Pois sana herätys tuo sana oksettaa

se-on-kuin-kirosana

Virvoituksen ajat tulee. Apt 3 ”Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen. Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta. Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeetta (Jeesusta) kuule, hävitetään kansasta. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää kaikessa maailmassa saarnattaman todistukseksi kaikille kansoille ja sitten tulee loppu. (Herätys sana oksettaa)

23

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • doctor_no

      Minä käytän tuota saanaa (herätys), mutta se on sidottu pöytätietokoneen seka ranteessa olevaan digitaaliseen heratyskelloon.

    • doctor_no
    • tympii

      Kyllä huvittaa ja samalla järkyttävää, kun aikuiset miehet saarnaa, profetoi ja rukoilee vuodesta toiseen vain herätystä.

    • Pakkstori

      Jeesus sanoi:"Valvokaa". Jos siis olette kuoleman unessa, niin kyllä herätys on oikea termi. Mutta ei teidän ole enää mahdollista olla kovin hereillä(nykyisessä ruumiissanne), jos humalaa haitte liikaa. Paljon varastetaan ihmisilta unessa, vaikka jos joku sieltä saa, niin silloin SAa.

      • Yxhihu

        "Ne kalliolle heitetyt luopuivat, koska heillä ei ollut juurta tai taipuivat ja katkesivat maailman viettelyksissä, mutta hyvään maahan heitetty siemen..."
        Ei Herätys-sanassa pitäisi olla mitään "vitutuksen" aihetta, sitä pilkkaa joku taustalla, jos et kestä sitä.


    • Raksu46

      Ei meillä uskontoja kaivat jos ihmiset vain kunnioittaisivat toisiaan eikä rahan mahti hallitsisi kaikkea. Toisten alistaminen ei tuo hyvää, tuo Ranskan isku näyttää sen.

    • kylläyes

      Itselleni paras sana on kääntyminen. Jumala vetää ihmisiä puoleensa eri tavoin. Hän kutsuu kahdesti, jopa kolmesti. Kutsu ei ole aina läsnä. Kun sen tuntee, niin olisi syytä ottaa kutsu vastaan ja antaa elämän ohjat Jeesukselle. Hän puhdistaa ja uudistaa, kun ihminen kokee herätyksen, parannuksen tai kääntymisen. Se on lahja, ilmainen.
      Toisia kutsutaan menestyksen, toiset koettelemusten kautta. Ikuisuuden rajalla eli kuoleman lähestyessä voi tulla Raamattu otettua käteen. Toivottavasti sydän on silloin avoin Herralle.

    • koursatkaa-rauhassa

      Näyttää olevan herätysjumalan saastuttamia ainakin nämä kolme viimeistä.

      Ajatella, kun Jeesus saapuu niin oletteko valmiit kun sydämenne ja ajatuksenne on täynnä herätys sanoja.

    • Rastaman

      Annetaan Herralle uusi nimi! Jeesus tuli jo takaisin Haile Selassien hahmossa ja Jah Rastafari tulee vielä takaisin. Meidän täytyy vain huomata hänet. Peace!

    • oksettava-sana

      Gal 2:11 "Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista."

      Rm 7:8 "Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut"

      Viime presidentin vaaleissa oli lähellä ettemme saaneet homo pressaa. Joten kyllä se herätys jumala taisi sittenkin vastata. Mutta Synnin himot on kansamme keskuudessa ryöstäytynyt käsistämme.

      Tehkää parannus, että virvoituksen ajat jo viimeinkin toteutuisivat kansamme keskuudessa.

    • erttkkl

      Ei herätys sanassa ole mitään vikaa! Oikein vakaumuksellinen ktistitty ei ala nuin murentamaan Jumalan työalaa!
      "'Jumala herttäää monella lailla, mutta vanhurskauttaa Valtakunnassaan!"

      • vaarallista-peliä

        Mat 7 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' (menkää pois luotani te herätys hörhot)

        Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.

        Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

        Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa."


    • Setä.neuvoo

      Pelagiolaisuus ei ole kristinuskoa, vaan tekopyhä suoritususkonto.

      Kuvitellusta omilla ratkaisuilla uudestisyntymisestä. Uskovat ovat syntyneet uudesti ylhäältä, Jumalan sanasta. Mutta sanoisinko, että omilla ratkaisuilla on uudestisynnytty alhaalta? Että omilla ratkaisuilla ylös kerskutaan menevänsä, kuin Jes 14 -luvun Lucifer.

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14353640/mita-tarkoittaa---

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14330623/millaista-onkun-henget-puhuvat

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14331785/kaantyminen

      • Kirjoitettu-on

        Apt 2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Näin on ollut alusta asti. Ensin on julistettu sanaa ja uskoon tulleet vasta kastettiin,

        eikä näin, että ensin kastetaan tiedottomassa tilassa oleva lapsi ja sen jälkeen uskotellaan, hänelle, että nyt olet Jumalan lapsi.


      • Setä.neuvoo
        Kirjoitettu-on kirjoitti:

        Apt 2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

        Näin on ollut alusta asti. Ensin on julistettu sanaa ja uskoon tulleet vasta kastettiin,

        eikä näin, että ensin kastetaan tiedottomassa tilassa oleva lapsi ja sen jälkeen uskotellaan, hänelle, että nyt olet Jumalan lapsi.

        Tuo kohta ei kerro pelastuksesta eikä uskoontulosta.


      • Tutkiki-Kirjoituksia
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Tuo kohta ei kerro pelastuksesta eikä uskoontulosta.

        Kyllä se vaan kertoo kun vain luet mistä viitekehyksessä tuo ajatus oli.

        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen:

        "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
        2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

        Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.


      • Setä.neuvoo
        Tutkiki-Kirjoituksia kirjoitti:

        Kyllä se vaan kertoo kun vain luet mistä viitekehyksessä tuo ajatus oli.

        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen:

        "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."
        2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

        Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.

        Ei se kerro, kun otat huomioon mitä oppia kristinuskoon kuuluu.

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.
        Mitä tekisimme, Apt 2. Tämä kysymys ei ollut Ef 2 -luvun mukaista uskoa, vaan epäuskoa, jos tarkoituksena oli kysellä, mitä tekisimme, että pelastuisimme teoilla. Jeesus /Jumala vastaa sellaiseen epäuskoon lailla /komennoilla /neuvoilla. Heitä kehotettiin tekemään sitä ja tätä ja tuota. Mutta ei heille pelastusta luvattu, vaan Pyhän hengen lahjaa. Joka voi olla periaatteessa mitä hyvänsä taivaan ja maan väliltä. Vaikkapa kielillä puhumisen lahja toimimassa uskomattomalla, joka luulee teoilla pelastuvansa.

        Emmekö tehneet, kyselevät Matt 7 -luvussa. Usko puuttui. Ef 2 -luvun mukainen. Pelastusta kun ei saada teoilla.


      • Aabraham-neuvo
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Ei se kerro, kun otat huomioon mitä oppia kristinuskoon kuuluu.

        Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.
        Mitä tekisimme, Apt 2. Tämä kysymys ei ollut Ef 2 -luvun mukaista uskoa, vaan epäuskoa, jos tarkoituksena oli kysellä, mitä tekisimme, että pelastuisimme teoilla. Jeesus /Jumala vastaa sellaiseen epäuskoon lailla /komennoilla /neuvoilla. Heitä kehotettiin tekemään sitä ja tätä ja tuota. Mutta ei heille pelastusta luvattu, vaan Pyhän hengen lahjaa. Joka voi olla periaatteessa mitä hyvänsä taivaan ja maan väliltä. Vaikkapa kielillä puhumisen lahja toimimassa uskomattomalla, joka luulee teoilla pelastuvansa.

        Emmekö tehneet, kyselevät Matt 7 -luvussa. Usko puuttui. Ef 2 -luvun mukainen. Pelastusta kun ei saada teoilla.

        Tänään glassius glei näkee on tämän Lk. 16:22 suunnilleen samanlaisella näköala paikalla kuin "palestiinan pakolaiset gazzassa" He lähtivät Israelista ja ovat lähdön jäkeen olleet, Arabien vaatimusten mukaisessa UNRWA nimisessä valtiossa. Itse he poistuivat Israelista vapaaehtoisesti. Turha on enää ulista. totta kai se harmittaa kun UNRWASTA katselee kuinka Israeliin jääneet palestiinalaiset elävät Maanpäällisessä paratiisissa.
        "Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

        Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'

        Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'

        Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'


    • erttkkl

      'Jumala herättää monella tavalla, mutta vanhurskauttaa valtakunnassaan!'
      !Heräjä sinä, joka nukut,j NOUSE KUOLEISTA, niin Kristus sinua valaisee!"

      • että-pelastuistte

        herätys sana ei pelasta ketään, edes tuossa muodossa, Jeesus käski sanoa kaikille , parannus ja ottaoon kukin sen jälkeen kasteen.


      • Selvennys

        Apt 2:34-43 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
        Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta." Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.


    • Päästäinen

      Virpojat tulee oletko valmis!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe