SOTE-Alan (amk) koulupaikan saaneet tänne!! :)

Tulevahoitsuko

Kohta alkaa koulupaikkoja satelemaan eli tänne ilmotusta kun saa koulupaikan! Kuumeisesti odottelen jo tuloksia vaikka voi tosin tulla vasta sillon 1.7, mut toivotaan et tulis aikasemmin ;) itse hain kätilöksi ja sairaanhoitajaksi Metropoliaan :)

252

18916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Llhensm

      Täällä metropoliaan terkaksi hakenut! Sais alkaa jo tulokset tulla...

    • Äshoo16

      Hamk o/

    • sote-alalle

      Ite hain turkuun röntgenhoitajaks ja bioanalyytikoks sekä Porin samkiin fyssariks ja odotan tuloksia ku kuuta nousevaa

    • Kätilöterkka

      Täällä myös Metropoliaan kätilöksi ja terkaksi hakenut! Toivottavasti tulisi tulokset mahdollisimman pian!

    • Apuavaaaa

      Täällä metropoliaan kätilö & sh!

    • Heivaannn

      Kuopion fysioterapia tuloksia odottelen!

    • kätilöterkka

      Metropolian kätilöt, miten meni pääsykokeet ja oletteko ensikertalaisia? Itsellä meni ihan ok, mutta tuntui jo siellä että taso oli varmaan korkea, muillakin taisi mennä hyvin. Jännittää...

    • Hoitsuksi

      Tamk ja hoitsuks. Äsken kun kävin kattoo nii Tampereelta ei ollu saatu valintoja pakettiin. Miten meni muilla Tampereella kokeet?

      • ensihoitoon

        Oamk sairaanhoitajaksi ja ensihoitajaksi.


      • tuoremanselainen

        Hain Tampereelle monimuotoon ja tuntui, että kokeet meni ihan hyvin. Mutta yleensä kun luulee, että menee hyvin niin sitten ei tulekaan valituksi... Jännää on odotella!


      • tamk2016röntgen

        Hain Tampereelle röntgenhoitajaksi ja sosionomiksi. Sosionomin pääsykokeet meni ihan päin heleä mutta röntgenin ihan ok. Toivottavasti pääsen.


    • Tulevahoitsuko

      Mullakin jäi sellainen olo et hyvin meni kokeet, mut eihän sitä tiedä miten hyvin sitä pärjäs muihin verrattuna.. tuleepas hölmö olo jos opiskelupaikka ei irtoakkaan ja sitä on niin kovasti tässä odotellut! Tulispa jo, ei malttais enää millään odottaa! :)

    • Plaahhh

      Ärsyttttääää odotella, tulis jo ne tulokset!

    • Ääää990

      Sosionomin tulokset tulleet.

      • oquira

        Minnekä hait sosionomiks?


      • lamk129

        Ei näy mulla sosionomin hauissa kuin että kesken..


      • Jokojokojokojoko

        Mä hain sosionomiksi myös, monimuotona, ei näy tuloksia.


    • Odottavainen

      Kyamkiin sairaanhoitajaksi. Opintopolkua tulee availtua pari kertaa päivässä...😆

      • Yaiks

        Sama juttu! Pari kertaa päivässä.
        Toisaalta jos tänään ei tule mitään niin voi "rauhassa" odotella maanantaihin! :--D


      • Odottavainen

        Ai mä taas luulen että huomenna vois tulla, koska ainaki syksyn haussa on kestäny 17 yötä valintakokeesta tuloksiin :D ni se ois huomenna...


    • Jjjjsdyjd

      Mamkiin hain minä!
      Tuskin tulokset enää huomenna tulee kun kaikki on lähtenyt juhannusta viettämään 😄

      • Qwt

        Samaa mieltä :D


    • Jjjjjjjjjjjjjjjj

      Hitto vie tulispa ne tulokset vielä tänään.....

    • kärsimätönodottelija

      Äääh, ei jaksa tätä odotusta! Aika kulkee niiiiin hitaasti, sais nyt ennen jussia tulla tulokset.

      • Hapanmato

        Tuskin


    • jipiiiii

      Itse hain Kyamkiin Naprapatiaa opiskelemaan ja sain tänään tiedon siitä että sisään päästiin. :) Toivottavasti teillekin tulee pian!

      • Odottavainen

        Jeiiii! Onnea!! Tuliko sulle opintopolkuun se vai sähköpostiin?


      • jeejeeez
        Odottavainen kirjoitti:

        Jeiiii! Onnea!! Tuliko sulle opintopolkuun se vai sähköpostiin?

        Kiitos! Mulle tuli aamulla sähköpostia ja kävin sen jälkeen opintopolussa kurkkaamassa tilanteen niin siellä pystyi ottamaan jo opiskelupaikan vastaan jos halusi. En tiedä kumpaan tuli eka mutta molemmissa tieto näkyi. :) Minnes itse hait?


      • Odottavainen

        Kyamkiin sairaanhoitajaksi eikä vielä näy mitään.. meneeköhän se sitte maanantaille? :/


      • Naprapaatiksi

        Voi olla että niissä menee sitten pidempään. :0 Toivotaan että pääset!


    • sisäpiirissä

      Kirjoitan saman tänne mitä toiseen ketjuun. Suurin osa sote-alan AMK-koulutuksista tekee valintakoeyhteistyötä, mikä tarkoittaa sitä, että tuloksia ei julkaista ennen kuin kaikki samassa valintaryhmässä olevat ammattikorkeakoulut ovat tulosten kanssa valmiita. Esimerkiksi sairaanhoitaja- ja sosionomituloksia ei satavarmasti julkaista ainakaan ennen keskiviikkoa, sillä homma on vielä aivan kesken.

    • Tulos

      samkissa mulla 10. varasija

      • Jjjjjjjjjjjjj

        Miltä alalta 10. varasija?


      • Sankari8

        Mihin koulutusohjelmaan?


      • paadippapiidipaadi

        Ja monimuoto vai päivätoteutus? Koska monimuotoon onki ainaki sosionomit saanu jo tuloksia! Onks kellää tietoa SAMK:in sosionomi päivätoteutuksesta?


      • Tulos

        samk kuntoutuksen ohjaaja monimuoto:)


      • voieivoiei
        paadippapiidipaadi kirjoitti:

        Ja monimuoto vai päivätoteutus? Koska monimuotoon onki ainaki sosionomit saanu jo tuloksia! Onks kellää tietoa SAMK:in sosionomi päivätoteutuksesta?

        Voi apua, minne sosionomin monimuotoon on jo tullut tuloksia... :/


    • Eijaksaoottaa

      Nonii jokohan tänään tulis vastauksia!

    • tulisjo

      Eikö ole mitään uusia vastauksia tiedossa? :):)

    • turhaodotellla

      Tulee kuitenkin vasta perjantaina... blaah...

    • Kkkkkkkko

      Vois nyt vaikka kuun vika julkasta että kerkee irtisanoa vanhan asunnon ja alkaa etsiä uutta asuntoa opiskelu kaupungista jos sisälle on päässyt....

    • Susheuwhd

      Onko muilla nyt käyttökatkoa opintopolussa

      • Pläähhh

        Mulla oli juuri äsken, pääsin kirjautumaan, mutta en saanut omia tietoja esille. Kun sain: "opiskelijavalinta kesken".


    • Ooounyv

      Mullakin lukee että tietojen lataus epäonnistui..voi olla vaan ruuhkaa kyllä

    • joopski

      Käyttökatko....

    • Jännittynyt

      Tulis jo ne tulokset. Täällä ollaan ku tulisilla hiirillä.
      Pysty keskittyy mihkää.

      • tututuTu

        Mä ramppaan varmaan vartin välein opintopolussa. Tosin nyt se on koko ajan jumissa tai siinä on käyttökatko.


    • joopski

      Vaikka olis tuhat käyttökatkoo niin metropolia ei varmaankaan mitään vieläkään paljasta....

    • Jusjskjsjsusus

      Opiskelijavalinta kesken.....edelleen

    • Pliiiiiiiis

      Pliiiiiiiiiiiiiiiiiis tänää jotain tietoa ku ei saa nukuttuu ees eikä voi keskittyy mihinkää.....

    • Moimoiii

      Vieläki valinta kesken!! :(

    • Opiskelijavalinta
      • Jjjjjygg

        Sun sivus ei toimi


      • Hoitsuksi

        Itellä näkyy kans tamkkii valinta kesken et en usko et on vielä ketää hyväksytty. En ainakaan oo kenenkään kuullu saaneen opintopaikkaa vielä mihinkään sote aloista. Ainakaan amkissa


      • Napppppula

        tuolla sivulla kun rajaa ne hakuehdot että kevät 2016 niin ei ny paikan vastaanottajia ;) sivu ei tosin enää pelitä.


    • jessös

      Käyttökatko, sivusto kaatunu ku niin hirvee ruuhka siellä koko ajan :D

    • Huppistakeikka

      Sain opiskelupaikan Samk:ista. Tieto tuli jo viime viikolla. Sieltähän tulee heti sähköpostiin ilmoitus, että varmaan turhaa käydä koko ajan kurkkimassa opintopolusta :-) Voin toki olla väärässäkin,mutta jos on sähköpostiosoitteensa ilmoittanut, niin pitäisi tulla. Onko muita Samk:iin tulijoita sh-puolelle Raumalle?
      Saako muuten pääsykokeen pistemääriä tietää mistään?

      • Kdusnemd

        Normi puolelle sairaanhoitajaksi vai monimuotoon?


      • Hohhoijjaa12345

        Samkin monimuoto sairaanhoitajat ei ainakaan kuulu valintakoeyhteistyöhön, johtuukohan siitä, että nopeammin tuli tulos..


      • Hupsistakeikka

        Monimuotoon


    • Jännittynyt

      Onko kukaan saanu päibäopiskelupaikkaa jo?
      Haettu on metropoliaan ja laureaa.

    • Moimoiii

      Mä hain laureaan otaniemeen päiväpuolel.. ei oo kuulunu mitää viel

      • kestä

        Viime vuonna sain tuloksen vasta viimesenä päivänä otaniemen fyssarista...


      • Moimoiii

        Eli opintopolkuu enää turha päivitellä ennen perjantaita :D


    • oottelee

      Mulla valintakoeyhteistyöhön kuulumaton sijalla 5 hakutoiveissa. Siitä opintopolussa merkintä varasija jossain 50 huitteilla😞 Voiko silti tulla hyväksytyks ylemmillä sijoilla ja kutosena olevaan sosionomikoulutukseen, ku niissä on valinta viä kesken?

      • kylllä

        Periaatteessa kyllä, jos ei ole tuloksia syötetty vielä järjestelmään kaikista paikoista. Itelläkin kaikki kesken, tosin tiedän etten pääse niihin paikkoihin tietenkään joiden pääsykokeisiin en mennyt eli näkyy kesken niissäkin.


    • Tellmenow

      Täällä metropoliaan ja laureaan terkaksi hakenut! Kuumotus on hyvin kova ja töistäkin pitäs vielä tällä viikol yrittää suoriutua :0 onkohan kyseisiin paikkoihin ollut kova kysyntä nyt, onko pääseminen mahdollista vaikka ryhmäkeskustelu ei sujunutkaan niil hyvin?

      • jeeeessz

        Kysyntää varmasti ollut, mutta kaikki on mahdollista. Miksi koit, että keskustelu meni huonosti? Mikä on edes huonosti/hyvin menneen keskustelun määritelmä? Varmaan riippuu opettajastakin, että mitä asioita painottaa...


      • Elämäon11

        Jäi sellanen fiilis että muut saivat puhuttuu enemmän ja sentakii aattelin et tais mennä vähän huonosti. kans jännitti ihan sairaasti mikä saatto hyvin vaikuttaa siihen miten sain mun asiat ilmastuu. Mut kuitenkin olin jotenkin siinä keskustelussa mukana nii oishan se paljon huonomminkin voinu mennä :d


    • Haluanjotuloksetkiitos

      En kestä tätä jännitystä... :D

    • Korkeakoulujen yhteishaun tulokset valmistuvat 1.7.2016 mennessä. Kaikki tulokset näkyvät vasta 1.7. Tarkkaa kellon aikaa ei pysty sanomaan. Korkeakoulut ilmoittavat hakijoille valinnan tuloksesta. Osa korkeakouluista julkaisee kaikkien koulutusten valintojen tulokset yhdellä kertaa.

      Lisätietoja pääsykokeista korkeakoulujen hakijapalveluista

      Opintopolun verkkotoimitus

    • Dearhoney
      • Jeeeewsss

        Joo sama juttu, vaikka 6 paikkaan sote-alalla hain niin kaikki kesken vielä. No jospa nuo johonkin ees huolis kun näin pitkään jännityksessä pitävät :)


    • Tallu_

      Kyamkista tuli tieto, että sosionomiopinnot kutsuu! :) Onko muita Kotkaan päässeitä?

      • sankari8

        Päivä- vai monimuoto?
        ONNEA!


      • Apuaaaaaaaaaaa

        Monimuoto vai??


      • 1748y95737

        Paljon onnea! :) saitko tiedon sähköpostiin vai kävitkö opintopolussa?


      • Dearhoney

        Onnea! Kyamk ei ollu valintakoeyhteistyössä ton suhteen muiden kanssa, joten, tässä saa sitten vielä ootella..


      • Onneaonneeeaa

        Onnea! Itse pääsin Kotkaan lukemaan naprapatiaa :)


    • Eitätäjaksa

      PK-seudun tulokset tulee aina viimeisenä..
      Varmaan myös tällä kertaa! :"(

    • Johanna18664

      Metropoliaan sairaaanhoitajaksi! Jes

      • Dearhoney

        Onnea! Oliko eka vaihtoehto?


      • Sankari8

        Onnea! Oliko monimuoto- vai päiväkoulutus? Tuliko sähköposti vai katoitko opintopolusta?


    • MITÄTÄÄLLÄTAPAHTUU

      Onko tosiaan metropoliasta ihmiset saaneet jo tuloksia?

      • Plaaaaaah

        Minulla ainakin lukee että kesken :-)


    • huhhhhhhhuh

      Onko Metropoliasta tullut?? Minä en pääse opintopolkuun, siellä tulee vaan että käyttökatko... No onpa yllättävää kun ihmisraukat stressaa itseään hengiltä ja kirjautuu sinne viiden minuutin välein ja odottelee milloin tahansa ilmaantuvia tuloksia...

      • Moimoiii

        Mäkää en pääse opintopolkuuu, en oo tänää ollenkaaa päässy! Apua en kestä enääää!!!


    • Djksksnsn

      Voiskohan johonkin numeroon soittaa ja kysyä tuloksia kun tuo opintopolku ei nyt toimi

      • Moimoiii

        No nyt sain ladattuu omat hakemukset. Opiskelijavalinta on kesken... ylläri


    • Tallu_

      Päiväopintoihin. :) Ensin näky opintopolussa ja sit tuli jonkin ajan päästä vielä sähköpostia koululta. Tsemppiä odotukseen! :)

      • Bbjjj

        Oliko ykkös vaihtoehto😬


    • itsekinhakija

      No älkää nyt sentään alkako turhaan soittelemaan minnekään. Voihan se olla, että opintopolku on nurin ihan vaan siksi, että satatuhatta nuorta roikkuu siellä jatkuvasti ihmettelemässä onko jo tulokset tulleet. Näätte viimestään sitten perjantaina tulokset. Lähtekää vähäksi aikaa ulos lenkille ilman puhelinta, niin saatte ajatukset pois näistä hakujutuista.

    • enjaksateitä

      Ei oo Metropolian tulokset tulleet, toi on trolli

      • Djdusjsn

        Jep ei ookkaan tullu!!


      • Kiehuu

        No voi v****!!! Kyllä on jollain hauskaa kiusata toisia.. Voi luoja, tukehdu puuroos mulkku!!


      • Moimoiii

        Jollaki selvästi tekemisen puutetta.


    • Hoitsuksi

      Onkos tamkista ketää saanu tuloksia?

    • Mietteliäs-

      Mamk kukaan saanut tuloksia? Eikös ne tulokset pitänyt tulla aiemmin jos on päässyt 1 vaihtoehtoon sisälle?

      • Voivoikujännittää

        Tästähän voimme päätellä että emme ole päässeet 1 vaihtoehtoon sisään kun tuloksia ei ole tullut meille vielä 😂


      • sdfsds

        Ne tulee tasan silloin, kun ne sinne syötetään, ja ne tulevat kaikille samaan aikaan. Pointti on siinä, että ne näkyvät vasta, kun ylemmät hakukohteet valmistuvat. Älkää siis vielä päätelkö mitään :D


    • Kdkr

      Onko Seamk -tuloksia tullut?

      • Seamkshmonim

        Ei oo tullu, toivottavasti ei tiedä sitä ettei pääse... :( t. Seamk sh monimuoto


    • Asdf-

      Onko kukaan saanu savonialta tuloksia?

    • Mannytyy

      Onko kukaan saanut ensihoidon tuloksia?

    • minää123

      En oo saanu mitään tuloksia HAMK:sta (hain sosionomiksi). Opintopolussa lukee, että opiskelijavalinta kesken. Jännittyneenä odottelen sitten perjantaihin..

    • enkestätätäenenen

      Multa oli kadonnut nyt yksi hakukohde kokonaan listasta, muissa lukee kesken. Mitäköhän tässä nyt tapahtuu, kun yksi kohde kokonaan poissa listalta.

      • Outolintuu

        Mullakin oli kadonnut yks kohde.


    • Dearhoney

      Mulla edelleen kesken kaikki, vaikka en osallistunut vikan kohteeni pääsykokeeseen...

    • jännittynyt

      Mulla luki eilen Samk (sh monimuoto) kohdalla, että 1.varasija, mutta tänään kun avasin opintopolun, oli muuttunut että "kesken", onkohan mitä nyt tapahtunut?

      • paadippapiidipaadi

        Oot mahdollisesti päässy :).


    • paadippapiidipaadi

      Hei D: Ku valintakokeen perusteella valitaa 50% ja ylioppilastutkinon arvosanan ja valintakokeen perusteel 50% nii onkoha se käytännös niin et ylioppilail on vähäniinku 50% isompi mahdollisuus päästä vai oonko käsittäny väärin?

      • kaiketinäin

        Ne kenellä ylioppilastutkinto on arvostellaan osittain sen perusteella ja amistaustaiset pelkästään valintakokeella. Eli luulisin että 50% valituista on ylioppilaita ja 50% amislaisia.. (ei siis ole ylioppilailla yhtään parempia mahdollisuuksia)


      • taisittennäin

        On ylioppilailla paremmat mahdollisuukset. Jos kyseessä on kaksi jonoa, 1: yo koe, 2: koe, ylioppilas voi tulla valituksi molemmista, amis vain kokeesta. Vähän samoin kuin ensikertalaiskiintiö, vähintään (esim.) 80% on ensikertalaisia, loput 20% ensikertalaisia ja "tokakertalaisia" paremmuusjärjestyksessä.


      • eoo_100

        Ensikertalaiskiintiö on "vain" ne 80% eli 20% on varattu muille ja niihin otetaan vain ei-kiintiöön kuuluvia, eli tavallaan kuin kahdet eri valinnat yhtäaikaa. Näin ainakin metropoliassa. Onkohan tuossakin yksi syy muuten miksi nyt kestää niin kauan?


      • Fixkxkxxj

        Eihän tossa ole järkeä. Niitä ei ensikertalaisia voi olla vähemmän kuin 20% ja joissain aloilla prosentti on 50.

        Ensin otetaan kiintiö ja loppuihin otetaan kaikki, jolloin ensikertalaisia voi olla enemmän kuin se 80%. Muutenhan joku tosi surkeesti kokeessa pärjännyt voisi päästä, jos ei ensikertalaisia olisi tosi vähän.


      • eiooei

        Nimenomaa. En ole Metropoliaan tarkemmin tutustunut, mutta muissa olen nähnyt nimenomaa että ensikertalaisia on _vähintään_ *prosenttiluku, vaikka se 80*


    • hygful

      Hain ensihoidon koulutusohjelmaan
      -Metropoliaan
      -Kyamk
      -Tamk
      -Savonia
      -Oamk
      Edelleen opintopolussa KAIKKI kesken...

    • opiskelijako

      Hei te kaikki, jotka pääsette nyt opiskelemaan. Aloitatteko tänä syksynä opinnot? Vai aikooko joku jostain syystä (esim.perhe/työ/tms) lykätä aloitusta, esim.vuodella? Tälläinenhän pitäisi siis olla mahdollista, että ottaa opiskelupaikan vastaan, mutta on tavallaan "poissaolevana" vai mikäsesananyolikaa :D

      • Sinnikäs123

        Opiskelupaikkaa voi lykätä vain jos on armeijassa/sivarissa, vanhempainvapaalla tai jostakin terveydellisestä syystä kykenemätön opiskelemaan. Löytyy laista : )


      • Sinnikäs123
        Sinnikäs123 kirjoitti:

        Opiskelupaikkaa voi lykätä vain jos on armeijassa/sivarissa, vanhempainvapaalla tai jostakin terveydellisestä syystä kykenemätön opiskelemaan. Löytyy laista : )

        Tässä opintopolusta lainattu teksti
        "Voiko opintojen aloitusta siirtää?

        Ensimmäisen vuoden opiskelija voi ilmoittautua poissaolevaksi lukuvuodelle vain,

        jos suorittaa asevelvollisuutta, siviilipalvelua tai naisten vapaaehtoista asepalvelua
        on äitiys-, isyys- tai vanhempainvapaalla tai
        ei voi sairauden tai vamman vuoksi aloittaa opintoja ja on siis poissa lukukauden tai lukuvuoden."


    • Jännittynyt123

      Jaha, nyt opintopolkuun oli ilmestynyt teksti "huom! Korkeakoulujen opiskelijavalintojen tulokset ovat nähtävissä tämän viikon perjantaina 1.7" elikkä siis ei lue enää että VIIMEISTÄÄN 1.7

      • Yhyyyyy

        Jep... Eli vielä 2 päivää!!


      • holjhhhhg

        No mut osallahan on jo kauan näkynyt...


    • hshsjsjjs

      Metropolian Fysioterapian tulokset ovat tulleet. Itsellä varasija, mutta kakkosvaihtoehto kesken. Varmaan vielä mahkut päästä kakkosvaihtoehtoon.

      • holjhhhhg

        Tarkoituksella suljettu


    • aaaarghytsoppelis

      voi jeesus että voi kestää ja tökkiä!!!!pitäisi järjestellä asioita ennenku jää lomalle riippuen juuri koulupaikan saannista mutta pitää nyt sitten taas mennä niiiiiin viime tippaan nämäkin tulokset :/

    • hermot_menee

      Tää on kyllä ihan farssia koko homma... Miksi tuota pääsykoetta edes tehtiin tuossa muodossa, kun oli suora toisto esivalintakokeesta. Olisi otettu pisteet siitä ja päälle haastattelut niin olisi ollut nopeampaa.

      • ensihoitajaksi_2016

        Ja miten tämä nyt oli sitten muka farssi? Sen esivalintakokeen olisi voinut tehdä vaikka naapurin mummo jos olisi lähettänyt sähköpostissa tulleen linkin eteenpäin. Aivan pätevä koe, johon ei tarvinut etukäteen valmistautua, tämä on se oikea suunta valintakokeissa tänään ja tulevaisuudessa.

        Sehän tässä vain ärsyttää, että opiskelupaikasta saa tiedon vasta 1.7.


      • Hermo_menee

        No kyllä mua ärsytti jo kokeessa, miksi koko esivalintakoe tehtiin edes jos sen vou tehdä vaikka naapurin mummo? Mitähän etua siitä on että jollain random menetelmällä valitaan kokeeseen jossa restataan sit samat asiat uudelleen (muuta kuin se et oliko hakija tehnyt esivalintakokeen itse vai se mummo?)?


      • Tietäjänumero2

        Et nyt selkeästikään ymmärrä tai halua ymmärtää, enkä jaksa vängätä asiasta kanssasi. Toivottavasti kumpikin päästään sinne minne halutaan : ) t.eri


    • Tulos

      Mulla oli varasija muuttunut pienemmäksi:) eli jono liikkuu jo niissä paikoissa jotka eivät ole yhteistyössä. samk mulla.

      • Nfkfogljd

        Mikä ala???


      • Hmmhhhhh

        Miten sulla se opintopolku toimii, eikösse ole suljettu 1.7 asti tai jotain.


      • Tulos

        eilen illalla vielä toimi kun kävin kello 20 aikaan ja silloin huomasin että varasijani numero oli pienentynyt. ala kuntoutuksen ohjaaja:)


      • paadippapiidipaasi

        Mikä ala ? Kai Samk tekee valintakoe yhteistyötä :o?


    • Tulevahoitaja

      Turkuun hakevat, mitäs luulette, kuinka monta monivalintaa saa mennä väärin, että pääsee sisään?

    • jännittynyt

      Näkyyköhän opiskelijavalinnan tulokset heti 1.7 klo 00 vai ilmestyykö perjantai-päivän aikana....?

      • Moimoiii

        En jotenki usko et näkyis heti jo klo 00. Luulen et vast myöhemmi aamul/päiväl. Kuitenki meen kattoo heti klo 00, jos sinne pääsee😂


    • Jännittynyt

      Huomenna!!!!!!!!

      • Moimoiii

        Jeeeeeee!!


    • tamk2016röntgenn

      Apua kun pelottaa :D jos ei irtoo paikkaa niin en tiiä mitä teen, oon täysin tyhjän päällä! En jaksa odottaa huomiseen

    • iikiikiiiiikiiiiiiik

      Mun poikaystävällä on jo 2 viikkoo menny hermo ku en muusta puhukkaa ku tulosten julkistamisesta ja siks ku ei muka auta tällänen stressaaminen asiaa. Tiiän kyllä itekki, ihmetyttää muaki miks täytyy siel opintopolus ravata ja näitä nettikeskusteluitaki kytätä, ihanku täältä sais jotain mielenrauhaa! :D Huvittaa tää sekopäisyys, onneks on muitaki hermoheikkoja liikkeellä!! :D Huomenna voi mieski hengähtää kun on muutaki keskustelun sisältöä ku mun koulu-jännitys.. ;)

    • Öpökki

      Onkohan kenellekään tullut JAMKista sähköpostia jo? Opintopolku on sulussa, niin ajattelin, että onko muuten jollekulle napsahtanut tietoa opiskelupaikasta...

      • jaaahaassssss

        6 paikkaan hain, eikä ole vielä minkäänlaista tietoa tullut mistään sähköpostiin tai minnekkään.


    • RAOP
    • Apuvaj

      Kylläpäs tässä rupeaa jännittämään... Ei malttais enää odotella

    • Ressssssssssaaaaaaa

      En taatusti nuku ensi yönä... Ja huomenna aamuvuoroon töihin! Tulisivat edes puolilta öin!!

      • Moimoiii

        Mul sama juttu...ja kaikki sitte töissä kyselee pitkin päivää no saitko sen paikan :DD


    • Ööö22
    • Ööö22
      • VMP2016

        Ei toimi linkki,mutta sain luettua muuta kautta. Eipä ollut kauhean vakuuttava toi opetusministeriön tyyppi.Pelkään pahoin ettei niitä tuloksia pääse katsomaan edes iltapäivällä kun koko Opintopolku kaatuu :(


    • Moimoiii

      Mä niiiiiiiiiiin toivon et pääsen sinne kouluun, ettei tarvii enää ikinä hakee.... iha kauheeta ollu tää prosessi!

      • Jännittynyt

        Ihan samaa mieltä. Avoimessa on onneks paikka. Suoraan sisään ois kiva päästä.


    • Moimoiii

      Jes enää alle tunti niin on 1.7! Oho mul ei oo mitää elämää enää😂

    • Ilonkaa

      Menetän niin yöuneni tän takia.. 4 kertaa hakenu sh linjalle, ja nyt sen haku-uudistuksen myötä sain kutsun ja pääsin haastatteluihin ja nyt jännätään tuloksia <3 Niiiin toivon et nappais!

      • Moimoiii

        Ymmärrän! Mä valmistuin lukiosta 2011 kevääl...ja oon joka hakukerta sen jälkee hakenu sh keväällä sekä syksyllä. Tää oli nyt 3. kerta ku oon ees pääsykokeihi asti selvinny. Toivottavasti 3. kerta toden sanoo!


      • Ilonkaa

        Pidän peukkuja!! Ps. Pääsin!!!!


    • enkaitaasjääilmanpaikkaa

      Mä en kestä jos en pääse sisään ja tää on nii kuumottavaa et järki lähtee.

    • jännittää

      Täälläkin odotellaan kuumeisesti tuloksia :) epäilen että tulevat vuorokauden vaihduttua, mutta silti pakko odottaa ennenkuin uskaltaa painua nukkumaan heh...

    • Oivoiii

      Ei näy ainakaan vielä 😫.. kuumeisesti odotellaan täällä !

    • Hakia

      SH puolelle hakenu, terveydentilavaatimukset täytty kokeissa mutta en tiä täyttyykö kohta enää, jos ei tuloksia rupee näkyy :D Pakko pakottaa ittesä nukkuun että päivä tulee nopeemmi!

    • vituttaaehkävähän

      Jeps.. minulle ainakin tulokset tulleet ja 17. varasija ykkösvaihtoehtoon :( 20 otetaan sisään ni enpä usko että melkein kaikki valitut luopuisivat paikastaan

    • Himppasenjännään

      Mitenhän käy kun olen toisella varasijalla? Monimuoto sh saimia...juuri äsken pääsin sisäänkirjautumaan....

    • Jännittävää

      Sosionomi- 3varasija. 2 vaihtoehto kesken. Miten todennäköistä päästä?😶

    • TulevaSairaanhoitaja95

      Iisalmeen sh:ksi pääsin 😊

    • AAAAAAAAAAaaaaaaaaa

      TULOKSET TULI! MITÄ IHMETTÄ???? Pääsin Metropoliaan ensihoitajaksi!

      • nvun

        Paljon sulla oli pisteitä?


    • seherasadess

      LAMK sh varasija 9. :/ Toivoa on,siinä ja siinä. Viime vuonna oli ainakin varasijalta 11 päässyt joku. Piina siis vaan jatkuu edelleen..

    • Niinhappy

      Täällä yks metropoliaan sairaanhoitajaksi hyväksytty!! Olin jo ihan varma ja asennoitunu siihen ettei pääse, joten voi vitsit kun tuli hyvä fiilis kun näki tulokset! Onnea kaikille sisäänpäässeille ja niille jotka ei pääse niin älkää luovuttako! Tämä oli itselläkin 3 kerta kun hain.

    • paadippapiidipaadi

      JES turku ja sosionomo täältä tullaa!!!

    • Sosionomiksihakenut

      Tietääkö joku, että kun en ole yo ja valinta menee niin että ensimmäisenä jonosta pääsee yhteispisteillä (koe yo-todistus) ja olen varasijalla 9, että olenko siinä amisten varajonossa eli 9 ei ylioppilaan täytyy perua, jotta pääsen sisään! Silloinhan siis pitäisi ensin yhteispistejonosta perua 9 jonka jälkeen vielä 9 amista joten tavallaan olisinkin vasta varasijalla 18 :( Osaako kukaan kertoa miten asia menee??

    • abcc

      Miksi mulla lukee osassa vieläkin kesken? Saapa nähdä milloin niihin tulee tulokset,,,,

    • eijuma

      varasija 5 terveydenhoitajaks laureaan, 8 hamk, tietääkö kukaan voiko tolla päästä?

    • Dfghn

      Hei saitteko hyväksynnästä sähköpostia? Ei uskalla katsoa vielä kun työpäivä edessä jossei pääsekkään..

      • Shksi

        Mulle ei ainakaan vielä spostia tullut. Opintopolussa pystyin kuitenkin jo vastaanottamaan paikan.


    • ksojojsjosså

      Minäkin 1.vaihtoehdossa varasijalla ja 2.vaihtoehto kesken? Toivottavasti tuo tarkoittaa sitä, että pääsen suoraan 2. vaihtoehtoon.

    • Eikätilöksi

      1. vaihtoehto 25. varasijalla eli ei toiveita et sinne pääsisin, muissa lukee valinta kesken 😞 Milloinhan ne sit selviää??

    • Jesjesjes

      Juu sisällä ollaan 1. Vaihtoehto metropolia bioanalyytikko 😃

      • jipiiiiibioo

        Onnea!! :D Samoin metropoliaan bioanalyytikoksi! woopwoop!


    • Seamkshmonim

      Opintopolku toimii nyt! Pääsin Seamk sh monimuoto koulutukseen!! Onnea kaikille kouluun päässeille ja tsemppiä uussiin pääsykokeisiin niille joita "arpa" ei tällä kertaa suosinut!

    • Moimoiii

      Mä pääsin kouluun!!!!!! Sh koulutus otaniemi täältä tullaan!!!!!!!!

    • Huohhhhh

      En päässyt. Varasija yli 30. Se siitä sitten...

    • Positiivipelle

      Varasija 44 ensimmäiseen hakutoiveeseen. Eipä toverit lannistuta, ei ollu meidän aika vielä! :D ps. onhan se haku syksyllä, tai viimeistään ensi vuonna.

    • Pettynyt11

      Ei tullu opiskelupaikkaa :( ny pitää sitte vaa keräillä motivaatioo syksyn hakuun

    • Hkl_89

      Ei tullut koulupaikkkaa mullekaan, no ei yllättänyt koska valintakoe meni niin huonosti. Syksyllä sitten tsemppaan uuteen hakuun. :)

    • Uuull

      Onko mahdollista päästä Lohjalle 8. varasijalta Lohjalle? (Sh-koulutus)

    • joskusopiskelemaan

      Mahtaakohan vielä 12.varasijalta päästä sisään ? :/ ja miksköhän mulla lukee vielä yhessä kesken???

    • Saijaselina

      Koulupaikka saatu ekasta toiveesta! Seamk sosionomi :))) onko täällä luokkakavereita?

    • pööööööö

      Hammastekniikkaa Turkuun lukemaan!

    • VG82

      Kyllä! Sisään päästy Laureaan! Aivan huikea fiilis :D

    • Voieiiiii

      Ei toimi opintopolku ainakaan nyt :(

    • SairaanOnnellinen

      Turkuun opiskelemaan fysioterapiaa! :)

    • Sotelisopuli

      JEE HYVÄKSYTTY!!! Laurean sh-monimuoto. Onneksi tää piinallinen odotus päättyi näin, olin jo varautunut pahimpaan. Onnea myös muille opiskelupaikan saaneille!

    • Sotelisopuli

      ...ja en muuten ole saanut vielä mitään sähköpostia, vaan näkyi opintopolussa.

    • Röntgenhoitajaksi

      Mites tää nyt menee, olen 1. varasijalla 1 vaihtoehtoon ja hyväksytty toiseen vaihtoehtoon. En ota kuitenkaan tuota 2. paikkaa vastaan joten odottelenko vaan että 1. vaihtoehto muuttuisi joskus hyväksytyksi vai hylkäänkö suoraan tuon 2. vaihtoehdon...? Apua, toivottavasti pääsen 1 varasijalta sisään :/

      • väärätjärjestys

        Haluaisin kans tietää, 2 vaihtoehto ei kiinnosta...


      • RAOP

        Voit ottaa 2. paikan vastaan ehdollisena, ja jäädä odottelemaan 1. paikkaa varasijalta. Tuon 2. paikan vastaanottaminen on kuitenkin sitovaa mikäli et saa 1. paikkaa.


    • akateeminenhoitsu

      Jes, Laurea SH monimuotoon eli ylimpään hakutoiveeseen sisään! Eikun kolmatta tutkintoa tekemään!

    • Näinonnäreet

      Yhdeksäs varasija. Mitään makuja?

    • jeah123

      Jee ensimmäinen hakutoive, Laurea Sh Otaniemi. Opintopolussa näkyy hyväksytty, mutta en ole saanut sähköpostia. Onko muille paikansaaneille tullut sähköposti?

      • Mindi12

        En ole saanut vielä sähkäriä. Laurea SH monimuotoon pääsin :)


    • alsknf

      LAMK sh 15. varasija. Ei taida olla toivoa sisäänpääsystä.. :/

    • hullupuuroakuussa

      Klo 8 pääsin opintopolkuun ja siellä metropolia kesken. Nyt ei taas pääse. Kyl tää nyt on... koko viikon venannu ku hullu, pelkkä tieto riittää en kuole jos en pääse mut en kyllä jaksa tätä venaamista joka jatkuu....jatkuuu.........

    • Sh10000000

      Metropolia sh, kätilö oli ekana mut siinä jäin kauas carasijoille. No tuonne tekemään perusopintoja sit ja ens vuonna sama jännitys uudestaa ! Ei oo tullu vielä spostia mut vahvistin jo paikan opintopolusta

    • Sankari8

      Sain paikan ensimmäisestä hakutoiveesta: Metropolia, Optometristi
      Oon ihan super happy! !

    • happyhappy1

      Jes Laurea otaniemi ja terkkariks pääsin! :)

    • ffuus

      Sh Tamk monimuotoon hyväksytty!

    • unelmattoteutuu

      tampereelle röntgenhoitajaks lukemaan syksyllä! :)

      • xrayray

        Kuten myös! :) Ei malttais millään odottaa vaikka vaan puoltoista kuukautta aikaa! 8D


      • Mä. aloitan kans TAMKissa röntgenhoitajaopinnot!!


    • Klö35

      Metropoliaan kätilöksi 😊

    • Sairaanhoitajaksi2016

      Metropoliaan sairaanhoitajaksi!! Olen NIIIN iloinen tästä että huhhuh! Olin jo ihan toivoni menettänyt kun aamulla menin opintopolkuun ja siellä vain näkyi varasijat ja metropolialla luki vain kesken! Saatuani itkupotkuraivarit ajattelin että päivitän sivun ja sielä oli metropolia päivittynyt!!! Olen niiiiin onnellinen!

    • PläähBIOPlääh

      15. varasija bioanalyytikoksi... Taitaa siis siirtyä ensi vuoteen...

      • heiiiii

        mihin kaupunkiin hait?


      • PläähBIOPlääh
        heiiiii kirjoitti:

        mihin kaupunkiin hait?

        Turkuun hain.


    • Ellaturku

      JEEE pääsin sisään Turkuun sairaanhoitajaksi!! Ja en oo ensikertalainen, oon niin onnellinen nyt!! 😍😍

    • fer

      Täällä yks Saloon sairaanhoitajaksi päässyt. :) Ekaa kertaa hain enkä edes käyny lukiota

    • Riikkanen11

      Auttakkee. 2. hakuvaihtoehtoon hyväksytty ja 1. hakuvaihtoehtoon 1. varasijalla. Voinko ottaa ehdollisena tuon 2.hakukohteen vastaan jos pääsisin sittenkin ykkösvaihtoehtoon.

      • Klö88

        Voit ottaa ehdollisena vastaan.


    • Teeteevihdoin

      Joo ota ehdollisena.

    • Jännittynyt

      Ootteko saaneet opintopolussa tai metropolialta vahvistusviestiä siitä että ootte ottaneet paikan vastaan ja ilmoittautunut syksyn opintoihin?
      Ihmettelen ku ei mitään oo kuulunu. Luulis et olis joku automaattiviesti edes tullu.

      • noureply

        Mulle tuli opintopolusta vahvistusviesti koulupaikan vastaanotosta, mutta ilmottautumisesta ens lukukaudelle ei oo tullu mailia. Myöskin metropoliaan menossa :)


    • Hipstutuss

      Metropoliaan jalkaterapeutiksi! :))

    • Lulla

      Itse pääsin Vaasaan Sosionomiksi! :)

    • Liinukka20

      Laittavatko myös ei hyväksytyille s-postia? Mulla ei ole verkkopankkitunnuksia niin en pääse opintopolkuun. Hain Turku amk suuhygienistiksi mutta s-postia ei ole vieläkään tullut. Todnäk en ole siis päässyt.

      • jiiihaaaa

        kyllä opintopolusta on tullut jo parinkin automaattista sähköposti viestiä. riippumatta sisäänpääsystä.


    • kysyvä

      Paljonko oli kokeen maksimipisteet?

    • Ansku1233

      Täällä koulu kutsuu Pieksämäen Diakiin sh monimuoto opintoihin :)

    • Jännittäjä

      Alimmalla hyväksytyllä pistemäärällä Lapin amk ja sosionomi. Tiukilla meni, mutta kai se paikan saanti lie pääasia....

    • Jeejeeeee

      93p ja Röntgenhoitaja AMK :3

      • xrayray

        Mihin kouluun? Itsellä alkaa TAMKissa:)


      • Jeejeeeeeeee

        OAMK :)


    • Sh16

      Tänään tuli Turun amk:sta sähköposti jossa luki että on saanut opiskelupaikan sekä pääsykokeesta saadut pisteet ja vähimmäispisteet, joilla on päästy sisään. :)

    • hupis

      Nyt kun ihmiset on lukenu pääsykokeista saatuja pisteitä, niin kuinka rajat asettuivat tänä vuonna milläkin alalla ja koululla? Minimi pääsykoepistejono ja yhteispistejono?

    • sh16-

      DIAK Helsinkiin pääsin (SH-opinnot)! Alin hyväksytty 49, maksimi 70 ja 65:llä sisään =)

    • Bambi95

      Onkos muita jotka lähtevät SH-opintoja opiskelemaan kuopioon?

      • Ottomaani

        Ei sillä pääsin eh kuopioon:)


    • jamkiin

      93p ja JAMKiin sosionomiksi!

    • Jeejepujee

      Hyväksytty ensimmäiseen hakupaikkaan ja toiseenkin olisi pisteet riittänyt. Todella yllätys, koska omasta mielestä kokeet meni huonosti. Mutta ihana yllättyä positiivisesti. Onnea kaikille paikan saaneille ja tsemppiä niille jotka jäivät rannalle. Ensi kerralla onnistuu!
      Mistä saitte tietää pääsykokeiden maksimipistemäärän. Itsellä näkyi omat pisteet ja alin hyväksytty pistemäärä. Eri koulutuslaitosten kokeissa varmaankin pisteytykset hieman erilaisia..

    • einyt1000

      Haluaisiko joku ensikertalainen kertoa, paljonko ensikertalaisten kiintiöstä oli alin valittujen pistemäärä Metropolian kätilölinjalle? Oletan ainakin että se alin pistemäärä joka minulla näkyy on muiden kuin ensikertalaisten joukolle, ja ensikertalaisilla on ollut eri kiintiö? Vai meneekö näin?

      • veikkaaja

        Veikkaan, että minimipisteet, jotka olet saanut ovat ainakin ensikertalaisten minimipisteitä. Uskon näin, koska joiltain ensikertalaisuuden menettäneiltä on koulupaikka jäänyt saamatta, vaikka ovatkin saaneet enemmän pisteitä kuin mitä heille ilmoitetut minimipisteet ovat. Kysyin myös Turusta tarkennusta oman koulutukseni ei-ensikertalaisten pisterajoihin, niin vastaus oli että kiintiökohtaisia pisteitä ei ole vielä tilastoitu, vain alimmat minimipisteet.


    • DiakSosionomi

      Joku Diakiin sosionomi (tai sosionomi-diakoni) -linjalle päässyt, osaisitteko valaista, mitä siellä ryhmäkeskustelussa olis pitänyt höpistä, että olis onnistanut? :)

      Diakissahan sosionomi(-diakoniksi) pääsy perustuu pääosin siihen ryhmäkeskusteluun (muusta eli kirjallisesta osuudesta, jossa kysyttiin lähinnä jotain ympäripyöreää siitä, miksi hakeutunut ko. koulutukseen jne. vain pieni osuus pisteistä). Eli ei lainkaan mitään varsinaista eksaktisti pisteytettävää osuutta, jossa testattaisiin osaamista/tietämystä kysymyksin, joihin voi vastauksen sanoa suoraan olevan oikea tai väärä. Ei mitään loogista päättelykykyä, ennakkokirjallisuutta tmv.

      Haluaisin tuolle linjalla todella paljon, joten yritän seuraavassa haussa uudelleen, mutta jotenkin olisi kiva tietää, mikä meni vikaan. Normaalit käyttäytymistavat toki omaan eli kättelyt, silmiin katsomiset, muiden huomioimisen, vuoron antamisen kaikille keskustelussa, etten jättäydy itse sivuun keskustelusta jne. Mutta jos jotain muuta mielessä, mitä keskustelussa olisi kannattanut sanoa / kannattaisi, niin vinkkejä otan mielelläni vastaan.

      • DiakSosionomi

        Lisätään nyt vielä, että se hiukan hassu soteli-esivalintakoe meni kuitenkin ihan hyvin (98p), mutta sitten itse valintakokeesta sain ilmeisesti aikas huonosti pisteitä, mikä oli tietysti pettymys. Tavallaan olisin kaivannut varsinaiseen valintakokeeseenkin jotain tuollaista selkeästi mitattavaa osiota, eikä pelkkiä "arvostelulajeja" :) Ei kuitenkaan auta kuin yrittää kehittyä.


      • Ehkänämä

        Ainakin sairaanhoitajapuolelle hakijoista oli monta, jotka olivat olleet jo opiskelemassa avoimessa. Kaikki nämä ketä tiedän, oli saaneet täydet tai lähes täydet pisteet kokeista. Luulen, että on tiettyjä asioita, joita piti mainita tai tietynlaisia näkökulmia asiaan, monipuolinen ajattelutapa eri kanteilta, muille kysymysten esittäminen, ei oltu myöskään hiljaa juuri yhtään tai "jäädytty". Keksittiin myös muuta puhuttavaa koulusta jos ei enää ollut mitään sanottavaa aiheesta. Motivaation korostus esittelyssä saattoi myös merkata. En osaa tarkalleen sanoa, mutta toiv. auttaa edes vähän.


    • kylläsitänytnaurattaa

      Metropolia, sosionomi. Tiedon sain tänään.

    • Alanvaihto

      Ykköstoiveeseen pääsin, Samkiin sairaanhoitajaksi. Ihan mahtavaa. Pisteitä 81

    • Iidalla

      Sain esivalintakokeessa niin "vähän" pisteitä, etten päässyt pääsykokeeseen (kätilö), mutta pääsin sairaanhoitajapääsykokeisiin eri paikkakunnalle. Kuinkas sitten kävikään, pääsin kuitenkin opiskelemaan kätilöksi, kiitos valintakoeyhteistyön! Pisteitä pääsykokeen ja todistuksen perusteella 92/100.

    • tulevakätilö

      Hei onko muita TAMK:iin kätilöksi opiskelemaan päässeitä? :)

    • Vihdoinopiskelemaan

      Laureaan sosionomi-monimuotoon pisteillä 70 (alin hyväksytty 59). Positiivinen yllätys, esivalintakokeiden pisteet riittivät Diakin kokeisiin.

    • louneri_LH

      Onko TAMKiin tulossa muita Terveydenhoitajia päiväopetukseen?

    • Sh3vuosi

      Ainakin otaniemeen meneville vinkkinä: opiskele anatomiaa ja fysiolologiaa niin paljon kuin ehdit etukäteen. Ja muillekin jos on sama opettaja. Lue heti ja paljon. Trust me.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe