saako kysyä talletuksista

pärjäillään

Paljonko sinulla. Minulla on 10,60 kotona. Tilille tulossa 20,00. Tilillä on 3,20. Pärjäillään.

26

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varauduttu_on

      Tilillä on noin 38500 euroa odottelemassa Brexitiä. Jos syntyy finanssipaniikki, ostan parillakymmenellätuhannella halpoja osakkeita. Ellei synny, ostan luultavasti syksyllä auton.

      Kotona on 220 euroa sileinä seteleinä kaiken varalta ja lompakossa hieman toistasataa.

    • cxvxvg

      Käyttötileillä ehkä tonni yhteensä. Eipä niillä enempää tule yleensä pidettyä. Säästötileillä runsaat viisi tonnia hätävarana. Loput rahastoissa ja osakkeissa ja siellä pysyvät, kunnes eläkepäivät koittavat.

    • säästelyjä

      Nyt olen sitten hieman rikkaampi. Työeläke tuli, tilillä on 24,00 kotona 32,00. Tunnen itseni rikkaaksi. Paljonko sinulla.

      • Ahkeruus_palkitaan

        Aika niukalta vaikuttaa tuo eläke. Ei ole tainnut tulla paljon töitä paiskituksi vuosien varrella.


    • Pärjäänkohtuullisesti

      Tilillä on noin 970€
      Rahapussissa muutama kymppi.
      Liksa ja muutakin tulee kuunvaihteessa, sitten tilillä on noin 5500€.
      Sillä pitäisi lomasta selvitä.
      500€ tietenkin menee asumiseen.

    • No-katsotaan

      Palkkapäivä oli 15. kesäkuuta ja nyt on käyttötilillä 4200, säästötilillä 15 000 kun juuri eilen siirsin sinne 2000, toisella käyttötilillä 1700. Normaalisti tässä tilanteessa tekisin muutaman tonnin ylimääräisen asuntolainan lyhennyksen (pyrin siihen että säästötilillä ei olisi enempää kuin 10 000 max) mutta elokuussa on kesäloma joten haluan pitää rahaa saatavilla. Sitten syyskuussa katson mikä on tilanne ja toivottavasti teen sen ylimääräisen lyhennyksen silloin.

      Ai niin lompakossa näytti olevan 72 euroa.

    • pennejätaivaasta

      No minäpä sain säästettyä vuosiin rahaa "lattiavaasiin". Ja olen onnellinen. Välillä unohdin tyystin rahani ja ihmettelin rahattomuutta, mutta kun muistin, ei mieli tehnytkään ottaa pois rahaa vaan saada lisää säästettyä. Matkaa olen ajatellut ja muuta mukavaa, kunhan ensin vähän kerrytän rahaa.
      Kuinka mukavaa on kun eläkkeestä jää vielä säästöönkin. On suuren laskemisen tulosta mutta mukavaa kun olen saanut vähänkin säästöön ja aion pitää tilillä ja vaasissa. Ne eivät mene tupakkaan, viinaan. Raha ei ole minulle kaikki kaikessa vaan joudun laskemaan joka kuukausi senttejä myöten joka rahan ja siitä mitä jää yli, olen säästänyt. Pennipurkki on tärkeä eläkeläiselle ja kenelle vain.

    • eläminenilmaista

      Minulla oli kaiken kaikkiaan yli 594,00 euroa aamulla. Iltapäivällä oli ruokaraha 127,00 laskujen maksun jälkeen. Kävin kirppiksellä ja löysin melkein uuden veroisen isokokoisen lapin leukun 36,00 ja tonkan. No, kotona nostin kannen ja huomasin pohjan olevan puhki ruostunut melkein. Omistaja jatkoi vahinkoa ja minä menetin rahani ja leukulle tuli hintaa 51,00 euroa. Myt rahaa on elämiseen tämän verran ja ensi kuussa katsotaan uudelleen.

      • Putineiniitavia

        Mijnulla on kahdeiksan tilia Suomesa / ulkomaissa. Saastoja nissa on 253000 euro. Amerikan dollarei 265000. Kotona kateista 42000 jeuroa. Ruplia 3450000. Amerikan dollarei 22000. Kuldaa kaski kilo. Lopuista ei hiiksuta.


    • siulonmannii

      Näihä se pittää. Miulakkii kotona muutama kolikko. Iha syvän seisahtu, ko siul on kommee rahapussi. Mite sie uskallat tuuvva moiset tulot esile immeisile. Elä huuvva liikkoo, muuttii kuulloo siun ommaisuuvvestas.

    • AnnaMunKaikkiKestää

      Mitä merkitystä on talletuksien määrällä?

      Talletuksethan ovat huonosti tuottavaa pääomaa.

    • säästötili

      Mitäkö merkitystä. Kun sinulla joskus rahat loppuu, puuttuu laskujen maksusta rahaa, eikä tili tule aikoihin; ei tarvitse lainata, kun omalla säästötilillä on pari kolme satalappusta. Jos ruokarahat, kuten minulla; loppuu kesken kuukauden ja uusi tili tulee 2 viikon kuluttua, eikä rahaa ruokaan Ole, niin silloinkin muutama satalappunen säästötilillä auttaa asiaa. Jos vuokrarahat puuttuu, muutama satalappunen säästötilillä on poikaa. Säästöpossu on Tässä asiassa myös hyvä apu. Varsinkin, jos sitä osaa käyttää.

      • AnnaMunKaikkiKestää

        Kirjoitus lähinnä heijastelee suunnitelmattomatta rahankäyttöä,

        Miksei minulle tule yllättäviä laskuja?

        Tavallinen ihminen ymmärtää että kyseisessä kuussa laskuja on tulossa, vaikka laskua ei viellä olekkaan postista tipahtanut.


      • Varauduttu_on

        Toisaalta pitää olla nopeasti irrotettavaa rahaa, jotta voisi käyttää yllättäviä mahdollisuuksia, jotka sattuvat avautumaan. Kuten avausviestissäni sanoin, odotin brexitin tuloa ja se tuli. Pörssi reagoi ylenmääräisesti, ja ostin 15000 eurolla halpoja osakkeita, joiden arvo on tähän mennessä noussut 20 %.

        Tosiaan olen tällaista mahdollisuutta odotellessa ehtinyt menettää satasen tai pari korkotuottoja. Kolme tonnia kuitenkin korvaa tätä aika mukavasti. Ja nythän tilillä on vähemmän rahaa, mutta ei sentään niin vähän etten pystyisi taas toimimaan sopivan tilaisuuden sattuessa. Auton vaihtoa lykkään tuonnemmaksi, kun sen hinta on nyt kiinni paremmassa kohteessa.


      • AnnaMunKaikkiKestää
        Varauduttu_on kirjoitti:

        Toisaalta pitää olla nopeasti irrotettavaa rahaa, jotta voisi käyttää yllättäviä mahdollisuuksia, jotka sattuvat avautumaan. Kuten avausviestissäni sanoin, odotin brexitin tuloa ja se tuli. Pörssi reagoi ylenmääräisesti, ja ostin 15000 eurolla halpoja osakkeita, joiden arvo on tähän mennessä noussut 20 %.

        Tosiaan olen tällaista mahdollisuutta odotellessa ehtinyt menettää satasen tai pari korkotuottoja. Kolme tonnia kuitenkin korvaa tätä aika mukavasti. Ja nythän tilillä on vähemmän rahaa, mutta ei sentään niin vähän etten pystyisi taas toimimaan sopivan tilaisuuden sattuessa. Auton vaihtoa lykkään tuonnemmaksi, kun sen hinta on nyt kiinni paremmassa kohteessa.

        Tietenkin jos tilillä makaavalle rahalle on selkeä harkittu syy, ei rahan makaamien tilillä ole negatiivinen asia...

        Mutta jos raha ilman harkintaa makaa tilillä vuosi vuoden jälkeen, on se hyvin haitallista omalle taloudenhoidolle.


    • Zk887

      "Talletuksethan ovat huonosti tuottavaa pääomaa. "

      Vain ne kaipaavat tuottoja, joilla ei ole jo tarpeeksi rahaa.

      • duteee

        thats right


      • AnnaMunKaikkiKestää

        Suomessa sattuu vaan olemaan vain kourallinen niin varakkaita, että varallisuus riittää koko elämäksi raskaasti kuluttaen.

        Suurimmalla osalla varakkaista on liian vähän omaisuutta tuohon ajatusmalliin....

        Joten että pysyy varakkaana, on käytännössä pakko sijoittaa, ainakin jossain mielessä.

        Omistat tehtaan, se on sijoittamista --- myy miljoona tehtaasi, ja olet kuluttanut 20 vuodessa helposti kaiken. Jättämällä se tehdas myymättä 20 vuoden kuluttua olet käyttänyt saman varallisuuden, ja tehdas edelleen pukkaa lisää kulutettavaa varallisuutta.....


      • trywrwet
        AnnaMunKaikkiKestää kirjoitti:

        Suomessa sattuu vaan olemaan vain kourallinen niin varakkaita, että varallisuus riittää koko elämäksi raskaasti kuluttaen.

        Suurimmalla osalla varakkaista on liian vähän omaisuutta tuohon ajatusmalliin....

        Joten että pysyy varakkaana, on käytännössä pakko sijoittaa, ainakin jossain mielessä.

        Omistat tehtaan, se on sijoittamista --- myy miljoona tehtaasi, ja olet kuluttanut 20 vuodessa helposti kaiken. Jättämällä se tehdas myymättä 20 vuoden kuluttua olet käyttänyt saman varallisuuden, ja tehdas edelleen pukkaa lisää kulutettavaa varallisuutta.....

        Siis miksi pitäisi kuluttaa raskaasti ylipäätään? Toinen voi saada kulutettua miljoonan muutamassa kuukaudessa ja toinen pystyy elämään sillä yli 50 vuotta ilman tuottoakin. Tämä riippuu täysin kulutustavoista.

        Tunnen jopa ihmisiä, jotka saavat laitettua useita satasia säästöön kuukaudessa alle tonnin nettotuloista. Joitakin ihmisiä ei vain kiinnosta pätkän vertaa mökki, vene, auto, iso asunto tai vastaavat ja vaikka heillä olisi miljoonia tilillä, eivät he niitä ostaisi.

        Ja muuten, miljoona on sen verran paljon rahaa, että jo parin kolmen prosentin tuotto muilta markkinoilta riittää siihen, että raha riittää kevyesti koko loppuelämän normaalilla kulutuksella.


      • AnnaMunKaikkiKestää
        trywrwet kirjoitti:

        Siis miksi pitäisi kuluttaa raskaasti ylipäätään? Toinen voi saada kulutettua miljoonan muutamassa kuukaudessa ja toinen pystyy elämään sillä yli 50 vuotta ilman tuottoakin. Tämä riippuu täysin kulutustavoista.

        Tunnen jopa ihmisiä, jotka saavat laitettua useita satasia säästöön kuukaudessa alle tonnin nettotuloista. Joitakin ihmisiä ei vain kiinnosta pätkän vertaa mökki, vene, auto, iso asunto tai vastaavat ja vaikka heillä olisi miljoonia tilillä, eivät he niitä ostaisi.

        Ja muuten, miljoona on sen verran paljon rahaa, että jo parin kolmen prosentin tuotto muilta markkinoilta riittää siihen, että raha riittää kevyesti koko loppuelämän normaalilla kulutuksella.

        Niin, "Ja muuten, miljoona on sen verran paljon rahaa, että jo parin kolmen prosentin tuotto muilta markkinoilta riittää siihen, että raha riittää kevyesti koko loppuelämän normaalilla kulutuksella. "

        Tuossahan juuri kirjoitettiin että vaikka omistaa miljoonan, sitäkin pitää sijoittaa että se riittää koko elämän.....

        Joten miljoona omaisuudellakin pitää jossakin mielessä sijoittaa....


    • pienikinsäästö

      Mielinuvituksessani minäkin sijoitan ja ostan osakkeita ja oblikaatioita 20-50 000 eurolla vuosittain mutta pienillä tuloilla sijoitan säästötilille ja säästöpossuun sekä joskus katselen rahastosäästämistä. Kukaan tuskin sijoittaa ajattemematta, mitä on edessä. Kenellä lienee liikaa rahaa. Sijoittaa voi pieniäkin summia ja nekin tuottavat joskus jotain. Mutta kun säästää tilille ja säästöpossuun tai muuten tallettaa, niin tietää mitä tekee.

    • säästöt

      Minä sijoitan tilille 10 000. On mukavaa mutta vaatii kärsivällisyyttä pitää se tilillä. Kotona ei ole liikaa mutta tilillä on 300.

    • tilillärahaa

      Minä onnistuin säästämään. Nyt tilillä 175,00. Käyttötili tyhjä.

    • EriAsioitaScopessa

      Minä taas katson ettei tilillä makaa liikaa rahaa.

    • robertsetä

      näitä juttuja lukiessa tulikin mieleen että taas pitäisi kotona olevat setelit silittää ja kolikot kiillottaa, saisikohan joltain sukulaiselta apua.

    • kotiinjatilille

      Tilille säästän ja kotiin. En jätä seuraavaksi kuuksi paljoa, mutta tilillä on sitäkin enemmän ja kotona hätätilanteita varten jotain.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      4619
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2498
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2166
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe