NEWS Ali Sonboli Munchenissa EI TOIMINUTKAAN YKSIN

NarratiiviMeniUusiksi

AFGANISTANILAINEN RIKOSKUMPPANI PIDÄTETTY

Saksan poliisi nappasi kiinni Münchenin ampujan 16-vuotiaan afgaanikaverin
Saksalaisviranomaiset ovat edistyneet Münchenin ampumavälikohtauksen tutkinnassa.
Saksalaisviranomaiset ovat edistyneet Münchenin ampumavälikohtauksen tutkinnassa. (KUVA: SVEN HOPPE)

Julkaistu: 24.7. 23:09
SAKSA Saksan poliisi on ottanut kiinni 16-vuotiaan pojan, jota epäillään Münchenissä yhdeksän ihmistä surmanneen rikostoveriksi.
Poliisin erikoisjoukot tekevät iskun Laimin kaupunginosassa Münchenissä sunnuntaina illalla. Asunnosta otettiin kiinni 16-vuotias afganistanilaistaustainen saksalaispoika. Poliisin Facebookiin laittaman tiedotteen mukaan kiinniotettu oli perjantaisen joukkoammuskelun tehneen 18-vuotiaan iranilaissaksalaisen pojan ystävä.

16-vuotias oli ilmoittautunut poliisille jo perjantaina pian ammuskelun jälkeen. Häntä oli kuulusteltu yhteydestä epäiltyyn.

Poliisi on tutkimustensa myötä kuitenkin päätellyt, että pojan antamassa kertomuksessa oli ristiriitaisuuksia. Siksi 16-vuotiasta epäillään nyt osallisuudesta tapahtuneeseen. Poika ei myöskään ollut paljastanut poliisille tietojaan ampujan suunnitelmista.

Nuorukaisen epäillään laittaneen Facebookin kutsun, jossa pyydettiin tulemaan elokuvateatteriin Münchenin päärautatieaseman lähelle, jossa ammuskelu tapahtui.

Ammuskelusta epäilty 18-vuotias Ali Sonboly surmasi itsensä ammuttuaan kaikkiaan yhdeksän ihmistä perjantai-iltana Münchenissä.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muslimiterroristista

      Muslimi? - CHECK
      Huusi tappaessaan allah akbar? - CHECK
      Koulukiusattu? - Ei liity asiaan, mutta tästä ei ole näyttöä, vaan väärää tietoa joissakin medioissa (kts. alempaa)

      JOHTOPÄÄTÖS:
      If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

      Iltalehti:
      "Bildin litteroinnin perusteella keskustelu kuuluu kutakuinkin seuraavasti suomeksi käännettynä:

      - ...on ladannut aseensa luodeilla, toteaa ensimmäinen asukas.

      - Te paskat "Kanaket", asukas kommentoi.

      "Kanake" on saksalainen haukkumasana, joka tarkoittaa etelämaiden asukkaalta näyttävää.

      - Ei heitä erota toisistaan, toinen asukas sanoo ja höystää toteamustaan saksalaisilla haukkumasanoilla.

      - Olen saksalainen! ampuja julistaa.

      - Olet kusipää. Kusipää olet, huutavat asukkaat.

      - Oletteko nyt tyytyväisiä? epäilty ampuja kysyy huutaen.

      - Kusipää olet, asukas huutaa takaisin.

      - Olen syntynyt täällä, Harzt IV:n alueella. Olin valtiollisessa käsittelyssä, epäilty ampuja julistaa videolla.

      Tällä hänen voidaan tulkita viittaavan Hartz-reformeihin, jotka säädettiin Saksassa vuosina 2002-2005. Niillä tehostettiin saksalaista työvoimapolitiikkaa.

      Hartz-reformeja on Suomessa pidetty usein hyvänä mallina, mutta Saksassa reformit ovat vuosia saaneet voimakasta palautetta. Monien saksalaisten mielestä reformit iskivät juuri vähätuloiseen väestöön ja syöksivät köyhät entistä syvempään ahdinkoon.

      - En ole tehnyt mitään! epäilty ampuja huutaa videolla.

      - Sinä kusipää, asukas huutaa.

      - Ei enää yhtään sanaa. Nyt pidätte turpanne kiinni...! ampuja huutaa ja videolla alkaa kuulua laukauksien sarja.

      - Kusipää, huutaa asukas vielä kerran.

      Joku toteaa taustalta:

      - Te täydet idiootit!

      Englanninkielinen media on uutisoinut, että ampuja syyttäisi videolla jotakuta koulukiusaamisesta. Tällaista lausetta videolla ei kuulu. Myöskään saksalaismediassa sellaista lausuntoa ei ole esillä."

    • HSvaikeneeKokonaan

      Heps........

    • erwttreter

      Tästähän oli jo alusta asti vahvat epäilyt että ampujia oli useampi, joten ihmekös tuo. Kolmesta puhuttiin heti tuoreeltaan.
      Molemmilla varmaan oli mielenterveysongelmia ja yhteys Breivikkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe