Nega-blogi

Väsyttää eikä jaksa mitään ei kiinnosta mikään eikä innostu mistään.

Juhannus vietetty ja viikon lopulla pitäisi taas juhlia. En ole vielä saanut potkua uuteen juhlavireeseen. Kävin kirkolla muka tekemässä töitäkin ja huomenna muka pitäisi jatkaa, mutta intoa ei riitä, pakkopullalta maistuu. Tietokoneen hiiren patterikin lopussa. Järvenpinta ja taivaanranta eivät lupaa aurinkoa huomiseksi, vaan haitanneeko mittään. Leuhkat naapurit saapuivat mökilleen, onneksi huomiseksi luvattiin sadetta ja ylihuomiseksikin ; )) siis jotain hyvääkin.

Tympii...tämä nyt on näitä päiviä, niitäkin riittää...

65

835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiainakivaa

      sama juttu mulla,mikään ei kiinnosta.mutta ajattelen ,että ei aina tarvi kaan kiinnostaa. voi antaa aivojen levätä,nimittäin olen huomannut,että muutaman päivän hiljaiselon jälkeen,tulee yllättäin eteen kaikkea kivaa ja taas on kaikki ok.väkisin tekemisestä ei tule mitään,eikä ole tarvekaan tehdä aina jotain järkevää. kaikkea hyvää sinulle.

      • Pari viikkoa sitten olisin voinut todeta: "sama täällä", korppis, mutta viikko maalla lapsuudenkodissa, vähävirikkeisessä ja hiljaisessa ympäristössä saa aina ihmeitä aikaan. Muutaman päivän lähes täydellisen tajuttomuuden jälkeen olo on virkeä ja energinen. Jaksaa kulkea metsässä, pestä matot, lukea, kuunnella musiikkia, tavata tuttuja. Kyllä maalla on ihanaa..))
        Mutta tuosta negatilasta vielä: minusta sekin toimii kokonaisuuden hyväksi, muistuttaa omista rajoista ja elämän rajallisuudesta, pakottaa pysähtymään.

        Joskus keväällä luit Eeva Kilpeä ja muistit minua, samaistit meidät - kiitos vain..))
        Minä luin täällä Riikka Juvosen, kirjailijan ja kuvataiteilijan, kirjan "onneksi en ole enää nuori" ja samaistin sitä sinuun, korppis. Suosittelen kirjaa lämpimästi muillekin. Kirja on helppolukuinen ja ohut ! Nykyisin kun kaunokirjat pakkaavat olla yli 500-sivuisia.
        .
        Takakannessa on vakuutettu: "eletty elämä on ansio, ei menetys". Sehän on meissä läsnä ja käytössämme kaiken aikaa...
        Onnittelut etukäteen tulevan juhlan johdosta.


      • demeter1 kirjoitti:

        Pari viikkoa sitten olisin voinut todeta: "sama täällä", korppis, mutta viikko maalla lapsuudenkodissa, vähävirikkeisessä ja hiljaisessa ympäristössä saa aina ihmeitä aikaan. Muutaman päivän lähes täydellisen tajuttomuuden jälkeen olo on virkeä ja energinen. Jaksaa kulkea metsässä, pestä matot, lukea, kuunnella musiikkia, tavata tuttuja. Kyllä maalla on ihanaa..))
        Mutta tuosta negatilasta vielä: minusta sekin toimii kokonaisuuden hyväksi, muistuttaa omista rajoista ja elämän rajallisuudesta, pakottaa pysähtymään.

        Joskus keväällä luit Eeva Kilpeä ja muistit minua, samaistit meidät - kiitos vain..))
        Minä luin täällä Riikka Juvosen, kirjailijan ja kuvataiteilijan, kirjan "onneksi en ole enää nuori" ja samaistin sitä sinuun, korppis. Suosittelen kirjaa lämpimästi muillekin. Kirja on helppolukuinen ja ohut ! Nykyisin kun kaunokirjat pakkaavat olla yli 500-sivuisia.
        .
        Takakannessa on vakuutettu: "eletty elämä on ansio, ei menetys". Sehän on meissä läsnä ja käytössämme kaiken aikaa...
        Onnittelut etukäteen tulevan juhlan johdosta.

        Olen lähdössä kirkolle, taidan ajaa kirjaston kautta ja hakea sen Riikka Juvosen kirjan. Olisiki aika lukea kaiken hämmennyksen jälkeen. Tosin minulla on uusi projekti mielessä ja sen haluaisin toteuttaa ennen ensi sunnuntaita kakunpohjien leipomisen ohella ; )

        Se on viiri. Ostin mökin kulmalle seinään ruuvattavan pienen lipputangon, jossa ensimmäistä juhannusta heilui Suomen lippu.

        Suvullani on eläin aiheinen virallinen logo. Mietin miten toteutan sen aiheen viiriksi. Naapureilla on isot lipputangot ja siellä roikkuu keltavihreät isännän viirit, mutta kuten tiedät minulla pitää olla erilainen sellainen omanlaisensa. ; )

        No, nyt pitää lopettaa tältä aamulta ja jatkan jahka käyn pistämässä kirjekuoriin nelisen sataa kirjettä eilisen lähes viiden sadan jatkeeksi.

        Onhan se ihanaa asua maalla kun kesä on hehkeimmillään, mutta olen huomannut kuinka tärkeää on myös viettää päivä pari kaupungissa, kaikkien palveluiden ääressä. Vesi tulee ja menee ja sauna lämpiää sähköllä ; ) No, ei se rantasaunaa voita, vaan kun alkaa ikä painaa ei jaksa joka ilta saunaa puilla lämmittää ja vettä pumpata järvestä.


      • de-meter
        korppis kirjoitti:

        Olen lähdössä kirkolle, taidan ajaa kirjaston kautta ja hakea sen Riikka Juvosen kirjan. Olisiki aika lukea kaiken hämmennyksen jälkeen. Tosin minulla on uusi projekti mielessä ja sen haluaisin toteuttaa ennen ensi sunnuntaita kakunpohjien leipomisen ohella ; )

        Se on viiri. Ostin mökin kulmalle seinään ruuvattavan pienen lipputangon, jossa ensimmäistä juhannusta heilui Suomen lippu.

        Suvullani on eläin aiheinen virallinen logo. Mietin miten toteutan sen aiheen viiriksi. Naapureilla on isot lipputangot ja siellä roikkuu keltavihreät isännän viirit, mutta kuten tiedät minulla pitää olla erilainen sellainen omanlaisensa. ; )

        No, nyt pitää lopettaa tältä aamulta ja jatkan jahka käyn pistämässä kirjekuoriin nelisen sataa kirjettä eilisen lähes viiden sadan jatkeeksi.

        Onhan se ihanaa asua maalla kun kesä on hehkeimmillään, mutta olen huomannut kuinka tärkeää on myös viettää päivä pari kaupungissa, kaikkien palveluiden ääressä. Vesi tulee ja menee ja sauna lämpiää sähköllä ; ) No, ei se rantasaunaa voita, vaan kun alkaa ikä painaa ei jaksa joka ilta saunaa puilla lämmittää ja vettä pumpata järvestä.

        Tuskin minäkään jaksaisin täällä jatkuvasti olla. Henkinen ilmapiiri on sittenkin aika ahdas. Harvakseltaan kun käy, ei tule liian tutuksi kenenkään kanssa ja sopu säilyy.
        Ystäväni asuu senioririvarissa ja hänen kuvauksensa omasta arjestaan ei anna siitäkään asumismuodosta kovin ruusuista kuvaa.
        Meillä on täällä perusmukavuudet, vaikka talo on vanha. Huoltofirma hoitaa pihan, ajaa nurmikon, tai heinän, kumoon kolme kertaa kesässä. Kaupat ovat kävelyetäisyydellä.
        Ai viiri ? Sinulla riittää kekseliäisyyttä. Mukavan näköisiähän ne viirit ovat pihamaalla liehuessaan. Pitäisiko viirien suunnittelussa ottaa huomioon heraldiikka ? Ehkä ei. Mikä estää luomasta suvun virallisen tunnuksen rinnalle jotakin omaa ?
        Juvosen kirja oli tosiaan löytö: hengittävää, maalailevaa tekstiä ja positiivinen - ei yltiö- - pohjavire. Ainoa pohdinta mikä ei kyllä mennyt minulle läpi oli ajatus siitä, että nykyiset perhekunnat, siis lukuisat liitot ja erot, korvaisivat entistä suurperhettä ja kyläyhteisöä lasten kasvualustana ja turvaverkkona. Eiväthän erovanhemmat välttämättä tule edes toimeen keskenään ja eron myötä myös siteet puolison sukuun pakkaavat höltyä...


      • de-meter kirjoitti:

        Tuskin minäkään jaksaisin täällä jatkuvasti olla. Henkinen ilmapiiri on sittenkin aika ahdas. Harvakseltaan kun käy, ei tule liian tutuksi kenenkään kanssa ja sopu säilyy.
        Ystäväni asuu senioririvarissa ja hänen kuvauksensa omasta arjestaan ei anna siitäkään asumismuodosta kovin ruusuista kuvaa.
        Meillä on täällä perusmukavuudet, vaikka talo on vanha. Huoltofirma hoitaa pihan, ajaa nurmikon, tai heinän, kumoon kolme kertaa kesässä. Kaupat ovat kävelyetäisyydellä.
        Ai viiri ? Sinulla riittää kekseliäisyyttä. Mukavan näköisiähän ne viirit ovat pihamaalla liehuessaan. Pitäisiko viirien suunnittelussa ottaa huomioon heraldiikka ? Ehkä ei. Mikä estää luomasta suvun virallisen tunnuksen rinnalle jotakin omaa ?
        Juvosen kirja oli tosiaan löytö: hengittävää, maalailevaa tekstiä ja positiivinen - ei yltiö- - pohjavire. Ainoa pohdinta mikä ei kyllä mennyt minulle läpi oli ajatus siitä, että nykyiset perhekunnat, siis lukuisat liitot ja erot, korvaisivat entistä suurperhettä ja kyläyhteisöä lasten kasvualustana ja turvaverkkona. Eiväthän erovanhemmat välttämättä tule edes toimeen keskenään ja eron myötä myös siteet puolison sukuun pakkaavat höltyä...

        Henkinen ahdas ilmapiiri?
        Miltä se tuntuu ja miten sinuun vaikuttaa?
        Koetko paikkakunnan ihmiset jotenkin itseäsi huonommiksi tai "tyhmemmiksi"?

        Olen asunut tässä pikkukylässä 36 vuotta, enkä ole ilmapiirin vuoksi ahdistunut koskaan.
        Tuttu olen jokaisen kyläläisen kanssa, sopu on säilynyt aina, kenenkään kanssa en ole riitautunut näinä vuosikymmeninä.

        Toki kylän ulkopuolisiakin tuttuja tapaan usein, esim. menneen viikon aikana helsinkiläisiä, kouvolalaisia, lappeenrantalaisia, haminalaisia ja pyhtääläisiä.
        Hyvin tulen heidänkin kanssaan juttuun.


      • de-meter

        Ai jaa, melkein arvasin, että joku skarppaa tuohon "henkiseen ilmapiiriin".
        Tarkoitan sillä tiettyä näköalattomuutta: elinkeinoelämä on täällä ahtaalla, työpaikat vähissä ja tietysti myös rahat. Keskustassa liikkuu lähinnä rollaattorikansaa, kunta siunailee vanhustenhoidon kalleutta. Kauppaliike toisensa jälkeen sulkee ovensa, tilalle tulee kirppari tai jokin vapaaehtoisvoimin toimiva "kyläilykahvila". Minuun tuo kyllä vaikuttaa lannistavasti, vaikka se ei minua suoranaisesti koske. Ehkä kuvaukseni on lievä kärjistys, mutta samaan tyyliin paikallinen yrittäjä kuvasi kunnan tilaa lehtikirjoituksessaan.

        Ymmärrän Ancelina, että sinä asut maaseutupaikkakunnalla ja saat elantosi maataloudesta. Näköalasi ovat toiset kuin sillä jonka työpaikka meni alta ja joka sinnittelee ansiosidonnaisella tai työmarkkinatuella
        vailla toivoa työllistymisestä.

        Mitä ihmisiin tulee, en minä heitä mittaile, mutta koen, että pienellä paikkakunnalla ihmiset ovat usein sovinnaisempia kuin isoissa taajamissa, toisinajattelijoita ja/tai toisineläjiä kummastellaan
        ja heitä kyttäillään. Sekin on ollut pakko nähdä, vaikka se ei ole minua koskenutkaan.
        Toisaalta täällä tapaa myös aitoa välittämistä ja yhteisöllisyyttä enemmän kuin nykyisessä kotikunnassani. Silti en täällä tahtoisi asua, perhesyistäkään. Kiva täällä on käydä, mutta kiva on palata kotiinkin...


      • de-meter kirjoitti:

        Ai jaa, melkein arvasin, että joku skarppaa tuohon "henkiseen ilmapiiriin".
        Tarkoitan sillä tiettyä näköalattomuutta: elinkeinoelämä on täällä ahtaalla, työpaikat vähissä ja tietysti myös rahat. Keskustassa liikkuu lähinnä rollaattorikansaa, kunta siunailee vanhustenhoidon kalleutta. Kauppaliike toisensa jälkeen sulkee ovensa, tilalle tulee kirppari tai jokin vapaaehtoisvoimin toimiva "kyläilykahvila". Minuun tuo kyllä vaikuttaa lannistavasti, vaikka se ei minua suoranaisesti koske. Ehkä kuvaukseni on lievä kärjistys, mutta samaan tyyliin paikallinen yrittäjä kuvasi kunnan tilaa lehtikirjoituksessaan.

        Ymmärrän Ancelina, että sinä asut maaseutupaikkakunnalla ja saat elantosi maataloudesta. Näköalasi ovat toiset kuin sillä jonka työpaikka meni alta ja joka sinnittelee ansiosidonnaisella tai työmarkkinatuella
        vailla toivoa työllistymisestä.

        Mitä ihmisiin tulee, en minä heitä mittaile, mutta koen, että pienellä paikkakunnalla ihmiset ovat usein sovinnaisempia kuin isoissa taajamissa, toisinajattelijoita ja/tai toisineläjiä kummastellaan
        ja heitä kyttäillään. Sekin on ollut pakko nähdä, vaikka se ei ole minua koskenutkaan.
        Toisaalta täällä tapaa myös aitoa välittämistä ja yhteisöllisyyttä enemmän kuin nykyisessä kotikunnassani. Silti en täällä tahtoisi asua, perhesyistäkään. Kiva täällä on käydä, mutta kiva on palata kotiinkin...

        Tuntuu paikkakunta olevan ankeaa seutua, täällä menee paremmin. Onneksi niin, tämä on elinvoimainen ja virkeä kunta.

        Eihän ilmapiirin tarvitse ahdistaa, ellei itsestä siltä tunnu.

        En saa elantoani maataloudesta, vaan työstä ja syksyllä jään eläkkeelle.


      • muisteloita
        Ancelina kirjoitti:

        Henkinen ahdas ilmapiiri?
        Miltä se tuntuu ja miten sinuun vaikuttaa?
        Koetko paikkakunnan ihmiset jotenkin itseäsi huonommiksi tai "tyhmemmiksi"?

        Olen asunut tässä pikkukylässä 36 vuotta, enkä ole ilmapiirin vuoksi ahdistunut koskaan.
        Tuttu olen jokaisen kyläläisen kanssa, sopu on säilynyt aina, kenenkään kanssa en ole riitautunut näinä vuosikymmeninä.

        Toki kylän ulkopuolisiakin tuttuja tapaan usein, esim. menneen viikon aikana helsinkiläisiä, kouvolalaisia, lappeenrantalaisia, haminalaisia ja pyhtääläisiä.
        Hyvin tulen heidänkin kanssaan juttuun.

        Muistaakseni kerroit riitaisasta seurakunta-ja kirkkotyöstä.


      • muisteloita kirjoitti:

        Muistaakseni kerroit riitaisasta seurakunta-ja kirkkotyöstä.

        Diakonissa on jo eläkkeellä ja hän oli Kainuusta kotoisin.


      • Ancelina kirjoitti:

        Diakonissa on jo eläkkeellä ja hän oli Kainuusta kotoisin.

        Niin, meillä Kainuussa on ankeeta verrattuna sinne vehmaaseen asuinkuntaasi, täällä eletään työttömyyden, ikääntymisen ja omaishoidon ongelmissa.

        Olin tänään aitiopaikalla (työssä) ja sain jälleen kattavan kuvan nälkämään karusta ihanuudesta.

        Eräs aktiivinen, juuri leskeksi jäänyt nainen valitti, että ei tule toimeen Korven pääkaupungin ulkopuolella asuessaan. Talosta tulevat kulut ja etäällä asuminen syö hänen pienen eläkeensä.

        Sitä ammottavaa kukkaron aukkoa minäkin yritin tänään kuroa kiinni, että pystyn kahdessa paikassa asumaan. Ei naurata, ainainen rahojen laskeminenkaan, mutta on kuitenkin etuoikeutettua saada valita, asuuko maalla primitiivisesti tai kaupungissa juoksevan veden ja vesiklosetin ääressä.

        Tämä päivä oli raskas voi olla, että eilen illalla olin samasta syystä rätti väsynyt ja mittään saamaton
        .
        Toimisto, jossa teimme postitustyötä on huputetussa talossa, missä on käynnissä aspestin poistotöitä ja uudelleen rakentamista. Ikkunoita ei pystynyt pitämään auki ja jos oven aukaisi käytävään sekään ei tuonut raitista ilmaa tilaan.

        Maalla jos nyt ei muuta härpäkkää ole niin on sentään puhdasta ja hengityskelpoista ilmaa.


      • korppis kirjoitti:

        Niin, meillä Kainuussa on ankeeta verrattuna sinne vehmaaseen asuinkuntaasi, täällä eletään työttömyyden, ikääntymisen ja omaishoidon ongelmissa.

        Olin tänään aitiopaikalla (työssä) ja sain jälleen kattavan kuvan nälkämään karusta ihanuudesta.

        Eräs aktiivinen, juuri leskeksi jäänyt nainen valitti, että ei tule toimeen Korven pääkaupungin ulkopuolella asuessaan. Talosta tulevat kulut ja etäällä asuminen syö hänen pienen eläkeensä.

        Sitä ammottavaa kukkaron aukkoa minäkin yritin tänään kuroa kiinni, että pystyn kahdessa paikassa asumaan. Ei naurata, ainainen rahojen laskeminenkaan, mutta on kuitenkin etuoikeutettua saada valita, asuuko maalla primitiivisesti tai kaupungissa juoksevan veden ja vesiklosetin ääressä.

        Tämä päivä oli raskas voi olla, että eilen illalla olin samasta syystä rätti väsynyt ja mittään saamaton
        .
        Toimisto, jossa teimme postitustyötä on huputetussa talossa, missä on käynnissä aspestin poistotöitä ja uudelleen rakentamista. Ikkunoita ei pystynyt pitämään auki ja jos oven aukaisi käytävään sekään ei tuonut raitista ilmaa tilaan.

        Maalla jos nyt ei muuta härpäkkää ole niin on sentään puhdasta ja hengityskelpoista ilmaa.

        Erotan mielessäni aineellisen ja henkisen ankeuden, seutu voi olla ankeaa, mutta ihmiset eivät.

        Ja ellei sovun menettämisen pelossa voi kuin harvoin käväistä eikä tutuksi ruveta, niin onko se seudun, sen ihmisten vaiko peräti itsessä vika.
        Tätä lähinnä tuossa demeterin "henkisen ankeuden ilmapiirissä" mietin.

        Sinnittelystä nyt osaa sanoa, mutta tuleva eläkkeeni on reilut 800 euroa, onneksi sentään vähän enemmän kuon nykyinen palkkani.
        Maataloudesta tulee tuloa n. 2000 euroa vuodessa, siitä kulut ja vakuutukset pois, niin elannoksi ei riitä.

        Ei maaseudulla eläminen ilmaista ole, maksuja riittää, vaikka olisi kuinka vehmasta ja kaunista seutua.
        Mutta henkistä ankeutta en tunne.


      • korppis1
        Ancelina kirjoitti:

        Erotan mielessäni aineellisen ja henkisen ankeuden, seutu voi olla ankeaa, mutta ihmiset eivät.

        Ja ellei sovun menettämisen pelossa voi kuin harvoin käväistä eikä tutuksi ruveta, niin onko se seudun, sen ihmisten vaiko peräti itsessä vika.
        Tätä lähinnä tuossa demeterin "henkisen ankeuden ilmapiirissä" mietin.

        Sinnittelystä nyt osaa sanoa, mutta tuleva eläkkeeni on reilut 800 euroa, onneksi sentään vähän enemmän kuon nykyinen palkkani.
        Maataloudesta tulee tuloa n. 2000 euroa vuodessa, siitä kulut ja vakuutukset pois, niin elannoksi ei riitä.

        Ei maaseudulla eläminen ilmaista ole, maksuja riittää, vaikka olisi kuinka vehmasta ja kaunista seutua.
        Mutta henkistä ankeutta en tunne.

        Henkistä ankeutta voi kokea monella tapaa. Kulttuurin, taiteen ja kesätapahtumien puute voi muuttaa seudun henkisesti tyhjäksi. Kainuu on kesäisin täynnä musiikkitapahtumia mikä piristää Kainuun elämää. Talvi on henkisesti köyhää aikaa. Enkä usko, että itse olen henkisesti tyhjyyden kuilun reunalla seisomassa vaikka olenkin kainuulainen kuten eläkkeelle siirtynyt diakonissanne. Ei sinun elämäsi miksikään muutu kun jäät eläkkeelle sama jatkuu. Toista se on oikeissa töissä olevilla. Heille koittaa vapaus tehdä kaikkea kivaa, mitä ei työvuosina ole ehtinyt toteuttaa.


      • korppis1 kirjoitti:

        Henkistä ankeutta voi kokea monella tapaa. Kulttuurin, taiteen ja kesätapahtumien puute voi muuttaa seudun henkisesti tyhjäksi. Kainuu on kesäisin täynnä musiikkitapahtumia mikä piristää Kainuun elämää. Talvi on henkisesti köyhää aikaa. Enkä usko, että itse olen henkisesti tyhjyyden kuilun reunalla seisomassa vaikka olenkin kainuulainen kuten eläkkeelle siirtynyt diakonissanne. Ei sinun elämäsi miksikään muutu kun jäät eläkkeelle sama jatkuu. Toista se on oikeissa töissä olevilla. Heille koittaa vapaus tehdä kaikkea kivaa, mitä ei työvuosina ole ehtinyt toteuttaa.

        Voi toki, useita kesätapahtumia on paikkakunnalla ihan lähiviikkoina.

        Eletään omaa elämäämme ja löydetään henkisetkin ilomme ihan itse.
        Ei toisen eloa ja oloa tarvitse pilkata ja arvostella. Kuten sinulla usein on tapana tehdä.

        Niin, se diakonissa on elänyt poissa Kainuusta jo 50 vuotta.


      • korppis1
        korppis1 kirjoitti:

        Henkistä ankeutta voi kokea monella tapaa. Kulttuurin, taiteen ja kesätapahtumien puute voi muuttaa seudun henkisesti tyhjäksi. Kainuu on kesäisin täynnä musiikkitapahtumia mikä piristää Kainuun elämää. Talvi on henkisesti köyhää aikaa. Enkä usko, että itse olen henkisesti tyhjyyden kuilun reunalla seisomassa vaikka olenkin kainuulainen kuten eläkkeelle siirtynyt diakonissanne. Ei sinun elämäsi miksikään muutu kun jäät eläkkeelle sama jatkuu. Toista se on oikeissa töissä olevilla. Heille koittaa vapaus tehdä kaikkea kivaa, mitä ei työvuosina ole ehtinyt toteuttaa.

        Ps. Eläkkeellä voimme muun muassa asua kahta kotia.. Maalla ja kaupungissa kuten minä ja demeter, hän tosin ei lennä maasta toiseen etsimään henkisiä virikkeitä kuten minä ; ) mutta Hesassa on tarjontaa kulttuuri-ihmisille.


      • korppis1
        Ancelina kirjoitti:

        Voi toki, useita kesätapahtumia on paikkakunnalla ihan lähiviikkoina.

        Eletään omaa elämäämme ja löydetään henkisetkin ilomme ihan itse.
        Ei toisen eloa ja oloa tarvitse pilkata ja arvostella. Kuten sinulla usein on tapana tehdä.

        Niin, se diakonissa on elänyt poissa Kainuusta jo 50 vuotta.

        Pyykkikone pesee lakanoita ja minulla on nyt vihdoin aikaa vastata viestiisi. Mielestäni, tekeydyit marttyyriksi, syyttömäksi, viattomaksi enkeliksi vaikka kirjoitit viestisi piruus toisella olkapäälläsi.

        "Ei toisen eloa ja oloa tarvitse pilkata ja arvostella. Kuten sinulla usein on tapana tehdä." kirjoitit minulle.

        Tässä olet ihan oikeassa. Koskee yhtälailla sinua.

        On sanomattakin selvää, että hän, joka sanoo kuinka asiat ovat ei saa hyväksyntää vaan totuus muuntuu ivaksi ja arvosteluksi.

        Kun kirjoitin eläkkeelle siirtymisestäsi kirjoitin juuri niin kuin tulee käymään. työsi jatkuu,mutta palkkatasosi laskee kuten muillakin eläkeläisillä.

        On ihmisiä, jotka erimielisyyttä kohdatessaan kaivautuvat poteroihinsa, eivät selvitä puhumalla rehellisesti välejään ihmisiin, joiden kanssa on riitaantuneet jostain syystä.

        Tällaiset ihmiset eivät vastaile viesteihin eivät puheluihin.
        Tällaiset ihmiset eivät anna selvitystä miksi teen juuri näin.
        Tällaiset ihmiset asettuvat ns. marttuureiksi ja nauttivat olotilastaan kun toinen yrittää huutaa tuuleen.

        Onko tuttua.

        Minulla on selvittää sanomiseni siihen pisteeseen asti kun näen selvitystyöni hyödyttömäksi.


      • de-meter
        Ancelina kirjoitti:

        Erotan mielessäni aineellisen ja henkisen ankeuden, seutu voi olla ankeaa, mutta ihmiset eivät.

        Ja ellei sovun menettämisen pelossa voi kuin harvoin käväistä eikä tutuksi ruveta, niin onko se seudun, sen ihmisten vaiko peräti itsessä vika.
        Tätä lähinnä tuossa demeterin "henkisen ankeuden ilmapiirissä" mietin.

        Sinnittelystä nyt osaa sanoa, mutta tuleva eläkkeeni on reilut 800 euroa, onneksi sentään vähän enemmän kuon nykyinen palkkani.
        Maataloudesta tulee tuloa n. 2000 euroa vuodessa, siitä kulut ja vakuutukset pois, niin elannoksi ei riitä.

        Ei maaseudulla eläminen ilmaista ole, maksuja riittää, vaikka olisi kuinka vehmasta ja kaunista seutua.
        Mutta henkistä ankeutta en tunne.

        Kylläpäs tuo sanapari "ahdas ilmapiiri" nyt jäi sinua kaivertamaan Ancelina.

        Kirjoitat : "Ja ellei sovun menettämisen pelossa voi kuin harvoin käväistä eikä tutuksi ruveta, niin onko se seudun, sen ihmisten vaiko peräti itsessä vika". Jos noin tahdot viestini tulkita niin sovitaan, että itsessä on vikaa, vikaa, vikaa...


      • de-meter kirjoitti:

        Kylläpäs tuo sanapari "ahdas ilmapiiri" nyt jäi sinua kaivertamaan Ancelina.

        Kirjoitat : "Ja ellei sovun menettämisen pelossa voi kuin harvoin käväistä eikä tutuksi ruveta, niin onko se seudun, sen ihmisten vaiko peräti itsessä vika". Jos noin tahdot viestini tulkita niin sovitaan, että itsessä on vikaa, vikaa, vikaa...

        Tämä on keskustelupalsta ja viesteistä saa jokainen omanlaisensa käsityksen.
        Ilman sen kummempaa kaivertamaan jäämistä.
        Siksi kyselinkin, mitä sinun viestisi mahtoi tarkoittaa, kun en selvää saanut.
        Ei tuosta kannata nokkaantua.

        Korppikselle tähän samaan:
        En kuitenkaan vedä palstalle tänne kuulumattomia henkilöiden välisiä asioita.
        En tiedä sinun elämästäsi, älä sinäkään kuvittele tietäväsi kaikkea minun elämästäni.
        Ja minun palkkatasoni nousee, kun jään eläkkeelle.


      • korppis1
        Ancelina kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta ja viesteistä saa jokainen omanlaisensa käsityksen.
        Ilman sen kummempaa kaivertamaan jäämistä.
        Siksi kyselinkin, mitä sinun viestisi mahtoi tarkoittaa, kun en selvää saanut.
        Ei tuosta kannata nokkaantua.

        Korppikselle tähän samaan:
        En kuitenkaan vedä palstalle tänne kuulumattomia henkilöiden välisiä asioita.
        En tiedä sinun elämästäsi, älä sinäkään kuvittele tietäväsi kaikkea minun elämästäni.
        Ja minun palkkatasoni nousee, kun jään eläkkeelle.

        Ymmärsin jälkikäteen, että tienestisi nousee, eräs tuttu on samassa tilanteessa kuin sinä. Joudut kuitenkin jatkamaan siihen asti kun voimasi loppuu. Tuttavani joutui luovuttamaan terveys petti. Lapsi joutui hoitokotiin ja tuttavani tienestit pienenivät hoitotuen verran, eli tuen saa hoitolaitos. Olemme jo sut tietoisia toistemme elämästä, joten se siitä kuvitellusta tietämisestä. Istun parvekkeella saunan jälkeen, ihanan vilpoista. Tuopissa lantattua valkoista ; )


      • de-meter
        korppis1 kirjoitti:

        Ps. Eläkkeellä voimme muun muassa asua kahta kotia.. Maalla ja kaupungissa kuten minä ja demeter, hän tosin ei lennä maasta toiseen etsimään henkisiä virikkeitä kuten minä ; ) mutta Hesassa on tarjontaa kulttuuri-ihmisille.

        Näin on korppis. Kulttuuritarjontaa on mielin määrin, jopa ilmaista.

        Ei sillä, maalla paikallinen helluntaiseurakunta on järjestänyt musiikki-iltoja, joissa olemme käyneet. Viimeksi kuulimme Exodus-kvartettia. Kappelin akustiikka on vertaansa vailla. Myös paikallinen musiikkiopisto järjestää konsertteja ja kaupungintalolla on paikallisten taiteilijoitten näyttelyitä pitkin vuotta.
        Pari taulua olen sieltä ostanutkin. Tykkään naivistisista maalauksista ja luontoakvarellit ovat myös mieleeni.


      • korppis1

        Naivismi on yksi omien töitteni tyylisuunta😊 saattaisit tykätä. Mieheni veli (taidemaalari)tykkäsi töistäni. Olin tietty otettu. Minulla on kesken kuparipannusarja. Katsotaan jahka inspiraatio iskee. Nyt olen keskittynyt kakkutaiteeseen.


      • de-meter
        korppis1 kirjoitti:

        Naivismi on yksi omien töitteni tyylisuunta😊 saattaisit tykätä. Mieheni veli (taidemaalari)tykkäsi töistäni. Olin tietty otettu. Minulla on kesken kuparipannusarja. Katsotaan jahka inspiraatio iskee. Nyt olen keskittynyt kakkutaiteeseen.

        Oletko yhtään töitäsi kuvannut, laittanut näytille täällä, korppis ? En muiista ainakaan. Kakkutaidetta täytyy minunkin harrastaa. Sunnuntaina vietetään puolison synttäreitä ja uusi vauvakin on tulollaan...
        Mansikkakakku on minun bravuurini. Helppo ja keveä, näyttävänkin siitä saa.
        Mitä meinaat itse tarjota ?


      • Korppis1
        de-meter kirjoitti:

        Oletko yhtään töitäsi kuvannut, laittanut näytille täällä, korppis ? En muiista ainakaan. Kakkutaidetta täytyy minunkin harrastaa. Sunnuntaina vietetään puolison synttäreitä ja uusi vauvakin on tulollaan...
        Mansikkakakku on minun bravuurini. Helppo ja keveä, näyttävänkin siitä saa.
        Mitä meinaat itse tarjota ?

        En usko, että olen tänne maalauksiani laittanut, mutta blogissani on joitakin, pitänee laittaa joku näkysälle.

        Paistoin tänään isossa piirakkavuoassa 4-munan kakun pohjan. Tein mango-passion moussea, jonka hyytelöin. Leikkasin kakun pohjan kahtia ja laitoin hyytelön väliin. Eristin hyytelön tarttumasta kiinni molempiin osiin pohjasta ja mietin mikä on se jutska mikä tekee siitä erilaisen kuin naapurin kakusta ; ) Petze sanoi ehdottomasti mansikka-kermahyytelö, katsotaan kerron mikä siitä loppujen lopuksi tulee ; ) luovuus ratkaiskoon, hyvää kuitenkin.

        Suolaista-palaa en ole vielä päättänyt mitä se on, mutta ei tavan tavallista tai sitten tuiki tavallsita. Miehesi on siis rapu ja vietämme synttäreitä samana päivänä, uskon, että tulee helle ja sen jälkeen jumalaton ukkonen.


      • de-meter

        Hyytelöity mango-passiomousse on jo ammattilaisen heiniä, mutta kuulostaa houkuttevalta. Yritän päästä kakun kanssa vähän helpommalla kun tarjottavat ruuat täytyy valmistaa kolmena versiona. Vieraitten lukumäärä on vielä avoin, mutta väkisinkin heitä tulee toistakymmentä.
        Puolison syntymäpäivä on tänään, mutta sitä vietetään sunnuntaina. Rapuja meillä on vaikka muille jakaa: tiistaina oli koulukaverini synttärit, eilen puolison vävypojan, lauantaina lapsenlapsen. Sisko oli rapu ja kohta syntyvä vauva on rapu....Ai niin, ja parin viikon sisällä tulee vielä yhdet "rapujuhlat"...))
        Mutta hyvä näin. Kun on syntynyt talvella sitä ajattelee vieraitten osaa: kuka jaksaa lähteä likkeelle pakkasia ja liukkaita kelejä uhmaten ?


      • korppis1

        Paukkuu ja salamoi, hälytysautojen sireenit vinkuu. Kesämyrsky Korvessa. Ilmankos on ollut painostavaa monta päivää. On tainnut ukkonen jäädä mottiin kirkonkylän päälle. Kännykästä naputtelen. Ei mango passion mousse ole vaikeaa tehdä. Sekoittaa valmiin kauheen maitoon ja vispaa sekä lisää seokseen liivatetta. Kylmään tekeytymään ja kakun väliin. Rapujuhlan valmistelut odottaa sään selkeytymistä. Kuopus kävi sadetta pitämässä sovittiin, että hän tulee lauantaina puutarhuriksi ;)


    • platonista

      Ihminen on ajatustensa vanki.

      • de-meter

        Niinpä. Itseään on vaikea päästä karkuun, "platonista". ..))


    • jepuli.s

      Olen hyvilläni että kuumuus hellitti. Nyt jaksaa jo tehdäkin jotain. Mökillä on niin paljon itikoita että ei ulkona juuri viihdy.
      Vieraat lähtivät, nyt lähden tekemään kylille jälkisiivousta.
      Ihan normaali olo, ei kovin riemukas, mutta ei pahakaan.
      Lauantaina, jos herra suo, lähden ajamaan satojen kilometrien päähän rannikkohurreja katsomaan. Synnyinseutu vetää puoleensa.

      • de-meter

        Täällä Keski-Suomessa/eteläpohjanmaalla juhannussää oli vertaansa vailla.
        Vaikka oli kuumaa, lempeä tuuli puhalsi kaiken aikaa ja se piti hyttyset loitolla. Aamut olivat sen verran viileitä, että saattoi tarpoa metsässä...
        Ja se valo ! Vielä 23 aikaan aurinko leikki puiden latvoissa.


    • Heikunkeikku

      Sinä olet semmonen touhutäti, mahanalusta jalakoja täynnä kirmailet kaikenmaailman touhuja tehden. Ei ihme, jos joskus innottomuus putkahtaa sisuksiin. Ihan normaalia. Kunnon Paska-päivä silloin tällöin ei ole ollenkaan pahasta. Se on hyvästä:)
      Heh, "Leuhkat naapurit saapuivat mökilleen, onneksi huomiseksi luvattiin sadetta ja ylihuomiseksikin ;)) siis jotakin hyvääkin." Paskapäiväisyydestäsi huolimatta huumori näyttää kuitenkin pelaavan :) Vallan apatiaan et ole vajonnut.
      Tässä on vielä päiviä reippaasti, ennen ens viikonlopun juhlia, että veikkaan hyvin vahvasti, että siihen mennessä olet jo oma touhukas itsesi. Mukavia juhlia toivottelen.

      • Jänskä kuinka sitä osaa nauttiakkin tuosta maukkaasta ajatuksesta onneksi huomenna sataa ; ) Naapurit voivat rauhassa hämmentää tontillaan ja minä
        saa tehtyä kaupungissa asioita, joita ei maalla kehtaa alkaa värkkäämään. Huomenna taidan pyöräyttää koneellisen pyykkiä ja kakun pohjat ; )


    • Saaremaa80volttia

      Kyllä ryyppääminen aina saa paremmalle tuulelle.

    • Harva tulee ajatelleeksi, kuinka raskasta voi olla asua suur-kaupungin

      kerros-talo-alueella.
      Tänä-aamunakin avasin taas oven parvelkkeelle.
      Ei linnun lintua äänessä.
      Varpusetkin olivat varmaan munineet.
      Puoli-tuntia sitten jossain alettiin siivota siima-leikkurilla.
      Busseja menee koko-ajan, tuhahdellen ja vihellellen kimeästi jarru-
      järjestelmistään.
      Diesel murisee ja tuotokset haisevat.
      Kertoohan tuo elämästä, toimeliaisuiudesta ja tuottavasta toliminnasta,
      toisin kuin maalla.
      Täällä ei kuule edes ralli-autojen kiihkeää kurnutusta.
      Lentävän soran rapinaa rikki-kilisevissä kameran-linsseissä.
      Harley-Davidsonit vain soittavat laittomia torviaan.
      Pudotellen muttereitaan.
      Jokunen kimeä mopo kajahtaa yöllisen serenadinsa.
      Poliisi perässään vingutellen.
      Mopo-Poika kietoutuu kuolleena valaisin-tolppaan.
      Poliisimme aloittaa kuolin-syy-tutkinnan.
      Alustava tutkinta saa selville että moposta alkoi olla Bensa lopussa.
      Mopo-Poika, 28V. oli puukottanut vanhempansa, koska he eivät antaneet enää rahaa hänelle.
      Iso-vanhemmatkin olivat Espanjassa.

      H.

      • Parvekkeelle.
        Anteeksi bessie.

        H.


      • Missä suurkaupungissa?
        Poliisiautot ujeltaa läpi yön, sireenit soi ja sinivalot vilkkuu.
        Musiikki jumputtaa koko yön viereisestä klubista, kadulta kuuluu naurua, puhetta, huutoja, riitelyä, pakoputken pauketta, vai oliko ne laukauksia....Transun korkeat korot katukivessä, jossain itkee pieni lapsi jolla on nälkä tai jano tai jota on lyöty tai joka on hyljätty roskasäiliön kannelle...
        huumekauppiaiden autot liukuu hiljalleen edelleen öistä katua
        asiakkaat ajelevat edestakaisin ja yön ammattilaiset nostavat hintojaan...
        suurkaupungin yössä.
        Missä päin tahansa maailmaa.
        Suomessa ei ole suurkaupunkeja.

        Tässä Nykin yöstä. puoli vuosisataa sitten, latinotulkinta Puukko Jackiesta. Paitsi rauhallisempi yö.

        https://www.youtube.com/watch?v=Wb6Q6E-LHPg


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Missä suurkaupungissa?
        Poliisiautot ujeltaa läpi yön, sireenit soi ja sinivalot vilkkuu.
        Musiikki jumputtaa koko yön viereisestä klubista, kadulta kuuluu naurua, puhetta, huutoja, riitelyä, pakoputken pauketta, vai oliko ne laukauksia....Transun korkeat korot katukivessä, jossain itkee pieni lapsi jolla on nälkä tai jano tai jota on lyöty tai joka on hyljätty roskasäiliön kannelle...
        huumekauppiaiden autot liukuu hiljalleen edelleen öistä katua
        asiakkaat ajelevat edestakaisin ja yön ammattilaiset nostavat hintojaan...
        suurkaupungin yössä.
        Missä päin tahansa maailmaa.
        Suomessa ei ole suurkaupunkeja.

        Tässä Nykin yöstä. puoli vuosisataa sitten, latinotulkinta Puukko Jackiesta. Paitsi rauhallisempi yö.

        https://www.youtube.com/watch?v=Wb6Q6E-LHPg

        "Paloma.se.co"

        Kenelle tämä kommentti on?
        Missä osoite?
        -
        Tämä Stadi on melkein Sipoota.
        Sipoossa kuvattiin melkein koko Tuntematon Sotilas.
        -
        Musa-aloitus on toisaalla.
        Älä suotta ivaa tällee.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Kenelle tämä kommentti on?
        Missä osoite?
        -
        Tämä Stadi on melkein Sipoota.
        Sipoossa kuvattiin melkein koko Tuntematon Sotilas.
        -
        Musa-aloitus on toisaalla.
        Älä suotta ivaa tällee.

        H.

        Sinulle se oli :)
        Eikä se ole ivaa.
        Ainoastaan palautusta maan pinnalle.
        Ja minä laitan musiikkia sinne minne itse haluan sitä laittaa. En tarvi mitään "musa-aloituksia" vaan linkitän mihin omasta mielestäni passaa. Jos korppis protestoi voi otattaa pois. Aloitus kun on hänen. Ei sinun.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sinulle se oli :)
        Eikä se ole ivaa.
        Ainoastaan palautusta maan pinnalle.
        Ja minä laitan musiikkia sinne minne itse haluan sitä laittaa. En tarvi mitään "musa-aloituksia" vaan linkitän mihin omasta mielestäni passaa. Jos korppis protestoi voi otattaa pois. Aloitus kun on hänen. Ei sinun.

        "Paloma.se.co"

        No niin.
        Aikuisesti sitten.
        Toisia kunnioittaen, ei hyväksi käyttäen.
        Tuskinpa korppis näin tekisi.
        Ainakaan rekatulla nimmarillaan.

        H.


      • de-meter
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Missä suurkaupungissa?
        Poliisiautot ujeltaa läpi yön, sireenit soi ja sinivalot vilkkuu.
        Musiikki jumputtaa koko yön viereisestä klubista, kadulta kuuluu naurua, puhetta, huutoja, riitelyä, pakoputken pauketta, vai oliko ne laukauksia....Transun korkeat korot katukivessä, jossain itkee pieni lapsi jolla on nälkä tai jano tai jota on lyöty tai joka on hyljätty roskasäiliön kannelle...
        huumekauppiaiden autot liukuu hiljalleen edelleen öistä katua
        asiakkaat ajelevat edestakaisin ja yön ammattilaiset nostavat hintojaan...
        suurkaupungin yössä.
        Missä päin tahansa maailmaa.
        Suomessa ei ole suurkaupunkeja.

        Tässä Nykin yöstä. puoli vuosisataa sitten, latinotulkinta Puukko Jackiesta. Paitsi rauhallisempi yö.

        https://www.youtube.com/watch?v=Wb6Q6E-LHPg

        Huh,huh Paloma. Onneksi meillä ei ole suurkaupunkeja..)) Kuvauksesi auttaa välttämäänkin niitä. Vaan onhan rosossa myös imua...


      • Noi jutut kun luki, niin täytyy sanoa, että suurkaupungissa on todellakin jotain kiehtovaa, mutta kylläpä vaan tässäkin tuppukylässä jumputusta, huutoa ja naurua ja lasten itkua ja paloauto ja poliisit ja ambulanssit huutavat. Melkein tietää, että on perjantai ja viikonloppu tulossa kun nuo äänet kuulee. Liikkuu täällä huumekauppiaitaki, koska huumeitakin liikkuu, ja talon takana viidenkymmenen metrin päässä on tiellä tyttö murhattu ja kassiin kätketty, edellinen asukas oli kuullut murhan äänetkin vaan ei murhaksi sitä osannut kuvitellakaan. Aikalailla raadollista voi maaseudullakin olla, onneksi ei sentään joka päiväistä.


    • korppis1

      Kiitos, ystävät. Kävin jo kartanolla, laittelin tavaroita sadesuojiin. Palasin ylisille makoilemaan ja lukemaan uutisia ja palstaa. Tulin hyvälle tuulelle kommenteistanne. Tästä se lähtee.

    • Välipäiviä täälläkin ja jos nyt ei suoranaista matalapainetta, niin vaihtelevaa pilvisyyttä. Kasvimaa sai onneksi vettä taivaalta ja nyt kaikki rehoittaa ja herne kukkii ja pavut kasvaa pituutta. Köynnösruusu on alkanut kukkimaan ja samoin pioni. Kohta tarkistamaan mitä pihapiiriin kuuluu ja poimimaan aamun mansikat rastasverkon alta. Kesäaamun arkipäivää.
      Juhannusviikonlopun remppa on nyt melkein valmis, lattialistat ja pientä viimeistelyä puuttuu ja uuden ilmeen saaneessa olohuoneessa on kiva istuskella ja katsella futismatseja lutusen kaa. Ensi maanantaina tulee Suomesta vieraita :) Todella harvinaisia vieraita, koska siskoani ja hänen miestään ei ole helppo saada liikkeelle. Ensimmäinen vierailu tänne sitten pojan ylioppilasjuhlan jälkeen 22 vuotta sitten...
      Kivoja juhlia sinne korpeen viikonloppuna ja kyllä se siitä taas kunhan akku on ladattu ja on ollut pari päivää ihan hyödyllistä tylsää ja naapurin rantaan on tullut hieman sinilevää...

    • 1eero

      Ilimoja on pitänyt tännäi kostea päivä vähän tuhruinen olo, lähtiskö kirkolle en tiiä kello 14.00 olis mahdollisuus tavata presitentti Niinistö naamat vastakkain Puumalan satamassa en tiiä viitinkö sen takia.

    • siilimuori3

      Ottahan tuo niin pattiin kun juhannuksenaikaisia ruokia on viel jääkaapissa eikä yhtää tee mieli niitä ennää syyä. On nyt hyötykäytetty niitä muutama päivä. Kaikkea ei pysty pakastammaankaa enää ja harmittaa laittaa jätteisiin.

    • nega-ongelma

      Eipä ole satanut sitten lauantai-illan.

      Onkohan nyt tulossa takatalvi vai sadekausi, koska muurahaiset alkoivat eilen muuttaa sisätiloihin? Niitä matelee katonrajassa ja tipauttavat itsensä lattialle tai suoraan päähäni. Säikyttelevät näppäimistölläkin juoksentelemalla.
      Yhdenkin jos tappaa, tulee sata sitä raatoa hakemaan. Imuri saa olla käynnissä melkein koko ajan, tehkööt siellä pölypussissa mitä miellyttää jos hengissä selviävät. Tukko tietenkin putken päässä etteivät ryömi takaisin putkea pitkin.


      Että meni kiva kesäpäivä pilalle mokomien takia.

    • hytinäx1

      Tympiihän se kun on tärkeä paperi hukassa, se on taitettuna jossakin ja en sitten millään löydä sitä. Ei kait auta kuin ruveta järjestelmällisesti käymään läpi joka laatikko ja kaappi sekä laukut ja kansiot.
      Voi hiisunki kun harmittaa alkaa penkomaan.

      • Juhannusaattona otin kaupunkiin ajaessani mukaan saunan lauteiden alla olevan tuuletusreijän härpäkkeen ostaakseni uuden. Myyjä totesi härpäkkeen olevan ehjän kunhan vaan ruuvaan sen seinään kiinni. No, Iltapäivällä aloin etsimään härpäkettä ja kun ei löytynyt, ajattelin sen menneen autossani esikoisen mukana Venäjän rajalle miniän korpimökille. Tänään otin naulasta kevyttoppatakin ja ihmettelin sen painoa. Tarkastin taskut, ei mitään, mutta takin toisessa käsivarressa oli jotain outoa, no se saunan härpäkehan se oli ollut siellä odottamassa löytymistään.


      • ent.siivoojaparka

        Kerran kuljin monta päivää lamppu takin hupussa.
        Hallin lamppua vaihtaessa laitoin vanhan lampun naulakossa roikkuvan takin huppuun siksi aikaa kun kiipesin tikkailta alas. Sinnehän se unohtui kunnes tuli räntäsade ja aloin nostamaan huuppua päähäni.
        Onneksi en liukastunut sen kanssa, että olisi särkynyt niskaani.


    • henrjii
      • Ihana henrjii ; ) Minä en kiusaa jäniksiä en oravia, enkä muitakaan pieniä suloisia eläimiä en lintuja vaikka kiukuttaisi. Rastaat istuvat päät kallellaan miettien kuinkä pääsisivät rastasverkkojen sisään, eivät uskalla vaikka maata myöten joskus jonkun raakileen onnistuvat löytämään. Ei niitäkään kannata kiusata fyysisesti.


    • korppis1

      Huomenta kamut, olisiko aika nousta pystyasentoon ja aamukahvin keittoon. Kyllä lepo saa aikaan ihmeitä. Hyvää alka keskiviikko päivää kaikille:)

    • tööttt

      Iltapäivää - joteski kaunis päivä - tänään näki rastaita ja mehiläisiä ja ja mietin mikä on sen valkoisena tienvarressa kasvavan kukan nimi kun yhdes kohtaa samasta kasvista oli vaaleanpunainen muunnos -ei ole siankärsämö vaan mikä? Joku oja-kukka?
      Maalla mielekkäämpää kuin kaupunkiympäristössä vaikka ehken kulttuuritarjontaa
      monemoista siellä enempi - eikä sekää kaikkneensa kiehdo mitenkään kuin mietteet jonkun sosiaali- ja tunnepornonkin eetoksissa - kaikkine kammotuksineen.
      Vaikkei elämä miltään järkytyksiltä elämässä säästäis ikinä - opettaa se ainakin hetkessä elämistä - niin hyvinä kui pahempinakin päivinä.

      • henrjii

        veikkaan jos se ei ole mikään kyrsämö, niin se on sitten kissankäpälä


    • Negatiivistä ehkä tuleva talous viimeinen "lisä" eläke tulee tässä kuussa 11 vuotta on tullut 1800euroa/kk, tammikuussa alkaa toiset suuruutta en tiedä täytyy olla tyytyväinen mitä saa- (1800 brutto).

      Ajattelemaan pistää kun lukee kuolin ilmoituksia ja kuulee tuttujen kuolleen, tulee oma ikä mieleen. Vanha haave purjevene täytyy kai jättää pois sillä yksin purjehtiminen kaikissa vaiheissa ei ole helppoa, nyt saisi hyviä veneitä hyvin halvalla.

      Ystänäni ei halua venettä kai sairaus on asian takana, olen ymmärtäväinen, vaikka naisien ymmärtäminen on välillä tosi vaikeaa.

      Purjeveneitä oli 1982-1990 että on vähän tuntemusta.

      • Korppis1

        Uskomatonta kuinka hyvää suomen kieltä osaat kirjoittaa, please paljasta jo kuka olet. En enää jaksa uskoa sinun hoonosuomi juttujasi koska pystyt parempaan kirjalliseen suomen kielen ulosantiin ; )


      • Sama.kaava.aina
        Korppis1 kirjoitti:

        Uskomatonta kuinka hyvää suomen kieltä osaat kirjoittaa, please paljasta jo kuka olet. En enää jaksa uskoa sinun hoonosuomi juttujasi koska pystyt parempaan kirjalliseen suomen kielen ulosantiin ; )

        Xx9:n kirjoitus sujuu hyvin aina alkuillasta. Sitämukaa kun ryyppää viinaa ja känni nousee niin kirjoituskin huononee. Yleensä iltaisin tuossa klo 20 paikkeilla on jo niin turpa täynnä, että alkaa nolla ja apina jankutus. Sen jälkeen puuttuukin enää huorittelu. On tullut sen verran luettua tyypin sekoilua että jäänyt mieleen.


      • Korppis1
        Sama.kaava.aina kirjoitti:

        Xx9:n kirjoitus sujuu hyvin aina alkuillasta. Sitämukaa kun ryyppää viinaa ja känni nousee niin kirjoituskin huononee. Yleensä iltaisin tuossa klo 20 paikkeilla on jo niin turpa täynnä, että alkaa nolla ja apina jankutus. Sen jälkeen puuttuukin enää huorittelu. On tullut sen verran luettua tyypin sekoilua että jäänyt mieleen.

        Niinkö lie, toteutan omassa kirjoittelussani sääntöä, että kun otat enempi kuin kaksi lasia viiniä, sulje kone, Hyvää yötä ; )))


      • mikäpääjehu
        Korppis1 kirjoitti:

        Uskomatonta kuinka hyvää suomen kieltä osaat kirjoittaa, please paljasta jo kuka olet. En enää jaksa uskoa sinun hoonosuomi juttujasi koska pystyt parempaan kirjalliseen suomen kielen ulosantiin ; )

        Hunksi se on niin kuin monen muunkin nikin takana


      • vanhat.merkit

        Olen huomannut.


      • korppis1
        mikäpääjehu kirjoitti:

        Hunksi se on niin kuin monen muunkin nikin takana

        Huomenta @ kieltämättä eilinen aten kirjoituksen tyyli sai minut ajattelemaan samoin.


    • 1eero

      Mukavia nää kesäpäivät tääl saaressa ei tee miel yhtää maalikyliin, ilma onkuin morsian " kaunis " aaahh :)

    • Hyvä blogi, kiitos sininen.

    • tööttt

      Rassaako ketään että viihteentekijöillä maailmassa on niin korkea painoarvo
      - pelaajat ja iskelmänikkarit yhdestä ainoasta esiintymiskerrasta saattavat tienata lehtitietojen mukaan , varsinkin nuoret rokkarit 150 000 ja ylikin) ynnä muuta - ja valtio tukee lisäksi toimintaa noilla kulttuuri/ urheilu/pelit/ yms
      - taviskansa joka saa vuosituloa 15- 30000 e- miinus verot painaen pitkää päivää töissä - tossa teknomusa- joukkotunteet hurmiossa pienessä pöhnäsä kaikkine lieveilmiöineen arkena miettii arjen ankeutta - kansa tarvitsee kuitenkin suosikkinsa ja rakkaat taiteilijansa ja heidänkin esiintymisensä edes joskus irrotakseen arkisesta raatamisesta - vaikka napisee ja kapinoi kaikesta kalleudesta. Oli ilo nähdä ja kuulla kuitenkin, kokea ja tuntea kaikenlaisia tunteita - aineettomia, mutta kuitenkin elämää
      sisällään pitäviä tunteiden tulkkeina.

      • "tööttt"

        Jokaiselle ansionsa mukaan.
        Perunatkin halpenevat meille.
        Meille eläkeläisillekin.

        H.


    • Suvunhelppijä

      Väsyttää ja ketuttaa.Tällä kertaa vanha ja vanhanaikaisesti ajatteleva äitini.Kehtasi sanoa ihan tylysti et sinä et tarvitse mitään synttärirahaa kun et ole maailmaan tehnyt mitään näkyvää kuten siskosi,monta lasta.
      Sanoin että sinähän tiedät että se ei ole ollut mun oma valinta.Hän on nin ilkeä ja loukkaava että menen ihan kasaan hänen kommenteistaan.Halusi antaa sisarelleni rahaa synt.pv lahjaksi,johon huomautin et kas kummaa kun mulle et koskaan anna.
      En tarvitse enkä ansaitse,hänelle lapset on eriarvoisia ja hän on aina rahoittanut sisareni elämää ja sempä takia hän ei osaakaan hoitaa raha-asioitaan nytkään.

    • kesi.vä

      Jostain luin, että aloittajalla on tänään syntymäpäivä, joten ONNEA!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe