Peilikaappiin ei tule virtaa

gdsgdssfd

Peilikaapin loisteputkesta loppui valo viime viikolla. Nyt ostin uuden loisteputken tilalle, mutta se ei ala palamaan. Peilikaapissa on myös pistorasia, josta ei myöskään tule enää virtaa. Huomasin peilikaapin sisällä myös jonkin sytyttimen (Philips S10), pitääkö sille tehdä jotain? Vai onko joku sulake tms. mennyt, joka tulisi vaihtaa? Uskaltaako näitä tehdä kokemattomana, vai pitääkö ottaa johonkin yhteyttä, kun asun vuokralla?

6

1674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BobBuilder

      Katso sähkökaapista onko siinä vanhat tulppasulakkeet vai vivulliset johdonsuojat. Jos on jälkimmäsiet, niin katso onko myös vikavirtasuoja. Sen tunnistaa siitä, että siinä on nappi ja pieni vipu. Onko vipu ylä- vai ala-asennossa?

      Epäilen, että syystä tai toisesta vikavirtasuoja on lauennut. Mahdollisesti lloisteputki on vuotanut sähköä muuhun kuin paluujohtoon. Loisteputkilla on tuo ikävä ominaisuus. Valaistuksessa ei vielä tarvitse käyttää vikavirtasuojaa, mutta uudemmissa taloissa pistorasiaryhmissä sellainen on. Loisteputken vuotovirta ei välttämättä ole vaarallinen. Huonolaatuisissa sähkölaitteissa on usein pieniä vuotoja.

      Nosta vipu ylös. Jos se pysyy uuden lampun asennuksen jälkeen ylhäällä, niin asiat lienevät kunnossa.

      Ja koska Suomi 24 on sähköpuolella täynnä besserwissereitä, niin älä kysy äläkä kommentoi minulle mitään. En nimittäin lue tätä ketjua enää koskaan.

      • koetetaan_pysyä_asiassa

        Parempi olisi ollut pysyä kokonaan poissa ja jättää tuokin turha löpinä pois.


    • sähkärj

      Jos muualta kuin peilikaapista ei ole sähköt kadoksissa, siinä peilikaapissa on varmaan oma vikavirtasuoja, joka on syystä tai toisesta lauennut. Kääntämällä vipu ylös, kaikki toimii taas.

    • Insinööri_Sipilä

      Peilikaapista on valo loppu, ostamalla uuden peilikaapin valoa saa lisää.

      • hölömökö

        Voi myös kokeilla lisätä valoa kaappiin ihan perinteisellä konstilla, kantamalla valoa ulkoa säkillä.


    • Önnönööö

      Kokeile kääntää loisteputki toisin päin. Pistorasiaan ei kuulukaan tulla virtaa ellei siihen ole kytketty mitään esim. Vaikka hiustenkuivaajaa, joka on käynnissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe