Asiallista keskustelua kaipaaville

läsare

Roosa Tahkola kirjoittaa Hulluinhuonelaisessa:

http://hulluinhuonelainen.blogspot.fi/2016/07/muuttukaa-mukautumatta.html


Hulluinhuonelaisessa on ollut myös vilkasta keskustelua kristillisestä kasvatuksesta nimim. Jupen kirjoituksen pohjalta:

http://hulluinhuonelainen.blogspot.fi/2016/07/kristillinen-kasvatus.html

25

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yläpilveä

      Hyvin ohutta yläpilveä on nuo hulluinhuonelaisen bogin kirjoitukset. Ei tätä päivää.

      • läsare

        Hulluinhuonelaisen kirjoituksissa ja keskusteluissa minua koskettaa nimenomaan se, että niissä keskitytään uskon ytimeen eli hengellisyyteen. Se ei tosiaan ole tätä päivää, se on harvinaista nykyään. Juuri siksi sellaista kaipaa. Ainakin minä olen uskovainen, jotta minulla olisi suhde Jumalaan. Jos uskossa ei ole tärkeintä Jumala-suhde vaan arki tai "tämä päivä", voi kysyä, miksi sellainen ihminen haluaa olla uskovainen...


      • läsare kirjoitti:

        Hulluinhuonelaisen kirjoituksissa ja keskusteluissa minua koskettaa nimenomaan se, että niissä keskitytään uskon ytimeen eli hengellisyyteen. Se ei tosiaan ole tätä päivää, se on harvinaista nykyään. Juuri siksi sellaista kaipaa. Ainakin minä olen uskovainen, jotta minulla olisi suhde Jumalaan. Jos uskossa ei ole tärkeintä Jumala-suhde vaan arki tai "tämä päivä", voi kysyä, miksi sellainen ihminen haluaa olla uskovainen...

        Niin on varmastikin, mielestäsi.

        Jeesus on aivan toista mieltä, Hänen mukaan kukaan ei tunne Jumalaa, muuta kun pitää ensin tunnustaa Jeesus Herraksi.

        Olet VL, mutta et kristitty, joka pelastuu.

        Kes.


      • läsare

        Minä tunnustan Jeesuksen Herraksi. Usko on minulle uskoa Jeesukseen omana henkilökohtaisena Vapahtajana.


      • katoavalle
        Kesitas kirjoitti:

        Niin on varmastikin, mielestäsi.

        Jeesus on aivan toista mieltä, Hänen mukaan kukaan ei tunne Jumalaa, muuta kun pitää ensin tunnustaa Jeesus Herraksi.

        Olet VL, mutta et kristitty, joka pelastuu.

        Kes.

        Helluntairikollinen jakaa tyhjiä tuomiotaan.


    • Tälle_Roosa-rie-

      vulle sitten lopulta taitaa käydä huonosti kun se on alkanut opiskella teologiaa. Valmistuttuaan hänet VIHITÄÄN PAPIKSI ja se on menoa se.
      ---
      """""Muutoksia
      Kuten lukija huomannee, blogimme on uudistunut ulkoasultaan. Se on nyt toivottavasti aiempaa selkeämpi ja helppokäyttöisempi. Ulkonäkönsä lisäksi Hulluinhuonelainen ottanut askeleen eteenpäin saamalla toisen kirjoittajan. Hän on teologian opiskelija Roosa Tahkola.

      Kuten ennenkin, blogin tarkoitus on edistää rakentavaa, avointa ja rehellistä teologista sekä hengellistä keskustelua vanhoillislestadiolaisuudessa ja vanhoillislestadiolaisuudesta. Samalla se pyrkii vahvistamaan Raamatun ja perinteisen kristillisen teologian tuntemista. Pohjimmaisena on toive, että kaikki tämä johtaisi uskonelämän syvenemiseen. Blogin ensisijainen tarkoitus ei ole tuoda hyvää mieltä vaan etsiä totuutta. On hyvä, jos se voi tuottaa myös ensiksi mainittua, mutta tärkeysjärjestys on tämä.

      Viime aikoina blogin päivittäinen kävijämäärä on pyörinyt siinä 700-1000 tienoilla. Kiitos lukijoille kiinnostuksesta ja keskustelijoille pääosin asiallisesta ja rakentavasta keskusteluilmapiiristä. Pidetään jatkossakin tästä tasosta kiinni ja pyritään yhä parempaan.

      Roosa Tahkola
      Joona Korteniemi"""""

      • Jkkloo

        Tunnen Roosan. Hän ei aio papiksi eikä kannata naispappeutta. Joona ja Roosa ovat molemmat perinteisillä, konservatiivisilla linjoilla. Eipä yritetä taas mustamaalata ketään.


    • lgkföp

      On tämä Suomi24 surkea palsta. Mitään muuta täällä ei tehdä kuin haukuta toisia. Kateellisten palsta.

      • kokoomuslainen

        Mitä pahaa kateudessa on?

        Eikös se ole tilien tasaamiseen pyrkimystä, eli siis ihan oikeaa asiaa.

        Kateushan on tasapuolisuuteen pyrkimistä ja siis ihan oikein.


    • ennenkuinrepeää

      Lögöjne, mitä tulikaan sanottua? Kirjoituksesi ei nosta surkeaa tasoa ja haukut muita kateellisiksi. Katsopa peiliin, tutki sydäntäsi ja siunatuksi lopuksi, tuki suusi!

      • kdjdk

        katsoppa peiliin itse tuki suusi tyyppi


      • repesi.jo

        Suksi vittuun, miltä tämä kuulostais!


      • kffjdj

        Tee parannus epäuskoinen


    • Omasta_mielestään

      tuo korteniemen-tahkolan lahko eli remonttiryhmä ymmärtää kaikki asiat.

      • Ja_Tahkolasta

        siis tulee pappi?


      • Tänä_aamuna

        - siis paraikaa nyt klo 9.23 - Jämsän ensimmäinen puhuja sanoo seurapuheessaan, että meidän ei tulisi kasvaa noin viisaiksi, että luulemme ymmärtävämme kaikki uskonasiat, vaan meidän tulisi kasvaa Herran Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa.

        http://vod.kepit.tv/kesaseuraradio.html


      • Tämä_puhujahan
        Tänä_aamuna kirjoitti:

        - siis paraikaa nyt klo 9.23 - Jämsän ensimmäinen puhuja sanoo seurapuheessaan, että meidän ei tulisi kasvaa noin viisaiksi, että luulemme ymmärtävämme kaikki uskonasiat, vaan meidän tulisi kasvaa Herran Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa.

        http://vod.kepit.tv/kesaseuraradio.html

        on Juha Kaarivaara, SRK:n pääsihteeri, entinen Nokian insinööri. Hyvissä kantimissa...


      • vl-perheenisä

        No sitähän Joona ja Roosakin blogissaan koko ajan peräänkuuluttavat: Että kasvaisimme Kristuksen tuntemisessa emmekä eläisi vain yhteisön ulkonaisina jäseninä. Koskaan he eivät ole missään väittäneet, että he ymmärtäisivät kaikki asiat. Se on vain sinun paikkansapitämätöntä, pahantahtoista tulkintaasi.

        Roosa ja Joona ovat heidän kirjoituksistaan päätellen konservatiiveja eivätkä mitään remonttiryhmäläisiä...


      • yyterinhiekkaa
        Tämä_puhujahan kirjoitti:

        on Juha Kaarivaara, SRK:n pääsihteeri, entinen Nokian insinööri. Hyvissä kantimissa...

        Eikös se ole miespuolinen juoruämmä.


      • Hänestä_tulee
        Ja_Tahkolasta kirjoitti:

        siis tulee pappi?

        pappi heti kun hän huomaa, että naispappeusjuttu ei ole teologiaa vaan biologiaa. Mari-papittareltakin meni useita vuosia ennen kuin hän hoksasi sen.


    • Ettei_teidän

      uskonne olisi kauniissa sanoissa ja ihmisten viisaudessa...

    • 33g54h77uj

      ""Elävä usko on tällaista. Henkilökohtainen, elävä usko on Kristuksen asumista Pyhän Henkensä kautta ihmisen sydämessä. Samalla tämä Pyhä Henki toki liittää uskovat yhteisöksi, Jumalan valtakunnaksi, jossa uskosta osalliset ihmiset, Pyhän Hengen ohjaamina, kuuntelevat Jumalan ääntä elävässä Jumalan tuntemisessa ja elävässä rakkaudessa. Elävä rakkaus ei voi kuitenkaan olla ”yhteiseksi rakkaudeksi” nimettyä mukavuudenhalua. ""

      Loistavaa tekstiä meille vanhoillisille!

    • Vähän_monimut-

      kaiselta vaikuttaa.

    • osauskoolistoihin

      Olis hyvä jos veeäällätkin tulisivat vihdoin uskolle kuuliaiseksi!

      ensin johtajisto ja sitten koko lauma.

      nyt EI ole niin, vaan joukossa on muutama uudestisyntynyt, loput leikkii farisealaista luulouskomista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe