Lääkäriin meno

lesken

Minulla on ongelma, nimittäin lääkäriin meno. En käytä mitään lääkkeitä ja tunnen itseni hyvinvoivaksi. Kuitenkin lääkäriin on mentävä. Halusin vain käydä terveydenhoitajalla näyttämässä vasenta korvaani. Terkkari katsoi tietojani ja sanoi, että en ole vuosiin käynyt lääkärillä. Nyt on aika. Se tarkoittaa käytännössä labroja, ekg , verenpaine ym. tylsää. Vain yhden korvan tähden koko rumba. Voih

128

1328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nii, lääkärissä voi tulla sairaaksi.

      • lesken

        Niinpä. Lääkäri pitää mommeria ylipainosta, kolestrooleista ja paineista. Olen aikapäiviä kieltäytynyt syömästä Simvastania ja verenpainelääkkeitä. Yksi lääkäri sanoi, että pakko syödä. Kysyin, että mikä ihmeen pakko? Lääkärit ovat lääketehtaitten mannekiinejä. Nyt jo nousee verenpaine, kun ajattelenkin lääkäriinmenoa. Taidan peruuttaa koko show:n, ja menen yksityiselle. Siellä menee rahaa mutta pääsee helpommalla.


      • lesken kirjoitti:

        Niinpä. Lääkäri pitää mommeria ylipainosta, kolestrooleista ja paineista. Olen aikapäiviä kieltäytynyt syömästä Simvastania ja verenpainelääkkeitä. Yksi lääkäri sanoi, että pakko syödä. Kysyin, että mikä ihmeen pakko? Lääkärit ovat lääketehtaitten mannekiinejä. Nyt jo nousee verenpaine, kun ajattelenkin lääkäriinmenoa. Taidan peruuttaa koko show:n, ja menen yksityiselle. Siellä menee rahaa mutta pääsee helpommalla.

        Ei kai lääkäriin voi pakottaa? Jokainennhan päättä itse alistuuko tutkittavaksi ja hoidettavaksikin ja silloin kantaa itse myös siitä vastuun. Aattelit siten elelää oirenes ihan luomuna?


      • prima.span

        Lapsellinen pelko tai itsepäisyys näkyy olevan ongelmana!


      • prima.span kirjoitti:

        Lapsellinen pelko tai itsepäisyys näkyy olevan ongelmana!

        No toiset ajattelee tolleen. Tiedän mutaman tervaskannon jotka ei halua mennä lääkäriin ja sitten kehuvat muile et k ei heillä mitään sairauksia ole kun ei ole lääkkeitäkään, siis mitään ei ole todettu. Ja sitten semmisoa jotka kyllä menee lääkäriin, mutta jättäät kaikki määrätyt lääkkeet apteekista hakematta. Jolekin sanoinkin et miks sitten menet jos et ohjeita noudata lääkitysten suhteen. Sillomhn se on ihan turhakäynti .

        Tosin lolesterolilääkityksistä ollaan montaa eri mieltä.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        No toiset ajattelee tolleen. Tiedän mutaman tervaskannon jotka ei halua mennä lääkäriin ja sitten kehuvat muile et k ei heillä mitään sairauksia ole kun ei ole lääkkeitäkään, siis mitään ei ole todettu. Ja sitten semmisoa jotka kyllä menee lääkäriin, mutta jättäät kaikki määrätyt lääkkeet apteekista hakematta. Jolekin sanoinkin et miks sitten menet jos et ohjeita noudata lääkitysten suhteen. Sillomhn se on ihan turhakäynti .

        Tosin lolesterolilääkityksistä ollaan montaa eri mieltä.

        eiku kol...............


      • höperö-ootki
        lesken kirjoitti:

        Niinpä. Lääkäri pitää mommeria ylipainosta, kolestrooleista ja paineista. Olen aikapäiviä kieltäytynyt syömästä Simvastania ja verenpainelääkkeitä. Yksi lääkäri sanoi, että pakko syödä. Kysyin, että mikä ihmeen pakko? Lääkärit ovat lääketehtaitten mannekiinejä. Nyt jo nousee verenpaine, kun ajattelenkin lääkäriinmenoa. Taidan peruuttaa koko show:n, ja menen yksityiselle. Siellä menee rahaa mutta pääsee helpommalla.

        hah hah haaaaa, joooo,


      • kylmätotuus
        lesken kirjoitti:

        Niinpä. Lääkäri pitää mommeria ylipainosta, kolestrooleista ja paineista. Olen aikapäiviä kieltäytynyt syömästä Simvastania ja verenpainelääkkeitä. Yksi lääkäri sanoi, että pakko syödä. Kysyin, että mikä ihmeen pakko? Lääkärit ovat lääketehtaitten mannekiinejä. Nyt jo nousee verenpaine, kun ajattelenkin lääkäriinmenoa. Taidan peruuttaa koko show:n, ja menen yksityiselle. Siellä menee rahaa mutta pääsee helpommalla.

        Parasta on, että menet yksityiselle korvalääkärille.
        Jos se lääkäri sitten jotain rohtoa määrää, niin yritä sitä myös käyttää, vaikka kovin lääkevastainen tunnut olevankin.


    • sinähän.valitset

      Viimeistään sitten kun kolesterolikertymät on tehneet tuhojaan verisuontesi seinämiin, ymmärrät nuo ennakoivat hoidot. Pakkohan ei tietenkään ole kuin kuolla, mutta siihen saakka on mukavampi elää niillä hoidoilla, mitkä lääketiede on kehittänyt verenpaineenkin hillitsemiseen.
      Ohituksen saanut sydänkin voi paremmin kuin hoitamaton.

    • flegmaatti

      Terve ihminen on sellainen jota ei ole koskaan kunnolla tutkittu!

      Ongelmat vaihtelevat. 60:n tienoilla sain 3:n vuoden karenssin julkiseen terveydenhuoltoon. Kävin jokainen syksy tarkastuksessa ja kokeissa. Varatessani seuraavaa aikaa minulle vastattiin, että edellisen syksyn tulokset ovat sitä luokkaa, ettei minua oteta tarkastukseen.

      Asia vahvistui kun erään akuutin oireen ( uloste muutui pikimustaksi ) vuoksi pääsin tutkimukseen. Tulosteeseen ko.lekuri lisäsi käsin, ettei minua oteta julkisen puolen tarkastukseen seuraavien 3:n vuoden aikana. Alla päiväys ja allekirjoitus! Olen säilyttänyt dokumentin. Vahinko vain, ettei se ole tietojärjestelmässä.

      Toinen ääripää. Syöpäleikkausten jälkikontrollin yksi laboratoriotulos oli päin seiniä.
      126 kertainen todelliseen nähden. Teetätin ko. kokeen uusiksi ja tulos oli viitearvon alarajoilla.
      Siitä huolimatta 4kk:n aikana minulle tehtiin 10 toimenpidettä käsittäen keuhkokuvauksen, kaksi tietokonetomografiaa, keskivartalon ultrauksen, suolen tähystyksen ja verikokeita.
      Tuona aikana revittiin yksi hammas pois labravirheen vuoksi.

      Ei oo järkee, järkee, järkee!

      Ps. Missään vaiheessa en tuntenut itseäni sairaaksi. Kuntoilu kulki entiseen malliin, hieman hiipuen.

      • lesken

        Lääkääriin meno tarkoittaa kohdallani n. 30 km bussilla matkustamista keskustaan. Odottelua, että terveysasema aukeaa. Kun lääkäri määrää labrat, sinne on n. 3 km terveysasemalta. Ja sinne on tilattava aika. Jälleen labrasta keskustaan ja siellä odottelua bussiin, joka vie näin kesäisin harvoin maaseudun kotiin. Jos labrat otetaan seuraavana päivänä aamulla kello 8.00, sama rumba jatkuu. Ja taas mahdollisesti lääkärille. Kaikki vain, kun halusin tarkistuttaa vasemman korvani.


      • lesken kirjoitti:

        Lääkääriin meno tarkoittaa kohdallani n. 30 km bussilla matkustamista keskustaan. Odottelua, että terveysasema aukeaa. Kun lääkäri määrää labrat, sinne on n. 3 km terveysasemalta. Ja sinne on tilattava aika. Jälleen labrasta keskustaan ja siellä odottelua bussiin, joka vie näin kesäisin harvoin maaseudun kotiin. Jos labrat otetaan seuraavana päivänä aamulla kello 8.00, sama rumba jatkuu. Ja taas mahdollisesti lääkärille. Kaikki vain, kun halusin tarkistuttaa vasemman korvani.

        Jossain pohjoisessa tuo kolkyt kilsaa on vain poronkusema. Kaikki elämässä on niin suhteellista.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Jossain pohjoisessa tuo kolkyt kilsaa on vain poronkusema. Kaikki elämässä on niin suhteellista.

        Eipä ole täällä pääkaupunkiseudullakaan matka eikä mikään. Eikä ajallisesti varsinkaan. Yli tunnin työmatka ei täällä ole mikään outo juttu. Lähiöunelmaa vaan.


      • ent.siivoojaparka
        lesken kirjoitti:

        Lääkääriin meno tarkoittaa kohdallani n. 30 km bussilla matkustamista keskustaan. Odottelua, että terveysasema aukeaa. Kun lääkäri määrää labrat, sinne on n. 3 km terveysasemalta. Ja sinne on tilattava aika. Jälleen labrasta keskustaan ja siellä odottelua bussiin, joka vie näin kesäisin harvoin maaseudun kotiin. Jos labrat otetaan seuraavana päivänä aamulla kello 8.00, sama rumba jatkuu. Ja taas mahdollisesti lääkärille. Kaikki vain, kun halusin tarkistuttaa vasemman korvani.

        Alat olla siinä iässä, että vaikka tunnet itsesi terveeksi, niin yhtä ja toista voi löytyä lab. kokeissa ja EKG:ssä.
        Verenpainetauti ja diabetes esim. ovat niin hiipiviä, että sitten kun alkaa oireilla, niin on myöhäistä pyllistellä enää.
        Onko sinulla tosiaan niin kiirettä aikaa, ettet meinaa joutaa matkustamaan 30 km päähän kahtena päivänä peräkkäin? Vai oletkohan ihan terve sittenkään, jos se tuntuu sinusta raskaalta matkalta?
        Minä kävin töissä 50km päässä viitenä päivänä viikossa kahdeksan vuoden ajan vielä tuon ikäisenä ja vanhempanakin kuin sinä olet nyt.


      • hmp.f kirjoitti:

        Eipä ole täällä pääkaupunkiseudullakaan matka eikä mikään. Eikä ajallisesti varsinkaan. Yli tunnin työmatka ei täällä ole mikään outo juttu. Lähiöunelmaa vaan.

        Tuo on totta. Melkein polkupyörällä pääsee usein nopeammin etenemään kuin autolla tai julkisilla kulkuneuvoilla.


      • lesken
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Alat olla siinä iässä, että vaikka tunnet itsesi terveeksi, niin yhtä ja toista voi löytyä lab. kokeissa ja EKG:ssä.
        Verenpainetauti ja diabetes esim. ovat niin hiipiviä, että sitten kun alkaa oireilla, niin on myöhäistä pyllistellä enää.
        Onko sinulla tosiaan niin kiirettä aikaa, ettet meinaa joutaa matkustamaan 30 km päähän kahtena päivänä peräkkäin? Vai oletkohan ihan terve sittenkään, jos se tuntuu sinusta raskaalta matkalta?
        Minä kävin töissä 50km päässä viitenä päivänä viikossa kahdeksan vuoden ajan vielä tuon ikäisenä ja vanhempanakin kuin sinä olet nyt.

        En vertaisi työmatkaa ja lääkärireissua. Olen kulkenut pitkiä matkoja fillarilla työhön. Esim. Kontula-Sörnäinen-Kontula, Lohja-Oulunkylä-Lohja tai Vihti-Herttoniemi-Vihti. Samoin toisessa kaupungissa pitkiä fillarimatkoja duuniin. Näihin matkoihin on motivaatio, raha. Lääkärireissu, varsinkin turhauttava sellainen tuntuu pakkopullalta. Fillarilla en jaksa enää polkea. Pitäisi hommata sähköpyörä, ehkä sitten olisi mielenkiintoa. Kun vain persaukset kestää.


      • ent.siivoojaparka
        lesken kirjoitti:

        En vertaisi työmatkaa ja lääkärireissua. Olen kulkenut pitkiä matkoja fillarilla työhön. Esim. Kontula-Sörnäinen-Kontula, Lohja-Oulunkylä-Lohja tai Vihti-Herttoniemi-Vihti. Samoin toisessa kaupungissa pitkiä fillarimatkoja duuniin. Näihin matkoihin on motivaatio, raha. Lääkärireissu, varsinkin turhauttava sellainen tuntuu pakkopullalta. Fillarilla en jaksa enää polkea. Pitäisi hommata sähköpyörä, ehkä sitten olisi mielenkiintoa. Kun vain persaukset kestää.

        Eikö tuo jo osoita, ettet ole täysin terve, jos et tuon ikäisenä jaksa enää ajaa polkupyörällä?


      • lesken
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Eikö tuo jo osoita, ettet ole täysin terve, jos et tuon ikäisenä jaksa enää ajaa polkupyörällä?

        Ensin 7 km kuoppaista, kapeata tienreunaa. Sen jälkeen 25 km enemmän tai vähemmän mäkeä ja laaksoa. Yhteen suuntaan. Ei pysty kykenee.


      • Kärsiruumiskärsi
        lesken kirjoitti:

        Lääkääriin meno tarkoittaa kohdallani n. 30 km bussilla matkustamista keskustaan. Odottelua, että terveysasema aukeaa. Kun lääkäri määrää labrat, sinne on n. 3 km terveysasemalta. Ja sinne on tilattava aika. Jälleen labrasta keskustaan ja siellä odottelua bussiin, joka vie näin kesäisin harvoin maaseudun kotiin. Jos labrat otetaan seuraavana päivänä aamulla kello 8.00, sama rumba jatkuu. Ja taas mahdollisesti lääkärille. Kaikki vain, kun halusin tarkistuttaa vasemman korvani.

        Miks ihmeessä sinä menet sitä korvaa lääkärille näyttämään,kun kaikki muu tutuu niin vaikealta.Katso täältä netistä,mitä ennenvanhaan tehtiin korvavaivalle ja toimi sen mukaan.Et sinä mitään lääkäri tarvi tuolla luonteella,ei sinne kannatai mennä kiukuttelemaan.


      • lesken
        Kärsiruumiskärsi kirjoitti:

        Miks ihmeessä sinä menet sitä korvaa lääkärille näyttämään,kun kaikki muu tutuu niin vaikealta.Katso täältä netistä,mitä ennenvanhaan tehtiin korvavaivalle ja toimi sen mukaan.Et sinä mitään lääkäri tarvi tuolla luonteella,ei sinne kannatai mennä kiukuttelemaan.

        Olet oikeassa, tavallaan. Minulla on luonteeni lisäksi niin kieroutuneet korvakäytävät, että ei auta tavalliset Removaxit, eikä huuhtelut. Tarvitaan lääkärin tekemää imutyhjennystä. Sitä nyt harkitsen. Netistä en löytänyt mitään vanhan kansan vippaskonstia tälle vaivalle. Vai tarkoititko kuppausta jos se jeesais.


      • Luonnollisestilempeästi

        Luontaishoitopuolella tarjotaan kynttilähoitoja ...


      • lesken
        Luonnollisestilempeästi kirjoitti:

        Luontaishoitopuolella tarjotaan kynttilähoitoja ...

        Luontaistuotteet on pelkkää humpuukia. En ikinä osta sieltä mitään. Enkä ymmärrä, jos laitan led-tuikun korvaani mitä auttaa?


      • Ledeioleluonnosta

        Nii-in, ihmiset ovat järkyttävän tyhmiä. Torppaavat kaiken humpuukina mitä eivät ymmärrä. Luonto ei kuitenkaan ole mitenkään tyhmä eikä yksinkertainen kuten ihmiset, jotka eivät osaa käyttää kuin väärin sitä mistä ovat kotoisin.

        Tosiasia on että sinä(kään) et olisi siinä jos ei olisi luontoa ja kaikkea mitä se tarjoaa. Luonnonlääkitystä myöten.


      • lesken
        Ledeioleluonnosta kirjoitti:

        Nii-in, ihmiset ovat järkyttävän tyhmiä. Torppaavat kaiken humpuukina mitä eivät ymmärrä. Luonto ei kuitenkaan ole mitenkään tyhmä eikä yksinkertainen kuten ihmiset, jotka eivät osaa käyttää kuin väärin sitä mistä ovat kotoisin.

        Tosiasia on että sinä(kään) et olisi siinä jos ei olisi luontoa ja kaikkea mitä se tarjoaa. Luonnonlääkitystä myöten.

        Minä kunnioitan luontoa ja luonnon antimia. Mummoni osasi käyttää luonnonlääkettä. Jos tuli verinaarmu, hän laittoi siihen ratamonlehden. Hammassärkyyn hänellä oli omat konstinsa. Mutta Luontaistuotekaupat myyvät pillereitä ja muita tuotteita, joilla ei ole mitään tekemistä aidon luonnon kanssa. En usko heidän kalliisiin tuotteisiinsa ollenkaan.


      • Revisiitä

        Jaaha, ja sinun uskostasiko maailma pyörii tai on pyörimättä? Luontaislääkkeet ovat luonnosta, kuten sinäkin, ehkä. Onneksi niitä on ja saa kaupan hyllystä kun kaikki eivät sen puolen tietoja ja taitoja enää handlaa. Ja vaikeaahan kaikki sellainen touhuaminen kaupungeissa olisikin.

        Luonnonlääkityksessä on kyse myös ehkä hieman uskomisesta, uskomuksista, mutta sinun kielteisen käsityksesi kanssa aiheella ei ole mitään tekemistä. Se ei ole luonnosta eikä luonnollista.


      • lesken
        Revisiitä kirjoitti:

        Jaaha, ja sinun uskostasiko maailma pyörii tai on pyörimättä? Luontaislääkkeet ovat luonnosta, kuten sinäkin, ehkä. Onneksi niitä on ja saa kaupan hyllystä kun kaikki eivät sen puolen tietoja ja taitoja enää handlaa. Ja vaikeaahan kaikki sellainen touhuaminen kaupungeissa olisikin.

        Luonnonlääkityksessä on kyse myös ehkä hieman uskomisesta, uskomuksista, mutta sinun kielteisen käsityksesi kanssa aiheella ei ole mitään tekemistä. Se ei ole luonnosta eikä luonnollista.

        En ole koskaan käyttänyt mitään vitamiinipillereitä, en kalamaksaöljyä, en kalkkipillereitä ja mitä niitä onkaan. Syön mustikoita, puolukoita, mansikoita esim. puuron päällä. Aamulla puristan appelsiinimehun tai syön greippiä tai kiiwiä. Tänään tein kukkakaalilaatikkoa. Olen absolutisti, en tupakoi, en käytä lääkkeitä. Jos en luonnosta mitään tiedä, niin näitä tuotteita käytän ihan luonnostaan.


      • Gratiini-se-on

        Hyvä. Mutta et saa niistä kaikkea tarvitsemaasi.


      • lesken
        Gratiini-se-on kirjoitti:

        Hyvä. Mutta et saa niistä kaikkea tarvitsemaasi.

        Joo, kalakaveri olisi hyvä olemassa.


      • Kaveritiskintakana

        Mutku sitä ei ole, niin onneksi on ruokakaupan liha- ja kalatiski. Onneksi siksikin, että ei tartte aloittaa ruuanlaittoa perkauksesta asti.


    • Terve-ehkä-sairas

      Sama ongelma itselläni. Ei vainuakaan olenko terve vai salaa hiipuva salaneuvos, onko diaa onko negaa onko mitä? Ei vaan tunnu mitään. Toki pieniä jotain häivähdyksiä on mutta ne paranevat työkeikoilla tai mökillä askarrellen.
      Minusta paras tapa joutua ja päästä lääkäriin on ambulanssilla kun on pakko. Sitä ennen pitää osata nauttia jokaisesta päivästään.
      Kusi on keltaista ja uloste normaalin väristä, nenän pää punoittaa ja seisokkia on. Terve kuin pukki.

      • Korkea verenpaine tai sokeri eivt anna merkkejä itsestään vaan tekvät salakavalasti myyräntyötä kunnes...................

        Voihan sitä tietenkin elää noinkin että laittaa päänsä pensaaseen. Sitten sopi miettiä kun ambulansslla viredään päivystykseen pillit ulvoen esimerkiksi korkean verenpaineen aiheuttaman aivoverenvodon tai aivoinfarktin vuoksi et olisiko kuitenkin kannattanut jottain tehä itsekki ednnaltaehkäisymielessä.


      • lesken

        terve-ehkä-sairas:lle Pakko kysyä,tällä ikäpalstalla kun olet, etkö sinä tarvitse minkäänvärisiä pillereitä. Tuo loppukommentti oli niin jämäkkä!


    • Vastaavassa tilanteessa menisin kuitenkin, koska olisihan se mukava tietää, miten tämä kroppa voi vaikka itse voisinkin mitä parhaiten.
      Ja on se aina kiva kuulla ,niinkuin eräs lääkärini sanoo kun käyn tarkistuksissa, "terve tyttö", sillä tunnustuksella elää taas vuoden, kaksi. Tai ainakin sinne asti kun joku tuntematon oletus alkaa kiertää mielessä ja tarvitsee mielenterveytensä vuoksi taas tilata aika. Turhilta luulotteluilta kannattaa katkaista heti siivet.

      • ompa.porukkaa

        Sullakin mielenterveysongelmia, kaikiko te tänne kirjottavat ootte psyykkisesti sairaita.


      • lesken

        Olin mieheni omahoitaja. Totuin häneltä mittaamaan diabeteksen takia sokeriarvot päivittäin. Mittaan edelleen itseltäni aika usein. Samoin verenpaineen mittaan kotona. Hyvät arvot. Mies söi kymmenen lääkettä päivässä. Hän nukkui pois kuitenkin kaikkien mittausten, labrojen, sairaalareissujen, lääkkeiden käytöstä huolimatta. 67-vuotiaana. Tätä seurasin sivusta ja ajattelin, että en tuohon ralliin lähde.


      • ompa.porukkaa kirjoitti:

        Sullakin mielenterveysongelmia, kaikiko te tänne kirjottavat ootte psyykkisesti sairaita.

        Sinäkin prutukseni, enpä olisi arvannut, että kuulut tänne., noin terveellä ja fiksulla mielenterveydellä varustettu herra tai rouvahenkilö kuin sinäkin olet. Tänne on kiva kirjoitella, on katsos täydellisessä valvonnassa ja tarkkailussa, seuraa vaan tarkasti mitä mä kirjoitan, niin saat selville mitä plaatua mä sairastan. Se on vakava tauti mutta onneksi se ei tartu. Olen koko kevään potenut sitä, sitä sairastavat ovat aivan hulluja, varsinkin kirjoittelevat aivan hulluja.


      • lesken kirjoitti:

        Olin mieheni omahoitaja. Totuin häneltä mittaamaan diabeteksen takia sokeriarvot päivittäin. Mittaan edelleen itseltäni aika usein. Samoin verenpaineen mittaan kotona. Hyvät arvot. Mies söi kymmenen lääkettä päivässä. Hän nukkui pois kuitenkin kaikkien mittausten, labrojen, sairaalareissujen, lääkkeiden käytöstä huolimatta. 67-vuotiaana. Tätä seurasin sivusta ja ajattelin, että en tuohon ralliin lähde.

        Siinä olet kyllä oikeassa, että tänä päivänä syödään aivan liian paljon lääkkeitä. Onnellinen voi olla jos ei kuus, seitenkymppisenä syö vielä pillerin pilleriä.


      • rakkayventaatii
        rosaliiin kirjoitti:

        Sinäkin prutukseni, enpä olisi arvannut, että kuulut tänne., noin terveellä ja fiksulla mielenterveydellä varustettu herra tai rouvahenkilö kuin sinäkin olet. Tänne on kiva kirjoitella, on katsos täydellisessä valvonnassa ja tarkkailussa, seuraa vaan tarkasti mitä mä kirjoitan, niin saat selville mitä plaatua mä sairastan. Se on vakava tauti mutta onneksi se ei tartu. Olen koko kevään potenut sitä, sitä sairastavat ovat aivan hulluja, varsinkin kirjoittelevat aivan hulluja.

        Alkoko tauti prepadi numeroon soitosta ;)))))


      • ent.siivoojaparka
        lesken kirjoitti:

        Olin mieheni omahoitaja. Totuin häneltä mittaamaan diabeteksen takia sokeriarvot päivittäin. Mittaan edelleen itseltäni aika usein. Samoin verenpaineen mittaan kotona. Hyvät arvot. Mies söi kymmenen lääkettä päivässä. Hän nukkui pois kuitenkin kaikkien mittausten, labrojen, sairaalareissujen, lääkkeiden käytöstä huolimatta. 67-vuotiaana. Tätä seurasin sivusta ja ajattelin, että en tuohon ralliin lähde.

        Jos ei sinulla itselläsi ole ongelmia verensokerin kanssa, niin joudut varmaan itse maksamaan testitikut ja piikit?


      • lesken

        Edesmenneeltä mieheltäni jäi kaksi mittaria, paljon liuskoja ja neuloja. Eivät pyytäneet pois kun hän kuoli. Kun harvoin mittaan, on niitä riittänyt. Mieheltä jouduin mittaamaan monta kertaa päivässä,siksi on varastoja jäljellä. Kun ne loppuvat, lopetan mittaukseni.


      • ent.siivoojaparka
        lesken kirjoitti:

        Edesmenneeltä mieheltäni jäi kaksi mittaria, paljon liuskoja ja neuloja. Eivät pyytäneet pois kun hän kuoli. Kun harvoin mittaan, on niitä riittänyt. Mieheltä jouduin mittaamaan monta kertaa päivässä,siksi on varastoja jäljellä. Kun ne loppuvat, lopetan mittaukseni.

        Niissä liuskoissa on parastaennen päivämäärä.
        Mittailet ehkä vanhoilla liuskoilla, jotka eivät näytä oikein.


      • lesken

        Seurasin 20-vuotta diabeetikon elämää. Näin hänen kohdallaan nousun ja tuhon. Ilman mittauksiakin tiedän oman olotilani suht hyvin. Edesmenneestä miehestä näki jo otsalohkollakin, milloin sokerit olivat esim.alhaalla. Omahoitajan tehtävät ovat paljolti sairaanhoitajan tehtäviä. Insuliinipistoksista lähtien.Tein kaiken kotona. Hoidin häntä 24/7.


      • Eijunalauta

        Käytätkö myös edesmenneen miehesi kaikkia lääkkeitä jotka jäivät jäljelle - insuliinia myöten?


      • lesken
        Eijunalauta kirjoitti:

        Käytätkö myös edesmenneen miehesi kaikkia lääkkeitä jotka jäivät jäljelle - insuliinia myöten?

        Jos minulla olisi diabetes, flimmeri, verenpaine-tauti, nestettä keuhkoissa,alhainen natriumarvo, alhainen kaliumarvo, näihin lääke,että vatsalaukku kestää lääkkeet ja mitä niitä nyt olikaan edesmenneellä miehelläni, olisin totta tosiaan käyttänyt lääkkeet. Mutta kun en käytä mitään lääkkeitä, kiikutin kaikki apteekkiin. Apuvälinelainaamosta oli lainassa kaksi sokerimittaria ja niihin liuskoja. Sieltä sanottiin, että mittarit ovat kuitenkin olleet niin henkilökohtaisia ja jo vanhentuneita, että he eivät ota niitä takaisin. Palautin apuvälinelainaamoon vain sitten: sähkösängyn, erikoispatjan, yöpöydän, rollin, pyörätuolin, pesutuolin, nosturin.


      • Kysyyperusterve

        Millaisilla elämäntavoilla ihmisen elimistö menee noin sekaisin?


      • lesken
        Kysyyperusterve kirjoitti:

        Millaisilla elämäntavoilla ihmisen elimistö menee noin sekaisin?

        Raatamalla kirvesmiehenä itsensä tajuttomaan kuntoon. Em.mieheni ei ollut mikään perusjamppa joka istuu tietokoneen vieressä. Hän rakensi,peruskorjasi jne.jne. Omistautui välillä liikaa raskaalle työlle. Aina oli auttamassa, jos tarvittiin talkoomiestä. Mutta asioilla on kääntöpuolensa. Kroppa ei kestä kaikkea. Ihminen ei ole robotti.


      • Elämäntavat

        Ihan tosissasiko olet? Selityksesi kuulostaa ihan samalta kuin monta kymmentä vuotta tupakoineen, joka ei ymmärrä keuhkosyövän saatuaan mistä sen sai. Tai kun alkoholistiin iskee haimasyöpä niin se ei tajua, että syy on liika läträys. Syyttävät kovaa kohtaloa ja huonoa terveydenhuoltoa, eivät omaa tyhmyyttään ja tietämättömyyttään.

        Kyllä joka ikisen iikan terveys menee vain vääristä elämäntavoista, ei työn teosta vaikka se olisi raskastakin. Ravinto on ihmisen rakennusainetta ja jos ravinto on huonoa ja väärää eli ravinnotonta, niin elimistö ei saa rakennusaineitaan ja siitä seuraa mm. kaikki tuo mitä luettelit ja monta muutakin ei niin toivottua juttua.

        Raskaan työn raatajan täytyy osata myös levätä, nukkua riittävästi ja liikuttaa itseään muutenkin kuin työssä, jotta työssä tapahtuvalle liikkeelle tulee vastaliike. Elimistönsä saa sekaisin aivan samalla tavalla istuupa tietsikan edessä tai tekee fyysisesti raskasta työtä jos ei tiedä, tajua eikä tunne.


      • lesken
        Elämäntavat kirjoitti:

        Ihan tosissasiko olet? Selityksesi kuulostaa ihan samalta kuin monta kymmentä vuotta tupakoineen, joka ei ymmärrä keuhkosyövän saatuaan mistä sen sai. Tai kun alkoholistiin iskee haimasyöpä niin se ei tajua, että syy on liika läträys. Syyttävät kovaa kohtaloa ja huonoa terveydenhuoltoa, eivät omaa tyhmyyttään ja tietämättömyyttään.

        Kyllä joka ikisen iikan terveys menee vain vääristä elämäntavoista, ei työn teosta vaikka se olisi raskastakin. Ravinto on ihmisen rakennusainetta ja jos ravinto on huonoa ja väärää eli ravinnotonta, niin elimistö ei saa rakennusaineitaan ja siitä seuraa mm. kaikki tuo mitä luettelit ja monta muutakin ei niin toivottua juttua.

        Raskaan työn raatajan täytyy osata myös levätä, nukkua riittävästi ja liikuttaa itseään muutenkin kuin työssä, jotta työssä tapahtuvalle liikkeelle tulee vastaliike. Elimistönsä saa sekaisin aivan samalla tavalla istuupa tietsikan edessä tai tekee fyysisesti raskasta työtä jos ei tiedä, tajua eikä tunne.

        Sinä kirjoitat kuolleelle miehelle elämänohjeita. Olet snadisti myöhässä. Käytä tuo tietoviisautesi eläviin ihmisiin. Mene turuille ja toreille paasaamaan, miten pitäisi elää, että kuolisi terveenä.


      • Elämäntietoa

        Kyllä se sinulle oli. Kuten tämäkin: "Ainoa tapa pysyä terveenä on syödä sitä mitä ei halua, juoda sitä mistä ei pidä ja tehdä sellaista jonka mieluummin jättäisi tekemättä." (Mark Twain)

        Kaikki kuolemme joskus, terveet vain ehkä elävät hieman pidempään kuin muut.


      • lesken
        Eijunalauta kirjoitti:

        Käytätkö myös edesmenneen miehesi kaikkia lääkkeitä jotka jäivät jäljelle - insuliinia myöten?

        Säälittävää lainata Mark Twainia, ja hänen yhtä epäonnistunutta lausahdustaan. Välkkyyttä osoitat hienosti sanomalla, että me kaikki kuolemme. Jouduitko kauankin pohtimaan tuota.


      • Hah-hah-haaa

        Valaise vain ihan oma pääsi - ensin.


    • jatko-ajalla-täällä-viel

      Menen aina tarvittaessa terv.keskukseen,
      sieltä saa varmasti parhaan hyvän hoidon viimesenpäälle,
      mä olisin kuollu jo kymmen vuotta sitten ellen olesi alistunu hoitoihin,
      kuolema olisi ollu varma muutaman päivän sisällä sanoi lääkäri,
      nyt elän kai satavuotiaaksi hyvässä hoidossa,
      terv,keskuksen lääkärit on tarkkoja , että potilas noudattaa niitten määräyksiä,
      ja minähän teen niiku käsketään,
      aikka tämä vanhan elämä välliin pitkästyttää, ei auta ku nousta joka aamu sängystä ja lähteä liikkeelle,
      ovi auki ja ulos,
      nokka suunataan milloin minnekki harastuksen piiriin,

    • lesken

      Kiitti mielipiteistä. Lääkäriin menin ja mikä ylläripylläri. Komea, nuori, fiksu, tyylikäs, kohtelias. Silmä lepäs ja paineetkin taisi nousta. Katsoi korvani, mistä alunperin soitin terkkariin. Totesi korvan olevan lukossa ja määräsi terveydenhoitajalle. Ei labroja. Ihana tohtori. Sivumennen sanoen, kun soittaa korvasta, saa monta ihmistä työllistettyä.
      Ap

      • ent.siivoojaparka

        Siis?
        Piti mennä lääkäriin kuullakseen (kuulevalla korvalla), että toinen korva on lukossa.
        Eikö sellaisen huomaa itsekin aika helposti?


      • lesken
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siis?
        Piti mennä lääkäriin kuullakseen (kuulevalla korvalla), että toinen korva on lukossa.
        Eikö sellaisen huomaa itsekin aika helposti?

        Tottakai sen huomaa, mutta mitä teet? Apteekkiin ostamaan Removaxia. Mutta kun tarvitaan vesiruisku, millä korvavahan saa pois. Sen tekee terveydenhoitaja. Kun korvakäytävä on kieroon kasvanut, tällainen operaatio tarvitaan parin vuoden välein. Molempiin korviin. Että en minä ihan terve ollut.


    • Kuokkija54v

      Hyvin kävi sitten! Nyt pärjäät pitkään ilman valkotakkeja, vai kuinka?
      Mulle syöttäisivät kolesterolinappeja vaan en ole vielä suostunut. Isä kuoli veritulppaan sen ikäisenä kuin olen nyt, joten korkea hb pelotti, mutta se laski luovutusten myötä. Verenpaine on matala, painoindeksi 30 ja vatsa on omppuna. Liikun jonkinverran, mutten mikään liikuntahirmu ole. Äiti eli 80v ja se kyllä riittäisi mullekin!
      Juu, sitt jos sydäri iskee, kadun varmaan. Mutt se on sen ajan murhe! Alan sitt syödä niitä k-nappeja, jos oon hengiss!

      • lesken

        Aikoinaan, kun mitattiin niitä arvoja, mulla oli kol.arvo 8. Lääkäri sanoi, että jos meinaan olla hengissä vielä viiden vuoden päästä, on Vastatiinilääkitys heti aloitettava. En suostunut vaan aloin hirmuisen kuntokuurin. Laihdutin 12 kg ja söin pupuruokaa. Uin, kävelin, pyöräilin. Seuraava mittaus näytti arvoa 4.9. Johtopäätös, ruokavaliolla ja liikunnalla pärjää. Nyt olen repsahtanut, mutta lääkkeitä en syö.


      • kylmätotuus
        lesken kirjoitti:

        Aikoinaan, kun mitattiin niitä arvoja, mulla oli kol.arvo 8. Lääkäri sanoi, että jos meinaan olla hengissä vielä viiden vuoden päästä, on Vastatiinilääkitys heti aloitettava. En suostunut vaan aloin hirmuisen kuntokuurin. Laihdutin 12 kg ja söin pupuruokaa. Uin, kävelin, pyöräilin. Seuraava mittaus näytti arvoa 4.9. Johtopäätös, ruokavaliolla ja liikunnalla pärjää. Nyt olen repsahtanut, mutta lääkkeitä en syö.

        Aloita elämäntaparemontti uudelleen, niin tuskin statiineja tarvitsetkaan!

        Taisit tietää jo etukäteen, että korvassasi on vain vaikkua, joka on huuhdeltava pois.
        Ymmärsin, että tuo toimenpide on sinulle ennenkin tehty parin vuoden välein ja tullaan todennäköisesti tekemään jatkossakin.

        On teillä ihme terkkari, jos olet asiasi terveydenhoitajalle selittänyt oikein ja hän ei ymmärtänyt, että tarvitset vain korvahuuhtelun! Kai sinun potilastiedoissasi on merkintä, että korvasi on huuhdeltava määräajoin?! Ei siihen lääkärintutkimusta- tai lähetettä tarvita.

        Turhaan kului taas lääkärin kallista työaikaa, koska olet haluton tutkituttamaan yleistä terveydentilaasi.

        Täällä tuo asia olisi hoitunut niin, että soittaa terkkariin selittäen asiansa ja menee vaan toimenpiteeseen sen siliän tien.

        Taidat pistellä kirjoituksiisi osittain aivan omiasi?!


      • lesken
        kylmätotuus kirjoitti:

        Aloita elämäntaparemontti uudelleen, niin tuskin statiineja tarvitsetkaan!

        Taisit tietää jo etukäteen, että korvassasi on vain vaikkua, joka on huuhdeltava pois.
        Ymmärsin, että tuo toimenpide on sinulle ennenkin tehty parin vuoden välein ja tullaan todennäköisesti tekemään jatkossakin.

        On teillä ihme terkkari, jos olet asiasi terveydenhoitajalle selittänyt oikein ja hän ei ymmärtänyt, että tarvitset vain korvahuuhtelun! Kai sinun potilastiedoissasi on merkintä, että korvasi on huuhdeltava määräajoin?! Ei siihen lääkärintutkimusta- tai lähetettä tarvita.

        Turhaan kului taas lääkärin kallista työaikaa, koska olet haluton tutkituttamaan yleistä terveydentilaasi.

        Täällä tuo asia olisi hoitunut niin, että soittaa terkkariin selittäen asiansa ja menee vaan toimenpiteeseen sen siliän tien.

        Taidat pistellä kirjoituksiisi osittain aivan omiasi?!

        Vastustan jyrkästi statiineja. En voi käsittää, miksi vauvasta vaariin kaikilla pitää olla sama arvo? Lääketehtaitten miljoonabisnes. Kolestrolisanaa alettiin käyttämään jonkun margariinimainoksen yhteydessä. Siitä se levisi kansan syviin riveihin. Vaihdoin terveyskeskusta, kun laki sallii. Siksi ilmeisesti terveydenhoitaja katsoi viisaammaksi, että menen lääkäriin. Jos vaikka korvassa olisikin näkynyt jotain muuta. Mistäpä sitä koskaan tietää, mitä näin vanhalta daamilta voi löytyä, siis korvasta. Näinkin on joskus tapahtunut. Ei ole voitu huuhtoa ilman antibioottia. Jaa, että pitäs alkaa kuntoilu. Tuossa yksi mies pisti tekstarin ja pyysi saunaan ja uimaan ja grillaamaan. Taidan jättää sitten grillaamisen pois.


    • Klo 10 oli aika fysioterapeutille, hieroi selkää "kävelykuntoon" pian viikko mennyt kituessa, lähes mitään ei kykene tekemään, paitsi tätä, kone mahanpäällä....nyt sentään jo kykenin hieman saattamaan traileriprojektia alkuun....välillä vaan vatupassiin ja sitten menoksi joksikin aikaa....kyllä se siitä sanoi.........Koivisto?

    • Statiinit aiheuttivat itselle hirveet suonenvedot jalkoihin, statiinit määrättiin sydäninfarktin vuoksi, eli pallolaajennuksen myötä, vuodenverran niitä söin, sitten lopetin kun vaikutti ettei kävelykyky säily. Suonenvedot katosivat samantien, lääkäri sanoi minun nopeammin kuolevan ellen jotakin näitä kolesterolilääkkeitä syö, ei vaan maistu.
      Työelämässä olen edelleen, jotenkuten rämpien.

      • Entäs siivet, miten nousee maasta? Kärsiikö ottaa juoksuaskelia liitoon noustessa...😃


      • flegmaatti

        Statiinien käytön lopetus ei auttanut lihasheikkouteen.
        Minulle määrättiin joskus 80mg/pv. Sittemin annos puolittui.
        Välillä olin vuosikaudet ilman statiineja ja viimeisten 5:n vuoden aikana olen vaihdellut vuorokausiannosta 0 > 20mg > 40mg ( harvemmin ).
        0-linjalla tai käytön vaihtelulla ei ole ollut vaikuusta statiinien sivuoireeseen, lihasheikkouteen, tai sitten heikkous johtuu tuosta vaihtelevastakin käytöstä vaikka siinä on satunnaisia katkoja.


      • Reeta3 kirjoitti:

        Entäs siivet, miten nousee maasta? Kärsiikö ottaa juoksuaskelia liitoon noustessa...😃

        Ei oikeen lepata nyt...vähän on olo kuin lokki Joonatanilla lentotreeneissä, ei lentoonlähtö meinaa onnistua....vaan onnistui se Joonatanillakin viimein :)


      • flegmaatti kirjoitti:

        Statiinien käytön lopetus ei auttanut lihasheikkouteen.
        Minulle määrättiin joskus 80mg/pv. Sittemin annos puolittui.
        Välillä olin vuosikaudet ilman statiineja ja viimeisten 5:n vuoden aikana olen vaihdellut vuorokausiannosta 0 > 20mg > 40mg ( harvemmin ).
        0-linjalla tai käytön vaihtelulla ei ole ollut vaikuusta statiinien sivuoireeseen, lihasheikkouteen, tai sitten heikkous johtuu tuosta vaihtelevastakin käytöstä vaikka siinä on satunnaisia katkoja.

        Oli vain tuo suonenveto/kouristus ja nukkuminen huonoa, ei varsin lihasheikkoutta. Täytyy kyllä ottaa itseään niskasulista kiinni ja ottaa ohjelmaan säännöllisen kuntoseurannan.


    • Osaatko

      Kyllä lääkärissä kannattaa käväistä jotta saa mittauksilla ja labrakokeilla selvitettyä terveydentilaansa jotta voi ja osaa tehdä asioille jotain jos aihetta on. Lääkärin määräämiä lääkkeitä ei tarvitse pakolla ottaa jos tietää ja osaa itse paremmat konstit terveytensä hoitamiseen.

      • flegmaatti

        Juuri noin! On parempi tietää kuin luulla.

        Seuraan vuosittain eturauhasen PSA lukemaa. Samoin S-Teston tasoa. Hb tason tarkistan useammin. Tavallisesti 2 - 4 kertaa vuodessa.

        Syöpäindeksin CEA seuranta hoituu julkisella puolella.


    • flegmaatti

      Huomaan olevani onnellisessa asemassa. Lääkäriin ja laboratorioon on matkaa noin 100m. Lääkäriaika on varattava. Laboratorioon voi talloa ilman ajan varausta tai lähetettä.

      Julkisen puolen "palvelut" löytyvät noin 10km:n päästä.

      • Turhaa määräsivät monelle ihmisille statiineja. Minullekin vaikka sydän on siltäosin terve, onneksi peruttiin määräys. Lääkärit tekevät virhearvioita. Lääkkeet on pirullisia sivuvaikutusten takia. Ei pidä ihmetellä jos vanha ihminen on yliväsynyt, kun nielet kymmenen pilleriä päivässä et ole enää oma itsesi.


    • k-kotton

      Ei lääkäreistä niin paljon aiemmin kokemusta.
      Nyt sitten tullut senkin edestä.
      Onhan se vahinko, että lääkärikunta on naisistunut.
      Jotenkin tullut semmonen tuntuma, että nuoret naislääkärit katsovat tämänikäistä miestä kun halpaa makkaraa. Ei ne edes kuuntele, hoito on." Kirjotetaan tuolle antibiootit".
      Piti mennä saman ikäluokan yksityiselle mieslääkärille, että pääsi rintakipujen vuoksi hoitoon.
      Eihän ne labrakokeet pahasta ole.
      Tuo lepo-ekg lieneeö sillä mitään merkitystä.

      • kylmätotuus

        En pidä oikein totena, että nuoret naislääkärit olisivat sellaisia kuin kuvasit. En myöskään usko, että nuoret mieslääkärit katsoisivat minua kuin Popgrilliä.

        Omalääkärini on nuorehko mies, mutta kuuntelee minua tarkoin ja käyttäytyy asiallisesti muutenkin.
        Hän on laittanut minut erikoissairaanhoitoon Kysiin aina, kun siihen tarvetta on ollut. En voi moittia häntä ikärasismistakaan.

        Kaiketi lääkäreiden suhtautuminen potilaisiinsa johtuu aivan muista syistä kuin iästä tai sukupuolesta.

        Hyvää ja asiallista palvelua olen saanut lääkäreiltä, joten ei ole mitään syytä valituksiin.
        Kaikki rullaa hienosti.

        Hyvin luottavaisin mielin menen aina omalääkärilleni, kun tiedän, että hän paneutuu asioihini täysin.
        Hän myös selvittää suomen kielellä, missä mennään. Mitä tehdään ja miksi.

        Enhän parempaa hoitosuhdetta voisi edes toivokaan.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        En pidä oikein totena, että nuoret naislääkärit olisivat sellaisia kuin kuvasit. En myöskään usko, että nuoret mieslääkärit katsoisivat minua kuin Popgrilliä.

        Omalääkärini on nuorehko mies, mutta kuuntelee minua tarkoin ja käyttäytyy asiallisesti muutenkin.
        Hän on laittanut minut erikoissairaanhoitoon Kysiin aina, kun siihen tarvetta on ollut. En voi moittia häntä ikärasismistakaan.

        Kaiketi lääkäreiden suhtautuminen potilaisiinsa johtuu aivan muista syistä kuin iästä tai sukupuolesta.

        Hyvää ja asiallista palvelua olen saanut lääkäreiltä, joten ei ole mitään syytä valituksiin.
        Kaikki rullaa hienosti.

        Hyvin luottavaisin mielin menen aina omalääkärilleni, kun tiedän, että hän paneutuu asioihini täysin.
        Hän myös selvittää suomen kielellä, missä mennään. Mitä tehdään ja miksi.

        Enhän parempaa hoitosuhdetta voisi edes toivokaan.

        Hyvä on, jos hoito on kohdallasi onnistunut.
        Minulla ei. Diaknoosit päin mäntyä, vääriä lääkkeitä, hyvä, ettei henki mennyt. Hoito viivästyi, senkin jälkeen vääriä lääkkeitä.
        Minusta nuoret naislääkärit sais paneutua naistenvaivoihin, flunssapotilaisiin ja lasten korvatulehduksiin.


    • Täytyy tunnustaa että minä olen kelju potilas, en luota nuoriin lääkäreihin. Se ei ole minun vikani, vaan lääkärin, olen joutunut kärsimään ja melkein kuolin ennenkun nuori kloppi älysi mikä minua vaivasi. Ensiavussa.

      • Reeta 3 kirjoitti; "melkein kuolin ennenkun nuori kloppi älysi mikä minua vaivaa??

        Mikä sinua sitten vaivasi? Just, joo, anteeksi, koska en lukenut kaikkea.... No, jatkoin lukemista ja ei vielä selvinnyt, mihin olisit kuollut?

        Reeta3 kirjoitti" Turhaa määräsivät monelle ihmisille statiineja. Minullekin vaikka sydän on siltäosin terve, onneksi peruttiin määräys. Lääkärit tekevät virhearvioita. Lääkkeet on pirullisia sivuvaikutusten takia. Ei pidä ihmetellä jos vanha ihminen on yliväsynyt, kun nielet kymmenen pilleriä päivässä et ole enää oma itsesi".

        No nyt minä en kyllä ymmärrä! 10 pilleriä päivässä? Tiedätkö, mihin ne on tarkoitettu? Onko nuo pillerisi kaikki lääkärin määräämiä, vai syötkö "varmuudenvuoksi" lisäravinteita?

        Minulla on lääkitys sokeriin ja verenpaineeseen, joita en aina muista(viitsi) ottaa tarvittavaa määrää, mutta tietenkin tämä simvastatiin, jota en syö., niin kolesteroli oli 7.?, mutta on se ollut jo aikoja sitten samanlainen, joten ei ole kohonnut!

        Siinä nyt tänään aamulla kuulin labrakokeen tuloksien "tuomioni"? Sokeri ja kolesteroli koholla! Onneksi luomenpoisto oli viaton, jota enempi jännitin.

        ps. aloitukseen vastaisin, "huom! vitsinä" että ei pelkoa lääkäriin menosta. Minullakin oli aika tänään, mutta terkkari oli suljettu! Ei siis lääkäriä paikalla. Hienosti palveli puhelimisessa paikalline sairaalan terveyden hoitaja


      • lesken
        Kristiina23 kirjoitti:

        Reeta 3 kirjoitti; "melkein kuolin ennenkun nuori kloppi älysi mikä minua vaivaa??

        Mikä sinua sitten vaivasi? Just, joo, anteeksi, koska en lukenut kaikkea.... No, jatkoin lukemista ja ei vielä selvinnyt, mihin olisit kuollut?

        Reeta3 kirjoitti" Turhaa määräsivät monelle ihmisille statiineja. Minullekin vaikka sydän on siltäosin terve, onneksi peruttiin määräys. Lääkärit tekevät virhearvioita. Lääkkeet on pirullisia sivuvaikutusten takia. Ei pidä ihmetellä jos vanha ihminen on yliväsynyt, kun nielet kymmenen pilleriä päivässä et ole enää oma itsesi".

        No nyt minä en kyllä ymmärrä! 10 pilleriä päivässä? Tiedätkö, mihin ne on tarkoitettu? Onko nuo pillerisi kaikki lääkärin määräämiä, vai syötkö "varmuudenvuoksi" lisäravinteita?

        Minulla on lääkitys sokeriin ja verenpaineeseen, joita en aina muista(viitsi) ottaa tarvittavaa määrää, mutta tietenkin tämä simvastatiin, jota en syö., niin kolesteroli oli 7.?, mutta on se ollut jo aikoja sitten samanlainen, joten ei ole kohonnut!

        Siinä nyt tänään aamulla kuulin labrakokeen tuloksien "tuomioni"? Sokeri ja kolesteroli koholla! Onneksi luomenpoisto oli viaton, jota enempi jännitin.

        ps. aloitukseen vastaisin, "huom! vitsinä" että ei pelkoa lääkäriin menosta. Minullakin oli aika tänään, mutta terkkari oli suljettu! Ei siis lääkäriä paikalla. Hienosti palveli puhelimisessa paikalline sairaalan terveyden hoitaja

        Vielä siis lääkäriasiaa. Minullekin on suositeltu verenpainelääkityksen ja statiinien aloittamista. Olen jyrkästi kieltäytynyt niitä käyttämästä. Lääkäri totesi joskus 15 vuotta sitten, että olen kävelevä katastrofi, kun en suostu niitä syömään. Ja elinaika lyhenee. Mutta olen pysynyt päätöksessäni. Se lukee mun tiedoissa. Nuori lääkäri tiistaina ilmeisesti luki sen, kun ei tuputtanut lääkkeitä, eikä määrännyt labroja. Olen fatalisti ja uskon että meillä on elonpäivät laskettu syntymähetkellä. Monilla lääkkeillä lisätään jatkoaikaa. Vanhukset makaavat vuodeosastoilla lääkittyinä, mutta henki pihisee.
        ,


      • aina-voi-uhota
        lesken kirjoitti:

        Vielä siis lääkäriasiaa. Minullekin on suositeltu verenpainelääkityksen ja statiinien aloittamista. Olen jyrkästi kieltäytynyt niitä käyttämästä. Lääkäri totesi joskus 15 vuotta sitten, että olen kävelevä katastrofi, kun en suostu niitä syömään. Ja elinaika lyhenee. Mutta olen pysynyt päätöksessäni. Se lukee mun tiedoissa. Nuori lääkäri tiistaina ilmeisesti luki sen, kun ei tuputtanut lääkkeitä, eikä määrännyt labroja. Olen fatalisti ja uskon että meillä on elonpäivät laskettu syntymähetkellä. Monilla lääkkeillä lisätään jatkoaikaa. Vanhukset makaavat vuodeosastoilla lääkittyinä, mutta henki pihisee.
        ,

        "Vanhukset makaavat vuodeosastoilla lääkittyinä, mutta henki pihisee".

        Vai niin, vai niin,? Vilkaise tuonne 70 palstalle, jossa kirjoitus- ystävämme kuoli yllättäen.


      • lesken
        aina-voi-uhota kirjoitti:

        "Vanhukset makaavat vuodeosastoilla lääkittyinä, mutta henki pihisee".

        Vai niin, vai niin,? Vilkaise tuonne 70 palstalle, jossa kirjoitus- ystävämme kuoli yllättäen.

        En lue muita palstoja kuin 60 . Jokainen kuolee, kun aika on täynnä. Kun sanotaan että tämänikäiset ja vanhemmat kuolevat yllättäen, en ihan jaksa uskoa. Ihmisen elimistö antaa kaikenlaisia merkkejä, kun jaksaa itseään kuunnella. Voi silti olla kohdallani niin, että kun mieheni nukkui pois, menetin elämänhaluni. Hänen ilkikuriset silmänsä, huumorinsa, komeutensa, poikamaisuutensa. Kaikki katosi ja tilalle tuli tyhjyys. En välitä jatkoajasta lääkkeitten voimalla. Kävelen tämän savotan läpi ilman turruttavua lääkkeitä ja viinaa. Kaikella ja kaikilla on aikansa.


      • lesken kirjoitti:

        En lue muita palstoja kuin 60 . Jokainen kuolee, kun aika on täynnä. Kun sanotaan että tämänikäiset ja vanhemmat kuolevat yllättäen, en ihan jaksa uskoa. Ihmisen elimistö antaa kaikenlaisia merkkejä, kun jaksaa itseään kuunnella. Voi silti olla kohdallani niin, että kun mieheni nukkui pois, menetin elämänhaluni. Hänen ilkikuriset silmänsä, huumorinsa, komeutensa, poikamaisuutensa. Kaikki katosi ja tilalle tuli tyhjyys. En välitä jatkoajasta lääkkeitten voimalla. Kävelen tämän savotan läpi ilman turruttavua lääkkeitä ja viinaa. Kaikella ja kaikilla on aikansa.

        Entäs muu kuin lääkkeellinen hoito? Moni sairaus etenee salakavalasti ilman että antaa mitään merkkiä? Alistututkos sitten hoitoihin kun tulee sellainen oire että on pakko mennä lääkäriin?


      • eisekuallu
        aina-voi-uhota kirjoitti:

        "Vanhukset makaavat vuodeosastoilla lääkittyinä, mutta henki pihisee".

        Vai niin, vai niin,? Vilkaise tuonne 70 palstalle, jossa kirjoitus- ystävämme kuoli yllättäen.

        huhua vaan
        sen mies (nikkisä "Jjoutava") sano ainoastaa että se on poissa.
        se tarkottaa lähtenynnä
        sen ihmissuhteet ovat ain-olleet lyhyvet
        paljon eri miehiä
        kurdin morsiankin yhtee aikaa
        vaikka kurdilla oli vaimoja pari henkee


      • vaikka--

        tuolla 7-kymppisissä se on jo kiitetty kuolleeksi
        mutta se nauraap jossain ko lukke näitä


      • lesken
        siilimuori4 kirjoitti:

        Entäs muu kuin lääkkeellinen hoito? Moni sairaus etenee salakavalasti ilman että antaa mitään merkkiä? Alistututkos sitten hoitoihin kun tulee sellainen oire että on pakko mennä lääkäriin?

        Luonteeni on sellainen, että en pohdi etukäteen oikeastaan mitään. Enkä suunnittele aikatauluja. Jos kohdalleni on tarkoitettu tapahtuvan jotain katastrofaalista, mieheni kuoleman lisäksi, en ajatteke koko asiaa. Elän tätä hetkeä. Huomisesta ei kukaan tiedä mitään.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Entäs muu kuin lääkkeellinen hoito? Moni sairaus etenee salakavalasti ilman että antaa mitään merkkiä? Alistututkos sitten hoitoihin kun tulee sellainen oire että on pakko mennä lääkäriin?

        Kaikkien ei ehkä tarvitsekaan mennä koskaan lääkäriin. Suurin osa ihmisiä puhdistaa korvansakin itse.
        Sisareni mies eli kamalan terveellisesti; ei juonut, ei polttanut koskaan, oli vegetaristi, liikkui paljon, pyöräili ympäri Suomea kesäisin, kulki marjastamassa ja sienestämässä, telkkaria ja tietsikkaa tuskin tiesi olevankaan. Koskaan ei tunetenut tarvitsevansa lääkäriä.
        Joskus sanoi, että ei sitä enää jaksa ihan samalla tavalla kuin nuorena, mutta olihan ikääkin jo melkein 60.
        Kerran sitten lähti taas sienestämään ja parin tunnin päästä poliisit toivat hänen kamppeitaan ja jo kerättyjä sieniään kotiin, ilman miestä. Oli yhtäkkiä kuukahtanut tien viereen. Sydän ... Kännykän oli ehtinyt ottaa käteensä, mutta ei soittamaan sillä. Oikeastaan kaunis ja nopea lähtö.


      • flegmaatti
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kaikkien ei ehkä tarvitsekaan mennä koskaan lääkäriin. Suurin osa ihmisiä puhdistaa korvansakin itse.
        Sisareni mies eli kamalan terveellisesti; ei juonut, ei polttanut koskaan, oli vegetaristi, liikkui paljon, pyöräili ympäri Suomea kesäisin, kulki marjastamassa ja sienestämässä, telkkaria ja tietsikkaa tuskin tiesi olevankaan. Koskaan ei tunetenut tarvitsevansa lääkäriä.
        Joskus sanoi, että ei sitä enää jaksa ihan samalla tavalla kuin nuorena, mutta olihan ikääkin jo melkein 60.
        Kerran sitten lähti taas sienestämään ja parin tunnin päästä poliisit toivat hänen kamppeitaan ja jo kerättyjä sieniään kotiin, ilman miestä. Oli yhtäkkiä kuukahtanut tien viereen. Sydän ... Kännykän oli ehtinyt ottaa käteensä, mutta ei soittamaan sillä. Oikeastaan kaunis ja nopea lähtö.

        Tuohan on tavoitteeni. Syöpäilyjen yhteydessä tuli suonilekuri erikseen näyttämään kuvaa ja kertomaan, että vatsavaltimoni on 5mm:n päässä leikkausrajasta. Jaaha.

        Isäni kuoli 62 vuotisena kyseisen valtimon repeämään.

        Selvittyäni kahdesta ensimmäisestä vatsani repimisestä kysäisin lekurilta ko. suonen ja fyysisen kuormittumisen yhteyttä. Kerroin käyväni punttisalilla. Tosi silloin toipilaana varovasti aloitellen.
        Lekuri kehoitti välttämään ponnistuksia mutta näytti käsillään hauiskääntöjä, että sellaisia voi tehdä pienillä painoilla. Hänen väittämänsä mukaan jos ko. suonirepeää niin en ehdi leikkauspöydälle.

        Leikkausten aiheuttamat huilikuukaudet, vatsan repiminen ja ikääntyvän ukon heikkeneminen on rajoittanut mm. maastavedon 180kg:oon. Kaksi viikoa sitten sentään vedin periaatteessa 185kg. Yleensä vain 10kg:n minimikorotuksin.
        Jos tulee pikainen lähtö niin leskeä saattaa hävettää, ettei tagossa ole sitä tavoitettani, 200kg:a.

        Ja niin riivatun terveellisesti kun elän suurimman osan vuodesta!


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kaikkien ei ehkä tarvitsekaan mennä koskaan lääkäriin. Suurin osa ihmisiä puhdistaa korvansakin itse.
        Sisareni mies eli kamalan terveellisesti; ei juonut, ei polttanut koskaan, oli vegetaristi, liikkui paljon, pyöräili ympäri Suomea kesäisin, kulki marjastamassa ja sienestämässä, telkkaria ja tietsikkaa tuskin tiesi olevankaan. Koskaan ei tunetenut tarvitsevansa lääkäriä.
        Joskus sanoi, että ei sitä enää jaksa ihan samalla tavalla kuin nuorena, mutta olihan ikääkin jo melkein 60.
        Kerran sitten lähti taas sienestämään ja parin tunnin päästä poliisit toivat hänen kamppeitaan ja jo kerättyjä sieniään kotiin, ilman miestä. Oli yhtäkkiä kuukahtanut tien viereen. Sydän ... Kännykän oli ehtinyt ottaa käteensä, mutta ei soittamaan sillä. Oikeastaan kaunis ja nopea lähtö.

        Kuuostaa ihanteelliselta. Kaikille ei kuitenkaan käy noin hyvin. Joillekin ilmaantuu vakavaoireisia terveysongelmia jo suht nuorena. siis sellaisia jotka pakottavat lääkäriin. Myös heille jotka ovat ikänsä olleet hoikkia, eläneet terveellisesti jne.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        Kuuostaa ihanteelliselta. Kaikille ei kuitenkaan käy noin hyvin. Joillekin ilmaantuu vakavaoireisia terveysongelmia jo suht nuorena. siis sellaisia jotka pakottavat lääkäriin. Myös heille jotka ovat ikänsä olleet hoikkia, eläneet terveellisesti jne.

        No tavallaan ihanteellista, mutta jos olisi käynyt varalta rutiinitarkastuksissa vaikka ei mitään oireillutkaan, niin varmaan pyöräilisi ympäri Suomea vielä tänäkin kesänä.

        Terveellisesti elävät ja harvoin, jos ollenkaan, lääkäriä tarvitsevat luottavat niin siihen, ettei heille voi mitään vakavaa tulla itse sitä huomaamatta. Sitten tulee äkkikuolema, monille suht nuorillekin.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No tavallaan ihanteellista, mutta jos olisi käynyt varalta rutiinitarkastuksissa vaikka ei mitään oireillutkaan, niin varmaan pyöräilisi ympäri Suomea vielä tänäkin kesänä.

        Terveellisesti elävät ja harvoin, jos ollenkaan, lääkäriä tarvitsevat luottavat niin siihen, ettei heille voi mitään vakavaa tulla itse sitä huomaamatta. Sitten tulee äkkikuolema, monille suht nuorillekin.

        No totta. Se et ei käy lääkäreissä eikä mittauta arvojaan ei ole tae siitä et on terve.
        Vain mittauttamalla tiedät.


    • Kyllä lääkäriin on hyvä mennä, minulla tahtoo jäädä väliin. Lääkäri oikein kirjoitti kirjeen että pitää tulla.

      Vuosia sitten lumitöissä tunsin kipua rinnassa sisällä loppui luulin sitä lihaskivuksi mainitsin asiasta vaimolleni hän samoin on heti mentävä lääkäriin , lähden tuon ruokatavarat paluumatkalla lääkäriin on 1km. Kävi niin että auto jäi parkkipaikalle ja itse jouduin paarille ja ambulanssiin taisin vähän pelästyä.

      Asia on korjattu ja kipua ei ole esiintynyt, lääkkeet syön myös sokeriin johon sain uuden lääkkeen (Januvia 100mg) yksi päivässä, alussa tuntui olo heikolta otin kokeen arvo oli 3 ajattelin ehkä keski-arvo nyt laskee. Kun kysyvät mitä olen tehnyt sanon painoa nostanut ja juonut wiskiä.

      • Tiedetään

        tuokin xx9 on Ruuneperi


    • Sekin on muten joksus ongelma kun on sairas eikä älyä mennä lääkärin, siis kieltoreaktio.

      • Eitunnistaitseään

        Sairaudentunnottomuus on aika iso ja ihan yleinenkin ongelma. Mistähän se kertoo? Järjen vähyydestä, ajattelukyvyn puutteesta, seniiliydestä, aivokapasiteetin alhaisuudesta vai siitä, ettei ole ikinä saavuttanut aikuisen ihmisen tasoa.


      • Eitunnistaitseään kirjoitti:

        Sairaudentunnottomuus on aika iso ja ihan yleinenkin ongelma. Mistähän se kertoo? Järjen vähyydestä, ajattelukyvyn puutteesta, seniiliydestä, aivokapasiteetin alhaisuudesta vai siitä, ettei ole ikinä saavuttanut aikuisen ihmisen tasoa.

        Se voi kertoa siitäkin että haluaa uskoa olevansa terve ja pelkää mennä lääkäriin jos vaikka löytyisi joku sairaus. Siis mitä ei ole todettu sitä ei ole. Oireita voi olla mutta niiltäkin ummistaa silmänsä. Joskus voi kertoa myös seniiliydestä.


      • nyt-aloitan-kuntoilun
        siilimuori4 kirjoitti:

        Se voi kertoa siitäkin että haluaa uskoa olevansa terve ja pelkää mennä lääkäriin jos vaikka löytyisi joku sairaus. Siis mitä ei ole todettu sitä ei ole. Oireita voi olla mutta niiltäkin ummistaa silmänsä. Joskus voi kertoa myös seniiliydestä.

        Joskus voi kertoa myös seniiliydestä.????

        Tuo kaikki muu kirjoittamasi, että uskoo olevansa terve ja ei olekkaan, niin heti terkkariin tarkastamaan tilanne, olenko sittenkään terve?

        Minä menin aivan muista syistä ja en ollutkaan terve? Verenpaine, sokeri ja kolesteroli koholla, joten troppia tropin päälle.


      • nyt-aloitan-kuntoilun kirjoitti:

        Joskus voi kertoa myös seniiliydestä.????

        Tuo kaikki muu kirjoittamasi, että uskoo olevansa terve ja ei olekkaan, niin heti terkkariin tarkastamaan tilanne, olenko sittenkään terve?

        Minä menin aivan muista syistä ja en ollutkaan terve? Verenpaine, sokeri ja kolesteroli koholla, joten troppia tropin päälle.

        Sori en ymmärrä näkemystäsi tai mitä haluat sanoa. Ilmeisesti meillä on asiasta eri kokemukset.


      • Palatakseni aiempiin kommentteihini, lääkkeiden määrästä. Minulla kaksi pilleriä päivässä, niistä jo sivuvaikutukset. Voi vain kuvitella mitä kymmenen tabua aiheuttaa, ei ole ihminen entisensä, moni vanhus on huonossa hapessa, väsynyt. Minun melkein kuolinjuttu, on liian pitkä tarina täällä kerrottavaksi, erikoinenkin, tosin mielenkiintoinen, harvinainen. Minulle tehtiin hoitovirhe, ensihoito teki ensivirheen, toisen teki nuori lääkäri ( kloppi). Niin vanhempi lääkäri sanoi että olisi pitänyt nähdä, tietää.


      • Reeta3 kirjoitti:

        Palatakseni aiempiin kommentteihini, lääkkeiden määrästä. Minulla kaksi pilleriä päivässä, niistä jo sivuvaikutukset. Voi vain kuvitella mitä kymmenen tabua aiheuttaa, ei ole ihminen entisensä, moni vanhus on huonossa hapessa, väsynyt. Minun melkein kuolinjuttu, on liian pitkä tarina täällä kerrottavaksi, erikoinenkin, tosin mielenkiintoinen, harvinainen. Minulle tehtiin hoitovirhe, ensihoito teki ensivirheen, toisen teki nuori lääkäri ( kloppi). Niin vanhempi lääkäri sanoi että olisi pitänyt nähdä, tietää.

        Jännä että myöntänyt. Yleensä korppi ei toisen korpin silmää noki.


      • Oikeastijaraadollisesti

        Mitä pelko / pelkääminen kertovat ihmisen aikuisuudesta? Että ymmärrys ei yllä, käsityskyky ei kanna eikä tajunta riitä tuottamaan uskallusta ja rohkeutta kohdata elämä ja maailma sellaisena kuin ne ovat.


      • Oikeastijaraadollisesti kirjoitti:

        Mitä pelko / pelkääminen kertovat ihmisen aikuisuudesta? Että ymmärrys ei yllä, käsityskyky ei kanna eikä tajunta riitä tuottamaan uskallusta ja rohkeutta kohdata elämä ja maailma sellaisena kuin ne ovat.

        Ihminen on monimutkainen olio myös tässä suhteessa. Varmaan liittynee oman kuolevaisuuden hyväksymättömyyteen.


      • Mitäonaikuisuus

        Niin-niin, eihän kuolemaa tietenkään hyväksy jos kerran pelkää. Mutta miksi ja mitä aikuinen ihminen pelkää? Pelko on merkki siitä, että aikuisuutta ei ole saavutettu. Vielä tai koskaan.


      • Mitäonaikuisuus kirjoitti:

        Niin-niin, eihän kuolemaa tietenkään hyväksy jos kerran pelkää. Mutta miksi ja mitä aikuinen ihminen pelkää? Pelko on merkki siitä, että aikuisuutta ei ole saavutettu. Vielä tai koskaan.

        Niinpä. Eikös ole jännä vaikka tämä pelkääjä voi olla 80-vuotias, jonka jo luulisi olevan aikuinen.


      • Surullinentapaus-kin

        Tai 95 oli tuossa hiljan joka ei ilmeisesti ollut koskaan tullut ajatelleeksi, että jonain päivänä täältä poistutaan.


      • Surullinentapaus-kin kirjoitti:

        Tai 95 oli tuossa hiljan joka ei ilmeisesti ollut koskaan tullut ajatelleeksi, että jonain päivänä täältä poistutaan.

        Onko siinä jonkinlainen kieltoreaktio päällä kun asiasta ei puhuta, sitä ei ole.


      • Elämänparadoksit

        Woi olla; ensin äiti suojelee lapsiaan elämän kaikilta rajuilta, lopullisilta ja todellisilta aiheilta ja jossain kohdassa ikäänkuin salaa paletti kääntyy toisin päin ja lapset alkavat suojella äitiään kuolemattomuuden ajatuksella.


      • Elämänparadoksit kirjoitti:

        Woi olla; ensin äiti suojelee lapsiaan elämän kaikilta rajuilta, lopullisilta ja todellisilta aiheilta ja jossain kohdassa ikäänkuin salaa paletti kääntyy toisin päin ja lapset alkavat suojella äitiään kuolemattomuuden ajatuksella.

        Tai äiti suojelee itse itseään kieltäytymällä näkemään elämässä vallalla olevat realiteetit.


      • lesken
        siilimuori4 kirjoitti:

        Tai äiti suojelee itse itseään kieltäytymällä näkemään elämässä vallalla olevat realiteetit.

        Olen lapseton nainen. En oikein ymmärrä mitä tekemistä äitisuojelulla on lääkäriin menon kanssa. Olen realisti ja puhun kun minä kuolen. En niinkuin Urkki aikoinaan Jos minä kuolen. Pidän turhanpäiväisenä, että käydään lääkärissä tiiviiseen tahtiin. Luulosairautta monella. Nykyään saa helposti netissä uusittua reseptit. Ei tarvita lääkäriä ainakaan vuoteen,kahteen. Ei se lääkäri mikään ihmeidentekijä ole. Itsehän sinä parhaiten tiedät, juotko viinaa, poltatko tupakkaa, syötkö läskiä, makoiletko vain soffalla,käytkö Virossa halvoilla naisilla tai miehillä. Lopeta kaikki paheesi, ja avot mitä tapahtuu. Alat pelkäämään elämää, et kuolemaa.


      • lesken kirjoitti:

        Olen lapseton nainen. En oikein ymmärrä mitä tekemistä äitisuojelulla on lääkäriin menon kanssa. Olen realisti ja puhun kun minä kuolen. En niinkuin Urkki aikoinaan Jos minä kuolen. Pidän turhanpäiväisenä, että käydään lääkärissä tiiviiseen tahtiin. Luulosairautta monella. Nykyään saa helposti netissä uusittua reseptit. Ei tarvita lääkäriä ainakaan vuoteen,kahteen. Ei se lääkäri mikään ihmeidentekijä ole. Itsehän sinä parhaiten tiedät, juotko viinaa, poltatko tupakkaa, syötkö läskiä, makoiletko vain soffalla,käytkö Virossa halvoilla naisilla tai miehillä. Lopeta kaikki paheesi, ja avot mitä tapahtuu. Alat pelkäämään elämää, et kuolemaa.

        No auttaisko ymmärrystä se että nyt puhutaan asiasta vähän laajemmin kuin sinun tapauksestasi, elä ota niin henkilökohtaisesti. Koita avartaa näkemystäsi niin että yrität ymmärtää mitä ajatuksia myös muilla on aiheesta yleensä.

        Sinun valintasi on sinun valintasi. Joku toinen taas ajattelee että on fiksua olla tietoinen mitä omassa elimistössä tapahtuu esimerkiksi erilaisten mittausten perusteella. Mutta valintahan on vapaa.


    • helppo-lähtö

      miksköhän kirkossa rukoillaan >varjele meitä äkilliseltä kuolemalta< sehä helppoa olisi.

      • lesken

        Palaan usein tähän omaishoitajuuteeni. Hoidin miestäni täysin kybällä 24/7. Avustajia kävi jalkoja hoitamassa ja kylvettämässä. Olimme tavallaan eristykssä, koska miehelläni oli MRSA ja kaikki avustajat jotka kävivät, pukeutuivat avaruuspukuun. Mieheni näki vain kiireestä kantapäähän puettuja hoitajia. Miehen aikuiset lapset eivät tulleet, bakteeripelon takia, koskaan katsomaan isäänsä. Olin siis yksin vastuussa lääkäriin menoista, lääkkeiten tilaamisesta,jakamisesta, antamisesta, seuraamisesta. Edes huoltomies ei tullut käymään, kun olisin tarvinnut. Mieheltä amputoitiin jalka. MRSA tuhosi sen. Hän kuoli keuhkoveritulppaan sairaalassa. Kun hän nukkui pois, romahdin. En muista puolesta vuodesta mitään. Kun tuli kevät ja heräsin, päätin että lääkäriin tai sairaalaan en mene, jos ei ole pakko. Sieluuni ja päähäni varmasti pesityi mustia aukkoja. Jos vertaan itseäni ennen miehen sairastumista ja kuolemaa ja nyt jälkeen, olen erilainen. Suoritan tämän savotan loppuun, kipu ja kaipuu syvällä sydämessä. Siihen kipuun ei lääkäri auta.


      • KNK

        Hyvä Lesken,

        parasta itsellesi on nyt hankkia ystävä, jonka kanssa rupatella kasvotusten eikä täällä netissä.

        Mikäli sinulla on aikuisten oikeasti siellä korvassasi ongelma niin mene terveyskeskukseen näyttämään sitä taikka sitten yksityiselle knk-lääkärin (Korva-, nenä- ja kurkkutautien alan erikoislääkäri) vastaanotolle niin saat hoidon mikäli sen tarpeelliseksi koet.

        Oli matka pitkä, aiempi kokemuspiiri terveydenhuollosta ja päivän tunne sitten mitä vain, niin itkemällä asiaa muualla kuin vastaanotolla ei paranna sitä mihinkään.

        Niinpä. Istu bussiin ja mene hoitoon.

        Ystävällisesti,


        Spesialisti KNK


      • lesken

        Vai pitäisi hankkia ystävä. Olikin neuvo jota en ole koskaan kuullut. Taidanpa mennä kylän raitille huutamaan että haluan ystävän. Saatan saada kylän spurgun ystäväkseni.jos ostan hänelle kassillisen keskikuraa. No joo,korvaongelma on ratkennut. Kaksi putelia Removaxia.niin korvasta tuli lähes kiveä muistuttava palanen. Sitäpaitsi netti on välillä ihan mukava ystävä. Ei petä niinkuin tosielämässä tapahtuu


      • etkö-huomaa-ivaa

        Olikin neuvo jota en ole koskaan kuullut.:))

        No, oli tosi hyvä neuvo sinulle, koska muistaakseni kerroit, että sinulla on jo ystävä, jopa saunakaveri, vai oliko se lenkki tutavuus?

        Oletko jo luopunut siitä vanhainkodin haaveistasi, johon rikkaita van haaveilet asukiksi?

        Ei petä niinkuin tosielämässä tapahtuu?? kirjoitat. Tämä, jos mikä, pettää sinut aina.


      • lesken
        etkö-huomaa-ivaa kirjoitti:

        Olikin neuvo jota en ole koskaan kuullut.:))

        No, oli tosi hyvä neuvo sinulle, koska muistaakseni kerroit, että sinulla on jo ystävä, jopa saunakaveri, vai oliko se lenkki tutavuus?

        Oletko jo luopunut siitä vanhainkodin haaveistasi, johon rikkaita van haaveilet asukiksi?

        Ei petä niinkuin tosielämässä tapahtuu?? kirjoitat. Tämä, jos mikä, pettää sinut aina.

        Joo,on saunakaveri, mutta hän ei ole ystävä. Siten kun minä ystävän ymmärrän. Saunotaan, höpistään jonninjoutavaa, ehkä joskus yritellään vaakamamboa. Lenkkikaveri on/oli. Osoittautui enempi ämmämäiseksi juoruakaksi. Mikään ei ole ällönpää kuin ämmämäinen äijä.
        Haaveet vanhainkodista säilyvät. Kävin tänään poimimassa punaherukoita sieltä puskista. Kukaan ei niitä sieltä hae. Omenia tulee paljon. Vain 100.000€ puuttuu.


      • kylmätotuus
        lesken kirjoitti:

        Vai pitäisi hankkia ystävä. Olikin neuvo jota en ole koskaan kuullut. Taidanpa mennä kylän raitille huutamaan että haluan ystävän. Saatan saada kylän spurgun ystäväkseni.jos ostan hänelle kassillisen keskikuraa. No joo,korvaongelma on ratkennut. Kaksi putelia Removaxia.niin korvasta tuli lähes kiveä muistuttava palanen. Sitäpaitsi netti on välillä ihan mukava ystävä. Ei petä niinkuin tosielämässä tapahtuu

        Hyvä, että korvavaivasi on hoidettu lopultakin!

        Minua jäivät vain vaivaamaan edelliset kirjoituksesi asian tiimoilta.

        Kerroit aiemmin, että sinulla on kieroutuneet korvakäytävät, joihin ei auta Remo-Wax, eikä huuhtelut, vaan tarvitaan lääkärin tekemä imutyhjennys.

        Nyt kuitenkin kerrot, että Remo-Wax sai kovettuneen vahatulppasi irtoamaan.

        Irtosiko vahapallero pelkästään Remo-Waxilla, vai tarvitsitko lisäksi huuhtelua tai imutyhjennystä?

        Käsitykseni mukaan Remo-Waxia käytettään pehmentämään vaikkukertymää yön yli ennen huuhtelua, jos se on niin tiukasti kiinni korvakäytävässä, ettei irtoa pelkällä huuhtelulla.

        Hoito saattaa kiinnostaa henkilöitä, joilla on sama ongelma.

        Vaikka et haluakaan käyttää lääkkeitä, niin Remo-Wax taisi kuitenkin tuoda helpotuksen korvavaivaasi. Ko. tuote on lääke.
        Lääkkeen käytöllä säästyt todennäköisesti vaikkuongelmalta tulevaisuudessakin.

        Kannattaa lukea tuoteseloste ja käyttöohje huolella. Jos olet hävittänyt jo lääkkeesi, niin ohjeet löytyvät myös netistä.

        Ei ehdoton lääkevastaisuus ole läheskään aina viisain valinta.


      • ent.siivoojaparka

        No lääkettä ja lääkettä. Voiko puhdistettua oliiviöljyä sanoa lääkkeeksi?

        Meillä on apteekissa sellaista kun Vaxol (oliiviöljypohjainen) korvaspray. Varmaan Suomessakin samanlaista vaikkakin eri nimellä. Sitä kun sumuttaa pullon päällä olevalla annospumpulla kerran pari viikossa korviinsa, niin ei pääse tulemaan sellaista kovaa vahatappia korvaan koskaan. Auttaa kuiviin ja kutiaviin korviin myös.

        Toisella likallani oli lapsena aina se ongelma, että jouduin liottamaan ja huuhtomaan/pumppaamaan hänen korviaan, kun korvat alkoivat sanomaan "torkkuen torkkuen", niinkuin hän sen itse ilmaisi. Ahtaat korvakäytävät. Nyt kun hän käyttää säännöllisesti sitä sprayta, niin pysyvät korvat ilman, että puhelevat omiaan.

        Itselläni huuhtoutuu korvat ihan suihkussa käydessä ilman sen kummempia puhdistusaineita kuin vesi.


      • ent.siivoojaparka
        kylmätotuus kirjoitti:

        Hyvä, että korvavaivasi on hoidettu lopultakin!

        Minua jäivät vain vaivaamaan edelliset kirjoituksesi asian tiimoilta.

        Kerroit aiemmin, että sinulla on kieroutuneet korvakäytävät, joihin ei auta Remo-Wax, eikä huuhtelut, vaan tarvitaan lääkärin tekemä imutyhjennys.

        Nyt kuitenkin kerrot, että Remo-Wax sai kovettuneen vahatulppasi irtoamaan.

        Irtosiko vahapallero pelkästään Remo-Waxilla, vai tarvitsitko lisäksi huuhtelua tai imutyhjennystä?

        Käsitykseni mukaan Remo-Waxia käytettään pehmentämään vaikkukertymää yön yli ennen huuhtelua, jos se on niin tiukasti kiinni korvakäytävässä, ettei irtoa pelkällä huuhtelulla.

        Hoito saattaa kiinnostaa henkilöitä, joilla on sama ongelma.

        Vaikka et haluakaan käyttää lääkkeitä, niin Remo-Wax taisi kuitenkin tuoda helpotuksen korvavaivaasi. Ko. tuote on lääke.
        Lääkkeen käytöllä säästyt todennäköisesti vaikkuongelmalta tulevaisuudessakin.

        Kannattaa lukea tuoteseloste ja käyttöohje huolella. Jos olet hävittänyt jo lääkkeesi, niin ohjeet löytyvät myös netistä.

        Ei ehdoton lääkevastaisuus ole läheskään aina viisain valinta.

        Ohhohhhh!!!
        Kun katsoin, mitä kaikkea Remo-Wax sisältää, niin mahtaako kaikki tuo olla välttämätöntä:
        Allantoiini, etoksyloitu lanoliini, polysorbaatti 80, polysorbaatti 60, sorbitaanipolymeeri, fruktoosisiirappi, polyoksieteenistearyylieetteri, polyoksieteenioleyylieetteri, nestemäinen lanoliini, isopropyylimyristaatti, minkkiöljy fenetanoli, setyylialkoholi, butyylihydroksitolueeni, sorbiinihappo, bensetoniumkloridi, vesi

        Koska, kun katsoin mitä Vaxol (mikä on ihan yhtä tehokasta ehkäisemään vahatulppia) sisältää: Innehållsförteckning (tuoteseloste): Naturlig olivolja (luonnollista oliiviöljyä).


      • lesken
        kylmätotuus kirjoitti:

        Hyvä, että korvavaivasi on hoidettu lopultakin!

        Minua jäivät vain vaivaamaan edelliset kirjoituksesi asian tiimoilta.

        Kerroit aiemmin, että sinulla on kieroutuneet korvakäytävät, joihin ei auta Remo-Wax, eikä huuhtelut, vaan tarvitaan lääkärin tekemä imutyhjennys.

        Nyt kuitenkin kerrot, että Remo-Wax sai kovettuneen vahatulppasi irtoamaan.

        Irtosiko vahapallero pelkästään Remo-Waxilla, vai tarvitsitko lisäksi huuhtelua tai imutyhjennystä?

        Käsitykseni mukaan Remo-Waxia käytettään pehmentämään vaikkukertymää yön yli ennen huuhtelua, jos se on niin tiukasti kiinni korvakäytävässä, ettei irtoa pelkällä huuhtelulla.

        Hoito saattaa kiinnostaa henkilöitä, joilla on sama ongelma.

        Vaikka et haluakaan käyttää lääkkeitä, niin Remo-Wax taisi kuitenkin tuoda helpotuksen korvavaivaasi. Ko. tuote on lääke.
        Lääkkeen käytöllä säästyt todennäköisesti vaikkuongelmalta tulevaisuudessakin.

        Kannattaa lukea tuoteseloste ja käyttöohje huolella. Jos olet hävittänyt jo lääkkeesi, niin ohjeet löytyvät myös netistä.

        Ei ehdoton lääkevastaisuus ole läheskään aina viisain valinta.

        Laitoin Removaxia 10 tippaa edellisenä iltana ja menin terkkariin. Huuhtelu ei auttanut. Korvat pysyivät lukossa. Hoitaja käski lisätä pitkin iltaa usein Removaxia. Näin tein. Menin jälleen seuraavana aamuna terkkariin. Huuhtelu ei edelleenkään auttanut. Olin laittanut koko putelin.Lääkäri katsoi korvat ja sanoi, että imutyhjennys on mahdollinen. Sivuoireena on voimakas huimaus ja oksettava olo. Suositteli vielä uuden Removaxin ostoa ja korviin laittamista. Näin tein. Latasin puolipulloa korviin. Seuraavana aamuna, jo kolmannen kerran, huuhdeltiin korvat. Nyt avautuivat. Molemmista tuli ulos kovat kappaleet. Vihdoinkin. Hoitaja sanoi, että kuulun siihen ihmisryhmään, jonka korvakäytävät on niin mutkikkaat, että kotikonstit eivät auta. Jos yrität puhdistaa niitä normaalisti, vaha menee vain syvemmälle. Kysyin apteekista muuta lääkettä. Heillä ei ollut vastaavaa tuotetta. Täytyypä kokeilla sitä öljyä. Kysymys on vain, miten kotona huuhdon sen pois.


      • kylmätotuus
        lesken kirjoitti:

        Laitoin Removaxia 10 tippaa edellisenä iltana ja menin terkkariin. Huuhtelu ei auttanut. Korvat pysyivät lukossa. Hoitaja käski lisätä pitkin iltaa usein Removaxia. Näin tein. Menin jälleen seuraavana aamuna terkkariin. Huuhtelu ei edelleenkään auttanut. Olin laittanut koko putelin.Lääkäri katsoi korvat ja sanoi, että imutyhjennys on mahdollinen. Sivuoireena on voimakas huimaus ja oksettava olo. Suositteli vielä uuden Removaxin ostoa ja korviin laittamista. Näin tein. Latasin puolipulloa korviin. Seuraavana aamuna, jo kolmannen kerran, huuhdeltiin korvat. Nyt avautuivat. Molemmista tuli ulos kovat kappaleet. Vihdoinkin. Hoitaja sanoi, että kuulun siihen ihmisryhmään, jonka korvakäytävät on niin mutkikkaat, että kotikonstit eivät auta. Jos yrität puhdistaa niitä normaalisti, vaha menee vain syvemmälle. Kysyin apteekista muuta lääkettä. Heillä ei ollut vastaavaa tuotetta. Täytyypä kokeilla sitä öljyä. Kysymys on vain, miten kotona huuhdon sen pois.

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi!

        Nyt tiedän, miten vaikunpoisto tapahtui.
        Vastauksestasi voivat hyötyä monet ihmiset, jotka kärsivät vaikun jumittumisesta korvakäytävään. Se on aika yleinen vaiva.

        Lisään tähän linkin, jossa Vaxolia käyttäneet kertovat omista kokemuksistaan tuotteesta.

        http://www.etlehti.fi/keskustelu/6342/ketju/varoitus_korvasuihkeista


      • ent.siivoojaparka
        lesken kirjoitti:

        Laitoin Removaxia 10 tippaa edellisenä iltana ja menin terkkariin. Huuhtelu ei auttanut. Korvat pysyivät lukossa. Hoitaja käski lisätä pitkin iltaa usein Removaxia. Näin tein. Menin jälleen seuraavana aamuna terkkariin. Huuhtelu ei edelleenkään auttanut. Olin laittanut koko putelin.Lääkäri katsoi korvat ja sanoi, että imutyhjennys on mahdollinen. Sivuoireena on voimakas huimaus ja oksettava olo. Suositteli vielä uuden Removaxin ostoa ja korviin laittamista. Näin tein. Latasin puolipulloa korviin. Seuraavana aamuna, jo kolmannen kerran, huuhdeltiin korvat. Nyt avautuivat. Molemmista tuli ulos kovat kappaleet. Vihdoinkin. Hoitaja sanoi, että kuulun siihen ihmisryhmään, jonka korvakäytävät on niin mutkikkaat, että kotikonstit eivät auta. Jos yrität puhdistaa niitä normaalisti, vaha menee vain syvemmälle. Kysyin apteekista muuta lääkettä. Heillä ei ollut vastaavaa tuotetta. Täytyypä kokeilla sitä öljyä. Kysymys on vain, miten kotona huuhdon sen pois.

        Näkyy se öljy olevan samannimistä Suomessakin

        http://www.vaxol.fi/vaxol.html

        Siinä sanotaan mm, jos et halua avata linkkiä:

        """"Vaxol-korvasuihke on helppo tapa annostella hoitavaa öljyä korvaan siististi ilman valumista. Vaxol-öljy pehmentää pakkautuneen korvavahan ja saa sen valumaan luonnollisesti korvakäytävän suulle, josta se on helppo pyyhkäistä pois.

        Säännöllisesti käytettynä Vaxol vähentää korvahuuhtelun tarvetta.

        Vaxol on farmaseuttisesti puhdistettua oliiviöljyä. Vaxolin antibakteriaalinen vaikutus perustuu sen sisältämiin polyfenoleihin ja se sisältää myös ihoa suojaavaa ja vahvistavaa E-vitamiinia.
        - Käytä Vaxol-korvasuihketta 1-2 kertaa viikossa. """

        Näin olen ymmärtänyt, että sitä ei tarvitse huuhtoa erikseen pois sieltä syvältä, jos sitä käyttää säännöllisesti. Käsittääkseni korvassa kuuluu vähän ollakin sellaista suojaavaa vahaa, kunhan ei jää kovettumaan sinne. Miksi sitä muuten sinne muodostuisi.


      • ent.siivoojaparka
        kylmätotuus kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi!

        Nyt tiedän, miten vaikunpoisto tapahtui.
        Vastauksestasi voivat hyötyä monet ihmiset, jotka kärsivät vaikun jumittumisesta korvakäytävään. Se on aika yleinen vaiva.

        Lisään tähän linkin, jossa Vaxolia käyttäneet kertovat omista kokemuksistaan tuotteesta.

        http://www.etlehti.fi/keskustelu/6342/ketju/varoitus_korvasuihkeista

        Likkaani ei ole haastateltu ETlehteen.
        Hänellä olisi kerrottavanaan pelkästään hyviä kokemuksia siitä öljystä. On käyttänyt sitä heti moooonen monta vuotta, mutta ohjeiden mukaan.
        Ei sitä pidäkään sinne suihkutella aina kun sattuu muistamaan.


      • kylmätotuus
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Näkyy se öljy olevan samannimistä Suomessakin

        http://www.vaxol.fi/vaxol.html

        Siinä sanotaan mm, jos et halua avata linkkiä:

        """"Vaxol-korvasuihke on helppo tapa annostella hoitavaa öljyä korvaan siististi ilman valumista. Vaxol-öljy pehmentää pakkautuneen korvavahan ja saa sen valumaan luonnollisesti korvakäytävän suulle, josta se on helppo pyyhkäistä pois.

        Säännöllisesti käytettynä Vaxol vähentää korvahuuhtelun tarvetta.

        Vaxol on farmaseuttisesti puhdistettua oliiviöljyä. Vaxolin antibakteriaalinen vaikutus perustuu sen sisältämiin polyfenoleihin ja se sisältää myös ihoa suojaavaa ja vahvistavaa E-vitamiinia.
        - Käytä Vaxol-korvasuihketta 1-2 kertaa viikossa. """

        Näin olen ymmärtänyt, että sitä ei tarvitse huuhtoa erikseen pois sieltä syvältä, jos sitä käyttää säännöllisesti. Käsittääkseni korvassa kuuluu vähän ollakin sellaista suojaavaa vahaa, kunhan ei jää kovettumaan sinne. Miksi sitä muuten sinne muodostuisi.

        Linkkisi on valmistajan mainos.

        Minun linkkini kertoo käyttäjien kokemuksista.
        Kannattaa niihinkin tutustua.

        Mikä lääke soveltuu yhdelle, ei ehkä sovikaan toiselle.
        Tämä tosiasia koskee kaikkia lääkkeitä.

        Lääkkeiden mahdollisista sivuvaikutuksista on pitkä litania lääkepakkauksissa, mutta vasta kokeilemalla selviää, tuleeko sivuvaikutuksia vai ei.

        Halpoja nuo korvasuihkeet eivät ainakaan Suomessa ole.

        Remo-Wax n.1500€ / litra
        Vaxol n. 1760 €/ litra


      • ent.siivoojaparka
        kylmätotuus kirjoitti:

        Linkkisi on valmistajan mainos.

        Minun linkkini kertoo käyttäjien kokemuksista.
        Kannattaa niihinkin tutustua.

        Mikä lääke soveltuu yhdelle, ei ehkä sovikaan toiselle.
        Tämä tosiasia koskee kaikkia lääkkeitä.

        Lääkkeiden mahdollisista sivuvaikutuksista on pitkä litania lääkepakkauksissa, mutta vasta kokeilemalla selviää, tuleeko sivuvaikutuksia vai ei.

        Halpoja nuo korvasuihkeet eivät ainakaan Suomessa ole.

        Remo-Wax n.1500€ / litra
        Vaxol n. 1760 €/ litra

        Luitko sen linki keskustelut? Siis sehän oli jonkun höperön "kokemus".

        Esim. yksi kysyi siltä, joka siitä valitti, että """"Onkohan Vaxolin annostelu tehty oikein jos korva tukkeutuu sen takia?""""

        Vieraileva valittaja vastasi: """"Vaikka suihkutat kerran päivässä niin valuu korvakäytävää pitkin korvan pohjalle ja jämähtää sinne.""""

        Käyttöohjeessa sanotaan: """" Käytä Vaxol-korvasuihketta 1-2 kertaa viikossa. """

        Raksuttaako yhtään? Linkkisi kertoo yhden (väärin)käyttäjän kokemuksesta.

        Yksi terveysalan ammattilainen meinasi tukehtua nauruun tuosta linkkisi jutusta, miten öljyn aiheuttamaa kalvoa laserilla poltettiin pois : """Hän sai kalvot (nähtävästi laserilla poltti) onneksi poistetuksi.""""

        """"Halpoja nuo korvasuihkeet eivät ainakaan Suomessa ole.
        Remo-Wax n.1500€ / litra
        Vaxol n. 1760 €/ litra""""

        Montako litraa sinä sitä suihkuttaisit korviisi?
        Se pikku pullo maksaa noin 140kr ja riittää maxannosteltuna (=2kertaa viikossa) puoli vuotta. Montako HK:n sinistä lenkkiä sillä saat? Kauanko ne jääkaapissasi säilyy?


    • karmeaa

      Ei lääkäriin kannata mennä, laittaa vielä sairaalaan ja tiputukseen. Entinenmieskin valitti sairaalan sängyssä, mut pannaan tiputukseen ja tämä on sentään kuudeskerros !

    • korvatulppa

      Puhdas oliiviöljy tai joku muu puhdas öljy hoitaa korvatukkeutumat ilman lääkkeitä. Lääkärini suositteli, toimii hyvin, käyttänyt säännöllisesti jo vuosia.

      • Luonnollisestilempeästi

        Yeap, esim. vehnänalkioöljykin sopii moneen muuhunkin ...


      • lesken

        Tiedän ihmisiä, jotka sanovat, että heillä on niin puhtaat korvat,etteivät voi ymmärtää miten minulla on näin. Käsketään tehdä sitä ja tätä. Todellisuudessa nämä samat ihmiset huutavat puhuessaan, soittavat radiota nupit kaakossa ja telkkari huutaa. Kun katsotaan korviin, ne ovat kaikkea muuta kuin puhtaat. Korviin kun ei näe, kuin toinen ihminen. Jotenkin hävetään sitä asiaa, että korvat ovat vaikkua täynnä. Onko se sitä lapsuuden kasvatusta. Silloin käskettiin pestä korvat saunassa. Mutta miten tällaisia kierokäytäväisiä on voinut kakara pestä. Ei millään.


      • ent.siivoojaparka
        lesken kirjoitti:

        Tiedän ihmisiä, jotka sanovat, että heillä on niin puhtaat korvat,etteivät voi ymmärtää miten minulla on näin. Käsketään tehdä sitä ja tätä. Todellisuudessa nämä samat ihmiset huutavat puhuessaan, soittavat radiota nupit kaakossa ja telkkari huutaa. Kun katsotaan korviin, ne ovat kaikkea muuta kuin puhtaat. Korviin kun ei näe, kuin toinen ihminen. Jotenkin hävetään sitä asiaa, että korvat ovat vaikkua täynnä. Onko se sitä lapsuuden kasvatusta. Silloin käskettiin pestä korvat saunassa. Mutta miten tällaisia kierokäytäväisiä on voinut kakara pestä. Ei millään.

        Et kai sinä mikään kakara enää ole ollut (ainakaan iältäsi) viiteenkymmeneen vuoteen?
        Vai et kai yritä sanoa, että sinulla oli yli kuudenkymmenen vuoden vaikut korvissasi? Kyllä sitä silloin on ollut jo korvien välissäkin.


      • lesken
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Et kai sinä mikään kakara enää ole ollut (ainakaan iältäsi) viiteenkymmeneen vuoteen?
        Vai et kai yritä sanoa, että sinulla oli yli kuudenkymmenen vuoden vaikut korvissasi? Kyllä sitä silloin on ollut jo korvien välissäkin.

        Täytyy suomentaa. Kasvatukseni lähti siitä, että kun saunassa oltiin kerran viikossa, isä tai äiti pesi hiukset ja muutenkin. Korvat käskettiin pestä itse. Muistan aina kun korvat meni lukkoon, kun vettä niihin tungettiin.Näin siis öbaut 6-vuotiaana. Kun olin 15-vee korvat menivät täysin lukkoon. En kuullut mitään. Pelästyin ja sanoin siitä äidilleni. Kauppiksessa ei ollut terkkaria. Äiti tilasi lääkäriin ajan. Olin satavarma että minusta tuli kuuro. Lääkäri katsoi ja sanoi. Huuhdellaan. Eka kertaa korvaani pistettiin vesiruisku ja heti avautuivat. Mikä onnen hetki. En ollutkaan kuuro. Lääkäri antoi ohjeen. Älä kaiva korviasi, ne on niin kiemuraiset. Ja syö purkkaa. Tämä siis vuonna 1969.
        Korvien välissä on taatusti vikaa. Tuskin muuten vastaisin säälittävän parkettikosmetologin kirjoitukseen.


      • ent.siivoojaparka
        lesken kirjoitti:

        Täytyy suomentaa. Kasvatukseni lähti siitä, että kun saunassa oltiin kerran viikossa, isä tai äiti pesi hiukset ja muutenkin. Korvat käskettiin pestä itse. Muistan aina kun korvat meni lukkoon, kun vettä niihin tungettiin.Näin siis öbaut 6-vuotiaana. Kun olin 15-vee korvat menivät täysin lukkoon. En kuullut mitään. Pelästyin ja sanoin siitä äidilleni. Kauppiksessa ei ollut terkkaria. Äiti tilasi lääkäriin ajan. Olin satavarma että minusta tuli kuuro. Lääkäri katsoi ja sanoi. Huuhdellaan. Eka kertaa korvaani pistettiin vesiruisku ja heti avautuivat. Mikä onnen hetki. En ollutkaan kuuro. Lääkäri antoi ohjeen. Älä kaiva korviasi, ne on niin kiemuraiset. Ja syö purkkaa. Tämä siis vuonna 1969.
        Korvien välissä on taatusti vikaa. Tuskin muuten vastaisin säälittävän parkettikosmetologin kirjoitukseen.

        """" Lääkäri antoi ohjeen. Älä kaiva korviasi, ne on niin kiemuraiset. Ja syö purkkaa."""""

        Voi herranpieksut! Lopeta jo tuo provoilusi. Tapat minut nauruun.
        Eihän korvia saa koskaan kaivella vaikka ei kiemuraiset olisikaan, vaikka olisivat suorat kuin Suomen pystykorvalla.


      • lesken
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        """" Lääkäri antoi ohjeen. Älä kaiva korviasi, ne on niin kiemuraiset. Ja syö purkkaa."""""

        Voi herranpieksut! Lopeta jo tuo provoilusi. Tapat minut nauruun.
        Eihän korvia saa koskaan kaivella vaikka ei kiemuraiset olisikaan, vaikka olisivat suorat kuin Suomen pystykorvalla.

        Onpa sitten yksi piikittelijä pois palstalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe