Mitenhän tällänen moottori pitäis kytkeä? Kun on volttiarvoja enemmän kun laki sallii.
Siinä on kahdet volttiarvot:
380/440
Amps 1,1
Toiset volttiarvot:
220/250
Amps 1,9
50HZ
Rpm 2800
Ph 3
BHP 0,5
Crompton Parkinson Doncaster
Oil burner motor
Laippamoottorin kytkentä
49
440
Vastaukset
- PecosBill
Olis tarkoitus laittaa pyörittämään smirkeliä. Mikäli onnistuu?
- sähkärj
Tähteenpä hyvinnii
- tähtireki
400V 3-v voimavirtaan kytkettäessä ko. moottori kytketään tähteen kuten tuossa jo mainittiinkin.
- PecosBill
Joo... Eli sitten pitäis saada kolmivaihe virtaskaa jostain hommattua. Kun ei 1-vaihe virralla onnistu. Sen takia kysyin et et jos olis saanu valovirralla pyörimään kun sellasta olis helposti saatavilla. Mut sit tarvii tehä enemmän töitä ja hommata sähkäri paikalle.
- sähkärj
Saa tuon moottorin 1-vaiheisestikin pyörimään jos niin haluaa. Kytkee sen kolmioon ja laittaa käyntikonkan lisäksi. Mikä lie moottorin teho, jotain 0,25 kW arvelisin.
- sähkärj
Olihan se moottorin teho jo sanottu, elikkä sopiva moottorikonkka on 25---30 uF.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9f/Steinmetzschema-1.svg/450px-Steinmetzschema-1.svg.png
- 1716
Yhdellä vaiheella teho tippuu 1/3-osaan nimellisestä. Ei jaksa pyörittää smirgeliä.
- sähköviisas
Heh, varsinainen asiantuntija. Oikeasti 1-vaihekäytössä saadaan n. 80 % siitä vääntömomentista mikä olisi 3-vaihekäyttöisenä. Smirgeleiden moottoritehot ovat 200 W alkaen.
- Moottoristi
sähköviisas kirjoitti:
Heh, varsinainen asiantuntija. Oikeasti 1-vaihekäytössä saadaan n. 80 % siitä vääntömomentista mikä olisi 3-vaihekäyttöisenä. Smirgeleiden moottoritehot ovat 200 W alkaen.
Varsinainen asiantuntija se on sähköviisaskin...
1-vaiheisena moottorista saatava momentti ei ole edes kolmasosaa 3-vaiheissa vaan sitäkin alhaisempi... Tiesithän, sähköviisas, että teho ja momentti ovat eri asioita...
1-vaiheisena kolmivaihemoottori on aika onneton tapaus. - sähköviisas
Moottoristi kirjoitti:
Varsinainen asiantuntija se on sähköviisaskin...
1-vaiheisena moottorista saatava momentti ei ole edes kolmasosaa 3-vaiheissa vaan sitäkin alhaisempi... Tiesithän, sähköviisas, että teho ja momentti ovat eri asioita...
1-vaiheisena kolmivaihemoottori on aika onneton tapaus.Oletko keksimässä ikiliikkujaa kun luulet saavasi momenttia ilman tehoa? Ei tuommoinen perus moottorijuttu pitäisi olla noin vaikeaa! Olisko sinun maallikkona paras jättää nämä sähköjutut ammattilaisille.
- lokijuhyedrty
sähköviisas kirjoitti:
Oletko keksimässä ikiliikkujaa kun luulet saavasi momenttia ilman tehoa? Ei tuommoinen perus moottorijuttu pitäisi olla noin vaikeaa! Olisko sinun maallikkona paras jättää nämä sähköjutut ammattilaisille.
Kyllähän momenttia voi olla ilman tehoa, mutta ei tehoa ilman momenttia.
- sähköviisas
lokijuhyedrty kirjoitti:
Kyllähän momenttia voi olla ilman tehoa, mutta ei tehoa ilman momenttia.
Nooh, tuostakin seuraa että tehoakin on se 80 %.
Momenteista vielä että käynnistysmomentti on vain 30 -- 40 % siitä mitä olisi 3-vaihekäytössä. Tämä siis käyntikondensaattorilla, käynnistyskonkalla saadaan kyllä parempi käynnistysmomentti. Erillinen käynnistyskonkka pitää kytkeytyä irti käynnistyksen jälkeen, muuten moottorin virta kasvaa ja moottori lämpenee liikaa. Smirgeli tosin ei tarvitse kummoista käynnistysmomenttia. - Moottoristi
sähköviisas kirjoitti:
Oletko keksimässä ikiliikkujaa kun luulet saavasi momenttia ilman tehoa? Ei tuommoinen perus moottorijuttu pitäisi olla noin vaikeaa! Olisko sinun maallikkona paras jättää nämä sähköjutut ammattilaisille.
sähköviisas kirjoitti:
"Oikeasti 1-vaihekäytössä saadaan n. 80 % siitä vääntömomentista mikä olisi 3-vaihekäyttöisenä"
Vähän myöhemmin sähköviisas kirjoitti:
"Nooh, tuostakin seuraa että tehoakin on se 80 %."
Et edelleenkään hahmota sähkömoottorikäytöissä momentin ja tehon eroavaisuutta vaikka sitä sinulle jo ystävällisesti yritettiin selventää?
Näytä yksikin 3-vaihemoottori joka 1-vaiheiseksi kytkettynä antaa 80% tehon ja 80% momentin 3-vaiheisen kilpiarvoista, ja varaudu siihen että teollisuus repii sinulta nämä moottorit käsistä, sillä jokainen verstas haluaa peruskäyttöihin noin hyvällä momentilla toimivan 1-vaihemoottorin huomattavasti halvemmilla kaapelointi- ja komponenttikustannuksilla. Mutta todellisuudessahan tällaista "80% moottoria" ei ole olemassakaan. Paljonkohan virtaa ajattelit tunkea 230V jännitteellä yhteen vaiheeseen tuolla 80% momentin kytkennälläsi? Joko lamppu alkaa syttyä?
sähköviisas kirjoitti:
"Ei tuommoinen perus moottorijuttu pitäisi olla noin vaikeaa! Olisko sinun maallikkona paras jättää nämä sähköjutut ammattilaisille."
Nolasit itsesi jo, ja ihan vinkkinä voin kertoa että se ei juuri nosta uskottavuuttasi että yrität päänaukomisella kiinnittää huomion muualle. - sähköviisas
Moottoristi kirjoitti:
sähköviisas kirjoitti:
"Oikeasti 1-vaihekäytössä saadaan n. 80 % siitä vääntömomentista mikä olisi 3-vaihekäyttöisenä"
Vähän myöhemmin sähköviisas kirjoitti:
"Nooh, tuostakin seuraa että tehoakin on se 80 %."
Et edelleenkään hahmota sähkömoottorikäytöissä momentin ja tehon eroavaisuutta vaikka sitä sinulle jo ystävällisesti yritettiin selventää?
Näytä yksikin 3-vaihemoottori joka 1-vaiheiseksi kytkettynä antaa 80% tehon ja 80% momentin 3-vaiheisen kilpiarvoista, ja varaudu siihen että teollisuus repii sinulta nämä moottorit käsistä, sillä jokainen verstas haluaa peruskäyttöihin noin hyvällä momentilla toimivan 1-vaihemoottorin huomattavasti halvemmilla kaapelointi- ja komponenttikustannuksilla. Mutta todellisuudessahan tällaista "80% moottoria" ei ole olemassakaan. Paljonkohan virtaa ajattelit tunkea 230V jännitteellä yhteen vaiheeseen tuolla 80% momentin kytkennälläsi? Joko lamppu alkaa syttyä?
sähköviisas kirjoitti:
"Ei tuommoinen perus moottorijuttu pitäisi olla noin vaikeaa! Olisko sinun maallikkona paras jättää nämä sähköjutut ammattilaisille."
Nolasit itsesi jo, ja ihan vinkkinä voin kertoa että se ei juuri nosta uskottavuuttasi että yrität päänaukomisella kiinnittää huomion muualle.Taidat olla huono häviäjä ;)
- Moottoristi
sähköviisas kirjoitti:
Taidat olla huono häviäjä ;)
Kerro nyt vaan ihan suosiolla millaisella virralla (suhteessa 3-v nimellisvirtaan) ajattelit saada tuon 80% tehon ja 80% momentin 1-vaiheisena? Kerro toki, muutenhan tässä jää kuva että olet puhunut lämpimiksesi asiasta josta et ymmärrä?
- sähköviisas
Moottoristi kirjoitti:
Kerro nyt vaan ihan suosiolla millaisella virralla (suhteessa 3-v nimellisvirtaan) ajattelit saada tuon 80% tehon ja 80% momentin 1-vaiheisena? Kerro toki, muutenhan tässä jää kuva että olet puhunut lämpimiksesi asiasta josta et ymmärrä?
Jos haluat kyseenalaistaa nykyistä sähkötietämystä ja -opetusta, sinun pitää väitellä aiheesta tohtoriksi, ja näin saada on oppisi vallalle.
Epäilen kuitenkin enemmän "huono-häviäjä-syndroomaa". - Moottoristi
sähköviisas kirjoitti:
Jos haluat kyseenalaistaa nykyistä sähkötietämystä ja -opetusta, sinun pitää väitellä aiheesta tohtoriksi, ja näin saada on oppisi vallalle.
Epäilen kuitenkin enemmän "huono-häviäjä-syndroomaa".Noniin, eiköhän tämä ollut tässä kuten arvasinkin.
Sinun ei olisi kannattanut lähteä tähän leikkiin polttamaan näppejäsi, etenkin vielä asenteella jossa lähdit ylimielisesti kuittailemaan muille vaikka sitä omaa osaamista ei sitten ollutkaan.
Ja tosiaan, 3-vaihemoottorista et yksivaihesyötöllä tule saamaan 80% momenttia. Momentti ja teho ovat eri asioita.
Olisit uskonut hyvällä. - sähköviisas
Moottoristi kirjoitti:
Noniin, eiköhän tämä ollut tässä kuten arvasinkin.
Sinun ei olisi kannattanut lähteä tähän leikkiin polttamaan näppejäsi, etenkin vielä asenteella jossa lähdit ylimielisesti kuittailemaan muille vaikka sitä omaa osaamista ei sitten ollutkaan.
Ja tosiaan, 3-vaihemoottorista et yksivaihesyötöllä tule saamaan 80% momenttia. Momentti ja teho ovat eri asioita.
Olisit uskonut hyvällä.Turhaan minulle kiukuttelet, sinun on vaan lähdettävä taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaikka siipi kerrallaan, kuin Don Quijote konsanaan.
- Moottoristi
sähköviisas kirjoitti:
Turhaan minulle kiukuttelet, sinun on vaan lähdettävä taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, vaikka siipi kerrallaan, kuin Don Quijote konsanaan.
Jatkat siis vielä, no mikäpä siinä.
Eli kerropa millaisella virralla nimellisvirtaan verrattuna ajattelit saada tuon 80% momentin 1-vaihekäytössä? Huomaatko asiassa mitään käytännön ongelmaa? - sähköviisas
Moottoristi kirjoitti:
Jatkat siis vielä, no mikäpä siinä.
Eli kerropa millaisella virralla nimellisvirtaan verrattuna ajattelit saada tuon 80% momentin 1-vaihekäytössä? Huomaatko asiassa mitään käytännön ongelmaa?Totta kai. Tämä keskustelualue onkin ollut nykyisin kovin hiljainen, kyllä yksi (enkä tarkoittanut itseäni)"jänkkääjä" piristää aluetta kummasti.
- Moottoristi
sähköviisas kirjoitti:
Totta kai. Tämä keskustelualue onkin ollut nykyisin kovin hiljainen, kyllä yksi (enkä tarkoittanut itseäni)"jänkkääjä" piristää aluetta kummasti.
Niin, se vastaus siihen kysymykseen, kiitos?
- sähköviisas
Moottoristi kirjoitti:
Niin, se vastaus siihen kysymykseen, kiitos?
Enkös jo äsken sanonut että turhaan minulle kiukkuilet, sinun pitää haastaa valtakunnan ylin sähkötietämys, kun jakavat mielestäsi väärää tietoa.
- Moottoristi
sähköviisas kirjoitti:
Enkös jo äsken sanonut että turhaan minulle kiukkuilet, sinun pitää haastaa valtakunnan ylin sähkötietämys, kun jakavat mielestäsi väärää tietoa.
En ole haastamassa "valtakunnan ylintä sähkötietämystä", kysynpähän vaan sinulta tuota väittämäsi 80% momentin saavuttamiseen tarvittavaa 1-vaihevirtaa suhteessa 3-vaihemoottorin kilpiarvoihin. Olennainen tieto moottorista saatavan momentin kannalta, vai mitä?
Ei vaan näytä tulevan vastausta, väistelyä ja vitsikkäitä sutkautuksia senkin edestä... Ottaako noin lujille myöntää ettei sinulla ole käsitystä siitä mistä puhut?
Joko tämä alkaisi vihdoin olla taputeltu valmiiksi? - sähköviisas
Moottoristi kirjoitti:
En ole haastamassa "valtakunnan ylintä sähkötietämystä", kysynpähän vaan sinulta tuota väittämäsi 80% momentin saavuttamiseen tarvittavaa 1-vaihevirtaa suhteessa 3-vaihemoottorin kilpiarvoihin. Olennainen tieto moottorista saatavan momentin kannalta, vai mitä?
Ei vaan näytä tulevan vastausta, väistelyä ja vitsikkäitä sutkautuksia senkin edestä... Ottaako noin lujille myöntää ettei sinulla ole käsitystä siitä mistä puhut?
Joko tämä alkaisi vihdoin olla taputeltu valmiiksi?Mikä vielä on epäselvää, johan tähän ketjuun siteerasin oleellisen momenteista ja prosenteista, mitä alan kirjallisuudessa on asiasta esitetty. Voisit edes vähän yrittää opiskella, niin ei tarvitsisi niin paljon kysellä.
- Moottoristi
sähköviisas kirjoitti:
Mikä vielä on epäselvää, johan tähän ketjuun siteerasin oleellisen momenteista ja prosenteista, mitä alan kirjallisuudessa on asiasta esitetty. Voisit edes vähän yrittää opiskella, niin ei tarvitsisi niin paljon kysellä.
Et siteerannut. Esitit vain lukuarvon joka ei kestä teknistä tarkastelua, ja jolle olen tässä useampaan otteeseen pyytänyt perustelua.
Eli kerropa millaisella virralla nimellisvirtaan verrattuna ajattelit saada tuon 80% momentin 1-vaihekäytössä? Huomaatko asiassa mitään käytännön ongelmaa? - sähköviisas
Moottoristi kirjoitti:
Et siteerannut. Esitit vain lukuarvon joka ei kestä teknistä tarkastelua, ja jolle olen tässä useampaan otteeseen pyytänyt perustelua.
Eli kerropa millaisella virralla nimellisvirtaan verrattuna ajattelit saada tuon 80% momentin 1-vaihekäytössä? Huomaatko asiassa mitään käytännön ongelmaa?Miksi minun pitäisi perustella jonkun lähdeteoksen antamia tietoja? Minulle riittää että joku on asiat labrannut ja pistänyt paperille.
- Moottoristi
sähköviisas kirjoitti:
Miksi minun pitäisi perustella jonkun lähdeteoksen antamia tietoja? Minulle riittää että joku on asiat labrannut ja pistänyt paperille.
Noniin, ja saisikohan vielä lähdeviittausta tai jos löytyy sähköisessä muodossa niin mielellään toki linkkinä?
Tuskin maltan odottaa linkkiä tähän "valtakunnan ylimpään sähkötietämykseen" joka kertoo 3-vaihemoottorista saatavan yksivaiheisena momenttia 80% nimellisestä... Ihan jo henkeä pidättelen. - sähköviisas
Moottoristi kirjoitti:
Noniin, ja saisikohan vielä lähdeviittausta tai jos löytyy sähköisessä muodossa niin mielellään toki linkkinä?
Tuskin maltan odottaa linkkiä tähän "valtakunnan ylimpään sähkötietämykseen" joka kertoo 3-vaihemoottorista saatavan yksivaiheisena momenttia 80% nimellisestä... Ihan jo henkeä pidättelen.Eiköhän tuo kytkentä löydy lähes jokaisesta opuksesta joka käsittelee sähkökoneita käytännön tasolla. Ensimmäisenä sattui käteen sähkökalenteri, tässä luvataan jopa 90 % momentista 1-v. käytössäkin.
http://aijaa.com/ksSFDe - Moottoristi
sähköviisas kirjoitti:
Eiköhän tuo kytkentä löydy lähes jokaisesta opuksesta joka käsittelee sähkökoneita käytännön tasolla. Ensimmäisenä sattui käteen sähkökalenteri, tässä luvataan jopa 90 % momentista 1-v. käytössäkin.
http://aijaa.com/ksSFDeArvasinhan mitä sieltä oli tulossa... Hienosti googlattu. Sitten siirrytään itse asiaan eli mittaamaan luetun ymmärtämistä - alkuperäinen kysymys VIELÄ KERRAN uudestaan:
Eli kerropa millaisella virralla nimellisvirtaan verrattuna ajattelit saada tuon 80% momentin 1-vaihekäytössä? Huomaatko asiassa mitään käytännön ongelmaa?
Kerro toki ihan omin sanoin? - sähköviisas
Moottoristi kirjoitti:
Arvasinhan mitä sieltä oli tulossa... Hienosti googlattu. Sitten siirrytään itse asiaan eli mittaamaan luetun ymmärtämistä - alkuperäinen kysymys VIELÄ KERRAN uudestaan:
Eli kerropa millaisella virralla nimellisvirtaan verrattuna ajattelit saada tuon 80% momentin 1-vaihekäytössä? Huomaatko asiassa mitään käytännön ongelmaa?
Kerro toki ihan omin sanoin?VIELÄ KERRAN uudestaan:
Sitä sinun pitää kysyä tekstin laatijalta, ei tekstin lukijoilta eikä siteeraajilta. Jotkut valmiiksi tutkitut asiat pitää vaan hyväksyä, varsinkin jos käytäntö tukee sitä. :) - Moottoristi
sähköviisas kirjoitti:
VIELÄ KERRAN uudestaan:
Sitä sinun pitää kysyä tekstin laatijalta, ei tekstin lukijoilta eikä siteeraajilta. Jotkut valmiiksi tutkitut asiat pitää vaan hyväksyä, varsinkin jos käytäntö tukee sitä. :)Ei, vaan kyse on siitä ettet ymmärtänyt mitä tuo linkittämäsi asia tarkoittaa, ja koska et tiedä mistä on kyse yrität peittää tietämättömyytesi tuon löytämäsi numeron taakse.
Ei tullut taaskaan vastaukseksi muutakuin väistelyä ja kiemurtelua...
Eiköhän tämä ollut tässä jo aikoja sitten. - sähköviisas
Moottoristi kirjoitti:
Ei, vaan kyse on siitä ettet ymmärtänyt mitä tuo linkittämäsi asia tarkoittaa, ja koska et tiedä mistä on kyse yrität peittää tietämättömyytesi tuon löytämäsi numeron taakse.
Ei tullut taaskaan vastaukseksi muutakuin väistelyä ja kiemurtelua...
Eiköhän tämä ollut tässä jo aikoja sitten.Siis pitäisikö minun jotenkin ilmiselvästi ymmärtää että sinun kanta on oikea vastoin vallalla olevaa näkemystä?
Keskusteluhan on ollut 3-vaihe moottorin käyttämisestä 1-vaihe syötöllä, jota sinä olet pitänyt mahdottomana, koska mielestäsi moottorin vääntö putoaa olemattomaksi. Vai olenko ymmärtänyt pointtisi oikein?
- pöhkömatti
tyylistä päätellen tämä sähköviisas näyttäisi olevan sama pösilö joka aikasemmin perseili viikkotolkulla siinä hehkumattiketjussa. joko täysi idiootti tai sitte hiukan perässävedettävä jätkä kun samanlainen älläys oli sielläkin
- sähköviisas
Mikä on hehkumatti, liittyykö se jotenkin sähköön?
- lokijuhyedrty
Mitäs "sähköviisas" jos vastaisit esitettyyn kysymykseen, täällä on muitakin jotka suurella mielenkiinnolla odottavat sitä -vaikka toisaalta en kyllä ihmettele miksi venkoilet...
- idiootit
Olette te kusipäitä. Yksi kysyy yksinkertaisen kysymyksen ja te väittelette selvistä asioista ! Tieto löytyy kirjasta joten ei muuta kuin Paavola käteen ! Kuinka jumalauta jaksattekin ?
- tyhmyyden_julistus
"Olette te kusipäitä. Yksi kysyy yksinkertaisen kysymyksen ja te väittelette selvistä asioista ! Tieto löytyy kirjasta joten ei muuta kuin Paavola käteen ! Kuinka jumalauta jaksattekin ?"
Kusipäitä ja kusipäitä... mikään kehitys ei tapahdu ilman kusipäiden väittelyä, olivat he sitten väärässä tai oikeassa...
Muuten...nykyisten käytäntöjen (tietämyksen) perusteella Nikola Tesla suljettaisiin mielisairaalaan, Albert Einstein "erityishoitoon" poikkeavan käytöksen takia, sekä Thomas A Edison vankilaan "patentti rikkomuksista".
Ainoastaan amatööri perustaa käsityksensä tietoon.
- jasaja
hemmetin turhaa 3 vaihe, jos tehoja 80 prossaa yhdellä vaiheella.
- sejase
Se 20 % vaje on hinta yksivaihekäytöstä.
- qwejhgnh
Mistä ihmeestä on keksitty että "vaje" olisi 20% ?
- gottfrid_strömberg
Varmaan sen on joku tutkinut ja mitannut jo sähkötekniikan historian alkuhämärissä. Ei ole ihan eilisen päivän tietoa tuo.
- sähkölaitos
Nämä aloittajat ovatkin tyhmyyden tms huippuja!
Samalla työllä ja vaivalla mitä näiden humorististen kyssäreiden teko vaatii niin googlaamalla löytyy kerralla faktaa!- tamuttelija
Tästähän nyt on aivan turha keskustella, ainoa oikea ratkaisu on tamu, 1-vaihesyötöstä muodostetaan tamulla 3-vaihesyöttö moottorille ja voidaan mielen mukaan kikkailla taajuuksilla ja momenteilla ym. hauskoilla detaljeilla ja sitten viisastella tänne.
- Mikähämie
Oma osani ketjuun , vaikka en tiedä paljoakaan...
Asensin viereisiin paikkoihin puhaltimet, toinen pakon syistä oli 1 vaiheinen ja toinen oli kolmivaiheinen.
Molemmat moottorit identtisiä.
Yksivaiheiseen kysyin neuvoa viisaammalta, (tiesin kondensaattori juubasta) ja se on melko tarkka faradi luku verrattuna moottorin tehoon, muuten poltetaan moottori, tai käy pahasti alikierroksilla tms tai ei käynnisty...
Molemmat moottorit pyörii viereisissä huoneissa.
Kolmeen vaiheeseen kytketty mosa puhaltaa kuin hurrikaani ja sama moottori yksivaiheiseksi kytkettynä (ammattilaisen mitoittama konkka) puhaltaa myös ihan kivasti, mutta ei ole lähellekkään kolmivaiheista, ei ainakaan sitä 80%...
Virratkaan yksivaiheisella ei vastaa kolmella kerrottuna kolmivaiheista summavirtaa (taisi olla väärä termi, mutta en parempaakaan keksinyt,,,) Virtojen summaa...
Moottoreista en tiedä, mutta kokemuksesta tiedän että jos 1 vaihe moottorilla tai kolmivaihe moottorin muuttamisella saataisiin n. 80% teho, niin kaikki käyttäisi yksivaihe moottoreita, koska mootorin rakentaminen olisi helpompaa.
Ps. Tähän mennessä en ole törmännyt vielä vaihtovirralla toimivaan oikeaan yksivaihemoottoriin, kondensaattorilla yhdellävaiheellatoimiviin olen törmännyt.- tähteen
"koska mootorin rakentaminen olisi helpompaa."
Moottorin rakentajalle on aivan sama onko se yksi- vai kolmevaiheinen, "vaikeusaste" ei muutu miksikään...
"Ps. Tähän mennessä en ole törmännyt vielä vaihtovirralla toimivaan oikeaan yksivaihemoottoriin, kondensaattorilla yhdellävaiheellatoimiviin olen törmännyt."
Ps. Läsynlässyn... tuo "viisaus" on pelkkää trollausta... avainsanat; Induktio, yleisvirtamoottori, hiiliharja, N. Tesla ect. - kolmioonko
tähteen kirjoitti:
"koska mootorin rakentaminen olisi helpompaa."
Moottorin rakentajalle on aivan sama onko se yksi- vai kolmevaiheinen, "vaikeusaste" ei muutu miksikään...
"Ps. Tähän mennessä en ole törmännyt vielä vaihtovirralla toimivaan oikeaan yksivaihemoottoriin, kondensaattorilla yhdellävaiheellatoimiviin olen törmännyt."
Ps. Läsynlässyn... tuo "viisaus" on pelkkää trollausta... avainsanat; Induktio, yleisvirtamoottori, hiiliharja, N. Tesla ect.Moottorin valmistuksen haastavuuteen ei ole vaikutusta mutta kaapelointi- ja suoja/kytkentälaitteissa kustannusero on huomattava ja jos 1-vaihemoottori olisi "melkein yhtä hyvä" kuin 3-v niinkuin tässä ketjussa väitetty niin kaikki käyttäisivät 1-vaihemoottoreita.
Muttakun se ei sitä ole. Ei edes lähes.
Lässynlässynlässytyskommentit äskeiseltä vastaajalta menevät laskuhumalan piikkiin - asioista_perillä
" Ps. Tähän mennessä en ole törmännyt vielä vaihtovirralla toimivaan oikeaan yksivaihemoottoriin, kondensaattorilla yhdellävaiheellatoimiviin olen törmännyt. "
Et ole siiten pahemmin tutustunut paineilmakompressoreihin, painepesureihin ect. Ja niissä oikeisissa yksivaihemoottoreissa on myös konkka, ellei puhuta sulkunapamoottoreista tai yleisvirtamoottoreista. - tähteen
kolmioonko kirjoitti:
Moottorin valmistuksen haastavuuteen ei ole vaikutusta mutta kaapelointi- ja suoja/kytkentälaitteissa kustannusero on huomattava ja jos 1-vaihemoottori olisi "melkein yhtä hyvä" kuin 3-v niinkuin tässä ketjussa väitetty niin kaikki käyttäisivät 1-vaihemoottoreita.
Muttakun se ei sitä ole. Ei edes lähes.
Lässynlässynlässytyskommentit äskeiseltä vastaajalta menevät laskuhumalan piikkiinEn kommentoinut kaapelointia, kytkentälaitteita, enkä myöskään asennuskustannuksia, kommentti koski ainoastaan mootorin valmistusta.
Ja mitä tuohon humalaan tulee, niin kirjoittaako joku tänne selvinpäin?
Pelottava ajatus...
- Mikähämie
Olisi visiin pitäny mitata virrat tarkemmon ja puhallusvoimat, selvinpäin en myönnä olevani...
Mutta sama moottori pyörii kolmivaiheisesti kuin saatanan esikarsinnan hurrikaani ja yksivaiheisesti kytkettynä, edelleenkin moottorin mittojen mukaan haettu käyntikondensaattori, antaa mukavan lehmänhenkäyksen.
Ovipuhaltimista toinen vie tupeen päästä ja toinen pistää jakauksen kohdilleen,
mielestäni ero ei ole 20%.
Molemmat moottorit ovat oviverhopuhaltimia ja 1 vaiheiseti kytketty jää enempi jälkeen kuin 20%
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1601754Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671636Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä761404En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311312- 461208
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik104982- 173977
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke184782Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60764Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42717