Mitä työttömän oikein pitäisi tehdä?

Työtön-

Työtön on käytännössä kotinsa vanki, kun lähes kaikki yhteiskunnassa on maksullista ja ruokaakin tarvii ostaa ja pakolliset laskut maksaa, ehkä voi käydä lukemassa jotain lehtiä tai kirjallisuutta ilmaiseksi, mutta saman voi tehdä kotonakin. Ulkoilu on ainut mitä voi harrastaa ilmaiseksi, mutta eihän kukaan jaksa kävellä päämäärättömästi ilman rahaa päivät pitkät. Ja töissäolevien on turha käydä aukomaan päätä että mene töihin ja hae töitä kun työnhaku on kokoajan päällä vaan edes työhaastatteluun asti ei pääse saatika sitten töihin. Työttömille töitä tai sitten reilusti lisää käyttörahaa, ei tämä ole enää ihmisen elämää istua vaan kotona.

53

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähästävähänonpaljon

      Ei ole ei. Tällaisilla budjeteilla bussilipun kertamaksu on iso investointi,jolloin pitää valita jättääkö kaupanhylylle jotain välttämätöntä vai jättääkö matkustamatta. Niin että ei niihin harrastuksiin oikein ole varoja .Kaikki maksaa kyllä, jopa laskujen maksaminen.

      • Revalko

        Muuta Tallinnaan. Siellä on halpaa eikä tarvitse maksaa bussilla ja raitiovaunulla ajosta yhtään, koska ovat asukkaille ilmaisia.


    • skootteritneonteineilläk

      osta käytetty mopo, ajele ja tutustu lähialueisiin ja kaupunkeihin. Ei kuluta nykyvehkeet kun 4 euroa sadalla kilsalla. Jos ei sen vertaa ole työkkärirahoista vuokranmaksun jälkeen jäljellä niin asut joko liian kalliissa kaupungissa tai käytät alkoholiin suurimman osan...

      • Työtön-

        Ei minulla ole varaa käyttää alkoholia saatikka polttaa tupakkaa, olen täysin raitis mies. Sinäkö todella luulet että työttömällä olisi varaa ostaa saatikka ajella mopolla ja maksella vakuutuksia, minäpä kerron sinulle, ei ole.


      • lopetajuopottelu
        Työtön- kirjoitti:

        Ei minulla ole varaa käyttää alkoholia saatikka polttaa tupakkaa, olen täysin raitis mies. Sinäkö todella luulet että työttömällä olisi varaa ostaa saatikka ajella mopolla ja maksella vakuutuksia, minäpä kerron sinulle, ei ole.

        aijaa. Miks mulla sitten on ja saan työmarkkinatukea saman kun sinäkin luultavasti ellet oo karenssilla ? Mopovakuutus on 180 e/vuosi. Työmarkkinatuki on 6500 e/vuosi.


      • Juttujalukeneena
        Työtön- kirjoitti:

        Ei minulla ole varaa käyttää alkoholia saatikka polttaa tupakkaa, olen täysin raitis mies. Sinäkö todella luulet että työttömällä olisi varaa ostaa saatikka ajella mopolla ja maksella vakuutuksia, minäpä kerron sinulle, ei ole.

        Työttömyyskorvausta saa käteen sen 520€/kk. Eli ei sillä summalla "eletä" sillä summalla kituutetaan. Eli kun maalaisjärjellä aattelee niin useimmilla ei varmaan laskujen jälkeen jää kuin muutama kymppi jolla pitää sitten kituuttaa seuraavaan maksupäivään. Ja suuri osa ei hae toimeentulotukea missään tilanteessa, eli on jopa niitäkin joilla karenssi, eli ei mitään tuloja ja silti eivät hae toimeentulotukea


      • No ei nyt ihan. Laskuja (muita kuin vuokra) 150€ eli perusturvasta jää 330€. Paljonko siitä jää, riippuu sitten elämäntavoista. Halvimmillaan kuukauden voi selvitä satasen menoilla, jolloin jää pari sataa /kk sivuun.


      • onnellinentyötön_

        Aloittaja varmaan provoilee tai on muuten vaan yksinkertainen?
        Olen itse pitkäaikaistyötön Suomen toiseksi suurimmassa kaupungissa: saan Kelan peruspäivärahaa asumistukea, vielä ei ole ollut tarvetta turvautua leipäjonoihin, sosiaalihuoltoon tmv. (vaikka laskelmien mukaan elän alle toimeentulorajan???)
        Vuokra-asunto melko askeettinen (en tarvitse turhia laitteita), kulkuvälineenä vanha fillari (osaan jopa hoitaa pikkurempat itse ), ruokamenoni erittäin pienet, poimin kaupoista vain tarjoukset (ja nyt löytyy jo luonnostakin paljon ilmaista syötävää!).
        Jos minulla olisi enemmän rahaa, haluaisin hoidattaa hampaani kuntoon, ostaa säännöllisesti minulle määrätyt lääkkeet ja ehkä vähän uusia kotini sisustusta.
        En ole erakoitunut kotiini, liikun ja tapailen ystäviäni päivittäin, harrastan myös ns. vaihdantataloutta ja teen vapaaehtoistyötä. Kirjastossa käyn monta kertaa viikossa, siellähän on vaikka mitä!


    • torillatavataan

      Polkupyörällä ajelu ei maksa mitään ja on mukavaa. Ilmaistapahtumia, ilmaiskonsertteja ja kaiken maailman toritapahtumia on vaikka kuinka paljon. Monet luennot ovat ilmaisia, niissä käyn sivistämässä itseäni. Pitää avata silmänsä ja lukea ilmaisjakelulehdet tarkkaan tai käydä lukemassa muutoin maksulliset lehdet kirjastossa.

      • EIOLEILMAISTA

        "Polkupyörällä ajelu ei maksa mitään"

        Ai ei vai? Viime viikolla puhkesi takakumi ja uusi maksaisi töineen 50 euroa. Taivaastako se viiskymppinen mulle tipahtaa? Jos haluan pyörän ajokuntoon, niin joudun olemaan viikon syömättä! Mietippä sitä ennen kuin alat arvostelemaan työttömiä!


      • Tietämättömille

        Moni työssäkäyvä tonnit pankkitilillään on täysin pihalla työttömän arjesta ja rahatilanteesta. Työtön on monesti myös velkaantunut ja silloin ei todellakaan ole varaa mihinkään ylimääräiseen pakollisten laskujen jälkeen.

        Kelan neljän viikon välein maksama työmarkkinatuki on verojen (20 %) jälkeen 522,88e ja työtön saa siihen päälle asumiskustannuksista riippuen Kelan maksamaa asumistukea ja lisäksi sosiaalitoimistosta toimeentulotukea. Käytännössä tuet jäävät usein kuitenkin alle 1000e.

        Hyvällä ansiosidonnaisella päivärahalla oleva työtön voi kuitenkin olla eri asemassa, mutta silloinkin on aikaisemman työn pitänyt olla suurin piirtein tyyliin aivokirurgi tai vastaava.


      • vaihdarengasitse
        EIOLEILMAISTA kirjoitti:

        "Polkupyörällä ajelu ei maksa mitään"

        Ai ei vai? Viime viikolla puhkesi takakumi ja uusi maksaisi töineen 50 euroa. Taivaastako se viiskymppinen mulle tipahtaa? Jos haluan pyörän ajokuntoon, niin joudun olemaan viikon syömättä! Mietippä sitä ennen kuin alat arvostelemaan työttömiä!

        pyörän sisäkiumi maksaa 4 euroa

        http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Varaosat/Vanteet-ja-renkaat/Polkupyoran-sisakumi-2000037863/

        jos ei pyörän sisäkumia osaa vaihtaa itse, mihin hlvetin työhön työtön luulee koskaan pääsevänsä ?

        ainiin, vaippojen vaihtoon vanhainkotiin...


      • xfg5y6
        Tietämättömille kirjoitti:

        Moni työssäkäyvä tonnit pankkitilillään on täysin pihalla työttömän arjesta ja rahatilanteesta. Työtön on monesti myös velkaantunut ja silloin ei todellakaan ole varaa mihinkään ylimääräiseen pakollisten laskujen jälkeen.

        Kelan neljän viikon välein maksama työmarkkinatuki on verojen (20 %) jälkeen 522,88e ja työtön saa siihen päälle asumiskustannuksista riippuen Kelan maksamaa asumistukea ja lisäksi sosiaalitoimistosta toimeentulotukea. Käytännössä tuet jäävät usein kuitenkin alle 1000e.

        Hyvällä ansiosidonnaisella päivärahalla oleva työtön voi kuitenkin olla eri asemassa, mutta silloinkin on aikaisemman työn pitänyt olla suurin piirtein tyyliin aivokirurgi tai vastaava.

        kerro lisää tästä "velkaantumisesta" eli miten olet käyttänyt rahaa aiemmin, että 552 euroa ei nyt riitä 4 euron sisäkumiin ?
        pikavipillä kaljaan ?
        pätkätöillä hankkinut kaksion osamaksulla ?
        mistä velat syntyi alunperin ?


      • EIOLEILMAISTA
        vaihdarengasitse kirjoitti:

        pyörän sisäkiumi maksaa 4 euroa

        http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Varaosat/Vanteet-ja-renkaat/Polkupyoran-sisakumi-2000037863/

        jos ei pyörän sisäkumia osaa vaihtaa itse, mihin hlvetin työhön työtön luulee koskaan pääsevänsä ?

        ainiin, vaippojen vaihtoon vanhainkotiin...

        Myös päällikumi pitää kuulemma vaihtaa. Ei minulla ole varaa ostaa vaihtotyössä tarvittavia työkaluja, joita en tarvitse välttämättä kuin ehkä 10 vuoden päästä uudelleen. Halvimmaksi tulee kun antaa ammattimiehen tehdä erikoistaitoja vaativat työt.


      • äläpiilottelejuopottelua
        EIOLEILMAISTA kirjoitti:

        Myös päällikumi pitää kuulemma vaihtaa. Ei minulla ole varaa ostaa vaihtotyössä tarvittavia työkaluja, joita en tarvitse välttämättä kuin ehkä 10 vuoden päästä uudelleen. Halvimmaksi tulee kun antaa ammattimiehen tehdä erikoistaitoja vaativat työt.

        renkaan vaihtoon tarvitaan 2 jakoavainta taka-akselin mutterien löysäykseen ja takaisin kiristykseen.

        http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Hylsy--ja-Veto-tyokalu/Jakoavain/Jakoavain-2000016782/

        jotka maksaa 3 euroa kpl

        http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Varaosat/Vanteet-ja-renkaat/Rengas-cityvakio-2000037858/

        päällysrerngas maksaa 6 euroa

        niin että kerro nyt aiemmasta rahankäytöstäsi lisää ?

        miksi et voi ostaa kahta jakoavainta, päällysrengasta ja sisärengasta yhteishinnaltaan 15 euroa, 6500 euron vuotuisella työmarkkinatuella ?


      • Tietämättömille
        xfg5y6 kirjoitti:

        kerro lisää tästä "velkaantumisesta" eli miten olet käyttänyt rahaa aiemmin, että 552 euroa ei nyt riitä 4 euron sisäkumiin ?
        pikavipillä kaljaan ?
        pätkätöillä hankkinut kaksion osamaksulla ?
        mistä velat syntyi alunperin ?

        Ihmisillä voi olla erinlaisia elämäntilanteita rahallisesti. Velkoja on voinut syntyä moninlaisista eri syistä ja työttömyys ei helpota asiaa yhtään.

        Velkaantuminen ei heti tarkoita sitä, että oltaisiin pikavipeillä ostettu kaljaa.


      • synkkämaa
        Tietämättömille kirjoitti:

        Ihmisillä voi olla erinlaisia elämäntilanteita rahallisesti. Velkoja on voinut syntyä moninlaisista eri syistä ja työttömyys ei helpota asiaa yhtään.

        Velkaantuminen ei heti tarkoita sitä, että oltaisiin pikavipeillä ostettu kaljaa.

        elämänhallinta on sitä, ettei;

        osteta mihin ei ole varaa, eletä siten kuin ei olisi varaa suunnitella tulevaisuutta johon ei ole takeita, hengata ihmisten kanssa joista ei ole kuin harmia, asuta siellä missä ei olisi varaa. Tämä maa on ollut enemmän tai vähemmän lamassa vuodesta 1990. milleniumin vaihteessa jotkut pörssittelijät hiukan rikastui, mutta muuten maassa on ollut synkkä horisontti jo pitkään 99 % lle työläisistä.


      • EIOLEILMAISTA
        äläpiilottelejuopottelua kirjoitti:

        renkaan vaihtoon tarvitaan 2 jakoavainta taka-akselin mutterien löysäykseen ja takaisin kiristykseen.

        http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Hylsy--ja-Veto-tyokalu/Jakoavain/Jakoavain-2000016782/

        jotka maksaa 3 euroa kpl

        http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Varaosat/Vanteet-ja-renkaat/Rengas-cityvakio-2000037858/

        päällysrerngas maksaa 6 euroa

        niin että kerro nyt aiemmasta rahankäytöstäsi lisää ?

        miksi et voi ostaa kahta jakoavainta, päällysrengasta ja sisärengasta yhteishinnaltaan 15 euroa, 6500 euron vuotuisella työmarkkinatuella ?

        En minä kyllä keksi miten minä noilla työkaluilla saan sen renkaan vaihdettua. Ja tuo ehdottamasi rengas on ihan erilainen. Minun pyörässä renkaassa on paljon pieniä nappuloita. Joutuisin ostamaan kaksi rengasta ja teettämän kahdet työt, jos vaihtaisin tuollaiseen.


      • Ankeuttaja
        äläpiilottelejuopottelua kirjoitti:

        renkaan vaihtoon tarvitaan 2 jakoavainta taka-akselin mutterien löysäykseen ja takaisin kiristykseen.

        http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Hylsy--ja-Veto-tyokalu/Jakoavain/Jakoavain-2000016782/

        jotka maksaa 3 euroa kpl

        http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Varaosat/Vanteet-ja-renkaat/Rengas-cityvakio-2000037858/

        päällysrerngas maksaa 6 euroa

        niin että kerro nyt aiemmasta rahankäytöstäsi lisää ?

        miksi et voi ostaa kahta jakoavainta, päällysrengasta ja sisärengasta yhteishinnaltaan 15 euroa, 6500 euron vuotuisella työmarkkinatuella ?

        Jakoavaimella saat pyöreät mutterit, ääliö. Lisäksi tarvitaan ruuvimeisseli.


      • EIOLEILMAISTA
        äläpiilottelejuopottelua kirjoitti:

        renkaan vaihtoon tarvitaan 2 jakoavainta taka-akselin mutterien löysäykseen ja takaisin kiristykseen.

        http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Hylsy--ja-Veto-tyokalu/Jakoavain/Jakoavain-2000016782/

        jotka maksaa 3 euroa kpl

        http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Varaosat/Vanteet-ja-renkaat/Rengas-cityvakio-2000037858/

        päällysrerngas maksaa 6 euroa

        niin että kerro nyt aiemmasta rahankäytöstäsi lisää ?

        miksi et voi ostaa kahta jakoavainta, päällysrengasta ja sisärengasta yhteishinnaltaan 15 euroa, 6500 euron vuotuisella työmarkkinatuella ?

        Pyörät on kiinni jollain linkku systeemillä? Renkaan koko on 29 tuumaa ja en löytänyt Biltemasta vastaavia. Renkaat saisin ehkä hankittua, mutta se vaihto työ jää kyllä tekemättä, kun en tiedä miten se tehdään. Luultavasti saisin aikaan vain lisä vahinkoa.


      • OsaamatonTolvana

        siin on taas koulutus menny hukkaan, kun on tullu täysin osaamaton kuluttaja.......


    • oikunluksusta

      Voi, voi. Eikö se ole luksusta kun saa olla kotona ja vaan löböillä? Ei tarvitse olla kenenkään kusipäänarsistin orja.

    • vallankumous

      sulla on aikaa, siis toimi, tee vallankumous, ensin solu, sitten komppania, ja toimiin.
      rikkaat ahneet on saatava pois vallasta !

      • ahneetsiatkuriin

        voimaa ja kaatakaa ahneet !!!


      • RiistoJatkuu

        ei pullamössöt tee vallankumouksia yms suurta ja merkittävää, noi pullamössöt alistuu ja kumartaa ja on vaan....... ei siis ole pelkoa ahneilla rikkailla, vaan riisto voi jatkua !


    • voisurkeutta

      Tällä palstalla vahvistetaan vaan ennakkoluuloja. Työtön on syrjäytynyt. Sillä ei ole ketään, ei ystäviä, ei sukulaisia, ei naapureita, ei tuttavia saati sitten ryyppykavereita, joilla olisi halua auttaa tai edes lainata muutamaa työkalua. Työtön kun ei itse osaa. Veloissa on korviaan myöten.

      • LoppuValheille

        työtön on aina syrjäytynyt, epäkelpo, laiska, sohvalla, väärän ikäinen, pitkäikais, jopa krooninen, piilo työtön, kuntoutettava,,,jnee
        - että riittää tätä hallinnon ylimielistä kokoomus -sdp-vihreä vihapuhetta ja mopetusta, sitä on joka tuutista saatavilla...
        - joten työtön, tuhoa se ahne vihollisesi - vain se auttaa !!


      • PelkoAuttaa

        pelkoa tarvitaan jotta puheet kaunistuu !!!


      • Nahjus_Lullukka

        Vaikka joku olisi leimannut kaikki työttömät, niin siitäkin huolimatta: miksi joidenkin työttömien saamattomuutta ei voisi kritisoida? Ei vätystelyään voi puolustella sillä, että on työtön. Sama koskee työssäkäyviä. En kritisoi työssäkäyviä, mutta voin silti kritisoida joidenkin työssäkäyvien saamattomuutta.


      • Psykopaatinelämää

        mikä on nahjuksen vastakohta, - esim. kansainvälinen nahjus ? - suorittaja nahjus ? johtava psykopaatti ?


    • mitätuostatulee0

      eräs kuuluisa pikaruokaketjun perustaja sanoi kerran haastattelussa, että hän selvittää 5 minuutissa onko työnhakija sopiva firmaan eikä laiska.

      Minä selvitin muutamalla neuvolla ja oikeastaan reaktiolla niihin, ihmisen kyvyn selvitä pyörän korjauksesta mutta myös reaktion apuun asiassa kuin asiassa. Helppoa. Sain tasasumman älyttömiä epäjohdonmukaisia selityksiä, miksi pyörä pysyy rikkinäisenä. Vastavuoroisesti rikkinäisen pyörän omistaja ymmärtäånee, ettei kukaan muu voi hänen pieleen mennyttä työtilannetta/elämääkään korjata jos ei se onnistu hänen 4 euron sisäkumin suhteenkaan...

      • ihanaitotapaus

        taidat olla aidosti tyhmä....


      • tojatus

        Meinaatko että kaikki pikaruokaketjujen perustajat ovat taitavia pp-mekaanikkoja ja kaikki pp-mekaanikot osaavat halutessaan perustaa menestyvän pikaruokaketjun?


      • toajatus

        et ymmärtänyt edes tekstini sisältöä, miten voisit ymmärtää vastausta ymmärtämättömään kysymykseesi ? toivottavasti yhteiskunta ei hylkää sinua ihan kokonaan, esim. vanhustenhoitoala voisi sopia sinulle.


    • metsien_kingi

      En tiedä muista, mutta raha ei ole koskaan kuulunut asioihin, joita erityisemmin tarvitsisin. Silloin kun olin töissä, pistin rahan käytännössä kiertämään. Työttömänä ollessani elätän itseni eräänlaisena eränkävijänä - asun eteläsuomessa, ei ole oikein erä aluetta. Talvisin pilkkimällä tulee välillä hyvinkin kalaa. Se on valitettavaa, että metsästäminen käytännössä maksaa. Onneksi olen hyvää pataa erään metsästäjän kanssa ja saankin sitä kautta tavia, hirveä, jänistä, jne. Ei siis tarvitse kärsiä lihan puutteesta. Töihin en takaisin enää kaipaa, aika kun kuluu paremmin ilman töitä. Tekemistä kun piisaa. Toisaalta olen jättäytynyt tahallani karenssiin n. 10 vuotta sitten. Tämä taas johtuu siitä, että tuolloin tuli herätys tähän eräelämään, enkä sallinut silloin itselleni edes muistoa rahasta. Nykyään tulen toimeen ilman tukia - niukasti mutta pysynyt plussan puolella tuon viimeiset kymmenen vuotta. Mitäkö sitten tein ennen eräköitymistä? Olin konttorirotta: Ja pahimmasta päästä, ei kunto kestänyt kuin kilometrin kävelyn ja olin lopussa. Nyt menee varmasti 40km/päivä ja tunnen itseni voimakkaaksi vielä tuon jälkeenkin. Ei tähän varmasti kaikki pysty, mutta jos tykkää, niin kannattaa muuttaa elintapojaan edes vähän erähenkisemmiksi!
      Minä en siis ainakaan ole kotini vanki, vaan se on eräänlainen tukikohta, jossa vietetään aikaa 2-4kk/vuosi.

      • työstäeipuhutanoinstna

        Kuvauksesi oli toivottavasti vitsi. Sehän on suora synonyymi käsitteille; "drifter", "puliukko" näin Suomen kielellä, alias pummari. Mitä teet riistalihan vastineeksi ? kerrot juttuja työnteon kannattamattomuudesta nuotion äärellä ?

        Ota kadulta 100 perheellistä, ja totea haastattelussa että yksikään ei haluaisi lapsistaan tuollaisia ihmisiä

        ikävä että ammatinvalintasi meni nuorena pieleen. Kostatko nyt koko maailmalle sen kun sekin oli jonkun muun syy kuin sinun ?


      • kerrotitsestäsi

        pelkäät, kiellät, vihaat, olet pienen elämäsi ja asuntolainan orja, kuluttaja, se kastin alin rääpäle joka uskoo markkintalousjoulupukkiin. siis naivi, uhri......elämä menee hukkaan pienissä "jutuisssa"....


      • kerrotasenteistasi
        kerrotitsestäsi kirjoitti:

        pelkäät, kiellät, vihaat, olet pienen elämäsi ja asuntolainan orja, kuluttaja, se kastin alin rääpäle joka uskoo markkintalousjoulupukkiin. siis naivi, uhri......elämä menee hukkaan pienissä "jutuisssa"....

        Nyt kaikki joukolla puliukkoilemaan ja pummaamaan muilta ruokaa, muutetaan metsiin asumaan. Vedetään kehityksen kelloa 1000 vuotta taaksepäin.
        Vai olisko helpompi muuttaa Afrikkaan ? Sieltä löytyy vielä samoin ajattelevia heimoja kun oikein kauas kylistä samoilee...


      • KuluttajaParka

        katso säälittäviä kuluttajia metroissa, ruuhka junissa-busseissa, autojonoissa, ne on alistettu hiirilauma,,,, menee kuuliaisina kuin sopulit... oletko yksi tästä laumasta ?


      • puliparka
        KuluttajaParka kirjoitti:

        katso säälittäviä kuluttajia metroissa, ruuhka junissa-busseissa, autojonoissa, ne on alistettu hiirilauma,,,, menee kuuliaisina kuin sopulit... oletko yksi tästä laumasta ?

        katso likaisia haisevia surkeita päämäärättömiä puliukkoja rautatieasemalla, metsissä, maanantaiaamuyöllä, oletko yksi heistä ?


      • LomillaLepääväTyövoima

        katso muotipukeutuneita, ei töissä olevia pakolaisia läppäreineen, voi soitella kavereille, hengata, ei ole töitä haittana, kivaa lomaa verovaroin..... lepäävien kulttuurien mekka ? verovaroin lomalla !!


    • No jaa, riippuu tietysti, mistä on kiinnostunut, mutta perusturvan varassa voi elää ihan mukavasti kunhan ei tuhlaa paljoa viinaan ja opettelee syömään halvalla. Rahat riittävät helposti kaikenmaailman viihde-elektroniikkaan, tietokoneisiin, tabletteihin jne. vähintään osamaksulla jos ei muuten. Käytössä on rajaton viihde/kulttuuritarjonta netin kautta ilmaiseksi tai hyvin halvalla.

      Tietysti monia liikuntalajeja voi harrastaa halvalla jos se kiinnostaa. Kalastusta, sienestystä, aarteen etsintää metalli-ilmaisimella.. U name it.

      • häpeänmihinolenvajonnut

        miksen ole enää yhtään yllättynyt että tämänkin keskustelun takana oli koko ajan kirjautumattomilla nimimerkeillä meidän tuttu vauvanaamamme. Järkyttävää turtumista omalta osaltani. Täytyy vaihtaa foorumia kun tunnen täällä porukan ajatuskuviot liiankin hyvin. Toisaalta tämä on seurausta työttömien liiallisesta joutilaasta ajasta jonka uhri itsekin olen. Kamalaa.


      • PaikkasiLöytyy

        hae kuntouttavaan, sulla on selvästi mielentervys probleemaa, kuntouttava moniammatillinen palauttaa sinut jälleen normaaliin halpatyöhön !


      • häpeänmihinolenvajonnut kirjoitti:

        miksen ole enää yhtään yllättynyt että tämänkin keskustelun takana oli koko ajan kirjautumattomilla nimimerkeillä meidän tuttu vauvanaamamme. Järkyttävää turtumista omalta osaltani. Täytyy vaihtaa foorumia kun tunnen täällä porukan ajatuskuviot liiankin hyvin. Toisaalta tämä on seurausta työttömien liiallisesta joutilaasta ajasta jonka uhri itsekin olen. Kamalaa.

        Höpsis. En ole tähänkään ketjuun kommentoinut kuin omalla naamalla.


    • Turhat_valittajat

      Älkää viitsikö varsinkaan jos aikoinaan annoitte äänenne Euroopan unioniin liittymiselle. Varmaankin muistatte että luvassa oli lisää työpaikkoja ja paremmat palkat kaiken muun pienemmän hyvän lisäksi !!

    • SoldierofSohva

      Työtön vain pötköttelee päivät pitkät sohvalla, kuuluu Monotoninen stereotypia.

      Siksi olenkin solidaarisuudesta työssäkäyviä kohtaan päättänyt että jokaisena työttömyys päivänä syön pikkupalan sohvastani. Hieman mietityttää että millä perzkeleellä saan ne istuinosan kierrejouset syötyä, mutta onhan Tässä vielä aikaa löytää asiaan ratkaisu.

      • ghhhy7

        hio ne jouset kulmahiomakoneella ja kaada metallijauhoa aamuisin murojen sekaan


    • Arvokasko

      Ylihuomenna olen työtön. Mieheni on pitkäaikaistyötön. Meillä on neljä elätettävää lisäksemme. Itse olen päättänyt, etten jää nyhjäämään kotiin. Teen jonkinlaisen aikataulun. Fillaroin pyörällä kirjastoon ja luen lehtiä. Fillaroin muutenkin ilman kiirettä. Osallistun paikkakunnallani joihinkin ilmaisiin tapahtumiin. Työttömyys rajoittaa liikkumista. En voi rahan vähyyden takia käydä oikeastaan kotipaikkakuntani ulkopuolella. Kulttuuri-ihmisenä oikeastaan kaikki maksulliset konsertit ja teatteriesitykset jäävät katsomatta. Ravintoloissa ei käydä syömässä eikä ystäviä tavata kahvilla kahviloissa. Työttömyys rajoittaa. Sosiaaliset suhteet kapenevat. Jos työttömyyteni jatkuu pitkään, tiedän masentuvani. Huoleni on ennen kaikkea siinä, miten saan ruokaa pöytään ja laskut maksettua? Monta vuotta on ollut jo tiukkaa ja tiukkuus vain lisääntyy. En tiedä, kuinka monissa suomalaisissa perheissä on tilanne, että molemmat vanhemmat ovat työttöminä ja lapsia on elätettävänä... Perheeni tilanne ei ole ruusuinen.

      • pitkaiktyötvdest90

        minulla on vain yksi kysymys; miksi hankit 4 lasta tähän maahan ?


      • roletaari

        4 elätettävää? Onkohan joukossa elukoita?
        Useilla TV:n esittelemillä "köyhillä" on suuri koira tai kaksikin.


      • leipäjonostapäivää
        pitkaiktyötvdest90 kirjoitti:

        minulla on vain yksi kysymys; miksi hankit 4 lasta tähän maahan ?

        Jotta olisi riittävästi niitä jotka maksavat 5 päivänä/työviikko tapahtuvalla 9 euron raadannallaan yhteiskuntaluokka Liliukset yber-eläkkeet


    • Rahatöissä

      Työtön myös, mutta keksimällä rahalle töitä voi laittaa korvauksen poikimaan ja tienata ihan kohtalaisen toimeentulon. Itse teen korvauspäivänä n.4h netissä "töitä" ja tienaan tuossa neljässä tunnissa kuukausiansioikseni n.2000e nettona. Elelen ihan normaalisti ja tulen tuolla summalla hyvin toimeen. Välillä tietysti meinaa tylsyys iskeä ja tahtoisi työllistyäkkin, mutta kesällä onneksi aika kuluu nauttiessa. Netistä siis vain etsimään mahdollisuuksia ja lukemaan mahdollisista tavoista laittaa raha poikimaan. Tsemppiä! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe