Takkula jätti vaimonda

tskktakk

Oli kurjaa. Hannu jätti vaimonsa vaikka heillä on viisi lastenlastakin. Takkula on usk äärihenkilö ja AA liikkeen kannattaja. Israel fani ja tv7 fani. Voivoi

62

3010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kepu.pettää.aina

      Hannu Takkula. Periaatteen mies.

    • DoctorT

      Voi pöllö;vaikka heillä oli viisi lastenlastakin!!!! Niillä lapsilla on vanhemmat!!!!

      Kaksi aikuista voi erota, kun Rakkaus katoaa ja kommunikaatio kuolee. Pitääkin erota!

      • Miten voi sanoa, että rakkaus loppuu? Meille on annettu käsky: "Rakastakaa". Saako lopettaa sen käskyn noudattamisen?


      • KirjoitettuOn

        Mitä ihmettä, DoctorT??!!
        Miten voit puhua noin väärin ja Sanan vastaisesti?
        Kirjoitit:

        "Kaksi aikuista voi erota, kun Rakkaus katoaa ja kommunikaatio kuolee. Pitääkin erota!"

        RAAMATTU SANOO:

        "Herra on todistaja sinun ja sinun nuoruutesi vaimon välillä, jolle sinä olet ollut uskoton, vaikka hän on sinun puolisosi, sinun aviovaimosi. NIIN EI TEE YKSIKÄÄN, JOLLA ON JÄÄNNÖSKÄÄN HENGESTÄ. ... Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat." Malakia 2


      • OikeastikoDoctorT

        Aika erikoista, jos toi on oikeasti DoctorT:n kirjoitus... Doctor on täällä vuosikaudet lyönyt ihmisiä lujaa ja kovaa aina, kun hänen mielestään toimitaan Sanan vastaisesti. Ja nyt hän itse on hyvin vahvasti Sanan opetuksia vastaan... Jos tämä oli oikeasti Doctorin kirjoitus, niin tämä meni kaikkien aikojen Top 5:een erikoisuudessaan ja tietynlaisessa ristiriitaisuudessaan.


    • KTS--

      Takkulsta tuli myös homomyönteinen. Kävi ilmeisesti Tel Avivissa:

      "Minulla on lestadiolaistausta Oulusta ja avioero on iso asia. Olen ollut sukupuolineutraalia avioliittolakia jyrkästi vastaan, mutta olen miettinyt sitäkin asiaa laajasti. Olisiko sittenkin ihmisen oma asia, ketä rakastaa ja kenen kanssa menee avioliittoon tämä ihmisen lyhyen elämän aikana? "

      http://www.iltalehti.fi/viihde/2016072221946255_vi.shtml

      • HortensiaH

        Ikävää, jos teki takinkäännön. Haastattellut ainakin Patmoksen ohjelmiin ym taitaa olla loppu ja saa ollakin.


      • ennemmintaimyöhemmin

        Hyvä että ihminen tuli järkiinsä jossain vaiheessa.


      • surullista
        HortensiaH kirjoitti:

        Ikävää, jos teki takinkäännön. Haastattellut ainakin Patmoksen ohjelmiin ym taitaa olla loppu ja saa ollakin.

        Todellakin, olen pitänyt Hannua suoraselkäisenä, mutta ei sitten ollutkaan.Tosin lestathan kannattavat muutenkin tuota neutriliittoa.


      • Oululestat

        Lestat ovat kieroja kuin korkkiruuvi, varsinkin raha-asioissa.


      • Homosekoilua

        Hyvä kysymys.


    • Tarkkaväännös

      Matt.5:31. Biblia. On myös sanottu. jokainen joka emäntänsä hylkää, hän antakoon hänelle erokirjan. Mark.10:5. Biblia. Ja Jesus vastaten sanoi heille: teidän sydämenne kovuuden tähden kirjoitti hän teille sen käskyn.

    • mitä.sitten.hä

      Niin?

    • väsynyt.uskovien.vihaan

      Takkula ilmeisesti on nähnyt ja tutustunut homoseksuaaleihin ihmisiin. Jospa hän on nähnyt heidän välittävän toisistaan antavan heillekin mahdollisuuden olla onnellisia omana itsenään. Se on suurta lähimmäisen rakkautta.
      Jos joku tuomitsee tämän jonkun kirjan perusteella niin ettekö voi jättää tuomitsemisen kirjan kirjoittajalle ja sallia ihmisten olevan onnellisia ja etsiä rakkautta miten he itse parhaaksi näkevät?

      Ettehän te mene toisen heteropariskunnan luo sanomaan Markulle ettet saa rakastaa Mirkkua. Annetaan heidän olla onnellisia. Annetaan kaikkien olla onnellisia.

      • heteroheikki

        Ihmisten välinen rakkaus on aina kau nista mutta rakastelu ruskeaan reikään yök. Ja se muu touhu, hyi hitto. Jos se näytettäisiin julkisesti, (vaikka kyllä jo näytetäänkin välillä) suvaitsevaisetkin menisi hiljaisiksi.


      • syntiä.SIELUSI_tekee

        Hannu Takkula ei ole minulle mikään uskon auktoriteetti, vaan Jumalan Sana:

        3.Mooseksen kirja: 18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. 20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        1.Korinttolaiskirje: 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,

        1.Timoteuksen kirje: 1:10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan -

        Jos Hannu Takkula luopuu Jumalan Sanasta, eikä enää tottele Sanaa, niin sitten:

        Hesekiel: 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa. 18:22 Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää. 33:12 Ja sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille:

        Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo.

        Ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan.

        Ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee.

        Kun elätte halujenne ja himojenne mukaan, menettekö sitten tanssien helvettiin
        ja riemustanne kiljuen kadotukseen, vai eikö se enää olekaan kivaa ja hauskaa?

        Tuomio tekojen mukaan; synti ei tee Jumalan tahtoa, ei täytä Luojan tarkoitusta.

        Hesekiel: 18:4 Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava. 18:19 Ja vielä kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava.


      • ei.valtaa.tuomita.syntiä

        Eikö sitä tuomitsemista voi jättää sille tuomarille. Mitä sitä tavallinen ihminen menee toisia ihmisiä tuomitsemaan?

        Jos ihmiset elävät omassa kodissaan miten elävät niin mitä se on sulta pois?
        Eihän muutkaan tule sun kotiin kattomaan mitä kodissasi teet?

        Aviorikos on Raamatussa paljon pahempi teko. Käytkö tappamassa kaikki aviorikoksen tekijät? Tai sapattina työn teko. Menetkö haulikon kanssa K-kauppaan ja ammut kassan? Et varmasti tee kumpaakaan. Mikset sitten voi jättää homoseksuaaleja rauhaan, ihmisiä hekin ovat.


      • TotuudenHenki
        ei.valtaa.tuomita.syntiä kirjoitti:

        Eikö sitä tuomitsemista voi jättää sille tuomarille. Mitä sitä tavallinen ihminen menee toisia ihmisiä tuomitsemaan?

        Jos ihmiset elävät omassa kodissaan miten elävät niin mitä se on sulta pois?
        Eihän muutkaan tule sun kotiin kattomaan mitä kodissasi teet?

        Aviorikos on Raamatussa paljon pahempi teko. Käytkö tappamassa kaikki aviorikoksen tekijät? Tai sapattina työn teko. Menetkö haulikon kanssa K-kauppaan ja ammut kassan? Et varmasti tee kumpaakaan. Mikset sitten voi jättää homoseksuaaleja rauhaan, ihmisiä hekin ovat.

        Mihin minä sinut tuomitsen, mihin Jumalan Sana ei sinua tuomitsisi? Uskova tottelee Jumalan Sanaa, ja Sanasta välinpitämättömät eivät ole uskovia. Mikä
        luulet "kristitty" olevasi, ja miksi olet täällä, jos et tahdo totella Jumalan Sanaa?

        Markuksen evankeliumi: 16:16 ( JESHUA SANOO ) Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen( SYNNIN PALKKA ).

        ELÄT SIIS KUTEN ITSE HALUAT, SYNNISSÄ, LYHYEN ELÄMÄSI MAAN PÄÄLLÄ.

        Jumalan Sana sanoo: "Se sielu, joka syntiä tekee, sen on kuoltava". PISTE. EI OLE MITÄÄN ERIKOISTARJOUKSIA "TIETÄVILLE", TUOMIO ON TEKOJEN MUKAAN.
        JA JOS EN KERTOISI TÄTÄ HOMOILLEKIN, OLISIN VALEHTELIJA JA MURHAAJA.


        Johanneksen evankeliumi: 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: Se Sana, jonka minä( JESHUA HaMASHIACH ) olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä( KUN NE 1000 VUOTTA OVAT KULUNEET LOPPUUN, NIIN JUMALATTOMAT HERÄTETÄÄN TUOMIOLLE ).

        Apostolien teot: 17:31 Sillä Hän on säätänyt päivän, jona Hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka Hän siihen on määrännyt; ja Hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä Hänet( JESHUA ) kuolleista."

        Roomalaiskirje: 2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
        2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        2.Timoteuksen kirje: 4:1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:

        Hebrealaiskirje: 10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa."

        Jaakobin kirje: 2:12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden( SYNNIN, SATAN'AN JA KUOLEMAN VALLASTA ) laki on tuomitseva.

        Roomalaisille 1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
        2:2 Ja tiedämme, että Jumalan tuomio on Totuuden( JUMALAN SANA, VT, LAKI JA OPETUS, TOORA ) mukainen niille, jotka senkaltaisia tekevät.
        2:8 niiden osaksi jotka ovat itsekkäitä, eivätkä tottele Totuutta( JUMALAN SANA, VT, LAKI JA OPETUS, JESHUAN PYHÄ VAELLUS ), vaan tottelevat vääryyttä tulee viha ja kiivastus.


      • RAAMATTU.ON.AAJAOO

        AAMEN ja shabat shalom! Sana on sama, niin juutalaiselle kuin kreikkalaisille! Ajatelkaa, itse Herra JEESUS (JESHUA) on ilmestyvä TUOMIOKSI KAIKILLE KANSOILLE!

        NYT,TÄNÄÄNKIN, on vielä ARMON PÄIVÄ..huomisesta emme tiedä kukaan. Emme tiedä sydämemme lyönneistä...

        Ikävä, että nuo homoilut on sokaisemassa Jerusalemissakin, Herran varjelua tarvii ihmiset erikoisesti siellä! Jonne JESHUA on pian palaava!


    • Kokenutmontavuotta

      Nää uskovaisen paskat ja hörhöt ovat sairaimpia ihmisiä mitä maan päällävoi olla.
      En ottaisi uskovaista ikä päivänä. Ne ovat saatanan teeskentelijöitä.

      Sitten vasta kun he itse hairahtuu niin alkaa tulla ymmärrystä muita ihmisiä kohtaan. Ensin ne ovat kaikkein kusipäisempiä ihmisiä,

      • mene_jo

        Menehän HOMO taas tuuppaamaan avovaimoasi Yrjöä RIPULIPERSEESEEN!


      • teeparannussinä

        Ei se noin ole. uskoa Jeesukseen ja Raamatun Jumalaan tunnustavat joutuvat kaikkien jumalattomien vihaamiksi, koska pitävät esillä Jumalan sanaa. Ja sana koskettaa ja viiltää ihmisen omaa tuntoa, koska ihminen itse haluaisi olla se joka sanoo mitä saa ja mitä ei tehdä !!
        Näin se on sinunkin kohdalla, kapinaa, kapinaa Jumalaa ja heitä kohtaan jotka sanovat mitä Sana sanoo. Tehän ette lue Jumalan Sanaa, Raamattua koska se sanoo totuuden kuinka elää ja olla.
        Näin sen pitääkin olla, siis ero Jumalan lapsen ja jumalattoman kohdalla.
        Ai, ai kun se tekee teidän lihallenne kipeetä, kun Jumalan Sana tuomitsee!!!


    • Tottuus.on

      et tää kkukwn onkaa on kääntyny karvaranteiden vaimoks,eli ryppisritskuks.

    • jotoistatuhattavuotta

      Kristinusko, pelkkää vihaa ja toisten tuomitsemista.

      • manyfesT

        Höpö, höpö, Jumala on RAKKAUS.

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan, tuomitsemaan maailmaa, vaan sen tähden että maailma Hänen kauttansa pelastuisi.

        Johanneksen evankeliumi 3 luku jakeet 16-17


      • NäkyNäky

        Miten tuo käytännössä ilmenee?


      • KunTaasSolvasit

        Kaiken Taidat Sekoittaa, ISlaminuskonnon Kristuksen Raamatun uskoon, sekoilija ..


      • KTS--
        KunTaasSolvasit kirjoitti:

        Kaiken Taidat Sekoittaa, ISlaminuskonnon Kristuksen Raamatun uskoon, sekoilija ..

        Älä mun kimppuun käy saatanan nilkki. Kysy Takkulalta!


    • itiiritjirtiot

      Takkulan vaimo oli häntä paljon vanhempi. joten heitti menemään.

      Takkula tyypillinen narsisti joka ajattelee kaikki vain oman edun kautta.

      • kippisjakulaus

        Takkula sitä ja Takkula tätä. Antakaa miehen olla.


      • Kokemusta_on

        Helluntaipastorin on hyvä olla narsisti, muuten ei pääse pastoriksi.


    • DoctorT

      Hannu Takkula on TODELLA FIXU JA AIKAANSAAPA MIES JA EDUSTAJA!

      • kepulaisetpettävät

        Rohkenen olla eri mieltä.
        Saa nähdä toteutuvatko Hannun puheet europarlamentin käytäviltä..


    • lihaantullutsana

      Näissä vapaissa suunnissa lahkoissa liikkeissä on ikävä piirre että tuomitaan muita osoitetaan sormella jne. Sitten tehdään itse kaikki synnit mistä muita syyttää . Homoiksihan kaikki muuttuu . Tai kääntyvät omavanhurskauteen . Lakiin . Kaikki eroo menoo useesti naimisiin on lapsia ennen avioliittoa on raskaana ennen naimisiin menoa miksi sitten tuomita muita kun Jeesuskin käski olla kivittämättä. Juutalaisetmuslimithindut kieltää Jeesuksen ottakaa nyt opiksenne kabbala on noituutta .

    • Sanaaa

      Jos mies työntelee toista miestä peräsuoleen, on se kauheaa ja surullista.

      Syntiä on myös avioero.

      • 8689

    • Voimeitä

      Katsokaa Jeesukseen ja hänen Ristin työhönsä. Ensimmäinen joka on synnitön, heittäköön kiven. Ei minulla ainakaan ole vara muita Jeesukseen uskovia tuomita. Kun tietää omat heikkoutensa. Voi meitä.

      • Tabernaakkeli.naakkeli

        Sinäpä sen sanoit: voi teitä!


    • DoctorT

      Minun kantaani tuolla suuresti hämmästellään, joten. Kun Jeesus vastasi kirjanoppineille ja fariseuksille, HEIDÄN TULLESSAAN KIUSATAKSEEN kysymään, saako mies antaa erokirjan ja hyljätä vaimonsa, vastasi Jeesus HEIDÄN USKONOPPIINSA! Hän ei jättänyt sitä Uudistetunliiton LAIKSI!! Pitää erottaa asiat ja asiasuhteet.

      Golgatan jälkeen myös JEESUKSEEN uskovilla on ollut "oikeus" erehtyä ja väärinvalintansa korjata! Jeesus puhuu tässä yhteydessä sydämen kovuudesta ja se jos mikä, on useimpien erojen lähtökohtaisin syy. Tautia esiintyy niin Naisissa kuin Miehissäkin!

      Kun RAKKAUS sammuu, jos sitä joskus on ollut, ja kuolee. Ja kun yhteys katoaa ja tulee vain valittu olomuoto elämäntavaksi, sellaisessa ei Ihminen voi hyvin. Ei hengen, eikä ruumiinkaan puolesta ja hengellisesti täysin halvaantunut! Jeesus ei todellakaan ole siunaamassa ja takaamassa tällaisia suhteita.

      Olen sanonut ja sanon; Jumala johdattaa, se on totta, mutta Hänen johdatuksensa alkaa jo suhteen aamussa. Ei sieltä, missä se seremonioin joksikin tehdään!

      Riittääkö näkemykseksi? Minulle Jeesuksen oppi ja Hänen seuraamisensa on ihmisen kokoista elämää. Ja tiedän ja olen varma,jokainen eronnut ja epäonnistunut Kristuksen seuraaja, saa virheensä anteeksi ja löytää Ison Elämän huononkin jälkeen. Golgata, siellä laki täytettiin, eikä meidän tarvitse nilkuttaa Lain kanssa, ei sitten yhtään!!

      • OikeastiSittenDoctorT

        En tiedä, olenko tästä asiasta sinänsä kovin eri mieltä. Paitsi että Uuden Testamentin opetus on "rakastakaa toisianne", ja Paavali myös antoi UT:n ajan käskyt tästä asiasta uskoville pariskunnille. Ja itse asiassa Jeesus otti eroamiseen paljon tiukemman kannan kuin mitä Mooseksen laissa oli säädetty. Mutta jos ero on jo tapahtunut tosiasia, niin tällaiset ihmiset eivät ole lyöntien tarpeessa.

        Itse olen vain hämmästynyt siitä, kun sinä usein lyöt kovaa ja säälimättä ihmisiä Sanalla miten lystäät, ja yhtäkkiä kirjoitatkin aivan eri tyylillä. Alkoi epäilyttää, että voitko se todella olla sinä, joka kirjoitat... Mutta olit sitten varmaan.


      • KirjoitettuOn

        Arvoisa DoctorT,
        Olen usein ollut kanssasi kovasti samaa mieltä ja arvostanut tiukkaa vastustustasi erilaisille harhaopeille. Tässä asiassa kuitenkin on minun pakko olla eri mieltä ja myös ilmaista se mahdollisimman painokkaasti.

        kirjoitit:
        "Golgatan jälkeen myös JEESUKSEEN uskovilla on ollut "oikeus" erehtyä ja väärinvalintansa korjata!"

        Mielestäni tämä on KAMMOTTAVA ja kevytmielinen lausahdus puhuttaessa avioliitosta!

        "Herra, kuka saa vierailla sinun majassasi, kuka asua sinun pyhällä vuorellasi? Se, joka ... ei valaansa riko, vaikka on vannonut vahingokseen" Ps 15

        Paavalikin kehotti pysymään avioliitossa uskosta osattomankin kanssa, jos tämä suostuu siihen, eikä selitellyt 'voi, voi kun ei ole enää rakkautta...'!!

        kirjoitit myös:
        "Kun RAKKAUS sammuu, jos sitä joskus on ollut, ja kuolee..."

        Raamatun mukaan:
        "Rakkaus on pitkämielinen, ... kaiken se kärsii, rakkaus ei koskaan häviä!"

        Se mikä kuolee on sielullinen kiintymys, jos sitä ei hoida ja ole valmis sen puolesta taistelemaan.

        Myös Raamattu asettaa seurakunnan kaitsijan viran kelpoisuusvaatimukseksi aviouskollisuuden, sillä:

        "jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?" 1.Tiit.3

        Avioliittosta huolehtiminen on jokaisen Jeesuksen seuraajan, varsinkin miehen jonka tulisi olla perheen pää, ensimmäinen ja tärkein 'lähetyskenttä' ja se areena, jossa todellinen uskollisuus ja taisteluvalmius punnitaan.

        Olen samaa mieltä siitä, että 'erehdyksen' eli SYNNIN voi saada toki anteeksi, mutta sillä on aina silti seurauksensa. Kuten rikkoutuneet sielut, ihmissuhteet ja pahimpana 'Totuuden tien tuleminen häväistyksi', kun kyse on näin julkisesta henkilöstä.

        Summa Summarum:
        En halua mitenkään heitellä kivillä Hannu Takkulaa tai ketään muutakaan, mutta en voi hyväksyä synnin 'valkoiseksi kalkitsemista' tai Jumalan Sanan terän tylsyttämistä pehmentävillä selityksillä.

        Hannu on varmasti 'fixu ja aikaansaapa mies ja edustaja', kuten kirjoitit, mutta:
        "Jumala ei katso henkilöön" ja "jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään."

        Tämä kaikki ikään kuin 'Elihun suusta', syvästi sinua vanhempana veljenä kunnioittaen, DoctorT, kuitenkin enemmän Jumalan kunniaa kuin ihmiskunniaa rakastaen.


      • DoctorT
        KirjoitettuOn kirjoitti:

        Arvoisa DoctorT,
        Olen usein ollut kanssasi kovasti samaa mieltä ja arvostanut tiukkaa vastustustasi erilaisille harhaopeille. Tässä asiassa kuitenkin on minun pakko olla eri mieltä ja myös ilmaista se mahdollisimman painokkaasti.

        kirjoitit:
        "Golgatan jälkeen myös JEESUKSEEN uskovilla on ollut "oikeus" erehtyä ja väärinvalintansa korjata!"

        Mielestäni tämä on KAMMOTTAVA ja kevytmielinen lausahdus puhuttaessa avioliitosta!

        "Herra, kuka saa vierailla sinun majassasi, kuka asua sinun pyhällä vuorellasi? Se, joka ... ei valaansa riko, vaikka on vannonut vahingokseen" Ps 15

        Paavalikin kehotti pysymään avioliitossa uskosta osattomankin kanssa, jos tämä suostuu siihen, eikä selitellyt 'voi, voi kun ei ole enää rakkautta...'!!

        kirjoitit myös:
        "Kun RAKKAUS sammuu, jos sitä joskus on ollut, ja kuolee..."

        Raamatun mukaan:
        "Rakkaus on pitkämielinen, ... kaiken se kärsii, rakkaus ei koskaan häviä!"

        Se mikä kuolee on sielullinen kiintymys, jos sitä ei hoida ja ole valmis sen puolesta taistelemaan.

        Myös Raamattu asettaa seurakunnan kaitsijan viran kelpoisuusvaatimukseksi aviouskollisuuden, sillä:

        "jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?" 1.Tiit.3

        Avioliittosta huolehtiminen on jokaisen Jeesuksen seuraajan, varsinkin miehen jonka tulisi olla perheen pää, ensimmäinen ja tärkein 'lähetyskenttä' ja se areena, jossa todellinen uskollisuus ja taisteluvalmius punnitaan.

        Olen samaa mieltä siitä, että 'erehdyksen' eli SYNNIN voi saada toki anteeksi, mutta sillä on aina silti seurauksensa. Kuten rikkoutuneet sielut, ihmissuhteet ja pahimpana 'Totuuden tien tuleminen häväistyksi', kun kyse on näin julkisesta henkilöstä.

        Summa Summarum:
        En halua mitenkään heitellä kivillä Hannu Takkulaa tai ketään muutakaan, mutta en voi hyväksyä synnin 'valkoiseksi kalkitsemista' tai Jumalan Sanan terän tylsyttämistä pehmentävillä selityksillä.

        Hannu on varmasti 'fixu ja aikaansaapa mies ja edustaja', kuten kirjoitit, mutta:
        "Jumala ei katso henkilöön" ja "jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään."

        Tämä kaikki ikään kuin 'Elihun suusta', syvästi sinua vanhempana veljenä kunnioittaen, DoctorT, kuitenkin enemmän Jumalan kunniaa kuin ihmiskunniaa rakastaen.

        Lopeta hengellinen teeskentelysi!


      • KirjoitettuOn
        DoctorT kirjoitti:

        Lopeta hengellinen teeskentelysi!

        DoctorT,
        vastauksesi ja alempana olevan kimmenttisi perusteella näyttää siltä, että olet ymmärtänyt kirjoitukseni tärkeimmän sisällön täysin väärin.

        En tiedä Takkulan avioerosta mitään muuta kuin sen, mitä hän itse on julkisesti kertonut. Olen samaa mieltä siitä, että luulevaisuus on kauhea asia ja syntiä.

        Kirjoitin mitä kirjoitin herättääkseni sinua tutkimaan omaa asennettasi, sillä olet toiminut tässä asiassa ulkokultaisesti ja tekopyhästi. Raamatun Sana on selkeä ja sama kaikille henkilöön katsomatta, niin minulle, sinulle kuin Hannu Takkulallekin.

        Sen terää ei sovi pyrkiä tylsyttämään kenenkään ihmisen tähden, oli hän sitten kuinka läheinen, rakas tai arvossapidetty tahansa. Tämä ei ole saivartelua, vaan oikeaa Jumalanpelkoa ja kunnioitusta Hänen Sanaansa kohtaan.

        "Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon." Snl 28:13


    • DoctorT

      SittenDoctorT:

      Sana on linjani,mutta sen kanssa huseeraaminen ympäriinsä ihmiselämän raadollisuuden piirissä, ei ole Golgatan henkinen ja pitkälti väkivaltausta Mutu-linjalla tapahtuvaa örvelöintiä.

      Herran nimissä kaikenlaisia päsmäreitä ja niistä minä olen tämän yli 50 vuoden vaelluksen aikana saanut ihan kylliksi. Näen ympärilläni mitä hullumpia seurakuntapäsmäreitä, jotka surutta pieksävät lampaansa, jättävät piikkipensaisiin ja susien suuhun.

      Minulle armolline Jumalan Sana on Rakas ja sitä ja sillä mieluusti lähimmäisiäni hoidan ja autan.

    • kulkuritane

      Avioero on aina kova paikka itselle, puolisolle ja lapsille. Joskus elämä menee polkujaan ja eroja tapahtuu. Mikään ei ole varmaa.

      Ihminen on sosiaalinen olento ja toivottavasti Takkula löytää uuden kumppanin ja tulee onnelliseksi. Tietenkin hän voi olla onnellinen yksinkin, joten... Mistä näitä tietää.

      Kaikkea hyvää kaikille.

      • niinsevainonTOTTA

        Tuo edellinen oli yhtä tyhjän kanssa, lukuun ottamatta sitä että, avioero on aina valitettava ja ikävä konsanaan. Älköön muun kuin huoruuden tähden, sanoi Jeesus!


      • Tasa-arvoisasti

        ...niin, ja Takkulan exä löytää uuden, tosimiehen, ja tulee onnelliseksi.


    • DoctorT

      Saivartelijat:

      Oppikaa Sanaa lukemaan ja näkemään. Luuleminen on vienyt monet helvettiin, jo täällä ajassa ja kerran iankaikkisuudessa.

    • hyihyi

      JuuICEJ lehdessä luki että juutalaiset pariskunnat käyttää intialaisten naisten kohtuja synnyttään silti siellä tehdään abortteja . Aivan outoja . Jos kiellät Jeesuksen niin kaikki käy . Muuten ootkin apina. Tuomitsevat muita omista synneistään.

      • RauhaaJokaiselle

        Vieläpä homoparit käyttää tätä! Synti ihmisessä on samaa rotuun katsomatta, vaikka Israel on hyvässä 'äärirotu'! Hoitavat mukisematta tappajiaankin sairaaloissa, jos tilanne vaatii. Herra Jeesus pelastakoon ja varjelkoon kaikkia siellä -tänäkin päivänä!


    • noitiavelhoja

      Helluntailaiset laittaa muita saatanalle jotka ei ees huoraa vaikka itse huoraavat .

      • onseniinMM

        noitiavelhoja nimim. kyllä paljastaa jo paljon sinusta. Mutta kirjoittamasi väitteestä tulet kerran, tilin teon hetkellä tiliä tekemään.
        Jokaisesta turhasta sanasta, pitää sinun kerran tiliä tekemän.


    • hedelmistä_puu_tunnetaan

      ICEJ on iisebel.

    • KOSSE1111

      Jos rakkaus TAKKUAA muillakin kuin takkuloilla niin ,,, EROTKAA,,,,,,,,,,,,, !

    • EiVoiKuIhmetellä

      Rakastavan kristillisen yhteisön tuki, ymmärrys ja anteeksianto suorastaan hohkaa Takkulalle tässäkin keskustelussa.

      Hyvä, jatkakaa.

    • kunhan_muistutin_vaan

      ...eikös kyseisestä poliitikosta ollut huhu liikkeellä, että olisi naispuolisia alaisiaan ahdisteleva henkilö?

      Voiko siis luottaa mihinkään hänen tekemisiinsä tai sanomisiin?

      • DoctorT

        Nyt muistaa väärin!!! Hannu Takkula on Gentleman!


      • samakuinyllätuossa

        No, myönnän googlen kautta ei löytynyt mitään pahaa hänestä. Joten pahoittelen jos levitin väärää huhua, jostain se oli jäänyt mieleen... saatoin tietty sekoittaa johonkin toiseen henkilöön..


      • DoctorT

        Älä kommentoi, jos noinkin vahva taipumus sekoilla!! Muistisairaus alkaa usein sekoilemalla:-/


    • zcvzvbz

      Ehkä Takkulan akka on ennenaikaisesti vanhentunut kuten niin monet suominaisista.

    • seonkahdenkauppa

      Ehkä Takkulalla oli vielä kurjempaa kuin sinulla nyt. Elämä on liian lyhyt jatkuvaan kurjuuteen. Ei pidä puuttua asioihin, joista ei oikeasti mitään tiedä.

    • von-bulke

      Hannu kertoi avoimesti Raahessa miestenpäivillä viime marraskuussa, miten asiat myös avioeron suhteen todella olivat. Takkulat olivat asuneet asumuserossa jo vuosikaudet, eikä eroon sisältynyt sen enempää dramatiikkaa muutenkaan. Puolisoilla oli myös huomattava ikäero, mutta sehän ei tietysti ollut eron syy. / Hannu on raitishenkinen uskova, hänen kertomuksensa elämästään laestadiolaisperheessä ja myöhemmissä vaiheissa oli kaunista ja koskettavaa kuultavaa. / Hannun tapaisia jämeriä ja vakaita kristittyjä miehiä tämä maa kaipaisi. Hannu on todellinen Israelin ystävä ja on tehnyt paljon työtä Brysselissä myös juutalaisten ystäviemme hyväksi. / On totta, että Jumala on säätänyt avioliiton miehen ja vaimon väliseksi ikuiseksi matkaliitoksi. / Me emme ole täällä kuitenkaan oikeita ihmisiä tuomitsemaan muiden uskovien - usein niin vaikeitakin valintoja. Hannu on tiennyt jo edeltä, mitä seuraamuksia avioero tulisi aiheuttamaan. "Korpit pyrkivät aina kokoontumaan haaskalle." Niinhän tuntuu olevan tässäkin tapauksessa. Kuunneltuani Hannun kertomuksen elämästään ja sen hyvinkin vaikeista ja haastavista vaiheista, en voinut päätyä muuhun johtopäätökseen , kuin kunnioittamaan ja arvostamaan häntä entistä enemmän. / Monet ovat vetäneet häijyydessään Takkulan lastenlapsetkin mukaan. Kaiken perusteella näiden lapsukaisten onnellisuus ei ole ollut, eikä ole eron myötä millään tavalla vaarassa. / Rakkaus - siitä moni puhuu niin suulla suuremmalla, tietämättä lopulta, mistä siinä on kysymys. Tunteet tulevat ja menevät. Usein niitäkin rakkaudeksi. Avioliittoon astuttaessa puolisoille esitetään kysymys - tahdotko. Silloin ei kysytä tuntuuko tänään siltä tai tältä, vai pitäisikö seremonia ottaa mieluummin huomenna uudestaan. Sitähän tämä "rakkaus" on useimmilla tänä päivänä. Moni etsii aina uusia rakkauksia ja suhteita - loputtomiin, eikä se "oikea rakkaus" tule koskaan vastaan. Rakkaus ja rakastaminen ovat tahdon asioita. / Ihminen voi silti rakastaa toista, vaikka ei voisi tämän kanssa yhdessä "saman katon alla" jatkaakaan. /Avioero ei ole helppo ratkaisu - eikä sen koskaan pidäkään olla, kenellekään. Vaikka Hannu kuuluu eri tunnustuskuntaan, pidän häntä veljenäni Kristuksessa yhtenä miehistä parhaimpina.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe