Mikä aggregaatti sopisi minulle?

josefiinak

Ostan mökin saaresta, jossa aion vietellä aikaa satunnaisesti ympäri vuoden. Paneelit eivät nyt vielä tällä hetkellä tule kysymykseen.

Käytän seuraavia:

- Stereot
- Kahvinkeitin
- Televisio pelikonsoli
- Kannettava tietokone ja kännykän lataamiset
- Mikroaaltouuni

Eipä siinä muuta tarvitse.
Musiikin kuuntelu ja televisiohommat erikseen omalla ajallaan.

Haluaisin kysyä myös, että kun niissä on 2 ulostuloa, niin vedättekö jatkojohdot niistä mökkiin sisälle? kuinka monta laitetta passaa samaan aikaan käytellä?

Millaisia akkuja noihin on tarkoitus latailla jos ei puhuta autojen akuista?
En niiden kanssa osaisi pelailla.

Kiitos vastauksista.

22

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aurikosähkö

      Mulla ollu aggrigaatteja jokin veran mökillä. disel käyttöinen oli aika meluinen. Nyt hankin 2kwh kipor salkkumallisen aggrekaatin ja siihen olen ollut tosi tyytyväinen on suht hiljainen ja virtaa saanut riittävästi.

    • aggreailmassa
      • Anonyymi

        Noita kipor loncin johdannaisia pitää tankata n. 5-6 tunnin välein säästöasennossa televisio sisävalot radio päällä jolloin kierrokset pysyy matalana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita kipor loncin johdannaisia pitää tankata n. 5-6 tunnin välein säästöasennossa televisio sisävalot radio päällä jolloin kierrokset pysyy matalana

        Kulutus karheasti n. puoli litraa - litra riippuen kulutuksesta salkkuaggreilla (2 kw)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulutus karheasti n. puoli litraa - litra riippuen kulutuksesta salkkuaggreilla (2 kw)

        siis puoli litraa - litra tunnissa , jäi tuosta pois


    • eiääliö

      Sepustuksen on pakko olla trolli. Ei kukaan voi olla noin tyhmä.
      Jos olet tosiaankin noin typerä, niin voin kertoa, ettei kyseisten laitteiden käyttäminen pelkällä agrella onnistu järkevästi.

      • toimiihyvin

        Meillä kaikki sähkö tuotetaan aggregaatilla ja onnistuu vallan hyvin. Aggregaatista saa aina sähköä kun tarvitsee, toisin kuin tuulivoimaloista ja aurinkopaneeleista. Voihan sen äänieristää, niin ei kuulu mitään.


    • saaressa_myös

      Aloittaja tarvitsee suuren akun tai akuston. Muuten aggregaatti pörisee kaiken aikaa, eikä sitä kuuntele itse Erkkikään. Ja kun on akku, niin siihen kannattaa laittaa paneli ja lataussäädin. Suurempi on aina parempi.

      Sähkön tekeminen itse vaatii hieman asioihin perehtymistä. Ei se ole sen kummempaa kuin muunkaan taidon hankkiminen.

    • joenrantamies

      "Sepustuksen on pakko olla trolli. Ei kukaan voi olla noin tyhmä.
      Jos olet tosiaankin noin typerä, niin voin kertoa, ettei kyseisten laitteiden käyttäminen pelkällä agrella onnistu järkevästi. "

      mikä on trolli? nettitrolli? vai trulli?
      sinun kaltaisesi lörppäsuut on yleensä aina niitä vittumaisimpia ihmisiä
      joille pitää aina olla se viisain vastaus.
      voin kertoa sinulle myös että kyllä onnistuu ihan järkevästi koska
      moni käyttää niitä samoihin tarkoituksiin.
      panosta sinä vaan aurinkopaneeleihin, minä pääsen halvemmalla.

      vittu sinä olet tyhmä.

      • Yksinkertaista

        Näin on. Jos sinulla on aurinkopaneelit, niin sinulla on joka tapauksessa oltava myös aggregaatti pilvisten päivien ja talven varalle. Ts. Miksi edes hankkimaan kalliita paneeleita, kun saat saman pelkällä aggregaatilla? Aggregaatin tuottama sähkö on suoraan 230V vaihtovirtaa, jolla yleisimmät sähkölaitteet toimivat.


      • paneli_ei_pörise

        "Miksi edes hankkimaan kalliita paneeleita, kun saat saman pelkällä aggregaatilla?" Aggregaatin pörinä ei ole mitään miellyttävää kuultavaa. Vaikka itse siihen tottuisitkin, niin mieti naapuria. Jos naapuri ajaisi yötä-päivää kesät-talvet nurmikkoa polttomoottorivehkeellä, niin muuttaisin muualle.

        Käytännössä ehkä tarvitaan kaksi aggregaattia. Kiinanihmeet eivät ole ikuisia. Luotettavat vehkeet maksavat sitten reilusti enemmän.


      • Ylittänytodotukest
        paneli_ei_pörise kirjoitti:

        "Miksi edes hankkimaan kalliita paneeleita, kun saat saman pelkällä aggregaatilla?" Aggregaatin pörinä ei ole mitään miellyttävää kuultavaa. Vaikka itse siihen tottuisitkin, niin mieti naapuria. Jos naapuri ajaisi yötä-päivää kesät-talvet nurmikkoa polttomoottorivehkeellä, niin muuttaisin muualle.

        Käytännössä ehkä tarvitaan kaksi aggregaattia. Kiinanihmeet eivät ole ikuisia. Luotettavat vehkeet maksavat sitten reilusti enemmän.

        Kiinan ihme toiminut jo 8 vuotta moitteettomasti. Edes öljyä ei ole vaihdettu kertaakaan. Lisätty vain aina silloin kun se lakkaa käymästä öljynpuutetta mittaavan anturin ohjaamana.


      • Anonyymi
        Ylittänytodotukest kirjoitti:

        Kiinan ihme toiminut jo 8 vuotta moitteettomasti. Edes öljyä ei ole vaihdettu kertaakaan. Lisätty vain aina silloin kun se lakkaa käymästä öljynpuutetta mittaavan anturin ohjaamana.

        Ohhoh noin ei kannattaisi tehdä ei se öljyvaihto vie kuin 10 minsaa vaihdan viikonloppukäytössä aina n. kuukauden välein


      • Anonyymi
        paneli_ei_pörise kirjoitti:

        "Miksi edes hankkimaan kalliita paneeleita, kun saat saman pelkällä aggregaatilla?" Aggregaatin pörinä ei ole mitään miellyttävää kuultavaa. Vaikka itse siihen tottuisitkin, niin mieti naapuria. Jos naapuri ajaisi yötä-päivää kesät-talvet nurmikkoa polttomoottorivehkeellä, niin muuttaisin muualle.

        Käytännössä ehkä tarvitaan kaksi aggregaattia. Kiinanihmeet eivät ole ikuisia. Luotettavat vehkeet maksavat sitten reilusti enemmän.

        motonetistä niitä irto äänenvaimennuselementtejä pari-kolme siihen vähän peitoksi niin sekin jo vaimentaa varmaan puolet äänestä


    • bensasähköä

      Aloittajalle sopinee noin 2-3 kW aggrekaatti j joka syö bensaa ja josta saa sähköä, se on yksinkertaista!

    • Anonyymi

      Meillä on mökkiin tehty normaalit sähkötyöt valaisimineen ja pistorasioineen. Mökistä on vedetty maakaapeli tontin takareunaan, jossa on aggregaatti äänieristetyssä laatikossa. Sähköä saa pistorasioista aina kun tarvitsee. Kesällä aggregaatti ei juurikaan ole käytössä, mutta tähän aikaan vuodesta sitä käytetään 5 - 6 h vuorokaudessa silloin kun ollaan mökillä.

      Tämä on meidän tapauksessa halvin ja varmin tapa saada mökille sähköä.

      • Anonyymi

        Varmasti näin on. Aggregaatti maksaa 250 - 500€ ja bensaan kuluu rahaa maksimissaan saman verran vuodessa, vaikka sähköä käyttäisi paljon.

        Aggregaattisähkö on halvempaa kuin moni ymmärtää kään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti näin on. Aggregaatti maksaa 250 - 500€ ja bensaan kuluu rahaa maksimissaan saman verran vuodessa, vaikka sähköä käyttäisi paljon.

        Aggregaattisähkö on halvempaa kuin moni ymmärtää kään.

        Kustannukset tietää vasta sitten kun on hankkinut aggregaatin jonka teho riittää koko talon sähköntarpeeseen. Tarkoittaa kolmivaihe 25 A, eli 17 kVA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kustannukset tietää vasta sitten kun on hankkinut aggregaatin jonka teho riittää koko talon sähköntarpeeseen. Tarkoittaa kolmivaihe 25 A, eli 17 kVA.

        Mökillä tuskin noin järeää agregaattia tarvitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kustannukset tietää vasta sitten kun on hankkinut aggregaatin jonka teho riittää koko talon sähköntarpeeseen. Tarkoittaa kolmivaihe 25 A, eli 17 kVA.

        Ja tuollaisia ei ole tarjolla.
        Vain isompia , hintaluokka 6000€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuollaisia ei ole tarjolla.
        Vain isompia , hintaluokka 6000€.

        Vai ei ole saatavilla -ja höpön höpöt.


    • Anonyymi

      Tavallisella mökillä riittää 250€ maksava aggregaatti ihan hyvin. Käytännössä sähköä tarvitaan valaistukseen ja paikalle tullessa lämmön nostoon puulämmityksen ohessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      366
      3234
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      141
      1260
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1177
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      137
      1020
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      826
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe