omalla koeajolenkillä, josta jäi myös nettilappu muistoksi lähi -Toyota-kaupasta. omalla bensaturbolla samalla lenkillä kulutus oli 6,2l/100km, tosin hiukan kovemmalla keskinopeudella. Ei kannata Hybridi Toyotaa hommata bensankulutuksen laskemisen toivossa, kulkeminenkin on keskivertoa verkkaisempaa, jopa hidasta ollakseen 1,8 136 hv kone.
Uuden Hybridi Auriksen koeajokulutus 5,9l/100km
52
559
Vastaukset
- turbopower
Miksi ostaa Toyota hybrid, kun eurooppalaisen bensaturbon saa paremmilla varusteilla ja ominaisuuksilla ja vieäpä edullisempaan hintaan.
Tietenkin, jos autoilussa ainoa merkitsevä asia on, että kuluttaako auto 5 vai 6 litraa sadalla, ehkä niin sitten. Mutta siinä tapauksessa kannattaa ostaa plug-in hybrid. - väärin.ajettu
Eihän hypriitiä saa polkea kuin oikeaa autoa. Katse kulutusmittarissa ja kaasujalka keveänä sitä liikutellaan. Valoihinkin lirutellaan ja aina rullaten kun vähänkin mahdollista. Asennetta pojuseni.
- kestokassi
Minkälaista ajoa, koeajolenkki oli? Molemmat lukemat on ilmeisesti saatu ajotietokoneesta?
Kiinnostaa, vaan kun niin monenlaista lukemaa saa netistä lukea. Tietysti se selviäisi, kun lähtisi koeajolle, mutta kun ei ikinä ehdi.
Mikä bensaturbo meni 6,2l/100km? Siitäkin sais vähän osviittaa lenkistä. - En_kaipaa_hybridiä
Ajelin toissa viikonloppuna M-B C 180 T A:lla (farkku, korimalli S205, omapaino 1500 kg, bensaturbo 1,6 litraa 115 kW eli 156 hv, perinteinen 7-vaihteinen automaattiaski) Luoteis-Helsingistä Länsiväylän kautta Raaseporin Fiskarsiin neljän hengen kuormalla kevyellä jalalla muun liikenteen tahtiin. Ajotietokone näytti perillä 5,8 l/100 km. Paluumatka rivakammin Lohjan kautta ja Turun motaria pitkin nosti koko lenkin keskikulutuksen 6,5 litraan / 100 km.
Edellinen autoni oli hivenen kevyempi VW Golf Variant karvan verran tehokkaammalla 1,4 litran tupla-ahdetulla koneella (118 kW / 160 hv) ja DSG-automaatilla. Se tyytyi samoilla lenkeillä pari desiä pienempiin bensa-annoksiin satasella.
Mihin tuon hybridi-Auriksen kaltaisia hybridi-säästöpossuja oikein tarvitaan?- Laskutulos
Ja paluumatkalla meni siis mesen dieselillä yli 7 litraa satasella, kun oli hieman motaria...
- En_kaipaa_hybridiä
Laskutulos kirjoitti:
Ja paluumatkalla meni siis mesen dieselillä yli 7 litraa satasella, kun oli hieman motaria...
Bensaturboni saattaisi tykätä kakkaa, jos tankkaisin siihen dieseliä. Voisit lukea viestit läpi ennen kuin kiirehdit kommentoimaan.
Jos kulutus olisi minulle tärkeäkin asia, olisin kaiketi päätynyt dieseliin, mutta minun vuotuisilla kilometreilläni tyydyn mielisuosiolla ajamaan bensalla.
Mitenkähän mahtaa bensa maistua Auriksen bensahybridille annettaessa kenkää motarilla? Ei sillä, että asia minua suuremmin kiinnostaisi. - Ilomittareitako
Kyllä tuntuu että sinulla on varsinainen ilomittari siinä Mersussa.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/28-Mercedes-Benz/270-C-Klasse.html?fueltype=2&power_s=140&power_e=160&minkm=15000&gearing=2&powerunit=2
Eikä Golfissa yhtään sen paremmin.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/28-Mercedes-Benz/270-C-Klasse.html?fueltype=2&power_s=140&power_e=160&minkm=15000&gearing=2&powerunit=2
Sitä voi todeta että Auris hybridi olisi mennyt saman todennäköisesti 4,5:een litraan. - Soutpaw
En_kaipaa_hybridiä kirjoitti:
Bensaturboni saattaisi tykätä kakkaa, jos tankkaisin siihen dieseliä. Voisit lukea viestit läpi ennen kuin kiirehdit kommentoimaan.
Jos kulutus olisi minulle tärkeäkin asia, olisin kaiketi päätynyt dieseliin, mutta minun vuotuisilla kilometreilläni tyydyn mielisuosiolla ajamaan bensalla.
Mitenkähän mahtaa bensa maistua Auriksen bensahybridille annettaessa kenkää motarilla? Ei sillä, että asia minua suuremmin kiinnostaisi.Ei se moottoritiellä ajaminen paljoa kulutusta nosta. 4.1 - 4.4 l/100 km ajotietokoneen mukaan kulutus.
Ei sinun bensaturbo tykkää pahaa vaikka mitä tarkkaan siihen, valitettavasti autoilla ei ole tunne-elämää :-( - En_kaipaa_hybridiä
Ilomittareitako kirjoitti:
Kyllä tuntuu että sinulla on varsinainen ilomittari siinä Mersussa.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/28-Mercedes-Benz/270-C-Klasse.html?fueltype=2&power_s=140&power_e=160&minkm=15000&gearing=2&powerunit=2
Eikä Golfissa yhtään sen paremmin.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/28-Mercedes-Benz/270-C-Klasse.html?fueltype=2&power_s=140&power_e=160&minkm=15000&gearing=2&powerunit=2
Sitä voi todeta että Auris hybridi olisi mennyt saman todennäköisesti 4,5:een litraan.Mittarin iloisuudesta en tiedä – tuollaisia lukemia se vain on minulle näyttänyt. Itse tulin lukemista ihan iloiseksi.
Saksan lukemat ovat Saksan lukemia ja Saksan liikenneolosuhteet Saksan liikenneolosuhteita.
Golfin ajotietokone näytti kahden ensimmäisen päivälegin päätteeksi samanlaista 5,8 litran lukemaa ajaessani kaksi vuotta sitten Via Balticaa Tallinnasta Riikaan ja Riiasta Białystokiin. Suurin osa noista päivämatkoista oli ”satasen tietä”, välissä siellä täällä taajamia viidenkympin rajoituksineen. Maasto oli tasaisen laakeaa, liikenne hiljaista ja ohituksia tuli vähän. Yhdessä latvialaiskylässä sain pikavoitokin ajaessani paikallisen suharin perässä taajamamerkin vaikutusalueella seitsemääkymppiä (häntä ei pysäytetty, minut pysäytettiin). Selvisin kaksikymppisellä. Kuitilla sama homma olisi vaatinut neljäkymppiä ja pankkikeikan, ennen kuin matka olisi päässyt jatkumaan. - Pikkurahoja
Mihin Aurista tarvitaan kyselee mesemies?
No vaikka siihen että sen saa hyvillä perusvarusteilla ja normaaleilla muilla varusteilla ja metallivärillä jne, vähän päälle 30t€ kaupasta, kun taas C180TA Farkku vastaavilla varusteilla hinta on yli 50t€. - En_kaipaa_hybridiä
Pikkurahoja kirjoitti:
Mihin Aurista tarvitaan kyselee mesemies?
No vaikka siihen että sen saa hyvillä perusvarusteilla ja normaaleilla muilla varusteilla ja metallivärillä jne, vähän päälle 30t€ kaupasta, kun taas C180TA Farkku vastaavilla varusteilla hinta on yli 50t€.Ihan asiallinen näkökohta sinänsä.
Minulle hybridi-Auris ei olisi ollut vaihtoehto tuolla 30 t€ -budjetillakaan. Ehdottomasti mieluummin vaikka uusi farkku-Golf vanhan tilalle. Se kulutuksen absoluuttinen pienuus ei ole kynnyskysymys sen enempää kuin (väitetty) vähävikaisuuskaan.
Makuasioitahan nämä. - Ilomittareitako
En_kaipaa_hybridiä kirjoitti:
Mittarin iloisuudesta en tiedä – tuollaisia lukemia se vain on minulle näyttänyt. Itse tulin lukemista ihan iloiseksi.
Saksan lukemat ovat Saksan lukemia ja Saksan liikenneolosuhteet Saksan liikenneolosuhteita.
Golfin ajotietokone näytti kahden ensimmäisen päivälegin päätteeksi samanlaista 5,8 litran lukemaa ajaessani kaksi vuotta sitten Via Balticaa Tallinnasta Riikaan ja Riiasta Białystokiin. Suurin osa noista päivämatkoista oli ”satasen tietä”, välissä siellä täällä taajamia viidenkympin rajoituksineen. Maasto oli tasaisen laakeaa, liikenne hiljaista ja ohituksia tuli vähän. Yhdessä latvialaiskylässä sain pikavoitokin ajaessani paikallisen suharin perässä taajamamerkin vaikutusalueella seitsemääkymppiä (häntä ei pysäytetty, minut pysäytettiin). Selvisin kaksikymppisellä. Kuitilla sama homma olisi vaatinut neljäkymppiä ja pankkikeikan, ennen kuin matka olisi päässyt jatkumaan.Yksittäisilää ajomatkoilla voi toki saada hienoja lukuja, mutta vertaillessa pitäisi vertaill kaikki samoilla ehdoilla. Aloittajan ja sinun ajot eroavat toisistaan varmaan paljon. Minulla tulee ajomatkoja Auris hybridillä jolloin kulutus näyttää Nollaa. En silti luule että ei auto kulkisi keskimäärin sillä.
Kelpaako vertailuksi Auris hybridin luvut samalta "saksalaiselta" sivulta.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&minkm=15000&exactmodel=Touring sports&powerunit=2
Lipsahti edellisessä viestissä väärä linkki Golfista;
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&power_s=145&power_e=160&minkm=15000&gearing=2&powerunit=2
Näiden tietojen perusteella voidaan sanoa että vertailussa Auris hybridiä vastaan, niin yksilöden kulutkset pienin, keskiarvo , suurin
on Golfilla 44%, 50%, 52%
ja MB 58%, 105%, 73%
Eli jos kulutuksia verrataan niin erot ovat kyllä aika selvät hybridin hyväksi.
"Minulle hybridi-Auris ei olisi ollut vaihtoehto tuolla 30 t€ -budjetillakaan. Ehdottomasti mieluummin vaikka uusi farkku-Golf vanhan tilalle."
Eli asenne on että ei missään nimessä Toyota ja silti kiinnostaa käydä Toyotasivustolla kirjoittamassa aliarvioivasti Toyota hybridistä. - En_kaipaa_hybridiä
Ilomittareitako kirjoitti:
Yksittäisilää ajomatkoilla voi toki saada hienoja lukuja, mutta vertaillessa pitäisi vertaill kaikki samoilla ehdoilla. Aloittajan ja sinun ajot eroavat toisistaan varmaan paljon. Minulla tulee ajomatkoja Auris hybridillä jolloin kulutus näyttää Nollaa. En silti luule että ei auto kulkisi keskimäärin sillä.
Kelpaako vertailuksi Auris hybridin luvut samalta "saksalaiselta" sivulta.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&minkm=15000&exactmodel=Touring sports&powerunit=2
Lipsahti edellisessä viestissä väärä linkki Golfista;
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&power_s=145&power_e=160&minkm=15000&gearing=2&powerunit=2
Näiden tietojen perusteella voidaan sanoa että vertailussa Auris hybridiä vastaan, niin yksilöden kulutkset pienin, keskiarvo , suurin
on Golfilla 44%, 50%, 52%
ja MB 58%, 105%, 73%
Eli jos kulutuksia verrataan niin erot ovat kyllä aika selvät hybridin hyväksi.
"Minulle hybridi-Auris ei olisi ollut vaihtoehto tuolla 30 t€ -budjetillakaan. Ehdottomasti mieluummin vaikka uusi farkku-Golf vanhan tilalle."
Eli asenne on että ei missään nimessä Toyota ja silti kiinnostaa käydä Toyotasivustolla kirjoittamassa aliarvioivasti Toyota hybridistä.>Eli asenne on että ei missään nimessä Toyota ja silti kiinnostaa käydä >Toyotasivustolla kirjoittamassa aliarvioivasti Toyota hybridistä.
Suomi24:n jokaisella automerkkisivustolla näkee Toyota-lähetyssaarnaajia levittämässä Toyota-ilosanomaa ja kirjoittamassa aliarvioivasti palstan omasta merkistä. Mikseipä siis toisinkin päin? - Tietäjä1
Ilomittareitako kirjoitti:
Yksittäisilää ajomatkoilla voi toki saada hienoja lukuja, mutta vertaillessa pitäisi vertaill kaikki samoilla ehdoilla. Aloittajan ja sinun ajot eroavat toisistaan varmaan paljon. Minulla tulee ajomatkoja Auris hybridillä jolloin kulutus näyttää Nollaa. En silti luule että ei auto kulkisi keskimäärin sillä.
Kelpaako vertailuksi Auris hybridin luvut samalta "saksalaiselta" sivulta.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&minkm=15000&exactmodel=Touring sports&powerunit=2
Lipsahti edellisessä viestissä väärä linkki Golfista;
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&power_s=145&power_e=160&minkm=15000&gearing=2&powerunit=2
Näiden tietojen perusteella voidaan sanoa että vertailussa Auris hybridiä vastaan, niin yksilöden kulutkset pienin, keskiarvo , suurin
on Golfilla 44%, 50%, 52%
ja MB 58%, 105%, 73%
Eli jos kulutuksia verrataan niin erot ovat kyllä aika selvät hybridin hyväksi.
"Minulle hybridi-Auris ei olisi ollut vaihtoehto tuolla 30 t€ -budjetillakaan. Ehdottomasti mieluummin vaikka uusi farkku-Golf vanhan tilalle."
Eli asenne on että ei missään nimessä Toyota ja silti kiinnostaa käydä Toyotasivustolla kirjoittamassa aliarvioivasti Toyota hybridistä.Miten --30C Pakkanen näkyy noissa spritmonitorin lukemissa, kun niitä niin innoissaan esittelette ? Niin, ei mitenkään ja siltikin esimerkiksi hybridi Auriksen kulutus on jo 23 asteen pakkasessa 7;6l/100km taksi ajossa Suomessa. On aivan eri asia laitaa valheellista kesäSaksadataa tai Suomi oloissa ajettua, Suomessa kuitenkin Nämä meidän ajot ajetaan.
- Hybriid
Tietäjä1 kirjoitti:
Miten --30C Pakkanen näkyy noissa spritmonitorin lukemissa, kun niitä niin innoissaan esittelette ? Niin, ei mitenkään ja siltikin esimerkiksi hybridi Auriksen kulutus on jo 23 asteen pakkasessa 7;6l/100km taksi ajossa Suomessa. On aivan eri asia laitaa valheellista kesäSaksadataa tai Suomi oloissa ajettua, Suomessa kuitenkin Nämä meidän ajot ajetaan.
Käytännössä ajettua: Aurishybrid, -29c (virallinen pakkaslukema) matka 42km kulutus 6,6l. varmasti kaupunkiympäristössä jossa ovia auotaan jatkuvasti menee enempi, mutta niin menee muillakin. Lämpö riittää ilman webastoa tuossa -29c:ssä varsin hyvin. Ei tarvitse olla kokoaika "tapissa" Taajamaan tullessa (60km rajoitus)
piti laskea lämpötehoa, kun auto alkoi tuntumaan "saunalta"
Jos verrataan dieseliin niintankkauksesta mitattuja arvoja rinnalla, (webasto kun ei näy ajotietokoneen kulutuksessa) - E220_CDI
Hybriid kirjoitti:
Käytännössä ajettua: Aurishybrid, -29c (virallinen pakkaslukema) matka 42km kulutus 6,6l. varmasti kaupunkiympäristössä jossa ovia auotaan jatkuvasti menee enempi, mutta niin menee muillakin. Lämpö riittää ilman webastoa tuossa -29c:ssä varsin hyvin. Ei tarvitse olla kokoaika "tapissa" Taajamaan tullessa (60km rajoitus)
piti laskea lämpötehoa, kun auto alkoi tuntumaan "saunalta"
Jos verrataan dieseliin niintankkauksesta mitattuja arvoja rinnalla, (webasto kun ei näy ajotietokoneen kulutuksessa)Anteeksi offtopic, mutta vahvistan omalta osaltani arvion, että ainakin perinteisellä mehulinkoautomaatilla on Suomen talvessa vaikea ajaa Keski-Eurooppalaisten nuukimpien kuskien tasolla. Edellisen manuaalivaihteiseni ajoin 100.000 km keskiarvona desin alle Spritmonitorin samanlaisten autojen pohjien, mutta nykyisen automaatin Webaston vuoksi talvikulutus nousee sen verran, että saman automallin pohjat ovat nyt yli puolen litran päässä omasta toteutumastani (joka on normikulutuksen alarajoilla kesällä ja ylärajoilla ympärivuoden keskiarvona).
Talven kylmin noin kolmenkympin pakkasia sisältävä tankkausväli on kumpanakin tällä autolla ajamanani talvena ylittänyt kerran jopa 7 sadalle.
Jos W205 tai S205 mallia vertaatte, niin rajatkaa mallivuodet 2014 tai 2015 alkaen, koska aiemmin linkitetty lista sisältää pääasiassa vanhoja W204 mallisia.
W205 ajotietokoneesta minulla ei ole kokemusta, mutta edellisen W204 9% virheen jälkeen nykyisen W212:n 5.2 mittarissa ja alle 5.4 kuiteista laskettuna 50.000 km keskiarvona on kohtuullisen tarkka.
- Ajotavanseuranta
Osasiko aloittaja ajaa oikein hybridillä eli hyödyntää latauksen ja sähköllä ajamisen, vai ajoitko perinteisesti kaasua jarrua on off menetelmällä?
- Tojomummeli
Todennäköisesti aloittaja yritti saada Toyotan kuluttamaan mahdollisimman paljon, jotta pääsisi elvistelemään sillä täällä. Tai sitten hän ei osaa ennakoida lainkaan eikä ajaa millään automaattiautolla oikein.
Kävin keväällä Lappeenrannassa edestakaisin Auriksella ja keskikulutus oli 4,5 litraa. Moottori- ja moottoriliikennetietä keskinopeuden ollessa 96 kmh. Vain mieheni V60 D4:llä pääsee pienempiin kulutuksiin samoilla keskinopeuksilla. - taidat.valehdella
Tojomummeli kirjoitti:
Todennäköisesti aloittaja yritti saada Toyotan kuluttamaan mahdollisimman paljon, jotta pääsisi elvistelemään sillä täällä. Tai sitten hän ei osaa ennakoida lainkaan eikä ajaa millään automaattiautolla oikein.
Kävin keväällä Lappeenrannassa edestakaisin Auriksella ja keskikulutus oli 4,5 litraa. Moottori- ja moottoriliikennetietä keskinopeuden ollessa 96 kmh. Vain mieheni V60 D4:llä pääsee pienempiin kulutuksiin samoilla keskinopeuksilla.Jos Helsingistä käyt Lappeenrannassa, et pääse 96 km/h keskinopeuteen.
- Näin_entisinä_aikoina
taidat.valehdella kirjoitti:
Jos Helsingistä käyt Lappeenrannassa, et pääse 96 km/h keskinopeuteen.
Olen ajanut Helsingistä päiväsaikaan 642,5 km:n päähän ajassa 6 h 25 min. Tekee keskinopeudeksi jokseenkin tarkkaan 100 km/h.
Tapauksesta on jo aikaa ja ”rikos” sen myötä vanhentunut. Tiestö tuolla reitillä on tämän jälkeen osittain nopeutunut, osittain hidastunut. Liikennettä on varmasti tullut lisää ja kameroita on kylvetty tienvarret täyteen, joten tänään voisi samaan keskinopeuteen pääseminen (ainakin päivällä) olla tiukassa.
Auto oli 1980-luvun Saab 900, kesyllä 108 hv:n kaasutinmoottorilla. Jokseenkin kaikki nykyiset keskikokoiset perheautot ovat selvästi sitä ripeämpiä. - Tietäjä1
Tojomummeli kirjoitti:
Todennäköisesti aloittaja yritti saada Toyotan kuluttamaan mahdollisimman paljon, jotta pääsisi elvistelemään sillä täällä. Tai sitten hän ei osaa ennakoida lainkaan eikä ajaa millään automaattiautolla oikein.
Kävin keväällä Lappeenrannassa edestakaisin Auriksella ja keskikulutus oli 4,5 litraa. Moottori- ja moottoriliikennetietä keskinopeuden ollessa 96 kmh. Vain mieheni V60 D4:llä pääsee pienempiin kulutuksiin samoilla keskinopeuksilla.Niin, ja monella monella muulla automerkillä ja mallilla kuin tuolla sun miehesi V-mallin Vulvalla pääsee pienemmällä kulutuksella, kun ajetaan reippaammin. Ihan itse sen tuossa viestissäsi kerroit. Hybridillä ostat itsellesi hyvän mielen, mitään todellista säästöä siinä ei synny. Kaunis ajatus.
- Kannattaa_säästää
Minulla oli 1,2 TSI Saksassa 3400 km matkan. Voi miten iloisesti se sieppasi Alppien moottoritiet 130 - 140 km mittarissa pienen kuorman kanssa. Palkinnon sai päivittäin tankatessa, oltuani kymmenen päivää matkalla.
Kulutus olisi kenties pienentynyt 750 kg asuntovaunua vetämällä 80 - 100 km nopeuksilla.- Soppa_maistuu
Päivittäin piti tankata ka 340 km ajolla...
130-140 on ainakin minulla ihan normivauhti suomen motareilla 120 rajoituksilla.
- paripihassa
Ihan sama, mitä tojo kuluttaa, on sen verran surkea auto ajaa, että pysyn mersussa.
- Toyotall
Hybridin polttoainekulutusta ilmeisesti mitataan samallatavalla kuin perinteisten bensaautojen, vaikka siinä on kaksi voimanlähdettä ja lataustoiminto ja akku.
Kait tässä on jotain eroa?
Koe ajo: kulutusmittarit nollille ja menoksi...saadaan sen ko reissun kulutus eikä muuta.
Käytännössä aikamoni muuttuja vaikuttaa kulutukseen ja lataukseen. Vasta pidempi mittausjakso kertoo mitä on keskikulutus? Tankkauksista mitattu tulos pitää paikkansa yhdessä tietokoneen näytönkanssa kun mitattua jaksoa on riittävästi.
Kokemuksenmukaan 3 tankkausta (3x35l on riittävä mittauskertymä) Jossa ajoa on kertynyt noin 2400km (4,37l/100)
Matkaa tarvitaan senvuoksi että lataus/purku tilanteita ehtii syntyä riittävästi.
Pari ääri esimerkkiä: Kylmämoottori,(kylmäkäyntirikastin toimii) tyhjä akku,(lataus käynnistyy) lyhyt matka(3km)= 6-7l/100km . Paluumatka 1,2l/100km
Kumpikaan tulos ei ole aivan oikea.
Paras ajotulos 3,5l/100km(1desi alle ilmoitetun) , Mutta sekään ei ole aina saavutettavissa...
No lähtö taso on tuohon tasoon asetettu ja saavutettavissa hyvissä olosuhteissa....
Sentakia on mitattava riittävästi että tulos on luotettava.
Tällä hetkellä keskikulutus 4,2 joka varmaan nousee talventullen 4,8? (huoltopäivityksen jälkeen on tippunut desi kerrallaan saa nähdä kuinka alas painuu)
Auris hybrid touringsports active 16" renkaat...- PidempiOtos
Pihistelyajossa parinsadan kilometrin matkalla kun joutuu parissa risteyksessä odottamaan/jonottamaan hieman, tulee normiautolla helposta pari desiä keskikulutukseen lisää. Eli yksittäisellä koeajolla ei saa luotettavaa kulutuslukemaa.
- Perstuntuma
Onko tuo hybridillä ajaminen tosiaan noin tarkkaa hommaa, että pitää koko ajan seurata ja analysoida kulutusta ja keksiä syitä parin desin kulitusvaihteluille?
Toki itsellänikin tuli kesälomareissun jälkeen katsottua Mersuni ajotietokoneen kulutuslukemat ja ne näyttivät noin 1000km matkalle 5,5l/100km. Yllätyin positiivisesti, sillä olisin odottanut kulutuksen olevan pitkästi 6 litraa, kun autokin oli täyteen lastattu ja ajaminen ei ollut mistään keveimmästä päästä.
Eipä kannata paljon hybridiä ajatella... - se.on.suomlaisuutta
Perstuntuma kirjoitti:
Onko tuo hybridillä ajaminen tosiaan noin tarkkaa hommaa, että pitää koko ajan seurata ja analysoida kulutusta ja keksiä syitä parin desin kulitusvaihteluille?
Toki itsellänikin tuli kesälomareissun jälkeen katsottua Mersuni ajotietokoneen kulutuslukemat ja ne näyttivät noin 1000km matkalle 5,5l/100km. Yllätyin positiivisesti, sillä olisin odottanut kulutuksen olevan pitkästi 6 litraa, kun autokin oli täyteen lastattu ja ajaminen ei ollut mistään keveimmästä päästä.
Eipä kannata paljon hybridiä ajatella...Kuten sekin, että ajellaan vanhat renkaat ihan sileiksi tai etsitään netistä pari viikkoa uusia halvimpia renkaita parin kympin hintaeron takia.
- Toyotall
Perstuntuma kirjoitti:
Onko tuo hybridillä ajaminen tosiaan noin tarkkaa hommaa, että pitää koko ajan seurata ja analysoida kulutusta ja keksiä syitä parin desin kulitusvaihteluille?
Toki itsellänikin tuli kesälomareissun jälkeen katsottua Mersuni ajotietokoneen kulutuslukemat ja ne näyttivät noin 1000km matkalle 5,5l/100km. Yllätyin positiivisesti, sillä olisin odottanut kulutuksen olevan pitkästi 6 litraa, kun autokin oli täyteen lastattu ja ajaminen ei ollut mistään keveimmästä päästä.
Eipä kannata paljon hybridiä ajatella...Ei syitä tarvitse keksiä, pitää vain ymmärtää mistä satunnaiset vaihtelut johtuvat.
Mittauksen luotettavuus oli pointti. Hetkellinen kulutus, ajotietokoneen näyttämä ja tankkauksista laskettu. Keskikulutusta on tarkasteltu.
Mitattu, punnittu ja verrattu. - niinpä.niin.aina
Toyotall kirjoitti:
Ei syitä tarvitse keksiä, pitää vain ymmärtää mistä satunnaiset vaihtelut johtuvat.
Mittauksen luotettavuus oli pointti. Hetkellinen kulutus, ajotietokoneen näyttämä ja tankkauksista laskettu. Keskikulutusta on tarkasteltu.
Mitattu, punnittu ja verrattu.Joillekin se auton keskikulutus on elämää suurempi ja tärkeämpi asia.
- E220_CDI
Perstuntuma kirjoitti:
Onko tuo hybridillä ajaminen tosiaan noin tarkkaa hommaa, että pitää koko ajan seurata ja analysoida kulutusta ja keksiä syitä parin desin kulitusvaihteluille?
Toki itsellänikin tuli kesälomareissun jälkeen katsottua Mersuni ajotietokoneen kulutuslukemat ja ne näyttivät noin 1000km matkalle 5,5l/100km. Yllätyin positiivisesti, sillä olisin odottanut kulutuksen olevan pitkästi 6 litraa, kun autokin oli täyteen lastattu ja ajaminen ei ollut mistään keveimmästä päästä.
Eipä kannata paljon hybridiä ajatella...Anteeksi vain rintamakarkuruuteni, mutta eihän oman auton tunteminen ole merkistä kiinni. Eri merkkisellä aiemmalla autollani olen saanut pari kertaa pienen teknisen vian kiinni lähtiessäni etsimään syytä pitkän ajan keskiarvon alle 10% nousuun.
En moiti kuljettajia, jotka "vain ajavat" seuraamatta kulutusta ja ennakoimatta liikennettä kulutuksen kannalta. Mutta minua se kyllä kiinnostaa jo oman auton ymmärtämisen kannalta. Itse mietin asian päinvastoin: Mitä saavuttaisin polkemalla moottoristani läpi enemmän polttoainetta, kuin matkani tehdäkseni on tarpeen?
Yllä olevasta saattaa arvatakin, että minun Mersuni lomamatkan tankkauksista laskettu kulutus on noin litran vähemmän kuin sinun tietokonenäyttösi. E-sarjalainen tosiaan menee matka-ajossa aika helposti alle 4.5 sadalle. Muitakin autoja olen ajanut normilukemilla, mutta tämä nykyinen häkellyttää taloudellisen ajon helppoudella. Se on ohjelmoitu kulkemaan joko taloudellisesti tai ripeästi ja valinta on minun.
Hieman vähemmälläkin pääsisi, mutta nämä ovat arvostuskysymyksiä. Maksan ajomukavuudestani sen puoli litraa, minkä joudun lisäämään päätyäkseni noiden hybridi-autojen kulutuslukemiin. Dieselin halvempi hinta kompensoi dieselveron, mutta runsaasti kevytmetalleja ja monimutkaisia rakenteita sisältävän autoni kaskovakuutus on varmaan pientä Toyotaa kalliimpi, vaikka Pappa-Mersu onkin niin hidas, ettei sillä ehdi edes kolaripaikalle, joten Liikennevakuutus on erittäin halpa.
Minulle tämän valinnan tarjoaa helppo ajoympäristöni, joka mahdollistaa myös turbodieselin ajamisen taloudellisesti. Takkuinen liikenne todennäköisesti nostaisi kulutustani kaikesta ennakoinnistani huolimatta? Hybridin yksi selkeä etu on siinä, että kulutus ei nouse hankalissakaan olosuhteissa (eikä huolimattomilla kuskeilla) niin paljon kuin pelkällä polttomoottorilla kulkevissa.
Jos joku haluaa valita toisin, perusteluksi riittää kun sanoo että "uusi on aina uusi". Omani ostin nimittäin käytettynä Priuksen hinnalla, ja vaikkei käytetyn riski olekaan omalta osaltani onneksi ainakaan vielä toteutunut, niin mistäs minä tiedän mitä tulevaisuus tuo mukanaan? Siihen saakka ajan autoa joka yhdistää Lexuksen mukavuuden ja Priuksen kustannukset vanhanaikaisempaan kuoreen kuin kummassakaan edellämainitussa.
- uopi
Prius plus 3000km loma reissu.Neljä aikuista ja paljon matkatavaraa,eli auto täys.Koko reissun keskikulutus 5 litraa satasella.Kai jollain dieselillä pääsisi samaan.Auto on aika iso ja painava joten en tiedä millä bensa autolla samaam pääsisi.
- Harhaoppinen
Eikö hybridi ole taloudellinen vain kaupunkiajossa .
- kestokassi
Niin minäkin olen ymmärtänyt ja sillä kyselinkin tuolla ylempänä, että minkälainen tuo koeajolenkki oli.
Siis ihan maalaisjärjellä kun ajattelee, niin luulisi ettei sähköä juurikaan synny, kun vedetään polvi lukossa Helsingistä Tampereelle. Tosin minulle ihan sama, kun motaria päästelen harvoin.
Onhan hybridiautossa tosi oleellista tuo kulutus, sillä sen takia järjestelmä on kehitetty.
Olisi siis mielenkiintoista tietää pitkän ajan kulutuksia käyttäjiltä, mutta mistä sen tietää, kuka puhuu asiaa ja kuka vain viihdyttää itseään.
Kai se vain täytyy etsiä hybridikuski ja haastatella kasvokkain. - Kisassamukana
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/0-Alle_Modelle.html?minkm=5000&powerunit=2
Tankkausten mukaisia toteutuneita kulutuksia löytyy tuolta. Sopivaa hakua vaan kehiin, aineistoa on enemmänkin kuin riittävästi. - fdgy
Kaupunki pyörityksessä neljä ja motarilla viisi,menee mulla priuksella
- olisi_pitänyt_arvata
fdgy kirjoitti:
Kaupunki pyörityksessä neljä ja motarilla viisi,menee mulla priuksella
Ai, sinäkö se olet, joka hyssyttelee motarilla 70-80 km/h?
- kestokassi
Kisassamukana kirjoitti:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/0-Alle_Modelle.html?minkm=5000&powerunit=2
Tankkausten mukaisia toteutuneita kulutuksia löytyy tuolta. Sopivaa hakua vaan kehiin, aineistoa on enemmänkin kuin riittävästi.Kiitos linkistä!
- Hörpsis
kestokassi kirjoitti:
Kiitos linkistä!
Volkkarien bensan keskikulutus 7,83 l/100km ja tojojen 6,12, eikös niiden pikkuturbojen pitänyt olla niin säästäväisiä?
- Näe_metsä_puilta
Hörpsis kirjoitti:
Volkkarien bensan keskikulutus 7,83 l/100km ja tojojen 6,12, eikös niiden pikkuturbojen pitänyt olla niin säästäväisiä?
Nuo ovat Saksan lukuja, mutta korreloivat ehkä jossain määrin meikätodellisuuden kanssa. VW jyllää ruuhka-Suomessa, Toyota maaseudun rauhassa. Myös VW-väen ja Toyota-poppoon ajotavoissa taitaa olla eroa siinä kuin ikäjakautumassakin.
- TerskaPappa
Hörpsis kirjoitti:
Volkkarien bensan keskikulutus 7,83 l/100km ja tojojen 6,12, eikös niiden pikkuturbojen pitänyt olla niin säästäväisiä?
Terojen kannattaa näitä vertailuja tehdessään muistaa, että vertailette saman kokoisia, tehoisia, painoisia ja ikäisiä autoja. Tuossakin haussa pysty tekemään vuosimalli ja tehorajaukset... Ja hups, kuinkas kävikään. Toyotan kuliutus onkin verrokkeja korkeampi.
Sitten kun oikeasti halutaan vertailukelpoisia kulutuslukemia, niin pitää autoilla pitää olla 100% samat käyttöolosuhteet ja nopeudet.
Toki voitte verrata Toyota Aygoa ja Ferraria, ja ihmetellä, kun Ferrari kuluttaa enemmän vaikka se on kalliimpi ja siinä on turbo.
Mutta nyt meneekin jo niin monimutkaiseksi, että Terolla on nuppi aivan solmussa. Parempi vaan kun luette niitä asiakaslehden tarinoita. - hhyy
olisi_pitänyt_arvata kirjoitti:
Ai, sinäkö se olet, joka hyssyttelee motarilla 70-80 km/h?
100-120 ajelen motarilla ja menee sen viisi litraa satasella,vieläpä sillä isolla priuksella.
- tuhnuhybrid
Olet ostanut 40000€ melukontin, joka kuluttaa 0,5 litraa vähemmän, kuin vastaavat bensamallit. Tuolla hinnalla olisi saanut laadukkaan auton, mutta ostit sitten Tojon "mukahybridin" että pääset "säästämään". No onhan siinä tietenkin tunnelmaa, kun Priuksella ajelee motarilla hitusen alle rajoitusten, koko ajan kulutusmittaria seuraten ja kuulosuojaimet korvilla. Tai ainakin suositelen niiden käyttöä möy-Priuksessa.
Viisas mies olet :D:D
- pluginn
Tyypillinen Tojo-hybridisti maksaa muutaman tonnin ylimääräistä että pääsee säästämään 13 euroa per 1000 km. Täysin älytöntä hommaa. Ainoastaan plugin-hybrideissä on jotain järkeä koska niillä pystyy ajamaan normiajot kokonaan sähköllä. Toyotan muka-hybridien bensansäästö on pelkästään näpertelyä deseillä.
Kyllä sen näkee myyntitilastoistakin että ihmiset ymmärtävät laskutaidon päälle ja pluginien myynti kasvaa paljon enemmän kuin muka-hybridien.- hyppikkääapinat
No taitaa olla vielä älyttömämpää esim. ostaa kalliita audeja ja ohitella niillä jatkuvasti liikenteessä ja tehdä liikennevalo lähtöjä, ketä oikeesti kiinnostaa kun pääset ensimmäisenä valoista lähteen renkaat vikisten paraolympia autolla(yks rinkula pudonnut)...varmaan sitten hyvä mieli....hohoijaa mitä tampioita suurin osa audikuskeista(ei kaikki)...
Oikeestaan valtiovallan pitäisi ehdottomasti laittaa tallennuslaitteet joka autoon ja ylinopeudesta sakotettaisiin automaattisesti, nykyään erittäin halpa tienisti valtiolle ja saisi nämä vajaaälyiset tajuamaan että minä , minä, minä ajatus kuuluu hiekkalaatikolle-ei liikenteeseen... - itse_petos
Siitä puhe, mistä puute. Tojopalstalla suorityskyvyn puute on yleinen puheenaihe.
Toki tätä sitten yritetään vähätelläkin, säästämässä mä vaan oon.
Kuitenkin.... kovasti näytti esim. Nauriksen tapauksessa bensaturbat kauppaansa tehneen ... ja samalla uutisoitiin hypetysversio myynnin romahtamisesta. Ennen bensaturboa hypetysversio oli, ainakin paperilla, suorituskykyisin vaihtoehto.
Ja pahin itsepetos on tosiaan ostaa uusi ja kallis auto ja perustella tätä jollain bensansäästöllä. Itsensä pissittämiskisaa johtaa tojopappa, joka kehui ajavansa peräti 8 tkm/vuosi, joten oli "järkevää" ostaa vähän kuluttava autoa.
Ziisus, sillä menee arvonalenemaan 10x se raha mitä bensaan! - Aryhmä
itse_petos kirjoitti:
Siitä puhe, mistä puute. Tojopalstalla suorityskyvyn puute on yleinen puheenaihe.
Toki tätä sitten yritetään vähätelläkin, säästämässä mä vaan oon.
Kuitenkin.... kovasti näytti esim. Nauriksen tapauksessa bensaturbat kauppaansa tehneen ... ja samalla uutisoitiin hypetysversio myynnin romahtamisesta. Ennen bensaturboa hypetysversio oli, ainakin paperilla, suorituskykyisin vaihtoehto.
Ja pahin itsepetos on tosiaan ostaa uusi ja kallis auto ja perustella tätä jollain bensansäästöllä. Itsensä pissittämiskisaa johtaa tojopappa, joka kehui ajavansa peräti 8 tkm/vuosi, joten oli "järkevää" ostaa vähän kuluttava autoa.
Ziisus, sillä menee arvonalenemaan 10x se raha mitä bensaan!Ne ostaa jotka pystyy! Ja ajaa joilla on asiaa.
- kyöhänKallistaSäästöä
Kannattaako ostaa ylihintainen ja huonoilla ominaisuuksilla varustettu auto vain sen takia, että kulutus on hieman pienempi kuin halvemmalla ja paremmalla autolla?
Ja sitten nämä talousnerot ajavat max. 15-20tkm vuodessa.
Ruostuvatkin nykyään hetkessä.- Ei.ehdi.ruostua
Ylihintainen, tarkoitit siis niitä euromerkkien pikkuturboja. Korroosio on jo iskenyt sun juttuihin aikaa sitten.
Tuleva ajoneuvoverotus ohjaa sunkin euromopoturbon paaliin kymmenen vuoden jälkeen, kun uudet kepupersupäätökset saadaan lakeihin. - pelkkä.totuus
Ei.ehdi.ruostua kirjoitti:
Ylihintainen, tarkoitit siis niitä euromerkkien pikkuturboja. Korroosio on jo iskenyt sun juttuihin aikaa sitten.
Tuleva ajoneuvoverotus ohjaa sunkin euromopoturbon paaliin kymmenen vuoden jälkeen, kun uudet kepupersupäätökset saadaan lakeihin.Pienipalkkaiset, jotka joutuvat miettimään päivittäin rahankäyttöään, tulevat olemaan Suomessa kusessa, kun maksuja ja veroja korotetaan ja palveluita vähennetään. Tämä koskee myös autoilijoita. Persaukiset ei ostele uusia autoja, ei dieseleitä eikä hybridejä. Turha kuvitella Suomen autokannan nuortuvan ja muuttuvan.
- Mainiopeli
Kaupunki/maantieajo etappi suoriutu ihan valmistajan ilmoittamaan lukemiin. käsittääkseni monen pitäisi päästä 5 litran paikkeille kokonaiskulutuksen suhteen...itselläni se on 4.5 l/100km
http://aijaa.com/GmYC7j
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?
Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https3523972En sitten aio sinua odotella
Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e831739- 431520
Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"
Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan611487En vain ole riittävä
Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o281328Oon pahoillani että
Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(581305Kuka sinä oikeen olet
Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej511302Persut vajosivat pinnan alle
Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka1961259Hei, vain sinä voit tehdä sen.
Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change61190- 261177