Kuntoutustukivalitus käsittelyaika?

YleisestiKysyn

Tein valituksen kuntoutustuestani.
Eläkekassasta tuli ilmoitus, että ovat vastaanottaneet valitukseni 30.5.2016.
Mitään ei ole kuulunut sen jälkeen.
Mitenhän pitkät käsittelyajat yleensä ovat?
Ilmoittavatko erikseen, jos siirtävät asian eläkeasioiden muutoksenhakulautakuntaan?

16

6057

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dxnhchjcc

      Teit valituksen kuntoutustuesta??? Mitä valitit siitä? Käsittelyajat 4-10 viikkoa varmaan karkeasti arvioiden..

      • YleisestiKysyn

        Kiitos, kysymästä.
        Lopettivat kuntoutustukeni.
        Eli vastustan kuntoutustukeni lopettamista, koska olen sairaslomalla ja työkyvytön, niin katson kuuluvani kuntoutustuelle.


      • hyghjk
        YleisestiKysyn kirjoitti:

        Kiitos, kysymästä.
        Lopettivat kuntoutustukeni.
        Eli vastustan kuntoutustukeni lopettamista, koska olen sairaslomalla ja työkyvytön, niin katson kuuluvani kuntoutustuelle.

        Aika tylyä, mutta lappu sieltä tulee jossa perustelut moiseen.


      • YleisestiKysyn

        Joo, kyllä tuli lappu perusteluineen.
        Perusteluissa katsoivat ja arvioivat, että olen työkykyinen ja kehottivat hakeutumaan työvoimatoimistoon työnhakijaksi.


      • vemppa-eerik
        YleisestiKysyn kirjoitti:

        Joo, kyllä tuli lappu perusteluineen.
        Perusteluissa katsoivat ja arvioivat, että olen työkykyinen ja kehottivat hakeutumaan työvoimatoimistoon työnhakijaksi.

        Harmi homma, mutta teet valituksen ja uusilla b-lausunnoilla mahdollisilla lääkätintodistuksilla, tosin vaikea sanoa kun ei tiedä mikä vamma on kyseessä.


      • valitusmenossataas
        YleisestiKysyn kirjoitti:

        Joo, kyllä tuli lappu perusteluineen.
        Perusteluissa katsoivat ja arvioivat, että olen työkykyinen ja kehottivat hakeutumaan työvoimatoimistoon työnhakijaksi.

        Ei auta B-lausunnotkaan lääkäreiltä, jotka henkilökohtaisesti tapaavat potilaan. Siellä "jossain" on aina joku viisaampi, joka pystyy kumoamaan sellaiset lausunnot. Osan noista B-lausunnoista eläkevakuutusyhtiö on korvannut minulle, suurinta osaa ei. Omalta kohdaltani on mennyt eläkevakuutusyhtiöön ja kelalle kaksi lausuntoa, joissa todetaan, etten ole pystyvä palaamaan työelämään enkä siiihen kuntoutettavissa koulutuksellakaan.
        Ei mitään työkyvyttömyyseläkkeitä, oli päätös. Osittaisen työkyvyttömyyden on eläkevakuutusyhtiö myöntänyt, mutta se ei riitä heidän mielestään työkyvyttömyyseläkkeeseen. Laitettiin sen jälkeen lisää B-lausuntoja eri syistä, mutta ei riittänyt vieläkään. Ja lääkärissäkäynnit maksoin itse, koska eläkelaitos ilmoitti vain, että he maksavat vain ne kulut, jotka koituvat heidän pyytämistään lääkärin lausunnoista.


    • Jos eläkelaitos ei hyväksy muutoksenhakijan vaatimuksia kaikilta osin, eläkelaitoksen on toimitettava valitus sekä valitusta koskeva lausuntonsa työeläkeasioiden muutoksenhakulautakunnalle (TELK). Eläkelaitoksen on siirrettävä valitusasiakirjat ja valitusta koskeva oma lausuntonsa TELK:lle 30 päivän kuluessa muutoksenhakuajan päättymisestä.

      Eläkelaitos voi poiketa 30 päivän määräajasta vain silloin, jos valituksen käsittelyssä tarvittavan lisäselvityksen hankkiminen sitä edellyttää. Tällöin valituskirjelmä ja lausunto on toimitettava asianomaiselle muutoksenhakuelimelle viimeistään 60 päivän kuluessa muutoksenhakuajan päättymisestä. Tämä 60 päivän määräaika on ehdoton. Lisäselvityksen hankkimisesta on ilmoitettava viipymättä muutoksenhakijalle.

    • Kun anoin kuntoutus tukea täysin perustellusti,en saaanut kirjallista vastausta vaan puhelun. Puhelun soitti nuori neito joka ei tiennyt aiemmin kirjoittaneen(työeläketietäjä) tiedoista mitään,minulla oli netti auki kyseisestä pykäläviidakosta eli oli tarkoitus että se puhelu riittää ja minä lopetan anomisen.Hän kertoi että voin käyttää kuntoutusta ja apuväline klinikkaa tarpeen mukaan ja laitan vain laskut Kelalle,he kuulemma maksavat ne kun olin ilmoittanut ja laittanut lääkärinlausunnon ym. paperit heille? Eikö paperi vastaus ole käytäntö?

    • Utelu

      Kevalla meni valituksen käsittelyyn 4. Viikkoa ja tuli tieto, että valitus siirretty Telk.lle . Antoivat kuitenkin väliaikaisella ratkaisulla jatkon kuntoutustukeen, kun valituksesta huolimatta hain b-lausunnolla jakoa. Se valituksen käsittely kesti vielä 5 ,5 kuukautta . Telk.n Päätös tuli minulle ja meni Kevalle reilussa 4. kuukaudessa mutta päätöksen lainvoimaan tuloa piti odotella vielä kuukausi ennen kuin Keva antoi lopullisen päätöksen valitetusta kuntoutustukipäätöksestä. Varaudu siihen puoleen vuoteen , että saat lopullisen päätöksen ...

      • Utelu

        Pöh... Ennakoiva syött jne. ...... En jakoa vaan kuntoutustuen jatkoa ...


    • Jos olet hakenut kuntoutustukea työeläkelaitoksesta saat siitä aina kirjallisen päätöksen. Jos ammatillinen kuntoutus työeläkelaitoksen kautta on tullut sinulle ajankohtaiseksi, antaa työeläkelaitoksen kuntoutusneuvoja sinulle siihen liittyvää ohjeistusta myös puhelimitse.

      Jos olet hakenut kuntoutustukea tai lääkinnällistä kuntoutusta Kelasta, Kela antaa siitä päätöksen.

      • IlmoittauduTE-keskukseen

        Karkeasti voi sanoa, että kuntoutustukivalituksen käsittely kestää kokonaisuudessaan puoli vuotta siitä, kun valitus lähti. Ensin ilmoitetaan, että valitus on otettu vastaan. Sitten valitus siirretään muutoksenhakulautakunnalle, jossa käsittely kestää tavallisesti useamman kuukauden. Näiden kuukausien aikana valittajan on mahdollista täydentää valitustaan uusilla työkyvyttömyyttä tukevilla näytöillä, esim. lääketieteellisillä tutkimustuloksilla. Niitä tarvitaan, pelkkä oma mielipide tai sevitys työkyvyttömyydestä ei riitä.

        Koska valitusprosessin käsittelyaika on pitkä, ja tulevan päätöksen sisältöä ei voi tietää, kannattaa ilmoittautua TE-keskukseen työttömäksi työnhakijaksi, sillä työttömyyskorvausta ei makseta takautuvasti.


      • YleisestiKysyn

        Ei mulla ainakaan ole rahaa, eikä voimavaroja, mihinkään uusiin työkyvyttömyyttä tukeviin näyttöihin, eikä lääketieteellisiin tutkimuksiin.
        Jos ei yliopistollisen keskussairaalan kuntoutustutkimuspoliklinikan tutkimusryhmän todistukset kelpaa, niin olkoon sitten kelpaamatta.

        Eikö sitten kannattais verotusta keventää kaikilta kansalaisilta ja lopettaa kokonaan tälläset yhteiskunnan verovaroin ylläpidetyt poliklinikat, joiden todistuksilla ole mitään virkaa eläkeyhtiöissä?


    • Hankin lääkärit,lausunnot ja kokeet mitkä vaadittiin kuntoutuksiin ja apulaitteisiin.Oli paperissa ei enää työkykyinen,niin rahat meni ,ei muuta kun odotellaan vakuutus yhtiön palkkaaman "kesätyön tekijän" lausuntoa miten kertoo ettei edes korvauksia tule. Käytäntö on eläke yhtiöllä sama kuin vakuutus yhtiöllä ,palkataan joku nuori jonka tehtävänä on keksiä papereista miten sanotaan nätisti ei,olen nähnyt työvoima toimistolla silloisen Tapiolan ilmoituksen työhön palkataan eläke anomusten hylkääjä,ei koulutusta kekseliäsyys riittää ja tavan ihmisille se on lähes pyhä paperi jota odotetaan rinki kylmänä saako eläkkeen vai sossun luukulle taas. Ja kaiken takana ei ole nainen vaan pikkupoika tai 16v tytön tyllerö. Vasta tämän palautteen jälkeen voi saada oikean päätöksen kuntoutuksesta ,eläkkeistä ym, mutta tämä ekan pelleily kirjeen saa jokainen..Minäkin sain ja alle kaksi viikkoa sen jälkeen päätös oli eläke vaikken ollut edes anonut sitä? Toimistoilla olevien henkilöiden pitäisi puhua ihmisille totta koska jotkut matkustavat koko päivän ja ovat kotona rätti väsyneitä ja minkä takia??? Joku oli opetellut pistämään asiakkaan kartanolle pino papereita kainalossa joilla hommaa voi taas jatkaa,,lopputulos on aina tuurista kiinni tai kuolema kerkeää ennen. Vielä siitä kun haette sossusta tukea kuukauden menoihin jotka ovat suuremmat kuin tulot. Älkää uskoko sossun nähdessä tiliotteenne jonka haluavat nähdä,jos teillä on rahaa tilillä säästössäolipa vaikka mitä varten.Teidän ei kuulu käyttää niitä rahoja hakemus kukkauden menoihin vaikka sossu pakottaa,ei käy. Homma menee niin että sen kuukauden tulot vastaan menot on todellinen peruste toimeentulo tuelle,ei teidän tilillä olevat vaikka viidenkymmenn tonnin perintö mihin ette halua koskea tai ihan mikä raha tahansa. Jos sosku vetoaa tiliinne ja hylkää toimeentuloanomuksen ,menkää oikeus apu toimistoon ja eiku sossulle haaste käräjille. Tiedoksi ilmoitan että sossun työntekijät aina pomoa myöten saavat vähintään virkavirhe merkinnän ja sossut kautta koko Suomen maan ovat hävinneet nämä käräjät sata nolla. Eräs sossu otti kolme kertaa takkiinsa ja maksoi korkoineen oikeuden kulut,eivät osanneet lukea lakikirjaa. Ai minäkö ,ja mistäkö ? voihan olla että olin aina paikalla,kiva saada haleja omista kokemuksistaan viisastuneena. Raha viivan alla on teidän yksityinen asia vain kk. tulot vast. menot lasketaan. Suomi on omilleenkin sossun puolesta jos vaan tapellaan kuten romaanit ja mamut tekevät lakimiehineen. Eikun oikeusapu toimistoon,sitä varten se on ettei joudu jyrätyksi Ps. lakimies apu on ilmaista vaikka opiskelia neito kuten minulla oli. Kyllä yksi lakimies sanoi ettei ala pummeille opettamaan tätä mitä tässä ole kertonut,sanoi menkööt töihin tai lääkäriin. Toisella kädellä aukaisi oven isolle laumalle ei kotimaisia asikkaita joita kyllä opasti. Miettikää,kuka ajaa uudella autolla ja asuu kotonaan eikä kadulla??

    • sami4444

      Moi,
      minulle on pätkittäin myönnetty kuntoutustukea ja lopulta sain hylkypäätöksen.
      Josta tein ohjeistuksen mukaisesti valituksen, niin meni läpi.
      Perusteet lääkärin lausunnossa tulevat olla selkeät ja "napakat", ne asiantuntijalääkärit, ketkä päätökset tekevät, perustuu vain ja ainoastaan sairauskertomuksiin, - potilaskorttimerkintöihin ja lääkärin lausuntoihin.
      Asiantuntija lääkärit eivät potilasta näe, eikä tule kuulluksi, kaikki perustuu sairauskertomuksiin ja lääkärin lausuntoihin.
      Itse tarkistan sairauskertomusmerkinnät, - lausunnot ennen kuin ne eläkeyhtiölle lähtevät, että tiedot ovat varmasti oikein.
      Potilasasiamiehien tieto, - taito EI tähän kaikkeen riitä ;(
      Jos sairauskertomuksissa, - potilaskertomuksissa on väärää tietoa, on potilaan velvollisuus, pyytää korjaus papereihin.
      Jos on ristiriidassa hoitavan lääkärin kanssa, lääkärin tulee se asiapapereihin kirjata.
      Harmittaa, kuinka monelta jää korvaukset saamatta, vain sen vuoksi, ettei potilasasiamiehellä ole tarvittavaa tieto taitoa.
      Jos sattuu hoitovirhe, ensimmäinen taho on valittaa Potilasvakuutuskeskukseen.

    • önjiij

      Potilasvakuutuskeskuksen sivulta:
      Vahinkoilmoituksen tekemiseen on aikaa kolme vuotta siitä, kun vahingonkärsinyt sai tiedon vahingosta. Tästä poiketaan vain erityisestä syystä. Vahinkoilmoitusta ei välttämättä kannatakaan tehdä heti oireiden ilmaannuttua, koska asian käsittelyssä saatetaan tarvita tietoja terveydentilan myöhemmästä kehityksestä. Näin on etenkin infektioiden kohdalla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe