V6 camaro ostoaikeissa

Pelkkäkutonen

Moi. Oon alkanut jostain syystä katteleen noita 94 tai uudempia camaroita Seuraavaksi autoksi. Ja 3.8kutosella! En tiedä haluanko automaatin ja manuaalin. Kumpi kestävämpi?Mitä kokemuksia 3.8 koneisista malleista? Onko niinkestävä hyvä kone kun oon kuullut. Monilla ajettu 200-250tkm. Minkälaisia remppoja tullut vastaan noissa ajomäärissä? Kulutusosaa vai onko isompaa hajonnut? Antureita? Laatikko? Toimiiko ruisku hyvin vielä 20vee iässä?
Onko targa huono keksintö niinkuin Jotkut väittävät.
Sämpylä caprise piti ostaa mut camaro kiinnostaa enemmän.

30

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiva-Auto

      Käytetty auto on juuri niin hyvä, kuin millä pidolla se on ollut. Työntötanko-V6 on varmatoiminen ja hyvä moottori. Itse valitsisin automaattivaihteisen version, ihan vaan käyttömukavuuden takia. 4L60E on vahva laatikko, sitä käytettiin myös GM:n truck-luokan ajoneuvoissa ja Tahoessa.

      En näe T-top-katossa mitään huonoa. Avoauto-entusiastit tietty moittivat sitä, että kattopalat täytyy irrottaa käsin eikä tuloksena ole siltikään aito avoauto.

      Tottakai parikymmentä vuotta vanhoissa autoissa tulee varautua mihin vain, mutta mitään piileviä aikapommeja nämä neljännen sukupolven Camarot eivät ole.

    • Camaro1996

      3.8 koneista tomaatti camaroo oon joskus testannut. Muovinen ja melko tavis peli. Ikkunat suhisi ja rengasmeteli oli myös melkoinen. Kiihty suht hyvin mut Sellanen laiska nöyrä kuva siitä jäi. Ajoin ehkä 150km yhden ehtoon aikana eli kestävyydestä en sit sano mitään.
      Seuraava saa sanoo sit et osta kasilla !

    • Th350

      4l60e loota hyvä? Joo on varmaan mut rikki mennessään sitä osaa kukaan korjata. Tarvii tietoa sieltä ja täält ennen ku pelaa hyvin. Liikaa sähköö tuossakin. Tämän takia itse ajan nykyään vanhalla jenkkiautolla.

    • Kiva-Auto

      En tiedä mitä tarkoitat sillä, ettei kukaan osaa korjata. Suomesta kyllä löytyy asiansa osaavia ja ammattitaitoisia firmoja. Vaihteiston toiminnan ohjaaminen sähköisesti ei sisällä mitään mystiikkaa.

    • Th3500

      Sorry ehkä hieman liiottelin mut sivusta seurasin ku yhden camaron loota temppuili. Korjaamolla neljä eri kertaa ennenkuin alkoi toimii. Vikakoodit tulkittiin väärin ja loota alas ja palasiksi
      Pari korjaajaa ei ottanut edes työnalle.
      Noh nyt kai toiminut täydellisesti jo pari kesää.

    • Pelkkäkutonen

      Kiitti asia vastauksista. Mut lisää kysymyksiä. 94-97 malli hienompi mut onko 98 mulkosilmässä jotain miksi kantsis alkaakin katteleen niitä? Samaa tekniikkaa vissiinkin? Onko tän mallin camaro kova ruostuun . Ainakaan yhtään päältä ruostunutta en ole nähnyt.
      Mistähän muuten johtuu näiden halpa hinta. Komee taloudellinen ja suht kestäväkin ? Eikö nii mut hintaa alk 4000€. 6000€ saa jo valita.

    • Kiva-Auto

      Mallivuoden -98 Camaro on samaa sukupolvea aiemmin puheena olleen -94:n kanssa. Kun auto on varustettu V6:lla, ei niiden välillä ole muuta eroa kuin ulkonäkö ja ehkä sisällä jotain muutoksia.

      Ruostumiseen en ota kantaa. Ei Camaro sen parempi tai huonompi korroosionkestoltaan ole kuin muutkaan autot. Sillä on suuri merkitys, onko ajettu suolassa ja jos on kyseessä Suomi-auto, onko sille tehty alusta- ja kotelosuojaus.

      Hinnan muodostumisesta on myös vaikea sanoa mitään, siihen vaikuttaa varustuksen lisäksi moni muu asia. V6-malli on lähtötason versio, eikä siksi harraste- tai elämäntapa-autona ihan niin haluttu kuin V8-moottoriset. Neljäs sukupolvi on myös siinä ikäluokassa, että ne ihmiset kellä on varaa pitää Suomessa tällaista arkikulkineena, ajavat jo paljon uudemmilla.

      Mutta jos tuollaista neljännen sukupolven Camaroa pitää edes siistissä käyttökunnossa, ei sen hinta myöskään tule putoamaan.

    • Montecarlo1976

      Tuollaset camarot ei oikeen ole kenenkään juttu. Tötterötukille 30vuotta liian uusia, nuoriso kattoo et bemari kiihtyy/kulkee/on parempi ajaa ja tavis jenkkimies karsastaa veekasin puutetta.
      Jäljelle jää aika pieni joukko jotka pitää tälläistä camaroa ostamisen arvoisena.

    • Pimsukka

      Sinänsä ei huono vaihtoehto. 3,8 kone on erittäin luotettava moottori. Omalla ajettu nyt noin 160 tkm, ja pelittää ongelmitta. Konetta ei ole koskaan avattu. Öljyt on vaihdettu. Muuta ei ole tarvinnut tehdä. Pienet sähköviat voi olla ongelmina. Niitä tulee vanhemmiten tietysti kaikkiin autoihin. (omassa mm. jarruvalojen lamppukannat pitänyt vaihtaa ym.) mutta olleet toistaiseksi pikkujuttuja. Camaroa on myös 3,4 koneella. Älä osta sitä! Ota 3,8 v6, jos vaan löydät hyvän yksilön. Siihen on saatavissa huomattavasti paremmin mm. viritysosia, jos sellaisesta olet kiinnostunut. Vm 98:stä eteenpäin kaikki v6 mallit on 3,8 koneella.

      Sinuna välttäisin euromallin camaroita. Ostaisin mieluiten Usa:sta tuodun. Esim. ajovalojen vaihto voi tuottaa ongelmia, jos ostat euromallin. Ajovalojen pitää silloin olla e-hyväksyttyjä, eikä niitä ole enää saatavissa.

      • lsmissäoot

        Miksi ei voi ostaa 3.4:lla? Ostaa sillä millä haluaa! Itse etsin 98-02 Birdiä LS1:llä. 3.8 tuntuu ihan kivalta koneelta ja suht pirteä. Mutta ainoa "kauneusvirhe" on se pölhö pieni pörinä mitä kutonen pitää, se ei sovi tuohon autoon. Ei sitten alkuunkaan! Sitten on näitä putkistolaitettuja (millä yritetty peittää/huijata muka jotakuta?) kutos- 4th genejä mitkä kuulostaa kierrättäessä ihan ralli-MG Metrolta, eli vielä vammaisempi ääni. Eikä sovi autoon ollenkaan... V8:aa ei korvaa vain mikään.


    • Pimsukka

      Muuten, v6 3,8 l Camaro on viritettävissä (aika helposti) n. 270 hv:n tehoihin.

      • lsmissäoot

        Kaikella kunnioituksella, mutta 70hv "aika helposti" vapaastihengittävään moottoriin kuulostaa suht huolettoman optimistiselta arviolta. Konserni itsekin "joutui" ottamaan turbon mukaan peliin 270 saadakseen samasta moottorista, muistaakseni Buick Grand Nationalissa tjsp. 3.8 taisi olla Buickin koneita, muistelisin.


    • Pelkkäkutonen

      Moi taas. Homma etenee hiljakseen. kävin kattoo yhtä firebirttia 3.4 koneella ja automaatilla. Osittain sen takia et oli ihan lähistöllä myynnissä.
      Sai vähän tuntumaa mut tämä yksilö oli tosi ruosteinen kun sillä oli ajettu kesät talvet hesassa. Koeajoo en tehnyt kun en halunnut alkaa hieroon kauppoja mut muuten kattelin aika tarkkaan.
      Innostus kasvoi ennestään.

      Mites tuollasen usasta tuodun camaron tunnistaa? mailimittari?
      Onko 3.8 kone hydraulisilla vent nostimilla? rullanokka? Ja kulkeeko ruiskusysteemi lyhenteellä tpi eli monipisteruisku vai miten?

    • Kiva-Auto

      Mailimittari on yleensä tunnusomainen uitetuille yksilöille.
      Venttiilikoneiston nostajat ovat hydrauliset ja rullakeinuvivuilla.

      Ruisku on näissä aina imukanava-monipisteruisku (Electronic fuel injection, EFI)
      TPI (Tuned Port Injection) on Chevroletin pikkulohko V8-moottoreissa vuosina 1985-92 käytössä ollut järjestelmä, jossa on aivan oma erityinen imujärjestelmänsä:
      http://www.superchevy.com/how-to/148-0207-tuned-port-injection-small-block-v8/

      • Kiva-Auto

        Korjaan: hydraulisilla rullanostimilla. Ajatuskatkos ja -virhe.


    • pelkkäkutonen

      Kiitos selkeistä vastauksista. Teknistä tietoo alkaa oleen mut vielä kun sais itelle perustelua/vakuuteltua et tuollanen olis hyvä tai edes kohtuullinen ostos.
      Korimalli ok,kutonen automaatti ok ,pienet takatilat ok,kulutus ok,varaosien hinnoittelu ok mut
      pelkään edelleen anturi/sähkövikoja.
      Näissä on muuten hintapyynneissä hajontaa aika lailla sieltä 4000euron korvilta liki 10000euroon. Ajomäärät kuitenkin suht tasaisesti noin 200tkm -50tkm

    • Kiva-Auto

      Olet jo hyvää vauhtia matkalla pimeyden ytimeen, joten turha pyristellä vastaan.

    • Redwoo

      Siis ei niitä sähkö- anturivikoja nyt mitenkään erityisen paljon ole. (Ihan samalla tavalla, ja enemmänkin) niitä on muissakin, myös eurooppalaisissa autoissa). Kaiken kaikkiaan hyvä auto. Mutta jos löydät uitetun yksilön (jolla ei ole ajettu talvella, ota se!)

    • Fury1964

      Sanoisin et osta kasilla oleva. Vähän kalliimpi mut ominaisuuksia ja huvituksia koko rahan edestä. Lapsellista sanoa mut kyllä ne äänet on sellaiset kasissa ettei niihin kyllästy.
      Kutoskoneiset Jenkit olleet kautta aikojen talvikulkineita joten ruostuneempia yksilöitä liikkeellä enemmän.
      Eli pitkällä aikavälillä tulet viihtymään kasikoneisen camaron kans paremmin. Camaron 3.8 kai hyvä kestävä mut silti.
      Ps. Kerran omistanut jenkin kutosella( vaihto kasiin ihan järjetön jumppa myöhemmin)

      • valintahyvä

        Tämän päivän bensiinin hinnalla ei enää tarvita V8 konetta.
        Kuutosella ajat paljon pidempään ja talous pysyy kunnossa.


      • 2SS
        valintahyvä kirjoitti:

        Tämän päivän bensiinin hinnalla ei enää tarvita V8 konetta.
        Kuutosella ajat paljon pidempään ja talous pysyy kunnossa.

        Riippuu hankkiiko käyttöautoksi vai harrasteautoksi...
        V8 ja mielellään jokin kirjainyhdistelmä takaa paremman arvon tulevaisuudessa.


      • kaikkimeneekuitenkin
        valintahyvä kirjoitti:

        Tämän päivän bensiinin hinnalla ei enää tarvita V8 konetta.
        Kuutosella ajat paljon pidempään ja talous pysyy kunnossa.

        Eipä varsinkaan LS1:llä ole paljoa tai juuri ollenkaan eroa kutosien kulutuksiin. Ja status on ihan eri planeetalta, kuten myös haluttavuus siinä vaiheessa kun sitä alkaa myymään eteenpäin. Voisin toki kutos-FBobynkin ottaa ei siinä mitään. Mutta mikä talouden kunnossapitoauto Camaro tai Firebird ylipäätään edes on!?


    • Elcamino1981

      Onko noissa kutosissa 3.4 ja 3.8 sama tremec t56 kun veekaseissa?

    • Elkamino

      Onko 1993-2000 malleissa todellakin takana lehtijouset ja jäykkä taka akseli?

      • Kiva-Auto

        Ei todellakaan.


    • Kannattaamiettiä

      Uusi civic 1.5 turbo 182hv on suorituskykyisempi joten mieti myös sitä?

    • Pätkiiiiiiii

      Montako kattia löytyy V6 camarosta ? 3.8 ja vm 1999.Edessä ja takana? Montako lambadaa?
      Tietäisi vähän ku camaroa tyrkyllä mut lambada ehkä pimeänä? Ja voipi olla kattkin sit sökö

    • Cama1999

      MOI. Tuli ostettua hiljattain 99 vuoden camaro 3.8 koneella. Muuten hyvin toimiva laite mut hieman askarruttanut koneen lämmöt. Maantiellä80-85 astetta ok? ja taajama ajossa tainnut käydä 100asteessakin.Olis varmaan noussut siitäkin jos kylää olis riittänyt..... flekti ei tainnut pyöriä vielä silloinkaan?? Termari 90asteinen.
      Missä kohtaa flektit pitäs herätä pyörimään?

    • jpn22

      3,8 camaro 2000vm 3vuotta ajellu tekniikassa ei murheita vats systeemi ainut mikä temppuillu egr yks tyyppivika 3,8 mut osa 30 taalaa jos menee eikä vats ohituskaan kun muutaman kympin

    • V6oneimikään

      V6 on vaikea asia, vähän kuin väärennös,ei tunnu miltään, hajuton mauton,mitään sanomaton ,arkisen harmaa , corolla , aivan sama, ei merkitystä,haukotus,ei kiinnosta , mitä? Sanoitko jotain? Miksi? Mikä kone! Ai v6 ei ole henkeä , hengetön, turhake. V6 camarossa on EI YHTÄÄN MIKÄÄN,

      Teholla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, r4 saa kivasti tehoa vaikka 600 hv ja samoin v6 sesta.

      V8 on kone. v6 on ei mikään.

      Aston martinilla on hieno v12 mutta se onkin eri juttu..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe