Kummallinen maahantulojupakka Istanbulissa

Ihmeellistä

Edellisen kerran Turkissa ollessani, jouduin rikoksen uhriksi. Olin varannut hotellihuoneen, jonka maksoin etukäteen viikoksi. Kun tulin paikan päälle halusin perua varauksen, mutta hotellinjohtaja ei suostunut palauttamaan edes osaa rahoistani takaisin vaan laittoi minut fyysisesti henkilökuntansa avustamana ulos.
Soitin naapurin avulla poliisit paikalla ja kun koko päivä poliisilaitoksella melkein meni, hotellinjohtaja suostui palauttamaan kaikki rahani. Hän oli unohtanut, että olin saanut yhdeltä työntekijältä hotellin rannekkeen maksua vastaan. Hänen kassastaan löytyi euroina myös täsmälleen maksamani summa käteistä.

Palatessa Istanbulin kautta Suomeen sain tietää että olin oleskellut muka kaksi ylimääräistä päivää Turkissa. Yritin kyllä sanoa, etten ole ollut 92 päivää Turkissa mutta ei auttanut. Koska minulla ei ollut luottokorttitili käytössä, se piti jäädyttää ettei hotelli yritä veloittaa siitä mitään, en voinut maksaa tätä nk. "sakkoa". Se oli myös aika iso, n. 150 euroa. Lentokenttäpoliisi sanoi, että sen voi maksaa heille jos palaa kolmen kuukauden aikana Turkkiin. Sen jälkeen tarvitsen kuulemma viisumin ja minulle tulee viiden vuoden maahantulokielto Turkkiin.

Yritin kysyä sakkoasiasta kaksi kuukautta Turkin viranomaisilta sähköpostitse ja asioin kahden eri maan Turkin suurlähetystössä, mutta he sanoivat etteivät ota sakkomaksuja vastaan. He sanoivat että sakko pitää hoitaa lentokenttäpoliisin kanssa.

Päätin sitten matkustaa Istanbuliin maksamaan sakkoa/selvittämään asiaa. Kysyin vielä ennen lähtöä kahdelta eri lentoyhtiöltä ja lentokenttäviranomaisilta, voinko matkustaa ja todettiin, että ok voin matkustaa.

Istanbulissa minut sitten vietiin vaan syrjään ja lukkojen taakse vuorokaudeksi. Aamulla palautettiin takaisin sille lentokentälle, josta olin lentänyt.

Siis mitä helvettiä. En ole oleskellut yli 90 vuorokautta maahan tultuani Turkissa ja en tarvitse tavallisena turistina viisumia Turkkiin. En ole myöskään oleskellut yli 90 päivää 180 päivän aikana Turkissa.

Nyt kyllä haluan saada jo korvauksia. Eivät nuo turkkilaiset juntit minua kyllä lisää maksamaan kuseta ihan keksityin perustein.

8

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiKoskaanEnää

      Kiitoksia kertomuksesta.
      Yhden hyvän asian tarinasta löysin. Se oli tuo mahdollisuus hankkia 5 vuoden maahantulokielto.

    • Leimat

      Onhan sulla leimat passissa missä näkyy saapumispäivä ja maastapoistumispäivä.

    • OlenkoVaikoEnköOle

      Meiltäkö niitä korvauksia haluat?

      Oletko huomioinnut, että maahantulo- ja poistumispäivä lasketaan myös 90 päivän mukaan?

    • Haistakaavttu

      Minulla oli saapumisleima toukokuulta 2016 ja poistumisleima kesäkuun 1. päivä. Ei siitä kerry 90 eikä 92 päivää millään.

      Olen myös huomioinut että maahantulo- ja poistumispäivä lasketaan 90 päivän mukaan. Miten saat tuosta edellisestä yhteensä 90 päivää?

      Jossain nämä säännöt pitäisi näkyä, mutta kun tosiasia on se, että Turkissa harjoitetaan mielivaltaa aina niissä tilanteissa kun ei itse tiedetä miten laki sanoo. Sitten maksajaksi tulee lentoyhtiö tai turisti, ei koskaan Turkin valtio.
      Turkin valtio rahastaa vaan lisää väittämällä, että tarvitaan viisumi, ja paskanmarjat tarvita turistille viisumia. Jos kyse olisi oleskeluluvasta, olisi eri asia, ja sakotettava, jos rikkoo maassaolo aikoja.

      Turkin lentokenttäpoliisi ja suurlähetystöt keksivät ihan tahallaan lisää lippua ja lappua rahastaakseen lisää.

      Sitten on se sama saatanan suomenruotsalaisten juutalaisten kateellisten kuoro aina huutamassa legginsilortosta jne, kun itse pelaavat nimiväärennöksillä kansainvälistä politiikkaa ja kiinteistöbusinestä.

      • TrolliROlliOlli

        Siitä ei kyllä tule, mutta milloin olit edellisen kerran. Vai oletko trolli?


    • JoskusSeTuoksuuHyvälle

      Herra Haistakaavttu on totuuden äärellä.
      Katsoisin kuitenkin etteivät suomenruotsalaiset kateelliset juutalaiset ole maahantulovirkailijoiden kusipäisyyden todellinen syy.
      Eiköhän Turkin hallinnosta löytyisi jotain korjattavaa?

    • Haistakaavttu

      Olin edellisen kerran helmikuussa 2016 noin viikon.

    • Haistakaavttu

      Mielestäni kysymys kuuluu, että onko se sitten meidän nyt maksettava, siis pitääkö nyt ottaa tuon vallankaappauksen kaikki "viattomat" kurdit tänne Suomeen elätettäväksi?

      Vittu on se kumma, että turisteja, jotka maksavat hotelleista, ostavat tavaroita ja palveluita Turkissa, kyykytetään. Haluaisin kysyä, milloin Suomessa on käynyt turkkilaisia "turisteja", jotka maksavat itse ylläpitonsa ja ostavat jotain?

      VOI VITUN VITTU.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe