Pelastaako helluntailaisuus?

Eenokki12

Ei todellakaan pelasta ja siihen ovat Raamatulliset syyt miksi lahkot eivät peri Jumalan valtakuntaa. Ensiksi Jumala ei ole tehnyt liittoa heidän kanssaan paitsi liittänyt lahkolaisuutta harjoittavat kirottujen ja perkeleen joukkoon tekemään perkeleen tekoja.
Toiseksi Raamatussa on ankarasti olla hyväksymästä lahkoja jota uudestikastajat perinteisesti edustavat. Ne jotka ovat luopuneet Raamatullisesta opista, uskoen sen mikä heidän mielestään sopii heidän järkeensä. Ja mitä houkutuksia heille tarjotaan lahkossa, siihen he suostuvat nautillollinen ilme kasvoillaan mutta hymy hyytyy kun heille tarjotaan vanhanpuoleista kantturaa vaimoksi. Tosin monet lahkon jäsenet hyväksyvät sen kantturankin kun saarnaaja ja vanhimmisto ovat maalanneet ja voidelleet sen neitsyeksi uudeksi luomukseksi ja näitä kantturoita riittää joka lahkokunnassa kun muualta eivät saa muuta kuin halveksuntaa eikä kukaan usko mihinkään muutokseen. Ainoastaan se puhuu kun nahka käy löysäksi ja "se on sulautunut siihen toiseen" ollen yhtä sen kanssa. Isokainalo ellet sitä tiedä.Lahkolaisäiti on monasti voimakas saatanan ase joka vie möllikkänsä kastettavaksi että voi kerskua kuinka meidän "huuko" ratkaisi itse pelastuako vaiko ei? Olen kuulustellut tai paremmin kysellyt näiltä mölliköiltä uskosta mutta ei vastauksia. Äidin mielenrauhan tähden käyvät kyllä rock tilaisuuksissa näin toteuttamassa uskoaan jota ei ole. Äiti voi sanoa että huuko on uskossa koska on uskovaisten joukossa ja pitäis saata huukollekin töitä mutta mielisairaala lääkärin paperit ovat vapauttaneet huukon tekemään vain jotain yksinkertaista työtä ja sekin valvonnan alaisena koska lahkousko sisältää paljon väkivallan uhkaa on jäätävä kelan listoille.

41

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LutherEiPelasta

      Aivopieruja piisaa eenokilla

    • baalaaja

      Mitäs jos Zeus olikin oikeassa? Tai Osiris?

      • Eenokki12

        No seuraa sinä vain niitä ja voit syntyä uudelleen vaikka rotaksi.


    • LutherinLahkolaiselle

      Eenokki, lahkolaisuus on pään tai sydämen sisäinen asia.
      Sun jutussas on lahkolaisuutta vaikka muille jakaa.
      Sun sisälläs olevasta lahkohengestä riittäisi isolle kirkkokunnalle.

      • Eenokki12

        Kyllä sinun kuhmuraisen pään ja sydämesi on täyttänyt itse perkele jonka opit ja hengen olet sisäistänyt. Minä en ole eristäytynyt enkä varsinkaan lahkolainen mutta minä jatkan siitä mihin Luther jäi nimittäin kertomaan ihmisille uudesti kastajien vaarallisuudesta.
        Kyllä hekin tulevat näkemään nähdessään "uudestisyntyneiden" lahkolaisten ryömivän lattialla kuin riivatut. Kirkkokunnista en tiedä mitään. Lahkokunnista paljonkin.


      • Aiivan
        Eenokki12 kirjoitti:

        Kyllä sinun kuhmuraisen pään ja sydämesi on täyttänyt itse perkele jonka opit ja hengen olet sisäistänyt. Minä en ole eristäytynyt enkä varsinkaan lahkolainen mutta minä jatkan siitä mihin Luther jäi nimittäin kertomaan ihmisille uudesti kastajien vaarallisuudesta.
        Kyllä hekin tulevat näkemään nähdessään "uudestisyntyneiden" lahkolaisten ryömivän lattialla kuin riivatut. Kirkkokunnista en tiedä mitään. Lahkokunnista paljonkin.

        Joo, tiedät siitä evankelisluterilaisesta lahkosta.


      • Kiitollinen
        Aiivan kirjoitti:

        Joo, tiedät siitä evankelisluterilaisesta lahkosta.

        Eenokin mielestä puoli miljardia hellaria ja baptistia on lahkolaisia, eivätkä peri taivasten valtakuntaa. Eivät vaikka ovat henkilökohtaisen uskonsa Jeesukseen tunnustaneet kasteessa ja suulla.
        Ja 70 miljoonaa Lutherin seuraajaa on Eenokin mielestä sitten se oikea kirkko, vaikka heistä suurin osa on vain nimikristittyjä. Ei muuta yhteyttä kirkkoon kuin lapsikaste ja ehkä ripari.
        Hmmm.


      • Eenokki12
        Kiitollinen kirjoitti:

        Eenokin mielestä puoli miljardia hellaria ja baptistia on lahkolaisia, eivätkä peri taivasten valtakuntaa. Eivät vaikka ovat henkilökohtaisen uskonsa Jeesukseen tunnustaneet kasteessa ja suulla.
        Ja 70 miljoonaa Lutherin seuraajaa on Eenokin mielestä sitten se oikea kirkko, vaikka heistä suurin osa on vain nimikristittyjä. Ei muuta yhteyttä kirkkoon kuin lapsikaste ja ehkä ripari.
        Hmmm.

        Maailmassa on enempi islamilaisia kuin uudesti kastajia jotka tunnustavat myös Jeesuksen mutta vain profeetaksi. Uudesti kastajilla on toinen jeesus jonka ovat ottaneet uskonsa ja oppinsa palvelijaksi. Olen lutherilainen enkä kirkkolainen. Lapsikaste kyllä yhdistää. En kiellä heidän kastettaan vaan kerron etteivät astuisi jalallakaan lahkosynagoogiin.
        Mitä....tiä se että avaat kitasi uudesti kastajien edessä merkitsee? Puustelli ja muut pedofiilit, murhaajat ja rikolliset uudesti kastetut ovat todistaneet vain helluntailaisuudesta. Uskon he ovat kieltäneet opin ja elämän kautta. Tunnustaminen oli väärä todistus ja näitä puolimiljoonaa lahkolaisia on maailmassa aivan liikaa.
        Kasteessa tunnustaminen on pedon merkki. Se yksin todistaa minulle että pelastusta ei ole koska helluntailaisuus uudesti kasteineen ei pelasta vaikka niin luulet.


    • untanäkeväisenajatus

      olisis siin' aikamoinen tohina kun kok kirkko tulisi samana päivänä uskolle kuuliaiseksi pappejaanmyöten!

      Olis otsikot naurusaarta myöten etusivuilla taivaassakin menit painokoneet ylikierroksille.

      • Eenokki12

        Kyllä kerettiläinen osaa olla kuuliainen herralleen perkeleelle, mutta olla kuuliainen lahkonsa uskomuksille on demonismia. ps. ryömitkö lattialla ja sihisetkö kuin käärme?


    • puhukoonmitävain

      Eenokin hengen hedelmät on nähty!

    • ölkjhgfre

      JOS ETTE TÄTÄ, JEESUKSEN ITSE ANTAMAA OPPIA YMMÄRRÄ, NIIN ÄLKÄÄ OPETTAKO MUUTAKAAN JEESUKSEN NIMEEN!!!
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
      24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

      Huomatakaa, että Jeesuksen antaman tiedon mukaan lasten ei tule tulla rikollisuuden uskontunnustuksen kaltaisiksi ääliöiksi;
      VAAN
      aikuisten tulee tulla lasten kaltaisiksi päästäkseen taivaaseen!

      JOTEN PUKEKAA RIKOLLISUUDEN LAPSIKASTE MEKKO YLLENNE JOS JEESUSTA JA HÄNEN OPPIA SEURAATTE. VAIPAN VALMISTAJAN NIMEÄ EI OLE MÄÄRÄTTY MUTTA KÄYTTÄKÄÄ SAMAN VALMISTAJAN VAIPPOJA KUIN HANKITTE VAUVOILLENNE!

      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
      10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
      10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

      --
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun väärennökseksi!

      Ei uskossa ollut kastamatoman ryövärin Jeesus otti Paratiisiin todistaen, että raamattunne ja oppinne on väärennettyä eksytys sopaskaa.

      JA TÄRKEÄÄ ON MUISTAA, ETTÄ;
      Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ketään, ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, lapsiakin raiskanneen rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi tai edes pedofiilien uhri alttareille uhrattavaksi!

      Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohtelevilla Jeesus antoi myllynkivien käyttöohjeet.

      Ei uskossa olleen kastamaton ryövärin Jeesus otti mukaan Paratiisiin.
      Miten käyneen eksytettyjen herra jumalan/jumalien palvelijoiden!

      Lapsista, meidän tulee muistaa myös se, että Jeesuksen antaman tiedon mukaan Jumalan Valtakunta on lasten kaltainen joten lapset ovat Jumalan Valtakunnan kaltaisia. KASTAMALLA JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAINEN LAPSI, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden PERISYNTISEKSI, ON RIKOS myllynkivi opinkin mukaan.

    • HELL.lahko.katoaa.pian

      Aikanaan kun HELL.-poritsat kusettivat mummoilta miljoonia olemattoman ja koskaan tulemattoman TV-yhtiönsä monttuun, niin Jumalan mies Viktor Klimenko totesi, että lahkot olisi hävitettävä, mitä Raamattu suositteleekin. Viki tarkoitti lähinnä juuri tätä huijaavaa HELL.-kulttia.

      Nykyäänkin "Närhi-mafia" yms. HELL.-gangsterit kusettavat yksinkertaisia lahkolaisia. Esimerkiksi Timo Närhen taustoista on minulla sisäpiirin tietoa, mutta jääköön toiseen asiayhteyteen nämä HELL.-rikollisten puuhastelujan yksityiskohdat...! HELL-henki haisee, ja pahalle!

      • kaikkeasitämuka

        älä puhu pascaa sulla mitään tietoa mistään taustoista, luulet omaa sossunkämppäsi seinää taustoiksi.

        jos sulla on tietoa hellrikoksista, mene pian poliisin puheille, muuten olet osallinen salailuun ja pääset kerrankin johonkin linnantapaiseen.


    • Ei pelasta helluntailaisuus eikä toisaalta
      luterilaisuuskaan vaan usko Jeesukseen Kristukseen. Ja helluntailaisista selvästi
      suurempi osa Jeesukseen uskoo kuin luterilaisista, joten helluntailaisia
      prodentuaalisesti pelastuu enemmän.

      • Eenokki12

        Helluntailaiset uskovat helluntailaisille räätälöityyn lahkovapahtajaan joka on nähtävissä heidän julistamasta opista ja vapisevuutta ja sekavuutta aiheuttavasta hengestä. Ristillä ei ollut joku jeesus helluntailainen vaikka uudesti kastajat sellaisen ristille ovat ripustaneet Jeesus Nasaretilaisen tilalle.
        Tuliko selväksi?


      • pysyttelehameentakana
        Eenokki12 kirjoitti:

        Helluntailaiset uskovat helluntailaisille räätälöityyn lahkovapahtajaan joka on nähtävissä heidän julistamasta opista ja vapisevuutta ja sekavuutta aiheuttavasta hengestä. Ristillä ei ollut joku jeesus helluntailainen vaikka uudesti kastajat sellaisen ristille ovat ripustaneet Jeesus Nasaretilaisen tilalle.
        Tuliko selväksi?

        tulet selväksi kunhan lakkaat ensin sekoilemasta, tajusitko !


      • menehoitoon
        Eenokki12 kirjoitti:

        Helluntailaiset uskovat helluntailaisille räätälöityyn lahkovapahtajaan joka on nähtävissä heidän julistamasta opista ja vapisevuutta ja sekavuutta aiheuttavasta hengestä. Ristillä ei ollut joku jeesus helluntailainen vaikka uudesti kastajat sellaisen ristille ovat ripustaneet Jeesus Nasaretilaisen tilalle.
        Tuliko selväksi?

        Onko sinulla eenokki ollut kauan tuo aivovamma?


    • menepihalleharavoimaan

      Sitä ihmettelee miten voi aikuiseksi kasvanut (kiloissa) mies kuluttaa aikaansa väsäämälä aloituksen kaltaisia käsittämättömiä räpellyksiä!?

    • okkulttismi

      Olisko ne egyptiläisiä. Ja muslimimooseksen uskoisia ns.hinduja tarkoittaa sitä Egyptin kundaliinikäärmettä. . Ainakin psykologista väkivaltaa on. Rahan ahneus yhdistyy tuomitsemiseen Niinkuin noissa vanhan liiton uskonnoissa on. Jeesushan heitti temppelistä ulos myyjät . Nykyään siellä on arabia . Kivittävät toisiaan samoista synneistä mitä itsekin tekevät . Kabbalaa kundaliinia shamanismia . Lakia ja noituutta. Suuri osa venäläisiä ja juutalaismuslimeja vähän kuin käännyttäisivät vanhaan Mooseksen lakiin siinaille. Siionista tulikin siinai kun lankesivat armosta pois babylon arabia.

    • eipelasta

      Ei kun kadottaa gehennaan alkeisvoimiin .

    • Saatanaitse

      Matematiikan lakien mukaan, jos luterilaisuuteen lapsena kastettu kastattaa itsensä uudelleen, tulea hänestä pakana.
      Kun muslimit katkaisivat katolilaisen papin kaulan hänen omalla alttarillaan, kävi se muslimien rituaalien mukaan.

    • ddvvvgdfdr

      Minä en ole koskaan kuullut yhdenkään helluntailaisen väittävän, että helluntailaisuus pelastaisi. Mikään "-laisuus" ei pelasta eikä Raamatussa niin väitetäkään.

      • Eenokki12

        Minä olen kuullut näiltä tyhmiltä lahkohengiltä että luterilaisuus ei pelasta. Pelastuakseen pitää liittyä helluntailaisuuteen, missä jeesus tunnustetaan helluntailaisten keskuudessa. Jossa on oikea oppi, usko ja henki joka elämöi eri kielillä jopa eläinäänillä.


      • tautiaonmonenlaista
        Eenokki12 kirjoitti:

        Minä olen kuullut näiltä tyhmiltä lahkohengiltä että luterilaisuus ei pelasta. Pelastuakseen pitää liittyä helluntailaisuuteen, missä jeesus tunnustetaan helluntailaisten keskuudessa. Jossa on oikea oppi, usko ja henki joka elämöi eri kielillä jopa eläinäänillä.

        MIten eenokki viitsit aikamies harrastaa tuota hölmöilyäsi, eikö sulla ole mitäänoikeaa työtä, ala vaikka maalata mökkiäsi jos sellaisen satut omistamaan jonkun perintönä!

        tuolla mentaalilla ei ainakaan mitään hankita tässä mailmassa, kuka ottaisi tuoolaisen palkkalistoilleen!!?!?


      • Eenokki12 kirjoitti:

        Minä olen kuullut näiltä tyhmiltä lahkohengiltä että luterilaisuus ei pelasta. Pelastuakseen pitää liittyä helluntailaisuuteen, missä jeesus tunnustetaan helluntailaisten keskuudessa. Jossa on oikea oppi, usko ja henki joka elämöi eri kielillä jopa eläinäänillä.

        Minkähän takia jaksat vuodesta toiseen jauhaa tällaista perätöntä potaskaa? Ajatteletko toimivasi Jumalan mielenmukaisella tavalla?


      • Eenokki12
        Tipale kirjoitti:

        Minkähän takia jaksat vuodesta toiseen jauhaa tällaista perätöntä potaskaa? Ajatteletko toimivasi Jumalan mielenmukaisella tavalla?

        Lutherin neuvoja seuraten minäkin teen osani uudesti kastettujen herran perkeleen kiusaksi. Eikö ole mukava kuulla vuodesta toiseen totuutta, kunnes henki vie sinut mennessään? Kuinka sivistyneellä tavalla me tosi lutherilaiset osaamme toimia Raamatullisesti?


    • helluntailaisuusvalhe

      helluntailaisilla ei ole koskaan synnin tunnustusta ja siksi ovatkin niin koppavai ja pöyhkeitä - mielestään synnittömiä

      helluntailaisilla ei ole myöskään uskontunnusta, joten jokainen helluntailainen saa uskoa niin kuin huvittaa.

      tärkeintä helluntailaisuudessa on antaa paljon rahaa lahkolleen. Eniten rahaa antavat istuvat sitten "vanhenmistossa" johon ei naisia huolita

      • mielenkiintoistaveljet

        "helluntailaisilla ei ole myöskään uskontunnusta, joten jokainen helluntailainen saa uskoa niin kuin huvittaa"

        Tämä on juuri uudestikastajien ongelma. Jokainen uskoo tavallaan ja mitään kokoavaa uskontunnustusta, mikä kristityllä on, ei heillä on. Näinpä jokainen lukee Raamattua kuten huvittaa. Apostolisella traditiolla ei ole heille merkitystä. Mitään yhteistä uskoa heillä ei ole. Paitsi ehkä se että kynsin hampain koittavat estää vauvoilta kasteen.


      • puupäilleoppia
        mielenkiintoistaveljet kirjoitti:

        "helluntailaisilla ei ole myöskään uskontunnusta, joten jokainen helluntailainen saa uskoa niin kuin huvittaa"

        Tämä on juuri uudestikastajien ongelma. Jokainen uskoo tavallaan ja mitään kokoavaa uskontunnustusta, mikä kristityllä on, ei heillä on. Näinpä jokainen lukee Raamattua kuten huvittaa. Apostolisella traditiolla ei ole heille merkitystä. Mitään yhteistä uskoa heillä ei ole. Paitsi ehkä se että kynsin hampain koittavat estää vauvoilta kasteen.

        No jopas siinä nyt tulee satasella tuubaa, eli et näköjään tiedä yhtään mitään helluntaista etkä Raamatun sisällöstä et Apostoleista etkä mnistään asiaan liittyvästä!
        miksi siis siinä haukottelet suu auki?


      • saatatviisastuataisitei

        ja siinä vasta yks tomppeli satuineen äänessä huh!

        mene nyt kuule ja hanki aapinen aluks, sitten avaa se Raamattusi edes kerran elossasi!


      • papalle
        saatatviisastuataisitei kirjoitti:

        ja siinä vasta yks tomppeli satuineen äänessä huh!

        mene nyt kuule ja hanki aapinen aluks, sitten avaa se Raamattusi edes kerran elossasi!

        Älä nyt pappa kiivastu. Ihan asiaa tuossa puhuttiin. Helluntailaisilla ei ole sellaista uskontunnustusta kuin kritityillä.


    • TEE.SIIS.PARANNUS

      Ei helluntailaisuus pelasta eikä luterilaisuuskaan.

      Vain Jeesus Kristus pelastaa.

      Lopeta Eenokki12 nuo ainaiset höpötyksesi.

      Kun lahkoista puhut, puhut samalla myöskin evlutin lahkosta.

      Kaikki kristityt ovat lahkolaisia, olipa heillä minkä kirkkokunnan leima tahansa otsassaan.

      Sinä olet samanlainen lahkolainen, kuin muutkin, tai mikä lienet, koskapa et ole edes uudestisyntynyt Jeesukseen uskova, vaan rienaaja.
      Se asia tulee julki lähes poikkeuksesetta jokaisesta viestistäsi.

      Tee PARANNUS JA USKO EVANKELIUMI

      • eikönäin

        Samaan sarjaan kuuluu tämä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa.


    • ghfjffhfht

      Ei pelasta luterilaisuuskaan, eikä katolilaisuus eikä lestadiolaisuuskaan.

    • Eenokki12

      Uudesti kastetuista saa sen kuvan että parannus on liittymistä riivaajien vaikutuksessa oleviin uudestikastaja lahkolaisiin. Raamattu kiroaa ne jotka uusivat Jumalan tekoja, lisäävät Raamattuun omiaan, kiroavat Kristuksen opeillaan ja mitä he tekevätkin se on kaikkinaista kauhistusta. Uskoa heillä ei ole vaan se usko mistä kiinni pitävät on pahojen henkien ylistämistä. Paluu esim. lutherilaiseen uskoon jonka ovat kieltäneet saatanansa kunniaksi voi olla alku pelastukseksi mutta kuka luottaisi heihin ? Sinäkö?

    • Setä.neuvoo

      Monilla ratkaisukristillisillä on kitkeränä myrkkynänsä parannuksen tekemisen vaatimus, ikään kuin sillä pelastus tienattaisiin. Mutta pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.
      Niin hyvä ja erinomainen asia kuin parannuksen tekeminen, tai sen toitottaminen onkin olevinaan. Ei lailla mitään tekemistä ole taivaaseen pääsemisen kanssa. Lain kautta synnin tunto, Room 3:



      19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä; 20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.

      21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, 22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. 23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla 24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, 25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit 26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

      27 Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta. 28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. 29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin, 30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.

      31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

    • haloosokeat

      Miten voiilman parannusta kääntyä Jeesuksen puoleen?

      te raukat ette tajua edes perustermejä mikähän siihen lie syynä!

      Minulla on autossa gps ja kun ajan osoitteen ohi niin se alkaa hokea" käänny takaisin, käänny takaisin" !

      Olisko jolalin sen verran järjen valoa että osaisi yhdistää nämäkakksi asiaa ja tulisi siihen verrattomaan johtopäätökseen että se kääntyminen takaisin, tai Jeesuksen puoleen on juuri se parannus!

      ei siinä potilas itse itseään paranna vaan kääntyy parantajan puoleen, oliko tämä ikiselvä asia oikeille uskoville kuinka kauhean järkyttävä tieto teille sokeille harhailijoille.

      eli lopeta setä nevominen asiasta josta et näytä mitään tajuavan, ja ota kirja avaa ja tutki kunnes hitsausklasit tippuu päästä ja näet valon jonka jo kuusvuotias Raamatusta näkee kun terveellä silmällä lukee, toinenkin riittää !

      • Eenokki12

        Miten voiilman parannusta kääntyä Jeesuksen puoleen?
        -Ai sitä sinä olet parannellut aikansa itseäsi ja sitten mennyt Jeesuksen tykö? Haisitko viinalle ja tupakalle? Entä kuinka pitkä syntiluettelo sinulla oli?
        Tekopyhiltä se kyllä käy mutta helvettiin se vie.


    • Setä.neuvoo

      Kyselivät emmekö tehneet, Matt 7.

      Pelastusta ei saada teoilla, niin erinomaista kuin parannuksen tekeminen onkin, Ef 2:

      1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, 2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, 3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin; 4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, 5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa-armosta te olette pelastetut- 6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa, 7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa. 8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja- 9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. 10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

      - Tuossa puhutaan uskoville. Omilla ratkaisuilla pelastumisen haaveilijoille se ei sovellu, vaan heihin soveltuu Matt 7, emmekö tehneet. Parannusta. Ihmeitä. Merkkejä. Tekoja. Heitä Jumala ei tunnusta koskaan tunteneensa edes. Heille Jumala on ollut toimimassa tekoina ja merkkeinä ja ihmeinä. Mutta luulivat uskoksi epäuskonsa, jolla kyselivät, emmekö tehneet. Emmekö tehneet. Tekoja. Matt 7:



      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      - Siis teot olivat laittomuutta ilman uskoa. Sama Jeesus selosti Johanneksen evankeliumissa Isän tahdon toteuttamiseksi, että uskotaan Häneen, jonka Isä on lähettänyt. Ei sitä tee vanha aatu omilla ratkaisuillaan. Ei uudestisyntymistä saada omilla teoilla. 1. Piet 1:

      23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

      - Tuossa puhutaan jälleen uskoville. Ei uskomattoman omat teot ole siemen, josta uudestisynnytään. Toisin sanoen, summa summarum, jos ollaan uudestisyntyvinään omilla ratkaisuilla /teoilla /parannuksella - ilman evankeliumia, niin ei ole kristinuskoa, vaan epäuskoa - olipa sitten tekoja tai ei.

      Haloosokeat -nimimerkille terveisiä, että huomaa, mitä vastaan olet väitellyt: Raamattua ja kristinuskoa. Minua ei yhtään haittaa, jos menet omilla ratkaisuilla väärään uskontoon tai helvettiin. Minä en ole siitä kiinnostunut yhtään. Olen harrastanut uskontoja, muita aatteita ja Raamattua kiinnostuksen tähden, jota Jumala minulle on tuputtanut. Aivan itsekkäillä motiiveilla, oman kiinnostuksen takia. Eli en minä sinua ole väkisin käännyttämässä mihinkään. Olin vaan kommentoimassa keskustelun aiheeseen. Kummallista, jos itse olet helluntailainen, ja sitten vastaamassa tuollaiseen aiheeseen, joka on lievästi liikettä kyseenalaistava? Minä en ole helluntailainen.

    • Eenokki12

      Jokainen kuulukoon vaikka muukalais legioonaan joka pystyy osoittamaan uudesti kastajien tekojen olevan mukana vanhurskauttavassa uskossa on verrattavissa suuriin profeettoihin. On tärkeä että laitetaan saatanalta suu tukkoon ettei se omiensa kautta pysty valehtelemaan tavallisille ihmisille. Pitäköön B-miehet, peräkammarinpojat, masturboijat ja homppelit keskuudessaan, heistä ei ole haittaa kun eivät ressukat osaa perustella mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe