Mielenkiintoista työtä pyöräväylien suunnittelu. Usein tulee mieleen oma ajatus, mitä oltaisiin voitu tehdä toisin. Siitä ollaankin esim. Tanskaa ja Hollantia pari askelta jäljessä. Erilaiset pyöräparkit, baarit yms.
Kaupunkipyöräily
13
213
Vastaukset
- niin-lahdessa
Välillä tuntuu, että suunnittelijat eivät ole itse pyöräilleet alueella, jota suunnittelevat. Millä avuille sinne pääsee suunnnittelijoiksi?
- hengissähuolimattaespoo
Espoossa on muutama paikka, jossa on houkutteleva pyöräilyväylä, joka käytännössä päättyy suoraan talon seinään. En ihmettele, että ohjuspyöräilijät ajavat mielummin ajoväylällä.
- aitoBlueteam
opetelkaa ajamaan autolla
viherpiipertäjät- 3500kmvuosifillarilla
Osaan kyllä ajaa autolla ja autotallissa onkin sellainen, mutta hgissä on työmatkat järkevämpi ajaa fillarilla tai talvella metrolla.
- aitoBlueteam
mitä sitten itket jos autokin on
autoilu on ekoihmisen valinta
- KateellinenEtelästä
Suurin ongelma liikennesuunnittelussa on mielestäni ollut pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden niputtaminen samoille väylille. Laadukkaamman pyöräilykulttuurin maissa on jo kauan sitten ymmärretty, että nämä kaksi kulkumuotoa tulee erotella toisistaan aina kun vain mahdollista. Suomessa tähän on herätty vasta ihan viime vuosina.
Maan sisälläkin on kyllä valtavia eroja. Tamperelaisena olen kateellinen vaikkapa Helsingin infralle. Tuli yksi viikonloppu pyörittyä keskusta-alueella Alepa-fillarilla, ja olemme täällä Hämeessä valovuoden jäljessä niitä järjestelyjä. Sielläkin toki edelleen paljon parantamisen varaa, mutta ankealta tuntui paluu Tampereen pujottelu- ja temppuratoihin. - käykääpätestaamassa
Osmo Soininvaara, poliitikko ja etenkin tilastotieteilijä sekä rankka pyöräilijä, kertoili laskeneensa, että matkapyöräilyssä etenemisnopeus pyörätiellä laskee kolmanneksen verrattuna, että ajaan ajoradalla.
Espanjassa etenkin Mallorcan ja Menorcan saarella on myös esimerkillisiä pyöräilyväyliä, jotka on maalattu punaisella värillä. JA, ne toimivat.- harkkahuono
Kaupunkiolosuhteissa maantiepyörä kannattaisi vaihtaa citypyörään. Alle 20km/h polkeminen perse pystyssä näyttää idioottimaiselta. Ja sekin menee puuskuttaen. Mihin unohtunut ohje "pitää pystyä polkemaan puuskuttamatta". Ei ihme ettei kunto kohoa vaikka välineet on viimosen päälle.
- dios
Hki on täynnä uusavuttomia pyöräilijöitä jotka kuljettavat sata vaihteisia pyöriään metrossa,tukkienkäytävätkin,keskusta-itis ajaisi 15min,aivan ilmeistä tyhmyyttä.
- KeskeneräiseksiJätetty
Kattelin eilen pyörälenkillä, että Tampereen tunnelityömaa on jo siinä vaiheessa, että siihen oli saatu uutta pyörätietäkin. Mutta voi perkele, mimmoset reunukset oli tienylityksen kohdalle jätetty. Oli pakko koukata vanhan reitin kautta. Jos siinä ei vielä joku saa fillariaan solmuun, niin ihimeenä pidän. Tommoseen reunakiveen kun pamauttaa eturenkaan, niin siinä on fillarin iskunkestävyyskoe ja stunttitemppu tehty. Siinä ei oo aateltu kyllä pyöräilijöitä yhtään.
- 5-15
Muualla isossa maailmassa ei käytetä pyöräilijöiden kohdalla kanttareita ollenkaan. Pyörätiet ovat tasaisia, hyvin suunniteltuja, risteyksien kohdalta. Omat liikennevalot, tunneleihin mennessä näkee pitkän matkaa eteenpäin, ei ajeta niin helposti kolareita. Ei käytetä teräviä ja jyrkkiä käännökisä, jotka muodostavat pimeän kulman. Kannattaa lukea Poljin nimistä lehtä, voi löytyä kirjastosta. Siinä on mielenkiintoisia juttuja.
Jalankulkijat ja pyöräilijät, pitää erottaa hyvin toisistaan. Taitaa Helsingin baanakin olla kivetty vain keskeltä matalaksi, joka mahdollistaa pyöräilijöiden tulemisen jalankulkuväylälle. Tuohon olisi pitänyt rakentaa 10cm kiveys, erottelua varten.
Laattakiveys on tarkoitettu vauhdin hidastamiseksi, keskustan alueella. Hollannissa käyttävät vielä aaltojakin, hidastamaan menoa jos siihen on tarvetta.
- Katumaastoon
On kaupunkipyöräilyä yritetty "Helsingin edellinen ja ensimmäinen kaupunkipyöräjärjestelmä lopetettiin vuonna 2010 muun muassa runsaasta ilkivallasta johtuneiden korkeiden kustannusten vuoksi."
http://www.is.fi/autot/art-2000001024238.html
Suomen kaduilla ei siedetä pyöriä, tuholaiset kyllä.- Nykypäivä
Sulla on vanhat uutiset jääneet päälle. Katso tästä tämän päivän tilanne:
http://www.hel.fi/www/hkl/fi/pyoralla/kaupunkipyorat/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1491591Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671586En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311292Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä661276- 421105
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100890Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42677Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke155656