Berner vie Liikennekaarta eteenpäin

ViidenTähdenUberr

Hieno ministeri. Ajaa järkkymättömästi viimeisten sosialismin rippeiden poistamista. On se kaunista kun kapitalismi voittaa. Tulee ihan kyynel silmään tästä kauniista ajatuksesta.

Hyvä Berner!

59

717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VahvaEpäilys

      Minulla on vahva epäillys ettei ViidenTähdenUberr kommentoi mitään. Kun puhutaan asiaa niin kirjoittelu loppuu kuin seinään.

      Minua kiinnostaa suunnattomasti millainen oli ViidenTähdenUberr kaverin lapsuus. Oliko se onnellinen.Olivatko vanhemmat sellaisia perusvanhempia jotka tekivät pitkää päivää jotta pojalla olisi hyvä unelmien tulevaisuus

      .Olen tätä pähkäillyt tässä jo pitempään kun olen lukenut näitä ViidenTähdenUberr ja hänen aiempiakin nimimerkkien kommentteja. Jotenkin taka-alalla paistaa sellainen periksi antamisen perustarina.Kaikki menee kuitenkin päin p.....surullisen kuuluisa perustarina ,että ViidenTähdenUberr on jätetty jo nuorena ihan omilleen.
      Vanhemmat eivät ole ohjailleet mitenkään asioissa jotka ovat tärkeitä ja arvostettuja täällä Suomessa valtaosalle kansalaisista

      • veio3

        Päättäjät tassä maassa tekevät mitä vaan, koska ei tarvitse pelätä tämän nössön kansan reaktioita. Jos olisi pelkoa ilmassa, niin päätökset olisivat harkitumpia.

        Päättäjien pitkän tähtäimen päätökset tähtäävät aina siihen, että tietyt tahot, joilla on jo liikaa yhteiskunnan vääristyneisyyden suomaa ylenpalttisuutta, saisivat entistä enemmän.
        Heitä päättäjät mielistelevät päätöksillään ja arvatkaa miksi.?


    • 1.1.2018

      Viekö? Jos vaivautuisit lukemaan mediaa, tietäisit enemmän. Tällä hetkellä hanke on jäissä. Etkö tiennyt? Muuten, luuletkos, että yksi nainen vie liikennekaarta yksin? Hänkö se asioista päättää yksin?

      Voi poika, mitähän trollia vielä ehditkään keksiä ennen vuotta 2018?

      • ViidenTähdenUberr

        Jäissä? Eikä ole. Tai no olet siinä mielessä oikeassa että kaikki on jäissä lomien ajan... Valmistelu jatkuu syksyllä.


      • kommusmikuolee

        Siitä voit olla varma että ala vapautuu, suomeen ei jätetä tämmöistä kommunismin kukkasta jos muilla aloilla kiintiöt poistettu.


      • ksdij
        kommusmikuolee kirjoitti:

        Siitä voit olla varma että ala vapautuu, suomeen ei jätetä tämmöistä kommunismin kukkasta jos muilla aloilla kiintiöt poistettu.

        Miten musta tuntuu, että 2007 oli juuri samanlaisia "ala vapautuu" oraakkeleja, jotka sitten hävis kun pieru saharaan uuden liikennelain tullessa voimaan :)
        Aivan satavarmaa on että taksiala pysyy säänneltynä jatkossakin, ja tuo pienimuotoinen toimintahan on jo poistettu koko lakiluonnoksesta.


      • eiymmärräsääntelyä
        ksdij kirjoitti:

        Miten musta tuntuu, että 2007 oli juuri samanlaisia "ala vapautuu" oraakkeleja, jotka sitten hävis kun pieru saharaan uuden liikennelain tullessa voimaan :)
        Aivan satavarmaa on että taksiala pysyy säänneltynä jatkossakin, ja tuo pienimuotoinen toimintahan on jo poistettu koko lakiluonnoksesta.

        Mikä siinä taksialassa on niin ihmeellistä että se pitäisi pitää säänneltynä? Onko kyseessä joidenkin harvojen yksinoikeuden suojeleminen vai pelkästään taata suojatyöpaikka harvoille ja tarkkaan valituille.


      • kuluttajasuomessa
        eiymmärräsääntelyä kirjoitti:

        Mikä siinä taksialassa on niin ihmeellistä että se pitäisi pitää säänneltynä? Onko kyseessä joidenkin harvojen yksinoikeuden suojeleminen vai pelkästään taata suojatyöpaikka harvoille ja tarkkaan valituille.

        On olemassa fiksuja päättäjiä jotka pitävät tyhmät/taksarit töissä minimi korvauksella.Kukaan järkevä ei tee yli 200e joka kk vain pärjätäkseen.
        Jos homma vapautuisi taksit kallistuivat huomattavasti ja joskus voisi tulla jopa törkeitä ylilyöntejä.Herrat pitävät omista eduista huolta pitämällä taksin maksimihinnat ja siitä kiitos.


      • ViidenTähdenUberr
        kuluttajasuomessa kirjoitti:

        On olemassa fiksuja päättäjiä jotka pitävät tyhmät/taksarit töissä minimi korvauksella.Kukaan järkevä ei tee yli 200e joka kk vain pärjätäkseen.
        Jos homma vapautuisi taksit kallistuivat huomattavasti ja joskus voisi tulla jopa törkeitä ylilyöntejä.Herrat pitävät omista eduista huolta pitämällä taksin maksimihinnat ja siitä kiitos.

        Nimenomaan. Olen sanonut täällä monesti että ihmetyttää taksikuskien ja taksiliiton niin innokas sääntelyn puolustaminen. Ihan kuin päättäjät ajaisivat heidän asiaansa.

        Ongelma lienee että taksiliitto ei houkuttele kovinkaan pätevää porukkaa jotka ymmärtäisivät miten markkinat toimivat.


      • IhmeMikkiHiiriOlet
        ViidenTähdenUberr kirjoitti:

        Nimenomaan. Olen sanonut täällä monesti että ihmetyttää taksikuskien ja taksiliiton niin innokas sääntelyn puolustaminen. Ihan kuin päättäjät ajaisivat heidän asiaansa.

        Ongelma lienee että taksiliitto ei houkuttele kovinkaan pätevää porukkaa jotka ymmärtäisivät miten markkinat toimivat.

        Sehän jo useasti todistettu että sinä et ymmärrä olenkaan alaa etkä markkinoita. Päätiti kuitenkin trollata jälleen.


      • nuijatpuikoissa
        ViidenTähdenUberr kirjoitti:

        Nimenomaan. Olen sanonut täällä monesti että ihmetyttää taksikuskien ja taksiliiton niin innokas sääntelyn puolustaminen. Ihan kuin päättäjät ajaisivat heidän asiaansa.

        Ongelma lienee että taksiliitto ei houkuttele kovinkaan pätevää porukkaa jotka ymmärtäisivät miten markkinat toimivat.

        Osuit ytimeen Taksiliittoa ja keskuksia pyörittää kouluttamattomat Taksimiehet jotka ovat onnistuneet luomaan lähes täydellisen monopolin
        Toimialakortit en ja Kelakeskusten avulla. Ja tämä on mahdollista kun asiaa pyörittelevät tietämättömiä poliitikot ja virkamiehet.


    • jufuykfk

      Siinä on se hienous että juuri sinäkin saisit turvallisen ja halvan palvelun vuorokauden jokaisena tuntina. Itse käytän pirssiä viikottain ja en suin surminkaan luopuisi toimivasta systeemistä. Ja muuten olen käynyt yli60.ssä. maassa ja tiedän mistä puhun.

      • ViidenTähdenUberr

        Asiakkaana ymmärrän tämän pointin täysin. Taksin pitäisi kuitenkin olla liiketoimintaa ja mielestäni tasoerot ovat liiketoiminnassa luonnollisia. Huonolla hinta-laatusuhteella toimivat karsiutuvat pois.


      • AlallaOleva
        ViidenTähdenUberr kirjoitti:

        Asiakkaana ymmärrän tämän pointin täysin. Taksin pitäisi kuitenkin olla liiketoimintaa ja mielestäni tasoerot ovat liiketoiminnassa luonnollisia. Huonolla hinta-laatusuhteella toimivat karsiutuvat pois.

        Kunhan nyt saataiin jokin päätös liikennekaarelle, pohditaan sitten lisää.


      • TarkistutaPääsi
        ViidenTähdenUberr kirjoitti:

        Asiakkaana ymmärrän tämän pointin täysin. Taksin pitäisi kuitenkin olla liiketoimintaa ja mielestäni tasoerot ovat liiketoiminnassa luonnollisia. Huonolla hinta-laatusuhteella toimivat karsiutuvat pois.

        Kerro trolli milloin olet viimeksi käyttänyt taksia?


      • ihmettelenvaan

        Miksi se pitää olla jatkuvasti saatavilla herää kysymys


      • järkeenvaiei

        Nimenomaan ymmärtäisin jos lääkärillä on päivystysvelvoite mutta taksilla .
        Monessa kunnassa ei ole lääkäripäivystysta ollenkaan mikä olisi erittäin tärkeää.


      • huonoopalveluu
        ViidenTähdenUberr kirjoitti:

        Asiakkaana ymmärrän tämän pointin täysin. Taksin pitäisi kuitenkin olla liiketoimintaa ja mielestäni tasoerot ovat liiketoiminnassa luonnollisia. Huonolla hinta-laatusuhteella toimivat karsiutuvat pois.

        Keskukset ylläpitävät suuria hintalaatusuhde eroja, jos tilaat keskuksesta auton sieltä saattaa tulla ihan mitä tahansa huonolla hintalaatusuhteella.


    • Laudatur

      Totta kai taksimaksut nousee jos ala vapautuu.Kai sen tyhmäkin tajuaa jos hiukan osaa laskea.Tietenkin jos voi pimeästi ajaa sit eri juttu.Tai jos käytetään orja työ voimaa.

      • Kuorma-autoilija48

        Voihan sitä aina yrittää, mutta kyllä kilpailu aika nopeasti opettaa, mikä on markkinatalous.
        Taksi markkinoiden vapautuessa tulee runsaasti uusia ideoita ja kilpailutus systeemeitä, kännykät täyteen. Kallista taksia ei käytä kukaan ja ryöstöä yrittäneen on laitettava pillit pussiin.
        Koita saada santa tonnista ylihintaa markkinoilla, loppuu kuorma-autoilukin varsin nopeasti. Aina joku ajaa halvemmalla, kunnes porukkaa karsiutuu ja sitten tasaantuu.


      • Kilpailutusta
        Kuorma-autoilija48 kirjoitti:

        Voihan sitä aina yrittää, mutta kyllä kilpailu aika nopeasti opettaa, mikä on markkinatalous.
        Taksi markkinoiden vapautuessa tulee runsaasti uusia ideoita ja kilpailutus systeemeitä, kännykät täyteen. Kallista taksia ei käytä kukaan ja ryöstöä yrittäneen on laitettava pillit pussiin.
        Koita saada santa tonnista ylihintaa markkinoilla, loppuu kuorma-autoilukin varsin nopeasti. Aina joku ajaa halvemmalla, kunnes porukkaa karsiutuu ja sitten tasaantuu.

        Jokainen hinnoitelkoon itsensä ja taksansa niin, että selviää pakollisista menoista. Jotain tuottoakin on oltava, elää täytyy ja perheen menoista on selvittävä. Kukaan ei tee mitään duunia ilmaiseksi. Hiekka-ajurikin laskee lastinsa hinnan niin, että pärjää jotenkin ja selviää laskuista.

        Jos ei pärjää, pillit pussiin ja alan vaihto.


    • Laudatur

      Itselläni on sekä kuorma-auto että taksi.Kuorma-auto kyllä kannattaa paremmin kuin taksi.

      • Puolueetonmielipide

        Taksin kilometritaksa on kyllä korkeampi, kuin kuorma-auton, miten ihmeessä taksi kannattaa huonommin ?
        Kuorma-auton kulutus 35 litraa sadalla ja taksin 7 litraa, kuskin palkka suurin piirtein samaa tasoa.


      • irtoperä
        Puolueetonmielipide kirjoitti:

        Taksin kilometritaksa on kyllä korkeampi, kuin kuorma-auton, miten ihmeessä taksi kannattaa huonommin ?
        Kuorma-auton kulutus 35 litraa sadalla ja taksin 7 litraa, kuskin palkka suurin piirtein samaa tasoa.

        Moni kuorkki on ihan säännöllisessä tuntityössä. Esim. maansiirto ja jakeluautot. Tasaisen varma tuotto joka päivälle. Totta kyllä että esim. puoliperäveturi huolintaliikkeen ajossa saa noin euron kilsa, oikea kultakaivos.


    • Keskituloinen

      Saat taksin keskellä yötä pikkurahalla jo nyt.Pitääkö joku taksikyytiä kalliina.Ihmettelen.

      • ViidenTähdenUberr

        En pidä taksia oikein hinnoiteltuna. Sanotaan näin. Kahden kerroksen hinnoittelulla mielestäni taksitkin hyötyisivät enemmän. Löytyisi laadukasta kuljetusta ja budjettiversiota niitä kaipaaville. Samalla taksien käyttöaste kasvaisi merkittävästi kun kysyntä ja palvelutaso kohtaisivat.


      • lajlkjdfalkjlkajlk
        ViidenTähdenUberr kirjoitti:

        En pidä taksia oikein hinnoiteltuna. Sanotaan näin. Kahden kerroksen hinnoittelulla mielestäni taksitkin hyötyisivät enemmän. Löytyisi laadukasta kuljetusta ja budjettiversiota niitä kaipaaville. Samalla taksien käyttöaste kasvaisi merkittävästi kun kysyntä ja palvelutaso kohtaisivat.

        No et kuitenkaan käytä taksia. Miksiköhän?


    • Bernerpettääaina

      En osta Vallilan ankä Bernerin tuotteita

    • Puolhimmee

      Kun rakensin ja tilasin hiekkaa eipä siinä paljon kuitteja käytetty....

      • hjökskjälkj

      • Oksettavaa
        hjökskjälkj kirjoitti:

        tietenkin kun perheyritysten liiton puheenjohtaja on Heikki Kovanen ja valtuuskunnassa on Anne Berner
        http://www.perheyritys.fi/liitto/organisaatio/

        Näi se on. Tämä on ollut tiedossa jo pitkään. Rouva ministeri ajaa häikäilemättömästi oman sidosryhmänsä etua.


      • vapaaksialajaheti
        Oksettavaa kirjoitti:

        Näi se on. Tämä on ollut tiedossa jo pitkään. Rouva ministeri ajaa häikäilemättömästi oman sidosryhmänsä etua.

        Tottakai pitääkin ajaa mutta Taksiliitto sensijaa rakensi kelakeskuksen joka vie alalta kannattavuuden,suorastaan kusi autoilijoiden kengille tuollaista edunvalvontaa tuskin kukaan tarvitsee. Kelarakennelmassa ei ole muita hyötyjiä kuin keskukset kaikki muut häviävät. Kiitos siitä Taksiliitto ,Taksi keskusten edunvalvoja.


      • ÄläKitiseAina

        Katkeroitunut konkurssikypsä taksiautoilija jaksaa jankuttaa samaa aina. Koville tuntuu ottavan kun menetti vakio kelakyytinsä ja nyt on sitten helisemässä. Voi toista, oikein menee kelakyydit nyt. Katsos et pääse enään huijaamaan mummoja. Voi voi.


      • tyhmääkintyhmempikö
        ÄläKitiseAina kirjoitti:

        Katkeroitunut konkurssikypsä taksiautoilija jaksaa jankuttaa samaa aina. Koville tuntuu ottavan kun menetti vakio kelakyytinsä ja nyt on sitten helisemässä. Voi toista, oikein menee kelakyydit nyt. Katsos et pääse enään huijaamaan mummoja. Voi voi.

        Mitä tiedätkö huijauksesta, se on nimittäin Suomessa laitonta, kehottaisin ottamaan yhteyttä poliisiin. Muussa tapauksessa ole ihan hiljaa mustatuntuu teorioitesi kanssa. Vai johtuuko tämä siitä että olet epäsosiaalinen ja et pysty hankkimaan omia asiakkaita, ja kuvittelet että kaikki huijaa kun joudut hakemaan kaikki kyydit tolpan kautta.
        Otan osaa. Mutta kerron salaisuuden tuskin rikastut kelakyydeillä, tiedät sen
        Jos osaat käyttää laskinta mutta tuskin osaat.


      • HanskatTiskiin
        tyhmääkintyhmempikö kirjoitti:

        Mitä tiedätkö huijauksesta, se on nimittäin Suomessa laitonta, kehottaisin ottamaan yhteyttä poliisiin. Muussa tapauksessa ole ihan hiljaa mustatuntuu teorioitesi kanssa. Vai johtuuko tämä siitä että olet epäsosiaalinen ja et pysty hankkimaan omia asiakkaita, ja kuvittelet että kaikki huijaa kun joudut hakemaan kaikki kyydit tolpan kautta.
        Otan osaa. Mutta kerron salaisuuden tuskin rikastut kelakyydeillä, tiedät sen
        Jos osaat käyttää laskinta mutta tuskin osaat.

        Kovin olet katkeroitunut. Mukavaa että voit purkaa pahaa oloasi täällä. Näitä sinun purkauksiasi on aina ilo lukea. Milloin lopetat taksinajon? Ei näköjään kannata sinulla.


      • tolppahomo

        No miten tolpalla onk kyytiä. Älä nyt vaa rupee murjottamaan kyllä se siitä muutamassa vuodessa saat kelojen tilalle jotain kannattavia Ajoja.


    • Bernerhyväasiassaan

      Eiköhän työnantajan ja työntekijän etu ole täysin sama asia. Jos yrityksellä menee hyvin, menee myös työntekijällä.
      Suomen pääongelma on liian kallis ja suuri julkinen sektori, esimerkiksi Helsingin kaupungilla on yhtä paljon työntekijöitä, kuin EU:lla.
      Verotuksen tarve, velan otto ja työttömyys on ongelma johon ratkaisua etsitään. 6 tunnin työpäivä, 8 tunnin palkalla ei ole ratkaisu, koska asiakashan lopulta kaiken maksaa.

    • Täysinväärässätehtävässä

      Eikö kukaan pysty pysäyttämään tätä Berneriä? Kaikki mitä on tehnyt on mennyt täysin poskelleen.Äkkiä potkut ennenkuin laskut kasvavat liian suuriksi!

    • Yrittäjä48

      Berner on hoitanut pestinsä erinomaisesti ja nyt ei pidä antaa tuumaakaan periksi.

      • OikeaYrittäjä

      • ViidenTähdenUberi
        OikeaYrittäjä kirjoitti:

        Höpö höpö- Todella erinomaisesti kuten päin helvettiä mennyt Finnavian tapaus. Varsinainen tohelo
        http://www.hs.fi/talous/a1466472814452

        OikeaYrittäjä laulaa kuitenkin vasemmiston lauluja? Kuten joku tuossa alempana kirjoittaa, tämä säästi miljoonia yhteiskunnan rahaa. Ei huono päätös.


    • Tätämieltätästä

      Aivan järkevää toimintaa ministeriöltä, turhia kalliita oikeudenkäyntejä jo ollut liiaksikin verovaroin kustannettavana .
      Kyllä ministeriö voi ja pitää puuttua valtion yhtiön päätöksentekoon jos on tarpeen.
      Berner selvästi toiminnan ihminen, joku Kyllönen tuli Suomelle kalliiksi. Yleisesti koko hallitus saannut reilussa vuodessa enemmän aikaan, kuin edelliset kahdeksassa.
      Byrokratiaa ja sääntelyä vaan romukoppaan, yrittäminen ja vaurastuminen kansalaisille helpommaksi. Väkeä ja verotuksen tarvetta pienemmäksi julkiselta sektorilta.
      Pieni Suomi on verotuksen huippumaa, maailman neljänneksi kovin verottaja, se pitää täällä kansan köyhänä ja velkaisena !

      • TodellakinHahHaha

        Ilman muuta ja pimeä luvaton taksiliikenne kunniaan. Eläköön harmaatalous!


      • Xndnfn

        " ieni Suomi on verotuksen huippumaa, maailman neljänneksi kovin verottaja, se pitää täällä kansan köyhänä ja velkaisena ! "

        Eikös köyhät elä pitkälti verovaroin, vai mistäs ne köyhät elantonsa saa?


    • ÄäniBernerille

      Joukkoliikennettä on uudistettava ja liikennekaari on hyvä suunta. Kela korvaukset ja muut joukkoliikenteen tuet syövät liikaa verovaroja ja köyhdyttävät kansaa.
      Taksien ja taksi järjestelmien vapauttaminen sääntelystä on apteekkien kaltainen ongelma, jossa taksimiehet möykkäävät, kuin apteekkarit.
      Kaikki kilpailua rajoittava toiminta on haitallista, niin taloudellisesti, kuin palvelunkin puolesta.
      Sääntely vaatii satoja ellei tuhansia virkamiehiä henkilö liikenteessä, näiden jatkuvasti nousevat palkkakulut aiheuttavat valtavaa verotuksen tarvetta.
      Suomen pääongelmaa ylisuurta julkista sektoria ja tuottamattoman työn määrää on pakko rajoittaa, liikennekaari on hyvä lääke siihen.
      Kiskoliikenteelle kilpailua on antanut hienosti Onnibussi ja on kaikkien nähtävissä hintojen halpuuttaminen ja palvelun parantuminen.
      Onnibussille sääntelevät virkamiehet laittavat kapuloita rattaisiin, estetään matkustajien ottamista kaupunkialueilla kymmenien kilometrien matkoilla. VR taas saa pysähtyä lähes mihin haluaa.
      Liikennekaari on erittäin kannatettava hanke veronmaksajille ja myös ahkerille yrittäjille, sekä joukkoliikenteen kehitykselle.

      • ViidenTähdenTrolliTaas

        Kelakorvaukset ja joukkoliikenteen tuet syövät liikaa verovaroja ja köyhdyttävät kansaa? Kerrotko kuin olet noin hyvin perillä jälleen asioista niin mitä tukia taksit saavat ja samalla kerro kuinka kelakorvaukset köyhdyttävät kansaa? Itse en tiedä.

        Sen tiedän että uudistettu tilausvälitys on tuonut valtavat säästöt valtiolle. Senkin tiedän että valtiolle tulee halvemmaksi kuljettaa sairaita ihmisiä kotiinsa/lääkäriin jne taksilla kuin ambulanssilla. Senkin tiedän etteivät he voi mennä julkisilla liikennevälineillä sairautensa takia. Valtava asiantuntemuksisi suorastaan mykisti minut jälleen.

        Lisäksi pyydän analyysiä siitä miten kilpailua on rajoitettu ja kuinka se on vaikuttanut hintaan ja palveluun? Vasstaus ei sitten ole maksimihinta.

        Henkilöliikenne on yhdyssana sinulle ihan vaan tiedoksi kuten myös kelakorvaus. Opettele yhdyssanat, kiitos.

        Kerrotko missä nämä sadat ja tuhannet virkamiehet työskentelevät taksien parissa? Milenkiinnolla odotan viisasta vastaustasi.


    • Uberonni

      Taksitehtävissä toimii Suomen elyissä noin 15 htv. Joukkoliikenteen tehtävissä noin 20 htv. Ei siis ihan satoja tai tuhansia virkakyöstejä, mutta täysin turhia virkoja nämä ovat ensi vuoden alussa siitä huolimatta. Liikenneluvat voisi poistaa kokonaan, mitä lisäarvoa ne muka tuovat mihinkään?

      • EiTrolleille

        Liikenneluvat pitävät poissa alalta sinne kuulumattomat konnat. Valvonta on oltava kattavaa, vaikka ala ns. vapautuisikin. Ehdottomasti.

        Berner vieköön liikennekaartaan ihan miten vaan haluaa. Päätökset asiassa eivät kuitenkaan ole hänen, ne päättävät kansan valitsema eduskunta. Siellä Bernerin ehdotuksille on enemmistön vastustus. Revi siitä.


    • ÄäniBernerille

      Vastataan kaikille kolmelle samantien, vaikka en tiedä oletteko: Apteekkareita, taksimiehiä, vai virkamiehiä joilla puntit tutisee.
      Kyse on kaikista joukkoliikennettä edustavista joukkoliikenne asioita pyöritävistä: Ministeriön virkamiehiä, Elyn virkamiehiä, kuntien joukkoliikenneviranomaisia ( pelkästään Helsingin konttorissa 400 ), kuntien muita virkamiehiä niin liikenteen, kuin rahoituksen kimpussa, sadat ellei tuhannet luottamusmieskäsittelyt virkamiehet mukana, lisäksi vielä jakava porras köyhille ja sairaille ,päälliköineen ja esimiehineen jne...
      Erittäin monet saavat palkkansa tuista tässä maassa, jopa linja-autojen kuljettajatkin ja muutama sata konsulttiakin siinä sivussa 200 €/h.
      Varmasti nämä yhdyssana intoilijatkin tietävät, että valtion eli yhteiskunnan velka on jo yli 100 miljardia ja jotain pitäisi tehdä.
      Joukkoliikenteen vapauttaminen markkinoille, ei tarkoita liikenteen lopettamista, kyllä sairaat ja halukkaat silti pääsevät liikkumaan joukkoliikennepalveluilla. Tehokkaammin ja edullisemmin ja uusia palveluideoitakin syntyy. Sääntelytaloudessa uudet innovaatiot estyvät varsin tehokkaasti.
      Toivottavasti tunnet lyhenteen PSA suoja, siinä on kilpailua rajoitettu yhteiskunnan haltuun ja verotuksen tarve maksajille kasvanut huolestuttavasti. Yrityksiä eli veronkerääjiä, jopa ajettu konkurssiin.
      Liikenneluvat pätevyysvaatimuksin ovat tärkeä osa, jolloin rikollisilla on vaikeampi päästä alalle, tarveharkinta täysin turhaa kilpailun rajoittamista.
      Se on totta , että eduskunta päättää, mutta ministeriö valmistelee ja ikävä kyllä yhteiskunnan talous on kansanedustajillekin kova konsultti.

      • jahfljakdpqi

        Sairaat pääsevät liikkumaan joukkoliikennepalveluilla. Olihan älykäs kommentti. Huomaa etet ole alalla ja et tiedä alasta mitään. ViidenTähdenuuberi jälleen vauhdissa. Miksi muuten jankutat aina samaa? Vaihda levyä, poika.


      • Tsemppiä
        jahfljakdpqi kirjoitti:

        Sairaat pääsevät liikkumaan joukkoliikennepalveluilla. Olihan älykäs kommentti. Huomaa etet ole alalla ja et tiedä alasta mitään. ViidenTähdenuuberi jälleen vauhdissa. Miksi muuten jankutat aina samaa? Vaihda levyä, poika.

        Joukkoliikennettä käyttävät myös terveet, silloin kun se on järkevää.
        Neuvostoliitto on huono esimerkki sääntely taloudesta, joka tukahdutti kaiken. Suomi on nyt lähes samanlaisessa tilanteessa.
        Berner on oikealla asialla , kuten ministeriön virkamiehetkin, jotka yrittävät pelastaa oman nahkansa. Velaksi palkkojen maksaminen heillekään ei voi toimia pitkään.
        Jokainen normaali älyinen kyllä tajuaa, että jotain on tehtävä ja nopeasti. Sääntelyn ja byrokratian purkaminen on yksi tärkeimmistä, jotta saadaan yritteliäisyyttä ja tuottavia työpaikkoja.
        Suomessa on erittäin huolestuttavia piirteitä nämä kuntien piiloverottavat yhtiöt, joita kiivaasti perustetaan ja taas kyseessä, että julkisen sektorin työntekijät yrittävät pelastaa nahkansa, kun veroja ei voi enää lisätä.
        Toivottavasti tämä hallitus saa päätöksiä aikaan ja kansan tukea, ennen kuin ollaan Kreikan tilanteessa. Pelastukoon ken pystyy on melko raaka tilanne, silloin ei köyhiä enää pystytä auttamaan.


      • TaunoVaan
        Tsemppiä kirjoitti:

        Joukkoliikennettä käyttävät myös terveet, silloin kun se on järkevää.
        Neuvostoliitto on huono esimerkki sääntely taloudesta, joka tukahdutti kaiken. Suomi on nyt lähes samanlaisessa tilanteessa.
        Berner on oikealla asialla , kuten ministeriön virkamiehetkin, jotka yrittävät pelastaa oman nahkansa. Velaksi palkkojen maksaminen heillekään ei voi toimia pitkään.
        Jokainen normaali älyinen kyllä tajuaa, että jotain on tehtävä ja nopeasti. Sääntelyn ja byrokratian purkaminen on yksi tärkeimmistä, jotta saadaan yritteliäisyyttä ja tuottavia työpaikkoja.
        Suomessa on erittäin huolestuttavia piirteitä nämä kuntien piiloverottavat yhtiöt, joita kiivaasti perustetaan ja taas kyseessä, että julkisen sektorin työntekijät yrittävät pelastaa nahkansa, kun veroja ei voi enää lisätä.
        Toivottavasti tämä hallitus saa päätöksiä aikaan ja kansan tukea, ennen kuin ollaan Kreikan tilanteessa. Pelastukoon ken pystyy on melko raaka tilanne, silloin ei köyhiä enää pystytä auttamaan.

        Berner ei tiedä takseista mitään. Täysin häikäilemätön oman edun ajaja. Onneksi eduskunnan ja hallituksen enemmistö on Bernerin hanketta vastaan.


      • täystauno

        Moni ministeri ei asioista juurikaan tiedä siksi on virkamiehet jotka asiat valmistelevat


      • kjnsdfSFD
        Tsemppiä kirjoitti:

        Joukkoliikennettä käyttävät myös terveet, silloin kun se on järkevää.
        Neuvostoliitto on huono esimerkki sääntely taloudesta, joka tukahdutti kaiken. Suomi on nyt lähes samanlaisessa tilanteessa.
        Berner on oikealla asialla , kuten ministeriön virkamiehetkin, jotka yrittävät pelastaa oman nahkansa. Velaksi palkkojen maksaminen heillekään ei voi toimia pitkään.
        Jokainen normaali älyinen kyllä tajuaa, että jotain on tehtävä ja nopeasti. Sääntelyn ja byrokratian purkaminen on yksi tärkeimmistä, jotta saadaan yritteliäisyyttä ja tuottavia työpaikkoja.
        Suomessa on erittäin huolestuttavia piirteitä nämä kuntien piiloverottavat yhtiöt, joita kiivaasti perustetaan ja taas kyseessä, että julkisen sektorin työntekijät yrittävät pelastaa nahkansa, kun veroja ei voi enää lisätä.
        Toivottavasti tämä hallitus saa päätöksiä aikaan ja kansan tukea, ennen kuin ollaan Kreikan tilanteessa. Pelastukoon ken pystyy on melko raaka tilanne, silloin ei köyhiä enää pystytä auttamaan.

        Eikö juuri siinä mennä Kreikan viitoittamalle tielle, jos mahdollistetaan tuo pienimuotoinen kuljetustoiminta ilman minkäänlaista ilmoitusta/valvontaa. Mun logiikan mukaan tällaista toimintaa harrastava mitä todennäköisimmin haluaa maksun käteisellä, ja tästähän ei mihinkään ilmoiteta.
        Melko varmasti ko. ansaintamalli tulee olemaan työttömien suosiossa, jolloin valtio suoraan tukee rahallisesti henkilöa (peruspäiväraha), ja samalla antaa tälle mahdollisuuden tehdä pimeästi töitä .


      • eiheitetävieläkirvestä

        Jos odotetaan esitystä hetki ja heitetään kirves kaivoon sitten jos on tarvis


    • Mr.Adolf

      Kelakyydit,tärkeä osa kokonaisuudesta.Miksi muuta väitetään ?Turun sairaaloiden tolpat ylimiehitettyjä iltapäivisin,ymmärrän hyvin.Kelakyyti osoite Turku-Jämijärvi esim.,niin mielellään otetaan vastaan. Bernerin ideat ja taksien vapautuminen.Tunnen tilanteen Tukholmassa,3 000 taksia ennen,nyt 9 000.Katkeraksi vetänyt kaikki osapuolet.Ei siellä tiliä tee isäntä eikä kuski.Siksihän maahanmuuttajat ovat nyk. kuskeina,tyytymättöminä,vaan kun ei muitakaan töitä niin vain löydä.Niinkauan kuin taloutemme Suomessa syöksyy,alijäämäbudjetteja tehtailtu vuodesta 2009 -2016,ja mitään käännettä parempaan ei näy.Uberkuskit.Tunnen yhden,ei ole ajanut yhtään ajoa !Miksi et aja,kysyin?Säikähti oikeudenkäyntejä stadissa,ei halua sotkeutua moiseen sekamelskaan,missä epäselvää yhtäkaikki.Toivtan kaikille kuskeille ja isännille onnea tien päällä !

      • 12plus

        Taksin kuljetus on maahanmuuttajille ihan hyvä tapa työllistyä. Suurella osalla varmaan on jo ajokortti, työ ei vaadi (pitkää) koulutusta, ja hommiin pääsee nopeasti.


    • Wooo

      Wow

    • ViidenTähdenAI

      Olin taas trolli kun kerroin miten käy. Fakta on pahin trollaus joillekkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe