Korjata vai ei

Teijakysyy

Mitäs mielipiteitä muilla olisi, ei ajamista estäviä vikoja, toinen vika nyt on sellainen ens katsastuksessa se kyllä pomppaa mutta muuten ehkä pärjäilee.

No siis, autoni arvo liikkuu jossain 5000-7000 paikkeilla, vähän päälle 100tkm ajettu.
Korjattavia vikoja olisi 1000-2000 edestä että kanttaisko korjailla vai lähtee vikojen kanssa auton vaihtoon joka toki laskee hyvitys hintaa.

Toisaalta vois vaan ajella ja antaa olla, kun ei ajoa estäviä vikoja..

Tai korjauttaa ja vaihtaa sitten autoa, toisaalta taas kannattaako sitten enää vaihtaa :)

Oma mielipide on se että autoa ei juuri kannata vaihtaa, koska se tulee kalliimmaksi, jos kalliimpaan autoon vaihtaa niin tuollaisen rempan hintahan maksetaan osaksuina jo yhdessä vuodessa.

7

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skjklsjklfkjsd

      Korjauta ainakin turvallisuuteen vaikuttavat viat ja jotka estää katsastuksen läpäisemisen. Jos muiden vähäisempien vikojen kanssa voit elää niin anna olla ja eikun kovaa ajoa vaan.
      Jos kyseessä olisi vaihto toiseen käytettyyn niin todennäköisesti siinäkin on jotain korjattavaa. Halvemmalla pääset kun korjailet nykyistä, tiedät ainakin sen kunnon paremmin kuin tuntemattoman käytetyn.
      Sen sijaan jos pystyy vaihtamaan uuteen autoon niin ehkä entistä ei kannata korjata.

    • shsrhdtrhdr

      Sanoisin että korjaaminen tulee halvemmaksi koska silloin voit tarkkaan tutkia ja löytää mahdollisimman edullisen vaihtoehdon. Jos myyt rikkinäisenä, ostajat haluavat varmuuden vuoksi erittäin matalan hinnan. Ei kukaan rikkinäistä osta ellei sillä voisi tehdä pientä voittoa verrattuna ehjän ostamiseen.

      Jos auton arvo on ehjänä vaikka 5000 ja on sen verran iso vika että korjaus maksaa noin 1000, maksaisin autosta korkeintaan 2500-3000e koska ei ikinä tiedä ylittyykö tuo 1000e arvio. Muta jos korjaat 1000 eurolla, voit myydä 5000 eurolla.

      Ja jos auto ei ole mikään erityisen haluttu malli, niin tuskin kukaan edes ostaa rikkinäisenä. Yleensä ostetaan korjattavaksi vain jotain isompia/tehokkaamia autoja jotka muuten ovat kalliita ostaa.

    • Teijakysyy

      Tänks, kyllä mä enemmän kallistun siihen että korjataan.
      Mitä järkee siinäkään olisi kuin tunnepuoli, että maksaisi vuosia taas autovelkaa jossa jo vuodessa menee osamaksuihin nykyisen auton huoltolaskun verran rahaa.

      • jskljfskjflsd

        Tuollaisessa tilanteessa entisen korjaaminen vaikuttaa järkevältä vaihtoehdolta jos uutta ei saa kuin velalla. Tosin täysin läpiruostunutta autoa ei kannata enää korjata missään tapauksessa mutta jos se on asiallisessa kunnossa muuten niin eikun remonttia ja kovaa ajoa vaan.


    • luottokelvoton

      Jos korjaamolla ryhdytään ahneiksi, niin on se kai pakko myydä tai ostaa-

    • jaamollesta

      Starttimoottorin pyörimissuuntaan ei voi vaikuttaa.

    • hana.b

      Sepäse, jos teet velkaa toisesta autosta vaikka 10 000 johon sisältyy vaihdossa se sun nykyinen kosla niin kuukausierät on 150-250e/kk/5 vuotta. Eli 1800 - 3000e/vuosi että kyllä sillä rahalla jotain jo korjailee jos auto muuten vielä on sellainen että ei pitäisi vielä ajaa paaliin. Hyvin alhaisia korkotarjouksiahan tuolla on mutta maksaa se silti.

      Kannattaa ainakin korjata ensin, kattelee vaihtoa enemmin sen jälkeen.
      Autoliike tuskin hyvittää mitään autosta missä on valmiiksi vähän kalliimpia korjauksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe