Kaksikymmentä kiloa kevyempi

Dieettivapaalla

Hei, aloituspaino oli 104 yli vuosi sitten ja juuri huomasin alle 85 kg lakkarissa. Vielä olisi tavoite 73 ehkä (tai ainakin alle 80 kg), pituus on 163 cm ja en ikinä ole ollut lintumainen rakenteeltani, joten ei ole tarkoitus hävittää kaikkea lihaskudosta. Onko muita vastaavia? Olen kokeillut useita konsteja, ja aivan ihmeellistä on, että parhaiten auttoi ammattiauttajan antama terapia, jonka vuoksi syön vähemmän. En yritä olla ilman ruokaryhmiä (valkuaista, rasvoja, hiilareita), mutta pystyn ehkä nyt vähentämään ahmimista, josta kärsin koko ikäni. Ihan oikeasti, ahmiminen on monella kuin minulla todellakin automaattinen reaktio stressiin ja elämän yleiseen rasitukseen. Pahaa oloa on aina, sitä ei voi välttää, mutta ruoka tai alkoholi ei poista pahaa oloa. Siihen tarvitaan muita keinoja, joilla selviää eteenpäin. En ole tekopyhä enkä yritä väittää, että kaikki syövät samasta syystä, mutta stressin välttäminen voi olla todella tehokas keino pudottaa painoa.

3

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15kgpoissa

      Lueppa taohtori Phillin kirja "painonpudotushaaste". Löytynee kirjastoista. itselleni oli tästä apua. Laihtuminenhan on kiinni pääkopasta. Kirjassa on hyviä työkaluja elämäntavan muuttamiseen, siitähän on kyse jos haluaa pitää kilot pois ja olla terveempi. Opin kirjasta mm sen että täytyy todella tehdä suunnitelma miten selvitä kauppareissusta tuomatta kotiin vääriä ruokia tai likaa ruokaa ja että on tärkeää kuunnella sisäistä puhettaan. Sehän esim kehoittaa "palkitsemaan" itsesi huonolla ruualla, herkuilla jne stressaavan päivän päätteeksi ja onnistumisen johdosta! Kun kauppaan mennessä tiedostaa tämän voi tehdä päätöksen: kävelen yksinkertaisesti herkkuhyllyjen ohi välittömästi ne nähdessäni ja suuntaa täyttämään ostoskorin vihanneksilla ym. Järjetönhän on ajatus että rasva ja sokeri joka tuhoaa terveyden olisi palkinto, ennemmin se sopisi rangaistukseksi. Herkkujen ahmimisen voi vaihtaa johonkin muuhun ahmintaan.
      Itse joskus ahmin joten voin ajatella että se on asia monelle josta ei välttämättä pääse kokonaan eroon, mutta senkin voi tehdä terveellisemmin. makeanhimoni takia ostan sokerittomia pastilleja. Sitten voi ostaa vihanneksia esim parsaa ja kukkakaalia voi syödä kattilakaupalla. Näitä voi maustaa jos eivät muuten maistu. esim valkosipulilla tai pippureilla. Kasvisten kanssa raejuustoa pari desiä täyttää myös mahaa. Sokerittomat keitot ja eri teelajit sopii myös. Kuntoillut en ennen, mutta PÄÄTIN että olen ihminen joka käy kävelylenkillä usein. Kun pää sanoo että ei huvita, ei ole kavereita tähän,yms haastan vain ajatukseni ja sanon itselleni että "joopa joo laiskuri" "äläpä nyt yritä". Tajusin että minä ne ole ajatukseni vaan tietoisuus joka voi arvostella ja muutaa ajatuksiaan, tehdä päätöksiä ja pysyä niissä. Pikkuhiljaa olen siis muuttanut tottumuksiani tällä periaatteella. En esim pysähdy kaupassa vehnäshyllyjen eteen ollenkaan vaan kävelen suoraan näkkäriosastolle. Jos tekee mieli makeaa ostan mansikoita ja rasvatonta rahkaa tai pastilleja. Oikeita valintoja kun tekee EI VOI epäonistua. Mutta jos ostaa esim keksipaketin muka vieraille, on uskonut petollisia ajatuksiaan jotka on ennenkin johtaneet siihen että kuitenkin syö itse koko paketin puolessa tunnissa! Hah! Myös ajatus dieetistä pitää unohtaa ja ehdottomuus, sillä jos on liian jyrkkä heti lähtöön langetessa lyö läskiksi kun muka koko dietti on pilalla! tämäkin on vain mielen tuottama älytön uskomus, joka täytyy kyseenalaistaa. Tavoitepaino ja terveys on liikkuva maali. Sitä kohden vain käydään tuli mitä tuli. Jos maa on sodassa ei se lopeta sotimista ja antaudu heti viholliselle jos häviää yhden taistelun!

    • asianydin2

      Siis miten vältät stressiä?

    • Mayja-70

      Dr. Phil McGrav ja hänen poikansa Jay McGrav ovat kirjoittaneet useita
      painonhallintaan auttavia kirjoja. Minulla on 3 hyllyssä - luettuja, sovellettujakin.
      Käytän usein kirjaa: "Käytännöllinen ohjaus painonpudotukseen läpi elämän".
      "7-askel metod, Pudota painosi ja pidä se". Pojun "The ultimate Weight Solution".
      Pojan kirja on tarkoitettu lähinnä nuorisolle. Samat neuvot sopivat kaiken ikäisille.
      Psygologina niissä on juuri nykyajan ihmisille sopivia ohjeita stressin vähennykseen.
      Filosofia, ongelmien ratkaisu ja käytännön sovellutus, ovat heidän alaansa.

      Deepak Chopra "Oikea paino" on toinen hyvä kirja, joka ottaa huomioon ihmisten erilaisen tempperamentin ja kehonrakenteen. Mainio itsensä ymmärtämiseen ja
      tapojensa oikaisuun ja parannukseen. Voimisteluliikkeitä kullekin 3:lle ryhmälle.
      Nämä tosin ovat ikääntyneitä kirjoja, mutta niissä tuodaan sille mielen ja tunteiden
      vaikutusta painonhallinnassa, eikä vain liikuntaa, kuntosaleja ja diettejä.

      Jos on kiinnostusta lukea omaan tahtiin, niin saa kirjastosta parempaa ohjausta kuin ne henkilökohtaiset valmentajat, jotka hönkyvät korvaan tunnin ajan - pakottaen, häiriten. Minusta on parempi kuunnella oman kehon signaaleja kuin ulkopuolista.

      Kurssien hyödyt jäävät useimmilta lyhytaikaisiksi, koska sitä palautuu vanhoihin uomiin kotiin tullessaan. Siksi pidän itselleni sopivana muokata olosuhteeni kotona
      terveisiin elämäntapoihin ja kirjat, CD:t, DVD:t ovat olleet mainio apu minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1750
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      5
      1040
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe