Vesijohtovesi

Myrkytysuhri

Ei kelpaaa hanavesi eläimille. Jos siinä on myrkkyjä/huumeita miten voi puhdistaa vai voiko?

54

2672

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä juon vain lähdevettä. Se on parasta. Ihmisestä on suurin osa nestettä, joten ihan senkin takia kannattaa panostaa nesteen laatuun. Ei vesijohto veteen kuole, mutta kyllä se on kivempi juoda puhdasta vettä. Itse lopetin hanaveden käytön 2013 kun näin minkä näköisiä putkia pitkin se tulee :D

      • JanoinenJuomari

        Millaisesta lähteestä tuo vesi tulee? Ei kai kuitenkaan pullotettua kaupan "lähdevettä"? Käytätkö lisäksi jotain aktiivihiili tms suodatinta?

        Jos kyseessä on luonnon lähde, oletko tarkistuttanut laboratoriossa mitä se tarkasti sisältää? Maaperästä voi liueta ikäviä aineita ihan luonnostaan.

        Itse olen suunnitellut jotain vastaavaa kun ostan seuraavaa tonttia, maata pitää olla tarpeeksi että saan luonnollista vettä omaan tarpeeseen riittävästi.

        Joku porakaivo lienee parempi kuin pelkästään maa-aineksen läpi suodattuneet vedet?


      • JanoinenJuomari kirjoitti:

        Millaisesta lähteestä tuo vesi tulee? Ei kai kuitenkaan pullotettua kaupan "lähdevettä"? Käytätkö lisäksi jotain aktiivihiili tms suodatinta?

        Jos kyseessä on luonnon lähde, oletko tarkistuttanut laboratoriossa mitä se tarkasti sisältää? Maaperästä voi liueta ikäviä aineita ihan luonnostaan.

        Itse olen suunnitellut jotain vastaavaa kun ostan seuraavaa tonttia, maata pitää olla tarpeeksi että saan luonnollista vettä omaan tarpeeseen riittävästi.

        Joku porakaivo lienee parempi kuin pelkästään maa-aineksen läpi suodattuneet vedet?

        Pullotettua kaupan vettä. Suomessa Pirkan lähdevesi on halvinta ja parasta laatua. 5.15L kannu maksaa jotain 1.7e! S marketin vastaava on ollut myös hyvää, mutta siinä on kaverini suorittaman mittausten mukaan nykyään laatu huonontunut (pintavettä joukossa?), toki sekin on puhtaampaa kuin kraana vesi.


      • YdinVoimaEki kirjoitti:

        Pullotettua kaupan vettä. Suomessa Pirkan lähdevesi on halvinta ja parasta laatua. 5.15L kannu maksaa jotain 1.7e! S marketin vastaava on ollut myös hyvää, mutta siinä on kaverini suorittaman mittausten mukaan nykyään laatu huonontunut (pintavettä joukossa?), toki sekin on puhtaampaa kuin kraana vesi.

        Hanasta ne Pirkka-veden myyjätkin sen vetensä ottaa.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Hanasta ne Pirkka-veden myyjätkin sen vetensä ottaa.

        No ei varmasti ota! Hanavesihän on paljon kalliimpaa kun ottaa vesi lähteestä. Ja mä oon juonu lähdevesiä sen verran, että tunnistan eron. Hanavettä kun juo paljon niin siitä tulee tietty tuntuma suuhun, ja siinä on makua. Lähdevesi ei maistu millekkään, se on todella raikasta ja puhdasta. Silloin kun olen Suomessa niin juon Pirkkaa. Minä ja kaverini mittaamme vesiä, ja jos Pirkka olisi otettu hanasta niin sen huomaisi maun lisäksi mittareilla. S marketin veden EC arvo nousi 40-80. Epäilen, että siinä on pintavettä seassa. Mutta sekin on silti huomattavasti puhtaampaa kuin kraana vesi jonka EC voi olla 150.


      • YdinVoimaEki kirjoitti:

        No ei varmasti ota! Hanavesihän on paljon kalliimpaa kun ottaa vesi lähteestä. Ja mä oon juonu lähdevesiä sen verran, että tunnistan eron. Hanavettä kun juo paljon niin siitä tulee tietty tuntuma suuhun, ja siinä on makua. Lähdevesi ei maistu millekkään, se on todella raikasta ja puhdasta. Silloin kun olen Suomessa niin juon Pirkkaa. Minä ja kaverini mittaamme vesiä, ja jos Pirkka olisi otettu hanasta niin sen huomaisi maun lisäksi mittareilla. S marketin veden EC arvo nousi 40-80. Epäilen, että siinä on pintavettä seassa. Mutta sekin on silti huomattavasti puhtaampaa kuin kraana vesi jonka EC voi olla 150.

        Tieteellisissä ja vähemmänkin tietellisissä testeissä on todettu ettei ihminen kykene erottamaan juoko hän hanavettä vai jotain muuta vettä, kun sitä ravintolassa tarjoillaan.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Tieteellisissä ja vähemmänkin tietellisissä testeissä on todettu ettei ihminen kykene erottamaan juoko hän hanavettä vai jotain muuta vettä, kun sitä ravintolassa tarjoillaan.

        Voi olla, mutta mä kykenen ainaki erottamaan.


      • EiAinaVoiYleistää
        kekek-kekek kirjoitti:

        Tieteellisissä ja vähemmänkin tietellisissä testeissä on todettu ettei ihminen kykene erottamaan juoko hän hanavettä vai jotain muuta vettä, kun sitä ravintolassa tarjoillaan.

        Tuo riippuu monesta asiasta.

        Tietyillä alueilla vesijohtovesi omaa havaittavan maun. Alueella asuvat ihmiset on siihen tottuneet. Riippuen yksilöstä ja siitä kiinnittääkö hän asiaan erityisesti huomiota, paikalliset mennessään ravintolaan pystyvät hyvin helposti sanomaan onko vesi hanasta vai ei jos haluat asiaat paneutua. Ne jotka ei asiasta välitä, eivät totuttuun makuun sen sijaan kiinnitä huomiota.

        Ja aina on paikkoja joissa hanavesi maistuu niin kosmisen pahalta (Helsinki 70 luvun alussa) että paikalliset ei siihen isommin koske, ja ulkopaikkakuntalaiset juoksee vettä nähdessään huutaen pakoon.

        Varsinkin tupakoimaton ihminen joka kehittää makuaistiaan kykenee havainnoimaan pieniä eroja vesissä, tai muissa nesteissä. Tästä syystä esim. ammattimaisille viininmaistajille (ei välttämättä edes pelkästään viinin) maksetaan suunnattomia korvauksia. Ja samasta syystä ihan jokainen ei viininmaistajaksi kelpaa.

        Sitten on näitä jotka polttaa askin tunnissa eivätkä tervatulta suultaan pysty maistamaan tai tuntemaan ylipäätään onko suussa edes hampaita ja kieli vai ei.


      • EiAinaVoiYleistää kirjoitti:

        Tuo riippuu monesta asiasta.

        Tietyillä alueilla vesijohtovesi omaa havaittavan maun. Alueella asuvat ihmiset on siihen tottuneet. Riippuen yksilöstä ja siitä kiinnittääkö hän asiaan erityisesti huomiota, paikalliset mennessään ravintolaan pystyvät hyvin helposti sanomaan onko vesi hanasta vai ei jos haluat asiaat paneutua. Ne jotka ei asiasta välitä, eivät totuttuun makuun sen sijaan kiinnitä huomiota.

        Ja aina on paikkoja joissa hanavesi maistuu niin kosmisen pahalta (Helsinki 70 luvun alussa) että paikalliset ei siihen isommin koske, ja ulkopaikkakuntalaiset juoksee vettä nähdessään huutaen pakoon.

        Varsinkin tupakoimaton ihminen joka kehittää makuaistiaan kykenee havainnoimaan pieniä eroja vesissä, tai muissa nesteissä. Tästä syystä esim. ammattimaisille viininmaistajille (ei välttämättä edes pelkästään viinin) maksetaan suunnattomia korvauksia. Ja samasta syystä ihan jokainen ei viininmaistajaksi kelpaa.

        Sitten on näitä jotka polttaa askin tunnissa eivätkä tervatulta suultaan pysty maistamaan tai tuntemaan ylipäätään onko suussa edes hampaita ja kieli vai ei.

        Jep. Ja tuossa testissä olleet eivät ole tottuneet juomaan lähdevettä. Uskon, että jos juo aikansa lähdevettä niin sen kyllä oppii erottamaan hanavedestä. Lähdevesi on niin raikasta ja mautonta, ettei erottamiseen mielestäni edes tarvitse hyvää makuaistia. Juokaa nopeesti pari mukia kraanavettä niin saatatte huomata, että siitä tulee tuntuma suuhun, uimahallin altaan vedestä tulee samanlainen. Lähdevettä voit juoda niin paljon kuin jaksat niin siitä ei tule suuhun mitään tuntumaa.


      • YdinVoimaEki kirjoitti:

        Jep. Ja tuossa testissä olleet eivät ole tottuneet juomaan lähdevettä. Uskon, että jos juo aikansa lähdevettä niin sen kyllä oppii erottamaan hanavedestä. Lähdevesi on niin raikasta ja mautonta, ettei erottamiseen mielestäni edes tarvitse hyvää makuaistia. Juokaa nopeesti pari mukia kraanavettä niin saatatte huomata, että siitä tulee tuntuma suuhun, uimahallin altaan vedestä tulee samanlainen. Lähdevettä voit juoda niin paljon kuin jaksat niin siitä ei tule suuhun mitään tuntumaa.

        Hölynpölyä.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Hölynpölyä.

        Sun juttus on hölynpölyä.


      • YdinVoimaEki kirjoitti:

        Sun juttus on hölynpölyä.

        Ahah. Lapsi siirtyi ite-oot -logiikkaan.


      • NäinMeillä
        YdinVoimaEki kirjoitti:

        Jep. Ja tuossa testissä olleet eivät ole tottuneet juomaan lähdevettä. Uskon, että jos juo aikansa lähdevettä niin sen kyllä oppii erottamaan hanavedestä. Lähdevesi on niin raikasta ja mautonta, ettei erottamiseen mielestäni edes tarvitse hyvää makuaistia. Juokaa nopeesti pari mukia kraanavettä niin saatatte huomata, että siitä tulee tuntuma suuhun, uimahallin altaan vedestä tulee samanlainen. Lähdevettä voit juoda niin paljon kuin jaksat niin siitä ei tule suuhun mitään tuntumaa.

        "Uskon, että jos juo aikansa lähdevettä niin sen kyllä oppii erottamaan hanavedestä"

        Hanavesi ei ole mikään yksi yleinen käsite. Hanavettä otetaan eri paikkakunnilla hyvin erilaisista paikoista. Osa on pintavettä mutta monilla paikkakunnilla se on myös pohjavettä joka on käytännössä ihan samaa "tavaraa" kuin lähdevesi (joka on siis pintaan pyrkivää pohjavettä).


      • opkp
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Uskon, että jos juo aikansa lähdevettä niin sen kyllä oppii erottamaan hanavedestä"

        Hanavesi ei ole mikään yksi yleinen käsite. Hanavettä otetaan eri paikkakunnilla hyvin erilaisista paikoista. Osa on pintavettä mutta monilla paikkakunnilla se on myös pohjavettä joka on käytännössä ihan samaa "tavaraa" kuin lähdevesi (joka on siis pintaan pyrkivää pohjavettä).

        olkoot vaikka pohjavettä niijn sen erottaa. siihen lisätään myrkkyhä mitkä pitää putkistoja kunnossa. ja kun se tulee paskasten putkien läpi niin mausta sen huomaa


      • NäinMeillä
        opkp kirjoitti:

        olkoot vaikka pohjavettä niijn sen erottaa. siihen lisätään myrkkyhä mitkä pitää putkistoja kunnossa. ja kun se tulee paskasten putkien läpi niin mausta sen huomaa

        "olkoot vaikka pohjavettä niijn sen erottaa. siihen lisätään myrkkyhä mitkä pitää putkistoja kunnossa. ja kun se tulee paskasten putkien läpi niin mausta sen huomaa"

        Varsin ristiriitaista että sinusta lisätään myrkkyjä jotta putkistot pysyvät kunnossa mutta silti putkistot ovat paskaisia? Ja niihin putkiinhan tulee se "paska" juuri siitä vedestä joten ne ovat ihan samoja aineita kuin mitä siinä vedessä valmiiksi on, myös pohjavedessä.
        Ja lopuksi pitää todeta että ei sitä "lähdevettäkään" millään sangolla sieltä lähteestä äyskäröidä vaan kyllä se otetaan ihan putkia pitkin.


      • opkp
        NäinMeillä kirjoitti:

        "olkoot vaikka pohjavettä niijn sen erottaa. siihen lisätään myrkkyhä mitkä pitää putkistoja kunnossa. ja kun se tulee paskasten putkien läpi niin mausta sen huomaa"

        Varsin ristiriitaista että sinusta lisätään myrkkyjä jotta putkistot pysyvät kunnossa mutta silti putkistot ovat paskaisia? Ja niihin putkiinhan tulee se "paska" juuri siitä vedestä joten ne ovat ihan samoja aineita kuin mitä siinä vedessä valmiiksi on, myös pohjavedessä.
        Ja lopuksi pitää todeta että ei sitä "lähdevettäkään" millään sangolla sieltä lähteestä äyskäröidä vaan kyllä se otetaan ihan putkia pitkin.

        ei se ole ristiriitaista. tutustu vesilaitoksen toiminta tapoihin niin tiedät. otetaan lähteestä pienellä putkella. vesihohto vedet tulee yleensä 50 luvun putkia pitkin satoja kilsoja


      • Rane69
        NäinMeillä kirjoitti:

        "olkoot vaikka pohjavettä niijn sen erottaa. siihen lisätään myrkkyhä mitkä pitää putkistoja kunnossa. ja kun se tulee paskasten putkien läpi niin mausta sen huomaa"

        Varsin ristiriitaista että sinusta lisätään myrkkyjä jotta putkistot pysyvät kunnossa mutta silti putkistot ovat paskaisia? Ja niihin putkiinhan tulee se "paska" juuri siitä vedestä joten ne ovat ihan samoja aineita kuin mitä siinä vedessä valmiiksi on, myös pohjavedessä.
        Ja lopuksi pitää todeta että ei sitä "lähdevettäkään" millään sangolla sieltä lähteestä äyskäröidä vaan kyllä se otetaan ihan putkia pitkin.

        Ei kai ne 50 luvun putket pysy edes mömmöillä kunnossa näin kauaa! Kuinka typerä sä oot? Katso vaikka netistä vesiputkien kuvia, ne on lähes ummessa kivettyneestä paskasta. Olen nähnyt eräällä työmaalla vaihdettavan runkovesi putkia ja järkytyin nähdessäni, että miten paskanen se on! Ok no en usko, että sulle käy mitään vaikka juot kraanavettä (ihminen on kestävä, voi kestää ongelmitta koko elämämän pituista tupakan, alkoholin ja huumeiden käyttöä), mutta ei sen mukana tulleista kemikaaleista, raudasta, muovista yms ole ainakaan hyötyä.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013090117437555_uu.shtml


      • NäinMeillä
        opkp kirjoitti:

        ei se ole ristiriitaista. tutustu vesilaitoksen toiminta tapoihin niin tiedät. otetaan lähteestä pienellä putkella. vesihohto vedet tulee yleensä 50 luvun putkia pitkin satoja kilsoja

        " otetaan lähteestä pienellä putkella."

        Pieni putki yllättäen "paskaantuu" helpommin kuin iso...

        "vesihohto vedet tulee yleensä 50 luvun putkia pitkin satoja kilsoja"

        Riippuu ihan paikasta ja paikkakunnasta kuinka vanhoja putket ovat ja kuinka kaukaa ne tulevat. Tuskin koskaan kyllä satoja kilsoja...


      • NäinMeillä
        Rane69 kirjoitti:

        Ei kai ne 50 luvun putket pysy edes mömmöillä kunnossa näin kauaa! Kuinka typerä sä oot? Katso vaikka netistä vesiputkien kuvia, ne on lähes ummessa kivettyneestä paskasta. Olen nähnyt eräällä työmaalla vaihdettavan runkovesi putkia ja järkytyin nähdessäni, että miten paskanen se on! Ok no en usko, että sulle käy mitään vaikka juot kraanavettä (ihminen on kestävä, voi kestää ongelmitta koko elämämän pituista tupakan, alkoholin ja huumeiden käyttöä), mutta ei sen mukana tulleista kemikaaleista, raudasta, muovista yms ole ainakaan hyötyä.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013090117437555_uu.shtml

        "Katso vaikka netistä vesiputkien kuvia, ne on lähes ummessa kivettyneestä paskasta"

        Enhän minä sanonutkaan että niissä ei olisi paskaa. Mutta pääasiassa se "paska" on ihan samoja aineita jota siinä vedessä on valmiiksi eli juuri rautaa ja erilaisia mineraaleja.

        "mutta ei sen mukana tulleista kemikaaleista, raudasta, muovista yms ole ainakaan hyötyä. "

        No ei hyötyä mutta pointti olikin se että eivät ne ns. "lähdevedet" aina sen kummoisempia ole jos aletaan tarkemmin tutkimaan. Ja jos katsellaan vähänkin pidemmälle menneisyyteen niin ihminen tuskin on koskaan historiansa aikana juonut keskimäärin niin vähän terveyttä uhkaavaa vettä kuin nykyisessä Suomessa. Poissa ovat menneiden vuosisatojen likaantuneet kaivot ja niiden aiheuttamat epidemiat, puhdistamattoman pintaveden käyttö juomavetenä jne.


    • njnonon

      Opastus vainoharhaisuuteen. Osa1: Vesijohtovesi on myrkytetty.

      Ne lääkkeet, ne lääkkeet!

      • opastus.fasismista

        Vesijohtoveteen on mahdotonta päästä haitallisia aineita tai myrkkyjä virheellisten rakenteiden/materiaalien tai tarkoituksellisten toimien seurauksena, ja jos uskotaan psykiatrian valheisiin eksyneitä niin kyse on paranoiasta, joka tulee hoitaa diagnosoimalla "väärinluulija" ja myrkyttämällä hänet terveyttä tuhoavilla kemikaaleilla pitkään tai elinkautisesti. Eikä siinä vielä kaikki. "Väärinluulijoiden" diagnosoiminen kannattaa, sillä mitä enemmän on potilaita niin sitä enemmän on lääke- ja hoitobisneksellä rahaa/työtä.


      • ja.lisäys

        Ja mitä enemmän on lääke- ja hoitobisneksellä rahaa/mielivaltaa käytettävissään niin sitä enemmän valtio velkaantuu.


      • EiOleVaikeaa

        Juuri niin, ne lääkkeet, lääkkeet.

        Niitä kun löytyy juomavedesta, varsinkin kaupungeissa joissa juodaan pintavettä aikas helvetisti.

        Samoin hormoneja yms.

        Tästä on ihan Hesari ja muut normaalilehdetkin kertoneet. Itse voit todeta asian viemällä vesijohtovettä laboratorioon.

        Mistä se johtuu? Suurin piirtein niin että kun yläjuoksulla joku vetäisee antibioottikuurin, tai lehmät napsii hormoneja jotta pihvistä tulee isompi iso osa lääkkeestä kustaan ulos. Kusi sitten päätyy jokeen. Ja sinä juot sitä.


    • dfgsdfhfg

      Monissa paikoin hallitus myrkyttää juomaveden tahallaan fluorilla. Näin esimerkiksi Queenslannissa, Australiassa, jo usean vuoden ajan. Minkähänlainen suojavarustus kaupungin työntekijöillä on, kun he kaatavat tuota alumiiniteollisuuden jätettä Wivanhoe Damiin, ja pohtivatko he ollenkaan, että itsekin juovat sitä kotiraanasta. Fluori passivoi ihmisiä, tekee heistä tottelevaisempia. Ja se syrjäyttää jodia kilpirauhasesta ja heikentää siis immuniteettia, eli altistaa monille taudeille. Tehokasta, jos tarkoitus on, että ihmisiä sairastuu ja kuolee suurin määrin.

      • HampaatSuussa

        Ottaen huomioon Australian väestönkasvun tuo keino ei selvästi toimi.

        :D

        Australiassa väestö keulii melkein 2% vuodessa, se on noin kaksinkertaisesti keskimäärin länsimaihin verrattuna.

        Fluorilla on myös hyötyjä, hampaat pysyy suussa eikä suu ole yhtenään huonojen hampaiden takia tulehtuneena. Suuperäiset tulehdukset kun on tappavia ja vaikuttaa esim tutkitusti älyyn. Nuorempi polvi ei tiedä tekohampaista kuin vitsinä, mutta mun isovanhempien ikäpolvella ei enää 50 iässä ollut omia hampaita jäljellä. Mun vanhemmilla oli 50 iässä lähes kaikki hampaat tallessa, tosin paikattuna. Tällä näkymin mulla on samassa iässä omat tallessa, ja vain muutamassa hampaassa paikkausta.

        Nuoremmille omat hampaat on itsestään selvyys, mutta ei se ihan niin mene.

        Fluorin hyödyt huomattiin mm. kun oli alueita missä luonnollisesti veteen luikeni maaperästä fluoria riittäviä määriä että tuo hammashyöty saavutettiin. Joku tiedemies sitten alkoi asiaa ihmettelemään ja löysi yhteyden.

        Mä juon fluoritettua vettä, mutta osaan silti vastustella kaikkea.

        Jodia saa joditetusta suolasta.

        Mitä tulee fluorin myrkyllisyyteen; myös happi on korkeina pitoisuuksina myrkyllistä, samoin sen johdannainen vesi. Kaikilla aineilla on ainemäärä josta lähtee henki, mutta pienempinä määrinä ovat elämälle pakollisia tai vähintään hyödyllisiä. Kannattaa ymmärtää kokonaisuus...


      • Kyllä joidenkin hanaveteen voisi lisätä ne skitsofrenialääkkeet valmiiksi.


    • okmoip

      No mutta hoh-hoijaa: "Kusi sitten päätyy jokeen. Ja sinä juot sitä." Voi tulla yllätyksenä, mutta se vesi puhdistetaan siinä välissä! Jatka ihan niitä lääkärin määräämien lääkkeiden ottamista vaan!

      • KieltäminenEiAuta

        Toki puhdistetaan, mutta kaikkia ei saada pois. Ja se on edelleen teknisesti kusta, joku sen kusi.

        Tosin jokainen h2o molekyyli maapallolla on ajan saatossa vähintään kerran kustu jonkin toimesta.

        Mitä tulee lääke- ja hormonijäämiin juomavedessä, olet täysin vapaa viemään vettäsi laboratoriotutkimuksiin ja toteamaan saman asian itse. Asian myöntää sekä vaihtoehtouutismedia että valtamedia.

        Missä siis on ongelma ettet suostu uskomaan?


    • lnnonoi

      Joo, joka lasillisessa vettä on 100 000 molekyylia Hannibalin norsujen kusta. Näinhän se on. Juonko siis kusta? En! Etkä sinäkään.

      Ja juu, juomavedessä voi olla hormoonijäämiä. Mitä aiot asialle tehdä?

      • UskoithanLopulta

        En mä tee asialle mitään; paitsi juon vettä. Tässä keskusteltiin siitä onko siinä niitä vai ei, ja koitit ensin inttää ettei olisi. Onneksi uskoit viimein.

        Ei mulla muuta.


      • lnnonoi
        UskoithanLopulta kirjoitti:

        En mä tee asialle mitään; paitsi juon vettä. Tässä keskusteltiin siitä onko siinä niitä vai ei, ja koitit ensin inttää ettei olisi. Onneksi uskoit viimein.

        Ei mulla muuta.

        Ööö, luepa uudestaan ja syyttele vasta sitten. Kuka intti ja mitä?


    • ruisgutti

      intisä laitettin tabi veteen ja se puhiisti kaik liat vaik ojaveest. mul samoi tapeja 1000 kpl ja lisää saan. ei oo enää hampii mul mut vatsa o

      • pompmom

        Kirjoita ensi kerralla selvin päin, on helpompaa ymmärtää!


    • l-enrnket

      Fluori on hermomyrkky .

      • MyrkkySielläElämäTäällä

        Ja raudasta rakennetaan laivoja sekä rautatiekiskoja. Silti sun pitää myös syödä sitä.

        Ja natriumi on helvetillinen myrkky, samoin kloori. Mutta yllättäen elimistösi tarvitsee kloorattua natriumia elääkseen; ilman kuolet nopeasti.


    • Jos uskoo homeopatiaan, ei kyllä uskalla juoda minkäänlaista vettä.
      Johonkinhan se homeopaattien poisheittämä homeopaattisia rohtoja sisältävä vesi päätyy, ja homeopaattisten oppien mukaan laimentuessaan vain voimistuu.l

      • Veteranfan

        Onko homeopatia sitten terveysriski ???


      • Veteranfan kirjoitti:

        Onko homeopatia sitten terveysriski ???

        Homeapatian mukaan ilmeisesti olisi.


    • Kzkxbkdkd

      Anna sen veden seistä juomakupissa yön yli, niin kyllä se kelpaa eläimillekin. Jostain syystä ne ei tosiaan tuoretta vettä juo ja pihallakin koira juo mieluummin lätäköstä kuin lähteestä.

      • Nimen omaan! Suuri osa veden sadoista kemikaaleista haihtuu vettä seisottamalla. Eläimillä on äärettömän herkät aistit ne ei tosiaan huo mielellään kemikaali vettä.


      • YdinVoimaEki kirjoitti:

        Nimen omaan! Suuri osa veden sadoista kemikaaleista haihtuu vettä seisottamalla. Eläimillä on äärettömän herkät aistit ne ei tosiaan huo mielellään kemikaali vettä.

        Minäpä veikkaan että sadevedessäkin voi olla enemmän kemikaaleja kuin hanavedessä.


      • kööjijöo
        kekek-kekek kirjoitti:

        Minäpä veikkaan että sadevedessäkin voi olla enemmän kemikaaleja kuin hanavedessä.

        jos et usko et hanavedessä on satoja kemikaaleja niin sun kannattaa ottaa asioista selvää.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Minäpä veikkaan että sadevedessäkin voi olla enemmän kemikaaleja kuin hanavedessä.

        Sadevedessä ei ole muuta kuin vettä.


      • SadevedessäKaikkea
        YdinVoimaEki kirjoitti:

        Sadevedessä ei ole muuta kuin vettä.

        Et sitten ole kuullut happosateista? Tai nähnyt metsää sellaisten jälkeen?

        Kyllä se sadevesikin kantaa mukanaan ties mitä; pikainen googlettelu valaisee asiaa.

        Ja jos et siihen usko, kerää ja vie laboratorioon. Tässä on isoja alueellisia eroja, tietenkin.


      • SadevedessäKaikkea kirjoitti:

        Et sitten ole kuullut happosateista? Tai nähnyt metsää sellaisten jälkeen?

        Kyllä se sadevesikin kantaa mukanaan ties mitä; pikainen googlettelu valaisee asiaa.

        Ja jos et siihen usko, kerää ja vie laboratorioon. Tässä on isoja alueellisia eroja, tietenkin.

        Tottakai jos vesi sataa saasteiden läpi. Ainakin täällä maalla sadevedessä ei ole mitään epäpuhtauksia. Olen vienyt mm sadevettä labraan ja se oli täysin puhdasta.


      • NäinMeillä
        YdinVoimaEki kirjoitti:

        Tottakai jos vesi sataa saasteiden läpi. Ainakin täällä maalla sadevedessä ei ole mitään epäpuhtauksia. Olen vienyt mm sadevettä labraan ja se oli täysin puhdasta.

        "Tottakai jos vesi sataa saasteiden läpi. Ainakin täällä maalla sadevedessä ei ole mitään epäpuhtauksia"

        Eivät ne saasteet kaupunkien rajoilla pysähdy. Varsin naivia ajatella että maalla on puhdasta ja kaupungissa saasteista. Esim. yksi suurimmista vesistöjen rehevöittäjistä ja pilaajista on maatalous jonka jäljiltä vesistöihin valuu suuri määrä niin ravinteita kuin myös bakteeripäästöjä.


      • NäinMeillä kirjoitti:

        "Tottakai jos vesi sataa saasteiden läpi. Ainakin täällä maalla sadevedessä ei ole mitään epäpuhtauksia"

        Eivät ne saasteet kaupunkien rajoilla pysähdy. Varsin naivia ajatella että maalla on puhdasta ja kaupungissa saasteista. Esim. yksi suurimmista vesistöjen rehevöittäjistä ja pilaajista on maatalous jonka jäljiltä vesistöihin valuu suuri määrä niin ravinteita kuin myös bakteeripäästöjä.

        Eivät pysähdy, mutta mitä kauemmas saasteet leviää niin sitä enemmän ne laimenee ja nousee sadepilvien yläpuolelle.


      • PuhtausRiippuuAina
        YdinVoimaEki kirjoitti:

        Eivät pysähdy, mutta mitä kauemmas saasteet leviää niin sitä enemmän ne laimenee ja nousee sadepilvien yläpuolelle.

        Nousee niin ylös että muonoin Saksan piiput tuprutti niin korkealle että se happosade tuli jossain Lapin tienoilla.

        Tästä tehtiin aikanaan tutkimuksia yms.

        Toki on sen jälkeen puhdistunut. Sadevesi lienee nykypäivänä moninkertaisesti puhtaampaa "likaisenakin" kuin se oli yleisen saastutuksen aikana.

        Ja kuten totesin, siinä mitä sadevesi kussakin paikassa sisältää on eroja; eroja myös siinä mitä se sade sisältää samassa paikassa eri päivinä.

        En lähtisi yhden testin perusteella hörppimään "puhdasta" vettä; se kun saattoi olla poikkeustilanne.


    • Ainakin meillä ennen kissa jos toinenkin yritti mennä vessanpytystä juomaan.
      Ja sehän on hanavettä.

      • Veteranfan

        Kissoilla ja koirilla on tunnetusti luotettava hajuaisti.
        Eivät lemmikitkään juo heti kraanavettä ennenkuin se on seissyt jonkin aikaa.


      • Veteranfan kirjoitti:

        Kissoilla ja koirilla on tunnetusti luotettava hajuaisti.
        Eivät lemmikitkään juo heti kraanavettä ennenkuin se on seissyt jonkin aikaa.

        Mutta pissi ei kissoja näyttänyt haittaavan.


      • NäinMeillä
        Veteranfan kirjoitti:

        Kissoilla ja koirilla on tunnetusti luotettava hajuaisti.
        Eivät lemmikitkään juo heti kraanavettä ennenkuin se on seissyt jonkin aikaa.

        "Eivät lemmikitkään juo heti kraanavettä ennenkuin se on seissyt jonkin aikaa."

        En tiedä mitä lemmikkejä teillä on mutta meidän koira juo ihan heti lähes mitä vain sen eteen laittaa jos on janoinen. Myös olut kelpaa ;)


    • Norsk.Hydro

      Tislaamalla. Tulokseen kannattaa lisätä hieman mineraaleja ja suoloja, joita eläinruumis tarvitsee.

    • SoftKillerit

      Olen parii viime vuoden aikan keittänyt kaikki juomavedet, eistä tiedä onko NWO miehet pistenyt Fast-Track käyntin jopa suomessa... pitää saadaa mahdollisiman pian Georgia Guidestone ohjet aikaa n

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe