Ulkopuolisia ahdisteleva kaveri

puuttuavaiei

En tiedä miten tästä kirjoittaisin, mutta mulla on yksi tuttu, joka ahdistelee naisia... siis naisia, joiden ei mitenkään voi olettaa olevan kiinnostuneita hänestä, vaan jotka ihan vain tekee työtään.

Näistä tilanteista hän sitten kertoo juttuja ja ihan pokkana vaan selittää, miten oli käynyt kampaajalla ja tykännyt siitä sen kosketuksesta ja sanonut sen sitten kampaajalle.... hän ei itse tunnu tajuuvan, että ahdistelee ja on limainen, vaan kuvittelee ehkä flirttaavansa. Ja olen varma, että nuo naisetkin on kokenut sen niin... oli yrittänyt varata aikaa hierojalle ja hieroja sanonut, että koko kesä jo buukattu ja ajat menee kolmen kuukauden päähän... varmaan niin.

Pitäisikö mun sanoa hänelle suoraan, että käyttäytyy vastenmielisesti? En tunne häntä kovin hyvin (enkä haluakaan), joten en tiedä onko se mun "tehtävä" sanoa. Meitä on isompi porukka, joka hengaa osittain yhdessä ja tämä vähän sellainen, josta kukaan ei pidä... on ehkä jotenkin tasapainoton tyyppi, joka välillä todella epävarma itsestään ja humalassa itkee, miten kukaan ei halua häntä ja kuinka hän on ruma. Ja sitten toisena hetkenä taas kerskailee, miten kaikki haluaa häntä ja kertoo noita inhottavia juttujaan.

9

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kateuspahasynti

      En usko, että asia kuuluu sinulle millään tavoin.

      Toisekseen, oman kokemukseni mukaan mitä tahansa kertookin ilman aikomusta minkäänlaiseen kerskailuun niin kateelliset tai mustasukkaiset ihmiset ottavat sen asian aina "kerskailuna". Ts. joillekin ihmisille ei voi kertoa yhtään mitään mistään asiasta ilman, että ottaisivat nokkiinsa tai ilman, että olisivat kateellisia olipa asia sitten ihan mikä tahansa maan ja taivaan väliltä.

      Kolmanneksi, et siis tunne ihmistä kovin hyvin, joten et voi tietää asian todellisia taustoja, todellisia tilanteita tai et edes tunne kyseistä ihmistä, joten mitä todennäköisemmin kirjoituksesi on vain pelkkiä olettamuksia, ennakkoluuloja, kenties ilman minkäänlaista totuuden häivää ja tosiasiassa silkkaa kateutta, pahansupaisuutta, sadismia, kenties mustasukkaisuuttakin.

      Joten, loppujen lopuksi, kannattaisi kantaa huolta vain omista asioista. Se, että joku kokee jonkun kosketuksen kivana ei ole todennäköisesti millään tavalla sinulta pois. Olet turhasta kateellinen.

      • kdkdkdososo

        Aloittajan kuvaama tyyppi kuulostaa aika säälittävälle tapaukselle... en tajua miten sellaiselle voisi olla kateellinen tai siitä mustasukkainen?

        En kyllä ittekkään puuttuisi jos ei ahdistele ketään oikein todella törkeästi, noista esimerkeistä tulee enempi mieleen reppana kuin häirikkö.


    • borderline

      Jos on pokkaa, niin sano ahdistelutilanteessa, et se on ahdistelua. Porukassa voi myös sopia, kuka sanoo. Tietysti ahdisteluun pitää puuttua.
      Mukaan voi yrittää ottaa huumoria jos asialinja tuntuu liian rankalta.

      • Onkosinultapois

        Öh, höh.. "Josta kukaan ei pidä". Mistäs tiedät, että KUKAAN ei pidä? Voihan joku pitääkin, vaikka juuri sinä et pidä.

        Voihan olla, että hän on ihastunut kampaajaan ja kampaaja on häneen. Kyllä, joskus se tunne on molemminpuolista. Joskus ei. Mistä tiedät, että tuo kampaaja pitää kosketusta epämiellyttävänä eikä suinkaan miellyttävänä ja tervetulleena? Aivan, et voi oikeasti tietää ja kyllä, joillakin kampaajilla kauppa käy, ovat suosittuja ja varattuja monen kuukauden päähän, käykö kateeksi? Varmasti jos itse olet työtön persaukinen.

        Kampaajan työhön kuuluu koskettaminen asiakkaan hiuksiin, päänahkaan jne.

        Jos kampaaja pitää tuota epämiellyttävänä ahdisteluna, kyllä vähänkään tervejärkiset osaavat sanoa oikeassa kohtaa, kiitos, mutta ei kiitos. Ei siihen ole ulkopuolisen mitään tarvetta puuttua. Bai koetko, että toisen onni on sinulta pois? Tosiasiassa kampaajat kohtaavat niin paljon ahdistelua, että tuo kuvaamasi ei ole vielä yhtään mitään. Päänahan hierominen kuuluu asiaan, eikä kampaaja koe edes välttämättä tuota mitenkään ahdisteluna, onhan hienoa, että asiakas sanoo jotain positiivista.

        Joskus se ahdistelu on epämiellyttävää, joskus jopa molemmin puolin toivottavaa. Oli kummin päin vaan, asiahan ei ole sinulta pois millään tavalla, eihän? Vai kaipaatko itse työpaikkaromanssia ja naisen kosketusta?


      • puuttuavaieii

        Borderlain, kiitos kommentista. Oli ainoa asiallinen kommentti. Tuo on hyvä idea, että sovitaan porukalla, kuka puuttuu... tai ehkä jopa puututaan porukalla. Mä en ole ainoa, joka näkee hänet ahdistelijana, vaan useampi on tehnyt saman havainnon.


      • puuttuavaiei
        Onkosinultapois kirjoitti:

        Öh, höh.. "Josta kukaan ei pidä". Mistäs tiedät, että KUKAAN ei pidä? Voihan joku pitääkin, vaikka juuri sinä et pidä.

        Voihan olla, että hän on ihastunut kampaajaan ja kampaaja on häneen. Kyllä, joskus se tunne on molemminpuolista. Joskus ei. Mistä tiedät, että tuo kampaaja pitää kosketusta epämiellyttävänä eikä suinkaan miellyttävänä ja tervetulleena? Aivan, et voi oikeasti tietää ja kyllä, joillakin kampaajilla kauppa käy, ovat suosittuja ja varattuja monen kuukauden päähän, käykö kateeksi? Varmasti jos itse olet työtön persaukinen.

        Kampaajan työhön kuuluu koskettaminen asiakkaan hiuksiin, päänahkaan jne.

        Jos kampaaja pitää tuota epämiellyttävänä ahdisteluna, kyllä vähänkään tervejärkiset osaavat sanoa oikeassa kohtaa, kiitos, mutta ei kiitos. Ei siihen ole ulkopuolisen mitään tarvetta puuttua. Bai koetko, että toisen onni on sinulta pois? Tosiasiassa kampaajat kohtaavat niin paljon ahdistelua, että tuo kuvaamasi ei ole vielä yhtään mitään. Päänahan hierominen kuuluu asiaan, eikä kampaaja koe edes välttämättä tuota mitenkään ahdisteluna, onhan hienoa, että asiakas sanoo jotain positiivista.

        Joskus se ahdistelu on epämiellyttävää, joskus jopa molemmin puolin toivottavaa. Oli kummin päin vaan, asiahan ei ole sinulta pois millään tavalla, eihän? Vai kaipaatko itse työpaikkaromanssia ja naisen kosketusta?

        Kateus ja persaukisuus heitot oli jo niin typeriä, että mietin vastaanko vai en. Ja ei, en tarvitse naisen kosketusta, saan sitä riittävästi tyttöystävältäni. Puute on enemmän ahdistelijan ongelma, siitäkin hän on humalassa avautunut.

        Seksuaalisen ahdistelun yleisyys ei tee siitä hyväksyttävämpää eikä se, että kampaajat kokee pahempaakin. Tolla logiikalla on ookoo pahoinpidellä ihminen, jos se on aikaisemmin jo tullut törkeästi pahoinpidellyksi... pikkujuttu siihen verrattuna. :)


    • Diipadaapa113

      Just hyvin sanottu. Onkosinultapois. Tuntuu et alottaja on ite kateellinen tälle henkilölle, kun pitää tästä oikee juttuu vääntää ja jos oikeesti ois säälittävä tyyppi ni miks pitää nähdä edes vaivaa puhua siitä. Tää on tätä perus paskanjauhantaa mitä muutenki piireis liikkuu. Sua varmaa harmittaa et se ei oo antanu sulle tai jotain. Hanki elämä ja ehkä se työki ois hyvä :DDD

    • puuttuavaiei

      Kiitos, mutta mulla on työ ja tyttöystävä, joten kateusheittonne vain naurattaa. Kukaan ei pidä tarkoitti, ettei kukaan porukassamme pidä... en ala selittää asiaa tarkemmin, mutta porukka ei ole mikään pelkkä kaveriporukka, joten tyyppiä ei voi heittää uloskaan.

      Ehkä tällä palstalla sitten on ilmapiiri, että on ihan ookoo ahdistella muita seksuaalisesti. Mä olen aina nauranut heteroiden peloille kyyläävistä lesboista, mutta ehkä ne ei oo täysin väärässä... oon vaan kai ollut onnellinen, etten IRL oo törmännyt kun yhteen tuollaiseen.

    • Foxxy1

      En tajua misä revitte kateellisuuden. Ap kertoi, että hänen tuttava AHDISTELEE muita ja ne ei varmaan tykkää siitä. Asiakaspalvelussa ahdistelutilanteet saattaa olla hankalia, jos toiselle ei sanominen ei riitä. Silloin ei vaan voi vihaisesti sanoa asiakkaalle, että lopettaisi.
      Ap ei selvästikään ole kateellinen tuttavalleen. Itse kylläkin katkaisin välit ahdistelijaan. En haluaisi olla missään tekemisissä säällittävien idioottien kanssa, jotka ei osaa handlata omia ongelmia, vaan kännipäisenä itkee niistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe