Varpaat vaarassa

VoiVarpaitani

Mikähän on syynä siinä, että mies tallon naisen varpaille. Vaikka sanotaan, että syy on se jonka varpaille astutaan, vaan ei pidä paikkaansa. Tanssivuosieni aikana on vain kolme miestä talloneet varpaitani ja oikean jalan varpaat ovat olleet saaliina. Viime lauantaina yritin kaikkeni jotta voisin säilyttää varpaani😊. Mies tanssi muuten ihan mukavasti, tanssin lopussa vilkaisin kengät ja ne oli tanssilenkkarit, joku siinä mätti, mutta mikä, en vaan keksinyt?

35

665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uscadaaraa

      Niinpä se on . Jos tanssiessa tapahtuu varpaille astuminen niin syy on sen, jonka varpaat on alimmaisena.
      Jos varpaillesi astutaan niin vika on mitä ilmeisimmin sinun tanssiasennossa tai askellustekniikassa.

      • VoiVarpaitani

        Niinpä, mutta kun olen tanssinut tuhansien miesten kanssa ja vain kolme on tallonut varpaille. Vaikka kuinka yritin muuttaa askellusta ja asentoa niin vain muutamalla askeleella sain vapaani pelastettua😕. Olen siis vakaasti sitä mieltä, että näissä tapauksissa syy oli miehessä, miehen askellustekniikassa ja tanssiasennossa. Kädenalitansseissa tämä lauantain mies oli kyllä ihan "ihku"😊.


      • aanai

        Kyllä vika on molemmissa, jos kumpikaan ei pysty kompensoimaan toisen virheitä.


      • Uscadaaraa
        VoiVarpaitani kirjoitti:

        Niinpä, mutta kun olen tanssinut tuhansien miesten kanssa ja vain kolme on tallonut varpaille. Vaikka kuinka yritin muuttaa askellusta ja asentoa niin vain muutamalla askeleella sain vapaani pelastettua😕. Olen siis vakaasti sitä mieltä, että näissä tapauksissa syy oli miehessä, miehen askellustekniikassa ja tanssiasennossa. Kädenalitansseissa tämä lauantain mies oli kyllä ihan "ihku"😊.

        No joo. jos olet tanssinut tuhansien miesten kanssa ja vain kolme on tallonut varpaille niin on se sinun onnistumisprosentti kohtuullisen hyvä. Ei taida kannattaa asiaa ihmetellä enempää.
        Vaikkakin oikealla askellustekniikalla nainen pystyy taaksepäin tanssiessaan estämään varpaille tallomisen kokonaan.


      • VoiVarpaitani
        Uscadaaraa kirjoitti:

        No joo. jos olet tanssinut tuhansien miesten kanssa ja vain kolme on tallonut varpaille niin on se sinun onnistumisprosentti kohtuullisen hyvä. Ei taida kannattaa asiaa ihmetellä enempää.
        Vaikkakin oikealla askellustekniikalla nainen pystyy taaksepäin tanssiessaan estämään varpaille tallomisen kokonaan.

        Sovitaan niin.


      • tatu8

        Kun aloittelin opetella hidasta valssia astuin toisen askeleen päkiällä, koska pelkäsin tallovani daamin varpaille. Tätä kestikin pitkään ja siitä poisoppiminen oli työlästä. Opettajakin tästä jo huomautti.
        Hitaassa valssissa toinen askel on yhtä pitkä kuin ensimmäinenkin. Lavatilanteessa askelia ai vaan mahdu aina ottamaan riittävän pitkinä.


    • HelppoVartalosta

      Jos miehen jalat "johtaa" liikettä niin silloin naisen on aika vaikea lukea miehen vientiä, ja esimerkiksi miehen askeleen keston ja pituuden arviointi voi tuottaa naiselle ongelmia.

    • HyväSeuraaja

      Ainoastaan yksi satunnainen hakija on tallonut varpaitani tanssiessa. Kolmannella kerralla saman kappaleparin aikana asiasta mainitsin, kun sattui kipeästi. Mies syytti minua. No, ehkä en osannut häntä epätahtiin seurata, joten kai se oli oma vikani. Tämä yksi ainokainen tallomiskerta on kohtuu vähän vuosikausien tanssihistoriassani.

      • viijä

        Jos pysyt tahdissa, niin kyllä pitäisi pystyä murtamaankin sitä rytmiä miehen tahtiin sopivaksi. Jos kerta olet parempi mielestäsi, kompensoi "huonompiasi". Tärkeintä tanssissa on, että molemmista tanssiminen tuntuu hyvältä pilkulleen oikein tanssimisen sijasta. Jos epätahtiin tanssiminen ei tunnu hyvältä, niin ainakin säästät niitä varpaitasi kuuntelemalla miehen omaa vartalonliikettä. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta niin se vain on. Itse olen kompuroinut lähinnä aivan ensimmäistä kertaa lavalla olevien ja tahdissa pysyvien itse itsejään vievien seuraajien kanssa. Myös tanssi-illan aluksi, kun kone ei ole vielä täysin lämmennyt ja päätteeksi, kun lihakset ovat väsyneet, syntyy kompurointia. Automaattien kanssa tanssi rupeaa luonnistumaan vasta, kun itse alkaa seuraamaan, eikä yritä omalla kehonhallinnallaan tehdä mitään ihmeellistä.

        Eiköhän meillä kaikilla ole kehitettävää oman tanssin suhteen, eikä syyllisen etsiminen edistä mitenkään omaa kehitystä - muiden syytteleminen lähinnä jarruttaa sitä. Muita ei voi muuttaa, mutta itseään voi aina.


      • VoiVarpaitani
        viijä kirjoitti:

        Jos pysyt tahdissa, niin kyllä pitäisi pystyä murtamaankin sitä rytmiä miehen tahtiin sopivaksi. Jos kerta olet parempi mielestäsi, kompensoi "huonompiasi". Tärkeintä tanssissa on, että molemmista tanssiminen tuntuu hyvältä pilkulleen oikein tanssimisen sijasta. Jos epätahtiin tanssiminen ei tunnu hyvältä, niin ainakin säästät niitä varpaitasi kuuntelemalla miehen omaa vartalonliikettä. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta niin se vain on. Itse olen kompuroinut lähinnä aivan ensimmäistä kertaa lavalla olevien ja tahdissa pysyvien itse itsejään vievien seuraajien kanssa. Myös tanssi-illan aluksi, kun kone ei ole vielä täysin lämmennyt ja päätteeksi, kun lihakset ovat väsyneet, syntyy kompurointia. Automaattien kanssa tanssi rupeaa luonnistumaan vasta, kun itse alkaa seuraamaan, eikä yritä omalla kehonhallinnallaan tehdä mitään ihmeellistä.

        Eiköhän meillä kaikilla ole kehitettävää oman tanssin suhteen, eikä syyllisen etsiminen edistä mitenkään omaa kehitystä - muiden syytteleminen lähinnä jarruttaa sitä. Muita ei voi muuttaa, mutta itseään voi aina.

        Tämä viejä kyllä tanssi oikeaan tahtiin ja niin myös minä. Takana on niin paljon tanssikilometrejä ja tanssivuosia ja tuhansia erilaisia viejiä, mutta nämä kolme varpaalle talojan viennin salaisuus on arvoitus ja siksi jää. No,en nyt siitä stressiä ota kenessä se vika oli ehkä minussa kun en pystynyt millään tätä taloista estämään 😊. Onneksi tämä on niin harvinaista joten unohdan ja jatkan tanssista nauttimista kun nuo varpaat ei kuitenkaan pysyvästi vaurioitunut😊.


      • HyväSeuraaja
        viijä kirjoitti:

        Jos pysyt tahdissa, niin kyllä pitäisi pystyä murtamaankin sitä rytmiä miehen tahtiin sopivaksi. Jos kerta olet parempi mielestäsi, kompensoi "huonompiasi". Tärkeintä tanssissa on, että molemmista tanssiminen tuntuu hyvältä pilkulleen oikein tanssimisen sijasta. Jos epätahtiin tanssiminen ei tunnu hyvältä, niin ainakin säästät niitä varpaitasi kuuntelemalla miehen omaa vartalonliikettä. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta niin se vain on. Itse olen kompuroinut lähinnä aivan ensimmäistä kertaa lavalla olevien ja tahdissa pysyvien itse itsejään vievien seuraajien kanssa. Myös tanssi-illan aluksi, kun kone ei ole vielä täysin lämmennyt ja päätteeksi, kun lihakset ovat väsyneet, syntyy kompurointia. Automaattien kanssa tanssi rupeaa luonnistumaan vasta, kun itse alkaa seuraamaan, eikä yritä omalla kehonhallinnallaan tehdä mitään ihmeellistä.

        Eiköhän meillä kaikilla ole kehitettävää oman tanssin suhteen, eikä syyllisen etsiminen edistä mitenkään omaa kehitystä - muiden syytteleminen lähinnä jarruttaa sitä. Muita ei voi muuttaa, mutta itseään voi aina.

        Niitä harvoja satunnaisia rytmitajuttomia hakijoita en välttämättä yritä seurata epätahtiin. Luulee vielä että tanssi toimii ja hakee uudestaan. Raskaaksi vietäväksi tekeytyminen varmistaa sen, ettei hae uudestaan. Hyvänä seuraajana toki osaan seurata epätahtiin jos niin haluan. Kun flaxi pelittää muutenkin niin eipä ole iso menetys nuo epätahtiin hiihtäjät.


      • tatu8

        Periaatteessa se on seuraajasta kiinni jos jaloille tallotaan. Olen huomannut, että moni daami menee tangoakin polvet koukussa, jalka ei ojennu suoraksi. Tähän on varmaan monta syytä eikä ainoa ole lavaruuhkat. Nainen varoo kun ei näe taakseen jne.
        Tässä tapauksessa uskon, että varsinainen syy on arvaamaton viejä, joka astuu minne sattuu ja miten sattuu. Tästä ei kannata suuresti välittää. Yrität vain vältellä näitä hakijoita, mutta tilalle tulee uusia ja sama tilanne on taas edessä.


      • TangossaTaikaa
        tatu8 kirjoitti:

        Periaatteessa se on seuraajasta kiinni jos jaloille tallotaan. Olen huomannut, että moni daami menee tangoakin polvet koukussa, jalka ei ojennu suoraksi. Tähän on varmaan monta syytä eikä ainoa ole lavaruuhkat. Nainen varoo kun ei näe taakseen jne.
        Tässä tapauksessa uskon, että varsinainen syy on arvaamaton viejä, joka astuu minne sattuu ja miten sattuu. Tästä ei kannata suuresti välittää. Yrität vain vältellä näitä hakijoita, mutta tilalle tulee uusia ja sama tilanne on taas edessä.

        Käsittääkseni tangoa kuuluu tanssia "matalana" eli polvet ei ojennu. Joku asiantuntija voisi tarkentaa. Itse laskeudun alemmas, mikäli viejäkin niin tekee, ja silloin tango on nautinnollista.


      • kriminal-tango

        Joo, matalalla mennään kaiken aikaa ja pysytään siellä. Ja katseet kylmät, otteet kovat.


      • VoiVarpaitani
        tatu8 kirjoitti:

        Periaatteessa se on seuraajasta kiinni jos jaloille tallotaan. Olen huomannut, että moni daami menee tangoakin polvet koukussa, jalka ei ojennu suoraksi. Tähän on varmaan monta syytä eikä ainoa ole lavaruuhkat. Nainen varoo kun ei näe taakseen jne.
        Tässä tapauksessa uskon, että varsinainen syy on arvaamaton viejä, joka astuu minne sattuu ja miten sattuu. Tästä ei kannata suuresti välittää. Yrität vain vältellä näitä hakijoita, mutta tilalle tulee uusia ja sama tilanne on taas edessä.

        "Tatu8" jos on harrastanut tanssia kymmeniä vuosi ja vain kolme vapaalle talojaa niin on höpön höpön juttu, et syy aina olisi se jonka varpaille astutaan. Pitää vaan nyt ottaa huomioon, että viejän taidoissa on jotain vikaa, väärä tanssiasento,meneekö jalat ns. edellä. Tosiaan ihmetyttää että kaikki toitottaa samaa kun on sen kerran kuulleet jollakin tanssikurssilla. Siis miehen tanssiasento on väärä ja eihän nainenkin pääse miehen lähelle jos mies tanssii takapuoli pitkällä. Tämän viimeisimmän tallojan viemänä varpaat olisi voinut säästää vaan jos olisi juossut karkuun😊.


      • Eritahtiin
        VoiVarpaitani kirjoitti:

        Tämä viejä kyllä tanssi oikeaan tahtiin ja niin myös minä. Takana on niin paljon tanssikilometrejä ja tanssivuosia ja tuhansia erilaisia viejiä, mutta nämä kolme varpaalle talojan viennin salaisuus on arvoitus ja siksi jää. No,en nyt siitä stressiä ota kenessä se vika oli ehkä minussa kun en pystynyt millään tätä taloista estämään 😊. Onneksi tämä on niin harvinaista joten unohdan ja jatkan tanssista nauttimista kun nuo varpaat ei kuitenkaan pysyvästi vaurioitunut😊.

        Jos olette molemmat tanssineet tahtiin, niin varpaiden allejääminen kyllä kummastuttaa. Käsittääkseni tällöin naisen jalan ei pitäisi olla enää tiellä, kun mies astuu. Naisen tulenee laskea jalkansa maahan hiukan myöhemmin kuin mies. Ilmeisesti tulkinta samasta tahdista ei ole oikein.


      • VoiVarpaitani
        Eritahtiin kirjoitti:

        Jos olette molemmat tanssineet tahtiin, niin varpaiden allejääminen kyllä kummastuttaa. Käsittääkseni tällöin naisen jalan ei pitäisi olla enää tiellä, kun mies astuu. Naisen tulenee laskea jalkansa maahan hiukan myöhemmin kuin mies. Ilmeisesti tulkinta samasta tahdista ei ole oikein.

        Turha tätä on oikeasti täällä arvailla/pohtia kun kukaan muu kuin minä tiedän tanssitaitoni, tahtini ja tiedän myös, että osaan kyllä tanssia ja vieläpä hyvin silloin kun viejän kanssa on sama tulkinta musiikkiin. Ei nainen voi kaikeen taipua jos viejällä on pahoja ongelmia viennissä. Eikä tämä ole oikeasti ongelma kun nuo tallomiset on niin harvinaisia ja siitä päätellen ei vika ole minussa, en voi korjailla väärää vientiä loputtomiin olkoon nyt "taitavammat" ihan mitä mieltä tahaansa :-)


      • tangonHuumaa

        VoiVarpaitani.
        Olisko viejä tallonutkin sinun lattiassa olevaa jalkaa? Eli jalkaa missä paino on.
        En tie miten se muuten olis voinut sinun varpaita talloa.
        Käännöksissä se on loikkinut sinun tukijalan päälle!


    • VanhatAskellukset

      70/80 luvulla tapettiin monimuotoisempi tapa tanssia askelia ja tangoon ja hitaisiin vakiintui tylsääkin tylsempi hhnn kaava. Nyt ollaan palaamassa vanhaan perinteiseen tapaan tanssia monipuolisempaa askellusta ja se näyttää aiheuttavan hiukan hämminkiä, kun hhnn askelsarjaa täydennetään hhhnn hnn askelsarjoilla. Mistään rytmin rikkomisesta ei kuitenkaan ole kysymys vaan näillä vanhoillakin uudelleen käyttöön otetuilla askelluksilla pysytään musiikin rytmissä.

      • VoiVarpaitani

        Tuokin kyllä hallitaan ja kyse ei ole tästä. Sattui vaan kohdalle mies jolla oli tämä vasen jalka nopeampi kuin minun oikea ja en vaan onnitunut pakenemaan sitä. Kuten tämä asiatunteva raati on päättänyt niin minä en ollut tarpeeksi taidokas väistämään sitä.
        Tyydyn tähän päätökseen vaikka en ole samaa mieltä😊.


      • asennotväärät

        Kumankin tanssiasento oli väärä, koska et maininnut, että yrititte arkkutangoa. Tuhansien tanssikertojen koulimana sinun olisi pitänyt huomata tämä jo ensimmäisen läheltäpitivarvastilanteen jälkeen ja ehdottaa miehelle, että hän yrittäisi astua jalkojesi väliin.


      • VoiVarpaitani
        asennotväärät kirjoitti:

        Kumankin tanssiasento oli väärä, koska et maininnut, että yrititte arkkutangoa. Tuhansien tanssikertojen koulimana sinun olisi pitänyt huomata tämä jo ensimmäisen läheltäpitivarvastilanteen jälkeen ja ehdottaa miehelle, että hän yrittäisi astua jalkojesi väliin.

        Sitä vaan ei viitsi alkaa toisia neuvomaan ja pilaamaan iloisen ihmisen iltaa, ehkä olisi osannut ottaa asian hyvänä neuvoa vaan kun ei tiedä. Varmaan jos vielä kohdalle sattuu niin saatan nätisti sanoa, että varpaat ei tykkää vaikka mukavaa muuten onkin😊. Ei menty arkkutangoo vaan nopeaa foksia. Ei nainen voi ottaa hyvää tanssiasentoa jos mies on etukumarassa. Tykkään mennä lähelle ja tuntea viennin vartalosta. Vaikka nyt ollaan sitä mieltä, että syy on sen jonka varpaat jää alle niin oikeasti, jos miehen tanssitekniikka on väärä niin ei nainen sille mitään voi,jos ei sitten ala opettamaan kesken tanssin. En ala, sitä saisi tehdä aika usein ja siinähän menis ilta pilalle minulta ja tansittajilta. Näitä sattuu ja kuuluu harrastuksen luonteeseen.


      • tanssilajitietoisuusautt

        Nopeatakaan foksia ei pitäisi tanssia asemoitumalla pariinsa nähden arkkutangomaisesti jalkaterän samoilla laduilla vastakkain ja vartalot ylhäältä kiinni ellei molemminpuoleisena tarkoituksena ole vääntää nopeastakin foksista arkkutangomaista. Nimittäin arkkutangoa aletaan tanssia alhaalta auki vasta sitten, kun molemmat ovat siellä todellakin vain tanssimassa eikä seksi kiinnosta kumpaakaan enää.


      • Uscadaaraa

        Jos miehen vasen jalka osuu sinun oikeaan varpaaseen ei ole kysymys miehen liiallisesta nopeudesta vaan väärästä vartaloiden asennosta. Jos mies vie sinua väärään asentoon niin voit itse korjata asennon oikeaksi mikä tietenkin on sinulle tuttua johtuen tuhansista kokemuksista.
        Kyllä nainen voi askelluksellaan estää jalkojen osumisen juuri tuossa tapauksessa , ei taida olla sinulle tuttua tuhansista kavaljeereista huolimatta.
        Katsoppa joskus tekniikkaa kuinka vaikka kilpatanssija naiset vievät jalkaansa taakse. Että silleen....


      • VoiVarpaitani
        Uscadaaraa kirjoitti:

        Jos miehen vasen jalka osuu sinun oikeaan varpaaseen ei ole kysymys miehen liiallisesta nopeudesta vaan väärästä vartaloiden asennosta. Jos mies vie sinua väärään asentoon niin voit itse korjata asennon oikeaksi mikä tietenkin on sinulle tuttua johtuen tuhansista kokemuksista.
        Kyllä nainen voi askelluksellaan estää jalkojen osumisen juuri tuossa tapauksessa , ei taida olla sinulle tuttua tuhansista kavaljeereista huolimatta.
        Katsoppa joskus tekniikkaa kuinka vaikka kilpatanssija naiset vievät jalkaansa taakse. Että silleen....

        Niin varmaan,onneksi on näitä viisaita jotka tietää👍👍👍👍


      • riitelittekölopuksi

        Tuliko teille riitaa siitä, kumman syytä se oli, kun asia on sinulle näin tärkeä. Tansseista ja tanssien tekniikoista kirjoittaville nimittäin tulee aina riitaa viereisen parin miehen ja naisen kanssa siitä, kenen syy se oli, kun heidän varpaatkin jäivät alle tai päälle, joten tällaisesta tilanteestasi ei juurikaan löydy lähdemateriaalia, jota voisi hyödyntää sinua sinua tyydyttävässä tai tyydyttämättömässä vastauksessa.


      • tanssittekolopuksikuiten

        Mahdollista on myös se, että tanssit ainakin tanssiteknilliseen riitaanne saakka koko ajan raksun kanssa, jonka kanssa olette jo jonkin aikaa väitelleet siitä, kumpi teistä on taitavempi tanssija. Todistaaksesi raksulle, että olet tatavempi et kenties voinut välttää kiusausta jättää varpaitasi tahallaan raksun tanssilenkkarin alle. Eikö tällöin ollutkin raksun toimesta hyvinkin johdon- ja totuudenmukaista todeta, että syy oli sinussa?


      • VoiVarpaitani
        riitelittekölopuksi kirjoitti:

        Tuliko teille riitaa siitä, kumman syytä se oli, kun asia on sinulle näin tärkeä. Tansseista ja tanssien tekniikoista kirjoittaville nimittäin tulee aina riitaa viereisen parin miehen ja naisen kanssa siitä, kenen syy se oli, kun heidän varpaatkin jäivät alle tai päälle, joten tällaisesta tilanteestasi ei juurikaan löydy lähdemateriaalia, jota voisi hyödyntää sinua sinua tyydyttävässä tai tyydyttämättömässä vastauksessa.

        No eipä ole tapana tansseissa riidellä. Iloisella mielellä menen ja lähden. Lavatansseihin kuuluu kaikenlaisia kokemuksia, tönkkösuolattuja kävelyttäjiä, varpaille tallojija,säären potkijoita, kyynärpäillä hosuvia "touhottajija". Kaiken kruunaa ihana vienti se kun askeleet sopii täydellisesti yhteen, tämä tunne vie lavoille tanssimaan, ei riitelemään eikä ketään neuvomaan. Huvikseni tuon aloituksen tein jotta sain taas palautetta kuinka en osaa tanssia ja syy on minussa😊. Totta kuitenkin tuo varpaiden kohtalo viime lauantaina. Mukavia tansseja viikonlopulle meille kaikille😊.


      • muotoseikkailija
        VoiVarpaitani kirjoitti:

        No eipä ole tapana tansseissa riidellä. Iloisella mielellä menen ja lähden. Lavatansseihin kuuluu kaikenlaisia kokemuksia, tönkkösuolattuja kävelyttäjiä, varpaille tallojija,säären potkijoita, kyynärpäillä hosuvia "touhottajija". Kaiken kruunaa ihana vienti se kun askeleet sopii täydellisesti yhteen, tämä tunne vie lavoille tanssimaan, ei riitelemään eikä ketään neuvomaan. Huvikseni tuon aloituksen tein jotta sain taas palautetta kuinka en osaa tanssia ja syy on minussa😊. Totta kuitenkin tuo varpaiden kohtalo viime lauantaina. Mukavia tansseja viikonlopulle meille kaikille😊.

        Mitenniin taas? Olisit ehkä saanut parempia vastauksia, kun olisit muotoillut kysymyksen toisin nimittäin. Kenessä vika oli, kun mies astui varpailleni, jos se ei ollut minussa?


      • liikavarvashypoteesi

        Yksinkertaisin selitys on aina kaikkein lähinnä totuutta, vaikka se aluksi kuulostaisi kuinka uskomattomalta: sinulle on armottoman tanssiharrastuskäymisen seurauksena kehittynyt loputakin niin pitkät liikavarpaat, ettei niiden ohi enää pysty astumaan.


      • VoiVarpaitani
        muotoseikkailija kirjoitti:

        Mitenniin taas? Olisit ehkä saanut parempia vastauksia, kun olisit muotoillut kysymyksen toisin nimittäin. Kenessä vika oli, kun mies astui varpailleni, jos se ei ollut minussa?

        Lopputulos olisi ollut sama, negatiivisisuus ja suuriviisaus on täällä nimimerkkien suojassa fakta. Mitä postiivisimmin kirjoita sitä tyrmäävämpiä komentaja saat. Onhan täällä ihan mukaviin kommentteja. Itselleni tanssi on suuri nautinto silloin kun se hyvä vienti osuu kohdalle. Vakavaa ei missään tapauksessa ja nuo varpaalle tallomiset ei nyt niin vakava juttu ole, mutta onhan se yksi haaste jos tämä viejä vielä kohdalle sattuu 😊.


      • VoiVarpaitani
        liikavarvashypoteesi kirjoitti:

        Yksinkertaisin selitys on aina kaikkein lähinnä totuutta, vaikka se aluksi kuulostaisi kuinka uskomattomalta: sinulle on armottoman tanssiharrastuskäymisen seurauksena kehittynyt loputakin niin pitkät liikavarpaat, ettei niiden ohi enää pysty astumaan.

        Tuo ei nyt ollut oikea päätelmä,ei liikavarpaita ja pieni siro jalka muutenkin😊.


      • Ongelmiariittää
        VoiVarpaitani kirjoitti:

        Lopputulos olisi ollut sama, negatiivisisuus ja suuriviisaus on täällä nimimerkkien suojassa fakta. Mitä postiivisimmin kirjoita sitä tyrmäävämpiä komentaja saat. Onhan täällä ihan mukaviin kommentteja. Itselleni tanssi on suuri nautinto silloin kun se hyvä vienti osuu kohdalle. Vakavaa ei missään tapauksessa ja nuo varpaalle tallomiset ei nyt niin vakava juttu ole, mutta onhan se yksi haaste jos tämä viejä vielä kohdalle sattuu 😊.

        Kyllä ne aloitustekstit ja myöhemmät lisäykset vaikuttavat siihen, mitä aletaan vastailla ja arvailla. Ehkä sitä tilannetta ei selitetty riittävän selkeästi. Tuhannetkaan tanssikilometrit eivät takaa täydellisiä taitoja, varsinkaan jos ei päivitetä oppeja riittävän usein. Ainakin minulla on vaikeuksia erityisesti monien vuosikymmeniä tanssineiden kanssa, jotka luottavat edelleen nuorina saamiinsa oppeihin. Vaikka itse olen hakenut oppia yli kymmenen vuotta useita kertoja viikossa lukuisista kouluista ja seuroista, en tunne olevani läheskään virheetön. Tanssi ei vaan onnistu kaikkien kanssa, eikä sitä syytä löydä aina etsimälläkään.


    • 833

      Itselleni tallomista sattuu harvoin; lähinnä jos nainen vetelee jotain omia rytmejä musiikista/viennistä piittaamatta.

    • tanssinvaikkaenosaa

      Jos esim. jättää tansseissa käymättä niin todennäköisesti kukaan ei tallo varpaille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe