Mä tykkään eniten sussa sitä

Havaaintojasinusta

Että olet suorapuheinen nainen ja et kiertele turhia. Herätti välittömästi täyden huomioni ja kunnoitukseni. Myös omia mielipiteitä sulla josta loputtomasti plussaa. Arvostan ihmisiä jotka osaavat ajatella.

48

2264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukkaseppel

      Oliko tämä mulle:)

    • eräsnainenkysyy

      Kiertele? Mitä aloittaja tarkoitat?

    • riippuutilanteesta

      Tarvittaessa kyllä välillä en.

    • rehtijareipasko

      Kiertelemättä suoraan päin näköä ja sanoa paukaisee asiansa, niinkö ?

    • oinäitäaikoja

      Naiset ja ajattelu -repesin, ei kaikkea hauskaa sitä tänne kirjoitellaankin.

      • KaikkeaSitäNäkeekin

        Joo no näkee millä säkin ajattelet. Sinuna olisin hiljaa kun aivot on vyötärön alapuolella.


      • dinskutinsku

        En yleensä ikinä lue keskusteluja, mutta jostain syystä luin tämän ja kuuntelin ja katselin videonkin. Juoksemme karkuun, mihin emme ole valmiita. Milloin on se oikea aika? Sitten kun tuntee olonsa luottavaiseksi toisen vierellä ja haluaa pysähtyä siihen. Hymyilyttää tuon miehen kommentti... Naiset ja ajattelu, no, ehkä näistä "ajatuksista" joku voi jotain oivaltaakin... :D
        Hyvää ja Kärsivällistä Kesää!!!


    • Nokunolen

      aina suorapuheinen, en välttämättä aina se järkeä käyttävä höpöttäessäni, mutta kohtuudella kun sekoittaa sen kaiken, niin tulos on aina juuri osa minua.
      Ei tämä nyt kylläkään melko varmasti mulle ole, mutta keroinpa itsestäni jotain.

    • lollistaralllaaa

      Mäkin toivon että puhuisit suoraan perasta ja kertoisit miten se teki sen ollien. Ihan sairaan hyvä juttu.

      • Kenenpitäs

        jostain perasta ja olliesta kertoa?


    • nainentutkittavana

      Hehe :) Nyt taidat narrata! ;)

    • Valitettavatosiasia

      Vaikka olen usein suorapuheinen, en allekirjoita tuota ajattelukykä. Mielipiteet ovat jokaisella omansa.

      • suorajaajattelevainen

        Äläpä sabotoi.


      • Valitettavatosiasia

        Tiedän itse parhaiten omat kykyni ja realiteetit. Sinun mielipiteesi on omassa hallinassasi.


    • Minkähän kohtelisisuuden sulle laittais miäs.

      Hmm.

      Havainnoinnin puutteessa olen.

      Tää on hyvä: Mies, sun suu on niinkuin vauvan pylly, koskaan ei tiedä mitä sieltä tulee!
      (Vaikka ajatuksia lukisin)

      • M....Mies

        Tarkoittaako tuo että välillä tulee suusta sammakoita ulos?
        Sellaista se välillä on...niihin pitää vaan suhtautua tyynesti ja kysyä että mitä oikein tarkoitit? Sitten kun mies vähän nolona selittele niin kyllä se tilanne oikenee . :)

        Semmoisia "sammakkoprinssejä" me miehet ollaan. Jokainen joskus heittää suustaan "sammakon"


      • Enpä osaa sanoa ovatko ne jutut olleet sammakoita vai senhetkisiä totuuksia. Mutta pakko sanoa että kerran tuli oikein itkeskeltyä sen takia, kun tajusin etten minä pystyisi ikinä sanomaan yhtä tylysti.


      • M....Mies
        NainenPeitonAlla kirjoitti:

        Enpä osaa sanoa ovatko ne jutut olleet sammakoita vai senhetkisiä totuuksia. Mutta pakko sanoa että kerran tuli oikein itkeskeltyä sen takia, kun tajusin etten minä pystyisi ikinä sanomaan yhtä tylysti.

        Uskon että kyseessä oli sammakko, mikä varmaan pääsi riitatilanteessa tai typerässä sitten porukassa jossa tyhmyys tiivistyy.

        Todella suuttuneena ja pahasti ärsytettynä ihmiseltä voi tulla liian pahoja sanoja ulos kun riita on jatkunut liian pitkään. Yksi sadasta kuitenkin oikeasti tarkoittaa sanoa niin pahasti. Tulee itselleenkin paha mieli kun tuli sanottua liian pahasti eikä halunnut oikeasti toista niin loukata.

        Tiedän tuon tunteen kun olen kerran kirjoittanut liian pahasti (sammakon) ihmiselle josta oikeasti välitän enkä olisi ikinä sanonut niin kasvotusten, koska suuttumukseni olisi laantunut kasvotusten ja viestini pehmentynyt. Jopa sanomisen jälkeen olisin mennyt pyytämään heti anteeksi halaten jos olisin nähnyt että loukkasin häntä puhumattakaan siitä että toinen olisi alkanit itkemään.

        Kirjoittaessa sitä helpommin provosoituu eikä älyä pehmentään linjaansa tai pyytää anteeksi kun ei näe toisen ilmeitä ja eleitä. Tästä syystä riitelyt pitäisi tehdä kasvokkain.

        Tuohon edelliseen syylistyvät eritoten henkilöt joilla on laajan sanavarasto hallussa ja jotka osaavat kirjoittaa ajatuksia hyvin sanoiksi, eli heillä on sanansäilä mikä on vaarallinen ase.

        Hyviä ja levollisia unia.


      • M....Mies
        M....Mies kirjoitti:

        Uskon että kyseessä oli sammakko, mikä varmaan pääsi riitatilanteessa tai typerässä sitten porukassa jossa tyhmyys tiivistyy.

        Todella suuttuneena ja pahasti ärsytettynä ihmiseltä voi tulla liian pahoja sanoja ulos kun riita on jatkunut liian pitkään. Yksi sadasta kuitenkin oikeasti tarkoittaa sanoa niin pahasti. Tulee itselleenkin paha mieli kun tuli sanottua liian pahasti eikä halunnut oikeasti toista niin loukata.

        Tiedän tuon tunteen kun olen kerran kirjoittanut liian pahasti (sammakon) ihmiselle josta oikeasti välitän enkä olisi ikinä sanonut niin kasvotusten, koska suuttumukseni olisi laantunut kasvotusten ja viestini pehmentynyt. Jopa sanomisen jälkeen olisin mennyt pyytämään heti anteeksi halaten jos olisin nähnyt että loukkasin häntä puhumattakaan siitä että toinen olisi alkanit itkemään.

        Kirjoittaessa sitä helpommin provosoituu eikä älyä pehmentään linjaansa tai pyytää anteeksi kun ei näe toisen ilmeitä ja eleitä. Tästä syystä riitelyt pitäisi tehdä kasvokkain.

        Tuohon edelliseen syylistyvät eritoten henkilöt joilla on laajan sanavarasto hallussa ja jotka osaavat kirjoittaa ajatuksia hyvin sanoiksi, eli heillä on sanansäilä mikä on vaarallinen ase.

        Hyviä ja levollisia unia.

        Näemmä sanatkin menevät tekstiss vääriin kohtiin, eli on aika mennä untenmaille. :)


      • Öitä.


    • elämänimieselämässäni

      Toisille ihmisille voi puhua suoraan, mitä tarkoittaa. Tämä tarkoittaa sitä, että heihin voi luottaa että he ymmärtävät. Toisille taas ei voi sanoa, sillä suoraan sanominen aiheuttaa hiljaisuutta, ymmärtämättömyyttä. Itse pidän parhaana sanoa kauniisti mutta suoraan, rehellisesti. Olen aina ollut sellainen. Toinen vaihtoehto on olla hiljaa, mutta silloin kanssakäyminen ihmisen kanssa ei ole aitoa. Hänen kanssaan on helppo olla ja helppo puhua. Hän puhuu ja pussaa ja vetää minut hiljaisuuden maailmasta pois. Saan olla oma itseni. Hän antaa itsestään minulle niin monella tavalla.. en voi olla rakastamatta.

      • Meniköpois

        Ketä ikävöit? Jäikö hän?


      • elämänijne
        Meniköpois kirjoitti:

        Ketä ikävöit? Jäikö hän?

        Vahvasti läsnä elämässäni.. ja saa ollakin. Kunhan fiilistelin itsekseni.


    • Josolisithän

      Tämä voisi olla minulle, koska olen sellainen. Kiittäisin jos näin olisi ja tahtoisit palautetta antaa. Itse tykkään sinussa terveen järjen käytöstä ja huumorista. Tunnut tietävän ihmisten toiminnan motiivit ja teet sen hyvin viihdyttävällä tavalla.

    • vähänitekin

      Mäkin tykkään suorapuheisista ihmisistä. Hyväksy ja tuo hyväksytyksi sellaisena kun olet. Olkoon ihminen suorapuheinen tai ei, pääasia että on se mikä on, muuten on ihan mahdotonta käsittää mitään toisesta.

    • IhanaKirjoitus

      Mä omin tän. Tää on ilman muuta mulle.

    • kylläjaeii

      Suorapuheisuus on hieno asia, mutta siihen tarvitaan myös jonkun verran tilannetajua ja hienotunteisuutta. Itse olen toiminut niin, että jos huomaan että jotakin suorapuheisuus loukkaa niin pyrin välttlemään suorapuheisuutta hänen kansaan tällöin. Tosi jos olen pahasti toista loukannut suorapuheisuudella niin pyydän kyllä anteeksi, sillä eihän syy toisen suuttumukselle silloin ollut suorapuheisuudessa vaan omassa tylyssä käytöksessäni.

    • Thatsmeee

      Hellou vaan kiva että tykkäät :)

    • vastataannytvaralta

      Niin no minä tykkään olla aidosti oma itseni alusta asti kaikin puolin ja jos en tämmösenä kelpaa niin sitten en kelpaa. Ja lisää myöskin varmaan ymmärrystä kun en käyttäydy aina ihan ns. "tavallisesti" niin on sitten tiedossa ainakin mistä kaikki johtuu.

    • turhaan

      Anteeksi maalaisuuteni..mut tykkään että sanotaan suoraan..mitä sitä kiertelemään ...

    • entuomitse

      Olen suorapuheinen ja pystyn puhumaan kaikista asioista esim. suhteessa. Täytyy yrittää muistaa välillä sanoa ettei toinen loukkaannu suorapuheisuudestani, mutta sillä tavalla asiat selviävät helpommin. Mutta ole myös erittäin ymmärtäväinen erilaisuutta kohtaan.

    • toteanpavainettä

      Ihastuneena sitä voi vastarannankiiskistä törpöstä möläyttelijästäkin saada tuollaisen kuvan :)

    • Kupla-hinttari

      Kuuluuko sinne kuplaan? No kuitenki. Vedä käteen!

    • sanosesille

      Miehen, jonka tapasin, olisi voinut sanoa aivan juuri noin. " Osaa ajatella" ehkä jossakin virkkeessä mainittiinkin. Toivon, että olisi sanonut päin naamaa, ettei vain ikävä-palstalla ole vuodattamassa. Niinkuin ilmeisesti jokainen täällä toivoo, ettei se vaan ikävä-palstalla olis, vaan tulis ihan kasvotusten juttelee.

    • eiköstävaansinäkinolet

      Juu kiitos sellainen mä vaan olen. Toivottavasti sinäkin.

    • enunohdaikinä

      No siinä eestin prinsessa ei ole mitään suoraa ja hyvin näyttää pärjäävän. Monen mieleen ovelalla kuviollaan. Mahtava pakkaus jolle povataan hieno tulevaisuus. Onnea hänelle, röyhkeimmät ja härskimmät pärjää parhaiten.

    • enunohdaikinä

      Minä olen pippurinen eesti nainen ja minä en tykkää jos minua sanotaan söpöksi. Olen kaunis, älykäs ja moraaliton. Saan mitä haluan.

      • eestinnainen

        Niin minäkin. Olen eesti nainen ja saan mitä haluan, aina. Ollaan vissiin samiksia. Paitsi, että minulla on sitä moraalia.


    • onniinsuoraaettä

      Harvinaisen suorapuheiset ihmiset tulevatkin yleensä julistamaan suorapuheisuuttaan palstalle.

    • Sussasitä

      Hyh! Mikäs täällä haisee? Aijai sehän on omakehu.

    • Mitenpäin

      Samaa ei taida voida sanoa susta alottajamies, vai voiko...?

    • Kiitos.

    • Vapauttavaa

      Suorapuheisuus vapauttaa. Ei tarvitse selitellä, ei näytellä, ei valehdella. Jos se jotakin loukkaa, voi siitä myös sanoa suoraan takaisin. Siis tapauksessa jossa suorapuheinen ei itse huomaa loukanneensa. Suorapuheinen ei itse helposti sanomisista loukkaannu. Jokaisella on tunteensa ja asioihin suhtautumistapansa.

      • termitjoskussekaisin

        Kyllä suorapuheinenkin huomaa välillä toisia loukkaavansa ihan niinkuin muutkin ihmiset. Ei välttämättä mitään isoa loukkausta. Ongelma lienee sitten siinä, jos jotain pienempää ei ehdi kommentoida ja pyytää anteeksi ja toisaalta jos ei edes tiedä loukanneensa. Tahallinen ilkeys ja suorapuheisuus on myöskin eri asia.
        Itse ymmärrän suorapuheisuudella enemmänkin sen ettei kaartelee kaikkia asioita hirveän kaukaa eli ts. suorapuheinenkin voi olla toiset huomioon ottaen.


      • nyt_yleistän

        Onkohan aina ja kaikkialla noin.

        Olen joutunut muuttamaan keskelle ihmisiä, jotka oikein mainostavat suorapuheisuuttaan. Jotenkin kummallisesti se vain tuntuu ilmenvän väärällä tavalla ja väärissä paikoissa, eivätkä he osaa itsekään ottaa suoria puheita oikealla asenteella vastaan. He nimittäin muistelevat edelleen jopa kymmenien vuosien takaisia toisten ihmisten suoria puheita, joista eivät näköjään ole päässeet yli ja ovat jääneet ikiajoiksi vihanpitoon.


      • menejatiedä

        On niitä tunteettomiakin, jotka vain pelailee ja pelleilee.
        Sanattomiakin, valitettavasti.
        Kumpi parempi ?


      • termitjoskussekaisin

        Niin ja tarkennan suorapuheisuus ei ole sama asia kuin töksäyttää toiselle, että onpa sinulla kamalan näköinene paita tai oletpas sinä lihonut ym. Tuo on enemmänkin ilkeyttä ja ajattelemattomuutta. Lisäksi tuo nyt_yleistän joka kirjoittelee joidenkin vihanpidosta niin eiköhän sellaista ole ihan kaikilla ihmisillä on yhtä lailla hiljaisilla hissukoilla. Mutta jotenkinhan sinä vihanpidon ilmeiseti huomaat tai sitten luulet ja arvelet, kun noin kirjoittelet.


      • nyt_yleistän
        termitjoskussekaisin kirjoitti:

        Niin ja tarkennan suorapuheisuus ei ole sama asia kuin töksäyttää toiselle, että onpa sinulla kamalan näköinene paita tai oletpas sinä lihonut ym. Tuo on enemmänkin ilkeyttä ja ajattelemattomuutta. Lisäksi tuo nyt_yleistän joka kirjoittelee joidenkin vihanpidosta niin eiköhän sellaista ole ihan kaikilla ihmisillä on yhtä lailla hiljaisilla hissukoilla. Mutta jotenkinhan sinä vihanpidon ilmeiseti huomaat tai sitten luulet ja arvelet, kun noin kirjoittelet.

        He ihan ilmaisevat sen, suoraan sanovat, etteivät halua olla missään tekemisissä ko ihmisten kanssa. Eli vihanpito ei ole minun kuvitelmaani.

        Mutta he itse ovat siis omassa suorapuheisuudessaan aivan samanlaisia. En yhtään ihmettele, että täällä on niin monilla sukset ristissä keskenään.

        Melkein eniten harmittaa paikallisten lasten puolesta, kun he oppivat moiseen jo lapsena omissa perheissään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe