongelmista, joissa yksi aihe on kyseinen. Olen kokenut ja koen kyseistä häiriötä vieläkin, koska en ajoissa saanut apua. Ongelmiin, jotka tätä häiriötä aiheuttavat, pitäisi saada apua ja ratkaisuja mieluummin pian, muuten asiat jäävät kiertämään mieltä - tuntuu joskus että ikuisiksi ajoiksi.
      Parhaat mahdollisuudet selvitä on terapia ja lääkitys. Jotkut selviävät pelkällä lääkityksellä, jotkut pelkällä terapialla ja osa, noin neljännes ei toivu oikeastaan koskaan, koska he ehkä ovat jääneet vaille kaikkea apua.
      Kirjoituksesi tuli eteeni ihan sattumalta, enkä juuri nyt muista yhtään kirjaa nimeltä näin yht'äkkiä, koska luen niin valtavan paljon, mutta yritän palauttaa niitä mieliini niitä ja laitan sinulle kirjojen nimiä.
      Postraumaattisen stressihäirön oireet eli mm. kaikkien vaikeitten tapahtumien uudestaan ja uudestaan mieleentuleminen haittaa suuresti elämää. Se aiheuttaa suunnatonta ahdistusta, kun tapahtumat vyöryvät päälle taas heti, kun joku asia vähänkään muistuttaa menneistä.
      Tunneskaala on laaja siinä tilanteessa. Minulle tuli vaikeista tapahtumista ensin totaalinen lamaannus, paha ahdistus, unihäiröt, tuskainen olo jne. Kun asiaa ei päässyt kenenkään kanssa purkamaan, se muuttui krooniseksi. Koen yhä uudestaan ja uudestaan niitä tilanteita ja mietin kaikkea tapahtunutta ja olisiko mennyt toisin, jos minä tai joku muu olisi toiminut toisin. Semmoista kierrettä se on minulla ollut. ajatukseni eivät jätä minua rauhaan. Kelaan ja kelaan tilanteita vieläkin liian usein. Tapahtumasarjasta on jo vuosia. Tuli liikaa päälle pahoja juttuja.
      Ei edellisestä ehtinyt toipua. Lopputulos oli totaalinen romahdus ja kaaos mielessä, jatkumona
      yhäkin vainoava stressihäiriö.
      Toivottavasti löydät tämän viestin vielä, niin voinme jatkaa aiheesta !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe