Vainoaminen on rikos

9876567876

Kyläkiusaamista, koulukiusaamista, työpaikkakiusaamista, lähiökiusaamista... sitä on joka lähtöön.

Aina löytyy lauma helposti manipuloitavia tampioita jota tietyt oman edun tahi pahanolon nimissä provosoi; ja näin kiusaamisen ja vainomaisen kierre on valmis.

"Vainoaminen tuli rangaistavaksi vuoden 2014 alusta. Siitä lähtien vainoamisesta on kirjattu yli 1300 rikosilmoitusta."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001216997.html

6

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TotuusOnTie

      Ja kun nyt oikein rehellisiä ollaan niin... onhan se vaan ihan huippu tyyppi: kaikki olikin vain selkäänpuukottamista.

    • kfkföfffk

      Olipa tällekin sivulle sopiva muistutus. Kuinka monesti täällä on nähty yksityisyyttä loukkaavia ja henkilökohtaisia ominaisuuksia pilkkaavia kommentteja helposti tunnistettavista tai jopa nimeltä mainituista henkilöitä.

      Mutta säännöt alkavat siitä tiukentua, ja on aikakin. Pitäköön kukin oman pahanolonsa ominaan purkamatta niitä toisiin raukkamaisesti nimimerkin suojassa. Kirjoittaja kyllä saadaan tutkimalla selville.

      • Ei_tarvitse

        edes tutkia sillä useimpien solvaavien viestien takana on Savonlinnan hullu skitsofreenikko Pia Rask. Katsokaa raivoaan Mäntyharjun palstalla aikuisviihdekuningasta Anssi Viskaria kohtaan. Kyllä käy gimma kuumana. Trollaamista ja solvaamista 18 tuntia vuorokaudessa. Sehän alkaa käydä jo työstä. Vaikutuksensa palstojen keskusteluihin on merkittävä. Kun Rask joskus puuttuu, keskustelu ja palstat lähes kuolevat.


    • Poliitikot...prkl

      Hei, kävin tänään kävelyllä. Kotimatkalla ohitin erään talon, joka sijaitsi noin kahden korttelin päässä omasta kodistani. Kun olin mennyt talon ohi ~20m juoksi pihalta vihainen naishenkilö, joka syytti minua tyttärensä vainoamisesta ja osoitti tyttöään, joka oli teini-ikäisen oloinen ja oli kertonut äidilleen, että pelkää minua ja tuntee olonsa erittäin uhatuksi. Olen 24 vuotias mies. Näin tytön ensimmäistä kertaa. Yritin kertoa vihaiselle äidille, että olen kävellyllä. Turhaan. Nainen sanoi, että tekee rikosilmoituksen. Toinen vanhemmistani on ulkomaalainen, joten olen ihonväriltäni hieman erilainen.

      Aivan helvetin hyvä laki, ei voi muuta sanoa. Kohta olen siis linnassa 2 vuotta, koska en istunut tänään tietokoneen ääressä. Voi helvetti mitä paskaa. Voiko tästä nostaa vastakannetta esim. kunnianloukkauksesta (siis, että olisin pedofiili?) tai rasismista?

      • kaikenlaisiaon

        Missä tilassa tai tilanteessa tuo nainen tai tytär mahtoi olla? Jos hän tekee ilmoituksen, tuskin sinulla on aihetta pelätä. Päinvastoin, nainen joutuu itse vastuuseen. Ja mahdollinen luulottelu tai väärinkäsitys selviää.

        Toki voit tehdä ilmoituksen itsekin. Mutta oliko siinä muita kuulijoita?


    • oiujhjiko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe