Siirtykää Linux Minttiin

keps

Mitä erikoisia sovellukia teillä muka on, ettei ne toimisi Linuxilla, suurimmalla osalla teistä jotka kittuuatte Windowsin käyttöä? Höpöä! Suurimmalla osalla teistä tärkein sovellus on selain ja Linuxilla selaimia saa jos minkä näköisiä Chromesta lähtien!

Linux Mint 18 on täydellinen ja paras käyttöjärjestelmä tällä hetkellä olemassa! 100% täydellinen normaalille PC-koneelle, jota käytetään näppiksellä ja hiirellä! Tällä onnistuu KAIKKI normaali käyttö mitä PC-koneeltanne haluatte! Ja onnistuu minullakin, olen ammatiltani softakoodari!

Minä aloitin tietokoneiden käytön jo ennen kuin Windows oli valtavirtaa ja on kokemusta kaikista Windowseista lähtien 3.1 -> 10. On myös Macit 10.4 -10.11, tällä hetkellä läppäri MacBook Air uusimmalla OSX käyttiksellä. On myös Windows 10, mutta harvoin sitä käytän, ainoastaan peleihin jotka ei tule Linuxille Steamin kautta.

Minulla on kokemusta, olen käyttänyt eri Linux-distrojakin vuodesta 1998, mutta tällä hetkellä käyttäjäystävällisin ja helpoin on Linux Mint!!

Mitä te kuppaatte? Miksi kittuutatte Windows 10 vakoilukäyttiksellä? Miksi annatte nuuskia sen kaikki tiedot teistä myytäväksi? Microsoft elää teidän tiedoillanne, tätäkö haluatte?

Oletko kehittäjä? Suunnitteletko jotain business-ideaa että tässä vaiheessa se on erittäin salaista, ettei kukaan varasta ideaasi? Miksi sitten käytät Windowsia, koska se lavertelee kaikki ideasi Microsoftille, kaikki koodisi menee Microsoftin pilveen!!

Älkäät hyvät ihmiset myykö itseänne Microsoftille, siksi Microsoft pakottamalla haluaa jokaiseen koneeseen Windows 10 käyttiksen, että se pääsee nuuskimaan ja hyötymään teidän tiedoista!

24

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuanmiäs

      Nämä pölkkypäät, jotka kaikkein suurimpaan ääneen julistavat, että ei koskaan mitään Linuxia heille, useimmiten käyttävät kuitenkin vain nettiä sillä koneellaan. Eräskin kaveri tässä taannoin tappeli ensin Windows 8.1:n kanssa, sitten latasi kympin, josta ei tykännyt, sitten palasi taas 8.1:seen joka reistaili taas ja lopulta hätäpäissään osti uuden läppärin. Minä sille sanoin, että kokeile vaikka Linux Minttiä siinä läppärissäsi, niin ei tullut kuuloonkaan. Kaveri käyttää läppäriään lähinnä vain netissä, ei esim. pelaa sillä pelejä. Päässä on vain jostain tullut mielikuva, että Linux on "hirveen vaikee" käyttää...

    • näinhän-se-on

      Pelkässä nettikäytössä kyllä mikä hyvänsä Linux pesee Windowsin nopeudessa ja käyttömukavuudessa.

    • linuxuser

      juu saa chrome selaimen, mutta vain 64-bittisenä. Chromium on asia erikseen, mutta ei toimi läheskään niin hyvin kuin chrome...

    • lkjhgf

      Tämä on käsittääkseni Windows-palsta vai luinko väärin? Miksi te Linux-tubuttajat tungette tuota Linuxia joka palstan täyteen.

      • keps

        Ihan samalla tavalla kuin Linux-palstalla tungette tätä paska Windows-agendaa, tämä oli vastaus siihen ja hyvin oikeutettu vastaus! Linuxia ei raiskausasenneta kenenkään koneille kuten Windowsia!


    • Linux-vain-lelux

      Musiikkisoftaa joista tässä vain muutama, syntikoita jne. löytyy kymmeniä:
      Eleven Rack ohjelmisto, Asio ajurit.
      Syntikka softat, Fl Studio, Cakewalk Sonar, Toontrack Superior, Toontrack Ez Mix 2, Cubase...

      Editointisoftat, convertterit jne.
      Premiere Elements, Pinnacle Studio.
      lukuisat encooderit joista yksikään ei toimi linuxilla.

      Muita muutama mainitakseni, lisääkin on.
      Photoshop, Emolevyn omat tuuletin softat, Anysee e30 combo plus, Hauppauge Capture...

      Onhan näitä, yksikään ei pelaa Linuxissa joten miksi luopua kun ne toimii Windowsissa, Linux on luopumista.

      • keps

        Linux on noiden softien osalta luopumista vain sinulle, epäilisin kumminkin että kukaan Pihtiputaan mummo noita sovelluksia käyttää kuten sinä, älä yleistä! Kuka tahansa Pihtiputaan mummo kumminkin osaisi käyttää asennettua Linuxia, missä on nettiyhteys ja selain, käyttö on 100% samanlaista kuin Windowsissa.

        Windows on minulle luopumista, koodailen ammatikseni joka päivä Linuxilla niin töissä kuin kotonakin. Linuxille on kaikki softa koodailuun olemassa ilmaiseksi muutaman komennon päässä jos ei löydy, suoraan hyllystä ottaa, jopa Microsoft tukee nykyään koodausta Linuxille. Mutta minä en yleistä, ei kuka tahansa Pihtiputaan mummo koodaile softaa.


      • 65465465465

        noihan se on, mieltymys kysymys jos windows ei olisi niin aggressiivinen, nyt ms toiminta vaikuttaa lähinnä rikolliselta, mihin sopimukseen perustuu että se voi vakoilla kaikkea mitä käyttäjä tekee, ja kohta myy tietoa eteenpäin, käytän omassa duunissa maccia ja palvelinpuolella redhattia.


      • Linux-vain-lelux
        keps kirjoitti:

        Linux on noiden softien osalta luopumista vain sinulle, epäilisin kumminkin että kukaan Pihtiputaan mummo noita sovelluksia käyttää kuten sinä, älä yleistä! Kuka tahansa Pihtiputaan mummo kumminkin osaisi käyttää asennettua Linuxia, missä on nettiyhteys ja selain, käyttö on 100% samanlaista kuin Windowsissa.

        Windows on minulle luopumista, koodailen ammatikseni joka päivä Linuxilla niin töissä kuin kotonakin. Linuxille on kaikki softa koodailuun olemassa ilmaiseksi muutaman komennon päässä jos ei löydy, suoraan hyllystä ottaa, jopa Microsoft tukee nykyään koodausta Linuxille. Mutta minä en yleistä, ei kuka tahansa Pihtiputaan mummo koodaile softaa.

        Väitätkö että Windowsille ei ole saatavana samoja tai parempia koodausohjelmia kuten linuxiin?
        Ei se silloin ole luopumista sinulla, luopuminen on sitä että ei saa oikeita ohjelmia.


    • Väärä palsta.

    • onneton_mobiilituki

      Siirtyisin Minttiin, jos Linuxissa toimisi mokkula ilman kauheeta säätämistä. Win seiskaa käytän niin kauan, kun on tukiaikaa, ja katsonaan sitten joskus 2020 onko linuxi saanut paremmat ohjelmat / ajurit mokkuloihin ja nettitikuihin.

      Mikä helvatti sinä on, ettei linuxilla ja mokkulan valmistajilla ole mitään yhteistyötä keskenään ?? Esim. Yksikään Huawein mokkula ei tue suoraan Linuxia. Jollain säätämisellä ja koodinpätkillä ne saa ehkä toimimaan, mutta windosissa riittää kun tökkää tikun kiinnin, ja odottaa muutaman minuutin kuin softat asennettu ja sen jälkeen netiyhteys on valmis..

      • oheislaitteen_ostaminen

        Yleensä ennen oheislaitteen ostamista jo tarkistetaan, että siihen löytyy ajurit kaikkiin käyttöjärjestelmiin. Hankkii vain sellaisia laitteita, jotka toimivat kaikissa käyttiksissä (windowsin lisäksi myös linuxissa ja freebsd:ssä) niin ei tule ongelmia sitten kun haluaa käyttistä vaihtaa. Sellaisia mokkuloita ja laitteita ei osta, joiden ajuritilanne on puutteellinen.

        Linux, ja varsinkin freebsd -ajurit korreloivat myös sen kanssa, tekeekö valmistaja ajureita myös tuleville windows-versioille. Jolloin ei ole sidottuna xp:hen tai seiskaan, vaan voi asentaa myös aina uusimmat windows-versiot ongelmitta. Itse olen 90-luvulta lähtien jo tarkistanut että laitevalmistaja on tehnyt myös freebsd:lle ajurit, jolloin ei ole pahemmin ajuriongelmia tullut vastaan.


      • "Yksikään Huawein mokkula ei tue suoraan Linuxia. ......." Väite ei pidä paikkansa. Minulla käytössä useita mokkuloita mm. Huawei E353; ei ole ollut mitään vaikeuksia. Ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin pistää mokkula koneeseen ja eikun menoksi.


      • Huawei-on-OK

        Minullakin on käytössä Huawei ja Mint, ilman näitä juttuja en edes huomaisi Huawein olemassa oloa, se toimii jossain taustalla, koska verkon ja medioiden käytössä ei ole ollut minkäänlaista huomauttamista, ei voi muuta sanoa kuin OLEN ERITTÄIN TYYTYVÄINEN, enkä tiedä mitä voisi parantaa, ja millä tavalla.


      • onneton_mobiilituki
        Huawei-on-OK kirjoitti:

        Minullakin on käytössä Huawei ja Mint, ilman näitä juttuja en edes huomaisi Huawein olemassa oloa, se toimii jossain taustalla, koska verkon ja medioiden käytössä ei ole ollut minkäänlaista huomauttamista, ei voi muuta sanoa kuin OLEN ERITTÄIN TYYTYVÄINEN, enkä tiedä mitä voisi parantaa, ja millä tavalla.

        Juu, aattelin nyt sitten säädellä "kakkos koneellani" tuon mintin ja huawei tikun kanssa, ja sain kuin sainkin verkkoyhteyden toimimaan. Apua sain tosin ihan muualta, kuin täältä äsh24 foorumilta.
        Mint on tosiaan ihan ok käyttis sellaiselle, joka tyytyy linuxin pakettivarastoista löytyviin ohjelmiin. Itellä on toisella koneella windows 7 sen takia, koska käytössä opiskelun takia autocad ohjelma, joka ei toimi linuxissa.


    • windows-onneton-valhe

      @onneton_mobiilituki

      Kannattaakin pysyä Windows 7:ssa valehtelemassa.

    • äläerehdy

      Mint on tietoturvaton koska kerneliä ei päivitetä.

    • Hauskoja.veijareita

      Usein kuulee kuinka ei missään nimessä haluta sekaantua mihinkään Linuxeihin, mutta suurin osa netin palvelimista toimii Linux käyttöjärjestelmillä kuten esimerkiksi pankit, pidätte kai sitten rahat tyynyn alla vai? :D

      • linux_vboxiin

        Ongelmana linuxiin siirtymisessä on, että aina julkaistaan (tai on lähiaikoina tulossa) joku huippuhyvä uusi PC-peli, jota pystyy ainoastaan Windowsissa pelaamaan. Joten linuxiin ei tule missään vaiheessa siirryttyä. Tai jos sitä onkin joskus kuukauden tai pari käyttänyt, joutuu pian siirtymään takaisin windowsiin.
        Tällä hetkellä linuxiin siirtymisen estää 26. elokuuta julkaistava Deus Ex: Mankind Divided, ja lokakuussa tuleva Civ6.

        Linuxia riittää ihan hyvin kokeilla vboxissa, jossa voi tarpeekseen testata ja leikkiä ubuntun sovelluksilla, mutta ei sitä pääkäyttiksenä pysty käyttämään, eikä kannata asentaa muualle kuin vboxiin.


    • linux.ei.vielä.valmis

      Syitä Windowsin käytölle:

      - tulostimen ajuri
      - excel
      - verkkoyhteys ei pätki
      - ei satunnaisia kaatumisia

      • windows-tiltutu

        Syitä ettei käytä Windowsa

        -tulostimen yms ajurit
        -excel, word yms
        -verkkoyhteys pätkii
        -satunnaisia Bsodeja
        -plishing
        -yms


      • kaikkeasitäkuulee
        windows-tiltutu kirjoitti:

        Syitä ettei käytä Windowsa

        -tulostimen yms ajurit
        -excel, word yms
        -verkkoyhteys pätkii
        -satunnaisia Bsodeja
        -plishing
        -yms

        Ompa erikoinen tulostin, jos ei ole Windows-ajuria saatavilla. Taitaa olla aika vanha?


      • M-Karr
        windows-tiltutu kirjoitti:

        Syitä ettei käytä Windowsa

        -tulostimen yms ajurit
        -excel, word yms
        -verkkoyhteys pätkii
        -satunnaisia Bsodeja
        -plishing
        -yms

        -plishing

        Siis mikä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe