MIkä Haminan naisten itsetuntoa vaivaa?

Niskavuoren_emäntä

Muutin takaisin Haminaan pari vuotta sitten, ja huomasin kauhukseni, että Haminan naisilla (puhun nyt 30 - 50 -vuotiaista ainakin) on silmiinpistävän huono itsetunto. En käsitä mistä se johtuu, kun miehistä tätä samaa ei voi sanoa.

Uutena ihmisenä naiset eivät puhu sinulle, olit sitten miehen tuttavien juhlissa tai työpaikalla. Olen tätä oikein testannut - jos en itse tee aloitetta, niin Haminan naiset eivät sitä ainakaan tee. Itse olen todella sosiaalinen, ja olin sitten illan emäntä tai vieraana, tai töissä, yritän aina saada ne hiljaisemmatkin mukaan keskusteluihin. Enkä odota, että muiden tarvitsee olla sosiaalisia, kun olemme kaikki erilaisia. Mutta se ei tarkoita sitä, että itsetunnon pitäisi olla huono, tai että käytöstavat saisi unohtaa.

Johtuuko tämä sivistyksen puutteesta?
Historiasta?

Mistä? Auttakaa hyvät ihmiset ymmärtämään, jotta uskoni Haminan naisiin palautuisi...

45

1582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirkku66

      Liikaa nakatapissa istumista ylipaino liian monen miehen kanssa tehty lapsii että ei laskuissa pysytä huorahtava käytös petetään heti kun on mahdollisuus kateus katkeruus alkoholismi.

    • Persekin_tatuoitu

      Tyhmyys ja persous viinalle tiivistää haminalaisen naisen osuvasti.

    • Niskavuoren_emäntä

      Järkeenkäypiä syitä kyllä, mutta naisissa, joita itse tapaan, ei juurikaan ole niitä, jotka istuisivat Nakatapissa, ei ole lapsia useiden miesten kanssa, heillä on töitä ym. Silti tuntuvat jotenkin "vässyköiltä" ilman kunnianhimoa. Kävelläänkin katse maahan luotuna eikä uskalleta katsoa silmiin. Kertokaa jos olen väärässä!

      • qasdfghuiklö

        Olen huomannut saman asian ihan kuin ne pelkäisi jotakin tai niiltä vietäisiin jotakin pois en sit tiedä mutta jos lappeenrantaan vertaa niin on eroa kun yöllä ja päivällä lappeen eduksi 100-0


      • Niskavuoren_emäntä
        qasdfghuiklö kirjoitti:

        Olen huomannut saman asian ihan kuin ne pelkäisi jotakin tai niiltä vietäisiin jotakin pois en sit tiedä mutta jos lappeenrantaan vertaa niin on eroa kun yöllä ja päivällä lappeen eduksi 100-0

        Ja vaikka vertaisi vain Kotkaan, niin on jo eroa. Olisi oikeasti mielenkiintoista tietää, mikä tähän on johtanut. Se on harmi niille, jotka muuttavat Haminaan varsinkin jos on itse hiljainen ja ujo - kovin on vaikea päästä kunnon keskusteluun haminalaisen naisen kanssa.


    • KokemustaIkäväKylläOn

      Haminan naiset järestään perseaukkisia yh vosuja joille olut ja situkka maistuu niin menee kuin viemäriin kaataisi.

    • höhlät

      Ja entä Haminan miehet. Jos ne on sulle niitä onnen tuojia, ei rimasi ole kovinkaan korkealla, säälittävää.... Juoppoja ja peräkammarin hinttareita aika paljon.
      Vain kateellinen nainen aloittaa noita kirjoituksia toisista naisista.
      Mee vaan takas mistä muutit!

      • Lihatsui

        mikää asun äitsyn kää röyyh


      • Niskavuoren_emäntä

        Koskaan ei voi yleistää KAIKKIIN naisiin tai miehiin tietenkään. Jos luit ensimmäisen viestin, niin "muutin TAKAISIN Haminaan" - siitä varmasti voi vetää johtopäätöksiä. Ja kyllä, mieheni on umpihaminalainen, kaukana juoposta ja hinttarista, arvomaailma kohdillaan, tosi aito ja sosiaalinen - ei löytynyt sellaista pk-seudulta, pakko oli tulla takaisin Haminaan;) En vielä luovuta ja muuta takaisin mistä muutin, kiitos vinkistä kuitenkin! En ole kateellinenkaan, koskaan. Mahtavaa jos muilla menee paremmin kuin itsellä, sellaisilla ihmisillä on usein annettavaa myös muille.


      • pysykin.siellä
        Niskavuoren_emäntä kirjoitti:

        Koskaan ei voi yleistää KAIKKIIN naisiin tai miehiin tietenkään. Jos luit ensimmäisen viestin, niin "muutin TAKAISIN Haminaan" - siitä varmasti voi vetää johtopäätöksiä. Ja kyllä, mieheni on umpihaminalainen, kaukana juoposta ja hinttarista, arvomaailma kohdillaan, tosi aito ja sosiaalinen - ei löytynyt sellaista pk-seudulta, pakko oli tulla takaisin Haminaan;) En vielä luovuta ja muuta takaisin mistä muutin, kiitos vinkistä kuitenkin! En ole kateellinenkaan, koskaan. Mahtavaa jos muilla menee paremmin kuin itsellä, sellaisilla ihmisillä on usein annettavaa myös muille.

        Kukaan ei vaan tainnut huolia kaltaistasi tyhmää alkoholistia. Jouduit sitten palaamaan Haminaan löytääksesi vertaisesi Epätoivo-Einarin.


      • homokokemus

        Mistä ne väitetyt "peräkammarin hinttarit" löytyvät kun näin subjektiivisten kokemusten perusteella tuntuvat olevan hyvin harvinaisia ilmestyksiä?


      • Arsch_der_Welt

        No peräkammarista tietenkin, tai ehkä nimimerkki "hohlät" tarkoitti peräkammarilla homojen taipumusta pyrkiä etuoven sijaan hätäuloskäytävästä sisään suoraan peräosastolle.


    • zombiyhteisö

      Ei muualta tullelle bruukata puhua, korkeintaan selän takana heitellään ivallisia huomautuksia, niin ne hurmaavat haminalaiset...

      • jklyu

        Juuri tuollaisina haminalaiset muistan. Kyylätään, jos joku ulkopaikkakuntalainen tulee kaupunkiin. Tosi ahdistava paikka. Onneksi ei tarvitse palata sinne hurmaavaan haminaan.


      • Tippurinsainsulta
        jklyu kirjoitti:

        Juuri tuollaisina haminalaiset muistan. Kyylätään, jos joku ulkopaikkakuntalainen tulee kaupunkiin. Tosi ahdistava paikka. Onneksi ei tarvitse palata sinne hurmaavaan haminaan.

        Niin jäit sit sinne persettäs myymään paremmat markkinat mut hyvä ei tuu ikävä


    • ylihuolehtivako

      Antakaa jokaisen ihmisen olla sellaisia, kuin ovat. Miksi vaivata päätään toisten ihmisten asioilla?
      Elä ja anna toistenkin elää. Jokainen kyllä kantaa omat huolensa ja olemuksensa. Turhaan valittelet näillä sivuilla. Onko kenties aloittajalla ongelmia itsensä kanssa? Eti apua!

      • Niskavuoren_Emäntä

        Se olisi helppoa, jos tosiaan kaikki eläisivät eristäytyneenä toisistaan. Valitettavasti joudumme olemaan kanssakäymisissä muiden ihmisten kanssa, halusimmepa tai emme. Silloin olisi mukavaa jos se olisi kaikille osapuolille inhimillistä, ystävällistä, toiset huomioivaa jne. Kyllä minulla varmasti on omia ongelmia itsenikin kanssa, ja kiitos sinullekin neuvosta, yritän niiden kanssa elää ja kehittää itseäni :)


    • Niin_Satu

      Haminalaisilla naisilla kumma taipumus kadota toisen matkaan, kun selkänsä kääntää.

    • Ninnu860

      hmm... ujous, liian monta kertaa "poljettu maanrakoon", ylimustasukkainen puoliso, onhan noita OIKEITAKIN syitä... tavallisia syitä... (ei vain ja ainoastaan nakiksessa istuminen tai huora)

    • NainenHaminasta

      Ehkä haminalaista naista ei huvita tutustua jo moisiin ennakkoluuloihin ja yleistämiseen sortuvaan naiseen? Jotenkin tosi keskenkasvuisen oloista niputtaa kaikki tuohon samaan läjään ja voivoitella kun kukaan ei halua tutustua. Kummasti Haminassa asuvilla naisilla on ystäviä toisistaan ihan riittämiin. Ei minua kiinnosta jos olet ulkopaikkakuntalainen tai takaisin muuttanut, ratkaisevaa on oma luonteesi ja käyttäytymisesi. Jos olet hyvä tyyppi niin tutustutaan, ei siinä sen kummempaa. :)

      • Niskavuoren_Emäntä

        Eikun tämä on valitettavasti havainto, ei ennakkoluulo. Ja muistaakseni jossain aiemmassa kommentissani sanoin juuri sitä ettei voi yleistää tietenkään kaikkiin. Enkä usko, että se, että olen Haminaan takaisin muuttanut jo useita vuosia sitten, vaikuttaa enää omaan tutustumiseeni. Mutta kauan muualla asuneena olen vain huomannut tämän piirteen.
        Sehän on vain hyvä, jos enemmistö Haminan naisista on kuten sinä - minä en vaan ole tällaisiin naisiin sitten törmännyt! Ja kaikkialla muualla, Suomessa ja ulkomailla, olen tullut ihmisten kanssa hyvin toimeen, niin naisten kuin miestenkin. Siksi tämä ominaisuus on pistänyt silmääni. Ehkä täällä toimii paremmin joku muu tyyli kuin ystävällisyys, huomaavaisuus, puheliaisuus ja ystävällisyys, en sitten tiedä.


      • kesäinen.impi

        Jos kaikkialla muualla,ulkomaita myöten on parempi asua,niin miksi pitää asua kaikkein pahimmassa paikassa ? Asiassa on outoja piirteitä.
        Minun mielestä maassa maan tavalla.Itse muualta muuttaneena ja paikkakunnasta tykkäävänä.


      • Niskavuoren_Emäntä
        kesäinen.impi kirjoitti:

        Jos kaikkialla muualla,ulkomaita myöten on parempi asua,niin miksi pitää asua kaikkein pahimmassa paikassa ? Asiassa on outoja piirteitä.
        Minun mielestä maassa maan tavalla.Itse muualta muuttaneena ja paikkakunnasta tykkäävänä.

        Ei paikkakunnassa ole vikaa, päinvastoin! Avaukseni ei liity paikkoihin ollenkaan. Mukava kuulla, että olet saanut ilmeisesti hyvin naispuolisia ystäviä täälläkin!


      • linjallayksi

        "Ei paikkakunnassa ole vikaa, päinvastoin! Avaukseni ei liity paikkoihin ollenkaan."
        Näin paikkakunnan eli Haminan palstalla. Hyvä kun paikkakunta kelpaa vaikka ihmiset ei. Tosin paikka ei liity ollenkaan asiaan.
        Onhan tuossa naisen logiikkaa :)


    • Apteekinliukuvoide

      Masturboikaa niin maailma pelastuu

      • Uuh-----

        Niin tein tänäänkin ja höpöä teki :D


    • huonokalle

      Ymmärrän aloittajaa. Tai ehkä sivueemma samaa juttua. Itse muutin muualta Suomesta tänne Haminaan. Olen kiinnostunut kirjallisuudesta, elokuvista, eri kulttuureista jne, jne, mistä tälläinen viher-vassari- humanisti-akka nyt onkaan iloinnut.
      Haminan-eukoilta olen saanut hämmästeleviä höö ai kuka Raskolnikov...öö mikä saatanan Volter Kilpi ja Truffaut-
      Se mitä on tarjouksessa TOKMANNISSA on kuitenkin se " main reason!

      • Kuin_Tervasaaren_Irina

        Haminan syntyperäisille intellektuelleille Seiska ja Salatut elämätkin on jo haaste. Kunhan saavat pullon avattua ja perse levenee, siinä on heidän älyllinen huipentumansa.


      • Niskavuoren_Emäntä

        Pelastit juuri päiväni - vaikka olenkin kiinnostunut aivan eri asioista kuin sinä, kiteytit ajatustani hyvin, kiitos! Itse en pysty kovin kauaa keskustelemaan "Tokmannin tarjouksista" ja vastaavista, vaan olisi kiva keskustella myös hiukan syvemmistäkin asioista... Tai oikeastaan mistä vain mihin toisella ihmisellä on paloa - on todella mielenkiintoista kuulla toisten mielenkiinnon kohteista, haaveista, unelmista, tavoitteista ym. Täällä tuntuu siltä, ettei tämmöisistä sovi jutella..


      • Lihislihis
        Niskavuoren_Emäntä kirjoitti:

        Pelastit juuri päiväni - vaikka olenkin kiinnostunut aivan eri asioista kuin sinä, kiteytit ajatustani hyvin, kiitos! Itse en pysty kovin kauaa keskustelemaan "Tokmannin tarjouksista" ja vastaavista, vaan olisi kiva keskustella myös hiukan syvemmistäkin asioista... Tai oikeastaan mistä vain mihin toisella ihmisellä on paloa - on todella mielenkiintoista kuulla toisten mielenkiinnon kohteista, haaveista, unelmista, tavoitteista ym. Täällä tuntuu siltä, ettei tämmöisistä sovi jutella..

        Vaikka nää kommentit onkin ilmiselvää trollaamista niin voitteko nyt jo aikuistua? :D Joo kuulkaa me Haminan ämmät vaan istutaan Tokmannin parkkipaikalla Nissan Sunnyssa alennuslegginsit jalassa, toisessa kädessä lihatsu ja toisessa päärynäsiideri. Puhutaan rasva suupielistä valuen Seiskan uusimmasta numerosta ja kuunnellaan Popedaa. Peruskoulu just ja just käytynä, kakaroita 5 ja kaikki eri miehille.

        Huoh mitä porukkaa..

        Ps. Luettemalla joidenkin mukaviisaiden nimiä teet itsestäs lähinnä paskantärkeän. Aloittajakin vaikuttaa semmoselta kenen täytyy saada tietää kaikkien asiat ja myös kernaasti kertoo kaiken itsestään ja vähän ekstraakin vielä. En ihmettele miksei löydy tuttavia.


      • Niskavuoren_Emäntä
        Lihislihis kirjoitti:

        Vaikka nää kommentit onkin ilmiselvää trollaamista niin voitteko nyt jo aikuistua? :D Joo kuulkaa me Haminan ämmät vaan istutaan Tokmannin parkkipaikalla Nissan Sunnyssa alennuslegginsit jalassa, toisessa kädessä lihatsu ja toisessa päärynäsiideri. Puhutaan rasva suupielistä valuen Seiskan uusimmasta numerosta ja kuunnellaan Popedaa. Peruskoulu just ja just käytynä, kakaroita 5 ja kaikki eri miehille.

        Huoh mitä porukkaa..

        Ps. Luettemalla joidenkin mukaviisaiden nimiä teet itsestäs lähinnä paskantärkeän. Aloittajakin vaikuttaa semmoselta kenen täytyy saada tietää kaikkien asiat ja myös kernaasti kertoo kaiken itsestään ja vähän ekstraakin vielä. En ihmettele miksei löydy tuttavia.

        Kiitos, sinä sen sanoit itse- jos yrittää puhua mistään aiheesta, mikä on "vähän enemmän kuin ne Tokmannin tarjoushinnat", täällä tulee juuri olo, että ajatellaan että olisit paskantärkeä. Itse kuuntelen kyllä vaikka niitä tarjoushintoja jos ne on toiselle se tärkein asia. Itse en niistä taas ymmärrä, eikä ne ole elämässäni kovin tärkeä asia. Onko liikaa vaadittu että pystyy keskustelemaan aiheista, joista ei itse kovin paljoa tiedä? Aina voi tosiaan olla kiinnostunut kuitenkin, jos siitä tulee toiselle hyvä mieli, että saa asiasta puhua!

        Mitä sinun mielestäsi tutustuminen, ystävystyminen, tuttavuus, ystävyys sitten tarkoittavat, jos ei sitä, että tunnet ja tiedät ystäväsi asioita ja päinvastoin? Minulle ystävyys on juuri sitä! Muutenhan puhutaan joka päivän tutuista tai vieraista ihmisistä.


      • sipsiä.ja.pepsiä
        Lihislihis kirjoitti:

        Vaikka nää kommentit onkin ilmiselvää trollaamista niin voitteko nyt jo aikuistua? :D Joo kuulkaa me Haminan ämmät vaan istutaan Tokmannin parkkipaikalla Nissan Sunnyssa alennuslegginsit jalassa, toisessa kädessä lihatsu ja toisessa päärynäsiideri. Puhutaan rasva suupielistä valuen Seiskan uusimmasta numerosta ja kuunnellaan Popedaa. Peruskoulu just ja just käytynä, kakaroita 5 ja kaikki eri miehille.

        Huoh mitä porukkaa..

        Ps. Luettemalla joidenkin mukaviisaiden nimiä teet itsestäs lähinnä paskantärkeän. Aloittajakin vaikuttaa semmoselta kenen täytyy saada tietää kaikkien asiat ja myös kernaasti kertoo kaiken itsestään ja vähän ekstraakin vielä. En ihmettele miksei löydy tuttavia.

        Kiitos, että tiivistit osuvasti haminalaisen kestopissiksen. Valitettavasti teitä riittää riesaksi asti. Isänne ovat yleensä olleet juoppoja, joten niitä lapsiakin sitten tehtaillaan samanlaisten surkimusten kanssa.


      • Kylläpaskaatulee
        sipsiä.ja.pepsiä kirjoitti:

        Kiitos, että tiivistit osuvasti haminalaisen kestopissiksen. Valitettavasti teitä riittää riesaksi asti. Isänne ovat yleensä olleet juoppoja, joten niitä lapsiakin sitten tehtaillaan samanlaisten surkimusten kanssa.

        Ilmankos sinullakin toi mieli ailahtelee ja pää sekä perse senkun turpoaa kun syöttö sialla.


      • sipsiä.ja.pepsiä

        Mistähän sinä luulet syöttöni tietäväsi?


      • Höhöhöhö

        Oisko vaikka nimimerkistä? Taidat olla joku metsäkyläläinen.


    • huohhih

      Aloittajalle ei ole vielä selvinnyt koko kirjo haminalaista tapakulttuuria. Esim missään muualla ei ole tapahtunut sellaista, että kun soittaa täysin vieraalle henkilölle jotain asiaa selvittääkseen, niin tämä toteaa: kyllä minä sinut tunnen.." Outoa, vai mitä?

      • Vaimitä

        Kaikki sinutkin haminassa tuntee olet se talojen omenapuissa ikkunan takana runkkaileva ryssän äpärä


    • Abcdefghijkl

      Onhan noita Kompassi pullollaan. Sormukset nimettömässä mutta vieraan miehen kanssa huulistaan kiinni heti kun oman ukon katse välttää. Kotona tuskin kehtaa asiasta puhua. Pahaa tekee katsoa kun mm. kaverin muija tämmöistä harrastaa.

      • imuako

        Hah, oiskohan siinä Haminalaisessa miehessä jotain vikaa, kun vieraan kanssa imuttelee?
        Tuskin olet veljesi vartija, tai kaverisikaan muijan vartija?
        Kun näitä paikkakunnan omia ukkoja seuraa, en ihmettele yhtään imuttelua....
        Onneksi näitä toispaikkakuntalaisia riittää nykyään täällä Haminassakin.


    • Ihansikanalihatsuu

      Vieraan kylän akkaa kismittää kun se ei pääse piiriin pieneen pyörivään, hehheh. Nokka pitkällään tunkemassa heti toisten asioihin. Kannattaisko vaikka lähteä johonki harrastustoimintaan mukaan nii voisit oikeasti edes yrittää tutustua ihmisiin? Helppo se on perseellään istua ja valittaa kun ei tulla sinuu kotoont hakee. Löllötilöö.

    • bääbää

      Minä muualta muuttaneena olen sopeutunut Haminaan tosi hyvin! Ehkä kestää vähän kauemmin tutustua kunnolla, eikä heti puhuta syvällisiä, mutta sitten kun sen aika on huomaa miten ihania ihmisiä täältä löytyy.

    • paluumuuttajamies

      muutimpa minäkin takaisin syntymäkaupunkiini haminaan jokunen vuosi sitten takaisin.nuoruus meni pk seudulla ja nyt keskiikäisenä paluu "kotiin" tuli mahdolliseksi.
      arki iski kovaa silmille vapaalla ja työssä.
      tutustuminen uusiin työkavereihin aivan järkyttävän vaikeaa.edes aamuisin vastaus huomenen sanomiseen vaikeata puhumattakaan normaalista keskustelusta työasioista.

      vapaaajalla ravintolassa tutustuminen vaikeata myös.kuin kuuromykälle puhuisi.
      jos juttuseuraa löytyi niin vastaus mistäpäin tulet niin poikkeuksetta oli jostakin toiselta paikkakunnalta.
      olen peiliinkin katsonut missä vika voisi olla mutta nämä ongelmat esiintyvät vain haminassa..

      • paskahousuolet-

        jOKO OLET IDIOOTTI TAI MUUTEN ÄLLÖTTÄVÄ IHMINEN


      • Niskavuoren_Emäntä

        Samalta on itsestäkin välillä tuntunut! Jopa sellainen normaali sivistynyt kohtelias kanssakäyminen tuntuu täällä olevan hakusessa...

        Eilen olin syömässä lounasta Haminassa ja ilokseni kaksikin eri pariskuntaa olivat tosi iloisia, ystävällisiä, sosiaalisia ja juttua riitti, myös heidän aloitteestaan - toinen pariskunta Kotkasta, toinen Lahdesta. Kyllä alkoi vähän hymyilyttää. Näin ei ole käynyt 4 vuoden aikana haminalaisten kanssa koskaan. Ulkopaikkakuntalaisten kyllä.


      • OotkosiäNeekerivaimikäon
        Niskavuoren_Emäntä kirjoitti:

        Samalta on itsestäkin välillä tuntunut! Jopa sellainen normaali sivistynyt kohtelias kanssakäyminen tuntuu täällä olevan hakusessa...

        Eilen olin syömässä lounasta Haminassa ja ilokseni kaksikin eri pariskuntaa olivat tosi iloisia, ystävällisiä, sosiaalisia ja juttua riitti, myös heidän aloitteestaan - toinen pariskunta Kotkasta, toinen Lahdesta. Kyllä alkoi vähän hymyilyttää. Näin ei ole käynyt 4 vuoden aikana haminalaisten kanssa koskaan. Ulkopaikkakuntalaisten kyllä.

        Taisivat olla niitä parin vaihtajia et sit kelvannut edes niille,,.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe