Tulee taas lämmin päivä (sin)

Meillä ihmisillä on tietty kuuma, mutta kyllä käy eläimet sääliksi, ku heillä on vielä turkki päällä yötä päivää.:( Meidänki kisulit rötköttää nii laiskasti ja yrittävät löytää viileää paikkaa. Katit on talvisin semmosia vilukinttuja..ihan niinku minäkin.:) No nyt ei tartte palella.

73

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä taas on jälleen pilvistä ja sateista.. Tahtoo aurinkoa ja lämmintä myös tänne! :/

      Mwidän chihu koira ei valita lämmöstä, tykkää löhötä parvekkeella auringossa, ja kesälläkin nukkuu miedän sängyssä peiton alla.. :D

      • Kai teillä ny joteski lämmin ilma on, vaikka oliski pilvistä? Näyttää täälläki pilviä kertyvän, mut ei haittaa yhtään.:) Onpa hyvä että teidän sessuli nauttii lämmöstä ku sydäntä riipii kattella eläintä jolla on tukala olla.:(


      • 25 näyttää meidän mittari. Se tarkoittaa että ensi yönä saa tehdä kaikkea muuta ku nukkua...:}


      • tinttu-liina kirjoitti:

        25 näyttää meidän mittari. Se tarkoittaa että ensi yönä saa tehdä kaikkea muuta ku nukkua...:}

        Jepulis vaan ;-D Meitsikään ei malta nukkua..


      • butch-cassidy kirjoitti:

        Jepulis vaan ;-D Meitsikään ei malta nukkua..

        Pitää varmaan tehä niinku kisulit kuumalla, että makaavat selällään ketarat levällään. :)))))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Kai teillä ny joteski lämmin ilma on, vaikka oliski pilvistä? Näyttää täälläki pilviä kertyvän, mut ei haittaa yhtään.:) Onpa hyvä että teidän sessuli nauttii lämmöstä ku sydäntä riipii kattella eläintä jolla on tukala olla.:(

        No ei täällä ole kuin jotain 17.. harmaata ja sateista..


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        No ei täällä ole kuin jotain 17.. harmaata ja sateista..

        No höh..Varmaanki lähipäivinä tulee teillekki lämpimämpää. Äsken katoin täällä mittaria, niin oli laskenu 23 nyt..


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No höh..Varmaanki lähipäivinä tulee teillekki lämpimämpää. Äsken katoin täällä mittaria, niin oli laskenu 23 nyt..

        Toivon että tulee vielä helteitä tännekin ennen syksyä. :)

        Huh! Olen ihan naatti! Olin taas pesemässä mattoja mieheni kanssa..


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Toivon että tulee vielä helteitä tännekin ennen syksyä. :)

        Huh! Olen ihan naatti! Olin taas pesemässä mattoja mieheni kanssa..

        Miten minusta nämä lämpimät pitäis olla koko maassa..:P Sä et vieläkää hakenu mun mattoja .;))) ei sen puoleen..ny ei ole tarvettakaa.:))


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Toivon että tulee vielä helteitä tännekin ennen syksyä. :)

        Huh! Olen ihan naatti! Olin taas pesemässä mattoja mieheni kanssa..

        Kait sä voit hakee munki ku kamui ollaan? ;) Tai sit mä heitän ne sulle ens kuus etelän reissullain...


      • artagnan kirjoitti:

        Kait sä voit hakee munki ku kamui ollaan? ;) Tai sit mä heitän ne sulle ens kuus etelän reissullain...

        Kait minä voin pestä lisää mattoja, pientä vaivan palkkaa vastaan.. :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Miten minusta nämä lämpimät pitäis olla koko maassa..:P Sä et vieläkää hakenu mun mattoja .;))) ei sen puoleen..ny ei ole tarvettakaa.:))

        Meillä on mattoranta tässä lähellä, niin on helppo mennä sinne kesällä mattoja pesemään. :)


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Meillä on mattoranta tässä lähellä, niin on helppo mennä sinne kesällä mattoja pesemään. :)

        Se on ihanan raikas tuoksu sit ku laittaa ne vastapestyt matot lattialle.:)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Se on ihanan raikas tuoksu sit ku laittaa ne vastapestyt matot lattialle.:)

        On kyllä. :)


      • kettutarhuri

        Me autetaan minkkejä ja kettuja vapauttamalla ne turkin aiheuttamasta rasitteesta helteellä.


    • vainiintaas

      Sääli on sairautta sanovat. monilla koirilla paksuilmava turkki toimii viilentäjänä, ja taas jos menee viilentämään koiiraa kylmällävedellä, sen vaikutus oon hetkellinen ja muuttuu uuniksi jos sitä ei kuivaa kunnolla.

    • No sama ongelma täälläki on elikkä meitsin ariello-rotuinen puudeli vaan maata rötköttää kuumissaan umpiunessa.. Huolettaa kovasti kun sillä on noi hiostavat valjaatki jääneet päälle että mitä jos tässä sälli keräisi aavistuksen verran rohkeutta ja riisuisi ne joutessaan vaikkapa.. Meikä laittoi sen korvienpäällyskarvat leteille kuitenki jo että ilma pääsis ees hiukkasen kiertämään sen turkin alla ;-D

      • Että semmonen puudeli..Ois kannattanu riisua ne valjaat ennenku puudeli nukahti. ;)) Nyt jos sen teet nukkuvalle, nii voi tulla eteen pikajuoksu.:)))


    • Ligsgs

      Ehhehheh hohhohhoh ompa hauskoja juttuja...

      • Onko sulle joku luvannu että tässä olisi hauskoja juttuja!?!?


    • TosirealismiKokkola

      Lemmikkien omistajat voisivat tehdä asialle jotain, eikä vaan sääliä ja murehtia, kun heidän lemmikeillä on kesällä kuuma ja "heillä" on turkkikin yötä päivää.
      Huom. lemmikin omistajat samaistavat lemmikin ihmiseen käyttämällä sanamuotoa "heillä".
      Leikatkaa se lemmikkinne turkki kesän alkaessa pois, niin lemmikillä on paljon vilpoisampaa. Vai luuletteko, ettei lemmikin turkki kasva takaisin.
      Minäkin leikkaan aina kesällä hiukset lyhyiksi, kun pitkät hiukset hiostaa päätä huomattavasti enemmän.
      Kuumalla ilmalla suihkuttakaa lemmikkiä kylmällä vedellä ja laittakaa lemmikille pihalle allas, jossa lemmikkinne voi vilvoitella.
      Ryhtykää tekoihin voivottelun sijaan.

      • No meitsi ei kyllä henno puudeliaan klaniksi vetää kun sen kiharainen turkki kerää kaikilta ihailevia katseita vaan. Toi ketarat levällään nukuttaminen kuulosti hyvinki kelvolliselta neuvolta mutta kun meikä yritti samalla antaa sille tekohengitystä ja riisua valjaita myöski niin eikös sällille ollut käydä kuin rukoilijasirkkakoiraalle parittelun jälkeen.. :-O


      • No kissoille on kyllä turhaa laitella mitään vesialtaita..


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No kissoille on kyllä turhaa laitella mitään vesialtaita..

        olisko toi vaan kumminki semmonen tottumis kysymys ku tosta typykän kissastaki on kasvanu melkoinen vesipeto ku hän on sen pennusta asti siihen totuttanu..? :)



      • No minä en ole uittanu niitä pienestä asti, joten meillä on turha laitella vesialtaita.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No minä en ole uittanu niitä pienestä asti, joten meillä on turha laitella vesialtaita.

        Ja meidän koira tykkää auringosta, nytkin makaa parvekkeella auringossa.. :D


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Ja meidän koira tykkää auringosta, nytkin makaa parvekkeella auringossa.. :D

        On näköjää tullu emäntäänsä..;)


      • TosirealistinenKokkola
        tinttu-liina kirjoitti:

        No kissoille on kyllä turhaa laitella mitään vesialtaita..

        Kissalle voi rakentaa varjoon katiskaverkosta sellaisen häkin ja kun kissa on häkissä, niin vaikka kastelukannulla kastella kissaa kylmällä vedellä, niin kissan olo viilentyy ja kyllä kai kissakin suostuu samaan viilennys hoitoon, jos on sen luonteinen kissa, että haluaa viilennystä kuumana kesäpäivänä.
        Katiskahäkki estää kissan karkaamisen, jolloin viilennys toimenpide voidaan suorittaa.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        On näköjää tullu emäntäänsä..;)

        Juuh... :D


    • sitä ei kuule uskoiskaan et kuinka kuuma ja hikinen tommonen lehemän kylki on tämmösillä helteillä. et maitoki tulee lypsyssä liki keitettynä.. ;)

      • Piimääkö tulee..Piimä on nannaa.:P


    • Siis arvatkaa mitä superjännittävää?!! Mullakin on itse asiassa vuffe :)) Se on rodultaan Butseri ja niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin karvainen, että mun on aivan pakko trimmata sitä melkein koko ajan :)) Kun yritän nukkua, se on heti käpälöimässä mua tassuillaan. Lisäksi se kuolaa, läähättää ja nuolee ihan kaamean paljon... En tajua, että johtuuko sen käytös siitä, että se on poikakoira vai onko sen luonteessa jotain vikaa???

      • butseri

        Uuh lääh.. Butseri osaa saletisti nylkyttääkki.. ;-D-:


      • Taitaa olla juoksuaika..? :D


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Taitaa olla juoksuaika..? :D

        Näköjään sieltä pahimmasta päästä. ;)


      • Selkeesti luonnevikainen. Kannattaa välittömästi viedä kastroitavaks, niin ehkä voit vielä pitää sitä. Laita ulkoruokintaan, niin ei sotke paikkoja. Kannattaa kouluttaakki pallioperaation jälkeen, niin eiköhän siitä hyvä tule. ;)


      • jep. jäbä komppaa tinttua ku monelle elukalle toi pallien poisto on semmonen viimeinen vaihtoehto. typykkäki pääsis sen kans takuulla helpommalla ku tommoset yölliset nylkytys sessiot jäis vähemmälle. huono tapaista hurttaa ei pitäis muutenkaan opettaa vieressä nukkumiseen ku lopputulemana on sitte toi et vieruskaveri joutuu väsyneenä kuunnella läpsimistä ja äheltämistä läpi yön. et elokuun telttaretkelle butserilla ei oo näillä puheilla sitte mitään asiaa..


      • No ne vasta pahoi loma-ajan ongelmii onki ku intopinkeen butserin emäntä lähtee reissuun... Paree varoittaa sit tyttöi ennen ku lähdetään et tietävät hankkii korvatulppii ton butserin uikutuksen takii ;)


      • artagnan kirjoitti:

        No ne vasta pahoi loma-ajan ongelmii onki ku intopinkeen butserin emäntä lähtee reissuun... Paree varoittaa sit tyttöi ennen ku lähdetään et tietävät hankkii korvatulppii ton butserin uikutuksen takii ;)

        Auttaisko kuonokoppa tuohon? Tai sellanen panta joka antaa sähkärin..:)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Auttaisko kuonokoppa tuohon? Tai sellanen panta joka antaa sähkärin..:)

        Maajussia ja Artsia vi****aa vaan kun meitsi loikoo päivät pitkät bambipuudelinsa kanssa niitten piha-altaassa tai no siihen asti ainaki kun ukko saapuu töistä iltapäivällä elikkä silloin meikä joutuu ottamaan vikkelästi jalat alleen.. ;-D


      • butch-cassidy kirjoitti:

        Maajussia ja Artsia vi****aa vaan kun meitsi loikoo päivät pitkät bambipuudelinsa kanssa niitten piha-altaassa tai no siihen asti ainaki kun ukko saapuu töistä iltapäivällä elikkä silloin meikä joutuu ottamaan vikkelästi jalat alleen.. ;-D

        Saat hetken olla talon herrana..;))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Saat hetken olla talon herrana..;))

        No meitsi livisti nyt.. ;-D Täytyy sanoa vaan että on kyllä mahtavia tuollaiset vesipaikat helteellä ja kylmä juotava samalla :-)


      • butch-cassidy kirjoitti:

        No meitsi livisti nyt.. ;-D Täytyy sanoa vaan että on kyllä mahtavia tuollaiset vesipaikat helteellä ja kylmä juotava samalla :-)

        Varmasti on...eipä ole ku kylmää juotavaa..


    • Aloin miettimään, että hikoilevatko kissatkin pelkästään tassuistaan koirien tavoin vai mahtaako niillä olla erityyppinen lämmönsäätelyjärjestelmä? Lemmikeistä ei ole juurikaan omakohtaisia kokemuksia. :)

      • Sen oon jostai lukenu et ainaki viilentävät itseään mahan kautta..sillai niinku meidän katti tekee että makaa selällään ja kaikki tassut levällään.


    • Oli erittäin järkevää istua kuumassa auringonpaisteessa ja juoda siinä kuumaa kahvia. :))

      • Minä juon aamuisin teetä, ja sitten on kuuma helteellä..


      • Kofeiiniinki koukuttuu ja teen piriste tais olla sitten teaniini.. Meitsiki vetäisee aamuisin puoli pannullista oli sää mikä tahansa :-)


      • butch-cassidy kirjoitti:

        Kofeiiniinki koukuttuu ja teen piriste tais olla sitten teaniini.. Meitsiki vetäisee aamuisin puoli pannullista oli sää mikä tahansa :-)

        Siis kumpaa juot? Kahvia varmaan? Minun isä opetti minut jo lapsesta teen juojaksi, kahvista en tykkää.. :)


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Minä juon aamuisin teetä, ja sitten on kuuma helteellä..

        Mä juon kaffeeta aamulla ja iltapäivisin.


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Siis kumpaa juot? Kahvia varmaan? Minun isä opetti minut jo lapsesta teen juojaksi, kahvista en tykkää.. :)

        Oot sitten niinku Bambipuudeli ;-) Sillekkään ei kahvi kelpaa.. Meitsi puolestaan juo kahvia vaan ja viime kesänä oli tapana vielä lähteä ulos kessuttelemaan sen jälkeen mutta onneksi tytsi sai taottua järkeä meikän tyhmään päähän elikkä ne ajat on onneksi takanapäin nyt :-)


      • butch-cassidy kirjoitti:

        Oot sitten niinku Bambipuudeli ;-) Sillekkään ei kahvi kelpaa.. Meitsi puolestaan juo kahvia vaan ja viime kesänä oli tapana vielä lähteä ulos kessuttelemaan sen jälkeen mutta onneksi tytsi sai taottua järkeä meikän tyhmään päähän elikkä ne ajat on onneksi takanapäin nyt :-)

        Englantilainen tee on parasta.. :P


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Englantilainen tee on parasta.. :P

        Minusta kaikki teet maistuu myrkyltä. :) Ookko kittie koskaan juonu kahvia?


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Minusta kaikki teet maistuu myrkyltä. :) Ookko kittie koskaan juonu kahvia?

        Olen toki maistanut kahvia, mutta en pidä sen mausta.. Tee on parasta.. :)


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Olen toki maistanut kahvia, mutta en pidä sen mausta.. Tee on parasta.. :)

        Mä oon juonu kahvia ihan jo muksuna.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Mä oon juonu kahvia ihan jo muksuna.

        jäbäki kuulemma rupes kahvittelemaan jo kolmivuotiaana semmosen järeän sorttisen voinokareen ja kerman kera.. ;)


      • temmirauta kirjoitti:

        jäbäki kuulemma rupes kahvittelemaan jo kolmivuotiaana semmosen järeän sorttisen voinokareen ja kerman kera.. ;)

        Näin se sitten menee, sitä juo joko kahvia tai teetä. :)


      • E-hei :)) Mun nauttima juoma on niin maailman parasta... Siis oikeasti :)) Ensiksi tarvitaan superjättisuuri muki. Sitten sinne tehdään kaakao punaiseen maitoon ja sekaan lisätään vaniljajäätelöä sekä suklaarouhetta tooooooooooooosi PALJON!!! Kaikkien ainesten päälle vatkataan kermaa noin 5 cm. Ja lopuksi juoma koristellaan lakritsiströsselillä... Tsiljardisti NAM ♥(ˆ⌣ˆԅ)


      • a--r--i--e--l kirjoitti:

        E-hei :)) Mun nauttima juoma on niin maailman parasta... Siis oikeasti :)) Ensiksi tarvitaan superjättisuuri muki. Sitten sinne tehdään kaakao punaiseen maitoon ja sekaan lisätään vaniljajäätelöä sekä suklaarouhetta tooooooooooooosi PALJON!!! Kaikkien ainesten päälle vatkataan kermaa noin 5 cm. Ja lopuksi juoma koristellaan lakritsiströsselillä... Tsiljardisti NAM ♥(ˆ⌣ˆԅ)

        Pitäisiköhän kokeilla, kunhan helteet ovat ohitse. Tuletko juomaan mukin tyhjäksi jos on minulle liian makeaa?;)


      • a--r--i--e--l kirjoitti:

        E-hei :)) Mun nauttima juoma on niin maailman parasta... Siis oikeasti :)) Ensiksi tarvitaan superjättisuuri muki. Sitten sinne tehdään kaakao punaiseen maitoon ja sekaan lisätään vaniljajäätelöä sekä suklaarouhetta tooooooooooooosi PALJON!!! Kaikkien ainesten päälle vatkataan kermaa noin 5 cm. Ja lopuksi juoma koristellaan lakritsiströsselillä... Tsiljardisti NAM ♥(ˆ⌣ˆԅ)

        Juoma? ;) Sori ny vaan muru mut mä en sit millään löydä tosta juomaa... :D


      • artagnan kirjoitti:

        Juoma? ;) Sori ny vaan muru mut mä en sit millään löydä tosta juomaa... :D

        Saletisti tietää että milloinka Bambinen on tuota itelleen tehnyt kun silmät seisoo päässä.. ;-D


    • KokkolanTOSIrealisti

      ...ja painoa on akalle kertynyt 150 kiloa, hah hah haaaaaa!...

      • Kyllä nauratti sinun kommentti, olet itse lyhyt, lihava ja punakka ukko! :D


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Kyllä nauratti sinun kommentti, olet itse lyhyt, lihava ja punakka ukko! :D

        No naurattaa toi ku ajattelee tota meidän 45 kiloo painavaa langanlaihaa keijutyttöö tuollaisen mätisäkin rinnal... :D


      • artagnan kirjoitti:

        No naurattaa toi ku ajattelee tota meidän 45 kiloo painavaa langanlaihaa keijutyttöö tuollaisen mätisäkin rinnal... :D

        No tuokin vielä.. :D


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        No tuokin vielä.. :D

        Jokos siel on ilmat lämmenneet? Pitää viel kysäistä ennen ku mä meen... :)


      • artagnan kirjoitti:

        Jokos siel on ilmat lämmenneet? Pitää viel kysäistä ennen ku mä meen... :)

        Juu, on. :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe