Tällä listauksella ei ole mitään arvoa. Se kertoo vain sen, mitä autoja käytetään taksiautoina. Mersu, BMW, Audi ja Volvo ovat taksiautoja ja siksi niillä on ajettu eniten kilometrejä, koska kilometrit ajetaan muutamassa vuodessa. Helsingin takseilla ajetaan 150.000 km vuodessa eli neljässä vuodessa 600.000 km.
http://www.iltalehti.fi/autot/2014102818787530_au.shtml
Leike listauksesta:
"Listaus ei kuitenkaan välttämättä kerro koko totuutta eri automerkkien kestävyydestä, muistuttaa aiheeseen aiemminkin perehtynyt A-Katsastuksen esimies Andreas Åsvik tiedotteessa. Hänen mukaansa eri merkkejä ei voi suoraviivaisesti vertailla, koska osa niistä on kuluttanut Suomen teitä jo vuosikymmeniä, toiset taas vasta muutamia vuosia.
- Merkkien välillä on myös eroja käyttötarkoituksessa, tekninen johtaja Hannu Pellikka huomauttaa tiedotteessa."
Viimeinen lause yrittää sanoa, että taksina käytetyillä ajetaan eniten.
JÄRJETÖNTÄ ELÄMÖIDÄ TUOLLA LISTAUKSELLA TOYOTAA VASTAAN.
Tämä kilometrikestävyyslistaus on arvoton
70
690
Vastaukset
- Tilastonikkari
Ei Bemaria tai Audia ole takseissa ollut koskaan paljon. Ja taksi vaihdetaan ennenkuin niillä ajetaan paljon. Toyotaa ei huolita taksiin koska se ei kestä kilometrejä.
"Listaus ei kuitenkaan välttämättä kerro koko totuutta eri automerkkien kestävyydestä, muistuttaa aiheeseen aiemminkin perehtynyt A-Katsastuksen esimies Andreas Åsvik tiedotteessa. Hänen mukaansa eri merkkejä ei voi suoraviivaisesti vertailla, koska osa niistä on kuluttanut Suomen teitä jo vuosikymmeniä, toiset taas vasta muutamia vuosia." Tämä siis tarkoittaa nykyistä Skodaa. Se ei ole ollut vuosikymmeniä Suomen teillä ja näkyy jopa Toyotaa huonompana merkkinä vielä. Mutta 5-10 eteenpäin niin porhaltaa Tojosta ohi.
Tilasto on lahjomaton. Vielä ikävämmäksi Toyotan kannalta tilanne kääntyy kun katsotaan kaksi vuotta vanhaa tilastoa. Tojo on tullut alaspäin eli siis vanhat Tojot on paalattu ja uudet pärjäävät vanhoja huonommin suhteessa muihin.- Aloittajaonoikeassa
"Toyotaa ei huolita taksiin koska se ei kestä kilometrejä."
Työnnä jo tuo lause perseeseesi. Sitä ei usko kukaan kuten aloittaja osoitti. - Tilastonikkari
Aloittajaonoikeassa kirjoitti:
"Toyotaa ei huolita taksiin koska se ei kestä kilometrejä."
Työnnä jo tuo lause perseeseesi. Sitä ei usko kukaan kuten aloittaja osoitti.Aloittaja ei osoittanut mitään. Tilasto osoittaa, että Toyota ei kestä kilometrejä. Mustaa ei saa puhuttua valkoiseksi millään.
- ruosteRaiskaaKilsatTappa
Toyotalasit aiheuttaa aivotoimintaan ja ajatuskykyyn mustanaukon.
- olihan.taas.selitykset
Näytä minulle henkilöauto, jolla on taksina ajettu se 600 tkm.
- ffddfdaaddfadaddfd
Kun ajat taksilla helsingissä niin kysäisepä mitä on kertynyt matkamittariin ja missa ajassa. Tiedät sitten enemmän.
- einiitäole
"– Jos ajaa paljon, 300 000 kilometriä ajettu auto ei välttämättä ole enää viisas. Mutta jos ajaa 10 000 kilometriä vuodessa, se voi olla hyvinkin hyvä ostos. "
"Kilometrimäärä 300 000 toistuu Luomalan puheessa, koska sen jälkeen taksi menee tyypillisesti vaihtoon pääkaupunkiseudulla."
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/10/02/onko-300-000-km-liikaa-taksimersulle/201413512/304
Mersuja on taksikäytössä luokkaa 2 % liikenteessä olevista Mersuista joten ei takseilla ole isoa vaikutusta tuohon tilastoon. Muiden merkkien kohdalla ei sitäkään. - dsdfsdfasdfsdfasdd
Tuo kakai prosenttia ei kyllä pidä paikkaansa. Jos näe liikenteessä mersun niin näet myös taksikyltin.
- 1.9prosenttia
dsdfsdfasdfsdfasdd kirjoitti:
Tuo kakai prosenttia ei kyllä pidä paikkaansa. Jos näe liikenteessä mersun niin näet myös taksikyltin.
Nopeasti googlettamalla:
"Viime vuonna Mercedes-Benzin osuus taksimyynnistä oli 28,8 prosenttia, ja E-sarja on Suomen suosituin taksiautomalli."
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/mersut-ovat-taksitolpilla-tuttu-naky-nain-ne-sinne-paatyvat
"Suomessa on noin 9 500 taksiyrittäjää eli taksiliikenneluvan haltijaa, ja heillä on noin 10 000 taksiautoa. Tavallisimmin liikenneluvan haltija on siis yhden auton omistaja. Autoista noin 55 % toimii kaupungeissa ja 45 % maaseudulla."
http://www.taksiliitto.fi/taksiliikenne/yleista/
Eli Mersuja takseista on 2.880 kpl. Trafin sivuilta näkee, että Mersuja oli 31.12.2015 Suomessa liikenteessä 150.886 kpl. Eli Mersuista 1.9 % on takseja. - Näinsemenee
1.9prosenttia kirjoitti:
Nopeasti googlettamalla:
"Viime vuonna Mercedes-Benzin osuus taksimyynnistä oli 28,8 prosenttia, ja E-sarja on Suomen suosituin taksiautomalli."
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/mersut-ovat-taksitolpilla-tuttu-naky-nain-ne-sinne-paatyvat
"Suomessa on noin 9 500 taksiyrittäjää eli taksiliikenneluvan haltijaa, ja heillä on noin 10 000 taksiautoa. Tavallisimmin liikenneluvan haltija on siis yhden auton omistaja. Autoista noin 55 % toimii kaupungeissa ja 45 % maaseudulla."
http://www.taksiliitto.fi/taksiliikenne/yleista/
Eli Mersuja takseista on 2.880 kpl. Trafin sivuilta näkee, että Mersuja oli 31.12.2015 Suomessa liikenteessä 150.886 kpl. Eli Mersuista 1.9 % on takseja.Eli Mersuista 1.9 % on takseja tällä hetkellä, mutta jotka ovat taksikäytön jälkeen siirtyneet muuhun käyttöön ja kaikki liikenteessä olevat Mersut ovat taksikäytön läpikäyneitä paljon ajettuja autoja. Ne ovat yleensä kolme vuotta taksina ja siirtyvät yksityisautoilijoiden ostettaviksi. Siitähän tässä on kysymys eikä siitä paljonko niitä nyt tällä hetkellä on taksikäytössä.
- vaihtoon.ennen
ffddfdaaddfadaddfd kirjoitti:
Kun ajat taksilla helsingissä niin kysäisepä mitä on kertynyt matkamittariin ja missa ajassa. Tiedät sitten enemmän.
Kyllä taksi-Mersut menee vaihtoon jo viimeistään 400 tkm ajettuna. Jotain ikivanhoja vara-autoja voi olla enemmän ajettuja.
- Voikäydävahinko
Mersumiehen kannattaa muistaa maksaa palkat ajoissa
https://www.youtube.com/watch?v=aQ9HeJ-RDKI
- SeOnTotta
Aloittajan teksti on aivan järkevä ja osoittaa minulle, että Toyota kestää kilometrejä aivan yhtä hyvin kuin Mersu, Audi, BMV tai mikä muuta auto tahansa.
- aloitus.kumottu
Eihän aloittajan tekstissä ole mitään järkeä. Aloittajan väitteet on kumottu perustellusti.
- Eiolekumottu
aloitus.kumottu kirjoitti:
Eihän aloittajan tekstissä ole mitään järkeä. Aloittajan väitteet on kumottu perustellusti.
Nimenomaan ei ole kumottu. Kumousyritykset on näköjään järkevästi kumottu.
- Hyvin.kumottu
Eiolekumottu kirjoitti:
Nimenomaan ei ole kumottu. Kumousyritykset on näköjään järkevästi kumottu.
Jokainen aloittajan virheellinen väittämä on kumottu perusteellisesti linkkien kera.
- EtköYmmärrä
Hyvin.kumottu kirjoitti:
Jokainen aloittajan virheellinen väittämä on kumottu perusteellisesti linkkien kera.
Aloittajan kirjoittaman totuuden jokainen kumoamisyritys on kumottu ja ei ole minun vikani, jos olet niin yksinklertainen ettet ymmärrä asiaa.
Jo tuossa lehtijutussa, kun sen oikein osaa lukea A-katsastuksen mies sanoo, että listaus ei kerro totuutta autojen kestävyydestä. - FaktatPuhuvat
Väitteet esim:
"Tällä listauksella ei ole mitään arvoa. Se kertoo vain sen, mitä autoja käytetään taksiautoina."
"Tuo kakai prosenttia ei kyllä pidä paikkaansa. Jos näe liikenteessä mersun niin näet myös taksikyltin."
"Helsingin takseilla ajetaan 150.000 km vuodessa eli neljässä vuodessa 600.000 km."
Nuo väitteethän on kumottu perusteellisesti linkkien kera.
"Jo tuossa lehtijutussa, kun sen oikein osaa lukea A-katsastuksen mies sanoo, että listaus ei kerro totuutta autojen kestävyydestä.". Väärin. Siellä sanotaan näin:
""Listaus ei kuitenkaan välttämättä kerro koko totuutta eri automerkkien kestävyydestä, muistuttaa aiheeseen aiemminkin perehtynyt A-Katsastuksen esimies Andreas Åsvik tiedotteessa. Hänen mukaansa eri merkkejä ei voi suoraviivaisesti vertailla, koska osa niistä on kuluttanut Suomen teitä jo vuosikymmeniä, toiset taas vasta muutamia vuosia."
Yllä oleva tarkoittaa, että esim. Skoda nykymuodossaa, Kia ja Hyundai eivät ole kuluttaneet Suomen teitä vuosikymmeniä ja tilasoto ei välttämättä kerro niiden kestävyydestä. - Simät.auki
FaktatPuhuvat kirjoitti:
Väitteet esim:
"Tällä listauksella ei ole mitään arvoa. Se kertoo vain sen, mitä autoja käytetään taksiautoina."
"Tuo kakai prosenttia ei kyllä pidä paikkaansa. Jos näe liikenteessä mersun niin näet myös taksikyltin."
"Helsingin takseilla ajetaan 150.000 km vuodessa eli neljässä vuodessa 600.000 km."
Nuo väitteethän on kumottu perusteellisesti linkkien kera.
"Jo tuossa lehtijutussa, kun sen oikein osaa lukea A-katsastuksen mies sanoo, että listaus ei kerro totuutta autojen kestävyydestä.". Väärin. Siellä sanotaan näin:
""Listaus ei kuitenkaan välttämättä kerro koko totuutta eri automerkkien kestävyydestä, muistuttaa aiheeseen aiemminkin perehtynyt A-Katsastuksen esimies Andreas Åsvik tiedotteessa. Hänen mukaansa eri merkkejä ei voi suoraviivaisesti vertailla, koska osa niistä on kuluttanut Suomen teitä jo vuosikymmeniä, toiset taas vasta muutamia vuosia."
Yllä oleva tarkoittaa, että esim. Skoda nykymuodossaa, Kia ja Hyundai eivät ole kuluttaneet Suomen teitä vuosikymmeniä ja tilasoto ei välttämättä kerro niiden kestävyydestä.Tallinnassa,jossa taksitkin toimivat markkinataloudessa, on helppo huomata , mikä merkki on taksissa suosittu,ellei peräti suosituin. Suomessa kun taksi on monopolilla suojeltua toimintaa,jäänne Tsaarin ajoilta, niin autoksi valikoituu useimmiten kallis ökyauto,kun veloitukset ovat , mitä ovat ja veroetu on ollut aina kiitettävää luokkaa. Tallinnassa Avensis, noin pika-analyysinä näyttäisi olevan yleisin taksissa. Mersuja ei kovin paljon näy. Veloituksetkin ovat inhimillisiä. Näin toimii markkinatalous eurooppalaisessa kulttuurissa jossa kilpailu toimii.
- Pinokkion.juttuja
Simät.auki kirjoitti:
Tallinnassa,jossa taksitkin toimivat markkinataloudessa, on helppo huomata , mikä merkki on taksissa suosittu,ellei peräti suosituin. Suomessa kun taksi on monopolilla suojeltua toimintaa,jäänne Tsaarin ajoilta, niin autoksi valikoituu useimmiten kallis ökyauto,kun veloitukset ovat , mitä ovat ja veroetu on ollut aina kiitettävää luokkaa. Tallinnassa Avensis, noin pika-analyysinä näyttäisi olevan yleisin taksissa. Mersuja ei kovin paljon näy. Veloituksetkin ovat inhimillisiä. Näin toimii markkinatalous eurooppalaisessa kulttuurissa jossa kilpailu toimii.
Ja mitähän Tallinnan tuppukylän takseilla on tekemistä suomalaisten autojen kilometrikestävyydessä?
Taidat olla se Pinokkio joka valehtee niin, että korvat heiluu. - Simät.auki
Pinokkion.juttuja kirjoitti:
Ja mitähän Tallinnan tuppukylän takseilla on tekemistä suomalaisten autojen kilometrikestävyydessä?
Taidat olla se Pinokkio joka valehtee niin, että korvat heiluu.Taitaa Helsinki olla kohta se "tuppukylä" kun markkinatalous kehittää Tallinnaa ja Helsinki slummiutuu. Laivat kulkevat Helsingistä Tallinnaan juurikin sen tähden että helsinkiläiset pääsevät tutustumaan hienoihin ,kohtuuhintaisiin hotelleihin ja korkeisiin tornitaloihin, joita Helsingistä on turha etsiä. tallinnalaiset taksitkin ovat jo tajunneet, mikä on järkevin auto taksiin, kun markkinataloudessa pitää toimia. Samanlaiset olosuhteet ovat kummassakin kaupungissa muuten takseillakin. Matkaa on vain 80 kilometriä.
- palaa.jo.asiaan
Simät.auki kirjoitti:
Taitaa Helsinki olla kohta se "tuppukylä" kun markkinatalous kehittää Tallinnaa ja Helsinki slummiutuu. Laivat kulkevat Helsingistä Tallinnaan juurikin sen tähden että helsinkiläiset pääsevät tutustumaan hienoihin ,kohtuuhintaisiin hotelleihin ja korkeisiin tornitaloihin, joita Helsingistä on turha etsiä. tallinnalaiset taksitkin ovat jo tajunneet, mikä on järkevin auto taksiin, kun markkinataloudessa pitää toimia. Samanlaiset olosuhteet ovat kummassakin kaupungissa muuten takseillakin. Matkaa on vain 80 kilometriä.
Helsinki on tuppukylä kuten Tallinnakin. Suomalaiset juntit käyvät Tallinnassa hakemassa halpaa kaljaa. Tallinnaa voi käyttää läpikulkukaupunkina kun menee Pärnuun moottoriradalle.
Fiksumpi ja vauraampi väki käy Lontoossa, Pariisissa, Roomassa ym. jos valitsee lomakohteen Euroopasta. Norja on hieno maa myös.
Nämäkään asiat eivät liity mitenkään siihen, että Toyota ei kestä kilometrejä.
Yritähän Pinokkio selitellä miksi Toyota ei kestä kilometrejä. - tyhjänjauhaja
palaa.jo.asiaan kirjoitti:
Helsinki on tuppukylä kuten Tallinnakin. Suomalaiset juntit käyvät Tallinnassa hakemassa halpaa kaljaa. Tallinnaa voi käyttää läpikulkukaupunkina kun menee Pärnuun moottoriradalle.
Fiksumpi ja vauraampi väki käy Lontoossa, Pariisissa, Roomassa ym. jos valitsee lomakohteen Euroopasta. Norja on hieno maa myös.
Nämäkään asiat eivät liity mitenkään siihen, että Toyota ei kestä kilometrejä.
Yritähän Pinokkio selitellä miksi Toyota ei kestä kilometrejä.Tavallista terojen sumuttamisyrityksiä kun on helvetisti ylimääräistä aikaa, paljon haluja sanoa jotain, muttei mitään asiaa. Näkee kaverista jo kilsojen päähän että etsii vain vääntämistä, asialla itsellään ei ole mitään väliä.
Kaikkia autoja on kohdeltu tilastossa samalla tavalla ja Toyota on tilastoissa kaikkien autojen keskiarvon alapuolella. Kaikki muu on naurettavaa selittelyä. - OnSeTosiTollo
FaktatPuhuvat kirjoitti:
Väitteet esim:
"Tällä listauksella ei ole mitään arvoa. Se kertoo vain sen, mitä autoja käytetään taksiautoina."
"Tuo kakai prosenttia ei kyllä pidä paikkaansa. Jos näe liikenteessä mersun niin näet myös taksikyltin."
"Helsingin takseilla ajetaan 150.000 km vuodessa eli neljässä vuodessa 600.000 km."
Nuo väitteethän on kumottu perusteellisesti linkkien kera.
"Jo tuossa lehtijutussa, kun sen oikein osaa lukea A-katsastuksen mies sanoo, että listaus ei kerro totuutta autojen kestävyydestä.". Väärin. Siellä sanotaan näin:
""Listaus ei kuitenkaan välttämättä kerro koko totuutta eri automerkkien kestävyydestä, muistuttaa aiheeseen aiemminkin perehtynyt A-Katsastuksen esimies Andreas Åsvik tiedotteessa. Hänen mukaansa eri merkkejä ei voi suoraviivaisesti vertailla, koska osa niistä on kuluttanut Suomen teitä jo vuosikymmeniä, toiset taas vasta muutamia vuosia."
Yllä oleva tarkoittaa, että esim. Skoda nykymuodossaa, Kia ja Hyundai eivät ole kuluttaneet Suomen teitä vuosikymmeniä ja tilasoto ei välttämättä kerro niiden kestävyydestä.Voi saatanan paska, että täällä on todella tyhmiä Toyotan mollaajia. Kyllä tuosta nyt jokainen tajuaa, että Toyota kestää kilometrejä tosiasiassa paremmin kuin mikään muu auto.
Katsastustilastoissakin mitä vanhempi Toyota, niin sitä varmemmin se on viattomuudessa ykkössijalla. Saatanan vokkeloita myyvä kusipää, usko jo.
Onko sinulla todella noin vähän älyä, että uskot tuommoiseen, että Toyota ei kestä kilometrejä. Kukaan auton omistaja ei pääse niin vähillä korjauksilla kuin Toyotan omistaja. Älä jauha paskaa, kukaan ei usko tuollaista tyhjää huuuuuuhaaaaata.
Taksikäytössä olevaan autoon kertyy kolmessa vuodessa jumalaton kilometrimäärä ja ammattiauto huolletaan ja korjataan hyvin ja sen jälkeen sillä ajataan yksityiskäytössä kauan niin se näkyy kilometrimäärinä tilastoissa. Se ei osoita sitä että kyseinen auto pitkällä ajanjaksolla kestäisi kilometrejä yhtään sen paremmin kuin mikään muukaan auto. - Tojo.ei.kestä
OnSeTosiTollo kirjoitti:
Voi saatanan paska, että täällä on todella tyhmiä Toyotan mollaajia. Kyllä tuosta nyt jokainen tajuaa, että Toyota kestää kilometrejä tosiasiassa paremmin kuin mikään muu auto.
Katsastustilastoissakin mitä vanhempi Toyota, niin sitä varmemmin se on viattomuudessa ykkössijalla. Saatanan vokkeloita myyvä kusipää, usko jo.
Onko sinulla todella noin vähän älyä, että uskot tuommoiseen, että Toyota ei kestä kilometrejä. Kukaan auton omistaja ei pääse niin vähillä korjauksilla kuin Toyotan omistaja. Älä jauha paskaa, kukaan ei usko tuollaista tyhjää huuuuuuhaaaaata.
Taksikäytössä olevaan autoon kertyy kolmessa vuodessa jumalaton kilometrimäärä ja ammattiauto huolletaan ja korjataan hyvin ja sen jälkeen sillä ajataan yksityiskäytössä kauan niin se näkyy kilometrimäärinä tilastoissa. Se ei osoita sitä että kyseinen auto pitkällä ajanjaksolla kestäisi kilometrejä yhtään sen paremmin kuin mikään muukaan auto.Johan oli Terolla taas tyhjäpäiväistä lätinää. A-Katsastuksen tilasto osoittaa kiistattomasti, että Toyota ei kestä kilometrejä. Jokainen vähänkin tilastomatematiikkaa osaava ymmärtää, ettei taksien ajomäärä vääristä tilastoja. Takseja on niin vähän koko autokantaan verrattuna. Toisaalta ajettuja kilometrejä ne ovat taksinkin kilometrit. Toyotiakin oli ennen taksissa.
Tämä on Teroille kova paikka kun nyt jokainen (Teroka lukuunottamatta) ymmärtää, että Toyota ei ole varmatoiminen merkki. - Yritäymmärtää
Tojo.ei.kestä kirjoitti:
Johan oli Terolla taas tyhjäpäiväistä lätinää. A-Katsastuksen tilasto osoittaa kiistattomasti, että Toyota ei kestä kilometrejä. Jokainen vähänkin tilastomatematiikkaa osaava ymmärtää, ettei taksien ajomäärä vääristä tilastoja. Takseja on niin vähän koko autokantaan verrattuna. Toisaalta ajettuja kilometrejä ne ovat taksinkin kilometrit. Toyotiakin oli ennen taksissa.
Tämä on Teroille kova paikka kun nyt jokainen (Teroka lukuunottamatta) ymmärtää, että Toyota ei ole varmatoiminen merkki.Siinä ei ole kysymys takseina olevista autoista vaan taksina olleista autoista joissa on jumalattomat kilometrimäärät. Auto kestää kun ne kilometrit ajetaan muutaman vuoden sisällä ostosta. Siitä on kysymys. Kaikki nuo merkit tuossa listassa ovat taksissa olleita automerkkejä. Onko tämä nyt vaikea ymmärtää.
Jokainen tietää, että Toyota on kaikkein kestävin auto. Sitä eivät tuollaiset lehtiin tilatut jutut kilometrimääristä horjuta. Sitten huudetaan kuukaudesta toiseen yhden surkean jutun nimiin. - vanhojaeikantsifuntsia
Tojo.ei.kestä kirjoitti:
Johan oli Terolla taas tyhjäpäiväistä lätinää. A-Katsastuksen tilasto osoittaa kiistattomasti, että Toyota ei kestä kilometrejä. Jokainen vähänkin tilastomatematiikkaa osaava ymmärtää, ettei taksien ajomäärä vääristä tilastoja. Takseja on niin vähän koko autokantaan verrattuna. Toisaalta ajettuja kilometrejä ne ovat taksinkin kilometrit. Toyotiakin oli ennen taksissa.
Tämä on Teroille kova paikka kun nyt jokainen (Teroka lukuunottamatta) ymmärtää, että Toyota ei ole varmatoiminen merkki. - Tojo.ei.kestä
Tojo.ei.kestä kirjoitti:
Johan oli Terolla taas tyhjäpäiväistä lätinää. A-Katsastuksen tilasto osoittaa kiistattomasti, että Toyota ei kestä kilometrejä. Jokainen vähänkin tilastomatematiikkaa osaava ymmärtää, ettei taksien ajomäärä vääristä tilastoja. Takseja on niin vähän koko autokantaan verrattuna. Toisaalta ajettuja kilometrejä ne ovat taksinkin kilometrit. Toyotiakin oli ennen taksissa.
Tämä on Teroille kova paikka kun nyt jokainen (Teroka lukuunottamatta) ymmärtää, että Toyota ei ole varmatoiminen merkki.Kun niillä takseissa olleilla autoilla ei ole merkitystä koska niitä on niin vähän. Luokkaa 0.4 % Suomen henkilöautoista on taksi.
En minä ainakaan ole koskaan kuvitellut Toyotaa kestäväksi autoksi. - sdsdfsdfdsfdf
Tojo.ei.kestä kirjoitti:
Kun niillä takseissa olleilla autoilla ei ole merkitystä koska niitä on niin vähän. Luokkaa 0.4 % Suomen henkilöautoista on taksi.
En minä ainakaan ole koskaan kuvitellut Toyotaa kestäväksi autoksi.Tollo.
- Toyota-palstan
tyhjänjauhaja kirjoitti:
Tavallista terojen sumuttamisyrityksiä kun on helvetisti ylimääräistä aikaa, paljon haluja sanoa jotain, muttei mitään asiaa. Näkee kaverista jo kilsojen päähän että etsii vain vääntämistä, asialla itsellään ei ole mitään väliä.
Kaikkia autoja on kohdeltu tilastossa samalla tavalla ja Toyota on tilastoissa kaikkien autojen keskiarvon alapuolella. Kaikki muu on naurettavaa selittelyä.trollipojuna roikut palstalla keskimäärin 18 tuntia vuorokaudessa ja syytät häpeämättä muita samasta asiasta. Olet noloin trolli jonka tiedän.
- Meille_on_ihan_sama
Tojo.ei.kestä kirjoitti:
Kun niillä takseissa olleilla autoilla ei ole merkitystä koska niitä on niin vähän. Luokkaa 0.4 % Suomen henkilöautoista on taksi.
En minä ainakaan ole koskaan kuvitellut Toyotaa kestäväksi autoksi.mitä sinä Toyota-palstan trollipoju yleensäkään kuvittelet vaikka koko ajatusmaailmasi perustuu tuohon kuvitteluun, ei mihinkään todelliseen tietoon tai kokemukseen. Molempien puuttuminen näkyy kaikessa mitä tänne kirjoitat.
- samaavanhaapaskaa
Mua ihmetyttää miten terot jaksavat puhua aina vain siitä kuinka hienoa on ajella vanhalla paskalla. Ei koskaan mistään muusta. Miten joku vanha paska kestää paremmin kuin toinen vanha paska.
Aika vähän on keskustelua tuoreista autoista tai niiden omisnisuuksista tai eroista. No silloinkin terot lähinnä toistelevat loputtomasti siitä miten paskaa on nykytekniikka ja vanhat patarautavejkeet sentään olivat jotain.
Haloo, joku Carina E on äärimmäisen surkea auto käyttömielessä. Saastuttava, turvaton, huono ajaa, tehoton, surkea varustelu. Joku 5 vuotta vanha pikkuauto pieksee tuollaisen vanhan paskan sata nolla, eikä maksa ihmeitä.
Näille reliikeille pitäisi löytää joku oma eristetty paikkansa. Minäkin pidän vanhoista autoista, mutta harrastemielessä. Käyttöautoina ne ovat paskoja.- Onpa
Jopa on lapsellinen sepustus.
- erts
yhdysvalloissa ajetaan toyotalla eniten kilometrejä ennen romutusta.
- pohjoiskoreaa
Miksi sitä toyotaa pitää puolustaa onko nämä trollit oikein palkalla täällä muita mollamassa?.
Elle haukuta skodaa niin keksitäänpä toyotalle ylivertaisuuksia, huippua on että toyota on näiden jutuilla jo parempi melkein kuin mersu tai audi, vaikka kai sen nyt ajamalla tietää.
Ja siitä kestävyydestä ei jaksa, kun toyotalla on vieläkin 15 000 km huoltovälillä kun se kiikutetaan huoltoon ja kuinka moniin kotiinkutsuihin täytyy vastata, että se kestää......- Tuhnu.ei.kestä
Parhaiten tuo A-Katsastuksen lista kertoo kestävyydestä eli Tojo ei vaan oikein kestä.
- Johtajamyöntänyt
Kun Toyotan johtaja on myöntänyt että laatu tipahti 2003 eikä ole sen jälkeen palannut niin kauanko keskivertosuomalaiselle toyotahehkuttajalle menee aikaa ennen kuin myöntää. Toyotan johtajalle myöntäminen kesti vuosia.
- kansantappoauto
Koskas VW-johtajat alkaa jotain myöntämään? Tähän asti ne on pitänyt käräyttää housut kintuissa ja senkin jälkeen on "työntekijöiden" vika eikä huoltokaan "ole alkanut mitään lukumääriä laskemaan" porsineista jakopäistä. Toyota kutsuu takaisin pienimmistäkin virheistä ja vastaa tuotteistaan. VW:lle vastuun kantaminen on toissijainen asia, kun huijaaminen edellä on menty todistetusti.
- näin.Tojo.on.huolehtinut
"Tässä on Toyotan ongelmien todellinen syy - koskee 2,17 miljoonaa"
http://www.uusisuomi.fi/raha/109634-tassa-on-toyotan-ongelmien-todellinen-syy-koskee-217-miljoonaa
"”Tässä kesti liian kauan” - Toyota myöntää vihdoin"
http://www.uusisuomi.fi/raha/85877-”tassa-kesti-liian-kauan”-toyota-myontaa-vihdoin
"Tappoiko Toyotan kiihtyminen 34 ihmistä?"
http://www.uusisuomi.fi/raha/85203-tappoiko-toyotan-kiihtyminen-34-ihmista
"Toyota Priusten jarrut uusiksi USA:ssa ja Japanissa"
http://www.uusisuomi.fi/raha/84387-toyota-priusten-jarrut-uusiksi-usassa-ja-japanissa
"Möläytys säikäytti: ”Älkää ajako, Toyota-kuskit”"
http://www.uusisuomi.fi/raha/84131-molaytys-saikaytti-”alkaa-ajako-toyota-kuskit”
"Uusi vika Toyotassa - Nyt prakaavat jarrut"
http://www.uusisuomi.fi/raha/83995-uusi-vika-toyotassa-nyt-prakaavat-jarrut
"Ei näin: Varoittava esimerkki Toyota-kuskeille"
http://www.uusisuomi.fi/raha/83519-ei-nain-varoittava-esimerkki-toyota-kuskeille
"Uusi Toyota-pommi voi osua Suomeen"
http://www.uusisuomi.fi/raha/83022-uusi-toyota-pommi-voi-osua-suomeen
"Toyota-pommi USA:ssa: kaasupolkimia jumiutunut pohjaan"
http://www.uusisuomi.fi/raha/72750-toytota-pommi-usassa-kaasupolkimia-jumiutunut-pohjaan
"Toyota maksaa salailusta lähes miljardi euroa
Yhtiö myöntää väittäneensä vastoin parempaa tietoaan, ettei sen autoissa ollut vakavaa turvallisuuspuutetta. Vian takia autojen vauhti saattoi kiihtyä odottamatta. Kymmeniä ihmisiä kuoli sen vuoksi."
http://yle.fi/uutiset/toyota_maksaa_salailusta_lahes_miljardi_euroa/7145937 - fdfdfsdafdfdaf
Etkö enempää löytänyt. Katso saastaisten vikawagenien lista.
- Laatuhukassa
Eihän se vag tilanne paranna toyotan laatuongelmia yhtään.
- Tosi_ON
Tosiasia on kuitenkin että Toyotalla on laatuongelmia ja on ihan turha hehkuttaa että se olisi mitenkään eeikoisen hyvä sillä aluella. Testit sitten kertovat että susuia on myös ihan muillakin aluiella.
- sdfdfsdafdsafdf
Lopputulemana voidaan todeta, että tuolla kilometrilistauksella ei ole mitään arvoa vaikka sillä etsittiin asetta Toyotaa vastaan.
- ei.se.vaan.kestä
Jokainen jolla on vähänkin järkeä päässä ymmärtää, että Toyota ei kestä kilometrejä.
- Laatuhukassa
Niin, kaikki kuitenkin tietää että jopa Toyotan johtajat myöntävät että laatua ei enää tehdä. Sitten on näitä toyokiihkoilijoita joita todellisuus ei pahemmin häiritse.
- seliseliteroseli
Kaikkia erimerkkisiä autoja verrataan tuossa keskenään täsmälleen samanlaisin kriteerein. Yhtäkkiä taksit sekoittavat koko tilaston. Vaikka myös Tojoja on takseina ja vaikka tojo on huonompi kuin KAIKKIEN autojen keskiarvo.
Vittu mitä vikisijöitä. - dfhx
yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan automerkeistä pisimpään ajetaan toyotalla japanilais merkillä ajetaan keskimäärin vajaat 3400000km kunnes ovat arvottomia kertoo forbes.
- Pinokkion.nenä
Ai että keskimäärin 3,4 miljoonaa kilsaa. Täällä Suomessa keskimääräinen paalausikä on noin 160 tonnia.
No, Amerikassa kaikki on suurta.
- fsdfsdsdfdfasdfsd
Lopputulemana voidaan todeta, että tuolla kilometrilistauksella ei ole mitään arvoa vaikka sillä etsittiin asetta Toyotaa vastaan.
Näin voidaan todeta kun jo uutisessa sanotaan, että sillä ei ole mitään arvoa. - paras.kestävyysmittari
Lopuksi todettakoon, että tuo kilometrikestävyyslistaus on auton kestävyyden paras mittari. Toyotan kestävyys osoittautui keskiarvoa huonommaksi. Toyotan kohdalla tiheä huoltoväli saa kestävyyden näyttämään entistä heikommalta.
- dfdfsdfsdafsdfsdfdfa
Tollo. Ei ymmärrä.
- edtgh
nii onko suomessa enemmän autoja ku jenkeis jos jenkeis vedetää pisimpää toitsul?
- paskat.jenkit
Ei noista jenkkien ajomääristä ollut linkkejä ja jenkeissähän autot ovat paljon huonompia kuin Euroopassa.
- aivopesu
Mätä johto joka jopaa kehtaa sysätä vaarallisia laatuongelmia markkinoille tietoisina niistä jopa heidän mukamas premium toyotaan:
http://businesstheory.com/recall-of-the-lexus-gx460-what-it-means/
Jokainen voi päätellä että tuollaisen firman tuotteiden kehuava on täysin aivopesty markkinoinnin puolelta.- näin.se.vaan.on
Kakarat täällä hiekkalaatikolla kiukuttelee kun Toyota on laadukkain ja luotettavin auto tutkitusti euroopan laajalevikkisimmän ja luotettavimman alan julkaisunkin toimesta. Amerikasta asti pitää etsiä jotain historian jäänteitä vuosikymmenien takaa,jonka todenperäisyyskin on kyseenalaista. Sensijaan VW - vika- ja huijausmaailmasta voisi kirjottaa vaikka reaaliaikaisen kirjan jossa sivuja riittäisi......
- eri.case.kokonaan
näin.se.vaan.on kirjoitti:
Kakarat täällä hiekkalaatikolla kiukuttelee kun Toyota on laadukkain ja luotettavin auto tutkitusti euroopan laajalevikkisimmän ja luotettavimman alan julkaisunkin toimesta. Amerikasta asti pitää etsiä jotain historian jäänteitä vuosikymmenien takaa,jonka todenperäisyyskin on kyseenalaista. Sensijaan VW - vika- ja huijausmaailmasta voisi kirjottaa vaikka reaaliaikaisen kirjan jossa sivuja riittäisi......
Sinänäsä on kyse kahdesta täysin erilaisesta tapauksesta.
Toyota: Rakensi moottorinohjausjärjestelmän jossa oli vika. Moottori ei aina pudottanut tehoja alas vaikka kuski painoi jarrua. Tuloksen noin sata kuollutta. Toyota tiesi viasta mutta väitti korvausoikeudenkäynnissä ettei tiennyt. Jäi kiinni valehtelusta ja malksoi miljardin sovittelumaksun välttääkseen oikeudenkäynnin.
VW: Rakensi moottorinohjausjärjestelmän jolla huijattiin päästömittauksissa.
Tiivitelmänä Toyota sössi ensin autonrakentamisessa ja sitten valehteli oikeudessa. VW huijasi viranomaisia. Ei pidä verrata toisiinsa lainkaan. - onnettomuustutkinta
Toyotan vastuu ja laatu on juuri tuolla tasolla. Tietoisesti sysäävät hengenvaarallista tuotetta markkinoille. Mutta jotkun vaan ostaa niitäkin, vielä asian paljastuttuakin. Johtohan ei ole filosofiansa kuitenkaan muuttanut, joten on vain ajankysymys seuraavaan tapaukseen.
- vähän.ryhtiä.touhuun
"Amerikasta asti pitää etsiä jotain historian jäänteitä vuosikymmenien takaa,jonka todenperäisyyskin on kyseenalaista."
Samalla mantereella molemmat skandaalit, joten yhtä kaukana meistä molemmat.
Toyota käy edelleen korvausoikeudenkäyntejä asiasta joten täysin ajankohtaisesta asiasta puhutaan.
Todenperäisyyden voi tarkastaa oikeuden pöytäkirjoista.
Miksi te terot yritätte selittää tällaisia selkeitä juttuja täysin perseelleen? Kuin pienet kakarat jotka jäävät kiinni käsi hillopurkissa.- ei.se.vaan.kestä
Teroja kismittää kun Toyota ei todistetusti kestä kilometrejä.
- sery
ja vitut! mun pirkka toyotalla (wv taro) jo yli 600tkm jo takana ja itse ajanut niistä yli 200tkm eikä todellakaan helppoa ajoa! tekniikka pelaa ainavaan kori kyllä vaatii entisöintiä joka leimalle mutta ei haittaa!!!!
- tarkennuskysymys
Onko siinä se Toyota merkki ehjä vielä, tai olisiko sittenkin myös se ollut kestävämpi jos olisi ollut volkkarin tekele?
- srtju
kyllä se on ihan hilux. sitä en tiedä kumpi on kampi faijalla oli golf pitkään aikoinaan ja toimi hyvin!! mutta niin toimii tääkin!!!
- Eiköseosaalukea
Täytyy se olla tollo lukija, jos tämä ei mene perille:
Lopputulemana voidaan todeta, että tuolla kilometrilistauksella ei ole mitään arvoa vaikka sillä etsittiin asetta Toyotaa vastaan.
Näin voidaan todeta kun jo uutisessa sanotaan, että sillä ei ole mitään arvoa.- johtoporrasmyöntänyt
Totta, sillä uutisella ei ole mitään virkaa. Sillä on paljon isompi että Toyotan johtajat ovat myöntäneet että laatu on ollut kadoksissa vuodesta 2003 lähtien.
- Loppupäätelmä
Kilometrilistaus on luotettavin todiste autojen kestävyydestä.
- Uutisia.susilinnasta
"Samalla mantereella olivat molemmat skandaalit" Taitavat painia kuitenkin aivan eri sarjassa. Toyotassa väitettiin olevan vika. Volkkariin asennetiin huijausohjelma valmistajan toimesta ,jolla yritettiin kusettaa viranomaiset ja asiakkaat ja lisäksi tietenkin vielä sivullisetkin, kun typen oksideilla kaasutettiin ja saastutettiin saksalaiseen tapaan, aiheuttaen keuhko ja hengitystiesairauksia. Tarkkaan ei pystytä sanomaan , kuinka paljon on tullut kuolonuhreja ja kuinka paljon on hengitystie-elin sairautta aiheutettu tahallisesti ja tarkoituksella. Teon vakavuutta osoittaa että huijarivalmistaja ostaa takaisin kaasukammioitaan. On ihan uutta ja ennen kokematonta autoteollisuudessa. Lopullinen korvaus- ja sakkosumma ei ole vielä kenenkään tiedossa. kymmenistä miljardeista kuitenkin puhutaan. Taitavat Toyotan korvaussummat olla taskurahoja Vikavaagenin todistetusti tarkoitukselliseen kusetukseen ja huijaamiseen johtavasta teosta. Eikä kusetus rajoitu Amerikkaan. Suomessakin on korjauskamppania menossa.
- susi.toyota
Toyotan osaamattomuutta osoittaa se, että kun puoluettomat asiantuntijat tutkivat Toyotan kaasupoljinohjelman, he totesivat sen surkeasti tehdyksi. Mm. aliohjelmat puuttuivat kokonaan tai lähes kokonaan. Jokainen ohjelmoinnista perillä oleva ymmärtää, että ilman aliohjelmia koko ohjelman hallitseminen on hyvin vaikeaa.
Toyota vielä kiisti asian vuosikausia kunnes joutui nöyrtymään ja pääjohtaja tirautti itkut pyytäen anteeksi huonoa laatua. - dfdfsdfsdfsdfsdfsdd
Satusetä.
- Tappajatojo
"Taitavat painia kuitenkin aivan eri sarjassa. Toyotassa väitettiin olevan vika"
Ainoastaan paatunut tero voi sulkea silmänsä noin pahasti todellisuudelta. Jos vikaa ei ollut niin miksi ne sata ihmistä kuolivat kun tojo ryntäsi käsistä eikä pysähtynyt vaikka yritti jarruttaa?
Miksi millekään muulle merkille ei ole sattunut tuollaisia onnettomuuksia?- Konserni.huijaa
Melkoinen idiootti pitää olla jos ei onnettomuutta erota tahallisesta ja tarkoituksellisesta huijauksesta ja kusetuksesta joka sairastuttaa ja tappaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1902084Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin681712Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä811524En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1461416- 481364
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1221096- 173997
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke214967Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja44791Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60784