kiinnostaako säästäminen

säästäminen

minua kiinnostaa. kerrompa miten onnistuin säästämään satasen pitemmäksi aikaa ja se satanen pelasti minut täystuholta eli jatkuvalta lainaamiselta. avasin hölmöyttäni tavoitetilin, enkä katsonut, että kymmenen tilin siirron jälkeen jokainen tilin siirto maksaa 6 euroa kappale. no, hölmöyttäni siirtelin rahaa tililtä toiselle 24 kertaa. olin siis kusessa, kun tuon huomasin ja sen, että tulipa tosi kiva lasku pankista. no. kymmenen kertaa sain anteeksi ja loputkin melkein kaikki. koska pankki oli höyli, minä maksoin 24 euroa pankille ja sain loput anteeksi. huokasin helpotuksesta. no, tilillä oli vajaa satanen, josta laitoin puolessa välissä kuuta säästöön rahaa. loppukuulla huomasin, että rahat ei riitä ruokaan ja elämättä on vajaat kaksi viikkoa. nämä säästämäni ja pankin minulle jättämät rahat auttoivat seuraavan kuukauden alkuun asti, jolloin tuli eläke. tästä opin sen, että vaikka pankki olisi kallis, sen asiakkuus voi kannattaa. säästän edelleen joka kuukausi, mutta nyt säästötilille.

5

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuuspankeista

      Tuossa on valhe siinä että pankki otti velkansa jotain kautta ja siksi et joutunut maksamaan muuta kuin tuon mainitun summan. Pankit ei anna velkoja anteeksi vaan ottavat kyllä kaikki itselleen kuuluvat rahat. Näin se nähdä pitää ja useimmiten onkin kun katsot tiliotteen ja tilitapahtumat niin huomaat.

    • Ylpeäpenneistä

      Lipsautuksia sattuu. Minä rupesin ottamaan säästämisen tilille vakavasti ja säästelen omia aikojani, minkä säästän. Näin 15 kertaa yhden euron talletus käyttötililtä Säästötilille tai talletustilille on jo aika hyvin pienistä tuloista.

    • tosikertomus

      Kiva tosi kertomus.

    • hölmölandia

      Hölmöläiset hommissa hölmölandiassa.

    • säästämisenunelma

      Virheistään oppii. Tilisäästöt sopii minulle vaikka keräsin possupankkeja ja bokemonpankki sekä karhu, pingviini, papukaija, hippo, liuta savisia ja muita possuja, elefantti ja paljon muunlaisia pankkeja minulla on kerättynä. Lisäksi lääkepulloja, iso omenaviinipullo, keraaminen ja kaljapullosta lähtien kaikenlaisia esineitä, joihin olen innolla säästänyt. Kummallisimpina esimerkiksi filmirullapurkki, radion patterikotelo, seinäkaappikellon laatikko (vanhanaikainen) ja monta muuta, kuten lasinen korkea purkki parvekkeella piilossa ja miellyttävimpänä pidän rahojen laittamisen sinne tänne joka purkkiin kolme neljä euroa, koska minulla aina puolessa välissä kuukautta rahat loppuu tililtä, joten jossain sitä pitää olla ja kun en muista ihan heti piilojani, niin usein rahaa jää säästöönkin. Käytän näin omia konstejani ja näillä olen pärjännyt. Jos raha katoaa kotoa, niin pyydän läheistä säilyttämään rahojani loppukuulle, jolloin niitä tarvitsen. Äitini on nääs tiukka täti. Hän kysyy ja minä selittelen ja pitää vastaisen varalle saarnan, että tytär varmasti ei tuhlaa turhuuteen kaikkia rahojaan. Näin joka äiti tekee ja minua tämäkin on auttanut. Possuja olen käynyt pankista kahdelle henkilölle ja he ottivat ne kiitollisina vastaan. Minä otan alkukuusta rahaa eläkkeestä puolet ruokarahoista käteen ja käytän ensin tilillä olevan ja kun tilillä ei ole paljoa, otan joka säästöpossusta ja purkista yhden tai kaksi rahakätköä yhtä kertaa varten. Kun pitää säästää, minulla on iso possu ja iso pullo sekä tili, jonne menee pääosa säästettävistä rahoista. Jos tahdon unohtaa kätköni, laitan rahaa kelloni laatikkoon ja parvekkeelle purkkiin. Tilille, jonka voi saada netissä näkymättömäksi, menee osa. Näin minä olen säästänyt. Nyt pitää aloittaa pitkäaikainen säästäminen ja rahaa säästämiseen on rajoitetusti. Toivottavasti onnistun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe