Mitä tänään syötäisiin?

gourmeeta

Joku urpo otti esimerkin työttömän HIRVEESTÄ taloudellisesta tilanteesta kun tämä ei voi ex tempore tehdä jotain kivaa ruoka-ohjelman ruokaa. Tässä on MTV:n ruokaohjelmien satoa:

http://www.mtv.fi/mitatanaansyotaisiin

Mikä tuolla on sellainen, joka olisi täysin työttömän - sanotaan sillä vajaalla 8 euron ruokarahalla päivässä syövän - ulottumattomissa?

Sovitaan myös, että puhutaan aikuista ihmisistä, jotka osaavat käyttää aivojaan ja jotka osaavat suunnitella talouttaan. Nyt ei siis puhuta kypsymättömistä urpoista, jota ei ota vastuuta omasta elämästään.

15

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parisanaatuohon

      Saatat tarkoittaa minua termillä "urpo", koska taisin tuolla jossakin päivä pari sitten sivulauseessa mainita tällä samalla palstalla, että työttömät eivät suinkaan aina voi tehdä kivoja ruokia ex- tempore ja sinua sellainen empatia ilmeisesti ärsytti, mutta _mikäli_(?) minun kommenttiani tarkoitit, olet itse vielä ainakin puolet "urpompi", koska itse et vaikuta osaavan edes lukea: en missään ole puhunut mistään yksittäisen ihmisen tilanteesta, itsestäni puhumattakaan, vaan kirjoitukseni ovat aina yleistasoisia. Missä muka on taivasteltu "työttömän" "hirveää tilannetta"? Sä käytät yksikkömuotoa. Luonteeseeni ei kuulu kauhistella kenenkään tilannetta tai kerjätä kenenkään sääliä missään netin palstoilla, että jos minun vaatimattoman nimettömän kommenttiin haluat mouhottaa.


      Olet myös totaalisen tietämätön, jos luulet työttömyystuista jäävän rahaa hyvään ruokaan jos puhut pienimmistä työttömyystuista: en tiedä mitä tarkoitat kahdeksalla eurolla joka "työttömällä" ( niin siis millä "työttömällä", hä, miksi yksilöit, etkö osaa kirjoittaa?) jäisi päivittäin ruokaan, mutta ei sellaisia summia pelkkään ruokaan työttömyystuista jää kenelläkään, kuin että kahdeksan euroa "päivässä" pelkkään syömiseen: ehkä joillakin vastuuttomilla jää, jotka eivät maksa arjen pakollisia laskujaan, mutta tiedoksi, että työttömyystuista työttömät maksavat kaikki muutkin arjen pakolliset kulunsa, kuin vain ruoan. Tuskin tässä maassa olisi olemassa leipäjonoja, jos maan työttömillä pakollisten kuukausittaisten laskujensa asuminen, puhelin, hygieniatuotteet ja terveysmenot ja liikkuminen jäisi kahdeksan euroa päivässä pelkkään ruokaan per nuppi kuukauden joka ikinen päivä. Monet työttömät ovatkin koska maksavat säntillisesti laskunsa kaikkea muuta kuin vastuuttomia, ja ainoa mihin rahaa ei koskaan monilla työttömillä jää arjen laskujen maksun jälkeen, onkin riittävä määrä kunnollista ravitsevaa ruokaa. Mistä johtuen suuri - erittäin suuri osa työttömistä, vaikkei siitä tilastoja olekaan olemassa, veikkaan- joko a.) joutuvat turvautumaan ruoassa omiin läheisverkostoihinsa tai sitten b.) seisovat siellä leipäjonoissa.


      Jos mä jotakin en tajua, niin teidän Suomi24- palstatyyppien monien tarvetta jankuttaa, että kyllä köyhimpien tuet riittävät. Ainakaan koulutetut ja keskiluokkaiset ei alennu sellaiseen, kun jokainen vähänkin sivistynyt tietää,että alin sosiaaliturva on jääny indekseissä täysin jälkeen yleisten elinkustannusten kasvusta. Ruoka on tietysti kallista vain sellaiselle, joka joutuu joko tinkimään jostakin muusta täysin pakollisesta arjessansa jatkuvasti ostaakseen riittävän määrän ruokaa. Ehkä voi kirjoittaa muulle palstalle, jos ei empatia oikein riitä pienituloisten ymmärtämiseen, vai mitä.

    • javieläparisanaa

      Ja sit aloitukseen vielä sanottava, että onhan se toisaalta tavallaan "hellyyttävää"
      ( not), että kun varmaan ihan oikeasti nää nimettömät Suomi24-palstat on ainoita paikkoja, missä tosissa oikeasti urpelot pääsee haukkumaan itseään älykkäämpiä "urpoiksi", mutta noin niinkuin asiallisen ja normaalin palstan aiheen mukaisen keskustelemisen kannalta tuokin aloitus on täysin tarpeeton... En tiedä miten Suomi24- palstakirjoittat määrittää "vastuuttoman ihmisen", mutta minun koulussa oppimallani suomen kielellä "vastuuttomuus" tarkoittaa, että joku tahallaan laiminlyö omien raha-asioidensa hoitamisen ja ei kyllä niin mitään tekemistä työttömyydellä sikäli ole "vastuuttomuuden" kanssa. Tollaset trollaajat syyttelis varmaan työttömiä siitäkin, että koska jos jollakin ei ole työpaikkaa, niin kyllähän varmaan se tekee automaattisesti vastuuttomaksi raha-asioissa: tuskin, jos on kodissa opetettu kasvatuksessa ihmiselle, että raha-asiat tulee asiallisesti hoitaa, sellaset omat asiansa aina hoitavatkin. Silti voi olla, että työttömälle ei aina jää riittävästi rahaa yhteiskunnalta saamistaan työttömyystuistaan ruokaan, vaikka kuinka säntillinen ja kunnollinen ihminen olisi kyseessä. Kyllä monet työttömät melkein nälkää näkevät tai jos ei sentään nälkää, niin ei ne mitään hedelmiä ja salaatteja ja sisäfileitä joka päivä syö, vaan sitä ruokaa mikä täyttää vatsan ja halpaa ruokaa on joku makkara ja ranskanperunat ja huonolaatuinen liha. Köyhän tunnistaa siitä,että köyhä ajattelee aina ensisijaisesti, millä ruoalla saa kaloreissa riittävän määrän ravintoa päiväksi, varakkaan siitä, että varakkaalla on aina mahdollisuus miettiä ensisijaisesti myös ruoan terveellisyyttä. Ehkä jotkut juurekset ja metsistä saatavat ilmaiset marjat on kesällä Suomessa halpaa ja terveellistä ruokaa, mutta menepä urpoksi haukkuva ite kauppaan yhteensä kahdeksan euron kanssa, ja osta siitä paitsi ruokas, myös kaikki muu mitä ruokakaupasta on pakollista. Alta viiden euron ei edes yksi ihminen saa yhtä terveellistä ateriaa, suomalaisista ruokakaupoista.

      Empatia on taitolaji, minun mielestäni vahvasti sidoksissa myös älykkyyteen. Trollaaminen sen sijaan on idioottimaisuutta.

      • nuukuuskunniaan

        Kysyn:

        Mitä on huonolaatuinen liha?
        Onko sisäfilee terveellisempää kuin esim. kulmapaisti?
        Ovatko ranskanperunat halvempia ja/tai terveellisempiä kuin tavalliset tuoreet perunat?

        Väitän, että alle viidellä eurolla saa yhdelle ihmiselle helposti terveellisen aterian. Ei toki ravintolassa, vaan kotikeittiössä.


      • javieläparisanaa
        nuukuuskunniaan kirjoitti:

        Kysyn:

        Mitä on huonolaatuinen liha?
        Onko sisäfilee terveellisempää kuin esim. kulmapaisti?
        Ovatko ranskanperunat halvempia ja/tai terveellisempiä kuin tavalliset tuoreet perunat?

        Väitän, että alle viidellä eurolla saa yhdelle ihmiselle helposti terveellisen aterian. Ei toki ravintolassa, vaan kotikeittiössä.

        Perunat colitis- ulcerosa potilaalla, crohn potilaalla, allergikolla, vilja-allergikolla jne. - esimerkkejä jotakin niinku et sama ei käy kaikille? Ai että laitat perunoita pannulle ja siihen ei mitään mausteita niinkun tarvitse, että ne mausteet ei maksa mitään? Halvempaa kuin ranskikset, ostaa viisi perunaa ja siihen mausteet, vai pussi ranskiksia? Viidellä eurolla terveellinen ruoka, joo... Ostas perunoita budjetilla, että sulla ei ole varaa sen mausteisiin. Äläkä imbesilli edes pilkkaa, että alta kahdellakymmenellä erurolla söis sisäfileruokaa, ei Suomessa, ei ikinä ruoan hintatasolla. Alle viidellä eurolla saa kyllä terveellistä ruokaa Suomen ruokakaupasta esim. kanan sisäfileetä: 300 grammaa kanan fileitä, ja siinä on kalorimäärä alle 600 kaloria, hinta kolme euroa Terveenä pysyäkseen ihminen tarvitsee 2000-2500 kaloria PÄIVÄSSÄ, jos ihminen liikkuu, vielä enemmän. Minnes unohtui väitteenne, että kahdeksalla eurolla syö hyvin päivittäin? Vauhtia perusteluihin ja muistakaa, että siihen kahdeksaan euroon ja ruoasta pois sisältyy myös sitten pyykinpesuaineet, deodorantit ja kaikki mitä ihminen kulloinkin ruokakaupasta tarvitsee, jos kahdeksan euroa budjetti? Kahdeksan euroa päivässä ruokaan on niin ruhtinaallista, että mikään yhteiskunnan sosiaaloturvalla elävä ei sellaista määrää ruokaan pysty päivittäin käyttämään.


      • nuukuuskunniaan
        javieläparisanaa kirjoitti:

        Perunat colitis- ulcerosa potilaalla, crohn potilaalla, allergikolla, vilja-allergikolla jne. - esimerkkejä jotakin niinku et sama ei käy kaikille? Ai että laitat perunoita pannulle ja siihen ei mitään mausteita niinkun tarvitse, että ne mausteet ei maksa mitään? Halvempaa kuin ranskikset, ostaa viisi perunaa ja siihen mausteet, vai pussi ranskiksia? Viidellä eurolla terveellinen ruoka, joo... Ostas perunoita budjetilla, että sulla ei ole varaa sen mausteisiin. Äläkä imbesilli edes pilkkaa, että alta kahdellakymmenellä erurolla söis sisäfileruokaa, ei Suomessa, ei ikinä ruoan hintatasolla. Alle viidellä eurolla saa kyllä terveellistä ruokaa Suomen ruokakaupasta esim. kanan sisäfileetä: 300 grammaa kanan fileitä, ja siinä on kalorimäärä alle 600 kaloria, hinta kolme euroa Terveenä pysyäkseen ihminen tarvitsee 2000-2500 kaloria PÄIVÄSSÄ, jos ihminen liikkuu, vielä enemmän. Minnes unohtui väitteenne, että kahdeksalla eurolla syö hyvin päivittäin? Vauhtia perusteluihin ja muistakaa, että siihen kahdeksaan euroon ja ruoasta pois sisältyy myös sitten pyykinpesuaineet, deodorantit ja kaikki mitä ihminen kulloinkin ruokakaupasta tarvitsee, jos kahdeksan euroa budjetti? Kahdeksan euroa päivässä ruokaan on niin ruhtinaallista, että mikään yhteiskunnan sosiaaloturvalla elävä ei sellaista määrää ruokaan pysty päivittäin käyttämään.

        Minä panen kattilaan vettä ja perunat, panen keittolevyn päälle ja keitän perunat kypsiksi. Kuorin ne muulloin paitsi kesällä ja syön. Kastiketta maun mukaan, mieluiten kantarellikastiketta, mutta mausteita ei tarvita. Jos perunoita jää yli, paistan ne seuraavana päivänä siivuina pannulla öljyssä tai voissa, mausteeksi suolaa. Mainiota samalla pannulla paistetun kananmunan kanssa. Perunaa saa aina alle eurolla kilon.
        Edullisia kastikkeita keitettyjen perunoiden kyytipojaksi:
        - ruskea kastike
        - sipulikastike
        - kananmunakastike
        - sienikastike
        - maksakastike
        - makkarakastike
        - jauhelihakastike
        Muita kyytipoikia:
        - uunijuurekset
        - kasvis- ja sienimuhennokset
        - munakokkeli
        - itse ongittu kala tai pakastekala
        Jos tuntuu siltä, että kalorivajausta jää, voi ruoan sekaan lorauttaa öljyä. Tai keität jälkkäriksi vaikka mannapuuroa ja syöt sen itse keräämiesi mustikoiden kanssa. Tai tehdä pannarin. Onnistuu veteenkin.
        Leivän leivot tietenkin itse, säästät pitkän pennin.

        Hyvää ruokahalua!


      • parisanaavielä
        nuukuuskunniaan kirjoitti:

        Minä panen kattilaan vettä ja perunat, panen keittolevyn päälle ja keitän perunat kypsiksi. Kuorin ne muulloin paitsi kesällä ja syön. Kastiketta maun mukaan, mieluiten kantarellikastiketta, mutta mausteita ei tarvita. Jos perunoita jää yli, paistan ne seuraavana päivänä siivuina pannulla öljyssä tai voissa, mausteeksi suolaa. Mainiota samalla pannulla paistetun kananmunan kanssa. Perunaa saa aina alle eurolla kilon.
        Edullisia kastikkeita keitettyjen perunoiden kyytipojaksi:
        - ruskea kastike
        - sipulikastike
        - kananmunakastike
        - sienikastike
        - maksakastike
        - makkarakastike
        - jauhelihakastike
        Muita kyytipoikia:
        - uunijuurekset
        - kasvis- ja sienimuhennokset
        - munakokkeli
        - itse ongittu kala tai pakastekala
        Jos tuntuu siltä, että kalorivajausta jää, voi ruoan sekaan lorauttaa öljyä. Tai keität jälkkäriksi vaikka mannapuuroa ja syöt sen itse keräämiesi mustikoiden kanssa. Tai tehdä pannarin. Onnistuu veteenkin.
        Leivän leivot tietenkin itse, säästät pitkän pennin.

        Hyvää ruokahalua!

        Sä et vastannut: se mausteiden hinta, jos maustat perunat?


      • nuukuuskunniaan
        parisanaavielä kirjoitti:

        Sä et vastannut: se mausteiden hinta, jos maustat perunat?

        Sehän riippuu täysin siitä, millä mausteilla ja kuinka runsaasti perunasi haluat maustaa. Itse en mausta keitettyjä perunoita lainkaan, paistetut maustan pienellä ripauksella suolaa, ehkä vajaan sentin arvosta.


    • Työtön_56

      Mä ostan kerran viikossa perunoita ja tarjouksessa olevan lauantaimakkarapötkön ja näitä sitten järsin viikon. Ne voi paistaa tai keittää. Siinä on vaihtelua senverran kuin työttömällä on varaa. Joskus ostan maitopurkin kyytipojaksi. Yleensä hanavettä. Leipä ja vihannekset on liian kalliita, eikä niistä nälkäkään lähde.

      • viimesijainentukikaikil

        Työtön, jos sinulle jää kohtuullisten asumismenojen jne. jälkeen vähemmän kuin 485 euroa käteen, olet oikeutettu toimeentulotukeen.

        Anteeksi --- sinun tarkoituksesi olikin vain trollaaamalla väittää, että Suomessa ei köyhimmänkään ihmisen rahat riittäisi ruokaan.


      • parisanaatuohon
        viimesijainentukikaikil kirjoitti:

        Työtön, jos sinulle jää kohtuullisten asumismenojen jne. jälkeen vähemmän kuin 485 euroa käteen, olet oikeutettu toimeentulotukeen.

        Anteeksi --- sinun tarkoituksesi olikin vain trollaaamalla väittää, että Suomessa ei köyhimmänkään ihmisen rahat riittäisi ruokaan.

        Kommenttina: kaikki työttömät ei ole oikeutettuja toimeentulotukeen, vaikka yhteiskunnan sosiaaliturva jäis alle sen noin 485 euroa. Jos työtöntä vaikka jotkut omansa auttaa, ei työtön toimeentulotukeen laissa oikeutettu välttämättä saa toimeentulotukea. Toimeentulotuen voi evätä jo muutama sata euroa, joka ei ole yhteiskunnan tukia. Sosiaaliturva voi olla nettona saatuna Suomessa ihmiselle yhteensä kaikkine tukineen alle 350 euroa, eikä maaltaan saa senttiäkään lisää. Tilastoissa tietysti lukee, että Suomessa ei ole yhtäkään joka saisi alle 700 euroa sosiaaliturvaa, mutta kuukausittaisten asumismenojen ja verojenjoita ttöttömyystuista maksetaan jälkeen sosiaaliturva nettona työttömälle voi olla reippaasti alta 400 euroa, pysyvästi. Ilman että ihminen olisi talousongelmainen mitenkään, voi maksimina saada yhteiskunnaltaan sosiaaliturvaa alle 400 euroa, kaikki tuet yhteenlaskettuna. Ainoastaan sadistit vaatis sitä vastaan vielä tekemään töitä... Luen innolla teidän ( tai minkä lie) Suomi24- palstojen sadistien ajatuksia, kuinka intoilette kuinka perusturvasta pitäisi "nipistää". Oksennus lentää siinä vaiheessa, jos ne säästöt menee yrittäjien osingonjakoon valtion tukia niille lisäten.


      • vieläparisanaa
        parisanaatuohon kirjoitti:

        Kommenttina: kaikki työttömät ei ole oikeutettuja toimeentulotukeen, vaikka yhteiskunnan sosiaaliturva jäis alle sen noin 485 euroa. Jos työtöntä vaikka jotkut omansa auttaa, ei työtön toimeentulotukeen laissa oikeutettu välttämättä saa toimeentulotukea. Toimeentulotuen voi evätä jo muutama sata euroa, joka ei ole yhteiskunnan tukia. Sosiaaliturva voi olla nettona saatuna Suomessa ihmiselle yhteensä kaikkine tukineen alle 350 euroa, eikä maaltaan saa senttiäkään lisää. Tilastoissa tietysti lukee, että Suomessa ei ole yhtäkään joka saisi alle 700 euroa sosiaaliturvaa, mutta kuukausittaisten asumismenojen ja verojenjoita ttöttömyystuista maksetaan jälkeen sosiaaliturva nettona työttömälle voi olla reippaasti alta 400 euroa, pysyvästi. Ilman että ihminen olisi talousongelmainen mitenkään, voi maksimina saada yhteiskunnaltaan sosiaaliturvaa alle 400 euroa, kaikki tuet yhteenlaskettuna. Ainoastaan sadistit vaatis sitä vastaan vielä tekemään töitä... Luen innolla teidän ( tai minkä lie) Suomi24- palstojen sadistien ajatuksia, kuinka intoilette kuinka perusturvasta pitäisi "nipistää". Oksennus lentää siinä vaiheessa, jos ne säästöt menee yrittäjien osingonjakoon valtion tukia niille lisäten.

        Ja vielä lisään omaan kommenttiini, että ihan oikeasti faktana tämä kommentti: yhteiskunnaltani jonne olen syntynyt tänne myös veroja maksanut ja töissäkin käynyt maksimisosiaaliturvani häsänalaisena kaikki yhteiskunnantuet yhteen laskien jää noin tai jopa alle 350 euron. Työmarkkinatuesta verojen jälkeen nettona saadusta ja asumislisästä kun vuokrakulut maksetaan, mennään jo alle 450 euron, sitten kun siitä vähennetään täysmääräisenä pakolliset elinikäisen fyysisen harvinaisen sairauteni lääkkeet lääkkeiden omavastuunkin lukien, ollaan jo alle 350 eurossa. Toimeentulotukea ei tippuis, koska anomaanhan sitä omiltaan on joutunut tähänkin asti ja suhtautuvat sorsivasti toimeentulotukitoimistoissa kunnollisiin joilla ei ole talousngelmia, ja kun ei ole ikinä elänyt "yhteiskunnan tuilla". Ansiosidonnainenkin jäi muutaman tunnin alle, kun en tajunnut, että mullifirmoille ei liikatunteja olis kannattanut töitä tehdä, eikä ollu suunitelmissa olla työtön. En vastusta yhteiskuntaa koska yritän yhä luottaa ja luotan tähän yhteiskuntaan että ehkä maassa on oikeudenmukaisuus, mutta loukkaavimpana olen kokenut sen, että minusta vois tulla kovapalkkainen osaaja ja vielä tuleekin helvetin kova veronmaksaja, mutta ilmeisesti niin eriarvoisellla tavalla vähänkin elämässään tukia saaneisiin tää yhteiskunta joskus joissakin paikoissa suhtautuu, että jos sä menet jostakin toimeentulotuelta pakon edessä työkkärin rahoille kärsien helvetin tuskia koska et halua lopettaa opintojasi ja ja itkien kun tiedät että se opiskelu olisi ainoa mahdollisuus tulla veronmaksajaksi kaikissa tilanteissa ei kaikkia kiinnosta edes ihmisten vuosien maisteriopinnot, vaan joillakin työttömien osalta suhtautuminen on samalla tavalla vaikka julliin joka on viistoista vuotta putkeen nostanut työkkäritukea tai jotakin toimeentulotukia, kuin ihmiseen joka on kunnia-asiananaan pitänyt hakea sellaisia tukia vasta oikeassa hädässä.


    • BBUUAAHH

      Toimeentulotukilaissa lukee varsin selvästi, että se koskee kaikkia, jotka eivät muilla keinoin saa kokoon kohtuullista elintasoa. Se kohtuullinen elintaso on määritelty jokavuoden perusosilla. Tänä vuonna yksinasuvan toimeentulotuen perusosa on 485,50 euroa. Todistettavasti.

      PÖTKÖPÖLVÄSTI se vasta trollaakin väittämällä esim. kivenkovaan:

      "Sosiaaliturva voi olla nettona saatuna Suomessa ihmiselle yhteensä kaikkine tukineen alle 350 euroa, eikä maaltaan saa senttiäkään lisää. "

      Toimeentulotukilaissa on määritelty perusosan alentamisen kriteerit. Ne ovat aina ihmisen omien valintojen seuraamuksia: Esim. jos ihminen kieltäytyy työvoimakoulutuksesta, voidaan hänen toimeentulotuen perusosaansa alentaa määräaikaisesti ja tietyn määrän.

      Miksi PÖTKÖPÖLVÄSTI valehtelee tästäkin?

      Alkuperäiseen aiheeseen palataksemme: Mikä on se aloituksen linkin ruokalaji, jota toimeentulotuen perusosan ruokarahalla ei voisi itselleen valmistaa?

      • terapiaakirjoitustähä

        Ahaa. Mielenkiintoista, että jos herjaaja on kuitenkin jokin toimeentulotukilakien osaaja(?). Sillon kun mä olin toimeentulotuen hakija, niin ei mulle kyllä kerrottu, että mä olisin kieltäytynyt yhtään mistään vaikka toimeentulotuki alennettiin yli puolelle vuodelle putkeen ja jatkuvasti paukutettiin alennettua toimeentulotuen perusosaa - en tosin ollu työttömyystukitoimistonkaan en työttömyysturgvan saamisen kanssa missään tekemimisissä toimeentulotuen hakemisen aikoina ja hain toimeentulotukea hakeakseni mahdollisimman vähän tukea, mikä aina on ollut periaatteeni elämässä ja sitäkin nälkääni. Eiköhän jos toimeentulotuen perusosaa alennetaan, pitäisi hakijalle edes kertoa, että hakija on kieltäytymässä jostakin. Minä jos joskus olisin halunnut "kieltäytyä" jostakin, olisin varmaan heti opintotukieni loppumisen jälkeen alkanut nostaa samantein työttömyysturvaa , mutta nyt valtio on mulle velkaa sosiaaliturvattoman lähes vuosikymmenen, se kun ei mun kohdallani menny sitenkään,että olis toimeentulotukea saanut jos ei saanut työttömyysturvaa, vaan ei saanu edes viimesijaista sosiaaliturvaa täysin perusteettomila perusteilla usein. 13,99 euroa oli esimerkiks kerran täysin vailla sosiaaliturvaa toimeentulotukeni, tilanteessa jossa en ollut edes työttömyysturvan asiakas. Mietin, että mistähän satuhatusta ne on keksineet määritelmänsä mukaisen yhteiskunnan tukitason ihmiselle, joka ei saanut mitään tukia, jos pystytään myöntämään toimeentulotukena 13, 99 euroa ihmiselle jolla ei ole tuloja. Onko naurettavaa lukea? Minulle ei, koska siitä opin, että Suomi on yhteiksunta joka ei takaa edes perussosiaaliturvaa kunnollisille kansalaisilleen.


        Ja HALUAN,että kun se toimeentulotuki siirtyy Kelaan, että siellä NÄKYY, kuinka osa tukeen oikeutetuista ei ole saanut MITÄÄN LAKIENMUKAISTA kokonaissosaaliturvan määrää sosiaaliturvaa YHTEISKUNNALTA saadessaan esimerkiksi satunnaisesti toimeentulotukea.


    • RAUROTTAJA

      Kyllä etuudet saa kun hakee pitkäjänteisesti.Helppoakin nykyään kun on nämä laitteet niin ei tarvi ravata jokapaikassa kuin 70 luvulla tuli ravattua ruokatunnilla ja piti vapaita ottaa asioiden hoitamiseksi.
      Pieni pohjakassa olisi hyvä olla jos/kun päätökset viivästyvät.

    • BBUUAAHH_kyllästyneenä

      PÖTKÖPÖLVÄSTIN tietämättömyyttä:

      "Eiköhän jos toimeentulotuen perusosaa alennetaan, pitäisi hakijalle edes kertoa, että hakija on kieltäytymässä jostakin."

      Kyllä siitä perusosan alentamisen riskistä varoitetaan etukäteen useaan otteeseen sekä TE-toimistossa että sosiaalitoimistossa. Pitänee vielä mainita, että kaikki päätökset ovat valituskelpoisia. Kaikki tämä on kenen tahansa luettavissa netin eri ohjesivuilla ja suoraan toimeentulotukilaista.

      Hohhoijjaa.......

      PÖTKÖPÖLVÄSTIN vuodatuksia samastakin asiasta jo kymmeniä kertoja lukeneena (älä kuvittele, että niitä toistoja yksityiskohtaisesti jaksaisin lukea), esitän jälleen alkuperäisen kysymykseni:

      http://www.mtv.fi/mitatanaansyotaisiin

      Mikä tuolla on sellainen, joka olisi täysin työttömän - sanotaan sillä vajaalla 8 euron ruokarahalla päivässä syövän - ulottumattomissa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3700
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1813
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      151
      1270
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      913
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      870
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      850
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      830
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    Aihe