Oletko pullea vai vanha?

Jompikumpivaimolempi

Eräs Ystäväni väitti että Loviisassa näkee iäkkäitä ja pyöreitä ihmisiä. Useimmat ovat molempia.

Rupesin miettimään - toden totta, molemmat naapurini ovat molempia. Menin kauppaan - näin pyöreitä ja/tai vanhoja ihmisiä

Onko Loviisan demografiasta jotenkin erityinen, vai käykö ne nuoremmat jossain muussa kaupungissa kaupassa?

24

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koskeekokosuomea

      Olen molempia, kaikki naapunaapurinikit jompaa kumpaa
      Mutta koska tässä lähellä on koulu, kaikki eivät ainakaan ole vanhoja.

    • Nuoretlähtee

      Loviisassa on tosiaan paljon iäkkäitä. Nuoret lähtee työn perässä jos käyttöikänsä loppua kolkutteleva ydinvoima ei kiinnosta.

    • Eitekemistä

      Joo nuoret lähtee heti kun pystyy koska ei ole mitään tekemistä. Vanhat syö ja juo koska ei ole mitään tekemistä.

      • laiskapyllytvalittaa

        Mitä tekemistä nuoret haluaa tähän kaupunkiin? Siitä vaan ehdottelemaan ja itse järjestämään tapahtumia ja tekemistä. Tekemistä löytyy vaikka kuinka kunhan sen laiskan pyllynsä viitsii hilata sieltä sohvan nurkasta ylös. Kukaan ei tule oven taakse tarjoamaan "kas, tässä sulle tekemistä".
        Oma aktiivisuus on kyllä tämän kaupungin nuorilta täysin hukassa.


    • HoikatKadonneet

      Katsoin tänään kaupassa (s ja k). Kello olin.5. Totta se on. Kaikki on joko-tai tai sitten sekä-että. Missä normaalipainokset ja nuoret?

    • läskijakaunisrikas

      ei ole totta.... oletko kateellinen ja liian laiha vai ?? :D

      • Jookadehdintietty

        Joo, kadehdin lihavia ja vanhoja ja niiden rollaattoreita.

        Oikeesti, kiinnitin vaan huomiota asiaan kun kaveri kertoi. Torilla on vain eläkeläisiä ja suurin osa pulkassa kunnossa. Eilen oli pari normaalipainoista ja nuorta ihmistä K-kaupassa, toinen osoittautui henkilökuntaan kuuluvaksi. Ehkä toinen oli läpikulkumatkalla.


      • Huomasinsaman

        Ihan totta, kun ympärilleen katsoo keskustassa niin seniori-ikäisiä ja ylipainoisia näkee paljon. Outo juttu.


    • muutoslähteeitsestäsi

      Kumpaan ryhmään aloittaja itse kuuluu? Osaatko ehdottaa miten väestönrakennetta saisi muutettua Loviisassa? Pelkkä haukkuminen kun ei auta kato nääs.
      En ole pullea enkä vanha ja silti Loviisalainen.

      • RatkaisuOnMotivaatio

        Hienoa että teitä on muitakin. Sittenhän kaikki on hyvin. Olen itse keski-ikää lähestyvä mutta esimerkillisessä kunnossa. Ajattelin kun pullistellla lihaksiani torilla mahdollsiimman usein, paidatta, jotta ihmiset voisivat innostua esimerkistäni.


    • Laihduttakaa

      Tuo ylipaino on paha juttu, lisää terveydenhoitokuluja työikäisellä ja myös poissaoloja. Katsokaa vähän mitä suuhunne pistätte.

      • suvakkipommi

        kyllä sinun kannattaa lopettaa syöminen että jaksat 100vuotiaaksi elättää matupaskoja notkumasta kämppäsi ovella


      • Tuskinelätätketään
        suvakkipommi kirjoitti:

        kyllä sinun kannattaa lopettaa syöminen että jaksat 100vuotiaaksi elättää matupaskoja notkumasta kämppäsi ovella

        Taitaa olla enemmän kaltaisiksi peräkammarinpojat, onneksi äiti elättää laiskaa aikamiespoikaa niin jaksat iltaisin käydä poikien kanssa pelottelemassa naisia ja lapsia. Oot varmaan aika pontevassa kunnossa?


    • sagacious

      Lov is A Best City for Fatty Old Peoples!!!!!

    • sokoskaukanaesim

      ehkä ne iäkkäät ja liikuntarajotteiset vaan käy kaupassa mihin helpompi mennä ? miten joku ees jaksaa seuraa tollasia asioita... itsekin vielä vanhenee jne...hohhoijaa.

      • Vanhustenpaikka

        On kiva että on eri ikäisiä ihmisiä. On myös mukavaa että on eri vartlonmuotoja. Mutta olen itsekin kiinnittänyt huomiota yllä kerrottiin asiaan. Torilla on kuin vanhainkodissa.

        Minä olen nuori ja kivan näköinen ja käyn kuntosalilla useammin kuin kapakassa, ja huomaan että olen Loviisan kaltaisessa paikassa kuin friikki sirkuksessa. Ihmiset tuijottavat.

        Yhtä terveen kaunista ihmistä kohti on Loviisassa kaksi sähköskootterilla ajavaa ylipainoista.


      • normaalipainofriikki

        oletko se hammastikun laiha ja kalpea joka kävelee aina ympäri.


      • TErvetuloasalille
        normaalipainofriikki kirjoitti:

        oletko se hammastikun laiha ja kalpea joka kävelee aina ympäri.

        Ei, olen salskea, lihaksikas ja hyväkuntoisen näköinen. Erotun kyllä joukosta.


      • lautatikku

        sellasta ei ole näkynyt.!!! oisko sulla vääristävä peili ? vai sulla joku ulkonäkö trauma tai ongelma itsetunnon kanssa ?... ja asiaan siis..hyvä että iäkkäät jaksaa ja pysytyy liikkumaan vielä.


      • realistikomeaolen
        TErvetuloasalille kirjoitti:

        Ei, olen salskea, lihaksikas ja hyväkuntoisen näköinen. Erotun kyllä joukosta.

        odotas kun ikäännyt.asiat menee erilailla ja ajatukset. ;) sitä arvostaa muuta kun omaa napaa ja ulkonäköä.


      • EiOllaTavattu
        lautatikku kirjoitti:

        sellasta ei ole näkynyt.!!! oisko sulla vääristävä peili ? vai sulla joku ulkonäkö trauma tai ongelma itsetunnon kanssa ?... ja asiaan siis..hyvä että iäkkäät jaksaa ja pysytyy liikkumaan vielä.

        Siis näet, sellaiset on Loviisassa harvassa.


      • Tosirealismia
        realistikomeaolen kirjoitti:

        odotas kun ikäännyt.asiat menee erilailla ja ajatukset. ;) sitä arvostaa muuta kun omaa napaa ja ulkonäköä.

        Tori realistibtietää sen, että vanhana jakaminen riippuu paljon siitä, missä kunnossa keski-iässä on ollut. Jos polvet huutaa tuskasta ylipainon takia tai elämä on silkkaa krapulaa ja tupakkiyskää, on luvassa passiivinen, tylsä ja kivulias vanhuus.

        Jos taas lihakset ja hapenottokyky on kunnossa, pystyt eläkkeelle jäätyäsikin kuntoilemaan, matkustelemaan, retkeilemään. Ja jopa seksi toimii. Vanhuus voi olla pidempi ja luultavasti se on terveempi.


      • vanhuuseituuyksin

        vanhana jakaminen ? nooh..anyway. näät sitten kun ikää tulee ja kasvat ihmisenä. Toivottavasti pysyt terveenä että pystyt "vanhenemaan kirjan mukaan" ;)


      • Tosiarealisti
        vanhuuseituuyksin kirjoitti:

        vanhana jakaminen ? nooh..anyway. näät sitten kun ikää tulee ja kasvat ihmisenä. Toivottavasti pysyt terveenä että pystyt "vanhenemaan kirjan mukaan" ;)

        Jaksaminen, miksei tietysti jakaminenkin jos sellainen kiinnostaa. Painovirhe kuitenkin.


        Yritä nyt kuitenkin vääntyä edes kävelykenkille ja vielä.mielummin salille. Pelkkä henkinen kasvu ei riitä hyvinvointiin.

        Tosin huonokuntoinen Loviisa ei ole profiloitunut myöskään henkisen hyvinvoinnin tai tiedon ja sivistyksen tyyssijana. Katso vaikka tätä palstaa: tuksu sitä ja tuksu tätä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe