Tytärpuoleni ongelmat

Mitätehdä

Minulla on 14-vuotias tytärpuoli jonka kanssa on nyt alkanut tulla todellisia ongelmia.
Valehtelee koko ajan täällä isänsä luona ollessaan väittämällä, että hänen oma äitinsä on antanut luvan täällä ollessaan mennä poikien luo.
Otin yhteyttä hänen äitiinsä ja äiti oli sitä mieltä, että 14-vuotias tyttö ei ole valmis poikien luokse ja olen itsekin samaa mieltä.
Hän kysyi juuri isältään eli aviomieheltäni, että voisiko hän mennä täällä ollessaan yhden pojan luokse yöksi. Mieheni tietenkin kielsi tämän ja niin olisin itsekin tehnyt.
Olen tuntenut tytön 3 vuotta ja hänestä on viimeisen vuoden aikana siis tullut aivan mahdoton. Kaikki asiat koskevat vain poikia ja niiden kanssa "höyläämistä" mikä minun mielestä ei kyllä vielä kuulu kuvioihin.
Instagramissa hänellä on kavereina sadasta kaverista 85 miespuolista. Ikäluokasta 12 alkaen aina 30 vuotiaisiin miehiin asti.
Eräs tuttavani oli kiinnittänyt juuri tähäm huomiota.
Voivatko vanhemmat mitenkään vaikuttaa mitä tämä tyttö tuolla netissä touhuaa?
Voiko tuon ikäiseltä ottaa puhelimen pois ja tarkistaa sen sisältö?
En millään haluaisi, että tässä vielä käy huonosti tälle tytölle.
Kotona hän on aina yksin ja hänen luonaan ei käy kavereita. Lieneekö nykyinen isäpuoli kieltänyt, koska ei muutenkaan yhtään välitä tytöstä.

38

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osaatkohäpeeedes

      Miksi rikoit lapsen perheen? Tuosa nyt näet mitä se saa aikaan. Sitten kehtaat syyttää miehen lasta siitä????? Olet uskomaton!!!!!
      Vika kaikissa muissa mutta ei siinä joka perheen rikkoi, eipä tietenkään.
      Kyllä on noita naisia jotka kehtaa tehdä mitä tahansa jotta saa toisten elämän tuhottua hinnalla millä hyvänsä.

      • Mitätehdä

        Kuule asia on niin, että mieheni erosta oli jo kuusi vuotta kun tapasimme eli älä ju...ta ala syyttelemään.


      • Kaaleppikauko
        Mitätehdä kirjoitti:

        Kuule asia on niin, että mieheni erosta oli jo kuusi vuotta kun tapasimme eli älä ju...ta ala syyttelemään.

        Miksi rikoit toisten perheen? Älä kuule ala syyttelee muita sun ongelmista. Ongelma olet sinä.


    • Mitäsyyttelyä

      Nyt näyttää siltä, että ollaan eksytty syyttelemään aloittajaa. Eikö kyse ollut siitä, että hyväksytäänkö 14-vuotiaan poikien kanssa vehtailu. Ei tuon ikäisenä vielä.

      • siitäolikyse

        MUTTA KUN SE LAPSI EI OLE HÄNEN, LAPSEN ASIAT EI KUULU TUOLLE NAIKKOSELLE. LAPSEN OMAT VANHEMMAT SELVII LAPSEN ASIAT JOS ON TARVIS.
        Mikä kumma saa jotkut ihmiset puuttumaan toisten asioihin????
        Siitä on tässä kyse, vieras ihminen puuttuu toisten asioihin ja vielä täällä julkisesti.
        Kenenkään asioista ei kerrota mihinkään yleisesti, ei kenenkään varsinkaan lasten.
        Jokainen puhukoon omista lapsista ja omista asiista, mutta ei toisten.
        Tuolle naiselle ei kuulu toisen lapsen asiat eikä kuka ja kenen kanssa seurustelee, tai mitä syö mitä tekee koulussa ym... ei mikään kuulu sille.


      • Fjlfhlöölö

        Ohhoh..... mikä tässä nyt riepoo.... minäpä kerron; tämä raivostunut on itse jätetty nainen, äiti..... ja nyt hän nousi itse asiassa puolustamaan vain itseään ja viis veisaa lapsesta, nuoresta. Kun saa vain kiljua nyt kurkku suorana...... mene terapiaan. ainakaan tuollaisen kiljukaulan luona lapset eivät hyvin voi. Aloittaja on tehnyt asiallisen kysymyksen johon myös miehen ex-vaimo on myöntänyt eli ollut samaa mieltä. Jokainen rääväsuu näillä keskustelupalstoilla edustaa aina vain itseään...


      • Isioottioot
        Fjlfhlöölö kirjoitti:

        Ohhoh..... mikä tässä nyt riepoo.... minäpä kerron; tämä raivostunut on itse jätetty nainen, äiti..... ja nyt hän nousi itse asiassa puolustamaan vain itseään ja viis veisaa lapsesta, nuoresta. Kun saa vain kiljua nyt kurkku suorana...... mene terapiaan. ainakaan tuollaisen kiljukaulan luona lapset eivät hyvin voi. Aloittaja on tehnyt asiallisen kysymyksen johon myös miehen ex-vaimo on myöntänyt eli ollut samaa mieltä. Jokainen rääväsuu näillä keskustelupalstoilla edustaa aina vain itseään...

        Kirjoitat itse aloitukset ja vstaan niihin... ei hyvältä näytä. Noihan sitä saa itseuntoa lisää kun itse vastaa itselleen. Soriiiii et ole uskottava... Miksi rikoit perheen?


    • häpeeidioottti

      Kauhee... oikeestiko täällä joku juoruu toisten lasten asioista? Siis uskomatonta...
      Kuule ongelma olet sinä ei ne viattomat lapset. Oletpa hävytön ihinen täällä juoruut toisten asiaoita kuin omia? Millaisia ongelmai sun kakaroilla on? Varmaan et kehtaa niistä kertoo.

      • onnenix

        Silloin kun lapsi on tapaamassa isäänsä tämän uuden perheen luona niin isä on vastuussa hänestä ja myös äitipuoli voi olla ohjaamassa vaikka ei vastuunkantaja olekaan, kyse on koko perheen hyvinvoinnista.

        14 vuotias on uhmaikäinen eikä hyväksy oikein mitään, hyvän suhteen luominen tuon ikäiseen on vaikeaa,
        jos annatte luvan mennä miesten luo yöksi niin tyttö kokee sen välinpitämättömyydeksi ja sitähän se olisikin.

        Ettekö te löytäisi mitään yhteistä tekemistä tytön kanssa, vaikka vaikeaa se varmasti on kun tyttö haluaa ilkeillä teille, tyttöraasu.

        Ja kyllä tänne voi kirjoittaa ja kysellä miten muut toimisi, näitä tapauksia on satoja
        eikä täällä nimiä kerrota.

        Naisella on oikeus avioitua eronneen miehen kanssa eikä siitä voi ketään syyllistää,
        ja jos mies pettää vaimoaan ei sekään ole sen toisen naisen vika vaan petturimiehen.


      • uhutpuppuavaan
        onnenix kirjoitti:

        Silloin kun lapsi on tapaamassa isäänsä tämän uuden perheen luona niin isä on vastuussa hänestä ja myös äitipuoli voi olla ohjaamassa vaikka ei vastuunkantaja olekaan, kyse on koko perheen hyvinvoinnista.

        14 vuotias on uhmaikäinen eikä hyväksy oikein mitään, hyvän suhteen luominen tuon ikäiseen on vaikeaa,
        jos annatte luvan mennä miesten luo yöksi niin tyttö kokee sen välinpitämättömyydeksi ja sitähän se olisikin.

        Ettekö te löytäisi mitään yhteistä tekemistä tytön kanssa, vaikka vaikeaa se varmasti on kun tyttö haluaa ilkeillä teille, tyttöraasu.

        Ja kyllä tänne voi kirjoittaa ja kysellä miten muut toimisi, näitä tapauksia on satoja
        eikä täällä nimiä kerrota.

        Naisella on oikeus avioitua eronneen miehen kanssa eikä siitä voi ketään syyllistää,
        ja jos mies pettää vaimoaan ei sekään ole sen toisen naisen vika vaan petturimiehen.

        Hohhoijaa.. sä luet kiivaasti lastenhoito pppaita joissa lapsettomat neuvoo mitä pitää tehdä? Näihän se on että lapsettomat neuvoo lapsiperheitä, autottomat autoilijoita, siivoojat lääkärteitä jne... koirattomat koiranhoitajia...
        Kellään ei ole oikeuttta kiusata kenenkään lapsia.
        Menetkö sinä uuden miehen ex vaimon koitiin haukkumaan hänen lapsia? Miksi et mene elelt mene? Jos miehen naikkonen saa haukkua hänen lapsia niin miehn exö vaimoll aon oikeus mennä haukkumaan miehen uuden naisen lapsia heidän kotiin. Smat oikeudet pitää olla.


    • Isänmielipide

      Näyttää nyt siltä, että eronneet miehet ei saa mennä enää uudelleen naimisiin jos on lapsia. Nää tietyt nimimerkit täällä ovat itse tosi idiootteja.
      Itse olen mies ja katsoisin tosi pahasti uutta elämänkumppaniani jos hän ei mitenkään olisi kiinnostunut ja välittäisi lapsistani.
      Minusta tuon aloittajan tekstistä paistaa aito huoli ja itse ainakin kunnioittaisin tuollaista naista joka pystyy ja jaksaa huolehtia myös tästä tytärpuolestaan.

      • saaavanhaatavaraa

        Sinä olet se aloittaja j anyt puolustelet omaa aloitusta!!! Voi ihme näitä provoilijoita.


      • Isänmielipide

        No ei ole kyllä naiseksi ennen sanottu. Ovatko kaikki miehet siis sitä mieltä ettei uuden puolison tarvitse välittää miehen lapsista ollenkaan? On täällä outoa porukkaa.
        No jokaisella on mielipiteet. Poistun omineni nyt tuonne takavasemmalle.
        Tätä ei jaksa enää lukea.


      • lfjgajöjdfja
        Isänmielipide kirjoitti:

        No ei ole kyllä naiseksi ennen sanottu. Ovatko kaikki miehet siis sitä mieltä ettei uuden puolison tarvitse välittää miehen lapsista ollenkaan? On täällä outoa porukkaa.
        No jokaisella on mielipiteet. Poistun omineni nyt tuonne takavasemmalle.
        Tätä ei jaksa enää lukea.

        Tarvii tarvii, siksihän ne on uusia suhteita ottaneetkin jotta olisi siivooja, pyykkäri, kokki ja lapsilla olisi palvelija siinä.


    • juristisestiväärin

      Järkyttävää, että joillakin on kanttia alkaa ruotimaan toisten lasten asioita julkisesti! Mitä liikkuu kertojan mielessä? Kannattaa aina miettiä, miltä tuntuu jos joku tuotisi omien lasten asioita julkisesti.
      Erittäi eäsopivaa ja julmaa. Kostonhimoa ja kiusaa, voisiko olla myös jonkinaseinen rikos, vaikkei nimiä olekkaan sanottu.
      Mikä saa ihmisen vajoomaan näin alas, kostonhimo ja katkeruus. Pelko, epätoivo.
      Seuraavaksi kun kirjoitat niin tee se omista lapsista tai läheisistä, ja heidän ongelmista, älä puutu muiden asioihin, ne ei kuulu sulle.

      • ytruyrturtu

        Hahhah "juristisesti." Älä vaan pyörrä takkiasi


    • Mun mielestä erittäin hienoa että te eri kasvatustahot olette yhteydessä toisiinne! Se on ensimmäinen kohta missä erolapsi yrittää vähän ottaa edut irti tilanteesta :)
      Tulee mieleen että tässä voi tytön kannalta olla kaksi asiaa - joko hän yksinkertaisesti on herännyt seksuaalisesti eikä oikein vielä tajua miten itseään pitää suojella. Tai hän kokee jäävänsä ilman huomiota "hänen" aikuisiltaan. Ekassa vaihtoehdossa teidän kannattaisi ehkä vähän jutella hänen kanssaan? Vaikka arvaten onkin noloa hänen mielestä. Kertoa mihin mikäkin voi johtaa poikien kanssa, ja että seksi aikuisen ja 14 vuotiaan välillä on rikos ja voi johtaa jopa vankilaan aikuisen kannalta.
      Toisessa vaihtoehdossa, jos hän kokee olevansa laiminlyöty, on vaarana että aikuiset alkavat riitelemään ja syyttelemään toisiaan, se on aivan turhaa eikä auta ketään, parempi vaan keskittyä parantamaan tytön olotilaan.
      Mä en enää tsekannut puhelimia ja nettiä kun lapset täytti 14. Se on sama kuin sanoisit että et luota häneen ollenkaan. Meillä se oli jo sitä aikaa kun saa leikkiä aikuista, tehdä omia päätöksiä mutta kantaa myös vastuuta niistä. Jos sitten kuitenkin meni päin honkia, autoin tilanteen selvittämisessä. Keskusteltiin paljon, että kaikesta jää jälkiä ja että ei kannata tehdä sellaista mikä saattaa hävettää aikuisena. Jos vaikka politiikoksi ryhtyy, kaikki 14 v toilailut on helppo kaivaa esille vielä kahdenkymmenenkin vuoden jälkeen :)
      Mutta, tuo ikäjuttu on tietty ihan muksu-kohtaista, kelle on mikäkin raja missä vaiheessa. Silti en itse henkilökohtaisesti usko että kiristyneet otteet ja vastuun ottaminen omiin (aikuisten) käsiin auttaisi tilannetta. Se saattaa mennä pahentaakin.

    • Hyvä kuulla, että teillä on lapsen äidinkin kanssa yhteisymmärrys. Pitäkää säännöistä kiinni - yökyläilyjen aika ei ole nyt. Tuon ikäisiä pojat kiinnostaa, enkä sen kiinnostuksen ilmaisemisesta olisi huolissani tai mitään, vaikka olisi kivempi, jos tyttö keskittyisi miettimään jotain muuta.

      Instagram on kuvapalvelu, jossa vain katsellaan ja "tykätään" kuvista. Se, että "seuraajissa" on ketä tahansa ihmisiä, ei tarkoita, että olisi mitenkään yhteydessä tai koskaan viestitellyt niiden ihmisten kanssa.

      Ette voi ottaa puhelinta, ettekä katsella mitään sivuhistorioita tai viestejä tai vastaavaa - ei tuon ikäisen, eikä nuoremman. Se on vakava rikos ja aina väärin.

    • Johanna37

      Täytyy ymmärtää se, että tuon ikäinen on kasvamassa naiseksi ja siihen kehitykseen kuuluu että kiinnostuu pojista. Ei se niin mene, että ensin ollaan lapsi, ja sitten vaan yhtenä aamuna herätään aikuisena naisena.
      Kun aikuinen huomaa että murrosikäinen tai teini on kiinnostunut vastakkaisesta sukupuolesta, saattaa omat seksiin liittyvät mielikuvat lähteä lentoon. Aikuinen alkaa kuvitella että nyt se varmaan jo on tehnyt sitä ja tätä, ja onkohan se jo tehnyt peräti sitäkin...! Niin että pidäpä mielikuvituksesi kurissa niitten tytön ''miespuolisten kavereitten'' kanssa.
      Tuon ikäinen harjoittelee aikuisena olemista. Siihen saattaa liittyä rehvakasta käytöstä, rohkeaa kielenkäyttöä. Nuori haluaa osoittaa ettei tässä enää olla mikään pikkulapsi...
      Kyllä nuoren tekemisiä täytyy jossain määrin valvoa, vaikkei hän enää lapsi olisikaan. Jos tuon ikäisen jättää kuin vapaasti ilmaan roikkumaan, siitä ei hyvää seuraa. Kyllä sinullakin on sanasi sanottavana ilman muuta, kuulut hänen perheeseen vaikket äiti olekaan.
      Tähän liittyy sekin, että teiniä täytyy täytyisi suojella myös netissä liikkuvia saalistajia vastaan. Onkohan äiti puhunut tästä tytön kanssa? Entä isä? Välittääkö kukaan muu kuin sinä?
      Voisit antaa luettavaksi esim iltapäivälehdissä olevia uutisia joissa kerrotaan miehistä jotka ovat joutuneet kiinni 13 - 14 vuotiaitten saalistamisesta. Tyttö saa ehkä pikku raivarin mutta todellisuudessa on mielissään siitä että välität.

      • hihihiiiiiiiii

        Et siis huomannut että aloitus oli provoa? Ei kukaan kirjoita tommosta potaskaa, teinit asialla tai yksinäinen vanhus.


      • Johanna37

        Enpä olisi varma... Tämä provoihin liittyvä vainoharhaisuus pitäisi täällä pitää kurissa vaikka niitäkin on.


      • loeptamjuidenhaukkumiset
        Johanna37 kirjoitti:

        Enpä olisi varma... Tämä provoihin liittyvä vainoharhaisuus pitäisi täällä pitää kurissa vaikka niitäkin on.

        On se, sun aloittama juttu niin toki puolustat että miehen lapset ja exä on hirveitä ja syyllisiä että miehellä menee huonosti ja uudella naikosella vielä huonommin.
        Kannattaisiko sun keskittyä omiin kakaroihin ja omaan elämään eikä haukkua toisten perheitä täällä?????? Sunkin elämä parnatuisi kunkeskittyisit omaan ongelmaan, sulla niitä on.


    • Mitätehdä

      Lisäisin vielä, että olen mahdottoman kateellinen siitä, ettei itselläni ole elämää, mutta hänellä on. Pitänee taas vaihtaa miestä, niin saan vipinää omaankin sänkyyni.

    • varovaaraa

      Vasta 18 vuotiaana on vastuu ja vapaus lapsella.
      Neuvotella voi säännöistä lapsen kanssa.
      Siihen saakka ovat vanhemmat vastuussa lapsistaan.
      Niin isä- ja äiti, vaikka erillään asuisivat.
      Isä- ja äitipuoli myöskin kantakoon huolta vanhempien kanssa lapsista silloin, kun lapsi on heidän hoidossaan.
      Lapselle parempi:
      PIENI ITKU KIELLOSTA, KUIN SUURI ITKU VAHINGOSTA.

      Muistelkaa kaikki tämän kirjoituksen lukijat, kuinka kiukutti 14 vuotiaana vanhempien kiellot.
      Nyt aikuisena voi jo myöntää, että olipa hyvä, kun eivät päästäneet. Monelta murheelta säästyi.

      • Oletkoihantosissa

        Heheeee... olipa hauska tarina sulla...meinaat siis että suttura sa itkettää ja haullua miehen lapsia joka päivä jos niin tahtoo? Miksi? On hullu isä jos ei heitä tuommosta sutturaa ulos jos itkettää tahllaan koko päivän hänen lpsiaan. Onko sulla kivaa tehdä noin? Etkö yhtään häpee??
        SUURI ITKU!!!! Järkyttävää että nauti siitä että kiusaat miehen lapisa ja itketät suurella itkulla??? Mitä ihmettä oikein mietit???
        Luojan kiitos ettei ole tuommosia sutturoita täällä päin.


      • oletitsekäspaska
        Oletkoihantosissa kirjoitti:

        Heheeee... olipa hauska tarina sulla...meinaat siis että suttura sa itkettää ja haullua miehen lapsia joka päivä jos niin tahtoo? Miksi? On hullu isä jos ei heitä tuommosta sutturaa ulos jos itkettää tahllaan koko päivän hänen lpsiaan. Onko sulla kivaa tehdä noin? Etkö yhtään häpee??
        SUURI ITKU!!!! Järkyttävää että nauti siitä että kiusaat miehen lapisa ja itketät suurella itkulla??? Mitä ihmettä oikein mietit???
        Luojan kiitos ettei ole tuommosia sutturoita täällä päin.

        Oletko oikeesti sitä mieltä, että likka vaan suden suuhun, jos hän itse haluu, et ottais mitään vastuuta alaikäisestä teinistä, kun ei ole oma likka.
        Sinä vaan nauraisit, kun likka sain kaikki sukupuolitaudit ja raskaus vielä piste iin päällä, ja varmaan vielä viinaakin hakisit tälle likalle.


      • rtyttrrrrrrrrrrrrrrrr
        oletitsekäspaska kirjoitti:

        Oletko oikeesti sitä mieltä, että likka vaan suden suuhun, jos hän itse haluu, et ottais mitään vastuuta alaikäisestä teinistä, kun ei ole oma likka.
        Sinä vaan nauraisit, kun likka sain kaikki sukupuolitaudit ja raskaus vielä piste iin päällä, ja varmaan vielä viinaakin hakisit tälle likalle.

        Taidat kertoo omista kokemuksisa. Hoida itsesi kuntoon, ei tarvi täällä huutaa ja kysellä miten hoidat omat ongelmasi. Mene lääkäriin tai muuta apua hakemaan.


      • oletitsekäspaska
        rtyttrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:

        Taidat kertoo omista kokemuksisa. Hoida itsesi kuntoon, ei tarvi täällä huutaa ja kysellä miten hoidat omat ongelmasi. Mene lääkäriin tai muuta apua hakemaan.

        Ei minulla mitään ongelmia ole, mistä sen keksit, vaan kyse oli siitä, kun sinä et ota mitään vastuuta puolisosi lapsesta, sinusta on väärin , jos exäsi puoliso välittää ja pitää huolta sun alaikäisistä lapsista.
        Sinä hoitoa tarviit tuohon katkeruuteesi ja vihaasi.


      • sinullaneonglematovat
        oletitsekäspaska kirjoitti:

        Ei minulla mitään ongelmia ole, mistä sen keksit, vaan kyse oli siitä, kun sinä et ota mitään vastuuta puolisosi lapsesta, sinusta on väärin , jos exäsi puoliso välittää ja pitää huolta sun alaikäisistä lapsista.
        Sinä hoitoa tarviit tuohon katkeruuteesi ja vihaasi.

        Onhan sulla, miksi sitten täällä mariset?? Jos rikoit lpsen perheen niin sinuna en kehtaisi edes miehen luona majailla ja elää siivellä. Sitten kehtaat vielä syyttää miestä, lasta ja hänen ex vaimoa omista ongelmistasi.
        Etkö yhtään häpee?
        Ne ongelmat on susta lähtösin, jos et olisi rikkonut lapsen perhettä olisit hiljaa ja enist hoitoon.


      • oletitsekäspaska

        Öööö mitä, en minä ole rikkonut mitään, enkä kenenkään perhettä, mistä tuon nyt keksit, enkä ole mistään marissut, vaan ihmetellyt sun asennetta toisten lapsiin ja perheisiin.
        Opettele lukemaan johan sanoin, että ei minulla ole mitään ongelmia.
        Ei minun tarvi mitään hävetä, en ole mitään väärää tehnyt.
        Mitä hullua, en ole ketään miestä ja ketään lasta syyttänyt mistään???????
        Omillani elän en kenenkään piikkiin, olen ollut töissä jo 37v ja en edes ollut koskaan työtön et se siitä siipeilystä.
        Minä lopetan tähän, koska et sinä ymmärrä mitään ja syytät minua sellaisesta, jotka ei pidä paikkaas, keksit syytöksiä, jotta saat tapella täällä netissä.


      • amerikanJane
        oletitsekäspaska kirjoitti:

        Öööö mitä, en minä ole rikkonut mitään, enkä kenenkään perhettä, mistä tuon nyt keksit, enkä ole mistään marissut, vaan ihmetellyt sun asennetta toisten lapsiin ja perheisiin.
        Opettele lukemaan johan sanoin, että ei minulla ole mitään ongelmia.
        Ei minun tarvi mitään hävetä, en ole mitään väärää tehnyt.
        Mitä hullua, en ole ketään miestä ja ketään lasta syyttänyt mistään???????
        Omillani elän en kenenkään piikkiin, olen ollut töissä jo 37v ja en edes ollut koskaan työtön et se siitä siipeilystä.
        Minä lopetan tähän, koska et sinä ymmärrä mitään ja syytät minua sellaisesta, jotka ei pidä paikkaas, keksit syytöksiä, jotta saat tapella täällä netissä.

        ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ITELLES, EIKÖ SULL AOO MUUTA SNAOTTAVAA kunööööö? Olet rikkonut, muuten sulla ei olisi ongelmia.
        Sun ei kuulu pohtia kenenkään perheen omia ongelmia, pohdi vaan omasi, niitä sulla on yllinkyllin.
        Hpee juoruamasta täällä muiden asioita, kerro omistasi. Tai taidat kertoakkin, piettelet vaan omia ongelmiasi ja lastesi ongelmiasi, kertolamma henkilöt muita kun sie ja sun lapset. Jäit kiinni.
        No niin arvasinhan, luovutat, koska osuin oikeaan. Hieno juttu. Ehkä seruaavalla kerralla puhut totuuksia etkä käytä peitehenkilöitä.


      • lässyhei

        Kuule lässy, sinä voit pitää turpasi kiinni ja lopettaa tuon ihmisten haukkumisen, ainoa perheenrikkoja olet sinä itse ja sulla niitä on ongelmia ja pahoja mielenterveysongelmia ja lisäksi alkoholiongelma, nyt täällä syytät viattomia ihmisiä , kun sulla taas kauhee krapula ja vanne päässä kiristää ja olet vielä äärettömän tyhmä.


      • kossut
        amerikanJane kirjoitti:

        ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ITELLES, EIKÖ SULL AOO MUUTA SNAOTTAVAA kunööööö? Olet rikkonut, muuten sulla ei olisi ongelmia.
        Sun ei kuulu pohtia kenenkään perheen omia ongelmia, pohdi vaan omasi, niitä sulla on yllinkyllin.
        Hpee juoruamasta täällä muiden asioita, kerro omistasi. Tai taidat kertoakkin, piettelet vaan omia ongelmiasi ja lastesi ongelmiasi, kertolamma henkilöt muita kun sie ja sun lapset. Jäit kiinni.
        No niin arvasinhan, luovutat, koska osuin oikeaan. Hieno juttu. Ehkä seruaavalla kerralla puhut totuuksia etkä käytä peitehenkilöitä.

        Sinä olet täyshullu ihminen.


      • oyp
        lässyhei kirjoitti:

        Kuule lässy, sinä voit pitää turpasi kiinni ja lopettaa tuon ihmisten haukkumisen, ainoa perheenrikkoja olet sinä itse ja sulla niitä on ongelmia ja pahoja mielenterveysongelmia ja lisäksi alkoholiongelma, nyt täällä syytät viattomia ihmisiä , kun sulla taas kauhee krapula ja vanne päässä kiristää ja olet vielä äärettömän tyhmä.

        Jopas sinä keksit hauskoja juttuja. Juu mulle on sama ketkä kenenkäkin lapsia haukkuu ja kiusaa, kunha omani olen suojellut moisilta sutturoilta.
        En voisi kuvitellakkaan että sanoisin itseän i äidiksi omille lapsille jos olisn päästänyt aikoinaan yhtäkään miehen sutturaa meille tai että me olisimme menneet sutturoiden kotiin niitä katsomaan.
        Olisin hävennyt islmäni päästä jos olisin omat lapseni pakottanut näkemään sutturoita. Ihan sama kuin monta sinä heille näytät, omani olen pystynyt usojelmaan. Mies itsekin sanoi että hänen sutturaton meille huonoa seuraa eikä koskaan pakottanut meitä ottamaan sutturoita meille eikä pakottanut meitä menemään sutturoiden kotiin niitä katsomaan.
        Meillä lapset ovat olleet tärkeitä ja rakkaita, eikä kukaan ulkopuolinen vieras olento saanut heitä haukkua tai tulla meille. Miksi olisi pitänyt?
        Miksi jotkut haluaa kiusata omia lapsia tuomalla sutturat lapsia haukkumaa?
        Onneksi ei meillä ja lapset ovatkin sanoneet että olen maailman paras äiti ja lapsenlapsille mummi, joka ei anna yhdenkään suturanheitä kiusata ja haukkua. Mä olen maailman paras.


      • Heheheeee
        oyp kirjoitti:

        Jopas sinä keksit hauskoja juttuja. Juu mulle on sama ketkä kenenkäkin lapsia haukkuu ja kiusaa, kunha omani olen suojellut moisilta sutturoilta.
        En voisi kuvitellakkaan että sanoisin itseän i äidiksi omille lapsille jos olisn päästänyt aikoinaan yhtäkään miehen sutturaa meille tai että me olisimme menneet sutturoiden kotiin niitä katsomaan.
        Olisin hävennyt islmäni päästä jos olisin omat lapseni pakottanut näkemään sutturoita. Ihan sama kuin monta sinä heille näytät, omani olen pystynyt usojelmaan. Mies itsekin sanoi että hänen sutturaton meille huonoa seuraa eikä koskaan pakottanut meitä ottamaan sutturoita meille eikä pakottanut meitä menemään sutturoiden kotiin niitä katsomaan.
        Meillä lapset ovat olleet tärkeitä ja rakkaita, eikä kukaan ulkopuolinen vieras olento saanut heitä haukkua tai tulla meille. Miksi olisi pitänyt?
        Miksi jotkut haluaa kiusata omia lapsia tuomalla sutturat lapsia haukkumaa?
        Onneksi ei meillä ja lapset ovatkin sanoneet että olen maailman paras äiti ja lapsenlapsille mummi, joka ei anna yhdenkään suturanheitä kiusata ja haukkua. Mä olen maailman paras.

        Vai niin ,sun pukkiset ja miekkoset saa sitte vaan kiusata......


    • jkiol

      Tyttö on kylä murrosiässä ja kiinnostus toiseen sukupuoleen on herännyt, se kiukuttelu on ihan normaalia kasvamista.
      Näissä uusperhekuvioissa kuitenkin asiaan liittyy se, miten ja missä vaiheessa lapsen vanhemmat ovat eronneet. Miten lapsi on tässä vaiheessa otettu huomioon ja kuinka pahoin lapsen vanhemmat ovat törmäilleet tuossa eron aikana ja jälkeen myöskin näissä uuden kumppanin etsinnöissä, mitä lapsi on nähnyt ja kuullut.
      Nyt hän hiljalleen alkaa nähdä ja ymmärtää tapahtuneita asioita ja varmasti on nähnyt sen isän ja äidin seksin etsimisen eron jälkeen, joka on haavoittanut nuoren ihmisen ja nyt tuhoaa omaa elämäänsä samalla asialla ihan monesti tietoisesti kostaakseen vanhemmilleen. Lapsihan on pakosta jätetty vähemmälle huomille kun etsintä uudesta on käynnissä ja kun tämä sitten tulee, tätä uutta palvotaan, hänelle annetaan liian suuresti valtaa entisten liittojen lasten elämään vaikuttamiseen.

      Nyt on kyse siitä, että mikä lupa oli vanhempien riettailla, että sopii todella miettiä sanomisiaan ja tekemisiään. toki aivan oikein on, että pojan luokse ei mennä ennen kuin lasta on valmennettu seksiin liittyvistä asioista ja muista seurustelun liittyvistä asioista ja siitä kuinka olisi viisasta odottaa asioita ja olla kaveripiirin kanssa yhdessä eikä vielä kiirehtiä kahdenkeskisiin seurusteluihin.
      Moni nuori etsii kosketusta, välittämistä, sillä todellista rakkautta noin nuorten seurustelu ei ole. Pojilla on kova tarve päästä seksikokeiluun ja eipä siihen juuri muuta kuulukaan, sitä vastoin tytöt uskovat pojan !rakastavan" heitä.
      Mutta toisaalta miettikää itse, minkä ikäisiä olitte kun jo oli melko vakituinen seurustelu menossa ja ensikokemukset koettu.

    • haluupannamyös

      tyttö haluaa antaa pesää, miksi kiellätte häntä? todennäköisesti ritsu myy kohta itseään jossain saastaisessa huumehuoneistossa, narkit pamputtaa sitä vuoronperään. tyttö saa c hepatiitin ja hivin , sekä tekee lapsia monelle huumeukolle. totta susta tulee mummupuoli

    • Qra

      Ei mahda mitään, mutta mun mielestä on tosi huolestuttavaa, että tytöllä on noin paljon miehiä seuraajina. Koska olette äitinsä kanssa hyvissä väleissä, kannattaisi varmaan laatia yhteinen sotasuunnitelma ja pitää tytölle ihan kunnon seksivalistus- ja rakkausvalistustuokio. Siis ihan perinteisen lässynläätä siitä, että seksi tulee sitten, kun tuntee toisen todella hyvin ja luottaa toiseen. Kuulostaa siltä, että tyttö on ollut jo vaikka kuinka monen kanssa, jos puhuu pojista monikossa. Olis eri juttu, jos olisi todella syvästi rakastunut johonkuhun. Säälittää ihan kamalasti. Itselläni on 12-vuotiaat tytöt ja pelottaa tulevaisuus. Hienoa, että otat asian vakavasti ja haluat tehdä asialle jotakin!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe