Mulla viisi ammattia

työtönomastahalusta

mut työtön. Kukaan ei palkkaa mua kun olen erittäin viisas. Eivät uskalla eikä ysty maksamaan palkkaa mulle.
Hieno juttu, nautin mahdottomasta isosta ansiopäivärahasta, olen vaan ja ihmettelen.
Non eivät jäämistään paitsi, en antasi osaamiseni näkyä, en ilmaseksi jakele tietämystäni ruikku firmoissa.

22

249

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittäjänämenestynyt

      Jos olet noin viisas, niin miksi et sitten hyödynnä osaamistasi yrittäjänä? Perustat yrityksen taikka ostat jo toimivan yrityksen, voit työllistää itsesi lisäksi muitakin. Eikä tarvitse jakaa tietämystään ilmaiseksi!

      • eioelmunjuttu

        En halua yrittäjäksi, Haluanolla palkansaaja, ilman mitään vastuuta yrityksestä ja omasta taloudestani yritykseen nähden. En halua viettäää kaikkea aikaani töissä ja haluan pitää lomani. Minusta ei ole yrittäjäksi.
        Jos firma epäonnistuu, en saa työttömyskorvausta. Haluan oll ariippumaton kaikesta ylimääräisestä.
        Palkansaajana kaieista helpointa.


      • yrittäjänämenestynyt
        eioelmunjuttu kirjoitti:

        En halua yrittäjäksi, Haluanolla palkansaaja, ilman mitään vastuuta yrityksestä ja omasta taloudestani yritykseen nähden. En halua viettäää kaikkea aikaani töissä ja haluan pitää lomani. Minusta ei ole yrittäjäksi.
        Jos firma epäonnistuu, en saa työttömyskorvausta. Haluan oll ariippumaton kaikesta ylimääräisestä.
        Palkansaajana kaieista helpointa.

        Eihän yrittäjyys ole kaikkien juttu, minulle yrittäjyys on ollut oikeastaan ainut juttu. Saan itse määritellä aika pitkälti työaikani ja voin ottaa vapaata pitkälti oman mieleni mukaan. Toki pitää olla itselleen ankara työnantaja ja tehdä hommat jämerästi. Omat siivet on kuitenkin kantaneet jo melkoisen kauan ja en usko, että missään vaiheessa lähden palkansaajaksi, keksin aina jotain. Ja juuri tein yhden keksinnönkin, jonka ajattelin patentoida.
        Jos sinulla on tietämystä viideltä eri alalta, en oikein jaksa uskoa, että et pystyisi hyödyntämään tuota tietoasi. Itse olen opiskellut aikoinaan useampaakin alaa ja siitä on ollut pelkästään hyötyä yrittäjänä ollessa. Yrittäjänä kuitenkin ansiotkin ovat ihan toista, kun palkansaajana. Minulla oli joskus töissäkin sellaisia, joille neuvoin ryhtyä itse yrittäjiksi, ettei heidän kannata olla palkansaajina. Ovat nyt itsekin yrittäjinä, mm. yhdellä entisellä työntekijälläni on käännöstoimisto ja yhdet veljekset pyörittävät menestyvää autokorjaamoa ja hinauspalvelua, muutamia nyt mainitakseni.


    • korwis
    • Eilisäätukiyrittäjiä

      Jollei ole yrittäjä henkinen vaan omaa hyvät valmiudet ei kannata.Vaatii monesti pääomaa ,jota pitää olla ja yhteyksiä muihin alantoimijoihin,jota iman moni on mennyt nurin heti alkuunsa .Starttirhalla voi päästä alkuun jos muut edellytykset täyttyvät.Yrityksen perustaminen ei ole polupyöränselkään nousemista,vaikka olisi kuinka hyvät valmiudet muutoin tehdä hommaa. Jotkin alat ovat niin kilpailtuja,että isomman kilpailevat aloittelevat alkuunsa nurin ja lumenpudottjia on yritysalalla tunkuun asti ja nämä kaatuvat yksi toisensa jälkeen. Pitää olla hyvä liiketoimi,markkinat sille ja palava halu. Ei ole kaikkien juttu, mutta kaikkia tarvitaan.

      • yrittäjänämenestynyt

        Ei minullakaan ollut suuria pääomia, kun aikoinaan ryhdyin yrittäjäksi. Pankista sain vakuudettoman luoton, kun ryhdyin jäseneksi ja sen turvin läksin liikkeelle liikeideani kanssa. Eihän se alkuun ollut mitään ruusuilla tanssimista, mutta varsin nopeasti kuitenkin homma alkoi pyörimään. Ja kun hoidin asiani aina pankkiin, niin sieltä on sen jälkeen saannut AINA lainaa tarpeen mukaan, jos on tarvinnut.
        Toimialani on vaihtunut vuosien varrella useaankin kertaan, kun suhdanteet ovat muuttuneet. Useammasta koulutuksesta on ollut hyötyä, kun on voinnut vaihtaa toimialaa helposti. Aina on löytynyt sijaa yrittämiselle ja sillä on tultu toimeen, elätetty perhe ja kerätty omaisuus.
        Monta alaa yrittäjyydessä on sellaista, joihin ei juurikaan tarvita pääomaa. Eräs entisistä työntekijöistäni tekee käännöstöitä ja tulkkauksia yrittäjänä, ei siinäkään olleet suuret pääomakulut aloittaa yrittäjänä.


    • Korkealentoista

      Eihän sitä pärjää tässä maassa entisetkään yritykset, joilla on asiakasunta ja kokemusta,millä sitä sitten pärjäisi tosta vaan menttaliteetilla kokemattomat aloittelijat ,joilla ei ole mitään kokemusta yrittämisestä eikä edes liikeideaa?

      http://www.hs.fi/talous/a1468897929244

      • yrittäjänämenestynyt

        Tässäkin konkurssissa on monelle yrittäjälle leipää tulossa! Tyhjiö tuppaa aina täyttymään jollain lailla. Kaverini osti aikoinaan "köntässä" Anttilan lakkautetun myymälän Anttilan loppuun myynnin jälkeen, tuli kaikki kerralla mitä oli jäännyt myymättä, kalusteet, kassat, trukit, hyllyt ja hyllyillä melkoinen määrä tavaraa alennusmyyntien jäljiltäkin. Kaveri piti vielä oman alennusmyynnin -70% hinnoilla Anttilan jäljiltä samoissa tiloissa ja kahdessa tunnissa oli myyntiä sen verran, että koko kauppasumma oli tullut takaisin!! Loput tavarat hän myi omassa tavaratalossaan.


    • ghjfhjgkjgkgjf

      Haloo!

      Miksi ihmeessä te uskotte kaikki sadut, mitä joku mielenterveystapaus suoltaa tänne?

      Eikö tullut yhtään mieleen, että ihminen jonka kirjoitus on täynnä kirjoitusvirheitä ei vain yksinkertaisesti voi olla mikään huippuosaaja?

    • rtdfyghjbmn

      Eihän aloittajaa kukaan uskonutkaan.....

    • semmoinjuttu

      Semmoinen vätys, joka ei saa toimimaan edes itseään eikä mitään irti itsestään, miten se saisi yrityksen toimimaan ja tuottamaan?

      Yrittäjyys ei ole kaikkien juttu alkuunkaan. Ei varsinkaan aloittajan kaltaisten räkänokkien.

      • Yleisestiottaen

        Ei se yrittäjyys mikään meriitti ole. Yrittäjäksi voi ryhtyä kukavaan,mutta kirurkiksi ,tietoliikenneteknikoksi ,sähkömieheksi, ammattihitsariksi ei vain ryhdytä päättämällä hetken mielijohteestä,että alampa tekemään tuota.

        Tosin yrittäjäksikin tähdätessä voi kouluttautua kaupallisen koulutuksen kautta ja moni niin tekeekin menestyäkseen . Yrittäjyyys vaatii tiettyä luonteen laatua ja paloa, sitä kohtaan mitä tekee ,sekä jonkin moista osaamista siltä alalta johon lähtee yrittämään. Yrittäjyyteen on monta tietä .Joillekin tie saattaa aueta tekemisen ja ammatin kauta johon on alunperin kouluttautunut.

        Kaikki eivät ole kuitenkaan yrittäjiä ja kumpaisiakin tarvitaan,niin yrittäjiä ,jotka työllistävät työntekijöitä ,aivan kuin yhtäläillä työntekijöitä,jotka mahdollistavat tuotannon ja laajemman toiminnan ,varmistaen alan osaamisen ja yrityksen menestymisen omalla erikoisosaamisellaan.


      • Räkänokatjoopajoo

        Maailmassa on aiak monta sellaista räkänokkaa kun on ahdingossaan tuuminut ,että pakko keksiä jotkin ja ryhtynyt yrittäjäksi ristien itsensä toimitusjohtajaksi.


      • Japahinniistä

        Kuten sinä yksi heistä!


      • Hehehehehee

        Se älähtää johon kalikka kalahtaa


    • entinentyötöneiyrittäjä

      Yrittäjyys EI OLE TYÖTTÖMYYTEEN RATKAISU. Se voi viedä vielä syvempään ahdinkoon kuin työttömyys. Siitä on turha työttömiä haukkua etteivät perusta yritystä.

      • demariloisiiaina

        No, eihän kukaan niitä perusta jos tajuaa kuinka hyvin oleskelusta Suomessa juurikin demareitten toimesta maksetaan!!!!

        Ei tänne muuten virtaa ulkomaista roskaa , mutta kun se AATE!!!


      • natuintyöttömyydestä
        demariloisiiaina kirjoitti:

        No, eihän kukaan niitä perusta jos tajuaa kuinka hyvin oleskelusta Suomessa juurikin demareitten toimesta maksetaan!!!!

        Ei tänne muuten virtaa ulkomaista roskaa , mutta kun se AATE!!!

        No ei kukaan järkiihminen perusta jos tietää ettei yrittäjänä pärjää. En minäkään ole perustanut enkä perusta. Syy ei ole mikään tuki, vaan se etten halua omaa yritystä. Enhalua olla loppuelämääni veloissa tai ahdingossa Töntekijänä on turvallisempaa, eikä sekään hyvää elämää takaa, ei mikään taka suomessa enää.


      • siinäsyyahdinkoon

        Aivan muut riskin ottajat siis maksaa ja demariloiset kuppaa systeemistä kaiken ulos!!!


    • djfkajflöajföafjkö

      Suomessa on kummallisia ihmisiä. Jos ihmisellä menee huonosti aina syyllistetään se, olkoonkin ettei syy ole oma. Syyllistetään jos ei perusteta yritystä. Syyllistetään jos hakee laillisia tukia joita kaikki saa, syyllistäjä myös itse hakee.
      Jos rahat ei riitä järettömän leikkauspolitiikan takia, sekin on köyhän vika... aivan käsittämätöntä.
      Monesti nämä huutelijat ovat itse niitä suurimpia syrjäytyneitä ja onglematapauksia, eikä lainkaan hyvin toimeentulevia. Kun itse kärsii niin itää haukkua kaikki sillälailla saa itselleen itsetunnon.
      Itse en anna moisten haukkujen vaikuttaa, eivät näm tiedä asioiden oikeaa laitaa, joten peilaavat sillä vaan itseään.

    • kutomista

      Hullu paljon töitä tekee viisas pääsee vähemmällä . Kutomalla villapuseroita kyllä tienaa hyvin jos langat on hyvät .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe