Pitkäaikainen alavatsakipu oikealla

alavatsakipu_miehellä

Minulla on oikealla alavatsalla helposti paikallistettavaa kipua silloin tällöin, yleensä viikon-kaksi kerrallaan. Kipu ei ole kovaa, mutta epämielyttävää. Kipua voisi kuvailla pistäväksi, polttavaksi, nipistäväksikin. Pari kertaa olen alavatsaa oikealta painelemalla saanu aikaiseksi hieman kovemman viiltävämmän kivun, joka lähtee suorana viivana siittimen yläpuolelle. Tai kipu heijastuu siis siihen.

Muita oireita: oikeaa kivestä jomottaa joskus ja se myös vetäytyy helpommin ylös kuin vasen (kipeytyykin siitä, stressatessa ja jännittäessä vetäytyy esim). Löysiä ja kelluvia ulosteita silloin tällöin. Päivän toinen virtsa hieman sameampaa. Silloin tällöin keskellä alavatsaa lievää kirvelevää epämielyttävää tunnetta. Kylmä pahentaa oireita selvästi. Alaselkä on aina ollut huono ja jäykkä, myös reiden sisäpinnat/nivukset usein kireät.

Muita huomioita: nukutun yön jälkeen oireet poissa, kunnon ryhdillä istuminen ja varsinkin seisominen auttavat myös. Oikealla kyljellä makaaminen ei välttämättä vie kipua pois. Kipu harvoin myös vasemmalla (ei silloin oikealla). Virtsa normaalin väristä, uloste päivästä ja ruoasta riippuen vaaleamman tai tummemman ruskeaa. Siemennesteessä ei ole verta. Joskus kipu helpottaa myös niin, että alhaalta oikealta tuntuu kuin jokin liikahtaisi suolessa ja myös ääni kuuluu. Istun paljon sohvapöydän ääressä etukenossa ja oireet alkavat/pahenevat siitä. Käytän alusvaatteina boksereita ja ne tuntuvat ahdistavan kiveksiä pitkässä istumisessa, kun lahkeet nousevat niitä puristamaan. Vaivat olivat melkein vuoden poissa ja alkoivat taas toukokuussa.

Mistäköhän voisi johtua? Olen epäillyt eturauhasta, mutta miksi se aiheuttaisi kipua lähinnä oikealle? Entäs kiveksen ylös-alas liikkeestä vastaava cremaster-lihas? Vähän yli vuosi sitten pyörittelin itseäni lattialla ja tunsin kuin joku kireä lihas olisi liikkunut juuri niillä main. Oikean kiveksen lisäkiveksessä jotain, mikä säteilee siemenjohdinta pitkin eteenpäin? Umpisuoli tuskin on, koska eiköhän kipu olisi selvästi kovempaa ja tulehduksen jatkuessa viikon-kaksi sen pitäisi kyllä olla jo todella kovaa. Entä oikean puolen virtsaputki? Jotain ärsytystä siellä? Virtsa tosin on normaalin väristä eikä virtsassa ole verta. Entä alaselän vaivat, si-nivelet, nivuset? Oikeaa lonkkaa pyörittäessä se lonksaa kevyesti pari kertaa. Tai heikkokuntoiset alavatsalihakset?

Syön mielestäni terveellisesti, olen hieman ylipainoinen, en liiku kovin paljoa. Alkoholia menee reippaammin kerran viikossa. Ikää on noin 25 vuotta.

1

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Selvisikö koskaa mistä vaivoissa oli kyse? Itsellä ollut vähän vastaavaa useamman kuukauden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe