tuntuu pahalta

mies3555

erosimme 5.5vuoden seurustelun jälkeen.sanoit ettet rakasta minua enää.olen yrittänyt kertoa sinulle tunteistani(rakastan sinua).sinua ei kiinnosta.tuntuu erittäin pahalta.kysyin onko sinulla joku toinen sanoit et ei.en ole ikinä tavannut mitään sinunlaistasi.tiedän että 5.5 vuotta on lyhyt aika mutta silti rakastuin sinuun täysiä.tuntuu tosi pahalta etten nää enää sinua,saa nukkua sinun vieressä tai sanoa sinulle että rakastan sinua.en tiedä onko säälittävää kirjoitella tänne tämmöisiä mutta haluan purkaa mieltäni johonkin.en ymmärrä miten voit olla minua kohtaan niin kylmä.ehkä sekun sanoit ettet rakasta minua enää pitää paikkansa ehkä ei.ehkä jonain päivänä selviän tästä.ärsyttävää kun kaikki sanoo et se on sellasta uutta matoa koukkuun mutta asia on niin etten halua mitään muutakuin sinut.en pysty syömään enkä nukkumaan kun ajattelen tätä asiaa ja sinua.tuntuu siltä että olen vitun paska ihminen kun minut jätetään vaikka sanot että syy on sinussa ei minussa.tuntuu etten halua kohdata ketään ihmistä enään ikinä koska voi käydä taas että rakastun liikaa.vaikka tällä hetkellä ei tunnu siltä että voisin ketään muuta rakastaa.en vihaa sinua.vihaan itseäni.

15

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Limimerkki

      Nykyään se on pitkä aika. Et kuitenkaan haluaisi olla yhdessä sellaisen kanssa, joka ei rakasta sua. Kukaan ei tunteilleen mitään voi. Yhtä vähän hän voi sille, ettei rakasta sua kuin säkään sille, että rakastat.

      • mies3555

        tiedän mitä tarkoitat ja ymmärrän sen mutta tällä hetkellä tuntuu todella pahalta


    • nykypäivää

      Kyllä 20 vuotta ja pam,eropaperi kouraan ja lopuksi hänen suustaan voidaan olla kavereita tai ystäviä,mutta itselleni parempi kun ei tapaa koskaan,nyt jo mennyt vuosia.......

    • Jousimiesnainen83

      Onhan tuo jo aika pitkä aika olla yhdessä. Tuossa ajassa olin jo naimisissa ja meillä oli jo talo valmiina sekä lapsi jo syntynyt. Ja nyt jo 11 vuotta yhdessä... Eli kyllä tuossa ajassa tietää haluaako toisen kanssa sen perheen ja muuta. Kyllä sullekin se sopiva elämänkumppani löytyy jolloin asiat vaan rullaa eteenpäin. Aika parantaa haavat ja kasvat ihmisenä. Tiedät mitä odotat suhteelta tulevaisuudessa.

    • jomummoikäinen

      On se ikävää miehen ja naisen välinen rakkaus. On ihanaa kun kaksi sydäntä löytää yhteisen sävelen. Ennen sanottiin, että tulee se arki ja rakkaus muuttuu kumppanuudeksi. Ja sitten jos toinen taho kohtaa uuden kohteen, johon syntyy palo, arkinen kumppani saa jäädä ja jopa tuntuu vastenmieliseltä viettää aikaa samojen hirsien alla.
      Kuitenkin ihanne olisi, että kerran rakastuneet voisivat jatkaa sitä arkea ja elää yhdessä kunnes kuolema siteen katkaisee.

      Ymmärrän aloittajaa. Elin pitkässä parisuhteessa ja kohtasin kerran ihastuksen, joka valtasi mieleni. Kyllä sen miehenkin silloin vaistosi ja sai tietää, kun olin poissaoleva ja jopa masentunut ikävästä. Kuitenkin minua sitoi avioliiton vala ja ei siinä tapahtunut mitään käytännössä. Varmaan miestäni loukkasi, kun olin ymmärsi kiintymyksen toiseen. Minkäs sitä tunteilleen voi. Ajan myötä tunne hiipui ja sammui ja entinen hyvä arki sujui kuten ennekin.

      Sitten tapahtui niin, että mies ihastui ja eipä hänellä ollut kanttia välttää kiusausta vaan lähti ihastuksen mukaan. Muka sanoi syyksi, että olinhan minäkin ollut kiinni välillä toisessa, mutta enhän sittenkään pettänyt vaan nielin suruni.
      Uskon että pitkän parisuhteen aikana varmasti sattuu näitä ohimeneviä hurahduksia ja sillä kai onkin Suuren kirjan käsky. "älä tee huorin". Kiusaus tulee, mutta siihen tarvitse lähteä mukaan. Olisi hyvä jos puolisot voisivat olla myös parhaimmat ystävät ja samalla aaltopituudella ja tavallaan kuin sisar ja veli rakkauden lisäksi. Silloin jos se eroottinen viehätys ja lumo hiipuu, niin voidaan elää siitä huolimatta yhdessä.
      En tiedä onko kumppanillasi nyt toinen vai onko vain muuten totaalisesti se rakkauden tunne sinua kohtaan sammunut.

      Yhden kerran olen palavasti rakastunut eron jälkeen, mutta kohde ei kokenut samaa. Minuun on ihastuttu myös, mutta en ole kokenut rakkautta. Olenkin ollut nyt sitten sinkkuna pian parikymmentä vuotta ja tavallaan jättänyt jälkeeni haaveet parisuhteesta.
      On se haastava ja riskialtis parisuhde. Välttyy sydänsurulta itse ja ei aiheuta sitä toisellekaan, kun elelee yksin. Ja onhan se melkoinen ruljanssi hankkia yhteinen koti ja se taas purkaa ja totutella uuteen kotiin, jos huonosti käy.
      Voimia sinulle sydänsurussa.

      • mies3555

        kiitos erittäin paljon sinulle.oli kiva lukea ajatuksiasi.en usko että hänellä on toinen tai kai se ihan sama on vaikka olisikin.toisaalta tiedän että minun on parempi ilman häntä mutta toisaalta olen niin surullinen.


      • jomummoikäinen

        Ihmisen ei ole hyvä olla yksin, mutta ei usein kaksinkaan. Aika lyhytaikaisia parisuhteet nykyään ovat. Senkin vuoksi olen ajatellut pärjäillä yksin. Ja ei se helppoa olisi jälleen opetella sopeutua jakamaa tila ja elämä toisen kanssa. Ja kun ikää on jo paljon, niin voisi kumppanin kuoleman kautta menettää. Ei sekään helppo asia ole. Olen nähnyt viereltä sitäkin tuskaan ystävien ja sukulaisten elämässä.
        Kyllä minusta tuntui pahalta silloin aikoinaan että pitkäaikainen kaveri, yhdessä yli 25 vuotta elelee toisen kanssa. En tänäkään päivänä halua tietää heistä ja onneksi ei tarvitsekaan kun ei ole yhteistä jälkikasvua.


      • nykypäivää

        parisuhteeni kesti 20vuotta,eikä koskaan tullut mieleeni pettää puolisoa edes humalassakaan,miksi toisen pitää rakastua tuntemattomaan,jos ei ole edes jutellut koskaan,kaikki elämässä oli tasapainossa siis rahasta ei ollut pulaa,kun kumpikin kävi töissä......ei riitoja,aikaa riitti toisille myös lapsille,vieläkin askarruttaa MIKSI?????


    • Jaksamistasulle

      Sanoiko hän selkeästi sen, ettei rakasta vai miten? Joskus tunteet voi kuolla, intohimo sammua ja suhde muuttua kaverilliseksi ettei nähdä enää mieltä jatkaa seurustelusuhteessa. Kertoiko hän muita syitä suhteenne päättymiseen kuin itsensä? Mutta kyllä se hänelläkin on pitkään ikävä, sekä yhtälailla hänkin käy ne eron herättämät tunteet läpi ja myös itkee, koska on noinkin pitkä suhde kyseessä. Ja jos on järki-ihminen muuten, niin hän käy sen oman eroprosessinsa läpi itsekseen, samoin suosittelen sulle ettet pistä sitä uutta matoa koukkuun, vaan käyt ne kaikki tuntemuksesi läpi, kirjoita niistä vaikka päiväkirjaa ja lopulta tulee se hetki, että hyväksyt tapahtuneen, ja toivottelet hänelle kaikkea hyvää. Ota välillä etäisyyttä tunteisiisi ja yritä tehdä jotain muita itselle mieleisiä juttuja ja muista syödä, nukkua ja liikkua kuitenkin, vaikka se väkinäiseltä tuntuukin. Itse olen kokenut muutaman eron ja nyt pitkä suhde joko katkolla tai päättymässä, riippuen miehen päätöksestä hänelle antamani harkinta-ajan jälkeen. Välillä käyn tilannetta läpi, mutta otan myös sitä etäisyyttä. Itselleni matkustaminen ja liikunta ovat ne henkireiät joiden avulla pärjään. Onneksi tämä sattui myös kesäaikaan joten tapahtumia riittää, joissa voi ajatuksiaan välillä viedä pois ongelmien ääreltä ja irrotella, vaikka se surullinen olo pohjalla olisikin. Tunteiden työstäminen on raskasta, mutta kannattaa, koska lopulta sinua odottaa oma eheä itsesi tilanteen hyväksyneenä ja valmiina uusiin koitoksiin.

    • Asfalttiapina

      En ymmärrä tuollaista itsesääliä miksi ei voi vain hyväksyä sitä tosiasiaa että rakkaus on loppu. Jatkaa elämäänsä eteenpäin tai jos se ei auta niin lopeta sitten. Täytyy kyllä olla päässä vähän niinkuin vikaa. Hae ammatti apua

    • äitintyttökaikenoppi

      Eikö sieltä Himokselta niitä matoja löydy. Otat vaan liisumiimutleenat mukaan ja jonkun kersan alibiksi niin hölmö isukki maksaa kaiken. Mäkin voin laittaa 100 euroa että saat edes ite ostaa jonkun viinaryypyn.

    • metjaana

      Jo on toviton tapaus hyväksy tappio ja lopeta toi ruikutus et sä sitä naista saa koskaan takaisin menetetty on menetetty. Ammatti apu keskustelu olisi nyt paikallaan tai hetkeksi hoitoon.

    • MaunoKelLo

      Onko se rakkautta jos jää roikkumaan yhden perään osaamatta antaa periksi? Ei minun mielestäni. Se on jo aika pakkomieteistä. Suosttelisin avun hakemista eri tahoilta kohdataksesi tosiasia ja pääsemään ylitse hänestä. Pelkäät yksinjäämistä mutta sinähän olet jo yksin. Mitä sitä enään pelkäämään. Tiedän kyllä että elämä voi joskus potkia päähän mutta kaikesta selviää lopuksi paremmin tai sitten huonommin. Pelkkä turhanpäiväinen ruikutaminen ei sinua onnelliseksi tee. Saman kokenut mutta yltse päässyt ja onnellinen.

    • Napsutin69

      Mä nautin siitä että toinen saa kärsiä tiesitkö että olet minulle menneen talven lumia. En koskaan voisi rakastaa sinua.

      • hahahahhaha

        olet varmasti napsutin hieno ihminen :) onnee vaan elämään :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe