ESS 15.7.2016

Es.lessuitäsuomi

Verkkosivuilla kirjoittavat, että liike hajoaa. Hyvä niin. Konkurssi tuli kun usko loppui. Tästä lähtien liike on herätysliike ja se hakee uutta itsenäistä suuntaa myös taloudellisesti. Se saa sakramentit ottaa haltuunsa ja kirkko ei tarjoa mitään palveluksia ei edes hautapaikkaa.

36

1989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 074w5ip

      Ihalaista ei tuu ikävä....

      • hermanni56

        Ihalainen ei siteraa kuin itseään. Yleinen lauseenaloitusrepliikki on "niin kuin mä oon ennenkin sanonut".


    • ole.huoleti

      12- opetuslapseta läksi Jumalan Uudenliiton kansa. Se leikkaa ruumistaan mädän pappeuden koska he eivät ole välimiehiä.
      Herra pitää omistaan huolta, olkaa huoleti. Kyllä Lestadiolaiset pärjäävät Sanan, Pyhän Hengen, sijaisuhrinsa, Kristuksen Ylimmäisen papin välityksellä ajan loppuun asti.

      Se lepää Kristuskalliolla. Siitä todistuksen Herran kuoleman muistojuhlassa se sovitustyö, johon pitäydytään ja armossa Herran Henki hoitaa loppuun asti.

      • jumalanlapset

        Ei meillä oo mitään hätää
        Eriseuralaisilla on huono-olo


      • Jumalaauttakoontässä

        Joo, ei ole Jumalanlapsilla huono ol, eikä hätää, mutta niillä on kun valkenee, mitä on tullut tehtyä, revittyä uskovaisten yhteisö pahemmalla tavalla muuttaessaan aikojentakaista oppia entisten vanhimpien kielloista huolimatta.Ei auta selittelyt, pitää palata nöyryydessä takaisin ja koota lampaat taas yhteen.


      • teuta01

        "OLE;huoleti "
        .
        Ethän ole lainkaan perillä , ei minulle riitä ,että Ajan loppuun asti .
        Etkö ymmärrä että sen siitä poikki ,sinun sanasi mukaan kun Karitsa
        on tullut , Pitäähän jokaisen saada Tuomio ja mennä siihen pikaan kuin
        se edellyttää. Siis tulijärveen ne kun sinne on tuomion saanut. Ja taivaaseen, ne kun sinne on tuomion saanut , .
        -
        Minä tulen katsomaan siihen asti , että minä olen elämäni loppuun
        asti taivaan ilossa , minulle ei riitä tulijärvi. Eoikä ajan loppuun asti
        Taivaan ilo alkaa vasta siitä,. Kun sinä olet muka tyytyväinen.
        Olkaa tarkkana ettette tee sellaista mitä ei voi korjata, siis pilkkaa
        Pyhä Hengeä kohti :Sitä teille ei anneta koskaan anteeksi. Ja sanoo :
        Matt: 21:43 , "Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois , ja annetaan kansalle ,joka tekee sen hedelmiä. "44. Ja kuka tähän kiveen kaatuu se pirstoutuu ,,, mutta joka päälle se kaatuu, sen se murskaa ."


      • okikjijuj8u

        Rikollisuuden kristityillä EI OLE JEESUKSEN OPETUSLAPSIA!

        LOPETTAKAA VALEHTELEMISET saatanaa palvelevine apostoleineen!!!


    • kuorkki

      Minustakin sakramenttien omiin käsiin lieveilmiöineen liian iso asia. En ymmärrä miksi tähän ryhdyttiin. Teoriassa hieno ajatus nauttia ehtoollinen omissa porukoissa, mutta...kaste..rippikoulu..avioliittoon vihkiminen. Tämä kasvaa kuin lumipallo.

      • Alastonna

        Omat hautausmaat kun on nyt kirkkokin,omat liikunta-ja jumppakerhot,omat yritykset ja työpaikat,omat koulut ja opistot jne.
        Vihulainen iloitsee hajaannuksista ja ihmismielten hämärtymisestä lihan alle.
        Että vaan kuviteltaisiin päässeemme maailmasta eroon.
        Oi paha maailma,voisitko ystävällisesti antaa minun käpertyä itseeni.


      • teuta01

        Kaikesta tästä ,varoitin alussa , miksi ette usko mitään.
        teillä jotka olette tehneeet hajotusta teillä ei ole
        lopuksi hyvä olla ,eikä tule koskaan hyvä. Ennen kuin
        on parannus tehty, JEESUKSEN nimessä ja veressä.


      • ori30v
        teuta01 kirjoitti:

        Kaikesta tästä ,varoitin alussa , miksi ette usko mitään.
        teillä jotka olette tehneeet hajotusta teillä ei ole
        lopuksi hyvä olla ,eikä tule koskaan hyvä. Ennen kuin
        on parannus tehty, JEESUKSEN nimessä ja veressä.

        Paraskin puhuja....

        Sinäkin vastaat omista töistä viimeisen tuomion edessä ei auta edes lankomies

        Raamartupiirissä kannattaa tutkia vaan omaa sieluntilaa niiden lukujen sijaan


      • uhyggtgt

        saatanaa palvelevathan ne sakramentit asetti eikä Jeesus!
        joten
        lopettakaa valehtelemiset!

        sakramentti sanaakaan ei ole muiden kuin saatanaa palvelevien kirjoissa!
        olette saatanaa palvelevia raukkoja jotka muka yrittävät eksytettyinä palvella montaa herraa saman aikaisesti.

        JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.


      • Dr.philleri
        uhyggtgt kirjoitti:

        saatanaa palvelevathan ne sakramentit asetti eikä Jeesus!
        joten
        lopettakaa valehtelemiset!

        sakramentti sanaakaan ei ole muiden kuin saatanaa palvelevien kirjoissa!
        olette saatanaa palvelevia raukkoja jotka muka yrittävät eksytettyinä palvella montaa herraa saman aikaisesti.

        JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

        ^ Selvästi henkisesti sairas ihminen, hakeudu hoitoon


    • näinRaamatunmukaan

      Oletteko huomanneet kuinka hyvin vapaat suunnat uskovineen pärjää tässä mailmassa ilman minkäänlaista kirkon läsnäoloa!

      vauvan kastaminen on lapsellista taikauskoa!

      Raamatussa ei ole rippikoulua, vaan uskoontulleet kasvavat seurakunnassa ja omakohtaisen Pyhän Hengen opetuksessa!

      Avioliittoon pääsee kyyllä ilman kirkko apappia ja tapulia, ei minkäänlaist avaikeutta ole siinäkään. virasto hoitaa laillisen puolen ja oma seurakunta hengellisen puolen, ei mitään ongelmaa.

      eli noin siellä toimitaan.

      ja siellä seurataan Raamatun opetusta ja viis veisataan isien turhista vempuloinneista ja lutetrin vainoojalaitoksesta!

      teitin on vaan ensin uudestisynnyttävä Jumalan Hengestä, sitten vasta silmät aukeaa.

      • Sellaistaon

        Niin, kyllä tekee kauppansa, kun saa samalla uskoa ja elää synnissä. Lisäksi kaikilla hienoilla jumalanpalvelusmenoilla haetaan ihmisille hurmostilaa ja tuntemuksia. Voivoi.


    • mitä_horiset

      Ei Jeesuksen käskyt taikauskoa ole.

      • etteuskallaedesavata

        Ahaa ja missäs Jeesus käskee kastaa vauvoja?

        ja missä on selalisesta mallia Raamatussa, ja missä siitä annetaan opetusta Raamatussa?


    • vähä_myöhästy

      Iisaksonilaiset miehet Jellivaarasta hajoittivat liikkeen jo 1996.

      • TEUTATESS

        Ei tuo ihan pidä paikkansa , mutta se alkoi silloin , Suomessa ,
        SE OLI 1998 ,KUN KAIKKI MENI PRIKKALAKSI, USKOKAA NYT JO.
        Olen tutkinut paljon tätä asiaa ja satun teitämään joitain seikkoja,
        1998 jälkeen on sana köyhtynyt, niin paljon että ei ole millään mitän väliä. JA NYT OLLAAN TÄSSÄ . JOS NYT LOPPUISI KAIKKI , KUINKA
        PALJON LUULETTE ETTÄ HERRA ANTAA VIELÄ TAPAHTUA..


      • jujujujup
        TEUTATESS kirjoitti:

        Ei tuo ihan pidä paikkansa , mutta se alkoi silloin , Suomessa ,
        SE OLI 1998 ,KUN KAIKKI MENI PRIKKALAKSI, USKOKAA NYT JO.
        Olen tutkinut paljon tätä asiaa ja satun teitämään joitain seikkoja,
        1998 jälkeen on sana köyhtynyt, niin paljon että ei ole millään mitän väliä. JA NYT OLLAAN TÄSSÄ . JOS NYT LOPPUISI KAIKKI , KUINKA
        PALJON LUULETTE ETTÄ HERRA ANTAA VIELÄ TAPAHTUA..

        Jeesusta elukkana teurastavan lahtarin oppia opetat!

        JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.


    • kuorkki

      Vähän pelkään suljettuja yhteisöjä. Maailman ihmisten mielestä Lestadiolaispiirit huonomaineisia lapsien hyväksikäyttöä ym.

    • ESSuutinen
      • Kodinkatsaus

        Päivämäärä pielessä uutisessa.La 23.7


      • 952t789
        Kodinkatsaus kirjoitti:

        Päivämäärä pielessä uutisessa.La 23.7

        He kertoivat olevansa enemmän kirkkouskovaisia kuin esles
        Siinä on suuri ero
        He voivat jatkaa huutelua kokoperheen nyt voimalla uudessa piirissä kun isä ja poika on aloittanut huutelun tapparakadulla


      • teuta01
        Kodinkatsaus kirjoitti:

        Päivämäärä pielessä uutisessa.La 23.7

        AAMEN .!


      • Kalle334
        952t789 kirjoitti:

        He kertoivat olevansa enemmän kirkkouskovaisia kuin esles
        Siinä on suuri ero
        He voivat jatkaa huutelua kokoperheen nyt voimalla uudessa piirissä kun isä ja poika on aloittanut huutelun tapparakadulla

        kirjoituksista päätellen separatisteille taitaa tulla yllätyksenä, kuinka paljon Lahden alueen kristityitä ei hyväksy tuota separatistien shittiä, ja komppaavat lehtikirjoituksessa mainittuja yksittäisiä henkilöitä.
        taitaa olla lapinseurojen siunausta tuo, että herätysliike jakautuu jälleen


      • kitarasoijasoi
        Kalle334 kirjoitti:

        kirjoituksista päätellen separatisteille taitaa tulla yllätyksenä, kuinka paljon Lahden alueen kristityitä ei hyväksy tuota separatistien shittiä, ja komppaavat lehtikirjoituksessa mainittuja yksittäisiä henkilöitä.
        taitaa olla lapinseurojen siunausta tuo, että herätysliike jakautuu jälleen

        Muistakaa sitten kun tulee pikku joulujen aika niin lakimies sopisi joulupukiksi hyvin jos vietätte


      • vikaa_löytyy
        Kodinkatsaus kirjoitti:

        Päivämäärä pielessä uutisessa.La 23.7

        Lehtijutussa oli paljon muutakin mätää. Siinä oli Karhun etunimeksi laitettu Heikki. Nettijuttuun nimi on muutettu.


    • siinätepasteletterengas

      Kirkko teidän jumalanne on, ei siihen muuta kaivata.

      Lutterin kirkkolaitos, se miekall aperustettu, siinä on toivonne ja rakkautenne, sen uudestisyntymättömiä pappeja te kumarratte maahan asti, taikamenoja palvotte kuten isännekin ja kaiken Raamatullisen te heitätte kirkkotarhan kiviaidan yli!

      näin se on nähtävä.

      • oiuytre

        joo... siihen saatanllisuuden paavalilais-luterilaisuuteen kuuluu lestadiolaisuuskin rikollisineen!!!

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)


    • cbbbbcbcbvbvbvedes

      Huono enne oli uuden ruksan vihkiäisissä 1996 kun nämä GPn porukka tuli ekaa kertaa lähetykselle. Oli paha tunne, että se sama omanvanhurskauden vihollinen joka sai Jönssonin aikana kuoliniskua, on taas virronnut. Tämän vahvistaa vanhat sukulaiseni. Oli tiedossa mitä seuraa kun silloisten uskollisten vanhinten vastustajan poika nousi käytännössä Lapin johtoon. Nuoret eivät ymmärrä, yksinkertaisia on helppo vedättää, ne suvut jotka olivat Isaksonin kannalla, eivät koskaan sydämessään ole siitä luopuneet. Heidän odotuksensa on palkittu, ei ole enää mitään pidäkkeitä. Saavat nyt juhlia ja Lappi tukee.

      Ajattelin sitä enneasiaa monia vuosia ja nyt nähdään tulos. Ei rakennuksien ole mitään väliä,jos meillä vain säilyisi puhdas sana.

    • projisointi

      Ikävä todeta, että hengellinen pimeys on laskeutunut esikoislestadiolaisuuteen hengellisen hirmuhallituksen johdolla. Näinkö köykäisellä pohjalla oli koko herätysliike, muutama ruotsalainen henkisesti epätasapainoinen vallantavoittelija saa koko opillisen pohjan murenemaan huudoilla ja vaatimuksilla? Jos saarnaajalla herää seksuaalinen himo, kun nainen painautuu anteeksipyytäessään olkapäätä vasten, niin olisiko parempi, että tällaiset eroottisesti latautuneet pysyisivät poissa ainakin Lapinvanhimman roolista sen sijaan, että projisoivat näitä tukahdutettuja himojaan kuulijoihin.

      • Lapinpervotpois

        Samaa mieltä


      • Vanhanlikainenmieli

        On se vaan ihmeellistä että oikein saarnassa vinkattiin uusi synti että kaikki ny varmasti funtsii kaulaillessaan että onkohan ny seksuaalisuus jäissä vai ei.


      • piippaappuup

        Minusta EH oli esimerkillinen saarnoissaan, kun kehotti ihmisiä uskomaan penkissä. Eli meillä on lupa uskoa penkissä, kun saarnaaja todistaa kaikille katuville ja syntinsä tunteville synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä sieltä saarnatuolista käsin. Miksi pitää mennä kaulailemaan?


    • Rukouksetonkuultu

      Eipä kannata olla huolissaan. Hetki vain ja hurmosliike kadonnut maailman tuuliin.
      Uusi aika on koittanut ja lauantaina kerromme lisää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe