Kaksi kuollut ja useita loukkaantunut yhdeksän henkilöauton ja kuorma-auton ketjukolarissa voiko nyt jo tosissaan kysyä mitä Hämeenlinnassa tapahtuu?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201607220151959_uu.shtml
Kuoleman ketjukolari Hämeenlinnassa?
109
3955
Vastaukset
- aarpo79
Todella järkyttävää. Siellä on ollut kaksi lääkintähelikopteria lennättämässä uhreja hoitoon sairaaloihin, joten ainakin on toivoa, että muut loukkaantuneet selviävät turmasta. Miten näin kauniina päivänä voi käydä noin surullisesti.
- pokke
Eihän se säästä ole kiinni.
- kuuma_moottoritie
pokke kirjoitti:
Eihän se säästä ole kiinni.
No useammin tuollaista sattuu rankkasateessa, kun joku ajoneuvo joutuu vesiliirtoon törmäten toisiin autoihin mutta harvemmin kuivalla kelillä keskellä iltapäivää ainakaan noin monta ajoneuvoa samassa ryppäässä.
- Suututtaa
Ei ne ketään mihinkään lennättäneet! Vähän samanlainen aivopieru, joita silminnäkijä kertoo Mtv3 sivuilla. "kaide lävisti auton ja rekka meni meluvallin läpi" Mistä te näitä saatte päähänne.? Tällaisessa tilanteessa pitäisi pystyä pysymään faktoissa, tämä on joillekin tarpeeksi vaikeaa ilman suurenteluakin.
- järkihoi
Näkyyhän siellä uutisen valokuvista kahdessa lääkärihelikopteri moottoritiellä tuskin ne siellä huvikseen parkissa ovat.
- Vieläkinsuututtaa
järkihoi kirjoitti:
Näkyyhän siellä uutisen valokuvista kahdessa lääkärihelikopteri moottoritiellä tuskin ne siellä huvikseen parkissa ovat.
Ne lennättää lääkäreitä ja muuta henkilökuntaa useammin kuin potilaita, ei se huvikseen lentelyä ole
- 11-12
Vieläkinsuututtaa kirjoitti:
Ne lennättää lääkäreitä ja muuta henkilökuntaa useammin kuin potilaita, ei se huvikseen lentelyä ole
Kyllä ne lennätti tällä kertaa potilaitakin.
Vantaan kopteri lennätti yhden Helsinkiin hoitoon ja Tampereen kopteri yhden Tampereelle.
- Syyllinen_on_selvä
ISIS ottanee vastuun tuostakin?
- afcfcwefwf
isisi ehkä ottaaa?
- pool_petke
Olisiko tapahtunut siltatyömaan kohdalla jossa yksikaista osittain pois käytöstä ja 50km/h rajoitus? Siitä monet koheltaa sataa ohi ja riskit onnettomuuksiin kohdillaan.
- surmankämmi
Aloituksen uutislinkkiin on päivittynyt uutta tietoa siihen "IL:n lukija näki Hämeenlinnan kuolonkolarin: "Rekka humahti ohitse ja osui edellä oleviin autoihin" eli rekkakuskille lienee sattunut jotain omituista.
- Lyhytmuisti
Senhän takia se ruuhka siihen syntyi, olisi pitänyt myöskin rajoitusaluetta siirtää alkamaan kauemmaksi. Tosin tänäänkin niitä satasta siitä meneviä riitti...
- acacdadc
rekka/kuormuri oli kuulemma perä menosuuntaan sillä hetkellä?
- valotta
etsi pokemoneja?
- kertoivat.tuolla
Se valkoinen kuormajakeluauto oli tullu perä edellä niitten kaikkien autojen päälle hurjalla vauhdilla. Se oli jotenkin pyörinyt tiellä ennen törmäystä.
- pahatpaikat
Noiden siltatyömaiden kesto on aivan llian pitkä. Teltta nostetaan pystyyn ja vuosi tai kaksi kyykitään siellä arkisin klo -15.
Siellä Goodmanin jälkeisessä mutkassa on toinen vaarallinen työmaan aiheuttama kavennus, paljon tätäkin pahempi paikka kiihdytyskaistan päätteeksi. - Pokemon1
Vaikuttaa pokemonien etsimiseltä tms. Teoria - omalla kaistalla jono seissyt eikä huomattu ajoissa, väistö ohituskaistalle ja auto lähtenyt lapasesta ja siitä muiden niskaan perä edellä.
- ReissustaPalannut
Jos motarilla jono seisoo, pitäisi sen takimmaisen laittaa varoitusvilkut päälle tai vilkuttaa jarrupoljinta painamalla jarruvaloja varoituksesi muille tulijoille. Jos siellä istuu jonossa vain kuin parkkipaikalla niin eihän ne muut siihen ajavat tajua, että siellä jono seisoo. Saksassa on tapahtunut vastaavia peräänajoja väärän tilannearvion vuoksi.On näyttänyt että jono liikkuu, vaikka se onkin ollut paikallaan.Varsinkin jos liikenne seisoo esim. asvalttityömaan vuoksi. Vaaran paikkoja on myös kantatiet, missä jono on pysähtyneenä mäen nyppylän taakse.
Liikennemerkkejä kannattaa katsella näin kesäaikana kun tietöitä tehdään eri paikoissa. Esim. Tuurissa tehtiin toissapäivänä uutta asvalttia ja jonot oli todella pitkät.
Eli jos joudut vastaavaan jonoon moottoritiellä, missä koko jono seisoo, kytke varoitusvilkut päälle jos olet viimeinen jonossa. Se on paljon pienempi haitta kuin henkien menetykset.- eeeeeeeeeeeeeeeer
kävit tuurissa. onnentyttöpoika olet. me muut vain goodmanin anttilan tarjouksissa.
- epämääräinen.enska
"Viimeinen vastaavassa jonossa"
Kuka tietää, millainen jono oli kyseessä? Tämä vaatii hieman täsmennyksiä, mm milloin on viimeinen ja missä vaiheessa vastuu vilkuttelusta siirretään seuraavalle...vai vilkuttavatko kaikki?
EIkö tämä toimi muissa jonoissa?
Ohejita on helppo jaella. - Kortti_pois
epämääräinen.enska kirjoitti:
"Viimeinen vastaavassa jonossa"
Kuka tietää, millainen jono oli kyseessä? Tämä vaatii hieman täsmennyksiä, mm milloin on viimeinen ja missä vaiheessa vastuu vilkuttelusta siirretään seuraavalle...vai vilkuttavatko kaikki?
EIkö tämä toimi muissa jonoissa?
Ohejita on helppo jaella.Juuri sinunlaisesi niitä onnettomuuksia aiheuttavat, jotka eivät osaa lukea tilannetta.
Silloin olet viimeinen jonossa, kun saavut siihen ja jos olet itse kokenut tilanteen nopeaksi ja jopa yllättäväksi niin silloin laitat ne vilkut päälle, ettei seuraava jonoon tuleva aja perääsi. Sitten kun siihen taakse on tullut auto (näet peilistä) niin silloin vilkuttamis vastuu siirtyy sille.
Onko vaikea ymmärtää? Jos vastasit kyllä niin käy viemässä ajokorttisi poliisille ja sanot, ettet pärjää enään liikenteeessä turvallisesti. - Kortti.takasi
Olet huono kuljettaja jos liikenteessä tulee tilanteita, joita koet nopeaksi ja yllättäväksi. Siksi myös hieman huono opettamaan meitä parempiasi.
- Parempi_kuski
No kyllä se aika yllättävä tilanne on jos moottoritiellä ajat 120km/h ja sitten onkin edessä liikenne pysähtyneenä. Olen ajanut paljon Saksassa ja siellä tämä hätävilkun käyttö on normaalia. Oletko itse ajanut ikinä autolla Saksassa? Niinpä..
- 120kertaa
Tuossa on satasen rajoitus, se on ensimmäinen opetus.
Aja nyt ihan oikein ensin Suomessa, niin et ylläty niin usein. - Nilkkalukko
120kertaa kirjoitti:
Tuossa on satasen rajoitus, se on ensimmäinen opetus.
Aja nyt ihan oikein ensin Suomessa, niin et ylläty niin usein.Ja tuohon kohtaan rajoituksen alkamisesta 1,3 km, eli aikaa on tiputtaa vauhtia.
- Hipihiljaksiin
Varsinkin kuorma-autolla, joka periaatteessa saisi ajaa 80. Mutta Saksassa toki 300?
- Matkailu_avartaa
Menkää ajelemaan seniorit saksaan. Veikkaan ettette hengissä siellä kovin pitkään köröttele.
- avartaa.se.jotain
Ketäs senioreita Saksassa oikein "ajelit"?
Nahkahousut paukkuen?
Vaarallista puuhaa nykyään, kannattaa vilkuttaa perävaloa, ettei kukaan törmää liian lujaa perään. - varovaine
ota huomioon, kun aina ei näe kuin juuri edelläajavan niin sitä oikeaa aikaa on alle 3-4 sekunttia ja siinä ajassa pitäisi tajuta,,,,,,,,, siis pitäisi tajuta että edellä ajava jarruttaa täysillä
Tutkalla varustetut vakionopeudensäätimet ja peräänajoestot autoihin.
Meillä ollut sellaine jo edellisessä autossakin ja se tunnistaa jalankulkijoitakin suojatiellä. Onneks ei ole kukaan perään ajanut, kun 10-15 m päässä suojatiestä auto jarruttaa. - PRuuuum..pu.pum
Tosi outoa, että 32 vuotta on mennyt ilman yhtään peräänajoa...ja koko ajan on tullut jonkinlaisella autolla ajeltua, yhdessäkään en tommosia estoja muista olleen, kuin siinä oikealla etuistuimella olevat on joskus alkuun estelleet.
- festiskuumetta
Tietty siihen kertyi jonoa ja liikenne ruuhkautui Wanaja-festivaalien takia sinne oli monilla kiire jo tuohon aikaan, koska portit aukesivat klo: 16 maissa.
- mitässulle
Jonottivat tietysti Guudmaniin/Anttilaan.
- EipäMikäänTurhahanke
On todella hyvä että näitä varten rakennetaan uusi tuottava sairaala ihan lähelle keskustaan. Moottoritieltä on jatkuvaa ruuhkaa sinne ja helsinkiläisiä tuodaan hoitoon.
- inssii
Mun kokemuksen mukaan siinä liitymässä tulee n16,00 aikaan Kantolasta ja Harvialasta 10 tieltä työstäpaluuliikenne kaikki varsin suruttomasti moottoritiellä liikuvien eteen
- Ollde86m
Alkuperäinen syy oli vissiin se että jono oli seisonut ohituskaistalla. Oliko joki eläimeen törmääminen sitten ollut alkuöeräinen syy. Mutta ethän sä nyt jumalauta pysähdy ohituskaistalle jos ajat jonkun oravan yli. Ja muuten, suurin yksittäinen syy kuolemaan johtaneiden kolareiden osalta on alinopeus, ei ylinopeus. Ylinopeus on syynä vain kolmannessa tapauksissa.
- Ajankork60kmh
ja paskat, jos kaikki ajaisivat vain 20km/h, tuskin kukaan kuolisi.
- Raviradalla
Juurinäin, liikennefasistit puolustelemassa rikoksiaan.
- Ollde86mm
Kyllä. Kuolemaan johtaneista kolareista n. 40% johtuu ylinopeudesta. Tästä voimme tehdä sen päätelmän että suurin yksittäinen syy kuolemaan johtaneissa kolareissa on ollut suurimman sallitun ajonopeuden ajo tai alinopeus.
- Raviradalla
Työnnä alinopeus aunuksees.
- Mjahass
Kerrotko tietolähteesi tässä asiassa? Ja mitä tuo alinopeus oikein on?
- Nauroin.ääneen
Oldde kuule, miten päädyt tuohon?
Jos olisi niin, että 40 % johtuu ylinopeudesta, se loppu 60 % jakaantuu Todella moneen muuhun mahdolliseen syyhyn, kuin nopeuteen.
Olet melko naurettava alinopeusmies...mies ja mies?
- Puhelinliikenne
Ettei vaan taas olisi näprätty kosketusnäyttöä. Mukakiireiset ihmisethän ei voi pysähtyä niitä räpeltämään, vaan ajaessä keskitytään muuhun kuin liikenteeseen.
- rfgfvgg
noh, poliisi senkin selvittää ellei kuski tunnusta ensin.
- HautaanEiKiire
Nopeuksia pitää laskea rajoittimin max 60km/h. Ei se auta vaikka olis automaattiohjaus, kuten nähtiin Tesla rysäytti kanssa. Ainoa millä kuolonkolarit saa loppumaan on max 60 nopeus, turvakaaret ja kypärä pakollisiksi.
- Jooooppp
Manu ajo 😵
- efefefeffefefefefefefefe
oliko tellu hantin paikalla?
- hämppis56
Keitä siellä kuoli olivatko hämeenlinnalaisia nuoria tai oliko yksi menehtyneistä kuorma-auton kuljettaja uutisissa ei kerrottu tänäänkään mitään uutta?
- mikseivaroiteta
"..kytke varoitusvilkut päälle jos olet viimeinen jonossa. Se on paljon pienempi haitta kuin henkien menetykset."
Mikä on yleensäkään se haitta varoitusvilkkujen käytöstä? Jossain maissa käytetään niitä nimenomaan varoittamaan muita, ei vain "hätävilkkuina" niinkuin meillä tunnutaan ajattelevan.
Eli juurikin niin että kun joku näkee edellään vaaratilanteen kytketään vilkut varoitukseksi takaa tuleville. Joskus jopa kun nähdään edelläolevien vilkutavan niin varoitus siirtyy taaksepäin ja jo ajoissa voidaan hiljentää.- muijaMUU
Hätävilkkujen käytön voi itse määritellä. Ajaessa niitä ei kyllä kuulu käyttää. Ryöminnässä ehkä, näin luulen.
- älkää.arpoko
hätävilkkujen käyttö löytyy ihan pykälistä. Jos joudut pysähtymään vaaralliseen paikkaan......hmm esim motarille.
- töttörööö
Hirvi siellä oli moottoritiellä hetke ä ennen tätä turmaa, liekö sillä ollut sitten osuutta?
- Donald_J_Drump
Kaskun ei U.F.O. tai Picachu
- nytkö
Hirvi aunukseen??
- nytkö
nytkö kirjoitti:
Hirvi aunukseen??
Siellä on ja hyvältä tuntuu!
- Asunnotonmummo
Sitäkö hirvivaara-merkki tarkoittaakin??
- enska.itkuinen
Olet lukenut väärin, se on Hirvivaari-merkki. Kokenut konkari sarvihommissa.
- Toiska.ikuinen
Toki on erityisesti naisille tarkoitettu liikennemekki 6996 eli Hirsivaara, toki vain tarkoittaa nukahtamista rattiin.
- Asunnotonmummo
Herrat heittäytyivät vitsikkäiksi.
- sisäpiirintietoo
Iisakin ja Sartsan syy luonnollisesti. Wiikki kävi kuvaamassa, sai hyvän kuvauspalkkion HäSalta. Karppinen kertoo lisää.
- Jrurjrjfjfj
Tunge ne iisakkiswiikkikarppiset aunukseesi.
- Jrurjrifify
Aunuksen taistelu on jo käyty.
- bhöl09u9t54utvwu54tjwt4j
Turpa kiinni.
- argargrg
ota perkeleen demari rauhallisesti. älä tee tästä isompaa juttua ellet sitä vartavasten halua.
- ryssänperkele
Oliko pitkäkilpisiä seassa ?
- näinkerrotaan
Eiköhän syynä ollut raskaan ajoneuvon kuljettajan piittaamattomuus.
- jsaögwGV
Ko. kolari ei välttämättä johdu tästä mutta olen huomannut että kovin usein rampilta moottoritielle liityttäessä joku tolvana ajelee viittäkymppiä ramppia pitkin ja yrittää liittyä muun liikenteen sekaan joka ajaakin 120. Ensinnäkin rampilla on sama rajoitus kuin itse tielläkin jollei toisin ilmoiteta ja lisäksi se on helvetin vaarallista! Jos moottoritienopeus tuntuu liian kovalta, ei sinne kannata mennä ollenkaan.
- isoauto
Tällä kertaa ei siitä. Syy löytynee sieltä ketkä tuli Hesan suunnasta eikä oikein ymmärtänyt hidastaa ajoissa.
- painakaakaasua
isoauto kirjoitti:
Tällä kertaa ei siitä. Syy löytynee sieltä ketkä tuli Hesan suunnasta eikä oikein ymmärtänyt hidastaa ajoissa.
Mutta miksi siellä sitten hidasteltiin liityttäessä motarille ??
- ODOTTAVAT..PAKKASIA
Tekevät muutaman tunnin päivässä siltatyömaalla ja
perjantaina vapaapäivä.
VAARAN PAIKKA JATKUU. - hidastelu.my.ass
painakaakaasua kirjoitti:
Mutta miksi siellä sitten hidasteltiin liityttäessä motarille ??
Ihan sama hidastellaanko vai ei ja miksi..kuljettajan pitää seurata, mitä edessä tapahtuu. Siksi nimike kuljettaja, ei matkustaja.
- EikösNäin
painakaakaasua kirjoitti:
Mutta miksi siellä sitten hidasteltiin liityttäessä motarille ??
Siksi hidastelivat rampilta tullessa, kun jono seisoi oikealla kaistalla jo rampin kohdalle sieltä siltatyömaalta... silloin joutuu odottelemaan väliä mihin pääsee tai päästetään.
- Myllymaekelaeinen
"Ensinnäkin rampilla on sama rajoitus kuin itse tielläkin jollei toisin ilmoiteta"
Ja mistäs tämä valhe on peräisin? Motarille vievän rampin rajoitus on 80 km/h, koska se on ajoväylä taajaman ulkopuolella, mutta liikennemerkeillä voidaan ilmoittaa toisin. Eihän se tielle tulija voi tietää etukäteen, mikä rajoitus siellä motarilla on voimassa!
- voi.jätkä.oot.kuningas
Uskomatonta paskanjauhantaa läpyskän blogeissa asiasta.
Joku ulkopaikkakuntalainen "pohtii" jopa tutkijalautakunnan ammattitaitoa (joka on muuten vähintään riittävä) ja "kertoo meille", että paripyörä luiskahtaa huonommin kestopäällysteeltä, kuin yksiöpyörä. No, aijaaa!...luiskahtaa juu, mutta sisäkaarteeseen luiskahtaminen ei ole hengenvaarallista.
Tuohon joku vielä viitsii kommentoida, ettäku mäku ajan, kaikki on hyvin.
Tässä on nykyisillä lehtitiedoilla kyse lähes ainoastaan kuorma-auton kuljettajasta ja siitä, mitä hän teki ennen onnettomuutta. - erittäin.vakavasti
"Konstaapeli Tuomikoski Helsingin poliisista päivää. Poikanne on loukkaantunut vakavasti
Hämeenlinnassa kolarissa ja on nyt hoidettavana Kanta -Hämeen keskussairaalassa. Ottakaa yhteyttä sinne." - Destia.leikkii.hengellä
Tää perkeleen huonosti ohjattu ja merkitty siltatyömaa on välillisesti vaatinut kaksi kuolonuhria. Toivottavasti tutkintalautakunta selvittää tiemiesten ja -urakoitsijan toiminnan asianmukaisuuden.
Puutteelliset kaistajärjestelyt ja ohjaukset työmaan kohdalla ja eritoten työmaata edeltävällä osuudella aihettavat tasaista ja turhaa kaaosta motariliikenteessä. (Päälle vielä työmaan off-hour välinpitämättömyys eli turhat rajoitukset ja kaistajärjestelyt jätetään viikonlopuiksi ja illoiksi autoilijoita kiusaamaan.)- väärä.diagnoosi
Liikennejärjestelyt eivät koskaan ole onnettomuuksien syy.
Vain huonot kuljettajat.
- Autosähkötyönjohtaja
Ajan siittä päivittäin useamman kerran, normaalilla järjellä varustettu kuljettaja pääsee siitä ihan ongelmitta, Destia on merkinnyt hyvin selvästi ja riittävästi. Nopeusrajoitus Laskee 80km ja vielä 60 km/h. Jos noin pienellä nopeudella ei saa ajoneuvoa pysähtymään, ei kannata enää ajakaan. Varsinainen syy onkin siinä, että nämä muna ja vatipäät ajavat nopeusrajoituksista piittaamatta siinä 100-120 km/h. Olen useampaan kertaan ilmoittanut poliisille noista kaahareista ja munapäiltä. Nämä vatipäät ovat vaarallisia liikenteessä!
- AlinopeusTappaa
Jos ajat moottoritiellä vain 60 olet kyllä itse syyllinen.
- Pöllöt
Siinä laskee nopeus 50km tunnissa... Tietöiden takia. Kuulin huhun, että olisi rengas räjähtänyt rekasta.
- AliYliNopeus
Pöllöt kirjoitti:
Siinä laskee nopeus 50km tunnissa... Tietöiden takia. Kuulin huhun, että olisi rengas räjähtänyt rekasta.
Kolari kuvaasa ei ainakaan näkynyt edes rekkaa?.Räjähteleehän niitä kuumalla huonoja renkaita.Taxat pienet ja kulut suuret ei voi otaa uusia renkaita
- kuskibye
Ei ollut rekka, eikä täysperä, vaan kuorma-auto "rahtikopilla".
Ja kohdassa missä rytisi on se alennettu nopeusrajoitus vasta alkamassa. - ikävät-iltanaurut
"Ajan siittä päivittäin useamman kerran,"
ei kaikki koskaan kolhi autoan, minä olen ajanut yli 55 vuotta eikä koskaan ole peltejä yhtään oikaistu.
Viimeinen auto on 2,5 vuotias ja sillä olen ajanut 4 km - 85 000 km mittariin, yhdessä mieheni kanssa.
olisi se hurjaa jos jokainen monta kertaa ajanut kolarois.
- Hyvin_kirjoitettu
""""""""Lyhytmuisti
23.7.2016 21:28
Senhän takia se ruuhka siihen syntyi, olisi pitänyt myöskin rajoitusaluetta siirtää alkamaan kauemmaksi.
Tosin tänäänkin niitä satasta siitä meneviä riitti...""""""""- kauas.rajoitus.karkaa
Joo.jos 60 rajoitus olisi ollut Helsingistä saakka, tämä olisi voinut jäädä sattumatta?
- Katso.peiliin
kauas.rajoitus.karkaa kirjoitti:
Joo.jos 60 rajoitus olisi ollut Helsingistä saakka, tämä olisi voinut jäädä sattumatta?
"kauas.rajoitus.karkaa
25.7.2016 17:56
Joo.jos 60 rajoitus olisi ollut Helsingistä saakka, tämä olisi voinut jäädä sattumatta?"
JA ASIAAN, jos nopeusrajoitus on aleneva, se ei suinkaan tarkoita sitä että merkin kohdalla pitää tehdä äkkijarrutus, vaan 200-600 m kuluttua.
Liikennemerkin voi nähdä vasta kun se on just kohdalla, tai ei näe edes joka tlanteessa, silloin pitää sopeutua muiden vauhtiin.
Ainakin minä olen saanut sakkoni pois kun ajoin normaalisti 80 alueella ja sitten oli suojatienkoroke ja siinä 60. Nopeuteni jotain 75. Pyysivät jopa anteeksi vaivojani.
nimim. ei sakkoja. ei kolareita yli 55 vuoden ajolla, pyri siihen
PS:
kyllä tuossa pitäisi olla nopeusrajoitus kauempaa ja sitten kahteen kertaan 60 ja lisäksi teksti VARAUDU PYSÄHTYMÄÄN.
Jos jollain on niin kiire, pitäis katsoa peiliin.
- Pohdintaa
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001226847.htm
Ainakin kuljettaja sai mitä ansaitsi.
Toivottavasti ei pelannut Pokemonia. - RekkakuskinSyy
Rekkakuski (26 v.) törttöili, mutta onneksi kuoli, ettei joudu vastaamaan tekemisistään.
- hienosti.hurisee.vielä
Ei silti ollut omaislle kovin ihanaa.
Se joka on kokenut työkaverin ja parin vuoden kuluttua entisen koulukaverin menehtymisen lähes samalla tiellä ymmärtää asioita ehkä eri tavalla.
Moni täällä kirjoittaja kirjoittaa kolarista niin kuin se ei tulisi koskaan omalle kohdalle, mutta lotto-voiton miljoonia luullaaan tulevan omalle kohdalle.
suhde kyllä 1:300
- MoniViatonta
Surullista vaan, että viattomat joutuivat kärsimään tuosta törttöilystä. Yksi kuolonuhri ilman omaa syytään.
- PoliisiKLysyköönHeiltä
Kari ja Lulu voisivat ottaa kantaa. Hehän tietävät kaiken prikulleen, ja varsinkin Kari osaa laskelmat monen desimaalin tarkkuudella. Lulu tietää heti kolumnissaan, kuka onnettomuuden aiheutti ja syynä on tietysti Hämeenlinnan valtapuolueiden politiikka.
- sdfghjkl42
Moni muukin tietää, mutta täyttä faktaa ei saa kirjoittaa.
- tätäesiintyy
Tietoa tapahtumien kulusta ei ole. Poliisin mukaan kuorma-auton kuljettaja olisi syyllinen.
Itselleni tuli ensimmäisenä mieleen, että aivan liian monet ison auton kuljettajat roikkuvat kiinni takapuskurissa. Olen monta kertaa pelännyt tosissani. Joskus olen väistänyt linja-autopysäkille tai ajanut sivutielle ja päästänyt roikkujan eteeni. Vaaralliselta tuntuu sekin jarruttaminen hirviön edessä, mutta on hallitumpaa kuin yllättävän liikennetilanteen aiheuttama jarrutus. Ainakin pääsee sen jälkeen stressittömään ajoon.- Puukengät
Isojen autojen kuljettajat touhuaa kaikkea muutakin, bussista seuratessa näkee vaikka mitä ja ihme ettei rytise enemmän.
- OhjataanJaloilla
Eihän siitä ole ihan neljää vuottakaan, kun Hattulassa rekka törmäsi kääntymismahdollisuutta odottavaan henkilöautoon ja tappoi sotaveteraanin vaimoineen. Sille ei mies voi mitään, kun omat tappaa takaapäin. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000530995.html
- Keskelletietä
OhjataanJaloilla kirjoitti:
Eihän siitä ole ihan neljää vuottakaan, kun Hattulassa rekka törmäsi kääntymismahdollisuutta odottavaan henkilöautoon ja tappoi sotaveteraanin vaimoineen. Sille ei mies voi mitään, kun omat tappaa takaapäin. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000530995.html
Kyllä voi, kun käyttää omaa harkintaa, eikä jää siihen kaistalle odottelemaan, vaan ajaa toista kautta, jos ei pääse heti kääntymään. Tai sitten oikealle pientareelle odottamaan ja kääntyy vasta kun tilanne sallii.
- ai.jaaaa
Voi ziisös mikä kommentti!
- OhjataanJaloilla
Keskelletietä kirjoitti:
Kyllä voi, kun käyttää omaa harkintaa, eikä jää siihen kaistalle odottelemaan, vaan ajaa toista kautta, jos ei pääse heti kääntymään. Tai sitten oikealle pientareelle odottamaan ja kääntyy vasta kun tilanne sallii.
Juu, jos ajaa kilometrin eteenpäin kääntymään vasemmalle, niin se rekka on edelleen siinä takana tulossa päälle.
Siinä Pälkäneentiellä on niin leveät pientaret, että mopoautot ajelevat kokonaan piennarviivan oikealla puolella, ja ajokaistoissakin on kunnolla leveyttä. Jos yhtään seuraa liikennettä edempänä, kuten raskaan ajoneuvon kanssa pitää ehdottomasti tehdä, pystyy ohittamaan keskiviivan viereen pysähtyneen, kääntymistä odottavan henkilöauton pysähtymättä.
Vähintäänkin pitäisi pystyä väistämään hengenvaarallinen peräänajo ohjaamalla oikealle ojaan, jos on turvavälistä pitänyt huolta. - OjaAuki
OhjataanJaloilla kirjoitti:
Juu, jos ajaa kilometrin eteenpäin kääntymään vasemmalle, niin se rekka on edelleen siinä takana tulossa päälle.
Siinä Pälkäneentiellä on niin leveät pientaret, että mopoautot ajelevat kokonaan piennarviivan oikealla puolella, ja ajokaistoissakin on kunnolla leveyttä. Jos yhtään seuraa liikennettä edempänä, kuten raskaan ajoneuvon kanssa pitää ehdottomasti tehdä, pystyy ohittamaan keskiviivan viereen pysähtyneen, kääntymistä odottavan henkilöauton pysähtymättä.
Vähintäänkin pitäisi pystyä väistämään hengenvaarallinen peräänajo ohjaamalla oikealle ojaan, jos on turvavälistä pitänyt huolta.Ne liittymät katinalan ja parolan välillä pitäisi minimoida ja sulkea ne pienemmät, jonka jälkeen sinun olisi pakkoa ajaa sen parolan liittymän kautta, missä on ryhmityskaistakin ja tilaa. Se vaan muutoin osuu kohdalle aikaa myöten.
- OhjataanJaloilla
OjaAuki kirjoitti:
Ne liittymät katinalan ja parolan välillä pitäisi minimoida ja sulkea ne pienemmät, jonka jälkeen sinun olisi pakkoa ajaa sen parolan liittymän kautta, missä on ryhmityskaistakin ja tilaa. Se vaan muutoin osuu kohdalle aikaa myöten.
Ei meillä hämeenlinnalaisilla ole siinä pakkoa kääntyä minnekään. Hattulalaisilla voi olla.
- Juteini
OjaAuki kirjoitti:
Ne liittymät katinalan ja parolan välillä pitäisi minimoida ja sulkea ne pienemmät, jonka jälkeen sinun olisi pakkoa ajaa sen parolan liittymän kautta, missä on ryhmityskaistakin ja tilaa. Se vaan muutoin osuu kohdalle aikaa myöten.
Yees, nyt kääntyminen kielletään myös Kalliolantielle ja myös läpiajo kielletään kuten myös Penttiläntiellä.
Saman voisi tehdä muutamalle muullekkin liittymälle.
- Brucefrommiami
Jippijajei mother fucker. ,like so many my friends in the north like say. Iam the hero, ihave got fast car mb 65 amg topspeed 350km/h 720hp, respect!! Model is this year. Please people drive carefully!!
- Jahaihahaa
Ashole
- AjaHiljaaIsiNytVaan
Ei ehkä kantsi mässäillä näillä kolareilla täällä
- Apulannan_Lauri
Vaimo näki jonkun ison eläimen kun ajoi ohi siitä ennen kolaria. Jopa hevosen kokosen? Onko hirvi kun joku jo aiemminkin mainitsi.
- Silmätkiinni
Hirvi sulla on persereiässä. Se on aivan sama onko rajotus 20kmh vai 200kmh niin toisen perään ajo on vain peräänajavan vika. Ei rajotusten eikä liikennejärjestelyjen tai työmaiden. Kuskin ajatus jossain muussa kun liikenteessä.
- Kyllä.se.vissiin
Todennäköisesti/mahdollisesti näin.
Pieni tarkennus kuitenkin vikapuoleen. On olemassa tilanne, jolloin vika ei ole peränajajan, tästä on oikeuden ratkaisu(ja). Avainsana on ennalta-arvattavuus.
Pysähdy vihreillä valoilla, niin saat syyllisen helposti itsestäsi.
- DemareidenAAAYYYYMIES
Jos sinulla on varaa ajaa kolari on sinulla myös varaa maksaa siitä hyvästä myös pieni omavastuumaksu.
- EtteOoTosissanne
Mikä teitä joitain vaivaa? 26-vuotias mies on kuollut ja teidän mielestänne hän on sen ansainnut? Mistä teistä kukaan tietää todeksi mitä onnettomuudessa on tapahtunut? Miettikää omalle kohdalle, jos teidän lapsi/puoliso/joku muu läheinen kuolisi... Olisiko silloinkin "ansainnut kuoleman"? Tällaiseen malliin kun ajattelette ja lapsianne kasvatatte niin ei ole Ylöjärvellä kauaa tulevaisuutta. Nyt järki käteen (jos sitä löytyy)!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61218Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän151148Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11089- 21086
Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01068Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21065Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p411064Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,01062Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin01057Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta01055