OluttaKentällä

weissbiermies

Helsinki-Vantaa 0.4 l. Lapin kullan kuravettä 9.80 €
Munchen 0.5l. laadukasta vehnäolutta 4.50 €
Pitää olla melko kova jano että maksaa vajaasta tuopista kuravettä melkein kympin.

41

624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AspireHEL

      Helsinki-Vantaan loungessa olut ei maksa mitään. Riippuen loungesta on tarjolla Karhua tai Lapin Kultaa.

      • loungeLizard

        Finskin Schengen-loungessa Koffia ja muistaaksen Carlsbergia.


      • biglie

        Väitätkö ettet maksa loungessa juomistasi oluista mitään? Se on puppua. Joudut maksamaan ne oluesi jossain vaiheessa tai jossain muodossa joka tapauksessa ja ihan varmasti. Elämässä mikään ei ole ilmaista,ei edes lounge.


      • AspireHEL

        Kyllä väitän että lounge tarjoilut on mulle ilmaisia. Lennän paljon ja lentoyhtiöiden tasokortit tulee niiden myötä. Sitten on myös eri lentoyhtiöillä status match kampanjoita , jolloin esim Lufthansan Senator kortilla saa saman tason Alitalia kortin , jolloin pääsee sitten Skyteam yhtiöiden loungeihin. Samoin teki myös Air Berlin. Mulla on myös Oneworld yhtiöiden kultakortti.


    • fep

      Oliko mainitsemasi vehnätuote Münchenissa sitä kentän oman panimon Airbräuta vai jotain muuta?

    • Kentätkalliita

      Semmosta se, mutta perspektiiviä saat vasta kun vertaan mitä maksaa 0,4 l A-olutta Alkossa ja 0,5 l tavallista vahvaa olutta Saksassa kaupassa eli maksaa se olut suhteessa paljon myös Saksassa lentokentällä.

      • Pfand

        Eli 0,5 l A-olut Suomessa n. 3€ ja Saksassa n. 1€ pantteineen.


      • weissbiermies

        Eurollahan se 0.5 l pullo Saksassa irtoaa kaupassa. Mutta onhan tuo Vantaan hinta jo ihan järjetöntä. Niinkö on kova holhous että yritetään hinnalla rajoittaa ihmisten juomista.


    • EinoKeinänen

      Perseaukisten kannattaa jäädä kotiin.

    • JurrisetHäiriköiLennolla

      Hyvä kun olut on kallista kentällä. Vähemmän kännisiä lennoilla.

      • weissbiermies

        Eipä näkynyt kännisiä koneessa Munchenista tullessa vaikka kalja oli halvempaa kuin monessa suomalaisessa baarissa.


    • BMWallah

      Voi vittu sentään kun perseaukisten täytyy aina kitistä jossain hinnoista.

    • JurrisetHäiriköiLennolla

      Minä ainakin vedän kourallisen rauhoittavia ennen lentoa. Niistä tulee mukava olo,
      joskus jopa naurattaa. Ei tarvitse kännissä sikailla (paitsi kotona tietysti).

    • Jossinen

      Se on Helsinki Airport ei Helsinki-Vantaa,mistä noin vanhaa tietoa sulla?

      • jyväjemmari

        Mitä maalaisjuntti? Luuletko että kenttä on siirretty Helsinkiin? Mistä vitun Tuohikotista olet ?


      • Jossinen

        Hei mä oon stadin kundi ja mun äly on aika vajaa. Luulen et koko Suomi on stadissa.


      • korsonketku

        Ennen kakkosterminaalirakennuksen ulkoseinällä luki tosiaan Helsinki-Vantaa, nyt vain Helsinki Airport.


      • Per-kel

        Seutulaa (Sjöskog) se on jumalauta, johan sen totes Irwin aikoinaan


      • Seutulaan
        Per-kel kirjoitti:

        Seutulaa (Sjöskog) se on jumalauta, johan sen totes Irwin aikoinaan

        KYLLÄ,lentoaseman nimi on SEUTULA.
        Itsekin kun tilaan vuokra-auton,ilmoitan kuljettajalle määränpääksi Seutulan ja lentopaviljongin numeron.


      • VanhaaTietoa
        Per-kel kirjoitti:

        Seutulaa (Sjöskog) se on jumalauta, johan sen totes Irwin aikoinaan

        Ei ole ollut pitkään aikaan "seutulaa"... se oli silloin joskus, kun irwinkin oli vielä nuori.
        http://kartta.vantaa.fi/ Laita aluejako päälle valinnoista
        Lentokenttä on kaupunginosa 53 Lentokenttä, Suuralue 3 Aviapolis.


      • KnowHowSeutula

        Olen kiertänyt muutakin kuin tahkoa.Lentoaseman nimi on Seutula.
        Se on kylläkin totta että lentoasema sijaitsee Helsingin Maalaiskunnassa.
        Omaan lentokonessa hankittua know-how´ta.


      • kysymys_sinulle
        Seutulaan kirjoitti:

        KYLLÄ,lentoaseman nimi on SEUTULA.
        Itsekin kun tilaan vuokra-auton,ilmoitan kuljettajalle määränpääksi Seutulan ja lentopaviljongin numeron.

        Saatko suurtakin sisältöä elämääsi tällaisesta tyhjänpäiväisestä paskanjauhannasta?


      • Viideltäsaunaan
        KnowHowSeutula kirjoitti:

        Olen kiertänyt muutakin kuin tahkoa.Lentoaseman nimi on Seutula.
        Se on kylläkin totta että lentoasema sijaitsee Helsingin Maalaiskunnassa.
        Omaan lentokonessa hankittua know-how´ta.

        Oli silloin 60-luvulla...


    • Norskihinnat

      Viestiketjun aloittajalle terveiset: Suomi ON helekutin kallis maa. Parasta on, että meillä on tämä Helsinki Airport, jonka kautta päästään aina silloin tällöin muualle maistelemaan makuja - kohtuuhintaan!

      Helsinki Airportin (jonka omistaa Finavia, jonka omistaa Suomi?) pitäisi KAIKIN keinoin edistää, että Suomeen tulee paljon turisteja tuomaan rahaa. Yksi keino olisi se, että lentoasemakuppiloiden hinnoitteluun tulee järkeä.
      9 euroa oluesta.. we ain't Norway.

      • Käyppä

        Norjassa oluesta 9€ on halpa hinta peruskuppilassakin...


      • varaamaksaa

        Norjassa kaupan kassa tienaa saman kuin täällä suomessa lääkäri.


      • Suuretluulot
        varaamaksaa kirjoitti:

        Norjassa kaupan kassa tienaa saman kuin täällä suomessa lääkäri.

        No ei sentään...,norjassa sairaanhoitaja lisien kera pääsee insinöörin liksoille ja täällä lekurit tienaa tuplaten insinööriin nähden
        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001218411.html


      • jhgjhg

    • lentodiilit

      Mitä lisäarvoa saan jos seuraan matkamaisteria verrattuna lentodiileihin.

    • DokuMoukat

      Moukille on se alkoholi tärkeä asia ennen lentoa, samoin moukkien mielestä lentokoneessa kuuluu juoda viinaa.
      Jukoliste kuinka teille SUOMI-SEPOILLE ja SUOMI-SIRPOILLE nauravat muut matkustajat sekä miehistöt,eivätkä naura hyvällä. Ulkomailla olette rupusakkia,samoin kotimaassa.

    • Kenttätyöntekijä

      Kyseessä on siis pint (ei 0,4), ja hinta 9,90e. Sen pienemmän oluen saa reilulla 7 eurolla. Samalla hinnalla saa muuten muitakin merkkejä, kuin sitä kuravelliä. On myös pienpanimotuotteita ja pullo-olutta tarjolla. Mutta suomalainen juntti valitsee usein sen lappalaisen, kun ei muuta osaa.

      Saksassa on tietysti aina kaikki paremmin. Viime vuonna maksoimme Oktoberfesteillä 1L tuopista reilut 10e. Joka vuosi nostavat hintoja. Veikkaan, että nuo lentokenttähinnat pätevät lähes joka puolella maailmaa. Kannattaa käydä esim. Oslon kentällä, sen jälkeen Hki-Vantaa tuntuu paratiisilta..

    • miksimaksaa

      Jep, kyllä tämäkin neito jättää kentän hinnat omaan arvoonsa. Silkkaa tyhmyyttä on maksaa ylihintaa huonosta tuotteesta. Ei se ole rahasta kiinni - aina.

      Kentän Alepasta saa järjellisiä tuotteita ja voi ostaa samalla viereisistä kahviloista kunnon kahvia normaalihintaan.

      • MatkaMartti

        Joo ihan totta. Jos tulee nälkäisenä ja janoisena kentälle, tekee lähtöselvityksen, jonka jälkeen hakee Alepasta kolmioleivät kinkkusämpylät ja juomat edulliseen hintaan, syö ne lähtöaulassa. Tämän jälkeen turvatarkastuksen jälkeen koneeseen. Halvaksi tuli.


      • Lounas

        Kannatan ennemmin Cesar lounas buffet klo 10-20, hinta 11,50 euroa.


    • Kallistako

      Karjala IV 0,33 l 3,90 euroa
      Heineken 0,33 l 4,90 euroa
      Nämä hinnat tänään Helsinki Airport

      • On.Se

        Jo toki, kun vertaa että laivoilla alkaen 45 snt


    • Kallistako

      Halpaa on tosiaan laivalla olut jos puolella eurolla saa laivan ravintolasta oluen.

      • Artiquloise

        Kerroit että kentällä maksaa sen verran ei oltu eroteltu oliko ravintola vai myymälä...


    • Karwatassu

      Finavia möi kaikki liikkeensä ulkomaiselle veroparatiisiyhtiölle, jolla on monopoli kaikkeen. Myös R-kioski lähtee. Hinnat ovat korkeat. Vaikka olen lentoasemalla työssä en koskaan osta lentoasemalta mitään.

    • lompakot.levälleen

      Raynarin tj haluaisi lennot ilmaisiksi ja lentokenttämyymälöiden ja palveluiden tuotot jaettaisiin sitten lentoyhtiöiden kesken. Nyt vain testaamaan kuluttajien maksuvalmiutta ja -kykyä.

      • IrishStouts

        Siis lähtöaula johonkin entiseen konehangaariin ja lennolle on tultava 4 h ennen odottamaan...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe