Kuoleman ketjukolari Hämeenlinnassa?

suuronnettomuus

Kaksi kuollut ja useita loukkaantunut yhdeksän henkilöauton ja kuorma-auton ketjukolarissa voiko nyt jo tosissaan kysyä mitä Hämeenlinnassa tapahtuu?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201607220151959_uu.shtml

109

3955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aarpo79

      Todella järkyttävää. Siellä on ollut kaksi lääkintähelikopteria lennättämässä uhreja hoitoon sairaaloihin, joten ainakin on toivoa, että muut loukkaantuneet selviävät turmasta. Miten näin kauniina päivänä voi käydä noin surullisesti.

      • pokke

        Eihän se säästä ole kiinni.


      • kuuma_moottoritie
        pokke kirjoitti:

        Eihän se säästä ole kiinni.

        No useammin tuollaista sattuu rankkasateessa, kun joku ajoneuvo joutuu vesiliirtoon törmäten toisiin autoihin mutta harvemmin kuivalla kelillä keskellä iltapäivää ainakaan noin monta ajoneuvoa samassa ryppäässä.


    • Suututtaa

      Ei ne ketään mihinkään lennättäneet! Vähän samanlainen aivopieru, joita silminnäkijä kertoo Mtv3 sivuilla. "kaide lävisti auton ja rekka meni meluvallin läpi" Mistä te näitä saatte päähänne.? Tällaisessa tilanteessa pitäisi pystyä pysymään faktoissa, tämä on joillekin tarpeeksi vaikeaa ilman suurenteluakin.

      • järkihoi

        Näkyyhän siellä uutisen valokuvista kahdessa lääkärihelikopteri moottoritiellä tuskin ne siellä huvikseen parkissa ovat.


      • Vieläkinsuututtaa
        järkihoi kirjoitti:

        Näkyyhän siellä uutisen valokuvista kahdessa lääkärihelikopteri moottoritiellä tuskin ne siellä huvikseen parkissa ovat.

        Ne lennättää lääkäreitä ja muuta henkilökuntaa useammin kuin potilaita, ei se huvikseen lentelyä ole


      • 11-12
        Vieläkinsuututtaa kirjoitti:

        Ne lennättää lääkäreitä ja muuta henkilökuntaa useammin kuin potilaita, ei se huvikseen lentelyä ole

        Kyllä ne lennätti tällä kertaa potilaitakin.

        Vantaan kopteri lennätti yhden Helsinkiin hoitoon ja Tampereen kopteri yhden Tampereelle.


    • Syyllinen_on_selvä

      ISIS ottanee vastuun tuostakin?

      • afcfcwefwf

        isisi ehkä ottaaa?


    • pool_petke

      Olisiko tapahtunut siltatyömaan kohdalla jossa yksikaista osittain pois käytöstä ja 50km/h rajoitus? Siitä monet koheltaa sataa ohi ja riskit onnettomuuksiin kohdillaan.

      • surmankämmi

        Aloituksen uutislinkkiin on päivittynyt uutta tietoa siihen "IL:n lukija näki Hämeenlinnan kuolonkolarin: "Rekka humahti ohitse ja osui edellä oleviin autoihin" eli rekkakuskille lienee sattunut jotain omituista.


      • Lyhytmuisti

        Senhän takia se ruuhka siihen syntyi, olisi pitänyt myöskin rajoitusaluetta siirtää alkamaan kauemmaksi. Tosin tänäänkin niitä satasta siitä meneviä riitti...


      • acacdadc

        rekka/kuormuri oli kuulemma perä menosuuntaan sillä hetkellä?


    • valotta

      etsi pokemoneja?

    • kertoivat.tuolla

      Se valkoinen kuormajakeluauto oli tullu perä edellä niitten kaikkien autojen päälle hurjalla vauhdilla. Se oli jotenkin pyörinyt tiellä ennen törmäystä.

    • pahatpaikat

      Noiden siltatyömaiden kesto on aivan llian pitkä. Teltta nostetaan pystyyn ja vuosi tai kaksi kyykitään siellä arkisin klo -15.

      Siellä Goodmanin jälkeisessä mutkassa on toinen vaarallinen työmaan aiheuttama kavennus, paljon tätäkin pahempi paikka kiihdytyskaistan päätteeksi.

    • Pokemon1

      Vaikuttaa pokemonien etsimiseltä tms. Teoria - omalla kaistalla jono seissyt eikä huomattu ajoissa, väistö ohituskaistalle ja auto lähtenyt lapasesta ja siitä muiden niskaan perä edellä.

    • ReissustaPalannut

      Jos motarilla jono seisoo, pitäisi sen takimmaisen laittaa varoitusvilkut päälle tai vilkuttaa jarrupoljinta painamalla jarruvaloja varoituksesi muille tulijoille. Jos siellä istuu jonossa vain kuin parkkipaikalla niin eihän ne muut siihen ajavat tajua, että siellä jono seisoo. Saksassa on tapahtunut vastaavia peräänajoja väärän tilannearvion vuoksi.On näyttänyt että jono liikkuu, vaikka se onkin ollut paikallaan.Varsinkin jos liikenne seisoo esim. asvalttityömaan vuoksi. Vaaran paikkoja on myös kantatiet, missä jono on pysähtyneenä mäen nyppylän taakse.
      Liikennemerkkejä kannattaa katsella näin kesäaikana kun tietöitä tehdään eri paikoissa. Esim. Tuurissa tehtiin toissapäivänä uutta asvalttia ja jonot oli todella pitkät.

      Eli jos joudut vastaavaan jonoon moottoritiellä, missä koko jono seisoo, kytke varoitusvilkut päälle jos olet viimeinen jonossa. Se on paljon pienempi haitta kuin henkien menetykset.

      • eeeeeeeeeeeeeeeer

        kävit tuurissa. onnentyttöpoika olet. me muut vain goodmanin anttilan tarjouksissa.


      • epämääräinen.enska

        "Viimeinen vastaavassa jonossa"
        Kuka tietää, millainen jono oli kyseessä? Tämä vaatii hieman täsmennyksiä, mm milloin on viimeinen ja missä vaiheessa vastuu vilkuttelusta siirretään seuraavalle...vai vilkuttavatko kaikki?
        EIkö tämä toimi muissa jonoissa?

        Ohejita on helppo jaella.


      • Kortti_pois
        epämääräinen.enska kirjoitti:

        "Viimeinen vastaavassa jonossa"
        Kuka tietää, millainen jono oli kyseessä? Tämä vaatii hieman täsmennyksiä, mm milloin on viimeinen ja missä vaiheessa vastuu vilkuttelusta siirretään seuraavalle...vai vilkuttavatko kaikki?
        EIkö tämä toimi muissa jonoissa?

        Ohejita on helppo jaella.

        Juuri sinunlaisesi niitä onnettomuuksia aiheuttavat, jotka eivät osaa lukea tilannetta.
        Silloin olet viimeinen jonossa, kun saavut siihen ja jos olet itse kokenut tilanteen nopeaksi ja jopa yllättäväksi niin silloin laitat ne vilkut päälle, ettei seuraava jonoon tuleva aja perääsi. Sitten kun siihen taakse on tullut auto (näet peilistä) niin silloin vilkuttamis vastuu siirtyy sille.

        Onko vaikea ymmärtää? Jos vastasit kyllä niin käy viemässä ajokorttisi poliisille ja sanot, ettet pärjää enään liikenteeessä turvallisesti.


      • Kortti.takasi

        Olet huono kuljettaja jos liikenteessä tulee tilanteita, joita koet nopeaksi ja yllättäväksi. Siksi myös hieman huono opettamaan meitä parempiasi.


      • Parempi_kuski

        No kyllä se aika yllättävä tilanne on jos moottoritiellä ajat 120km/h ja sitten onkin edessä liikenne pysähtyneenä. Olen ajanut paljon Saksassa ja siellä tämä hätävilkun käyttö on normaalia. Oletko itse ajanut ikinä autolla Saksassa? Niinpä..


      • 120kertaa

        Tuossa on satasen rajoitus, se on ensimmäinen opetus.
        Aja nyt ihan oikein ensin Suomessa, niin et ylläty niin usein.


      • Nilkkalukko
        120kertaa kirjoitti:

        Tuossa on satasen rajoitus, se on ensimmäinen opetus.
        Aja nyt ihan oikein ensin Suomessa, niin et ylläty niin usein.

        Ja tuohon kohtaan rajoituksen alkamisesta 1,3 km, eli aikaa on tiputtaa vauhtia.


      • Hipihiljaksiin

        Varsinkin kuorma-autolla, joka periaatteessa saisi ajaa 80. Mutta Saksassa toki 300?


      • Matkailu_avartaa

        Menkää ajelemaan seniorit saksaan. Veikkaan ettette hengissä siellä kovin pitkään köröttele.


      • avartaa.se.jotain

        Ketäs senioreita Saksassa oikein "ajelit"?
        Nahkahousut paukkuen?
        Vaarallista puuhaa nykyään, kannattaa vilkuttaa perävaloa, ettei kukaan törmää liian lujaa perään.


      • varovaine

        ota huomioon, kun aina ei näe kuin juuri edelläajavan niin sitä oikeaa aikaa on alle 3-4 sekunttia ja siinä ajassa pitäisi tajuta,,,,,,,,, siis pitäisi tajuta että edellä ajava jarruttaa täysillä

        Tutkalla varustetut vakionopeudensäätimet ja peräänajoestot autoihin.

        Meillä ollut sellaine jo edellisessä autossakin ja se tunnistaa jalankulkijoitakin suojatiellä. Onneks ei ole kukaan perään ajanut, kun 10-15 m päässä suojatiestä auto jarruttaa.


      • PRuuuum..pu.pum

        Tosi outoa, että 32 vuotta on mennyt ilman yhtään peräänajoa...ja koko ajan on tullut jonkinlaisella autolla ajeltua, yhdessäkään en tommosia estoja muista olleen, kuin siinä oikealla etuistuimella olevat on joskus alkuun estelleet.


    • festiskuumetta

      Tietty siihen kertyi jonoa ja liikenne ruuhkautui Wanaja-festivaalien takia sinne oli monilla kiire jo tuohon aikaan, koska portit aukesivat klo: 16 maissa.

      • mitässulle

        Jonottivat tietysti Guudmaniin/Anttilaan.


    • EipäMikäänTurhahanke

      On todella hyvä että näitä varten rakennetaan uusi tuottava sairaala ihan lähelle keskustaan. Moottoritieltä on jatkuvaa ruuhkaa sinne ja helsinkiläisiä tuodaan hoitoon.

    • inssii

      Mun kokemuksen mukaan siinä liitymässä tulee n16,00 aikaan Kantolasta ja Harvialasta 10 tieltä työstäpaluuliikenne kaikki varsin suruttomasti moottoritiellä liikuvien eteen

    • Ollde86m

      Alkuperäinen syy oli vissiin se että jono oli seisonut ohituskaistalla. Oliko joki eläimeen törmääminen sitten ollut alkuöeräinen syy. Mutta ethän sä nyt jumalauta pysähdy ohituskaistalle jos ajat jonkun oravan yli. Ja muuten, suurin yksittäinen syy kuolemaan johtaneiden kolareiden osalta on alinopeus, ei ylinopeus. Ylinopeus on syynä vain kolmannessa tapauksissa.

      • Ajankork60kmh

        ja paskat, jos kaikki ajaisivat vain 20km/h, tuskin kukaan kuolisi.


      • Raviradalla

        Juurinäin, liikennefasistit puolustelemassa rikoksiaan.


      • Ollde86mm

        Kyllä. Kuolemaan johtaneista kolareista n. 40% johtuu ylinopeudesta. Tästä voimme tehdä sen päätelmän että suurin yksittäinen syy kuolemaan johtaneissa kolareissa on ollut suurimman sallitun ajonopeuden ajo tai alinopeus.


      • Raviradalla

        Työnnä alinopeus aunuksees.


      • Mjahass

        Kerrotko tietolähteesi tässä asiassa? Ja mitä tuo alinopeus oikein on?


      • Nauroin.ääneen

        Oldde kuule, miten päädyt tuohon?
        Jos olisi niin, että 40 % johtuu ylinopeudesta, se loppu 60 % jakaantuu Todella moneen muuhun mahdolliseen syyhyn, kuin nopeuteen.
        Olet melko naurettava alinopeusmies...mies ja mies?


    • Puhelinliikenne

      Ettei vaan taas olisi näprätty kosketusnäyttöä. Mukakiireiset ihmisethän ei voi pysähtyä niitä räpeltämään, vaan ajaessä keskitytään muuhun kuin liikenteeseen.

      • rfgfvgg

        noh, poliisi senkin selvittää ellei kuski tunnusta ensin.


    • HautaanEiKiire

      Nopeuksia pitää laskea rajoittimin max 60km/h. Ei se auta vaikka olis automaattiohjaus, kuten nähtiin Tesla rysäytti kanssa. Ainoa millä kuolonkolarit saa loppumaan on max 60 nopeus, turvakaaret ja kypärä pakollisiksi.

    • Jooooppp

      Manu ajo 😵

      • efefefeffefefefefefefefe

        oliko tellu hantin paikalla?


    • hämppis56

      Keitä siellä kuoli olivatko hämeenlinnalaisia nuoria tai oliko yksi menehtyneistä kuorma-auton kuljettaja uutisissa ei kerrottu tänäänkään mitään uutta?

    • mikseivaroiteta

      "..kytke varoitusvilkut päälle jos olet viimeinen jonossa. Se on paljon pienempi haitta kuin henkien menetykset."
      Mikä on yleensäkään se haitta varoitusvilkkujen käytöstä? Jossain maissa käytetään niitä nimenomaan varoittamaan muita, ei vain "hätävilkkuina" niinkuin meillä tunnutaan ajattelevan.
      Eli juurikin niin että kun joku näkee edellään vaaratilanteen kytketään vilkut varoitukseksi takaa tuleville. Joskus jopa kun nähdään edelläolevien vilkutavan niin varoitus siirtyy taaksepäin ja jo ajoissa voidaan hiljentää.

      • muijaMUU

        Hätävilkkujen käytön voi itse määritellä. Ajaessa niitä ei kyllä kuulu käyttää. Ryöminnässä ehkä, näin luulen.


      • älkää.arpoko

        hätävilkkujen käyttö löytyy ihan pykälistä. Jos joudut pysähtymään vaaralliseen paikkaan......hmm esim motarille.


    • töttörööö

      Hirvi siellä oli moottoritiellä hetke ä ennen tätä turmaa, liekö sillä ollut sitten osuutta?

      • Donald_J_Drump

        Kaskun ei U.F.O. tai Picachu


      • nytkö

        Hirvi aunukseen??


      • nytkö
        nytkö kirjoitti:

        Hirvi aunukseen??

        Siellä on ja hyvältä tuntuu!


      • Asunnotonmummo

        Sitäkö hirvivaara-merkki tarkoittaakin??


      • enska.itkuinen

        Olet lukenut väärin, se on Hirvivaari-merkki. Kokenut konkari sarvihommissa.


      • Toiska.ikuinen

        Toki on erityisesti naisille tarkoitettu liikennemekki 6996 eli Hirsivaara, toki vain tarkoittaa nukahtamista rattiin.


      • Asunnotonmummo

        Herrat heittäytyivät vitsikkäiksi.


    • sisäpiirintietoo

      Iisakin ja Sartsan syy luonnollisesti. Wiikki kävi kuvaamassa, sai hyvän kuvauspalkkion HäSalta. Karppinen kertoo lisää.

    • Jrurjrjfjfj

      Tunge ne iisakkiswiikkikarppiset aunukseesi.

      • Jrurjrifify

        Aunuksen taistelu on jo käyty.


      • bhöl09u9t54utvwu54tjwt4j

        Turpa kiinni.


      • argargrg

        ota perkeleen demari rauhallisesti. älä tee tästä isompaa juttua ellet sitä vartavasten halua.


    • ryssänperkele

      Oliko pitkäkilpisiä seassa ?

    • näinkerrotaan

      Eiköhän syynä ollut raskaan ajoneuvon kuljettajan piittaamattomuus.

    • jsaögwGV

      Ko. kolari ei välttämättä johdu tästä mutta olen huomannut että kovin usein rampilta moottoritielle liityttäessä joku tolvana ajelee viittäkymppiä ramppia pitkin ja yrittää liittyä muun liikenteen sekaan joka ajaakin 120. Ensinnäkin rampilla on sama rajoitus kuin itse tielläkin jollei toisin ilmoiteta ja lisäksi se on helvetin vaarallista! Jos moottoritienopeus tuntuu liian kovalta, ei sinne kannata mennä ollenkaan.

      • isoauto

        Tällä kertaa ei siitä. Syy löytynee sieltä ketkä tuli Hesan suunnasta eikä oikein ymmärtänyt hidastaa ajoissa.


      • painakaakaasua
        isoauto kirjoitti:

        Tällä kertaa ei siitä. Syy löytynee sieltä ketkä tuli Hesan suunnasta eikä oikein ymmärtänyt hidastaa ajoissa.

        Mutta miksi siellä sitten hidasteltiin liityttäessä motarille ??


      • ODOTTAVAT..PAKKASIA

        Tekevät muutaman tunnin päivässä siltatyömaalla ja
        perjantaina vapaapäivä.
        VAARAN PAIKKA JATKUU.


      • hidastelu.my.ass
        painakaakaasua kirjoitti:

        Mutta miksi siellä sitten hidasteltiin liityttäessä motarille ??

        Ihan sama hidastellaanko vai ei ja miksi..kuljettajan pitää seurata, mitä edessä tapahtuu. Siksi nimike kuljettaja, ei matkustaja.


      • EikösNäin
        painakaakaasua kirjoitti:

        Mutta miksi siellä sitten hidasteltiin liityttäessä motarille ??

        Siksi hidastelivat rampilta tullessa, kun jono seisoi oikealla kaistalla jo rampin kohdalle sieltä siltatyömaalta... silloin joutuu odottelemaan väliä mihin pääsee tai päästetään.


      • Myllymaekelaeinen

        "Ensinnäkin rampilla on sama rajoitus kuin itse tielläkin jollei toisin ilmoiteta"

        Ja mistäs tämä valhe on peräisin? Motarille vievän rampin rajoitus on 80 km/h, koska se on ajoväylä taajaman ulkopuolella, mutta liikennemerkeillä voidaan ilmoittaa toisin. Eihän se tielle tulija voi tietää etukäteen, mikä rajoitus siellä motarilla on voimassa!


    • voi.jätkä.oot.kuningas

      Uskomatonta paskanjauhantaa läpyskän blogeissa asiasta.

      Joku ulkopaikkakuntalainen "pohtii" jopa tutkijalautakunnan ammattitaitoa (joka on muuten vähintään riittävä) ja "kertoo meille", että paripyörä luiskahtaa huonommin kestopäällysteeltä, kuin yksiöpyörä. No, aijaaa!...luiskahtaa juu, mutta sisäkaarteeseen luiskahtaminen ei ole hengenvaarallista.
      Tuohon joku vielä viitsii kommentoida, ettäku mäku ajan, kaikki on hyvin.

      Tässä on nykyisillä lehtitiedoilla kyse lähes ainoastaan kuorma-auton kuljettajasta ja siitä, mitä hän teki ennen onnettomuutta.

    • erittäin.vakavasti

      "Konstaapeli Tuomikoski Helsingin poliisista päivää. Poikanne on loukkaantunut vakavasti
      Hämeenlinnassa kolarissa ja on nyt hoidettavana Kanta -Hämeen keskussairaalassa. Ottakaa yhteyttä sinne."

    • Destia.leikkii.hengellä

      Tää perkeleen huonosti ohjattu ja merkitty siltatyömaa on välillisesti vaatinut kaksi kuolonuhria. Toivottavasti tutkintalautakunta selvittää tiemiesten ja -urakoitsijan toiminnan asianmukaisuuden.

      Puutteelliset kaistajärjestelyt ja ohjaukset työmaan kohdalla ja eritoten työmaata edeltävällä osuudella aihettavat tasaista ja turhaa kaaosta motariliikenteessä. (Päälle vielä työmaan off-hour välinpitämättömyys eli turhat rajoitukset ja kaistajärjestelyt jätetään viikonlopuiksi ja illoiksi autoilijoita kiusaamaan.)

      • väärä.diagnoosi

        Liikennejärjestelyt eivät koskaan ole onnettomuuksien syy.
        Vain huonot kuljettajat.


    • Autosähkötyönjohtaja

      Ajan siittä päivittäin useamman kerran, normaalilla järjellä varustettu kuljettaja pääsee siitä ihan ongelmitta, Destia on merkinnyt hyvin selvästi ja riittävästi. Nopeusrajoitus Laskee 80km ja vielä 60 km/h. Jos noin pienellä nopeudella ei saa ajoneuvoa pysähtymään, ei kannata enää ajakaan. Varsinainen syy onkin siinä, että nämä muna ja vatipäät ajavat nopeusrajoituksista piittaamatta siinä 100-120 km/h. Olen useampaan kertaan ilmoittanut poliisille noista kaahareista ja munapäiltä. Nämä vatipäät ovat vaarallisia liikenteessä!

      • AlinopeusTappaa

        Jos ajat moottoritiellä vain 60 olet kyllä itse syyllinen.


      • Pöllöt

        Siinä laskee nopeus 50km tunnissa... Tietöiden takia. Kuulin huhun, että olisi rengas räjähtänyt rekasta.


      • AliYliNopeus
        Pöllöt kirjoitti:

        Siinä laskee nopeus 50km tunnissa... Tietöiden takia. Kuulin huhun, että olisi rengas räjähtänyt rekasta.

        Kolari kuvaasa ei ainakaan näkynyt edes rekkaa?.Räjähteleehän niitä kuumalla huonoja renkaita.Taxat pienet ja kulut suuret ei voi otaa uusia renkaita


      • kuskibye

        Ei ollut rekka, eikä täysperä, vaan kuorma-auto "rahtikopilla".
        Ja kohdassa missä rytisi on se alennettu nopeusrajoitus vasta alkamassa.


      • ikävät-iltanaurut

        "Ajan siittä päivittäin useamman kerran,"

        ei kaikki koskaan kolhi autoan, minä olen ajanut yli 55 vuotta eikä koskaan ole peltejä yhtään oikaistu.

        Viimeinen auto on 2,5 vuotias ja sillä olen ajanut 4 km - 85 000 km mittariin, yhdessä mieheni kanssa.

        olisi se hurjaa jos jokainen monta kertaa ajanut kolarois.


    • Hyvin_kirjoitettu

      """"""""Lyhytmuisti

      23.7.2016 21:28

      Senhän takia se ruuhka siihen syntyi, olisi pitänyt myöskin rajoitusaluetta siirtää alkamaan kauemmaksi.

      Tosin tänäänkin niitä satasta siitä meneviä riitti...""""""""

      • kauas.rajoitus.karkaa

        Joo.jos 60 rajoitus olisi ollut Helsingistä saakka, tämä olisi voinut jäädä sattumatta?


      • Katso.peiliin
        kauas.rajoitus.karkaa kirjoitti:

        Joo.jos 60 rajoitus olisi ollut Helsingistä saakka, tämä olisi voinut jäädä sattumatta?

        "kauas.rajoitus.karkaa
        25.7.2016 17:56
        Joo.jos 60 rajoitus olisi ollut Helsingistä saakka, tämä olisi voinut jäädä sattumatta?"



        JA ASIAAN, jos nopeusrajoitus on aleneva, se ei suinkaan tarkoita sitä että merkin kohdalla pitää tehdä äkkijarrutus, vaan 200-600 m kuluttua.

        Liikennemerkin voi nähdä vasta kun se on just kohdalla, tai ei näe edes joka tlanteessa, silloin pitää sopeutua muiden vauhtiin.

        Ainakin minä olen saanut sakkoni pois kun ajoin normaalisti 80 alueella ja sitten oli suojatienkoroke ja siinä 60. Nopeuteni jotain 75. Pyysivät jopa anteeksi vaivojani.

        nimim. ei sakkoja. ei kolareita yli 55 vuoden ajolla, pyri siihen

        PS:
        kyllä tuossa pitäisi olla nopeusrajoitus kauempaa ja sitten kahteen kertaan 60 ja lisäksi teksti VARAUDU PYSÄHTYMÄÄN.

        Jos jollain on niin kiire, pitäis katsoa peiliin.


    • Pohdintaa
    • RekkakuskinSyy

      Rekkakuski (26 v.) törttöili, mutta onneksi kuoli, ettei joudu vastaamaan tekemisistään.

      • hienosti.hurisee.vielä

        Ei silti ollut omaislle kovin ihanaa.
        Se joka on kokenut työkaverin ja parin vuoden kuluttua entisen koulukaverin menehtymisen lähes samalla tiellä ymmärtää asioita ehkä eri tavalla.

        Moni täällä kirjoittaja kirjoittaa kolarista niin kuin se ei tulisi koskaan omalle kohdalle, mutta lotto-voiton miljoonia luullaaan tulevan omalle kohdalle.

        suhde kyllä 1:300


    • MoniViatonta

      Surullista vaan, että viattomat joutuivat kärsimään tuosta törttöilystä. Yksi kuolonuhri ilman omaa syytään.

    • PoliisiKLysyköönHeiltä

      Kari ja Lulu voisivat ottaa kantaa. Hehän tietävät kaiken prikulleen, ja varsinkin Kari osaa laskelmat monen desimaalin tarkkuudella. Lulu tietää heti kolumnissaan, kuka onnettomuuden aiheutti ja syynä on tietysti Hämeenlinnan valtapuolueiden politiikka.

      • sdfghjkl42

        Moni muukin tietää, mutta täyttä faktaa ei saa kirjoittaa.


    • tätäesiintyy

      Tietoa tapahtumien kulusta ei ole. Poliisin mukaan kuorma-auton kuljettaja olisi syyllinen.
      Itselleni tuli ensimmäisenä mieleen, että aivan liian monet ison auton kuljettajat roikkuvat kiinni takapuskurissa. Olen monta kertaa pelännyt tosissani. Joskus olen väistänyt linja-autopysäkille tai ajanut sivutielle ja päästänyt roikkujan eteeni. Vaaralliselta tuntuu sekin jarruttaminen hirviön edessä, mutta on hallitumpaa kuin yllättävän liikennetilanteen aiheuttama jarrutus. Ainakin pääsee sen jälkeen stressittömään ajoon.

      • Puukengät

        Isojen autojen kuljettajat touhuaa kaikkea muutakin, bussista seuratessa näkee vaikka mitä ja ihme ettei rytise enemmän.


      • OhjataanJaloilla

      • Keskelletietä
        OhjataanJaloilla kirjoitti:

        Eihän siitä ole ihan neljää vuottakaan, kun Hattulassa rekka törmäsi kääntymismahdollisuutta odottavaan henkilöautoon ja tappoi sotaveteraanin vaimoineen. Sille ei mies voi mitään, kun omat tappaa takaapäin. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000530995.html

        Kyllä voi, kun käyttää omaa harkintaa, eikä jää siihen kaistalle odottelemaan, vaan ajaa toista kautta, jos ei pääse heti kääntymään. Tai sitten oikealle pientareelle odottamaan ja kääntyy vasta kun tilanne sallii.


      • ai.jaaaa

        Voi ziisös mikä kommentti!


      • OhjataanJaloilla
        Keskelletietä kirjoitti:

        Kyllä voi, kun käyttää omaa harkintaa, eikä jää siihen kaistalle odottelemaan, vaan ajaa toista kautta, jos ei pääse heti kääntymään. Tai sitten oikealle pientareelle odottamaan ja kääntyy vasta kun tilanne sallii.

        Juu, jos ajaa kilometrin eteenpäin kääntymään vasemmalle, niin se rekka on edelleen siinä takana tulossa päälle.
        Siinä Pälkäneentiellä on niin leveät pientaret, että mopoautot ajelevat kokonaan piennarviivan oikealla puolella, ja ajokaistoissakin on kunnolla leveyttä. Jos yhtään seuraa liikennettä edempänä, kuten raskaan ajoneuvon kanssa pitää ehdottomasti tehdä, pystyy ohittamaan keskiviivan viereen pysähtyneen, kääntymistä odottavan henkilöauton pysähtymättä.
        Vähintäänkin pitäisi pystyä väistämään hengenvaarallinen peräänajo ohjaamalla oikealle ojaan, jos on turvavälistä pitänyt huolta.


      • OjaAuki
        OhjataanJaloilla kirjoitti:

        Juu, jos ajaa kilometrin eteenpäin kääntymään vasemmalle, niin se rekka on edelleen siinä takana tulossa päälle.
        Siinä Pälkäneentiellä on niin leveät pientaret, että mopoautot ajelevat kokonaan piennarviivan oikealla puolella, ja ajokaistoissakin on kunnolla leveyttä. Jos yhtään seuraa liikennettä edempänä, kuten raskaan ajoneuvon kanssa pitää ehdottomasti tehdä, pystyy ohittamaan keskiviivan viereen pysähtyneen, kääntymistä odottavan henkilöauton pysähtymättä.
        Vähintäänkin pitäisi pystyä väistämään hengenvaarallinen peräänajo ohjaamalla oikealle ojaan, jos on turvavälistä pitänyt huolta.

        Ne liittymät katinalan ja parolan välillä pitäisi minimoida ja sulkea ne pienemmät, jonka jälkeen sinun olisi pakkoa ajaa sen parolan liittymän kautta, missä on ryhmityskaistakin ja tilaa. Se vaan muutoin osuu kohdalle aikaa myöten.


      • OhjataanJaloilla
        OjaAuki kirjoitti:

        Ne liittymät katinalan ja parolan välillä pitäisi minimoida ja sulkea ne pienemmät, jonka jälkeen sinun olisi pakkoa ajaa sen parolan liittymän kautta, missä on ryhmityskaistakin ja tilaa. Se vaan muutoin osuu kohdalle aikaa myöten.

        Ei meillä hämeenlinnalaisilla ole siinä pakkoa kääntyä minnekään. Hattulalaisilla voi olla.


      • Juteini
        OjaAuki kirjoitti:

        Ne liittymät katinalan ja parolan välillä pitäisi minimoida ja sulkea ne pienemmät, jonka jälkeen sinun olisi pakkoa ajaa sen parolan liittymän kautta, missä on ryhmityskaistakin ja tilaa. Se vaan muutoin osuu kohdalle aikaa myöten.

        Yees, nyt kääntyminen kielletään myös Kalliolantielle ja myös läpiajo kielletään kuten myös Penttiläntiellä.
        Saman voisi tehdä muutamalle muullekkin liittymälle.


    • Brucefrommiami

      Jippijajei mother fucker. ,like so many my friends in the north like say. Iam the hero, ihave got fast car mb 65 amg topspeed 350km/h 720hp, respect!! Model is this year. Please people drive carefully!!

      • Jahaihahaa

        Ashole


      • AjaHiljaaIsiNytVaan

        Ei ehkä kantsi mässäillä näillä kolareilla täällä


    • Apulannan_Lauri

      Vaimo näki jonkun ison eläimen kun ajoi ohi siitä ennen kolaria. Jopa hevosen kokosen? Onko hirvi kun joku jo aiemminkin mainitsi.

    • Silmätkiinni

      Hirvi sulla on persereiässä. Se on aivan sama onko rajotus 20kmh vai 200kmh niin toisen perään ajo on vain peräänajavan vika. Ei rajotusten eikä liikennejärjestelyjen tai työmaiden. Kuskin ajatus jossain muussa kun liikenteessä.

      • Kyllä.se.vissiin

        Todennäköisesti/mahdollisesti näin.
        Pieni tarkennus kuitenkin vikapuoleen. On olemassa tilanne, jolloin vika ei ole peränajajan, tästä on oikeuden ratkaisu(ja). Avainsana on ennalta-arvattavuus.
        Pysähdy vihreillä valoilla, niin saat syyllisen helposti itsestäsi.


    • DemareidenAAAYYYYMIES

      Jos sinulla on varaa ajaa kolari on sinulla myös varaa maksaa siitä hyvästä myös pieni omavastuumaksu.

    • EtteOoTosissanne

      Mikä teitä joitain vaivaa? 26-vuotias mies on kuollut ja teidän mielestänne hän on sen ansainnut? Mistä teistä kukaan tietää todeksi mitä onnettomuudessa on tapahtunut? Miettikää omalle kohdalle, jos teidän lapsi/puoliso/joku muu läheinen kuolisi... Olisiko silloinkin "ansainnut kuoleman"? Tällaiseen malliin kun ajattelette ja lapsianne kasvatatte niin ei ole Ylöjärvellä kauaa tulevaisuutta. Nyt järki käteen (jos sitä löytyy)!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe