kissani on arka mitä tehdä

arankissanomistaja

kissani on hyvin arka voisitteko antaa vinkkejä miten siitä tulisi rohkeampi se on ollut ennen hyvinkin mukava ja kehräävä mutta nykyään se vain juoksee minua karkuun se ei siis luota ihmisiin olen epätoivoinen voikohan sen luonteen vielä pelastaa se täyttää vasta kaksi toivon tosiaan että annatte vinkkejä eikä negakommentteja koska olen kissani arkuudesta todellakin huolissani ps voiko arkuus ja epävarmuus kadota kissasta iän myötä ja pitäisikö olla huolissaan kissa ei siis ole aggressiivinen vaan ihmisiä pakoon juokseva antakaahan vinkkejä pliis

9

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purrr

      Tuskinpa tuo luonteesta on kiinni. Ei reipas, seurallinen kissa itsestään pelokkaaksi muutu. Mikä on aiheuttanut muutoksen kissan käytöksessä?

      Onko kissan elinympäristössä tapahtunut muutoksia tai onko se saanut jotain huonoja kokemuksia ihmisistä? Onko perheessä lapsia tai muita eläimiä? Annahan jotain lisätietoa, johon tarttua.

      Jollet keksi mitään ilmiselvää syytä arkuudelle, suosittelisin ottamaan yhteyttä eläinlääkäriin. Kipeä kissa vetäytyy omiin oloihinsa eikä tahdo tulla kosketetuksi.

    • huuohh

      Kissa voi olla sairas, stressaantunut tai sitten se pelkää ihmistä, koska sitä on käsitelty väärin. Ei rohkea kissa muutu araksi ilman syytä.
      Nostellaanko kissaa, jahdataanko sitä? Pakotetaanko se syliin, satutetaanko sitä? Onko se sairas? Jos kissa juoksee karkuun, niin se pelkää. Koska se pelkää, sille on sattunut jotain, jonka se liittää ihmiseen.
      Neuvoja: Heti ensimmäisenä eläinlääkäriin ja sen jälkeen älä ota kissaa syliin, älä lähde sen perään jos se karkaa. Leiki sen kanssa päivittäin ja anna sille herkkuja. Älä koske siihen ollenkaan ennen kuin tulee itse lähelle. Älä anna lasten/vieraiden koskea siihen. Ollenkaan.

    • mirrmirrrrr

      Saako kissa mennä ulos? Joku on voinut pahoinpidellä/säikytellä sitä ja nyt sitten pelkaa ihmisiä. Kannattaa käydä lääkärissä.

    • arankissanomistaja

      Sillä on kynsi tulehtunut se on hyvin kipeä en ole vielä vienyt sitä eläinlääkäriin mutta ensi viikolla vien voisikohan se arkuus helpottaa sitten kun kivut helpottavat lapset ovat myös lääppineet kissaani

      • kissaparka

        Joutuu kärsimään kivusta. Heti lääkäriin eikä mitään odottelua, jos ei ole rahaa lääkäriin niin sitten ei pitäisi olla kissaakaan


    • voirassukkaa

      Jos tietää jonkun paikan eläimellä olevan kipeä, se viedään lääkäriin HETI!! Ei se osaa sinne itse mennä, eikä osaa sanoa olevansa kipeä! Ei ihme, että pakoilee!

    • arankissanomistaja

      Kiitos vinkeistä kissani on muuttunut sosiaalisemmaksi ja reippaammaksi juuri noin viikko sitten kissa uskalsi tulla ensimmäistä kertaa pitkään aikaan viereeni kehräämään en ole antanut kenenkään lääppiä kissaa ja olen antanut sen olla rauhassa se ei ole edes murissut eikä sähissyt kertaakaan sillä ei ole enää kynsi tulehtunut olen erittäin onnellinen että kissa on saanut lisää luottamusta ihmisiin

    • elämisenarvoitus

      Hieno juttu! Kissat ovat vähän ihmeellisiä otuksia. Vielä vuosikymmenienkin jälkeen saa ihmetellä niiden käyttäytymistä. Kaikki ensinnäkin ovat aivan omia persoonoitaan, kahta samanlaista ei ole! Joku asia, mikä niitä tänään miellyttää, saattaa huomenna jo pelottaa, miksi?Joku tykkää kaikista ihmisistä, toinen ainoastaan ruokkijastaan, yksi on täysi rasavilli, toinen hiljainen makoilija jne. Kas, siinä niiden viehättävyys ja kiehtovuus piilee! Kaunista kesää Sinulle ja kisullesi!

    • arankissanomistaja

      Kerron kissastani vähän terveisiä Kissa täytti juuri kuukausi sitten 2 se on siis aikuinen herra siitä on tullut aikamoinen herkkusuu se on ruvennut hieman lihomaan saako kissalle antaa mitään makeaa kun kissa on niin kovasti sokeripitoisten ruokien perään esim keksien ne ovat sen suosikkeja voinko siis antaa kissalleni muutaman keksin vai pitääkö piilottaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe