mielialan vaihtelu

kaksisuunt.nainen

olen 1-tyypin kaksisuuntainen, diagnoosista 1,5 vuotta, mutta varmaan sairastanut jo viimeiset 10 vuotta, hoidettiin aina välistä masennuksena, lääkitys (Ketipinor 400mg) auttaa ainakin nukkumisessa, lääke vaihdettiin viime kesänä, kun masennuskausi tuntui vain kestävän ja kestävän. Nyt ei manioita/masennuksia, pitkiä kausia, mutta mieliala vaihtelee jatkuvasti, jopa yhdessä päivässä, useita ilon tunteita ja hetkessä taas vitutusta. Onkohan tää loppuelämä tällaista, hoh. Miten teillä muilla nää mielialanvaihtelut?

18

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samppa456

      Ihan sama juttu. 1-tyypin bipo. Nuo päivittäiset vaihtelut kuuluvat tavalliseen elämään. 1-tyypin vaihtelut ovat pitkiä - mania noin 6kk ja masennus kaksi kertaa pidempi ja aina tuossa samassa järjestyksessä. Kyseessä klassinen 1-tyyppi (85% kaikista 1-tyypin bipoista).

      Olen huomannut päivittäisten vaihtelujen määrän nousevan silloin kuin ollaan menossa ylöspäin. Se on yksi ensi-oireista. Ketipinor ja uni auttaa minulla ainakin tuohon. Lääkärin mukaan tuo manian nousu pitää katkaista heti - tämä johtaa myöskin siihen että masennusta ei tule.
      Jos tämä ei auta niin seuraavaksi anti-psykoottista ja wot - ei enää ongelmaa. Tällä reseptillä menty viimeiset pari vuotta ja toimii ihan ok.

    • Lenkkeilijä78

      Saatana mä oon normaali.

    • minun-mielipide

      Masennuslääkkeet ei auta ketään kirjoittaa Peter C. Gotzsche kirjassaan TAPPAVA PSYKIATRI. On kysymys omasta terveydestä, joten kannattaa lukea kyseinen kirja.
      Lääkärit/psykiatrit ovat pääasiassa lääketehtaiden asialla ei potilaiden.
      Antamalla terveytensä näiden vieraiden ihmisten käsiin on edesvastuutonta.
      Ala karppaamaan ja ulkoile paljon, niin se auttaa.

    • RunkkaavatRuohosipulit

      Niilo on mun jumala.

    • SekavaSeinäkello

      Vittu mä nuolen mun munaa.

    • JalisKundi

      Aja mun persekarvat, niin saat turpaas!!!!!!!!

    • Aivovammainen

      Mä tykkään joogata.

    • FudisOnJees

      Jos sinulla on puhelin, voit soittaa toisille ihmisille.

    • Niilo22Aito

      Kyllä paska haisi, kun olin paskalla.

    • EttäTiedäSäSe

      Minä olen ammattiauttaja.

    • Aivovammainen

      Minä olen sinun tutorisi. Älä pidä muita tutoreita.

    • JanoinenMatkustaja

      Miksi ei lenkkeily maita?

    • RaikuvatAplodit

      Annan munaa, jos olet nähnyt Cheekin vasemman pakaran.

    • dingdingdingoletvoittaja

      Hyvännäköisiä naisia on kiva panna. Tiedättekö mitä? Mä oon hullu!

    • UjoNainenKysyy

      Mä tykkään Niilosta. Onkohan se vapaa?

    • GayMenFuckHard

      Tumppaa läpees. mä nussin itteeni jos mua huvittaa. että tiedä sä se.

    • RunkkaavatRuohosipulit

      Perhosilla on neljä siipeä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1716
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1347
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      4
      1240
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1230
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1198
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1096
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1075
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1072
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      997
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      904
    Aihe