Ihmissuhdekriisiä

Tässä koettanut paikkailla isän ja pojan välejä, joka näyttää aika repaleiselta. Muistuttanut että mitä jos toista ei ole huomenna. Ja tuntenut itseni vanhaksi ja viisaaksi.

Siinä samalla hetkellä muistin että ainiin, nuo mun välit siskoihin, vaatis vähän Plastic Puddingia. Että paraskin puhuja.

Onko teillä kaikki ihmissuhteet kunnossa? Jos ei, niin millä te olette pystynyt paikkailemaan?

155

1360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tällä hetkellä seesteistä. Aika paikkaa tai sitte jos ei paikkaa saapi jäädä taakse. Just nyt en jaksaisi mitään ylimääräistä kähinää.

      • Siis isä-poika suhe elää ilman että puutun siihen millään lailla. Sitä saa mitä on tilannut, puolin ja toisin. Nyt kun molemmat ovat täysi-ikäisiä ja voivat päättää itse.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Siis isä-poika suhe elää ilman että puutun siihen millään lailla. Sitä saa mitä on tilannut, puolin ja toisin. Nyt kun molemmat ovat täysi-ikäisiä ja voivat päättää itse.

        Siis eikä tartte multa molempien vuoronperään kysellä ;D.


      • Ja muiden sukulaisten kanssa on välit kunnossa? Vai niilläkö tarkoititko että et jaksaisi ylimääräistä kähinää?


      • hmp.f kirjoitti:

        Ja muiden sukulaisten kanssa on välit kunnossa? Vai niilläkö tarkoititko että et jaksaisi ylimääräistä kähinää?

        Joo. Niiden kanssa kenen kanssa ollaan tekemisissä, välit on ok. Mut on niitäkin joiden kanssa on parempi olla olematta tekemisissä, kuitenkin ilman kynsiä ja hampaita. Kaikkea ei tarvitse sietää ja joku omanarvontunne täytyy olla, itse kullakin.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Joo. Niiden kanssa kenen kanssa ollaan tekemisissä, välit on ok. Mut on niitäkin joiden kanssa on parempi olla olematta tekemisissä, kuitenkin ilman kynsiä ja hampaita. Kaikkea ei tarvitse sietää ja joku omanarvontunne täytyy olla, itse kullakin.

        Mitä kauemmaksi mennään sukulaisuudessa, sitä vähemmän on väliä :)

        Mua kyllä vähän meinaa välillä ottaa kaaliin, että kun on lapsia, exästä ei vaan pääse eroon. Tai mä olen valinnut sellaisen tien. Toiset lopettaa kertaheitolla.


      • hmp.f kirjoitti:

        Mitä kauemmaksi mennään sukulaisuudessa, sitä vähemmän on väliä :)

        Mua kyllä vähän meinaa välillä ottaa kaaliin, että kun on lapsia, exästä ei vaan pääse eroon. Tai mä olen valinnut sellaisen tien. Toiset lopettaa kertaheitolla.

        Kyllä se helpottaa kun lapsesta tulee täysikäinen. Sen jälkeen hoitakoon välinsä keskenään. Toki voi lapsensa tukena ja kannustamaan olla mutta exän kanssa ei tartte olla kuin ihan pakolliset kohteliaisuussyistä ;).


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Kyllä se helpottaa kun lapsesta tulee täysikäinen. Sen jälkeen hoitakoon välinsä keskenään. Toki voi lapsensa tukena ja kannustamaan olla mutta exän kanssa ei tartte olla kuin ihan pakolliset kohteliaisuussyistä ;).

        Se on ihan kohta se, 18v päivä. Mä kuitenkin koen että isä-poika suhde on niin tärkeä, että varmaan häslään välissä silti. Kerta saan tulosta aikaiseksi, virallinen leijonan kesyttäjä ;) Siinä vaiheessa, jos en enää pysty tulkkaamaan, niin olkoon. Voihan sekin päivä tulla.


      • hmp.f kirjoitti:

        Se on ihan kohta se, 18v päivä. Mä kuitenkin koen että isä-poika suhde on niin tärkeä, että varmaan häslään välissä silti. Kerta saan tulosta aikaiseksi, virallinen leijonan kesyttäjä ;) Siinä vaiheessa, jos en enää pysty tulkkaamaan, niin olkoon. Voihan sekin päivä tulla.

        Minä taas ajattelen sillain että en sekkau kahden aikuisen väliseen suhteeseen. Sille on pohja luotu jo lapsen lapsuudessa ja hän saa itse päättää mitä tekee. Exän suhteen paimennusvelvollisuus loppui silloin kun kantapäät laitettiin vastakkain ja viimeinen niitti kun lapsi täytti 18v.


      • kylmätotuus
        hmp.f kirjoitti:

        Se on ihan kohta se, 18v päivä. Mä kuitenkin koen että isä-poika suhde on niin tärkeä, että varmaan häslään välissä silti. Kerta saan tulosta aikaiseksi, virallinen leijonan kesyttäjä ;) Siinä vaiheessa, jos en enää pysty tulkkaamaan, niin olkoon. Voihan sekin päivä tulla.

        Kyllähän isän ja lapsen välinen suhde on tärkeä.
        Minun suhteeni isääni on kannatellut meikäläistä läpi elämän.

        Joskus käy kuitenkiin niin, ettei sitä suhdetta synny. Näin tapahtui poikamme ja hänen isänsä välillä.

        Yritin aikani olla sillanrakentajana, mutta lopulta ymmärsin, etten minä pysty sitä suhdetta luomaan, vaan se syntyy ilman minua, jos on syntyäkseen.

        Mitään riitaa tai vastaavaa heidän välillään ei ollut, mutta heidän ajatusmaailmansa eivät vaan kohdanneet.
        He tapailivat vielä muutaman kerran senkin jälkeen, kun poika oli muuttanut pois luotani opiskelemaan Helsinkiin, jossa hänen isänsä asui. Välit eivät kuitenkaan lähentyneet, toiveistani huolimatta.

        Poikamme on itsenäisesti ajatteleva ihminen, joten tiesin hänen osaavan ratkaista ihmissuhteensa aivan itse.

        Nyt hänen isänsä kuolemasta on kulunut jo vuosia.

        Olemme keskustelleet siitä, mikä merkitys isällä oli hänen elämässään. Hyvin vähäiseksi hän sen kokee. Ei siinä mielipiteessä ole katkeruudesta tai itsesäälistä tietoakaan, se on vain toteamus. On hänellä onneksi joitain hyviä muistoja isästään ja sekin on tyhjää parempi.


      • kylmätotuus

        Vielä aloituksen kysymykseen, ovatko ihmissuhteet kunnossa ja kuinka särkyneitä suhteita on paikkaillut?

        Suhteeni sisaruksiini-1 veli ja 1 sisko- ovat kunnossa, mutta en voi sanoa, että olisimme mitenkään "sydänystäviä", joille voi kaikki ajatuksensa kertoa. Hyvin kyllä tulemme toimeen ja hauskaakin meillä on, kun tapaamme.

        Minulla oli sisko, jonka kanssa jaoimme hyvät ja huonot hetket. Hän lähti keskuudestamme 6 vuotta sitten.
        Olin osana hänen saattohoitoketjuaan ja se kokemus opetti paljon elämästä ja kuoleman läsnäolosta.
        Lipesin aiheesta, sorry!

        Jos suinkin mahdollista, yritän paikata säröjä ihmissuhteissa keskustelemalla kasvokkain aiheesta tai soittamalla. Tekstiviesteillä tai sähköpostilla otan yhteyttä vain pakon edessä.

        On minulla yksi selvittämätön ihmissuhde, joka mieltäni joskus vaivaa.
        Henkilöllä, jota tämä asia koskee, on mielenterveysongelmia ja hän on sekoittanut aikoinaan päänsä kovilla huumeilla, vaikka onkin ollut kuivilla lähes 20 vuotta.

        Lukemattomat kerrat olen paikannut suhteemme. Nyt olen väsynyt siihen, että täytyy asetella sanansa niin tarkkaan, ettei hän vaan loukkaannu mistään.
        Päätin, että olkoon koko juttu ainakin syksyyn saakka.

        Tärkeimmät ihmissuhteet ovat siis kunnossa ja se riittää minulle.

        Olen sitä mieltä, että asiat on selvitettävä heti, eikä vasta huomenna.


      • Kiitos, kylmätotuus, näistä asiallisista viesteistä.

        Nuo sukulaissuhteet on silloin haastavat, jos tulee väärinymmärryksiä jonkun suuren jutun takia. Niin kuin sanoit, ei pitäisi jättää asioita puoleen väliin, vai pitäis heti selvittää. Monesti käy kuitenkin niin ettei jaksa ihan loppuun asti vaan väsyy ihmissuhdesotkuihin ja vetäytyy erakoksi. Siitä on paljon vaikeampaa jatkaa, niin kuin mulla nyt. Tuttavia voi jättää taakseen, mutta sukulaiset saakeli tuppaa rappusille silti :))

        Sekin on varmaan hienoa nähdä omassa lapsessa, että vaikka kaikkea surua ei estää, niin voi silti hyväksyä. Taitaa olla onnistunut kasvatus siinä tapauksessa.


      • Psykoterapeutitar

        Vaikka ovatkin kunnossa, niin aina sattuu jotain, joka pikkasen kaihertaa mieltä tai ainakin kummastusta.
        Lapseni perheineen matkusti Ruotsin risteilylle ja sanoin meneväni vilkuttamaan. Siinä vilkuttaessani huomasin toisten isovanhempien olevan mukana. Eihän siinä mitään, mutta kun siitä ei ollut mitään puhetta, niin tunsin itseni vähän säälittäväksi siinä yksin vilkuttaessani. Muutenkin matkustelevat toisten isovanhempien kanssa. Minun kanssa ei koskaan!
        Toinen miniä toi tuliaisia ja sanoi, että siinä on nyt sitä hyvää tuoksua, jota voi purkkiin laittaa. Kotona otin paketin muovipussista ja piti oikein kaksi kertaa katsoa, kun paketissa selvästi luki tea. Eli teetä paketillinen, vaikka en edes teetä juo. Jäi vähän epäselvä olo "tuoksusta"!
        Ihan sinänsä pikkujuttuja, mutta kuitenkin kummallisia ja saa oman olon tuntumaan vähän säälittävältä!


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Vaikka ovatkin kunnossa, niin aina sattuu jotain, joka pikkasen kaihertaa mieltä tai ainakin kummastusta.
        Lapseni perheineen matkusti Ruotsin risteilylle ja sanoin meneväni vilkuttamaan. Siinä vilkuttaessani huomasin toisten isovanhempien olevan mukana. Eihän siinä mitään, mutta kun siitä ei ollut mitään puhetta, niin tunsin itseni vähän säälittäväksi siinä yksin vilkuttaessani. Muutenkin matkustelevat toisten isovanhempien kanssa. Minun kanssa ei koskaan!
        Toinen miniä toi tuliaisia ja sanoi, että siinä on nyt sitä hyvää tuoksua, jota voi purkkiin laittaa. Kotona otin paketin muovipussista ja piti oikein kaksi kertaa katsoa, kun paketissa selvästi luki tea. Eli teetä paketillinen, vaikka en edes teetä juo. Jäi vähän epäselvä olo "tuoksusta"!
        Ihan sinänsä pikkujuttuja, mutta kuitenkin kummallisia ja saa oman olon tuntumaan vähän säälittävältä!

        Taitaa mennä niin että tytön vanhemmat ovat ne, joihin tulee luonnostaan lämpimämmät välit. Ei siinä välttämättä mitään henkilökohtaista ole.


      • Psykoterapeutitar
        hmp.f kirjoitti:

        Taitaa mennä niin että tytön vanhemmat ovat ne, joihin tulee luonnostaan lämpimämmät välit. Ei siinä välttämättä mitään henkilökohtaista ole.

        Niin olen usein kuullut selitettävän, mutta joskus vain jossain tuntuu.


    • "humps"

      Lesken harrastaa näitä päästä-keksittyjä.
      Osoitapa kysymyksesi hänelle.
      Voitte muodosta aiheesta blogin tahi tsätin.

      H.

      • aa....

        H.


      • Vain koska sä keksit tarinoita päästäsi, se ei tarkoita että muut tekee niin.

        Oikeesti, hunkszis, sä kestät vain rakkauslurituksia, et mitään muuta elämää? Kaikesta muusta on puhuttu jo aikaa sitten, tai sitten ne on keksittyjä. Niin, arvaa mistä ne on keksitty. Elämästä, beibe. Yleensä siitä omasta.


      • hmp.f kirjoitti:

        Vain koska sä keksit tarinoita päästäsi, se ei tarkoita että muut tekee niin.

        Oikeesti, hunkszis, sä kestät vain rakkauslurituksia, et mitään muuta elämää? Kaikesta muusta on puhuttu jo aikaa sitten, tai sitten ne on keksittyjä. Niin, arvaa mistä ne on keksitty. Elämästä, beibe. Yleensä siitä omasta.

        "humps"

        Laita minut koetukselle elämässä.
        Vaadi minulta osuutta elämässäsi.

        Kerro mikä meni kikattaen Oravan-Pyörässä.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "humps"

        Laita minut koetukselle elämässä.
        Vaadi minulta osuutta elämässäsi.

        Kerro mikä meni kikattaen Oravan-Pyörässä.

        H.

        Liian vähän linkittäjiä sun ketjussa? Hauku mua mieluummin, pääsen helpommalla ilman niitä Musteja Mirrejä.

        Tai miten olisi asiallinen keskustelu? Sellainen palsta-sellainen? Mitenkään... pliis?


      • nytja.aina
        hmp.f kirjoitti:

        Liian vähän linkittäjiä sun ketjussa? Hauku mua mieluummin, pääsen helpommalla ilman niitä Musteja Mirrejä.

        Tai miten olisi asiallinen keskustelu? Sellainen palsta-sellainen? Mitenkään... pliis?

        Oletko itse asiallinen???


      • nytja.aina kirjoitti:

        Oletko itse asiallinen???

        Pyrin välttämään ilkeyksiä ja lyttäyksiä, henkilökohtaisuuksia. Pysyä asiassa tai vähintäänkin mielipiteissä. Toistan - pyrin. Joskus lipsuu.

        Entäs sinä?


    • näin-meillä

      Miksi paikkailla mitään,
      kun suhteen korjaaminen on mahdottomuus,
      kun ei edes tiedä mikä on menny vikaan,
      antaa asian olla,
      kyllä se jumala sitten aikoinaan siellä taivassa asiat korjaa,

      • On-paikkarin-torppakin

        Jaa että ihmisen pitäisi olla enemmän ja enemmän itsekäs, pystynokkainen ja jättää kaikki jumalan kontolle, eikä ottaa mitään vastuuta omasta elämästään, jonka luulisi jo perusajatuksena olevan melkos ilmainen lahja, se elämä. Ihminen joka vaan jättää arvostamatta elämää ja laiminlyö myös ihmissuhteensa, tuskin miettii jumalienkaan olemassaoloa, eihän jumalan laskuun voi mättää ihan kaikkea.
        Ei se kuule se sun jumalasi korjaa yhtään mitään, minkä lihaa ja verta oleva otus on rikkonut.
        Mitä tulee avaukseen, ne ihmissuhteet mitkä elämääni mahtuu, määräänsä enempää ei mahdu kenellekään (ei edes facebook-kavereita), ja niihin on linjat kunnossa, myös niihin joihin ei tule oltua yhteyksissä kuin harvoin. Itseäni huvittaa rankastikin mm sellainen, että facebook seinillä on "kavereita" jopa satoja. Mutta tosi asiassa niitä oikeita ihmisiä ja kavereita ei ole kuin ehkä kourallinen, kaksi, kolme, maksimissaan neljä...
        Itse en ole syntynyt kukkumaan joka suuntaan, arvostan omaa elämää, se on huomioitava ensin ja se ei ole itsekkyyttä koska siihen voi soveltaa olemassa olevat realiteetit ihmisineen, myös kohdalle osuvat tuntemattomat.


      • mietippä-uudelleen
        On-paikkarin-torppakin kirjoitti:

        Jaa että ihmisen pitäisi olla enemmän ja enemmän itsekäs, pystynokkainen ja jättää kaikki jumalan kontolle, eikä ottaa mitään vastuuta omasta elämästään, jonka luulisi jo perusajatuksena olevan melkos ilmainen lahja, se elämä. Ihminen joka vaan jättää arvostamatta elämää ja laiminlyö myös ihmissuhteensa, tuskin miettii jumalienkaan olemassaoloa, eihän jumalan laskuun voi mättää ihan kaikkea.
        Ei se kuule se sun jumalasi korjaa yhtään mitään, minkä lihaa ja verta oleva otus on rikkonut.
        Mitä tulee avaukseen, ne ihmissuhteet mitkä elämääni mahtuu, määräänsä enempää ei mahdu kenellekään (ei edes facebook-kavereita), ja niihin on linjat kunnossa, myös niihin joihin ei tule oltua yhteyksissä kuin harvoin. Itseäni huvittaa rankastikin mm sellainen, että facebook seinillä on "kavereita" jopa satoja. Mutta tosi asiassa niitä oikeita ihmisiä ja kavereita ei ole kuin ehkä kourallinen, kaksi, kolme, maksimissaan neljä...
        Itse en ole syntynyt kukkumaan joka suuntaan, arvostan omaa elämää, se on huomioitava ensin ja se ei ole itsekkyyttä koska siihen voi soveltaa olemassa olevat realiteetit ihmisineen, myös kohdalle osuvat tuntemattomat.

        Et miettiny tarkkaan,
        " suhteen korjaaminen on mahdottomuus "
        mietippä uudelleen,
        kun ei saa yhteyttä vaikka kuinka paljon on yrittäny, kun ovi lyödään nokanedessä kiinni, eikä saa yhteyttä eikä minkäänlaista keskustelua,
        puheyhteyttä
        niin miten korjaat välisi kenekää kanssa,
        kaiken huipuksi,
        kun et edes tiedä mistä läheinen on noin pahoin loukkaantunu, suuttunu ylpistyny, niin kuinka korjaat asian, ???????????????????????
        kyllä ainaki meikäläinen on jättäny läheisensä täysin jumalan armoon,
        kun ihmisenä itse ei kertakaikiaan asialle voi yhtikäs mitään,
        ei se ole itsekkyyttä,
        se on luopumista lopullisesti mahdottomuuden edessä,
        se vaan ihmetyttää, perintö kyllä näyttää kelpaavan,
        ei voi ymmärtää,
        ilmeisesti kyseinen läheinen on joutunu vahvan manipuloinnin uhriksi,
        omaksi vahingokseen,
        voi olla että jää lopulta perinnöttömäksi,
        mutta kuka vanhempi voi jättää oman jälkeläisen perinnöttömäksi,
        seki on todella kipeä kipeä kipeä kipeä asia loukatuille vanhemmille,


      • "näin-meillä", mä luulen että on aika vähän todella mahdottomia asioita. Ne on yleensä vaan vaikeita.

        Vaikeaa on se, miten aloittaa. Jostain tarttis ruveta puhumaan.
        "Hei, mä täällä, muistatko mua? Me asuttiin samassa perheessä joskus 70-luvulla." Pöh. Vastenmielistä.


      • On-paikkarin-torppakin kirjoitti:

        Jaa että ihmisen pitäisi olla enemmän ja enemmän itsekäs, pystynokkainen ja jättää kaikki jumalan kontolle, eikä ottaa mitään vastuuta omasta elämästään, jonka luulisi jo perusajatuksena olevan melkos ilmainen lahja, se elämä. Ihminen joka vaan jättää arvostamatta elämää ja laiminlyö myös ihmissuhteensa, tuskin miettii jumalienkaan olemassaoloa, eihän jumalan laskuun voi mättää ihan kaikkea.
        Ei se kuule se sun jumalasi korjaa yhtään mitään, minkä lihaa ja verta oleva otus on rikkonut.
        Mitä tulee avaukseen, ne ihmissuhteet mitkä elämääni mahtuu, määräänsä enempää ei mahdu kenellekään (ei edes facebook-kavereita), ja niihin on linjat kunnossa, myös niihin joihin ei tule oltua yhteyksissä kuin harvoin. Itseäni huvittaa rankastikin mm sellainen, että facebook seinillä on "kavereita" jopa satoja. Mutta tosi asiassa niitä oikeita ihmisiä ja kavereita ei ole kuin ehkä kourallinen, kaksi, kolme, maksimissaan neljä...
        Itse en ole syntynyt kukkumaan joka suuntaan, arvostan omaa elämää, se on huomioitava ensin ja se ei ole itsekkyyttä koska siihen voi soveltaa olemassa olevat realiteetit ihmisineen, myös kohdalle osuvat tuntemattomat.

        Eihän se facebook mikään ihmissuhdemittari ole, pelkkä tuttavien osoitekirja vaan.

        Mutta samaa mieltä siitä, ettei saisi laiminlyödä ihmissuhteitaan. Joskus vaan menee niin, ettei jaksa pitää yhteyttä, ja kun taas pitäisi aloittaa ei oikein hotsita.

        Lapsi-vanhempi suhde on tärkeä, koska ne tarvitsee toisiaan. Tuntuu jotensakin luonnotonta jos niin ei ole.


      • kiusattuitte
        hmp.f kirjoitti:

        "näin-meillä", mä luulen että on aika vähän todella mahdottomia asioita. Ne on yleensä vaan vaikeita.

        Vaikeaa on se, miten aloittaa. Jostain tarttis ruveta puhumaan.
        "Hei, mä täällä, muistatko mua? Me asuttiin samassa perheessä joskus 70-luvulla." Pöh. Vastenmielistä.

        Tää alotus puolustaa paikkaansa mut epäilen et kaik halukkaat ei viitti ei kehtaa tuntojaan purkaa , joskus kun tarviis pikkasen vauhtia kun ei oikein osaa ilmasta ittiään ,turha orottaa.
        Itte kun ajattelee et vastaavas tilantees olis niin ainakin vois hätä päissään karjasta et ,puhu hyvä ihminen en ole ajatustenlukija .
        Veljien ja siskojen kanssa voi aina käyttää suoraa toimintaa ja reippaampaakin kieltä mut lapset on eri juttu.
        Itte olisin siin taustalla ja antasin ymmärtää et apua löytyy tarvittaessa mut terveen ihmisen kohralla hyysääminen ei oo hyväksi.
        Aina voi heittää lapsen järveen mut ennen sitä se on opetettava uimaan .
        Itte tunnen suoranaist vihaa noita lapsen kiusaajia ja pahoinpitelijöitä kohtaan ,omaa verta ja lihaa jonka on itte mailmaan saattanut ,ja sit sitä murjotaan.
        En ymmärrä en käsitä


      • kiusattuitte kirjoitti:

        Tää alotus puolustaa paikkaansa mut epäilen et kaik halukkaat ei viitti ei kehtaa tuntojaan purkaa , joskus kun tarviis pikkasen vauhtia kun ei oikein osaa ilmasta ittiään ,turha orottaa.
        Itte kun ajattelee et vastaavas tilantees olis niin ainakin vois hätä päissään karjasta et ,puhu hyvä ihminen en ole ajatustenlukija .
        Veljien ja siskojen kanssa voi aina käyttää suoraa toimintaa ja reippaampaakin kieltä mut lapset on eri juttu.
        Itte olisin siin taustalla ja antasin ymmärtää et apua löytyy tarvittaessa mut terveen ihmisen kohralla hyysääminen ei oo hyväksi.
        Aina voi heittää lapsen järveen mut ennen sitä se on opetettava uimaan .
        Itte tunnen suoranaist vihaa noita lapsen kiusaajia ja pahoinpitelijöitä kohtaan ,omaa verta ja lihaa jonka on itte mailmaan saattanut ,ja sit sitä murjotaan.
        En ymmärrä en käsitä

        Mää kirjotin tän kiusattuitte jutun


      • lipsahtikostaas
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Mää kirjotin tän kiusattuitte jutun

        Mites se nyt mustalla nimmarilla tuli. Sinähän aina jankutat että KIRJOITTAKAA SINISELLÄ.


      • lipsahtikostaas kirjoitti:

        Mites se nyt mustalla nimmarilla tuli. Sinähän aina jankutat että KIRJOITTAKAA SINISELLÄ.

        Ainoastaa sen takia kun tää on toisen alotus niin jätän vastaamatta niin kuin mieli tekis ,niin monesti asian selittänyt ja noin uskollinen tarkkailija kyllä sen muistaa.


      • kiusattuitte kirjoitti:

        Tää alotus puolustaa paikkaansa mut epäilen et kaik halukkaat ei viitti ei kehtaa tuntojaan purkaa , joskus kun tarviis pikkasen vauhtia kun ei oikein osaa ilmasta ittiään ,turha orottaa.
        Itte kun ajattelee et vastaavas tilantees olis niin ainakin vois hätä päissään karjasta et ,puhu hyvä ihminen en ole ajatustenlukija .
        Veljien ja siskojen kanssa voi aina käyttää suoraa toimintaa ja reippaampaakin kieltä mut lapset on eri juttu.
        Itte olisin siin taustalla ja antasin ymmärtää et apua löytyy tarvittaessa mut terveen ihmisen kohralla hyysääminen ei oo hyväksi.
        Aina voi heittää lapsen järveen mut ennen sitä se on opetettava uimaan .
        Itte tunnen suoranaist vihaa noita lapsen kiusaajia ja pahoinpitelijöitä kohtaan ,omaa verta ja lihaa jonka on itte mailmaan saattanut ,ja sit sitä murjotaan.
        En ymmärrä en käsitä

        Olet varmaan oikeassa. Eikä tässä nyt välttämättä ole tarkoituskaan venyttää kahdensadan viestin ketjua, kunhan saan taas asiat "paperille" ja ajatukset ruodittua. Jos saan jonkun omat kokemukset kuulla, niin sekin auttaa.

        Pojan kohdalla koen että mun pitää olla siellä vähän siltana, näyttää kummallekin osapuolelle että näin te pääsette eteenpäin. Muuten välit loppuu, ja poika ei mitään tarvitse yhtä paljon elämässä, kuin isänsä hyväksyminen. Ja mä en mitään muuta tarvitse maailmassa, kuin onnelliset lapset :)

        Pakko sulle tähän kirjoittaa myös, että koska kuolema on aina läsnä, niin elämänsä pitää hoitaa myös sitä silmällä pitäen. Sä jos joku tiedät mitä mä tarkoitan..


      • lipsahtikostaas kirjoitti:

        Mites se nyt mustalla nimmarilla tuli. Sinähän aina jankutat että KIRJOITTAKAA SINISELLÄ.

        En mä näe täällä tällä kertaa kuin yhtä jankuttajaa. Arvaas kaksi kertaa kuka se on.

        Mieluummin lipsahdus kuin tahallinen ilkeys. Nettiviidakon sanonta.

        Koti-kiusatulle kiitos herrasmiesmäisyydestä.


      • lipoolipoo

        Voi jestas miten lipevää!

        Hyvää ruskeakielisten päivää sulle vaan.


      • lipoolipoo kirjoitti:

        Voi jestas miten lipevää!

        Hyvää ruskeakielisten päivää sulle vaan.

        Jos olisin liponut sua ja haukkunut k-kk:ta, tilanne olisi ollut ihan toinen, eikö?


    • Mulla on aikoinani ollut ongelmallinen suhde äidin puolen sukulaisiin Se johtui siitä, että äitini oli erittäin huonoissa väleissä sisarustensa ja äitinsä kanssa ja samaan loukkaamisen ja loukatuksi tulemisen saumaan sattui omat ruuhkavuoteni, muutto kauaksi ja yhteydenpito näihin sukulaisiin jäi vain joulukorttien lähettämisen varaan. Se silloin harmitti koska meillä ei ollut mitään sanomisia tai riitoja, mutta asia kehittyi kyräilyksi ja vähäisen yhteydenpidon vuoksi tätieni puolelta koettiin, että olin samassa veneessä äitini kanssa.
      Asia jatkui ja nähtiin vuosi kausia vain sukujuhlissa, lakkiaisissa ja hautajaisissa, kaikesta huomasi luottamuksen puutteen. Pakollisen kohteliaasti puheltiin, mutta jotenkin koko ajan kaipasin paljon lämpimämpiä suhteita heidän kanssaan. Sitten oma elämäni meni niin kuin meni ja aloitin elämäntarinani kirjoittamisen , sitten kerran eräissä lakkiaisissa taas tavattiin ja kerroin mitä teen ja mitä ykityiskohtia haluaisin heidän muistelevan, jossain välissä sitten myös kerroin, kuinka paljon olen kaivannut meidän yhteisiä hetkiä. Olihan meillä paljon yhteistä touhua ja puuhastelua kun olin lapsi ja olinkin usein heidän luonaan. Rehellisesti kerroin miten asiat ovat olleet ja miltä nyt tuntuu. Se oli se avain silloin siihen lukkoon. Nyt meillä on paljon yhteistä ja asiat omalta puoleltani OK.

      • Olettaminen on kyl perseestä :) Kyräily tekee että jälkeenpäin voi olla vaikeaa toiselle edes myöntää että mitään ei edes tapahtunut, toiselle on loukattu olo ja se riittää.

        Tuo omaelämänkerta on hieno juttu, varmaan sekä itsellesi että sun lapsille :) Se syy miksi on melkein pakko ottaa yhteyttä siskoihini liittyy vähän samaan. Koko mun aikuusiän olen saanut äidiltä kuulla öhm häiritseviä tarinoita mun isästä, ajattelin vaan että no onpa äijä ollut, ja todennut että onneksi on muuttunut. Ja jälkeenpäin on selvinnyt että mikään niistä ei ole totta. Mä en tiedä mitä äiti on kertonut mun siskoille, millaisia juttuja. Mutta taidan olla sen isälle velkaa, että ainakin kerron mun tarinani. Ennen kuin hän kupsahtaa. Mä vaan siirrän nyt sitä yhteydenottoa, kun en tiedä miten.... olen mestari siirtämään asioita, pistämään pään puskaan.


    • Ei ole enkä paikkaile---Lapin vuoti voi jatkaa elämää omassa maailmassa. (kuollut).

      • Suomi häipyy pois, jäljellä vain muistot ja suku nettissä ja paperilla.


      • Niitä ei hitsata enää :) Aika hyvin olet onnistunut juurtumaan tuonne Ruotsiin. Mikäs sen parempaa. Koti on ihmiselle tärkeä.


      • Olen onnellinen lapsien puolesta, heillä omat talot ja hyvät ammatit. Täytyy tunnustaa onni on ollut matkassa.


        Entinen vaimoni näkee kaikki, hän on johtanut minua. Uskon mihin moni ei usko.


        Onnea sinulle elämässäsi.


      • xx9 kirjoitti:

        Olen onnellinen lapsien puolesta, heillä omat talot ja hyvät ammatit. Täytyy tunnustaa onni on ollut matkassa.


        Entinen vaimoni näkee kaikki, hän on johtanut minua. Uskon mihin moni ei usko.


        Onnea sinulle elämässäsi.

        Vähän onnea elämässä tarvitaan, lasten kanssa varsinkin. Vaikka paljon pystyy vaikuttamaan, jää vielä sellaistakin mille ei mahda.

        Kiitos,xx9, sitä samaa onnellista jatkoa sinullekin.


    • jepulisN

      Onneksi on kaikkien läheisten kanssa suhteet kunnossa. Oman jälkikasvun lisäksi myös veljien ja äidin. Ilahdun aina jonkun heistä nähdessäni, kuten näköjään hekin minut tavatessaan.
      Olen erakko, en juuri seurustele ihmisten kanssa vaikka vaikutan ulospäinsuuntautuneelta ja avoimelta.
      Kai ikä tekee sen että ei jaksa pitää yllä ihmissuhteita jotka eivät ole tärkeitä, joskus jopa vaikeita.
      Välillä on pientä erimielisyyttä ollut, olen nopeasti selvittänyt asiat puhumalla läheisten kanssa, elämässä ei koskaan tiedä milloin on myöhäistä sopia asiat.

      • Eilen juuri ajattelin, että kun elämään mahtuu niin paljon ihmissuhdesotkuja, ei se ole mikään ihme jos vetäytyy omiin oloihin. Kaipaa sitä omaa rauhaa.

        Se lähin suku onkin se tärkein. Lapset, sisarukset, vanhemmat. Sun tapa selvittää asioita nopeasti on varmasti just se oikea. Meillä on päässyt venymään, ei vuoteen mitään yhteyttä. Vaikeaa aloittaa, ei minkäänlaista hajua mitä toisen päässä liikkuu.


      • kipeetä-tekee-
        hmp.f kirjoitti:

        Eilen juuri ajattelin, että kun elämään mahtuu niin paljon ihmissuhdesotkuja, ei se ole mikään ihme jos vetäytyy omiin oloihin. Kaipaa sitä omaa rauhaa.

        Se lähin suku onkin se tärkein. Lapset, sisarukset, vanhemmat. Sun tapa selvittää asioita nopeasti on varmasti just se oikea. Meillä on päässyt venymään, ei vuoteen mitään yhteyttä. Vaikeaa aloittaa, ei minkäänlaista hajua mitä toisen päässä liikkuu.

        juuu,,,
        mutta ku menee useampi vuosi
        joittenki kohdalla kymmeniä vuosia
        eikä saa yteyttä
        eikä tiedä hölökkäsen pöläystä enää mitä läheiselle kuuluu,
        huoli, ikävä ja suru rassaa varmaan hautaan asti,
        voi vain huokailla ja rukoilla heidän puolestaan,


    • Joo, suhteet on kunnossa, sekä sukuun että perheeseen. Ei ole mitään suurempia hässäköitä ollut, paitsi takavuosina isoveljen kanssa, mutta nyt hänkin on ollut siroteltuna kalastusvesiinsä jo varmaan tyyppi viisi vuotta. Haluan toki muistaa hänet sellaisena kuin hän oli ennekuin alkoholismi, narsismi ja luonteenvikaisuus tuhosivat paitsi hänen elämänsä myös hänen terveytensä ja ihmissuhteensa. Kauan jaksoin ylläpitää kontaktia (ainoana sisruksista) kunnes raja tuli vastaan, ja otin välimatkaa.
      ***
      Tämänpäiväiseen tilanteeseen:
      läheiset suhteet ovat kunnossa ja vaikka aina esim. aikuisten lasten kanssa saattaa tulle erimielisyyksiä, niin ne hoidetaan heti pois. Mä tykkään konsensuksesta ja vanhasta raamatullisesta sananparresta ettei saa antaa auringon laskea vihasi yli. Puhuminen, anteeksipyyntö ja iso hali ovat paikanneet monta romahtanutta siltaa.

      • Taitaa tuo alkoholismi (muun muuassa) olla niitä sairauksia, jotka tuhoaa toisen persoonallisuutta. Voi olla vaikeaa pitää niitä erillään, mikä on kuuluu sairauteen ja mikä ei.

        Siitä olen minäkin pitänyt kiinni perheen sisällä, että ainakin anteeksi pitää tulla ennen nukkumaanmenoa, selvittely voi tehdä sitten aamulla. Yleensä asiat näyttää muutenkin erilaisilta päivänvalossa. Saakeli että pitää olla nopea leppymään välillä! Mä kun olen muuten enemmän pitkävihaista tyyppiä :/


      • Tottajaoikeasti

        Se voi olla minkä niminen persoonallisuushärö tahansa josta tulee se "virtahepo olohuoneessa" kun sen annetaan paisua, painetaan villaisella, vähätellään eikä selvitetä, sanota ja puhuta asioita niin kuin ne ovat.


      • Tottajaoikeasti kirjoitti:

        Se voi olla minkä niminen persoonallisuushärö tahansa josta tulee se "virtahepo olohuoneessa" kun sen annetaan paisua, painetaan villaisella, vähätellään eikä selvitetä, sanota ja puhuta asioita niin kuin ne ovat.

        Niin voi olla, väärä äänenpaino, kiire, sana... sanomaton sana ;))


    • de-meter

      Tässä elämänvaiheessa ihmissuhteet ovat aika pitkälle asettuneet uomaansa. Jos jokin konflikti hetkellisesti syntyy, "aika" hoitaa sen. Ellei hoida, hyväksyy sen, että tässä nyt vain kävi näin. Mitään kaunoja veljien kanssa ei ole, kaksi veljistä ovat etäisiä ja varmasti myös jäävät sellaisiksi, ne luonne-erot. Eronneen puolison kanssa välit ovat ainakin omalta puoleltani luontevat ja myös pojat aikuisina miehinä ottavat asiat sellaisina kuin ne ovat.
      Vaikka minullekin elämässä on langennut tuo sovittelijan rooli. en ole koskaan ollut siinä kovin aktiivinen. Uskon siihen, että jokaisen elämä on jollakin tavoin itseään korjaava prosessi - ei siihen niin kovasti tarvitse puuttua, kunhan on kuulolla ja kutsuttaessa paikalla..))

      • Demeter@ kirjoitit "Uskon siihen, että jokaisen elämä on jollakin tavoin itseään korjaava prosessi - ei siihen niin kovasti tarvitse puuttua".

        Petzellä on tapana verrata sisarusasetelmiaan: "Olen kerrosleivän keskimmäinen,
        sovittelija.

        Ymmärsin tuon sanonnan hyvin kun vuotta vahempi veljeni alkoi aktiivisti ottamaan minuun yhteyttä facebookin välityksellä noin kuukausi sitten. Hän kuuluu kerrosleivän keskimmäiseen tasoon kuten minäkin. Molemmilla meillä on vain hyviä muistoja lapsuudestamme ja olimme pieninä kuin paita ja peppu.

        Iso siskoni ja pikku veljeni ovat etääntyneet elämästäni. Syystä, jota en täysin ymmärrä ehkä heille jäänyt omista valinnoistaan katkeruutta esim. vanhempiamme kohtaan. Nyt he hakevat ymmärtämystä toisistaan. Iso siskoni otti pari vuotta sitten suvun johtajan paikan ja pikkuveli seurasi perässä. Iso veljeni on ollut koko ajan neutraali ja pelkäsinkin, olenko jäänyt yksin, en ole, olen onnellinen, että iso veli on ilmaissut halunsa pitää yhteyttä minuun. Viimeksi hän kirjoitti muistelmiaan saunareissuista isän kanssa, ajalta joloin meillä ei vielä ollut omaa saunaa. ; )


      • Kohtalo hoitaa, ikään kuin? Vaikka mäkin tykkään laittaa kohtalon syyksi aina jos välillä, niin olen kova ohjaamaan sitä jos näen että menee päin honkia. Jos vaan pystyn. Ehkä pitäisi vähän relata siinä, koska olenhan mä nähnyt että vaikka paskasti menee välillä, niin joskus sitäkin tarvitaan.

        Mä nyt mietin sitä relaamista vielä sellaiset 20 vuotta ;))


      • hmp.f kirjoitti:

        Kohtalo hoitaa, ikään kuin? Vaikka mäkin tykkään laittaa kohtalon syyksi aina jos välillä, niin olen kova ohjaamaan sitä jos näen että menee päin honkia. Jos vaan pystyn. Ehkä pitäisi vähän relata siinä, koska olenhan mä nähnyt että vaikka paskasti menee välillä, niin joskus sitäkin tarvitaan.

        Mä nyt mietin sitä relaamista vielä sellaiset 20 vuotta ;))

        Älä ota ihmissielujen omistajan roolia, sehän ilmeni tuosta kommentistasi tuonne äitiysblogiini, jossa lapsesi ovat vain sinun...sinun vastuutasi loppuelämäsi.

        Lapset tekevät kyllä ihan omia valintojaan. Nytkään he eivät kerro sinulle asioitaan vaan osa jää sinulta huomaamatta. Se on tullut minulle selväksi poikien myöhemmistä kertomuksista, mitä he tekivät teini-iässä selkäni takana.

        Viimeistään kun sinulla on miniä tai vävy huomaat, että et johda/ohjaa enää ketään vain itseäsi. Toisaalta älä ole milläskään hellä luopuminen helpottaa.


      • de-meter
        korppis kirjoitti:

        Demeter@ kirjoitit "Uskon siihen, että jokaisen elämä on jollakin tavoin itseään korjaava prosessi - ei siihen niin kovasti tarvitse puuttua".

        Petzellä on tapana verrata sisarusasetelmiaan: "Olen kerrosleivän keskimmäinen,
        sovittelija.

        Ymmärsin tuon sanonnan hyvin kun vuotta vahempi veljeni alkoi aktiivisti ottamaan minuun yhteyttä facebookin välityksellä noin kuukausi sitten. Hän kuuluu kerrosleivän keskimmäiseen tasoon kuten minäkin. Molemmilla meillä on vain hyviä muistoja lapsuudestamme ja olimme pieninä kuin paita ja peppu.

        Iso siskoni ja pikku veljeni ovat etääntyneet elämästäni. Syystä, jota en täysin ymmärrä ehkä heille jäänyt omista valinnoistaan katkeruutta esim. vanhempiamme kohtaan. Nyt he hakevat ymmärtämystä toisistaan. Iso siskoni otti pari vuotta sitten suvun johtajan paikan ja pikkuveli seurasi perässä. Iso veljeni on ollut koko ajan neutraali ja pelkäsinkin, olenko jäänyt yksin, en ole, olen onnellinen, että iso veli on ilmaissut halunsa pitää yhteyttä minuun. Viimeksi hän kirjoitti muistelmiaan saunareissuista isän kanssa, ajalta joloin meillä ei vielä ollut omaa saunaa. ; )

        Korppis@
        Eikös se ole "elämän merkki", että tuollaista liikehdintää tapahtuu: etäännytään ja lähennytään ? Ja kun oma tarvitsevuus vähenee eikä perhesuhteissa mikään paina erityisesti voi jo todeta: näin tämä meni, tällaisia me ollaan..))

        hmp.f @
        Tuo elämänkatsomukseni ei tarkoita "kohtalon syyttämistä" eikä vastuun pakenemista - vaikka sitä tarjotaan usein - vaan luottamusta ja tiettyä nöyryyttä elämän edessä. Voihan sen nähdä alistumisena ja passiiivisuutenakin, mutta minulle se ei ole sitä. Jos menen puuttumaan ilman että apuani pyydetään, se mielestäni tarkoittaa sitä, että uskon tietäväni paremmin.


      • korppis kirjoitti:

        Älä ota ihmissielujen omistajan roolia, sehän ilmeni tuosta kommentistasi tuonne äitiysblogiini, jossa lapsesi ovat vain sinun...sinun vastuutasi loppuelämäsi.

        Lapset tekevät kyllä ihan omia valintojaan. Nytkään he eivät kerro sinulle asioitaan vaan osa jää sinulta huomaamatta. Se on tullut minulle selväksi poikien myöhemmistä kertomuksista, mitä he tekivät teini-iässä selkäni takana.

        Viimeistään kun sinulla on miniä tai vävy huomaat, että et johda/ohjaa enää ketään vain itseäsi. Toisaalta älä ole milläskään hellä luopuminen helpottaa.

        Sä tulkitsit omalla tavallasi mun kirjoitusta, ehkä pikkasen päin metsää.

        Totta kai lapset tekevät omia päätöksiään. Ja niin tekee isänsäkin. En minä heille mitään sanele, tai ohjaa. Koetan torjua ahdistuskohtauksia ja sellaista shittiä. Ei omia.

        Kyllä mä sen tajuan että ihminen perustaa näkemyksensä muista ihmisistä ja heidän oloista sen mukaan mitä itse on käynyt. Arvoisat Demeterit ja Korppikset. Ei kaikkien elämät ole kuten teidän.


      • de-meter kirjoitti:

        Korppis@
        Eikös se ole "elämän merkki", että tuollaista liikehdintää tapahtuu: etäännytään ja lähennytään ? Ja kun oma tarvitsevuus vähenee eikä perhesuhteissa mikään paina erityisesti voi jo todeta: näin tämä meni, tällaisia me ollaan..))

        hmp.f @
        Tuo elämänkatsomukseni ei tarkoita "kohtalon syyttämistä" eikä vastuun pakenemista - vaikka sitä tarjotaan usein - vaan luottamusta ja tiettyä nöyryyttä elämän edessä. Voihan sen nähdä alistumisena ja passiiivisuutenakin, mutta minulle se ei ole sitä. Jos menen puuttumaan ilman että apuani pyydetään, se mielestäni tarkoittaa sitä, että uskon tietäväni paremmin.

        En minä sanonut että "syyttää kohtaloa". Enkä mä sitä passiivisuutenakaan näe, voihan se tarkoittaa luottamustakin. Mikä minulta puuttuu.

        Taidan lopettaa nyt tämän ketjun tähän. Joudun niin syville vesille, että rupeaa ahdistamaan.


      • de-meter
        hmp.f kirjoitti:

        En minä sanonut että "syyttää kohtaloa". Enkä mä sitä passiivisuutenakaan näe, voihan se tarkoittaa luottamustakin. Mikä minulta puuttuu.

        Taidan lopettaa nyt tämän ketjun tähän. Joudun niin syville vesille, että rupeaa ahdistamaan.

        Sorry, jos tuli väärinkäsitys, hmp.f. Sinun aloituksesi ovat sillä tavalla syvälle meneviä,että väärinymmärryksen mahdollisuus on suurempi kuin arkitasolla liikkuvissa aloituksissa. Kun vielä osallistut ketjuihin aktiivisesti ei voi kuin arvostaa ja kiittää sinua panostuksistasi.


      • de-meter kirjoitti:

        Sorry, jos tuli väärinkäsitys, hmp.f. Sinun aloituksesi ovat sillä tavalla syvälle meneviä,että väärinymmärryksen mahdollisuus on suurempi kuin arkitasolla liikkuvissa aloituksissa. Kun vielä osallistut ketjuihin aktiivisesti ei voi kuin arvostaa ja kiittää sinua panostuksistasi.

        "de-meter"

        Hei! Kirjoitit tämän väärälle nimmarille :)
        Etkö vain?

        H.


      • de-meter
        hunksz kirjoitti:

        "de-meter"

        Hei! Kirjoitit tämän väärälle nimmarille :)
        Etkö vain?

        H.

        Sovitko itseesi, hunksi ? Tarkemmin kun ajattelen, sopiihan se sinuunkin..))
        Vaikka muiden puolesta en kyllä voi puhua. Kun niin monenlaisia äänenpainoja kuuluu...


      • hmp.f kirjoitti:

        Sä tulkitsit omalla tavallasi mun kirjoitusta, ehkä pikkasen päin metsää.

        Totta kai lapset tekevät omia päätöksiään. Ja niin tekee isänsäkin. En minä heille mitään sanele, tai ohjaa. Koetan torjua ahdistuskohtauksia ja sellaista shittiä. Ei omia.

        Kyllä mä sen tajuan että ihminen perustaa näkemyksensä muista ihmisistä ja heidän oloista sen mukaan mitä itse on käynyt. Arvoisat Demeterit ja Korppikset. Ei kaikkien elämät ole kuten teidän.

        Jaa, luin ketjua ja ihmisuhdekriisejä tuntuu täällä palstalle riittävän. Ihmettelen miksi teit tämän aloituksen kun näyttää siltä, että et hyväksy toisten mielipiteitä aloitukseesi jossa kirjoitit: "Tässä koettanut paikkailla isän ja pojan välejä, joka näyttää aika repaleiselta. "

        Sait kannanottoja esim. pojan ja isän välisiin ongelmiin, mutta niitä ei sitten itseasiassa tuntunut olevankaan.

        Kirjoitit:"Arvoisat Demeterit ja Korppikset. Ei kaikkien elämät ole kuten teidän."

        Käsittääkseni on vain yksi demeter ja korppis ja heillä vain omat elämänkokemukset, erilaiset kuin sinulla se on totta.

        Keskusteluissa Demeter osaa yleistää, minä käytän kommentteihini omia kokemukseni tuomia "viisauksia" ; )) Niitä ei voi yleistää.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Jaa, luin ketjua ja ihmisuhdekriisejä tuntuu täällä palstalle riittävän. Ihmettelen miksi teit tämän aloituksen kun näyttää siltä, että et hyväksy toisten mielipiteitä aloitukseesi jossa kirjoitit: "Tässä koettanut paikkailla isän ja pojan välejä, joka näyttää aika repaleiselta. "

        Sait kannanottoja esim. pojan ja isän välisiin ongelmiin, mutta niitä ei sitten itseasiassa tuntunut olevankaan.

        Kirjoitit:"Arvoisat Demeterit ja Korppikset. Ei kaikkien elämät ole kuten teidän."

        Käsittääkseni on vain yksi demeter ja korppis ja heillä vain omat elämänkokemukset, erilaiset kuin sinulla se on totta.

        Keskusteluissa Demeter osaa yleistää, minä käytän kommentteihini omia kokemukseni tuomia "viisauksia" ; )) Niitä ei voi yleistää.

        Et sä vissiin ihan kaikkea lukenut. Olen jo kahteen kertaan kirjoittanut että oli virhe tehdä aloitus tuohon muotoon. Tulkoon nyt kolmaskin, sehän sen toden sanoo.

        Pyydän nyt sitten sinulta ja Demeteriltäkin anteeksi mun huonoa jo jokseenkin epäkunnioitettavasta sananvalinnasta. Jo teidän viesteistä rupesi ahdistaa se, että olettamusten perusteella pystyy tuomion antamaan mikä on oikein ja mikä väärin.


      • korppis1
        hmp.f kirjoitti:

        Et sä vissiin ihan kaikkea lukenut. Olen jo kahteen kertaan kirjoittanut että oli virhe tehdä aloitus tuohon muotoon. Tulkoon nyt kolmaskin, sehän sen toden sanoo.

        Pyydän nyt sitten sinulta ja Demeteriltäkin anteeksi mun huonoa jo jokseenkin epäkunnioitettavasta sananvalinnasta. Jo teidän viesteistä rupesi ahdistaa se, että olettamusten perusteella pystyy tuomion antamaan mikä on oikein ja mikä väärin.

        Olen toki lukenut tuonkin, että aloit katumaan aloitusta, mutta tehty mikä tehty ja sitten toinen kysymys. Minkä tuomion annoin? Mistä annoin tuomion? Kenelle tuomio julistettiin? Minä kirjoitin vain omia kokemuksia sisarusteni sisäisistä ongelmista ja viittasin sinun kirjoittamaan lauseeseen toisesta ketjusta, jossa kirjoitit lapsesi olevan vain sinun. Mieti mitä suollat niin ei tarvitse oikoa toisten väärinkäsityksiä mitä sinä milloinkin tarkoitat.

        Oli myös hupaisaa lukea tukijasi viestejä yrittäessään pitää kynsin hampain puoliasi. Tuppurainen Tappauraista takaamassa sanoisi vanha kansa.


      • korppis1 kirjoitti:

        Olen toki lukenut tuonkin, että aloit katumaan aloitusta, mutta tehty mikä tehty ja sitten toinen kysymys. Minkä tuomion annoin? Mistä annoin tuomion? Kenelle tuomio julistettiin? Minä kirjoitin vain omia kokemuksia sisarusteni sisäisistä ongelmista ja viittasin sinun kirjoittamaan lauseeseen toisesta ketjusta, jossa kirjoitit lapsesi olevan vain sinun. Mieti mitä suollat niin ei tarvitse oikoa toisten väärinkäsityksiä mitä sinä milloinkin tarkoitat.

        Oli myös hupaisaa lukea tukijasi viestejä yrittäessään pitää kynsin hampain puoliasi. Tuppurainen Tappauraista takaamassa sanoisi vanha kansa.

        En rupea enää jankuttamaan asiasta, olen sanonut jo kaiken kertaalleen, ainakin. Kaikkihan on selkeesti esillä täällä, meidän kummankin keskustelut. Joko haluaa ymmärtää tai sitten ei.

        Kiva jos mun epätoivoni viihdytti sua.


      • Korppis1
        hmp.f kirjoitti:

        En rupea enää jankuttamaan asiasta, olen sanonut jo kaiken kertaalleen, ainakin. Kaikkihan on selkeesti esillä täällä, meidän kummankin keskustelut. Joko haluaa ymmärtää tai sitten ei.

        Kiva jos mun epätoivoni viihdytti sua.

        Nyt otit marttuurin kruunun ; )


      • de-meter
        hmp.f kirjoitti:

        Et sä vissiin ihan kaikkea lukenut. Olen jo kahteen kertaan kirjoittanut että oli virhe tehdä aloitus tuohon muotoon. Tulkoon nyt kolmaskin, sehän sen toden sanoo.

        Pyydän nyt sitten sinulta ja Demeteriltäkin anteeksi mun huonoa jo jokseenkin epäkunnioitettavasta sananvalinnasta. Jo teidän viesteistä rupesi ahdistaa se, että olettamusten perusteella pystyy tuomion antamaan mikä on oikein ja mikä väärin.

        Ei mitään anteeksipyydettävää, hmp.f. Ja oikeassahan sinä olit. Kuten joku (sinä?) jo sanoi, jokaisella on omanlaisensa elämä ja siltä pohjalta täällä vastailee. Ja arkipäivää taitaa olla, että tulee ymmärretyksi toisin kuin tarkoitti - tai ei tule ymmärretyksi ollenkaan..))
        Itse tajusin kyllä, että oma lattea elämänfilosofiani ei todellakaan palvele
        aktiivissa kriisissä tai eri elämänvaiheessa olevaa. Teki kuitenkin mieli osallistua ja metsäänhän se meni..)) Kuten minäkin menen, mustikoita on paljon ja laatu on parempi kuin viime vuonna...
        Mutta tsemppiä sinulle. Selviät kyllä, olethan selvinnyt tähänkin asti..))


      • de-meter kirjoitti:

        Ei mitään anteeksipyydettävää, hmp.f. Ja oikeassahan sinä olit. Kuten joku (sinä?) jo sanoi, jokaisella on omanlaisensa elämä ja siltä pohjalta täällä vastailee. Ja arkipäivää taitaa olla, että tulee ymmärretyksi toisin kuin tarkoitti - tai ei tule ymmärretyksi ollenkaan..))
        Itse tajusin kyllä, että oma lattea elämänfilosofiani ei todellakaan palvele
        aktiivissa kriisissä tai eri elämänvaiheessa olevaa. Teki kuitenkin mieli osallistua ja metsäänhän se meni..)) Kuten minäkin menen, mustikoita on paljon ja laatu on parempi kuin viime vuonna...
        Mutta tsemppiä sinulle. Selviät kyllä, olethan selvinnyt tähänkin asti..))

        Oma tunteilu sekoitti "järjestelmän", en arvannut että noin tulenarka aihe oli itselleni. Näin sitä pääsee joskus yllättämään itseäänkin..

        Oikeassa olet, selviän kyllä. Hätä ei ole tämän näköinen :)


    • ent.siivoojaparka

      Onko tuo aloituksesi nyt sitäpaljon, mistä aikaisemmin kirjoitit, että pitäisi saada lapset sovittelemaan itselleen isältään niitä opiskelurahoja, kun lapsilisien ja elatusmaksujen tulo loppuu?

      • Taisin siinä samassa myös sanoa, että ei siitä mun mielestä kannata ruveta riidellä. Hyvä suhde isään on tärkeämpi kuin raha, me pärjätään kyllä.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Taisin siinä samassa myös sanoa, että ei siitä mun mielestä kannata ruveta riidellä. Hyvä suhde isään on tärkeämpi kuin raha, me pärjätään kyllä.

        Tottakai.
        Ensinhän ne suhteet on saatava kuntoon, ennenkuin ...
        Ymmärrän kyllä, että sinulla on kiirettä aikaa olla sovittelijana isän ja pojan välillä nyt, kun 18v päivä lähestyy, lähestyy, lähestyy ... ettei tarvitse alkaa riitelemään.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tottakai.
        Ensinhän ne suhteet on saatava kuntoon, ennenkuin ...
        Ymmärrän kyllä, että sinulla on kiirettä aikaa olla sovittelijana isän ja pojan välillä nyt, kun 18v päivä lähestyy, lähestyy, lähestyy ... ettei tarvitse alkaa riitelemään.

        Minä ymmärrän niin jotta hmp.:f:llä on säilynyt usko et hän voi vaikuttaa asioihin niin että ne olisivat lopulta parhain päin. Se on joskus raskas ja vaativa, viitseliäisyyttä vaativa tie.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tottakai.
        Ensinhän ne suhteet on saatava kuntoon, ennenkuin ...
        Ymmärrän kyllä, että sinulla on kiirettä aikaa olla sovittelijana isän ja pojan välillä nyt, kun 18v päivä lähestyy, lähestyy, lähestyy ... ettei tarvitse alkaa riitelemään.

        Miten se luetun ymmärtäminen noin aamutuimaan?

        Herrajestas mikä ryöppy tulee jos vähänkin olettaa jotain sun elämästä, mutta sitten sä harrastat sitä sumeilematta itse? Väkisin väännät asioita mitkä ei ole olemassa.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Minä ymmärrän niin jotta hmp.:f:llä on säilynyt usko et hän voi vaikuttaa asioihin niin että ne olisivat lopulta parhain päin. Se on joskus raskas ja vaativa, viitseliäisyyttä vaativa tie.

        Tässä tuli esimerkki kahdesta vastakkaisesta viesteistä, toinen sotkee ja toineen siivoaa :)

        Olen auttamaton hölösuu. Tein virheen kun aloituksen tähän muotoon tein. Koska kiinnostavinta tuntui olevan mun "kolmiodraama" isän ja pojan kanssa, enkä ole valmis avaamaan sitä lipasta täällä. Joutuisin kahden muun henkilökohtaisia juttuja levittämään, syvälle meneviä sellaisia.

        Mutta voihan keskustelua muista suhteista jatkaa, niin kuin moni täällä on tehnytkin.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Miten se luetun ymmärtäminen noin aamutuimaan?

        Herrajestas mikä ryöppy tulee jos vähänkin olettaa jotain sun elämästä, mutta sitten sä harrastat sitä sumeilematta itse? Väkisin väännät asioita mitkä ei ole olemassa.

        Taas yksi pehmolälly alkoi kiroilemaan kommenttini takia.
        Ei ollut persikan kivi kovin syvällä, enää. Se on hyvä se.
        Muistan miten mekin lapsena käytettiin tuollaisia samantapaisia ilmaisuja; ite oot, entäs ite, minkälainen ite sit oot. Täällä palstalla se on yleensä muotoiltu; katso peiliin.
        Aloitusta koskien.
        Mites, jos hoitelisit omat ihmissuhteesi niihin siskoihisi (jos sellainen sinua vaivaa) ensin ennenkuin alat sovittelemaan kahden aikuisen miehen välejä, jos ei sinua ole sellaiseen tehtävään nimenomaan pyydetty. Anna jokaisen hoitaa omat asiansa, sillä "mitä useampi kokki, sen kehnompi soppa".
        Eikä sillä hyvä. Vielä utelet palstalaistenkin ihmissuhteita, että pääsisit sörkkimään ja mukamas korjailemaan niitäkin. Sinulla vaikuttaa olevan liikaa aikaa ja vähän turhautunut olo leikkiessäsi jonkunlaista maailmanparantajaa/puolustajaa/pelastajaa/jeesusta.


      • hmp.f kirjoitti:

        Tässä tuli esimerkki kahdesta vastakkaisesta viesteistä, toinen sotkee ja toineen siivoaa :)

        Olen auttamaton hölösuu. Tein virheen kun aloituksen tähän muotoon tein. Koska kiinnostavinta tuntui olevan mun "kolmiodraama" isän ja pojan kanssa, enkä ole valmis avaamaan sitä lipasta täällä. Joutuisin kahden muun henkilökohtaisia juttuja levittämään, syvälle meneviä sellaisia.

        Mutta voihan keskustelua muista suhteista jatkaa, niin kuin moni täällä on tehnytkin.

        Olinko mää nyt se sotkija :)?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Taas yksi pehmolälly alkoi kiroilemaan kommenttini takia.
        Ei ollut persikan kivi kovin syvällä, enää. Se on hyvä se.
        Muistan miten mekin lapsena käytettiin tuollaisia samantapaisia ilmaisuja; ite oot, entäs ite, minkälainen ite sit oot. Täällä palstalla se on yleensä muotoiltu; katso peiliin.
        Aloitusta koskien.
        Mites, jos hoitelisit omat ihmissuhteesi niihin siskoihisi (jos sellainen sinua vaivaa) ensin ennenkuin alat sovittelemaan kahden aikuisen miehen välejä, jos ei sinua ole sellaiseen tehtävään nimenomaan pyydetty. Anna jokaisen hoitaa omat asiansa, sillä "mitä useampi kokki, sen kehnompi soppa".
        Eikä sillä hyvä. Vielä utelet palstalaistenkin ihmissuhteita, että pääsisit sörkkimään ja mukamas korjailemaan niitäkin. Sinulla vaikuttaa olevan liikaa aikaa ja vähän turhautunut olo leikkiessäsi jonkunlaista maailmanparantajaa/puolustajaa/pelastajaa/jeesusta.

        Kijotappa siäki vaan omista kokemuksista. Onko humpsis pyytänyt sulta analyysiä?


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Kijotappa siäki vaan omista kokemuksista. Onko humpsis pyytänyt sulta analyysiä?

        Aloituksessa, joo... Siellä utelee, vai eikö. Kerro sinä vain ontuvat ihmissuhteesi hänelle (ihan tälleen luottamuksella avoimella keskustelupalstalla), niin hän "vanhana ja viisaana" laittaa kaiken kuntoon.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Aloituksessa, joo... Siellä utelee, vai eikö. Kerro sinä vain ontuvat ihmissuhteesi hänelle (ihan tälleen luottamuksella avoimella keskustelupalstalla), niin hän "vanhana ja viisaana" laittaa kaiken kuntoon.

        Kuuleppakö jokainen kertoo minkä parhaaksi kahtoo itsestään ja ihmissuhteissaan. Ei siinä tartte kenenkään kimppuun käydä vaan voi puhua asioista asioina. Mielipiteitä voi vaihtaa ilman et on hampaat irvessä.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Taas yksi pehmolälly alkoi kiroilemaan kommenttini takia.
        Ei ollut persikan kivi kovin syvällä, enää. Se on hyvä se.
        Muistan miten mekin lapsena käytettiin tuollaisia samantapaisia ilmaisuja; ite oot, entäs ite, minkälainen ite sit oot. Täällä palstalla se on yleensä muotoiltu; katso peiliin.
        Aloitusta koskien.
        Mites, jos hoitelisit omat ihmissuhteesi niihin siskoihisi (jos sellainen sinua vaivaa) ensin ennenkuin alat sovittelemaan kahden aikuisen miehen välejä, jos ei sinua ole sellaiseen tehtävään nimenomaan pyydetty. Anna jokaisen hoitaa omat asiansa, sillä "mitä useampi kokki, sen kehnompi soppa".
        Eikä sillä hyvä. Vielä utelet palstalaistenkin ihmissuhteita, että pääsisit sörkkimään ja mukamas korjailemaan niitäkin. Sinulla vaikuttaa olevan liikaa aikaa ja vähän turhautunut olo leikkiessäsi jonkunlaista maailmanparantajaa/puolustajaa/pelastajaa/jeesusta.

        Sä onnistuit taas! Syytät mua neuvomisesta, ja sitten teet sen kuitenkin ite :) mutta okay, anna palaa, fix me :))

        Jos se mun persikan siemen tuntuu susta kovalta, niin miksi sä isket hampaat siihen koko ajan?

        Niin. Vielä muuten sellainen... Onko "herrajestas" kirosana? Sitten olen jollekin(?) velkaa yhden anteeksipyynnön, jonnekin muistaakseni raaputin että ne on kielen köyhyyttä tai jotain.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Olinko mää nyt se sotkija :)?

        Et, sä olit siistijä :)

        Kun luin mun oman kommenttini, niin olisi sen voinut tulkita niinkin että mun toinen viesti sotki ja toinen siivosi. Eikä olisi ollut yhtään pielessä sekään.


      • enmilläänkeksi
        hmp.f kirjoitti:

        Et, sä olit siistijä :)

        Kun luin mun oman kommenttini, niin olisi sen voinut tulkita niinkin että mun toinen viesti sotki ja toinen siivosi. Eikä olisi ollut yhtään pielessä sekään.

        Pahansuopa ulkopuolinen voi sotkea kahden ihmisen välit, niin kai on loogista, että ulkopuolinen voisi myös korjailla niitä. Itse en harrasta noista kumpaakaan. Kerran yritin ja veti vesiperän: äitini moitti perheellistä (ei ole avioeronnut) siskoani, kun sisko ei tullut tapaamaan äidin uuden miehen tytärtä (ei alkanut esittää upeaa äiti-tytär-suhdetta). Sanoin, että siskolla on oikeus itse päättää, ketä tapaa. Salamana lens äidin sihahdus "Mitä sää, joka oot eronnutkin."
        Että ois parasta - ainakin eronneen naisen :D - pitää huolta vain omista ihmissuhteistaan.
        Muutenkin olen ent.siivoojaparkan kanssa paljolti samoilla linjoilla. Kahden kauppa.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Pahansuopa ulkopuolinen voi sotkea kahden ihmisen välit, niin kai on loogista, että ulkopuolinen voisi myös korjailla niitä. Itse en harrasta noista kumpaakaan. Kerran yritin ja veti vesiperän: äitini moitti perheellistä (ei ole avioeronnut) siskoani, kun sisko ei tullut tapaamaan äidin uuden miehen tytärtä (ei alkanut esittää upeaa äiti-tytär-suhdetta). Sanoin, että siskolla on oikeus itse päättää, ketä tapaa. Salamana lens äidin sihahdus "Mitä sää, joka oot eronnutkin."
        Että ois parasta - ainakin eronneen naisen :D - pitää huolta vain omista ihmissuhteistaan.
        Muutenkin olen ent.siivoojaparkan kanssa paljolti samoilla linjoilla. Kahden kauppa.

        Aika pienellä "oppimäärällä" pystytte sanomaan miten pitää toimia? En nimittäin ole kertonut mistä kenkä puristaa, tai kenen kenkä. Noh, ehkä te vaan olette niin hyviä? ;)


      • enmilläänkeksi
        hmp.f kirjoitti:

        Aika pienellä "oppimäärällä" pystytte sanomaan miten pitää toimia? En nimittäin ole kertonut mistä kenkä puristaa, tai kenen kenkä. Noh, ehkä te vaan olette niin hyviä? ;)

        Oma vikasi, kun et ole antanut tietoja.
        Joka tapauksessa on surkuhupaisaa, jos äiti opastaa aikuista poikaa, miten isän kanssa ollaan. Vai opastatko aikuisen poikasi isää, miten pojan kanssa ollaan.
        Ei ole hyväksi pojan kehitykselle, jos ei opi olemaan ilman äitiä. Miesten kesken. Siinä on se vaara kylläkin, jos jätät miehet keskenään, että löytävät sinusta jotain negatiivista. Poikasi voi jopa mennä isänsä puolelle mahdollisissa erimielisyyksissäsi exäsi kanssa.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Oma vikasi, kun et ole antanut tietoja.
        Joka tapauksessa on surkuhupaisaa, jos äiti opastaa aikuista poikaa, miten isän kanssa ollaan. Vai opastatko aikuisen poikasi isää, miten pojan kanssa ollaan.
        Ei ole hyväksi pojan kehitykselle, jos ei opi olemaan ilman äitiä. Miesten kesken. Siinä on se vaara kylläkin, jos jätät miehet keskenään, että löytävät sinusta jotain negatiivista. Poikasi voi jopa mennä isänsä puolelle mahdollisissa erimielisyyksissäsi exäsi kanssa.

        Niin, teidän vikahan se ei ole, jos hyppäätte omiin johtopäätöksiinne, vaikka ette tiedä asiasta mitään.

        Eikä sekään voi teidän vika olla, jos ilmoitan että en enempää asiasta voi keskustella, että silti jatkatte. Ei, minähän suorastaan pakotan teidät, koska tässä on kohta missä en edes pysty puolustautumaan. Koska te... koska te? Olette vaan niin suloisen viattomia?

        Varo vaan ettei sinunkin hampaat kolahda tähän kivikovaan.


      • enmilläänkeksi
        hmp.f kirjoitti:

        Niin, teidän vikahan se ei ole, jos hyppäätte omiin johtopäätöksiinne, vaikka ette tiedä asiasta mitään.

        Eikä sekään voi teidän vika olla, jos ilmoitan että en enempää asiasta voi keskustella, että silti jatkatte. Ei, minähän suorastaan pakotan teidät, koska tässä on kohta missä en edes pysty puolustautumaan. Koska te... koska te? Olette vaan niin suloisen viattomia?

        Varo vaan ettei sinunkin hampaat kolahda tähän kivikovaan.

        Olet sinä @hmp.f ihme raivoava akka :)
        Mitähän kamalaa tein, tuon ansaitakseni :O Te, ja te, ei mua tarvitse teititellä.
        Vaikka hyppisit tasajalkaa, niin en tule porukkaasi lynkkaamaan ent.siivoojaparkaa vaan olen ent.siivoojaparka-nikin kanssa samaa mieltä, että
        ""alat sovittelemaan kahden aikuisen miehen välejä, jos ei sinua ole sellaiseen tehtävään nimenomaan pyydetty. Anna jokaisen hoitaa omat asiansa, sillä "mitä useampi kokki, sen kehnompi soppa""


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Olet sinä @hmp.f ihme raivoava akka :)
        Mitähän kamalaa tein, tuon ansaitakseni :O Te, ja te, ei mua tarvitse teititellä.
        Vaikka hyppisit tasajalkaa, niin en tule porukkaasi lynkkaamaan ent.siivoojaparkaa vaan olen ent.siivoojaparka-nikin kanssa samaa mieltä, että
        ""alat sovittelemaan kahden aikuisen miehen välejä, jos ei sinua ole sellaiseen tehtävään nimenomaan pyydetty. Anna jokaisen hoitaa omat asiansa, sillä "mitä useampi kokki, sen kehnompi soppa""

        Jos raivoa oottelet, niin saat odottaa. Kunhan tässä tiskiräteillä heittelen, teitä, sinua ja ent.siivoojaparkaa. Teitä, kahta.

        Siis näin se käy kun käy puremassa mun pers..ikkaa. Meinasin jo aamulla kirjoittaa. Hamppuihin alkaa vaan sattua, ja homma loppuu siihen että joku rupee nimittelemään. Se joku ei ole minä.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Oma vikasi, kun et ole antanut tietoja.
        Joka tapauksessa on surkuhupaisaa, jos äiti opastaa aikuista poikaa, miten isän kanssa ollaan. Vai opastatko aikuisen poikasi isää, miten pojan kanssa ollaan.
        Ei ole hyväksi pojan kehitykselle, jos ei opi olemaan ilman äitiä. Miesten kesken. Siinä on se vaara kylläkin, jos jätät miehet keskenään, että löytävät sinusta jotain negatiivista. Poikasi voi jopa mennä isänsä puolelle mahdollisissa erimielisyyksissäsi exäsi kanssa.

        Humpsis kysyi aloituksessa: "Onko teillä kaikki ihmissuhteet kunnossa? Jos ei, niin millä te olette pystynyt paikkailemaan?" Siis ei neuvoja omaan tilanteeseensa, se oli vain aloituksen alustus. Että osaatte olla ilkeitä. Happamia ja pahansuopia.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Oma vikasi, kun et ole antanut tietoja.
        Joka tapauksessa on surkuhupaisaa, jos äiti opastaa aikuista poikaa, miten isän kanssa ollaan. Vai opastatko aikuisen poikasi isää, miten pojan kanssa ollaan.
        Ei ole hyväksi pojan kehitykselle, jos ei opi olemaan ilman äitiä. Miesten kesken. Siinä on se vaara kylläkin, jos jätät miehet keskenään, että löytävät sinusta jotain negatiivista. Poikasi voi jopa mennä isänsä puolelle mahdollisissa erimielisyyksissäsi exäsi kanssa.

        Jos ei älyä mistä aloituksessa on kyse kannattaisiko olla ihan vaan hiljaa.


      • enmilläänkeksi
        hmp.f kirjoitti:

        Jos raivoa oottelet, niin saat odottaa. Kunhan tässä tiskiräteillä heittelen, teitä, sinua ja ent.siivoojaparkaa. Teitä, kahta.

        Siis näin se käy kun käy puremassa mun pers..ikkaa. Meinasin jo aamulla kirjoittaa. Hamppuihin alkaa vaan sattua, ja homma loppuu siihen että joku rupee nimittelemään. Se joku ei ole minä.

        Ja mikähän sai sinut @hmp.f heittelemään tiskiräteillä kiittämisen sijasta yleiselle 60 keskustelupalstalle tekemääsi aloitukseen vastaajia.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Olet sinä @hmp.f ihme raivoava akka :)
        Mitähän kamalaa tein, tuon ansaitakseni :O Te, ja te, ei mua tarvitse teititellä.
        Vaikka hyppisit tasajalkaa, niin en tule porukkaasi lynkkaamaan ent.siivoojaparkaa vaan olen ent.siivoojaparka-nikin kanssa samaa mieltä, että
        ""alat sovittelemaan kahden aikuisen miehen välejä, jos ei sinua ole sellaiseen tehtävään nimenomaan pyydetty. Anna jokaisen hoitaa omat asiansa, sillä "mitä useampi kokki, sen kehnompi soppa""

        Palataksemme aloituksen aiheeseen millainen on sinun ihmissuhteittesi laita? Vai onko niitä ylipäätään. Jos ymmärryksen taso on tuo miltä kirjoituksissa näyttää, ei taida ainakaan enää olla jos joskus on ollut.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Ja mikähän sai sinut @hmp.f heittelemään tiskiräteillä kiittämisen sijasta yleiselle 60 keskustelupalstalle tekemääsi aloitukseen vastaajia.

        Minä ymmärrän täysin miksi hmpf heitti, niin minäkin olisin tehnyt.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Minä ymmärrän täysin miksi hmpf heitti, niin minäkin olisin tehnyt.

        Mut tyypillistä kalataisillesi on et aina on vika muissa, itsessä mitään vikaa ei nähdä.


      • hääräiletliikaa
        siilimuori4 kirjoitti:

        Mut tyypillistä kalataisillesi on et aina on vika muissa, itsessä mitään vikaa ei nähdä.

        Mitä sä tässä emännöit vai ootko humpis?


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Humpsis kysyi aloituksessa: "Onko teillä kaikki ihmissuhteet kunnossa? Jos ei, niin millä te olette pystynyt paikkailemaan?" Siis ei neuvoja omaan tilanteeseensa, se oli vain aloituksen alustus. Että osaatte olla ilkeitä. Happamia ja pahansuopia.

        Alkaa olla lähinnä olla uuden tyyppinen bongaus, kauanko kestää ennen kuin tuo nimittely alkaa. Nyt ei tarvinnut koko iltaa odottaa.


      • siltä.näyttää
        hmp.f kirjoitti:

        Alkaa olla lähinnä olla uuden tyyppinen bongaus, kauanko kestää ennen kuin tuo nimittely alkaa. Nyt ei tarvinnut koko iltaa odottaa.

        Siilimuoriko ?????


      • enmilläänkeksi
        siilimuori4 kirjoitti:

        Jos ei älyä mistä aloituksessa on kyse kannattaisiko olla ihan vaan hiljaa.

        Ei aloituskysymyksen tekijä voi hallita ja määrätä kommentoijia. Jos aloittaja kertoo paikkailevansa toisten ihmissuhteita, niin siitäkin puuhasta voi saada mielipiteitä yllättäen ja pyytämättä :)


      • hääräiletliikaa kirjoitti:

        Mitä sä tässä emännöit vai ootko humpis?

        En ole mut mua ottaa päähän tuo tyyli millä humpsille puhutte. En voi sietää tuontyylista puhumista.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Ei aloituskysymyksen tekijä voi hallita ja määrätä kommentoijia. Jos aloittaja kertoo paikkailevansa toisten ihmissuhteita, niin siitäkin puuhasta voi saada mielipiteitä yllättäen ja pyytämättä :)

        Ai kommentoijatko voi määräillä sitten aloittajaa ja vielä toooooosi kettumaiseen tyyliin. Vielä itse keksiä lisää sisältöä aloittajan tekstiin, voi kiesus!


      • hmp.f kirjoitti:

        Alkaa olla lähinnä olla uuden tyyppinen bongaus, kauanko kestää ennen kuin tuo nimittely alkaa. Nyt ei tarvinnut koko iltaa odottaa.

        Noin käy joillekin kun ikä tulee ja puute alkaa :D. Happamuus lisääntyy ja huivi kiristyy.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Niin, teidän vikahan se ei ole, jos hyppäätte omiin johtopäätöksiinne, vaikka ette tiedä asiasta mitään.

        Eikä sekään voi teidän vika olla, jos ilmoitan että en enempää asiasta voi keskustella, että silti jatkatte. Ei, minähän suorastaan pakotan teidät, koska tässä on kohta missä en edes pysty puolustautumaan. Koska te... koska te? Olette vaan niin suloisen viattomia?

        Varo vaan ettei sinunkin hampaat kolahda tähän kivikovaan.

        Suhtautumisessasi itseäsi vanhempiin ihmisiin (ehkä itseäsi paljon nuorempiinkin) olisi toivomisen varaa.


      • ainapaikalla
        siilimuori4 kirjoitti:

        Noin käy joillekin kun ikä tulee ja puute alkaa :D. Happamuus lisääntyy ja huivi kiristyy.

        Missä riita, siellä siilimuori.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Palataksemme aloituksen aiheeseen millainen on sinun ihmissuhteittesi laita? Vai onko niitä ylipäätään. Jos ymmärryksen taso on tuo miltä kirjoituksissa näyttää, ei taida ainakaan enää olla jos joskus on ollut.

        Menisittekö jo tuonne ikäistenne palstalle vinkumaan.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Suhtautumisessasi itseäsi vanhempiin ihmisiin (ehkä itseäsi paljon nuorempiinkin) olisi toivomisen varaa.

        Äläpä kuule jaksa. Jos minä peräänkuulutana asiallista käytöstä ja aloituksen aiheeseen kommentointia minkä tahansa ikäisten ihmiten kesken, en koe olevani väärässä.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Menisittekö jo tuonne ikäistenne palstalle vinkumaan.

        Miesmäisille naisillekin voisi olla ihan oma palstansa.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Mut tyypillistä kalataisillesi on et aina on vika muissa, itsessä mitään vikaa ei nähdä.

        Siilimuori alkoi jo itseäänkin haukkumaan ...
        No ei varmaan ihan suottepäite.


      • ainapaikalla kirjoitti:

        Missä riita, siellä siilimuori.

        Jos riita on sorretun puolustamista, sitten olen aina paikalla.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siilimuori alkoi jo itseäänkin haukkumaan ...
        No ei varmaan ihan suottepäite.

        Minä pidin sinua alkuun hauskana tyyppinaä mut kyllä sunkin persikastasi on se luu löytyny ajat sitten.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Äläpä kuule jaksa. Jos minä peräänkuulutana asiallista käytöstä ja aloituksen aiheeseen kommentointia minkä tahansa ikäisten ihmiten kesken, en koe olevani väärässä.

        Näyttäisitkö meille vähän esimerkkiä siitä asiallisuudesta omalla käytökselläsi.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Näyttäisitkö meille vähän esimerkkiä siitä asiallisuudesta omalla käytökselläsi.

        Haist huilu, Minen näytä sulle mittään.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Minä pidin sinua alkuun hauskana tyyppinaä mut kyllä sunkin persikastasi on se luu löytyny ajat sitten.

        En minä ole koskaan sellaiseksi imeläksi persikkalällyksi tekeytynytkään.
        Taitaa olla enemmän teidän 60-luvulla syntyneitten juttu se feikkipositiivisuus.


      • tooohtori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Näyttäisitkö meille vähän esimerkkiä siitä asiallisuudesta omalla käytökselläsi.

        Taitaa olla siilimuorilla vaihdevuosioireilua nuo kiukkukohtaukset.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Haist huilu, Minen näytä sulle mittään.

        Hauskasti sanottu sellaiselta, joka peräänkuuluttaa asiallista käytöstä (itselleenkö?).


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        En minä ole koskaan sellaiseksi imeläksi persikkalällyksi tekeytynytkään.
        Taitaa olla enemmän teidän 60-luvulla syntyneitten juttu se feikkipositiivisuus.

        Oletkos sitä mieltä että minun pitäisi ottaa sinsta ja käytösksestäsi mallia?


      • tooohtori kirjoitti:

        Taitaa olla siilimuorilla vaihdevuosioireilua nuo kiukkukohtaukset.

        Kiukkukohtaus ;D? Jos minä puolustan kiusattua hauska et joku näkee sen kiukkukohtauksena. Jos sinä saat koiuukukohtauskia älä luule et kaikki saa. Minä en ole saanut kiukkukohtauksia edes murkkuikäisenä. Sen sijaan uskallan ottaa härkää sarvista vaika vatsassa olisi minkälainen hurkistunut emakko :D.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Kiukkukohtaus ;D? Jos minä puolustan kiusattua hauska et joku näkee sen kiukkukohtauksena. Jos sinä saat koiuukukohtauskia älä luule et kaikki saa. Minä en ole saanut kiukkukohtauksia edes murkkuikäisenä. Sen sijaan uskallan ottaa härkää sarvista vaika vatsassa olisi minkälainen hurkistunut emakko :D.

        Sitten sinulla on luultavasti pahoin myöhässä oleva murrosikä.
        Menehän vähän rauhoittumaan jo ennenkuin ratkeaa verisuonet päästäsi.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Kiukkukohtaus ;D? Jos minä puolustan kiusattua hauska et joku näkee sen kiukkukohtauksena. Jos sinä saat koiuukukohtauskia älä luule et kaikki saa. Minä en ole saanut kiukkukohtauksia edes murkkuikäisenä. Sen sijaan uskallan ottaa härkää sarvista vaika vatsassa olisi minkälainen hurkistunut emakko :D.

        Luepa tuo kommenttisi ja kokeile olla nauramatta.
        Onnistuuko? Minulla ei.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Luepa tuo kommenttisi ja kokeile olla nauramatta.
        Onnistuuko? Minulla ei.

        No kiva et sua välillä naurattaaki :D. Minä hihittelen täällä kaiken aikaa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sitten sinulla on luultavasti pahoin myöhässä oleva murrosikä.
        Menehän vähän rauhoittumaan jo ennenkuin ratkeaa verisuonet päästäsi.

        Voi miten kiltti vanhempi täti-ihminen neuvomassa nuorempaansa käytöstavoille :D.
        Mielenkiinnosta kysyn: mikä kuperkeikka-ikä sinulla on?


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Voi miten kiltti vanhempi täti-ihminen neuvomassa nuorempaansa käytöstavoille :D.
        Mielenkiinnosta kysyn: mikä kuperkeikka-ikä sinulla on?

        Kuka ihme saa mahtumaan kokonaisen emakon vatsaansa muut kuin siilimuori:

        """"Sen sijaan uskallan ottaa härkää sarvista vaika vatsassa olisi minkälainen hurkistunut emakko""""

        No ei sinulla sitten ainakaan ruuanpuutetta ole, mutta kerro nyt vanhemmalle tädille, minkä puutteesta sinä kärsit, kun kirjoitit:
        """"kun ikä tulee ja puute alkaa :D. Happamuus lisääntyy ja huivi kiristyy.""""


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kuka ihme saa mahtumaan kokonaisen emakon vatsaansa muut kuin siilimuori:

        """"Sen sijaan uskallan ottaa härkää sarvista vaika vatsassa olisi minkälainen hurkistunut emakko""""

        No ei sinulla sitten ainakaan ruuanpuutetta ole, mutta kerro nyt vanhemmalle tädille, minkä puutteesta sinä kärsit, kun kirjoitit:
        """"kun ikä tulee ja puute alkaa :D. Happamuus lisääntyy ja huivi kiristyy.""""

        Vink vink, mie en kirjoittanut itestäsni vaan arvaas kenestä :D.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Vink vink, mie en kirjoittanut itestäsni vaan arvaas kenestä :D.

        Siihenhän sinä sen ainakin vastasit, kun hmp.f huomasi sinun olevan ketjun ensimmäinen nimittelemässä toisia.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siihenhän sinä sen ainakin vastasit, kun hmp.f huomasi sinun olevan ketjun ensimmäinen nimittelemässä toisia.

        Ei kait hän minua tarkoittanut nimittelijänä? Käsititköhän taas väärin? Tai ainakaan en niin kokenut. Vaan häntä nimiteltiin. Ooppa sinä nyt mulle esimerkkinä et miten täällä pitää käyttäytyä. Minä opin aika nopeesti ainakin sen minkä koen tarpeelliseksi ja aiheelliseksi. Muutoin pääni on luuta.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Ei kait hän minua tarkoittanut nimittelijänä? Käsititköhän taas väärin? Tai ainakaan en niin kokenut. Vaan häntä nimiteltiin. Ooppa sinä nyt mulle esimerkkinä et miten täällä pitää käyttäytyä. Minä opin aika nopeesti ainakin sen minkä koen tarpeelliseksi ja aiheelliseksi. Muutoin pääni on luuta.

        Kumpi meistä sitä hyvää käytöstä peräänkuulutti? En se ollut minä. Sinä peräänkuulutit ja toivoin (turhaan) sinun näyttävän hyvää esimerkkinä meille toisille.

        Kyllä hän tätä sinun kommenttiasi tarkoitti ihan selvästi:
        """Että osaatte olla ilkeitä. Happamia ja pahansuopia.""""
        Ei siinä kukaan muu ollut toisia nimitellyt. Sinä olit eka. Onnittelut!


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kumpi meistä sitä hyvää käytöstä peräänkuulutti? En se ollut minä. Sinä peräänkuulutit ja toivoin (turhaan) sinun näyttävän hyvää esimerkkinä meille toisille.

        Kyllä hän tätä sinun kommenttiasi tarkoitti ihan selvästi:
        """Että osaatte olla ilkeitä. Happamia ja pahansuopia.""""
        Ei siinä kukaan muu ollut toisia nimitellyt. Sinä olit eka. Onnittelut!

        Ekkönää ossaa lopettaa?

        Laitan vielä tän ja tää ei ollut mun. Jos ymmärrät mitä tarkoitan:

        enmilläänkeksi

        21.7.2016 20:15

        Olet sinä @hmp.f ihme raivoava akka :)


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Ekkönää ossaa lopettaa?

        Laitan vielä tän ja tää ei ollut mun. Jos ymmärrät mitä tarkoitan:

        enmilläänkeksi

        21.7.2016 20:15

        Olet sinä @hmp.f ihme raivoava akka :)

        Rumasti tosin minäkin nimittelin, kun persikaksi ...
        Pyllykkä kai olisi sellainen nätimpi ilmaisu.


      • 1eero

        Noo nää ihmissuhde ongelmat tuliko aloituksen alkuperäinen tavoite selväksi jos keskittyisitte ensin keskinäisiin ongelmiin, luulen isän ja pojan suhde ei ole kovin paha.


      • 1eero kirjoitti:

        Noo nää ihmissuhde ongelmat tuliko aloituksen alkuperäinen tavoite selväksi jos keskittyisitte ensin keskinäisiin ongelmiin, luulen isän ja pojan suhde ei ole kovin paha.

        Joo. Kyllä minä olen omalla kohallain sitä mieltä et kyllä isä ja poika toisiaan kasvattaa. Alkuun soittelivat mulle puolin ja toisin , sain toimia välikätenä mut nopeaan oppivat et suora yhteys on paras ja ihan heidän itse rakentamansa.

        Mites sun kylyki?


      • 1eero
        siilimuori4 kirjoitti:

        Joo. Kyllä minä olen omalla kohallain sitä mieltä et kyllä isä ja poika toisiaan kasvattaa. Alkuun soittelivat mulle puolin ja toisin , sain toimia välikätenä mut nopeaan oppivat et suora yhteys on paras ja ihan heidän itse rakentamansa.

        Mites sun kylyki?

        Päivä päivältä paremmalta, ilman särkylääkkeitä pärjää.
        Kaikki huolet hoituu poies väliin täytyy pysähtyä ja huokasta.


      • 1eero kirjoitti:

        Päivä päivältä paremmalta, ilman särkylääkkeitä pärjää.
        Kaikki huolet hoituu poies väliin täytyy pysähtyä ja huokasta.

        Näinhän se menee et jos ei ois väliin niitä huolia ja murheita ei osasi arvostaa niitä hyviäkään asioita.


      • enmilläänkeksi
        hmp.f kirjoitti:

        Aika pienellä "oppimäärällä" pystytte sanomaan miten pitää toimia? En nimittäin ole kertonut mistä kenkä puristaa, tai kenen kenkä. Noh, ehkä te vaan olette niin hyviä? ;)

        Kyllä on niin pimeää touhua sulla, ettei taida olla kaikki muumit laaksossa.

        Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen, sanois saksalainen.

        Ei pidä itse aloittaa keskustelua aiheesta, josta ei voi keskustella.

        En lukenut koko pitkää ketjua ennenkuin eilen kirjoitin. Nyt luin. Moni muukin kirjoitti samanlaisen mielipiteen kuin minä. Muun muassa demeter.


      • Kaikenlaistakahjoa
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Kyllä on niin pimeää touhua sulla, ettei taida olla kaikki muumit laaksossa.

        Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen, sanois saksalainen.

        Ei pidä itse aloittaa keskustelua aiheesta, josta ei voi keskustella.

        En lukenut koko pitkää ketjua ennenkuin eilen kirjoitin. Nyt luin. Moni muukin kirjoitti samanlaisen mielipiteen kuin minä. Muun muassa demeter.

        Älä ratsasta demeterin fiksuudella. Demeter osaa esittää asiansa fiksusti mielipiteinä eikä takerru henkilökohtaisuuksiin. Eri mieltä voi olla mutta kyse on siitä miten asiansa esittää.


      • enmilläänkeksi
        siilimuori4 kirjoitti:

        Joo. Kyllä minä olen omalla kohallain sitä mieltä et kyllä isä ja poika toisiaan kasvattaa. Alkuun soittelivat mulle puolin ja toisin , sain toimia välikätenä mut nopeaan oppivat et suora yhteys on paras ja ihan heidän itse rakentamansa.

        Mites sun kylyki?

        siilimuori4 22.7.2016 8:37 "Joo. Kyllä minä olen omalla kohallain sitä mieltä et kyllä isä ja poika toisiaan kasvattaa. Alkuun soittelivat mulle puolin ja toisin , sain toimia välikätenä mut nopeaan oppivat et suora yhteys on paras ja ihan heidän itse rakentamansa."
        siilimuori4 21.7.2016 21:00 " Siis ei neuvoja omaan tilanteeseensa, se oli vain aloituksen alustus. Että osaatte olla ilkeitä. Happamia ja pahansuopia."

        Oot todella omituinen Suomen terveydenhuollon edustaja palstalla, Selina.

        En lukenut koko pitkää ketjua ennenkuin eilen kirjoitin. Nyt luin. Moni muukin kirjoitti samanlaisen mielipiteen kuin minä. Muun muassa demeter. 1eero myös.
        Mikä esti riehumisesi?


      • enmilläänkeksi
        Kaikenlaistakahjoa kirjoitti:

        Älä ratsasta demeterin fiksuudella. Demeter osaa esittää asiansa fiksusti mielipiteinä eikä takerru henkilökohtaisuuksiin. Eri mieltä voi olla mutta kyse on siitä miten asiansa esittää.

        Minun ensimmäinen kommenttini oli fiksu ja kevyt heitto vain, mutta suuttuu sitä fiksukin, kun suututetaan!
        Fiksu aloittaja ymmärtää, että jokainen kirjoittaa kommenttinsa oman kokemuksensa pohjalta eivätkä ne voi osua useinkaan nappiin aloittajan tapauksessa. Sellaista on nettikeskustelu. Joten lapsellista on aloittajan ottaa henkilökohtaisina ja juuri hänen tapaukseensa suunnattuina outojen ihmisten oman elämänkokemuksen antamia mielipiteitä.

        minä, enmilläänkeksi kirjoitin kevyesti ja iloisesti. Siksi vastaanotto oli hämmästys ja suutuin minä, kun suututettiin,
        ensimmäisen kommenttini:
        Pahansuopa ulkopuolinen voi sotkea kahden ihmisen välit, niin kai on loogista, että ulkopuolinen voisi myös korjailla niitä. Itse en harrasta noista kumpaakaan. Kerran yritin ja veti vesiperän: äitini moitti perheellistä (ei ole avioeronnut) siskoani, kun sisko ei tullut tapaamaan äidin uuden miehen tytärtä (ei alkanut esittää upeaa äiti-tytär-suhdetta). Sanoin, että siskolla on oikeus itse päättää, ketä tapaa. Salamana lens äidin sihahdus "Mitä sää, joka oot eronnutkin."
        Että ois parasta - ainakin eronneen naisen :D - pitää huolta vain omista ihmissuhteistaan.
        Muutenkin olen ent.siivoojaparkan kanssa paljolti samoilla linjoilla. Kahden kauppa.

        Vastaus siihen
        hmp.f 21.7.2016 19:31
        "Aika pienellä "oppimäärällä" pystytte sanomaan miten pitää toimia? En nimittäin ole kertonut mistä kenkä puristaa, tai kenen kenkä. Noh, ehkä te vaan olette niin hyviä? ;) "


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        siilimuori4 22.7.2016 8:37 "Joo. Kyllä minä olen omalla kohallain sitä mieltä et kyllä isä ja poika toisiaan kasvattaa. Alkuun soittelivat mulle puolin ja toisin , sain toimia välikätenä mut nopeaan oppivat et suora yhteys on paras ja ihan heidän itse rakentamansa."
        siilimuori4 21.7.2016 21:00 " Siis ei neuvoja omaan tilanteeseensa, se oli vain aloituksen alustus. Että osaatte olla ilkeitä. Happamia ja pahansuopia."

        Oot todella omituinen Suomen terveydenhuollon edustaja palstalla, Selina.

        En lukenut koko pitkää ketjua ennenkuin eilen kirjoitin. Nyt luin. Moni muukin kirjoitti samanlaisen mielipiteen kuin minä. Muun muassa demeter. 1eero myös.
        Mikä esti riehumisesi?

        Anteeksi mutta nyt mulla liippaa kyllä yli. Mihin nuo sun kopsaamat tekstikopsut viittaa, en saa ollenkaan kiinni ajatuksestas joten noita en osaa kommentoida sen kummemmin.

        "Suomen terveydenhuollon edustaja palstalla, Selina."
        Whaaaaaaat???


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Minun ensimmäinen kommenttini oli fiksu ja kevyt heitto vain, mutta suuttuu sitä fiksukin, kun suututetaan!
        Fiksu aloittaja ymmärtää, että jokainen kirjoittaa kommenttinsa oman kokemuksensa pohjalta eivätkä ne voi osua useinkaan nappiin aloittajan tapauksessa. Sellaista on nettikeskustelu. Joten lapsellista on aloittajan ottaa henkilökohtaisina ja juuri hänen tapaukseensa suunnattuina outojen ihmisten oman elämänkokemuksen antamia mielipiteitä.

        minä, enmilläänkeksi kirjoitin kevyesti ja iloisesti. Siksi vastaanotto oli hämmästys ja suutuin minä, kun suututettiin,
        ensimmäisen kommenttini:
        Pahansuopa ulkopuolinen voi sotkea kahden ihmisen välit, niin kai on loogista, että ulkopuolinen voisi myös korjailla niitä. Itse en harrasta noista kumpaakaan. Kerran yritin ja veti vesiperän: äitini moitti perheellistä (ei ole avioeronnut) siskoani, kun sisko ei tullut tapaamaan äidin uuden miehen tytärtä (ei alkanut esittää upeaa äiti-tytär-suhdetta). Sanoin, että siskolla on oikeus itse päättää, ketä tapaa. Salamana lens äidin sihahdus "Mitä sää, joka oot eronnutkin."
        Että ois parasta - ainakin eronneen naisen :D - pitää huolta vain omista ihmissuhteistaan.
        Muutenkin olen ent.siivoojaparkan kanssa paljolti samoilla linjoilla. Kahden kauppa.

        Vastaus siihen
        hmp.f 21.7.2016 19:31
        "Aika pienellä "oppimäärällä" pystytte sanomaan miten pitää toimia? En nimittäin ole kertonut mistä kenkä puristaa, tai kenen kenkä. Noh, ehkä te vaan olette niin hyviä? ;) "

        "Joten lapsellista on aloittajan ottaa henkilökohtaisina ja juuri hänen tapaukseensa suunnattuina outojen ihmisten oman elämänkokemuksen antamia mielipiteitä."

        No niinpä niin. Sinä annat neuvoja omasta elämänkokemuksestasi käsin ja viestisi kohde vastaa sen mukaan miten kokee viestin osuvan. Ehkä sen vuoksi kannattaisikin vaan kertoa miten käynyt omassa elämässä, kuten aloituksessa kysyttiin. Eikä alkaa besserwisserinä ottamaan kantaa toisten tapauksiin, jotsa kaikkea ei teidä. ONnISTUUKO?


      • enmilläänkeksi
        siilimuori4 kirjoitti:

        Anteeksi mutta nyt mulla liippaa kyllä yli. Mihin nuo sun kopsaamat tekstikopsut viittaa, en saa ollenkaan kiinni ajatuksestas joten noita en osaa kommentoida sen kummemmin.

        "Suomen terveydenhuollon edustaja palstalla, Selina."
        Whaaaaaaat???

        Lusiina tai Lusina


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Lusiina tai Lusina

        Selina, Lusiina tai Lusina, mitäs noista? Monesko nikki sulla on käytössä, mustana tai sinisenäkin? Ja miten nuo liittyy tähän aloitukseen? Ei ymmärrä ei mut et taida ymmärtää itsekkään, vai kui?Miten nuo kopsut liittyi aiheeseen, kerros se.


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Minun ensimmäinen kommenttini oli fiksu ja kevyt heitto vain, mutta suuttuu sitä fiksukin, kun suututetaan!
        Fiksu aloittaja ymmärtää, että jokainen kirjoittaa kommenttinsa oman kokemuksensa pohjalta eivätkä ne voi osua useinkaan nappiin aloittajan tapauksessa. Sellaista on nettikeskustelu. Joten lapsellista on aloittajan ottaa henkilökohtaisina ja juuri hänen tapaukseensa suunnattuina outojen ihmisten oman elämänkokemuksen antamia mielipiteitä.

        minä, enmilläänkeksi kirjoitin kevyesti ja iloisesti. Siksi vastaanotto oli hämmästys ja suutuin minä, kun suututettiin,
        ensimmäisen kommenttini:
        Pahansuopa ulkopuolinen voi sotkea kahden ihmisen välit, niin kai on loogista, että ulkopuolinen voisi myös korjailla niitä. Itse en harrasta noista kumpaakaan. Kerran yritin ja veti vesiperän: äitini moitti perheellistä (ei ole avioeronnut) siskoani, kun sisko ei tullut tapaamaan äidin uuden miehen tytärtä (ei alkanut esittää upeaa äiti-tytär-suhdetta). Sanoin, että siskolla on oikeus itse päättää, ketä tapaa. Salamana lens äidin sihahdus "Mitä sää, joka oot eronnutkin."
        Että ois parasta - ainakin eronneen naisen :D - pitää huolta vain omista ihmissuhteistaan.
        Muutenkin olen ent.siivoojaparkan kanssa paljolti samoilla linjoilla. Kahden kauppa.

        Vastaus siihen
        hmp.f 21.7.2016 19:31
        "Aika pienellä "oppimäärällä" pystytte sanomaan miten pitää toimia? En nimittäin ole kertonut mistä kenkä puristaa, tai kenen kenkä. Noh, ehkä te vaan olette niin hyviä? ;) "

        "Enmilläänkeksi", pyydän anteeksi jos ymmärsin sun viestit väärin. En mä tykkää tappelusta, vaikka vaikea uskoa, eikö ;) Ei mun tarkoitus ollut loukata ketään, oli vaan vähän liian herkkä aihe jolle altistin itteäni. Jonnekin kirjoitinkin tänne, että tein virheen kun puhuin aiheesta josta en voi puhua, joten siinä olen sun kanssa ihan samaa mieltä. Koetan ottaa tästä opikseni.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Selina, Lusiina tai Lusina, mitäs noista? Monesko nikki sulla on käytössä, mustana tai sinisenäkin? Ja miten nuo liittyy tähän aloitukseen? Ei ymmärrä ei mut et taida ymmärtää itsekkään, vai kui?Miten nuo kopsut liittyi aiheeseen, kerros se.

        Siilimuorille kiitos tuesta.


      • hmp.f kirjoitti:

        Siilimuorille kiitos tuesta.

        Hän on hyvä vaan. En katso sivusta kun toista lyödään kuin vierasta sikaa senkin jälkeen kun on tavallaan antautunut ja yrittää tehdä sovintoa ja myötäillä.


      • Heipparalllaa

        Taidat ottaa vähän liian vakavasti tämän keskustelupalstan. tää on pelkkää juttelua, live-elämässä voi sitten kohkata kun mielipiteet menee ristiin. Jos siis on kohkaamiseen taipumusta.


      • enmilläänkeksi
        Heipparalllaa kirjoitti:

        Taidat ottaa vähän liian vakavasti tämän keskustelupalstan. tää on pelkkää juttelua, live-elämässä voi sitten kohkata kun mielipiteet menee ristiin. Jos siis on kohkaamiseen taipumusta.

        Ai oletkos sitä mieltä että somessa ei tarvitse vaatia käytöstapoja?


      • enmilläänkeksi
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        Ai oletkos sitä mieltä että somessa ei tarvitse vaatia käytöstapoja?

        Imartellevaa, että joku viitsii käyttää samaa nimimerkkiä kuin minä. Wautsi! Saavutus!


      • enmilläänkeksi
        hmp.f kirjoitti:

        "Enmilläänkeksi", pyydän anteeksi jos ymmärsin sun viestit väärin. En mä tykkää tappelusta, vaikka vaikea uskoa, eikö ;) Ei mun tarkoitus ollut loukata ketään, oli vaan vähän liian herkkä aihe jolle altistin itteäni. Jonnekin kirjoitinkin tänne, että tein virheen kun puhuin aiheesta josta en voi puhua, joten siinä olen sun kanssa ihan samaa mieltä. Koetan ottaa tästä opikseni.

        Saat anteeksi :) Ei muistella pahalla kumpikaan, jookosta joo?
        Näyttää joku ihailijani käyttävän tätä "enmilläänkeksi"-nimimerkkiä joten se en ole aina minä, joka ei millään keksi :D


      • enmilläänkeksi kirjoitti:

        Saat anteeksi :) Ei muistella pahalla kumpikaan, jookosta joo?
        Näyttää joku ihailijani käyttävän tätä "enmilläänkeksi"-nimimerkkiä joten se en ole aina minä, joka ei millään keksi :D

        Hienoa :) Kiitos, enmilläänkeksi.


      • enmilläänkeksi
        Kaikenlaistakahjoa kirjoitti:

        Älä ratsasta demeterin fiksuudella. Demeter osaa esittää asiansa fiksusti mielipiteinä eikä takerru henkilökohtaisuuksiin. Eri mieltä voi olla mutta kyse on siitä miten asiansa esittää.

        @hunksz on puskasta räkyttävä Demeteriä jumaloiva "Kaikenlaistakahjoa"-nikki ☺ vaikka luimukorvat heiluen väittää vain rekatulla kirjoittavansa ☺
        ♪♫ Pistää päänsä pensaaseen (@hunksz) luulee, ettei nää
        https://www.youtube.com/watch?v=nUtUWe_7Jx8


      • de-meter
        enmilläänkeksi kirjoitti:

        @hunksz on puskasta räkyttävä Demeteriä jumaloiva "Kaikenlaistakahjoa"-nikki ☺ vaikka luimukorvat heiluen väittää vain rekatulla kirjoittavansa ☺
        ♪♫ Pistää päänsä pensaaseen (@hunksz) luulee, ettei nää
        https://www.youtube.com/watch?v=nUtUWe_7Jx8

        Häh ? Onks mua kehuttu ? Jos on niin kiitos vain kehujalle. Aina on kiva huomata, että joku on huomannut..))
        Hunksi se ei varmana ole, hän kehuu julkisesti että saa vastakehut ja varmistettua että lauma pysyy koossa..))
        Mitä jumaloitavaa minussa nyt olisi - paitsi pateettinen nimmari ?


      • enmilläänkeksi
        de-meter kirjoitti:

        Häh ? Onks mua kehuttu ? Jos on niin kiitos vain kehujalle. Aina on kiva huomata, että joku on huomannut..))
        Hunksi se ei varmana ole, hän kehuu julkisesti että saa vastakehut ja varmistettua että lauma pysyy koossa..))
        Mitä jumaloitavaa minussa nyt olisi - paitsi pateettinen nimmari ?

        Kaikenlaistakahjoa tällä palstalla pyörii kuten @hunksz, joka luulee, että "Demeter osaa esittää asiansa fiksusti"
        Minä en millään keksi sinussa yhtään mitään jumaloitavaa ☺


    • kauhea.tilanne

      Osaatteko neuvoa äidin ja pojan välisessä ongelmassa puhevälit on niin ja näin, aattelin pyytää apua teiltä asiantuntioilta mutta ilman riitaa.

      • lapset-on-laina-vain

        "kauhea.tilanne"

        Ei osaa neuvoa,
        ittellä sama ongelma ollu kymmeniä vuosia,
        ei minkäänlaista puheyhteyttä,
        olen asian jättänykki jo luojan haltuun,
        vain luoja tietää miksi näin on käyny,
        en kai osannu olla oikeanlainen äiti,
        rakkaus ei kuole kuitenkaa vaikka ihminen kuoleeki,


    • Suhteet omaan sukuun ovat kunnossa jos niin voi sanoa. Muihin nolla ja hyvä. Vaimoni oli hyvä ja lapseni ovat hyviä, on vain se hän on pois tai ehkä on tavallaan läsnä, hänen muodossa.

      • ilta.on.vielä.nuori

        Raha ja apina jäi sanomatta


      • Pulipulii
        ilta.on.vielä.nuori kirjoitti:

        Raha ja apina jäi sanomatta

        Kyllä ne sieltä tulee kunhan muutaman viinaryypyn vielä ottaa.


    • ylitti-odotukset

      Lukematta ketjua kerron mitä itse teimme teiniemme (kaksospojat) kanssa yhdessä. Kirjoitimme isälle mailin missä kerroimme porukalla pähkäilevämme eri vaihtoehtoja opintielle lähdöstä. Kerroimme rajallisten rahavarojemme rajaavan valintojamme ja siksi kysymmekin häneltä haluaako hän osallistua opiskelukuluihin ja valintoihin, ja jos haluaa niin miten? Olisiko hänellä ehdottaa esim. joku kuukausittainen summa per poika. Seuraavalla kerralla kun pojat menivät isänsä luokse viikonlopuksi niin isällä oli valmis paljon odotettua runsaskätisempi ehdotus, hän mahdollisti poikien ykköstoiveet.

      • jhtit

        ei rahalla korjata välejä


      • jhtit kirjoitti:

        ei rahalla korjata välejä

        Ei niin, jos välit korjataan rahalla tai muulla aineellisella, tulee vaan lopulta katkera fiilis.

        "Ylitti-odotukset" halusi ilmeisesti kuitenkin vaan auttaa ja rohkaista. Vaikkei aloitus nyt rahaa koskenut vaan suhteita, niin arvostan elettä kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe