Miten saan miehen lapset siisteiksi?

äitipuoleksipaljonhuolta

Itse olen himosiivooja ja haluan että koti on siisti ja sinne vieraat voivat tulla. Mun lapset ovat myös oppineet kerallani siisteiksi ja osaavat pitää tavarat ja kaikki järjestyksessä.
Mutta nämä miehen lapset on varsinaisia sottapyttyjä, aina likaiset vaatteet, asiat oat pitkin päytää ja tiskiallasta, ruokaa siellä täällä, ja huoneet aina pommin jäjiltä. Siis kauheita possuja ja sotkijoita.
Olen yrittänyt neuvoa ja sanoa mutta ei mene perille. Mitä olisi tehtävissä että voisi tehdä jotta saisavat tarvarat järjestykseen, kävisivät suikussa ja vaihtaisvat vaatteita ja pesisivät pyykkiä?
Kun me ollaan näin siistejä niin tuo likaisuus heistä korostuu entisestään. Ei ole kivaa.
Ei ole kiva kun tulee vieraita ja me ollaan siistejä ja miehen puolelta sotkusia.

25

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hfdfhdfhdf

      Ziiz voi vitzi hei

      • Sii-sii-siivous

        "Itse olen himosiivooja ja haluan että koti on siisti ja sinne vieraat voivat tulla."
        Jätätkö jotain siivoamatta lapsipuoltem hommiksi?
        Himosiivoaja kulkee kaiken aikaa rätti kourassa ja korjaa epäjärjestyksen salmannopeasti.
        On ilmiselvää, ettei lapsien siivous kelpaa sinulle kuitenkaan. Totta kai jynssäät vielä kerran.

        Vieraita vartenko kotisi on? Ikävää, ettei teillä ole mitään omaa, vaan koti on näyteikkunana vieraita varten.
        Älä ole huolissasi, pian saat varmaan olla omissa oloissasi, kun niin omat kuin vieraatkin lapset siirtyvät omaan elämäänsä niin nopeasti kuin se vain on mahdollista. Ja vievät miehen mennessään.


      • äitipuolikauhuissan
        Sii-sii-siivous kirjoitti:

        "Itse olen himosiivooja ja haluan että koti on siisti ja sinne vieraat voivat tulla."
        Jätätkö jotain siivoamatta lapsipuoltem hommiksi?
        Himosiivoaja kulkee kaiken aikaa rätti kourassa ja korjaa epäjärjestyksen salmannopeasti.
        On ilmiselvää, ettei lapsien siivous kelpaa sinulle kuitenkaan. Totta kai jynssäät vielä kerran.

        Vieraita vartenko kotisi on? Ikävää, ettei teillä ole mitään omaa, vaan koti on näyteikkunana vieraita varten.
        Älä ole huolissasi, pian saat varmaan olla omissa oloissasi, kun niin omat kuin vieraatkin lapset siirtyvät omaan elämäänsä niin nopeasti kuin se vain on mahdollista. Ja vievät miehen mennessään.

        No se olisi ihanne tilanne kun miehen lapset lähtevät omilleen sotkuihi asumaan. Meilläkään ei tarvi siivota usein, miehen lapset oli ne jotka sotki aina.
        Sitten ei tarvis siivota kun kerran viikossa tai joka toinen viikko. Nyt puunataan lähes läiittäin. Rankkaa.

        Äitipuolena olen huolissani sotkuisista lapsista, neuvon heitä ja annan esimerkkiä miten siivotaan ja pidetään paikat puhtaina ja järjestyksessä, mutta eimene perille. Omani ovat järjestelmällisiä ja ihmettelevätkin miten jotlut voi olla tuommosia sottapytyjä pullamössö lapsia. Meille niin uutta.


    • houkuttelesiivoomaan

      Huoli on todella suuri ja ajankohtainen. Kannattaa vaan tiukasti puuttua tilanteeseen, ja olla oikeesti läsnämiehen lasten elämässä ja ongelmat kun ottaa puheeksi niin kyllä normaalisti lapset uskoo ja tottelee. Äitipuolela on nyt tosi hankalia lapsia siinä kova vastuu ja kasvatus, tsemppiä sulle ja pyydä mieheltä apua, hänen kuuluu tukea sinua ei lapsia tuossa tilanteessa. Sääntöjä, ja rajoija, tiukkaa käskytystä ja vaadi kovsti, mutta lempeästi.
      Palkitse vaikka pienellä tarralla tai tikkarilla.
      Hei pieni valkoinen narraus on konstina hyvä, lupaa viakka uusi lelu tai mäkkäriin syömään niin siivous hoituu, ja sitten sanotkin että ei ole rahaa. Lapset unohtaa nopeesti lupaukset.

    • Muistalääkkeesilissu

      Lissu, ei sulla ole miestä eikä miehen lapsia, että se siitä mylvinnästä.

    • Dhkkgkll

      Trolli

    • Ahkeruus.on.ilomme

      Et voi asialle mitään. On tavat isältä periytyneet, sillä esimerkin voimalla lapset kasvavat.
      Kun olet uusioperheeseen mennyt, niin olisit ymmärtänyt heti, että kaksi perhettä elää erilaista elämää. Aviomiehesi ehkä pakeni hoiviisi, koska siivoat hänen jälkensä. Sen kun vaan alat siivota lastenkin jälkiä. Yleensä ruokapöytä tyhjennetään kun on syöty, syöttekö eri aikaan, kun ei lapsipuolten astioita korjata pois? Siistinä ihmisenä korjaisin itse pöydän järjestykseen ruokailun jäljiltä. Kuka tahansahan voi tulla kylään !

      Ihmettelen vähän, miten teillä pyykätään kun odotat, että miehesi lapset pesevä omat pyykkinsä itse. Minkä ikäisinä päästät heidät käyttämään pesukonettasi?
      Sinä vastaat kotisi taloudenpidosta, eivät miehesi lapset.

      • vahtiapitääkoikioajan

        Äitipuoli tietenkin vahtii takana kun miehen lapset täyttää koneen ja laittaa aineet, eihän vieraita lapsia yksin jätetä sekunniksikaan kotiin. Kyllä olisi paika sekasin ja pöllitty kaikki.


      • kossut
        vahtiapitääkoikioajan kirjoitti:

        Äitipuoli tietenkin vahtii takana kun miehen lapset täyttää koneen ja laittaa aineet, eihän vieraita lapsia yksin jätetä sekunniksikaan kotiin. Kyllä olisi paika sekasin ja pöllitty kaikki.

        Olet täyshullu, hakeudu hoitoon ääliö.


    • wuhuuuu

      Hauskaa provoilua. Sinun äpärät ne likaisia on. Toivottavasti mies jättää tuommoisen lutkan.

    • Tyttö.Turusta

      Kyllä taas tämäkin ketju kerto karua kieltään tämän kansan tiettyjen osien alennustilasta...

      • ytytytytytytytyt

        Meinaat siis että ain tienylaiset jutut ovat hyväksyttyjä mutta kaikkien jutut eivät? Kuka sanoo kenen jutut on asialliset ja kenen ei?
        Kuka alentuu rikkomaan toisten perheen ei todellakaan ole asiallinen.


    • Moppi.ja.imuri

      Ei sinun taritse saada lapsia siisteiksi.
      Himosiivooja siivoaa. Lapset eivät ole eivätkä tule himosiivoojiksi, mutta sehän on vain hyvä. Sinähän siivoat joka tapauksessa itse. Lapset näkevät työsi jäljet. Toivottaasti antavat sille arvoa. Jos ei, niin himosiivoat aikanaan myös heidän huusholleissaan.
      Harrastus vie mukanaan.

      • Mutsijovainaa

        Tuo on totta, minun mutsini oli tuollainen himokuuraaja, aina joku rätti käsissä ja tykkäs siivota veljeni ja minun jälkiä.
        Kun muutin pois kotoani niin mutsi kävi mulla aina siivoamassa, vaikka en edes pyytänyt, se oli jo häiritsevää, kun se tuli aina lauantai aamuna imurin kanssa meille, rimputti ovikelloa , että heräisin, aina vitutti kun oli vähän krapula ja mutsi tuli siivoomaan, kerran suutuin sille ja se lakkas käymästä mulla siivoojasta.


      • äitipuolimäärääkaiken

        Kyllä tarvii, miehen lapset ovat niin epäsiistejä että oikein hävettää. Eivät varmasti tiedä mikä on moppi ja mikä luuta mikä on pesukone tai pölyhuisku. Ärsyttää kun toiset ovat niin siitejä ja toiset taas sottapyttysikoja. Olen komentanut ja luvannut että jokaisesta päivätä kun siivoo saa taqrran. Miehen lapsilla ei ole yhtään tarraa. Kotonaan kuulemma siivoovat laiskan äidin kanssa, mutta täällä meillä ei äitipuolta auteta eikä arvosteta yhtään. Kiljutaan vaan että talo raikaa. Sotketaan ja heitetään ruuat keittiön seinille ja nauretaan päälle. En tiedä miten saan heidät siisteiksi. Kerran hyilasin todella todella rankan työpivän jälkeen sohvalla ja huutelin kaikille työtehteäviä, mutta ainoat jotka ahersivat oli mun lapset,. miehen lapset laiskottelivat ja kiusasivat mun lapsia. Mun lapse saivat mennä ostamaan litran jäätelöä ja syödä sen keskenään mutta miehenlapset eivät saaneet mitään. Laiskoja ei palkita.


      • Mistäliekarannut
        äitipuolimäärääkaiken kirjoitti:

        Kyllä tarvii, miehen lapset ovat niin epäsiistejä että oikein hävettää. Eivät varmasti tiedä mikä on moppi ja mikä luuta mikä on pesukone tai pölyhuisku. Ärsyttää kun toiset ovat niin siitejä ja toiset taas sottapyttysikoja. Olen komentanut ja luvannut että jokaisesta päivätä kun siivoo saa taqrran. Miehen lapsilla ei ole yhtään tarraa. Kotonaan kuulemma siivoovat laiskan äidin kanssa, mutta täällä meillä ei äitipuolta auteta eikä arvosteta yhtään. Kiljutaan vaan että talo raikaa. Sotketaan ja heitetään ruuat keittiön seinille ja nauretaan päälle. En tiedä miten saan heidät siisteiksi. Kerran hyilasin todella todella rankan työpivän jälkeen sohvalla ja huutelin kaikille työtehteäviä, mutta ainoat jotka ahersivat oli mun lapset,. miehen lapset laiskottelivat ja kiusasivat mun lapsia. Mun lapse saivat mennä ostamaan litran jäätelöä ja syödä sen keskenään mutta miehenlapset eivät saaneet mitään. Laiskoja ei palkita.

        Kyllä jollakin on mielikuvitusta, taitaa olla psyykkisesti sairas ihminen, toisinsanoen hullu.


    • Äidinkielihukassa

      Sen siitä avionrikkoja saa. Puhutko muuten lapsille yhtä huonoa suomea kuin kirjoitat. Ei ihme jos eivät ymmärrä.

      • ujkjdjlhalöfaöfhdfhlhaö

        Mistä olet katkera? Miksi rikoit jonkun perheen? Eikö sulla ole töitä ja rahaa kustantaa omaa ja pentujesi elämää vaan pitää elää siivellä miehen rahoilla? Kannattaisi kuule lopettaa se ö juominen ja keksittyä työnhakemiseen jotta pääset jaloillesi. Surullista että mies ei ymmärrä että olet vaan juoppo siipeilijä.


      • Olitkotarkkiksella
        ujkjdjlhalöfaöfhdfhlhaö kirjoitti:

        Mistä olet katkera? Miksi rikoit jonkun perheen? Eikö sulla ole töitä ja rahaa kustantaa omaa ja pentujesi elämää vaan pitää elää siivellä miehen rahoilla? Kannattaisi kuule lopettaa se ö juominen ja keksittyä työnhakemiseen jotta pääset jaloillesi. Surullista että mies ei ymmärrä että olet vaan juoppo siipeilijä.

        Opettele hullu lukemaan ja kirjoittamaan.


    • setänasse

      Olet mahdollisesti trolli,mutta jos et ole,niin tämähän on aivan normaalia toimintaa miehesi puolelta,jos hän on musulmaani.

      • hämäkähkdkdk

        Miksi ei saa olla siisti tai vatia lapsia oleman siitejä? Likaisissa tärkypesissäkö heidän pitäisi eläämissä hämähäkit ja koppakuoriaiset juoksee ja luteet?
        Kylä siisteys on mukavuutta ja lasten tulee siivota jos äitipuoli on tottunut oelmaan putipuhdas, sitten ei tarvi tulla ellei tehdä niinkuin äitipuoli sanoo. Ei tarvi tulla, pysykööt kurapesissä kotonaan, jossa ei koskaan varmaan siivota.
        Lapselle tulee opettaa siisteyttä ja siihen hyvä opettaja on uusi äiti joka tietää ja osaa neuvoa. Lasten rikkaus omaan elämään jolta saa hyvät avut elämään ja osaavat sitten omissa kodeissaan aikanaan siivota ja pitää puhtautta yllä. Oikeesti, siivotkaa.


      • pärttyli

        Varsinainen kurapesä,niinpä niin!


    • hoitoonsiivoajat

      Oliko tarkoitus sanoa että himosiivoaminen on hyvä asia, ei neuroosi tai pakkomielle jonka tuloksena ihmissuhteet katkeavat?
      Vai oliko tarkoituksena sanoa että koska Minulla on parhaat elämänarvot, niin ex-puolison tms. tekemiset ovat skeidaa?

      Loppujen lopuksi on niin kuitenkin, että himosiivoaminen ei ole normaalia eikä se edistä elämää tai ihmissuhteita millään tavalla, päinvastoin.

      • Luokitellaansairaukses

        Himosiivous ja bakteerikauhu on sairaus.


    • vaimitäluulet

      Et välttämättä mitenkään. Tuttua tarinaa, kyllä lasten äidit ovat laiskoja kun ievät viitsi huolehtia lastensa siisteydestä, vaan antavat aina vstuun äitipuolelle, jolla on aina kädet täynnä työtä muutenkin. Minä ainakin olen täystyöllistetty kotona kun remontoimme tätä miehen taloa jonka on hänen exänsä sisustanut, aivan kamla, aivan kamala. Kummallinenmaku ollut, ei ihme että lapsetkin eivät halua tänne tulla usein kun sisustus on karmea. Nyt laitan kauniiksi ja mies lupsi ostaa uudet huonekalut tänne joka huoneeseen kun remnontti on valmis.
      Sitten täällä kyllä miehen lapset joutuvat tekemään töitä, lepokoti tämä ei ole tai oikeuksia rajoitetaan. Äitein pitäisi kasvattaa lapsista kunnioittavampia ja hyväkäytöksisiä ihmisiä kun äitipuoli tulee heidän elämään, jotta he voisivat olla oieka perhe ja lapset kunnioittaisivat äitipuolta ja hänen tekemisiään.
      Ei ole kiva kun kiukutellaan tyhjänpiväisistä asioista ja vatalausetia satelee joka hetki. Siitä en tykkää, haluna että minua kuunnellaan ja uskotaan mitä sanon ja autetaan ja puhutaan hyvää. Minulla on oikeus komentaa ja vaatia ja esittää mielipiteitä, mutta se ei kuulu laspsille, heidän pitää olla äitipuolele kiitollinen ja auttavainen ja nöyrä. Samoin lasten äidin täytyy tukea ja olla samaa mieltä jotta yhteiselo voisi toteutua. Äitipuoli on se joka viimekädessä päättää kaikesta.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe